Kela tuilla elävät ovat hienoja ihmisiä

Anonyymi

Kohottakaamme kolminkertainen Eläköön huuto kaikille kela tukia nostaville, Eläköön! Eläköön! Eläköön!

73

1609

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hip hip huraa!

      On hyvä elää maassa, jossa kaikista pidetään huolta, annetaan elämisenmahdollisuudet jokaiselle. Anntaan jokaiselle ihmisarvo.

      On tässä yhteiskunnassamme vielä parantamisen varaakin, mutta siksi onkin politiikka ja demokratia.

      • Anonyymi

        Sinustakin yhteiskuntamme pitää huolta! Olet onnellisessa asemassa.

        Hyvä me!

        Hyvä yhteiskuntamme!


    • Saako liittyä joukkoon? Onko muita pääsyvaatimuksia?

      • Anonyymi

        Pääsyvaatimuksen mä ainakin nykyään täytän ja pääsen mainittuun kerhoon mukaan, kunhan lapseni on saanut nimen... alkaa lapsilisä juosta tililleni. Palkkioksi äitiydestäni ja sillä me eletäänkin ruhtinaallisesti. Riittää juuri maidon, kerman ja voin ostoon, sekä erilaisten jauhojen sekä suolan ja sokerin, muut ruokatarvikkeet mulle ovatkin ilmaisia.
        Vaatteet hankitaan kirpparilta, tulevaisuudessa.

        Lisäksi tarvitsen puutarhastani, metsästä ja merestä; itse hankittua lähes ilmaista ravintoa. (kunhan lupa-asiat vaan ovat kunnossa!) Metsästyslupa sekä kalastuslupa, puolukoita ja sieniä jokainen saa noukkia jokamiehen luvalla... liittyen jokamiehenoikeuteen liikkua toisen omistamilla mailla, keräten esim. elämyksiä tai ravintoa.

        Kuusenkerkkiä, eikä pakurikääpiä kuitenkaan saa kerätä ilman maanomistajan lupaa ja muistaakseni kävytkin kuuluvat vain maanomistajalle.
        Poikkeuksena vielä; yksityiset vesialueetkaan (kalastuksen kohdalta) eivät kuulu mukaan, sallittuihin jokamiehenoikeuksiin.

        Jotta näillä mennään porskutetaan, vielä toistaiseksi eteenpäin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääsyvaatimuksen mä ainakin nykyään täytän ja pääsen mainittuun kerhoon mukaan, kunhan lapseni on saanut nimen... alkaa lapsilisä juosta tililleni. Palkkioksi äitiydestäni ja sillä me eletäänkin ruhtinaallisesti. Riittää juuri maidon, kerman ja voin ostoon, sekä erilaisten jauhojen sekä suolan ja sokerin, muut ruokatarvikkeet mulle ovatkin ilmaisia.
        Vaatteet hankitaan kirpparilta, tulevaisuudessa.

        Lisäksi tarvitsen puutarhastani, metsästä ja merestä; itse hankittua lähes ilmaista ravintoa. (kunhan lupa-asiat vaan ovat kunnossa!) Metsästyslupa sekä kalastuslupa, puolukoita ja sieniä jokainen saa noukkia jokamiehen luvalla... liittyen jokamiehenoikeuteen liikkua toisen omistamilla mailla, keräten esim. elämyksiä tai ravintoa.

        Kuusenkerkkiä, eikä pakurikääpiä kuitenkaan saa kerätä ilman maanomistajan lupaa ja muistaakseni kävytkin kuuluvat vain maanomistajalle.
        Poikkeuksena vielä; yksityiset vesialueetkaan (kalastuksen kohdalta) eivät kuulu mukaan, sallittuihin jokamiehenoikeuksiin.

        Jotta näillä mennään porskutetaan, vielä toistaiseksi eteenpäin.

        Joko ehdotin, että voisit nimetä S24-palstan lapsen kummiksi? Täältä saa kaikenlaisia hyviä ja etenkin huonoja ehdotuksia ja virikkeitä lapsen kasvatukseen.

        Marjat ja sienet on erikseen säädetty jokamiehen oikeuksiksi. Joten katajasta saa ottaa marjoja, mutta kuusesta ja männystä ei käpyjä. Puun rungoilla kasvaviin liittyen pitääkin sitten olla jo melkein biologi, että tietää onko kyseessä sieni vai jokin muu otus.

        Sä voit sitten aloittaa ajanlaskun, jossa erotellaan vain eKr ja jKr. Eli ennen ja jälkeen Kela-rahojen saapumisen :D


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Joko ehdotin, että voisit nimetä S24-palstan lapsen kummiksi? Täältä saa kaikenlaisia hyviä ja etenkin huonoja ehdotuksia ja virikkeitä lapsen kasvatukseen.

        Marjat ja sienet on erikseen säädetty jokamiehen oikeuksiksi. Joten katajasta saa ottaa marjoja, mutta kuusesta ja männystä ei käpyjä. Puun rungoilla kasvaviin liittyen pitääkin sitten olla jo melkein biologi, että tietää onko kyseessä sieni vai jokin muu otus.

        Sä voit sitten aloittaa ajanlaskun, jossa erotellaan vain eKr ja jKr. Eli ennen ja jälkeen Kela-rahojen saapumisen :D

        Mä taidan avata oikein sijoitustilin Nordeaan, ruhtinaallisen summan varmaan kerään jo vuodessa, jonka voin sitt sijoittaa osakemarkkinoihin, mitäs ehdotat?
        Lapsilisää saamme Mimmin kanssa; vajaat 95€ kk:ssa = melkein 1440 € vuodessa!
        Jos oikein jaksaisin kupata rahaa kelalta, niin olisin oikeutettu myös yksinhuoltaja etuuteen eli 63€ lisärahoitusta joka kuukausi. Jolloin rahaa kertyisi jo 158€ kuukaudessa eli vuodessa 1896 euroa... minähän suorastaan rikastun!

        Jos Mimmi vielä tulis vuoden toimeen rintamaidolla ja kauravellillä, niin säästöön jäisi rahaa rutkasti... sijoitus toimintaan! =))))))
        Palaan asiaan kun tarviin sulta neuvoja; pörssikurssien suhteen, kun mulla ei vielä kokemusta ole.

        Hyvät päivänjatkot sullekin!
        Pyykkikone pysähtyi, joten mä ehdin ripustaa pyykin kuivumaan ennen Mimmin syöttöä ja omaa lounastani, joka on valmis ½tunnin kuluttua.
        trollikka


      • 🥰
        Mahtava mies


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääsyvaatimuksen mä ainakin nykyään täytän ja pääsen mainittuun kerhoon mukaan, kunhan lapseni on saanut nimen... alkaa lapsilisä juosta tililleni. Palkkioksi äitiydestäni ja sillä me eletäänkin ruhtinaallisesti. Riittää juuri maidon, kerman ja voin ostoon, sekä erilaisten jauhojen sekä suolan ja sokerin, muut ruokatarvikkeet mulle ovatkin ilmaisia.
        Vaatteet hankitaan kirpparilta, tulevaisuudessa.

        Lisäksi tarvitsen puutarhastani, metsästä ja merestä; itse hankittua lähes ilmaista ravintoa. (kunhan lupa-asiat vaan ovat kunnossa!) Metsästyslupa sekä kalastuslupa, puolukoita ja sieniä jokainen saa noukkia jokamiehen luvalla... liittyen jokamiehenoikeuteen liikkua toisen omistamilla mailla, keräten esim. elämyksiä tai ravintoa.

        Kuusenkerkkiä, eikä pakurikääpiä kuitenkaan saa kerätä ilman maanomistajan lupaa ja muistaakseni kävytkin kuuluvat vain maanomistajalle.
        Poikkeuksena vielä; yksityiset vesialueetkaan (kalastuksen kohdalta) eivät kuulu mukaan, sallittuihin jokamiehenoikeuksiin.

        Jotta näillä mennään porskutetaan, vielä toistaiseksi eteenpäin.

        ” kunhan lapseni on saanut nimen... alkaa lapsilisä juosta tililleni.”

        Lapsilisä alkaa seuraavasta kuusta kun lapsi syntynyt, ei se nimeä tarvitse lapsilisän saamiseen.
        https://www.kela.fi/lapsilisa


      • scrg kirjoitti:

        Joko ehdotin, että voisit nimetä S24-palstan lapsen kummiksi? Täältä saa kaikenlaisia hyviä ja etenkin huonoja ehdotuksia ja virikkeitä lapsen kasvatukseen.

        Marjat ja sienet on erikseen säädetty jokamiehen oikeuksiksi. Joten katajasta saa ottaa marjoja, mutta kuusesta ja männystä ei käpyjä. Puun rungoilla kasvaviin liittyen pitääkin sitten olla jo melkein biologi, että tietää onko kyseessä sieni vai jokin muu otus.

        Sä voit sitten aloittaa ajanlaskun, jossa erotellaan vain eKr ja jKr. Eli ennen ja jälkeen Kela-rahojen saapumisen :D

        Sinäkö lähtisit kummiksi?


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        ” kunhan lapseni on saanut nimen... alkaa lapsilisä juosta tililleni.”

        Lapsilisä alkaa seuraavasta kuusta kun lapsi syntynyt, ei se nimeä tarvitse lapsilisän saamiseen.
        https://www.kela.fi/lapsilisa

        Kuules nyt; mä kyllä hoidan omat asiani, tukien hakemisesta! Enkä mä ole hakenut vielä edes vanhempainpäivärahoja.
        Äitiyspäivärahoista oli tehty vasta anomus, kun Mimmi otti varaslähdön ja syntyi yli kuukauden etuajassa. Nyt pitäisi anoa sitä vanhempainpäivärahaa suoraan, 105 päivää ne tulee nyt takauttavasti jne. Mimmi saa virallisesti nimensä vasta nyt, kirkkoon mä en kuulu, joten virallisia ristiäisiä ei pidetä. "Hätäkasteen" varalle annettu nimi muuttuu.

        Mulla on kukkarossa vielä muutamia euroja sekä puutarha pullollaan syötävää, joten ei mulla hätää ole... Mimmikin rintaruokinnalla.

        Sähkölaskut meillä maksaa kokonaisuudessaan vanhempani, koska asuvat luonani käytännön syistä. Näin ollaan sovittu keskenämme... Sopiiko tämä järjestely sulle, ett me asutaan yhteistaloudessa?
        Mun on helpompi kaikin tavoin, pitää silmällä heidän terveyttään ja mä puolestani saan tukea heiltä; omassa jaksamisessani. Systerini on erittäin hyvä apu kaikissa kotiaskareissa ja myös Mimmin hoidossa. Mä puolestani opetan häntä kaikissa mahdollisissa käytännön töissä, sillä hänellä ei ole kokemusta kertynyt vielä monessakaan asiassa.

        Plussana näen sisareni kohdalta; ett hän sai kesällä elämänsä parhaan koulutodistuksen! Vaikka on ollut etäopiskelijana jo pidemmän aikaa; lähes koko kevätkauden.

        Kyllä mä ne tukirahat ehdin saada myöhemminkin, jos eivät ole jo tililleni tipahtaneet, äitiyspäiväraha hakemuksessani olleiden tietojeni perusteella. Sillä se paperi luultavasti lähti toimistostani... en ole tiedustellut asiaa Kakkoselta. Pitänee kysyä sitäkin.
        trollikka


    • Anonyymi

      Maksan 3kk:n diapetes lääkkeistä vitosen. Kela maksaa loput. Elän siis kela-tuella. Kyllä aloittajaa nyt vituttaa, jos en lopeta lääkkeiden syöntiä.

    • Anonyymi

      Minusta heistäkin löytyy jakoa hyviin ja huonompiin tuen saajiin? Minusta huonoja ovat he, jotka vain hyväksikäyttää järjestelmää haluakaan muuttaa omaa tapaa yhteiskuntaa hyödyntävämpään suuntaan yhdeksi osaksi miljoonista muista?

      Hyvää toki on se, että ketään ei jätetä tyhjän päälle, mut tukea pitäisi suunnata enemmän tukemaan työllistymistä ja ihmisen kehittämistä paremmaksi itsensä nykyisestä. Minä saan tukea, mut haluaisin enemmän tukea siihen, että pääsisin parempaan asemaan työllistyä mieleisiin toimiin.

      Korona ym virukset toki vaikeuttavat näitäkin toimia paljon? Toivotaan parempia aikoja myös tuen piirissä oleville. Taistellaan passivoitumista vastaan!

      • Anonyymi

        Paras tapa näyttää persettä yhteiskunnalle on nostaa kaikki mahdolliset tuet ja laiskotella päivät pitkät 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras tapa näyttää persettä yhteiskunnalle on nostaa kaikki mahdolliset tuet ja laiskotella päivät pitkät 😆

        Minusta vaikutat ihmiseltä, joka on työelämässä, mut olet katkera tukien parissa eläville ja siksi tuot tällaisia mielipiteitä julki?


    • Anonyymi

      Tuo on punikkien juoni että ihmiset joutuu kelan asiakkaaksi. Sillä on hyvä kiristää ihmisiä. Jos et ole kunnolla niin pienennetään tukia. Tukia pienennetään huomenna koska eurooppa laski veroa ja lyhensi työpäiviä. Lähetetään kelaraha espanjaan ja afrikkaan.

    • Anonyymi

      Miksei tässä maassa työtä haluava saa töitä. Siinä olis pohdinnan paikka. Ihmiset on ennakkoluuloisia ettei työtön muka halua töitä tehdä. Kohtuullisella palkalla 99.99 5 työttömistä haluaisi töitä tehdä mutta ei heitä palkata koska ihmset luulee ettei ne osaa mitään.

    • Täytyisköhän ryhtyä Kela loiseksi ja viettää loppuelämä taskurahoilla?

      • Anonyymi

        Kela korvaa tapauksessani yllättävän paljon lääkkeitä ja sairaalalaskuja. Pelkästään jo neurologian osasto on tehnyt miljoonia minun kela-kustannuksilla. Olen siis loinen, koska laskin etten ole maksanut tuloveroja eloni aikana kuin noin 220 000€.

        Tietenkin kaikki kulutusverot ja omavastuut siihen päälle, mutta olen tullut maksamaan huomattavasti enemmän. Ainakin jos lasketaan ihan lapsesta saakka. Vuoden olo sairaalassa, onnettomuuden jälkeen taisi jo kuitata kaikki veroni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kela korvaa tapauksessani yllättävän paljon lääkkeitä ja sairaalalaskuja. Pelkästään jo neurologian osasto on tehnyt miljoonia minun kela-kustannuksilla. Olen siis loinen, koska laskin etten ole maksanut tuloveroja eloni aikana kuin noin 220 000€.

        Tietenkin kaikki kulutusverot ja omavastuut siihen päälle, mutta olen tullut maksamaan huomattavasti enemmän. Ainakin jos lasketaan ihan lapsesta saakka. Vuoden olo sairaalassa, onnettomuuden jälkeen taisi jo kuitata kaikki veroni.

