Ultraprosessoitua nyhtökauraa ei kannattaisi syödä.

Anonyymi

Tämä on tutkittua tietoa.

12

1443

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta kun on trendikästä syödä synteettistä keinoruokaa.

    • Anonyymi

      Voisi uskoa 🤔 Kuulostaa kyl tosiasialta

    • Anonyymi

      Itse haen naapurista aina juoksukauraa. Launtaisin myös juoksupontikkaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jättäisin myös kaikki leipä ja muut leivonnaiset ja sen sellaiset jauhojätökset syömättä.

      Hyi helvetti makkara ja muut teksturoidut lihavalmisteet. Lukuisia eri prosesseja ja kuumennuksia, että niistä saadaan muotoiltua jokin muoto ja vielä kuumennus, ennen kaupanhyllylle päätymistä. Sitten kotona kuumennetaan lisää. Siinä vasta ultraprosessoitua syövän kasvatusainesta.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoo pro nyhtökaura. Se on kasviksen irvikuva.
        Fruktoosi-glukoosisiirappi on paha aine. Sitä ei ole nyhtökaurassa, mutta monissa muissa eineksissä.

        Makkarat ia einekset kannatta jättää kauppaa.

        https://www.arla.fi/reseptit/kaikki-teemat/kasvisruoka/

        Usemmat kasviseinekset on tärvätty jollain sokerilla, ainakin suomalaiset valmisteet. Härkis on sokeroitu. Nyhtökaura on kai sokeroimaton, mutta rakenteeltaan ikävää mössöä. Kerran maistoin. Siihen kokeilu jäi.

        Suolasta usein valitetaan, kaiketi verenpaineen vuoksi. Eihän suola myrkkyä ole, jos ei kärsi korkeasta verenpaineesta. Meillä vuosikymmeniä kasvisruualla eläneillä ei sellaista ongelmaa useinkaan ole. Itse lisään kaikkeen ruokaan suolaa, koska paineet ovat ihanteelliset, aamusella joskus turhan matalalla. No sitä on helppo lisätä, poistaa ei voi.


      • Anonyymi

        Ns keksiä (palkkasi asiantuntijan tekemään tuotteen) myi heti tehtaan kun sai sen pyörimään. Miksi?? No senhän arvaa. Moniprosessoitua ruokaa ja kallista papua , hernettä, kauraa ja rasvaa. Vieläpä kehui kuinka sai keksittyä miten saapi miljoonia taskuun.


    • Anonyymi

      Mitä tarkoittaa "prosessoitu" ja mitä "ultraprosessoitu"?

      Tuttuni on tällainen "prosessoitua" ruokaa kammoksuva ja hänelle oli esimerkiksi kauhistus, kun tarjosin levitteeksi oliiviöljystä ja voista (teollisesti) tehtyä levitettä, niin hän piti sitä "prosessoituna"?

      Oliiviöljy on puristettua, mutta ei "prosessoitua".
      Voi on hapatettua ja mekaanisesti käsiteltyä, mutta ei "prosessoitua".
      Kun mekaanisesti sekoittaa voita ja oliiviöljyä, niin tulos on "prosessoitu"?

    • Anonyymi

      Hyi mita kakkaa ei ole luonnollista?

      • Anonyymi

        Mikä on?
        Ehkä mustikat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3608
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      198
      1720
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1347
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      148
      1224
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      865
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      56
      833
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      830
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe