Ihmiset tuudittautuvat

Anonyymi

tällä hetkellä liikaa rokotteeseen. Parin viikon aikana tullut jo yli 4000 tartuntaa. Ei rokote ole oikotie onneen. Rokote on luonut väärän illuusion, jonka tulos voidaan suoraan lukea tartuntaluvuista. Covid leviää kovempaa kuin koskaan.

53

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaa, en mä ainakaan ole koskaan hetkeäkään kuvitellut, että rokotus suojaisi varsinaiselta tartunnalta. En mä ole kertaakaan lukenut myöskään lukenut yhtään juttua, jossa noin väitettäisiin. Mistähän ihmiset tollasen kuvitelman ovat saaneet. Itse olen aina kaikkialta lukenut, että olennaista on välttää vakavat, henkeä uhkaavat oikeet ja siihen rokotus auttaa. Itse olen rokotukseni saanut, enkä enää niin välitä, vaikka ehkä sairastuisinkin. Rokotettuja ei ole ollut Suomessa sairaalahoidossa taudin vakavien oireiden vuoksi ja se tieto riittää minulle. Toki noudatan varovaisuutta, etten vain muihin mahdollisesti tartuta, mutta en mä enää itseni vuoksi välttele.

      • Anonyymi

        Etkö tajua mitään? Suora näkymä miten ihmiset liikkuvat ja osallistuvat. Varovaisuutta ei enää ole. Ollaan, lähdetään, mennään nyt kun mulla on piikki. Ei enää vältellä niitä väkijoukkoja ja hyvin moni luopunut maskeistakin. Lukemista näet sitten tämänhetkisen tilanteen. Festarit pauhaa ja sylki lentää.


      • Anonyymi

        Oletko jotenkin naiivi? Pandemiassa ei olla lähellekään loppua. Ei ole mitään syytä olla huolimaton. Osaatko lukea yli 4000 tartuntaa lyhyessä ajassa. Et sä voi tietää kuka mitenkin viruksen kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tajua mitään? Suora näkymä miten ihmiset liikkuvat ja osallistuvat. Varovaisuutta ei enää ole. Ollaan, lähdetään, mennään nyt kun mulla on piikki. Ei enää vältellä niitä väkijoukkoja ja hyvin moni luopunut maskeistakin. Lukemista näet sitten tämänhetkisen tilanteen. Festarit pauhaa ja sylki lentää.

        Mitä tässä sitten muka pitäisi varoa, kun ei enää vakavia oireita tule? Sitähän moni on koko korona-ajan huutanut, että pelkkä pikku flunssa ja nyt kun se alkaa rokotetuille juurikin olla pelkkä pikkuflunssa niin pitäisi yhtäkkiä niin pirusti varoa. Pettämätöntä logiikkaa taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tässä sitten muka pitäisi varoa, kun ei enää vakavia oireita tule? Sitähän moni on koko korona-ajan huutanut, että pelkkä pikku flunssa ja nyt kun se alkaa rokotetuille juurikin olla pelkkä pikkuflunssa niin pitäisi yhtäkkiä niin pirusti varoa. Pettämätöntä logiikkaa taas.

        Ei enää vakavia oireita tule? Milläs sinä sen ihan kaikille pystyt takaamaan? Tuo on just sitä tuudittautumista. Onhan tullut vaikka piikkiä on hihat täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tässä sitten muka pitäisi varoa, kun ei enää vakavia oireita tule? Sitähän moni on koko korona-ajan huutanut, että pelkkä pikku flunssa ja nyt kun se alkaa rokotetuille juurikin olla pelkkä pikkuflunssa niin pitäisi yhtäkkiä niin pirusti varoa. Pettämätöntä logiikkaa taas.

        Minulla on kaksi tuttua, jotka ovat tuohon tautiin menehtyneet. Perusterveet nuoret.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tässä sitten muka pitäisi varoa, kun ei enää vakavia oireita tule? Sitähän moni on koko korona-ajan huutanut, että pelkkä pikku flunssa ja nyt kun se alkaa rokotetuille juurikin olla pelkkä pikkuflunssa niin pitäisi yhtäkkiä niin pirusti varoa. Pettämätöntä logiikkaa taas.

        Joten mieti ennen kuin kirjoitat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko jotenkin naiivi? Pandemiassa ei olla lähellekään loppua. Ei ole mitään syytä olla huolimaton. Osaatko lukea yli 4000 tartuntaa lyhyessä ajassa. Et sä voi tietää kuka mitenkin viruksen kohtaa.

        Kuka muka lopusta on puhunut. Tuskin tio tulee kokonaan ikinä katoamaan, enkä ole missä vaiheessa kuvitellut, että niin kävisikään. On meillä kiertossa muitakin koronaviruksia, jotka ovat laimentuneet pikkuflunssiksi. Minulle olennaisia ovat oireet, ei niinkään itse tauti. Itseni puolesta en tosiaan juurikaan enää mieti. Perusjutut toki tulevat jo rutiinilla. Kuten sanottu niin perusvarovaisuutta, etten tarttuttaisi mahdollisesti toisiin, mutta enempää en enää mieti. Itselleni se perusvarovaisuus kuului elämään jo ennen tätä virusta, ei näissä nykyohjeissa juuri mulle muuta uutta ollut kuin maski. Toisilla käsihygieniä jne. on selkärangassa ja toisilla ei.

        P.s. Jos ihmiset eivät omasta päätöksestään ota mm. nyt jo hyvin helposti tarjolla olevia rokotteita niin se on ihan heidän oma ongelmansa. Ei muiden tarvitse sen takia omaa käytöstään pohtia. Ihan itse saa pitää extraturvallisuudestaan huolta, jos omin päätöksi sitä vaarantaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tajua mitään? Suora näkymä miten ihmiset liikkuvat ja osallistuvat. Varovaisuutta ei enää ole. Ollaan, lähdetään, mennään nyt kun mulla on piikki. Ei enää vältellä niitä väkijoukkoja ja hyvin moni luopunut maskeistakin. Lukemista näet sitten tämänhetkisen tilanteen. Festarit pauhaa ja sylki lentää.

        Tyhmät liikkuu ja osallistuu eikä noudata koronasääntöjä. Kaikki varotoimet ovat yhä olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei enää vakavia oireita tule? Milläs sinä sen ihan kaikille pystyt takaamaan? Tuo on just sitä tuudittautumista. Onhan tullut vaikka piikkiä on hihat täynnä.

        Jokainen ottaa ihan itse omat riskinsä. Ei niitä kukaan kenellekään takaa. Ei ole taannut ennen tätä, eikä takaa tämän jälkeenkään. Sinun ei ole pakko lähteä johonkin festareille, jätä menemättä. He, jotka menevät, kantavat itse oman riskinsä. Fakta kuitenkin on, että rokotetut eivät ole tässä maassa sairaalahoitoa vakaviin oireisiin tarvineet. Siitä on ihan turha kiistellä.

        Vaikkapa immuunipuutoksista kärsivät ovat ennen tätä virustakin ihan itse huolehtineen siitä omasta turvallisuudestaan. Ei se ole muiden tehtävä, eikä kukaan täysipäinen sitä muiden vastuulle jätäkään. Omasta terveydestä pitää ottaa ihan itse vastuu ja jos sen tietoisesti vaarantaa niin se on oma päätös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joten mieti ennen kuin kirjoitat.

        Sinä taas voit lukea ajatuksella, ennen kun kommentoit. Mä en vaivaudu edes vastaamaan tuohon, kun asiasi ei liity mitenkään siihen mitä minä kirjoitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka muka lopusta on puhunut. Tuskin tio tulee kokonaan ikinä katoamaan, enkä ole missä vaiheessa kuvitellut, että niin kävisikään. On meillä kiertossa muitakin koronaviruksia, jotka ovat laimentuneet pikkuflunssiksi. Minulle olennaisia ovat oireet, ei niinkään itse tauti. Itseni puolesta en tosiaan juurikaan enää mieti. Perusjutut toki tulevat jo rutiinilla. Kuten sanottu niin perusvarovaisuutta, etten tarttuttaisi mahdollisesti toisiin, mutta enempää en enää mieti. Itselleni se perusvarovaisuus kuului elämään jo ennen tätä virusta, ei näissä nykyohjeissa juuri mulle muuta uutta ollut kuin maski. Toisilla käsihygieniä jne. on selkärangassa ja toisilla ei.

        P.s. Jos ihmiset eivät omasta päätöksestään ota mm. nyt jo hyvin helposti tarjolla olevia rokotteita niin se on ihan heidän oma ongelmansa. Ei muiden tarvitse sen takia omaa käytöstään pohtia. Ihan itse saa pitää extraturvallisuudestaan huolta, jos omin päätöksi sitä vaarantaakin.

        Joo. Tee niin kuin tykkäät. Ei tarvitse miettiä ketään. Mieti itseäsi. Hyvää elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmät liikkuu ja osallistuu eikä noudata koronasääntöjä. Kaikki varotoimet ovat yhä olemassa.

        No niinpä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tässä sitten muka pitäisi varoa, kun ei enää vakavia oireita tule? Sitähän moni on koko korona-ajan huutanut, että pelkkä pikku flunssa ja nyt kun se alkaa rokotetuille juurikin olla pelkkä pikkuflunssa niin pitäisi yhtäkkiä niin pirusti varoa. Pettämätöntä logiikkaa taas.

        Niinpä. Ei voi loputtomiinn elää yhteiskunta suljettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen ottaa ihan itse omat riskinsä. Ei niitä kukaan kenellekään takaa. Ei ole taannut ennen tätä, eikä takaa tämän jälkeenkään. Sinun ei ole pakko lähteä johonkin festareille, jätä menemättä. He, jotka menevät, kantavat itse oman riskinsä. Fakta kuitenkin on, että rokotetut eivät ole tässä maassa sairaalahoitoa vakaviin oireisiin tarvineet. Siitä on ihan turha kiistellä.

        Vaikkapa immuunipuutoksista kärsivät ovat ennen tätä virustakin ihan itse huolehtineen siitä omasta turvallisuudestaan. Ei se ole muiden tehtävä, eikä kukaan täysipäinen sitä muiden vastuulle jätäkään. Omasta terveydestä pitää ottaa ihan itse vastuu ja jos sen tietoisesti vaarantaa niin se on oma päätös.

        ”Fakta kuitenkin on, että rokotetut eivät ole tässä maassa sairaalahoitoa vakaviin oireisiin tarvineet. Siitä on ihan turha kiistellä.”

        Ja sinähän laitat tästä epikriisit tänne? Laita faktat tulemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen ottaa ihan itse omat riskinsä. Ei niitä kukaan kenellekään takaa. Ei ole taannut ennen tätä, eikä takaa tämän jälkeenkään. Sinun ei ole pakko lähteä johonkin festareille, jätä menemättä. He, jotka menevät, kantavat itse oman riskinsä. Fakta kuitenkin on, että rokotetut eivät ole tässä maassa sairaalahoitoa vakaviin oireisiin tarvineet. Siitä on ihan turha kiistellä.

        Vaikkapa immuunipuutoksista kärsivät ovat ennen tätä virustakin ihan itse huolehtineen siitä omasta turvallisuudestaan. Ei se ole muiden tehtävä, eikä kukaan täysipäinen sitä muiden vastuulle jätäkään. Omasta terveydestä pitää ottaa ihan itse vastuu ja jos sen tietoisesti vaarantaa niin se on oma päätös.

        Aika kepeitä puheita, mutta sitähän nykyihminen on täynnään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen ottaa ihan itse omat riskinsä. Ei niitä kukaan kenellekään takaa. Ei ole taannut ennen tätä, eikä takaa tämän jälkeenkään. Sinun ei ole pakko lähteä johonkin festareille, jätä menemättä. He, jotka menevät, kantavat itse oman riskinsä. Fakta kuitenkin on, että rokotetut eivät ole tässä maassa sairaalahoitoa vakaviin oireisiin tarvineet. Siitä on ihan turha kiistellä.

        Vaikkapa immuunipuutoksista kärsivät ovat ennen tätä virustakin ihan itse huolehtineen siitä omasta turvallisuudestaan. Ei se ole muiden tehtävä, eikä kukaan täysipäinen sitä muiden vastuulle jätäkään. Omasta terveydestä pitää ottaa ihan itse vastuu ja jos sen tietoisesti vaarantaa niin se on oma päätös.

        Miksi sitten ohjeet ovat yhä voimassa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka muka lopusta on puhunut. Tuskin tio tulee kokonaan ikinä katoamaan, enkä ole missä vaiheessa kuvitellut, että niin kävisikään. On meillä kiertossa muitakin koronaviruksia, jotka ovat laimentuneet pikkuflunssiksi. Minulle olennaisia ovat oireet, ei niinkään itse tauti. Itseni puolesta en tosiaan juurikaan enää mieti. Perusjutut toki tulevat jo rutiinilla. Kuten sanottu niin perusvarovaisuutta, etten tarttuttaisi mahdollisesti toisiin, mutta enempää en enää mieti. Itselleni se perusvarovaisuus kuului elämään jo ennen tätä virusta, ei näissä nykyohjeissa juuri mulle muuta uutta ollut kuin maski. Toisilla käsihygieniä jne. on selkärangassa ja toisilla ei.

        P.s. Jos ihmiset eivät omasta päätöksestään ota mm. nyt jo hyvin helposti tarjolla olevia rokotteita niin se on ihan heidän oma ongelmansa. Ei muiden tarvitse sen takia omaa käytöstään pohtia. Ihan itse saa pitää extraturvallisuudestaan huolta, jos omin päätöksi sitä vaarantaakin.

        Etkö pelkää long covidia? Vaikka tauti olisi lievä, se voi jättää pitkäaikaisia vaikutuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Ei voi loputtomiinn elää yhteiskunta suljettuna.

        Loputtomiin? Mutta kun ei jakseta edes sitä kriittistä rajaa, että homma saataisiin hanskaan. Haloo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Fakta kuitenkin on, että rokotetut eivät ole tässä maassa sairaalahoitoa vakaviin oireisiin tarvineet. Siitä on ihan turha kiistellä.”

        Ja sinähän laitat tästä epikriisit tänne? Laita faktat tulemaan.

        Lue tilastoja, ei siihen epikriisejä tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö pelkää long covidia? Vaikka tauti olisi lievä, se voi jättää pitkäaikaisia vaikutuksia.

        En, sillä siinä on kyse aivan eri asiasta. Perusimmunologiaa kannattaa jokaisen vähän osata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kepeitä puheita, mutta sitähän nykyihminen on täynnään.

        Sinusta noin, minusta perusjärkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten ohjeet ovat yhä voimassa??

        Ja niitä ohjeita noudatetaan. Ainakin itse noudatan, vaikken tosiaan enää itseni ja lähipiirini takia koe niitä lainkaan tarpeellisiksi. Kuten sanottu, mulla on ollut täysin realistinen kuva ko. viruksesta kokoajan. Oma tietotaito tietysti auttaa ennakoimaan miten asiat menevät. Vaan siis ei vaikkapa lehdistössä muuta tietoa ole levityksessä ollutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue tilastoja, ei siihen epikriisejä tarvita.

        Olen nähnyt tilastot arkussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue tilastoja, ei siihen epikriisejä tarvita.

        Sä puhut p askaa vaikket tiedä tästä asiasta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä puhut p askaa vaikket tiedä tästä asiasta mitään.

        Hei mutta jenkeissä pelätään nyt ruton leviämistä, 10-vuotias lapsi kuoli siellä ruttoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taas voit lukea ajatuksella, ennen kun kommentoit. Mä en vaivaudu edes vastaamaan tuohon, kun asiasi ei liity mitenkään siihen mitä minä kirjoitin.

        Elä sitä omaa pientä elämääsi niin kuin muita ei olisikaan. Jos eläisitkin, et olisi näillä palstoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En, sillä siinä on kyse aivan eri asiasta. Perusimmunologiaa kannattaa jokaisen vähän osata.

        Perusimmunologia loppuu kuolemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä puhut p askaa vaikket tiedä tästä asiasta mitään.

        Et näköjään tiedä sinäkään. Vaan kokeile kuunnella asisntuntijoita. Ne tietää. Rokotetut eivät Suomessa ole tarvineen hoitoa vakaviin oireisiin. Turha siitä on kiistellä. Kyllä he tietävät mistä puhuvat. Tai no usko sinä mihin asiantuntijoihin tahdot. Minä uskon niihin, joilla on kompetenssia puhua näistä asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä sitä omaa pientä elämääsi niin kuin muita ei olisikaan. Jos eläisitkin, et olisi näillä palstoilla.

        Tietysti elän omaa elämääni. En mä muiden elämiä voi elää. Enkä kyllä haluakaan. Eläköön muut omiaan oman parhaan kykynsä mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perusimmunologia loppuu kuolemaan.

        Immunologia ei kyllä kuolemaan lopu. Se kun ei tietenalana ole yhdestä elämästä riippuvainen. Immuunijärjestelmä taas voi heittää häränpyllyä ja lakata toimimasta ilman kuolemaakin. Tosin se yleensä johtaa kuolemaan, ilman äärimmäistä varovaisuutta. Vaan kuolemaanhan elämä aina päättyy.


    • Anonyymi

      Ihmiskunta tulee kokemaan kovan pettymyksen. Koronasta on tullut pysyvä vitsaus, joka ei tule koskaan katoamaan.
      Elämä ei palaa enää entiselleen, maskit tulevat olemaan välttämättömiä ja ei mikä tahansa rätti enää ole tarpeeksi tehokas, vaan vaaditaan FFP2 tai FFP3 maskia.
      Rokotuksesta tulee jokavuotinen 2 tehosterokotusta puolen vuoden välein.
      Miksi korona rokotetta ei ole kehitetty perinteisellä tavalla, jolloin rokotteessa olisi heikennettyä tai tapettua korona virusta.
      Silloin rokote olisi sellainen, että päästäisiin pandemiasta eroon.
      Mahtaako syy olla, se että tällä tavalla voidaan hallita ihmisiä, kun pidetään korona virus elossa, eikä sitä rokotteella poisteta.

      Virus sairauksiin kehitetyissä rokotteissa on heikennettyä elävää virusta tai tapettua virursta, ei mitään viruksen geenin osia, kuten koronarokotteessa ja siksi se ei ole tehokas, kuten perinteinen rokote.

      • Ehkä sen on ajateltu olevan iso riski tai heikennys on hankalaa? Saako sen tapettua jollain?


      • Anonyymi

        Väärää tietoa. Koronarokote on erittäin, jopa hämmästyttävän tehokas kiinalaista rokotetta lukuunottamatta. Mutta kiinalaisten huonompikin rokote on huomattavasti parempi kuin ei rokotetta ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärää tietoa. Koronarokote on erittäin, jopa hämmästyttävän tehokas kiinalaista rokotetta lukuunottamatta. Mutta kiinalaisten huonompikin rokote on huomattavasti parempi kuin ei rokotetta ollenkaan.

        Näihin väitteisiin olisi aina hyvä laittaa lähteet. Ei tiedä yhtään kuka puhuu totta ja kuka ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärää tietoa. Koronarokote on erittäin, jopa hämmästyttävän tehokas kiinalaista rokotetta lukuunottamatta. Mutta kiinalaisten huonompikin rokote on huomattavasti parempi kuin ei rokotetta ollenkaan.

        Sanoo kuka? Kenen sanoihin perustat väitteesi?


    • Anonyymi

      Rokotteen myötä väki luulee, että nyt on turva. Voi tehdä kaikkea.

      • Ketkä luulee, ketkä ei. Mä en luule. Yhä edelleen toimin kuin en ikinä olisi piikistä kuullutkaan.

        Pysyn turhista menoista pois, käytän maskia, käsidesiä, pesen kädet, pidän turvaväliä. Ja niin teen toisenkin piikin jälkeen niin kauan, kun tilanne helpottuu. Vaikka 10 vuotta eteenpäin.


      • Anonyymi

        Eihän luule, fiksut ainakaan.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Ketkä luulee, ketkä ei. Mä en luule. Yhä edelleen toimin kuin en ikinä olisi piikistä kuullutkaan.

        Pysyn turhista menoista pois, käytän maskia, käsidesiä, pesen kädet, pidän turvaväliä. Ja niin teen toisenkin piikin jälkeen niin kauan, kun tilanne helpottuu. Vaikka 10 vuotta eteenpäin.

        Joo, mut valtaväestön käytös alkaa löystyä. Mukamas tehoaine hihassa sitten porskutetaan.

        Toimit viisaasti jos pidät sen noinkin hyvin mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän luule, fiksut ainakaan.

        Ehkä muutama fiksu on. Suurin osa tartunnoista päätellen elää raipatirai jo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mut valtaväestön käytös alkaa löystyä. Mukamas tehoaine hihassa sitten porskutetaan.

        Toimit viisaasti jos pidät sen noinkin hyvin mielessä.

        Kyllähän niitä näkee, jotka vetää huoletonna.

        Onnekseni en ahdistu yhtään, vaikka koko Suomi olis kiinni sen suhteen, kun viihdyn hyvin kotona ilman virkistystoimintaa. Niin ei hajoa pää yhtään, kun puljut on kiinni ja mihinkään ei pääse. Kunhan ruokaa saa, niin avot. 👍

        Tietysti talouskriisi huolettaa, mikä seuraa jatkuvasta velan otosta ja konkursseista, työttömyydestä. Eu avustustamisista muualle eurooppaan.