        No mutta sairastumiset on oma lukunsa. Niitä kuuluukin hoitaa, kun kerran tällainen järjestelmä on olemassa ja luotu turvaamaan ihmisen pärjäämistä heikolla hetkelläkin.

        Meinasin lähinnä työkuntoisena loisimista.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        No mutta sairastumiset on oma lukunsa. Niitä kuuluukin hoitaa, kun kerran tällainen järjestelmä on olemassa ja luotu turvaamaan ihmisen pärjäämistä heikolla hetkelläkin.

        Meinasin lähinnä työkuntoisena loisimista.

        Niin tosiaan sotilaspapit ja upseeritkin loisivat omalla tavallaan. Mitä merkitystä sillä on tekeekö mitään vai tekeekö jotain yhteiskunnan muille jäsenille vahingollista kuten vannottaa oikein valan että kyllähän sinä sitten tapat kun me järjestämme muiden maiden upseerien kanssa sodan. Kaikissa maissahan on täsmälleen samalla tavalla koulutetut upseerit eikä sieltä kukaan muu ole tänne rynnimässä ja vetämässä valheilla porukkaa rajalle kuin molempien maiden upseerit.


    • Anonyymi

      Ootkos ajatellut että sotilaspappi joka vannottaa lapsilla valan että tappaa saa jos maata puolustetaan saa myös tukea valtiolta? Myös upseerit jotka opettavat tappamaan saavat myös tukea valtiolta.

    • Anonyymi

      Tyhmä työtä tekee viisas pääsee vähemmällä.

      • Anonyymi

        Kaikista viisaimmat jäävät työeläkeyhtiön kustantamalle työkyvyttömyys eläkkeelle hieman yli nelikymppisinä. Hyvin tässä on jo vuosia talsittu eteenpäin (rollaattorilla), vaikken enää vuosiin ole töitä tehnyt.


      • Anonyymi

        Laiskuus on myös tyhmyyttä. Aktiivisuuteen pitäisi ihmisiä pyrkiä kannustamaan, se olisi fiksuinta yhteiskunnan näkövinkkelistä, antaa myös ihmiselle itselleen enemmän kuin passiivisuus. Mielenterveys lähtee aina itsestä, kuinka haluaa mieltää asioita hyvällä vai pahalla tavalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiskuus on myös tyhmyyttä. Aktiivisuuteen pitäisi ihmisiä pyrkiä kannustamaan, se olisi fiksuinta yhteiskunnan näkövinkkelistä, antaa myös ihmiselle itselleen enemmän kuin passiivisuus. Mielenterveys lähtee aina itsestä, kuinka haluaa mieltää asioita hyvällä vai pahalla tavalla?

        Puheet ne ovat porvarin tekoja, joten pienemmällä liksalla mitä rikas porvari saa voi täälläkin puhua.


    • Anonyymi

      Saavutetusta elintasosta en tingi. Tippuminen Kelan varaan olisi itsarin paikka.

    • Anonyymi

      Niin, pakkohan se on elää kela-tuilla vaikka onnettomuuden jälkeen ei saa eläkettä vain 'koska on vielä toimintakykyä jäljellä työntekoon', vaikka kukaan ei palkkaa, niin mitäs tässä muuta kuin parvekkeelta alas vaan...

      • Anonyymi

        Oletkos kokeilla hakea osa-työkyvyttömyyttä? Työeläkeyhtiöt myöntävät niitä yhä. Vammaprosentteja en nyt muista, mutta tietenkin vähemmän, kuin täydessä.

        Tosin sitten jos sattuu saamaankin edes osa-aikaista työtä, niin tulorajat ovat aika tiukat, muutoin pienentävät eläkettä. Tosin väliäkö sillä, jos palkka on suurempi.

        Myös puolikkaasta saa invalidivähennyksen verotuksessa. Itselläni kesti tutkimukset kuukausia eläkettä varten. Eri testejä, sekä lääkäreitä oli varmaankin tusinan verran. Puolikas myönnettiin, enkä edes hakenut täyttä, koska tiesin, ettei sitä tässä iässä saa, vaikka istuisi pyörätuolissa.


    • Anonyymi

      Mistä tiedät montako tonnia platinaharkkoja jollakin on ja elää kelan tuilla?

    • Anonyymi

      Miksette tee pimeitä hommia. Hommasta riippuen voi tienata 400-1000 lisää kk aikana. Itse olen aina tehnyt koska ei monet halua palkata työsopimus paperilla koska suomalainen työntekijä on liian kallis.

    • Anonyymi

      Ei kannata mennä töihin, jos on ätmi

    • Niinpä.

    • Anonyymi

      Sori, en yhdy Eläköön huutoihin. Se on vain heitä varten, jotka ovat saavuttaneet jotain hienoa. Kela tukia ei tarvitse saavuttaa.

    • Anonyymi
      • Niinpä 🥰


      • Anonyymi

        Kauan Eläköön Kela-Asiakkaat! Varsinkin Toimeentulotuen saajat, Eläköön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauan Eläköön Kela-Asiakkaat! Varsinkin Toimeentulotuen saajat, Eläköön!

        Moni "hyvin omillaan toimeentuleva" eläkeläinen ei välttämättä tiedä olevansa kantapäitään myöden siellä Kelan luukulla.

        "Eläkkeiden maksuun tarvittavat varat kerätään pääasiassa kunkin vuoden työeläkemaksuilla. Niitä maksavat työnantajat ja työntekijät sekä yrittäjät. Näin työssäkäyvä sukupolvi aina vuorollaan rahoittaa eläkkeellä olevien eläkkeet."

        Mutta näistähän ei ole sopivaa puhua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni "hyvin omillaan toimeentuleva" eläkeläinen ei välttämättä tiedä olevansa kantapäitään myöden siellä Kelan luukulla.

        "Eläkkeiden maksuun tarvittavat varat kerätään pääasiassa kunkin vuoden työeläkemaksuilla. Niitä maksavat työnantajat ja työntekijät sekä yrittäjät. Näin työssäkäyvä sukupolvi aina vuorollaan rahoittaa eläkkeellä olevien eläkkeet."

        Mutta näistähän ei ole sopivaa puhua...

        Aika iso osa tulee myös työeläkeyhtiöiden sijoitustuotoista. Voithan sinä sitten vuorollasi kieltäytyä eläkkeestä jos se sinua noin paljon haittaa. Ethän tosiaan sitten rasita silloisia työläisiä?

        Ja työeläkeyhtiöillä ei todellakaan ole mitään yhteyttä kelaan, joten älä viitsi kirjoitella mutuja. Ei se kela niitä sinun työeläkemaksujasi edes saa, vaan eläkeyhtiösi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika iso osa tulee myös työeläkeyhtiöiden sijoitustuotoista. Voithan sinä sitten vuorollasi kieltäytyä eläkkeestä jos se sinua noin paljon haittaa. Ethän tosiaan sitten rasita silloisia työläisiä?

        Ja työeläkeyhtiöillä ei todellakaan ole mitään yhteyttä kelaan, joten älä viitsi kirjoitella mutuja. Ei se kela niitä sinun työeläkemaksujasi edes saa, vaan eläkeyhtiösi.

        Niin...
        "Voithan sinä sitten vuorollasi kieltäytyä eläkkeestä jos se sinua noin paljon haittaa. Ethän tosiaan sitten rasita silloisia työläisiä?"

        Oletko muuten tai aiotko itse, kieltäytyä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni "hyvin omillaan toimeentuleva" eläkeläinen ei välttämättä tiedä olevansa kantapäitään myöden siellä Kelan luukulla.