    • Juu, mutta jos hillitsee edes oireita ja vähentää sairaalan tarvetta, niin hyvä. Voi sairastaa kotona, jos oireet ei aja sairaalaan. Heikompikuntoiset tarvii sairaalapaikkaa.

      Tuskin koronaa mikään täysin pysäyttää, paitsi ydinpommi, maapallon possahdus tai tulipalo, jääkausi. Viruksena muovaantuu nopeammin, kun neropatti luo lääkkeen.

    • Anonyymi

      Ei ole mitään tuudittautumista eikä illuusiota.

      Rokote suojaa koronalta 80-90%:sesti ja ennen kaikkea se suojaa koronan VAKAVALTA muodolta. Rokotteen saaneet eivät siis sairastu vakavasti, vaikka sairastuisivat.

      On selvää, että mitä enemmän tartuntoja on ei-rokotusta saaneiden keskuudessa, sitä todennäköisempää on rokotusten saaneidenkin sairastua.

      • Anonyymi

        Vaan tuota nämä neropatit eivät tunnu tajuavan. Kukaan älyllä varustettu ei ole missään vaiheessa kuvitellut saavansa 100%:sta suojaa, eikä kuvittele sellaista saavansakaan. Saati, että tämä mukamas vaan katoaisi. Se on tullut jäädäkseen ja se tiedettiin jo epidemian alussa. Eivät ne muutkaan vastaavat ole kokonaan kadonneet.

        Itse voisin nyt rokotusten jälkeen jopa ihan suht mielelläni tuon sairastaakin, saadakseni vähän kestävämmän immuniteetin.


    • Sain toisen piikin keskiviikkona, enkä ole sen jälkeen käynyt ihmisten ilmoilla kuin kerran pikaisesti kaupassa. Mitä nyt ulkopa penkillä istuskellut ja katsellut maailman menoa.

      Meilläpäin nyt ei oikein noita väkijoukkojakaan missään ole, niin tartuntamäärät (väkilukuun suhteutetut) on kuudesosa Helsingin luvuista. Naapurikaupungit on tän kylän kanssa samalla tasolla. Ja asun kuitenkin HUS:n piirissä, eli meilläkin on kuulemma hirveä kriisi päällä.

      Mitäpä tässä. Jatkan samanlaista hiljaiseloa kuin tähänkin saakka koronakautta.
      En tosin tunne ketään joka olisi saanut koronatartuntaa, mutta (joten) tällä hetkellä on hyvä asua (ja pysyä) täällä pikkukaupungissa.
      Vähän ois kyllä hinku käydä muuallakin, mutta katotaan sitä sitten myöhemmin.

    • Anonyymi

      Olisko aika keksiä parempi rokote.

    • Anonyymi

      Sanoin jo ennen kesää että se korona levii eikä siitä päästä tänä vuonna eroon eikä ensi vuonnakaan. Rokote on pelkkä vitsi. Korona levii silti ja ihmiset kuvittelee että voi elää ja liikkua vapaasti jos ottaa rokotteen. Jos sulla on korona virus niin tartutat sitä muihin vaikka olisit ottanut rokotteen. tyhmyys kostautuu vielä karmeasti ja ihmisiä kuolee koska liikut koronan kanssa muiden seassa. Itse olen pysynyt kotona kaksi vuotta jo enkä ole tavannut ketään.

      • Anonyymi

        Rokote on monelle kuin henkinen lupakortti, että ok, saat mennä. Se on psykologinen asia pitkään jatkuneessa odottamattomassa maailman tilanteessa. Nyt sitten koetaan, että ok, kaikki hyvin vaikkei sinnepäinkään. Ihminen kun väsyy, se pistää jalan pienimpäänkin ovenrakoon.


      • Anonyymi

        Tämäpä juuri. Kantaa voi ja tartuttaa.


      • Anonyymi

        Sama. Olen pyrkinyt suojelemaan myös muita jättämällä kaiken sellaisen pois mikä ei ole välttämätöntä.


    • Anonyymi

      Rokottamattomst nyt sairastavat.

    • Anonyymi

      Sitä kun ei tiedä omasta immuunipuolustus järjestelmästä miten se koronaan suhtautuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      67
      1425
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      70
      1418
    3. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      38
      1416
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      268
      1315
    5. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      63
      1085
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      124
      832
    7. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      148
      809
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      788
    9. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      761
    10. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      727
    Aihe