        "Eläkkeiden maksuun tarvittavat varat kerätään pääasiassa kunkin vuoden työeläkemaksuilla. Niitä maksavat työnantajat ja työntekijät sekä yrittäjät. Näin työssäkäyvä sukupolvi aina vuorollaan rahoittaa eläkkeellä olevien eläkkeet."

        Mutta näistähän ei ole sopivaa puhua...

        He ovat nostaneet Suomen lamasta. He ovat tehneet vuosia töitä. He ovat käyneet koulun ennen ku opintotuki tuli kuvioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He ovat nostaneet Suomen lamasta. He ovat tehneet vuosia töitä. He ovat käyneet koulun ennen ku opintotuki tuli kuvioon.

        Juu... Anteeksi vaan.
        Mutta kun vaikka se eläkkeen maksaja olisi Kela, Ilmarinen, Keva tai mikä vaan... Siellä on kaikki eläkkeensaajat "kelan" luukulla.

        Anteeksi nyt vaan tosissaan ja aikuisten oikeasti kauheasti. Että sitten anteeksi, kertakaikkiaan ja vielä kerran anteeksi.


    • Anonyymi

      Haluan pysyä mahdollisimman kaukana Kelasta. Ja mikäs siinä, nyt onnistuukin, kun on paras työ ja lapsetkin aikuisia.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Paljo suurempi kustannuserä tulee näistä elintasosairauksista jotka on väistämätön seuraus korruptoituneesta maatalous-ja elintarvikesektorista, lääketeollisuudesta ja julkisista laitoksista. Jos ihmisten suonia ei tukittais paskalla, säästyis järjetön määrä työtä ja rahaa.

      • Anonyymi

        Nii'in. sokeri, viljat, huonot rasvat (rypsi, rapsi, auringonkukka). Ravintosuosituksia laatimassa on oikeasti mukana myös ruokateollisuus. Jopa diabeetikon virallisissa ruokaohjeissa suositellaan syömään pullaa. koska lääkkeillähän verensokerit saadaan oikeaan kohtaan.


      • Anonyymi

        Minulla on diapetes ja onnettomuudessa aikoinaan haimakin repesi, se ei ainakaan parantanut tilannetta. Nykyään syön joka ikinen päivä karkkia, jotta en olisi vaivoinanne kovinkaan kauan.😉


    • Anonyymi

      Ei enää kelan tuilla...
      Kela vois painua sinne missä pippuri kasvaa.
      Niin monet kerrat tapellu.

      • Anonyymi

        Kela on paras!


    • Anonyymi

      Kelasta se aloitetaan - lapsilisä.
      Kelaan se päättyy - vanhana, hoitolisä.
      Siinä välissä sitten, kelataksi vie ja tuo.
      Elämän ainoa valopilkku.
      Bernerin vallaton majakka.

      • Anonyymi

        Kerran tulin kelataksilla yliopistollisesta sairaalasta kotiin. Matkaa oli n. 200Km ja hintaa reilu 500€ Itse maksoin omavastuun 20€

        Tosin olisihan se potilaalla ollut aika pitkä matka kävelläkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran tulin kelataksilla yliopistollisesta sairaalasta kotiin. Matkaa oli n. 200Km ja hintaa reilu 500€ Itse maksoin omavastuun 20€

        Tosin olisihan se potilaalla ollut aika pitkä matka kävelläkin...

        Miten voi olla yli 500. Oliko taksamittari jo päällä kun menit kyytiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran tulin kelataksilla yliopistollisesta sairaalasta kotiin. Matkaa oli n. 200Km ja hintaa reilu 500€ Itse maksoin omavastuun 20€

        Tosin olisihan se potilaalla ollut aika pitkä matka kävelläkin...

        Kävelemällä tosin olisit saanut raikasta ilmaa ja pitkän lenkin jälkeen elimistö ja mieli kehittää euforisen olotilan, josta jäit paitsi? Olisit kokenut myös saavuttaneesi jotain suurta, jota olisit vanhoilla päivillä saanut kunnian muistella. Nyt nämä kaikki jäi sinulta kokematta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi olla yli 500. Oliko taksamittari jo päällä kun menit kyytiin?

        Matkahan tosiaan oli n. 200Km, vähän ylikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkahan tosiaan oli n. 200Km, vähän ylikin.

        Vertailun vuoksi, vajaan sadan kilsan matka maksaa about 150 euroa. Tietty invataksilla enempi.


    • Anonyymi

      mut hei muista "get over it"

    • Anonyymi

      Kelan tuilla eläville kaikkea negatiivista ja onnettomuuksia elämässä!

      • Anonyymi

        Sinulle kaikkea hyvää ja kaunista yhteiskuntamme antimista!


    • Anonyymi

      HURRAA FASISTISIALLE!!!

      • Anonyymi

        No, sinulla on omat mieltymyksesi.


    • Anonyymi

      En edes hae töitä. Kelan rahoilla pärjää.

      • Anonyymi

        Senkun vaan sinkkuna rullailet.


      • Anonyymi

        Se on hyvä jo nyt totutella tulevaan niukkaan eläkkeeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senkun vaan sinkkuna rullailet.

        Seurustelen, jo 12 vuotta naimisissa. Työtön olen. Olin mä töis 2019 mut sit tuli monoa korona takia. Töitä tuskin saa kovin helposti enää koska olen 46 vuotias. 18 vuotta raksahommis ja muita hommia tein ennen koronaa. Olen mielelläni työtön enkä mä ole edes töitä hakenut.


    • Anonyymi

      Nosta mies itsellesi yksi pitkä skool myös

      • Anonyymi

        Nostan joka päivä 😆


    • Anonyymi

      nostan palleja

    • Anonyymi

      Kelapummit kuluttavat vähemmän koska vähemmän ostovoimaa. Kestävää kehitystä. Valtiovallan tulisi ylistää kelaelättejä

      • Anonyymi

        Jotkut ihmiset vain osaavat nähdä asiassa, kuin asiassa hyviä puolia. 👍👍👍


      • Anonyymi

        Eikös nykyhallitus sitä teekin.


    • Oikeastaanhan Kelatukia käyttää jokainen, joka käyttää Suomen julkista terveydenhuoltoa, ostaa apteekista lääkkeitä, nostaa lapsilisää jne.

      • Anonyymi

        Kysymys onkin ideologisista työttömistä, jotka tarkoituksellisesti eivät suostu edes harkitsemaan duuniin menoa. Nykyhallitus ostaakin tuolta jengiltä verorahoilla ääniä ollessaan puuttumatta siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymys onkin ideologisista työttömistä, jotka tarkoituksellisesti eivät suostu edes harkitsemaan duuniin menoa. Nykyhallitus ostaakin tuolta jengiltä verorahoilla ääniä ollessaan puuttumatta siihen.

        Äänestän aina niiden puolueiden ehdokkaita jotka ajavat kelajengin asiaa


    • Anonyymi

      Eläköön! Eläköön! Eläköön!

    • Anonyymi

      Kelan tuilla elävät työllistävät paljon ihmisiä. Meillä pyörii työttömyyden ympärillä iso koneisto, joka tuottaa erilaisia työvoimapalveluita, työllistäen konsultti ja rekry firmoja yms. Kansalaispalkkaa/perustuloa ei haluta, sillä muuten edellämainitut työntekijät jäisivät työttömiksi. Sen sijaan jatketaan työttömän kyykyttämistä ja syyllistämistä, jotta koneisto voi pyöriä ja työttömille suunnatut "palvelut" työllistää ihmisiä. Työttömiä tarvitaan.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      96
      2428
    2. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      360
      1608
    3. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      77
      1557
    4. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      43
      1467
    5. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      64
      1135
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      134
      934
    7. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      83
      883
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      148
      859
    9. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      838
    10. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      135
      804
    Aihe