Oikeat jauhelihapihvit?

Anonyymi

Mitä tarvitaan jauhelihapihveihin. Kun tehdään naudanjauhelihasta ja samanlainen kuin grilleillä hampuraisten välissä.

Erikoista että kaupoissa ei myydä valmiiksi tehtyjä raakoja pihvejä joista paistaisi itse. Ei ole koskaan näkynyt.

Grillit ja ravintolat ostaa niitä muovilaatikoissa.

21

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oikeaoppiseen hampurilaispihviin ei tule mitään muuta kuin naudan jauhelihaa joka muotoillaan pihviksi ja paiston jälkeen maustetaan suolalla.

Löytyyhän noita raakoja pihvejä ainakiin pakasteena Lidlistä (tai on ainakin löytynyt).

• Anonyymi

Otsikossa kysyttiin aiheesta "Oikeat jauhelihapihvit", mutta se sitten muutettiin pienessä präntissä grilli-hampurilaisissa olevaksi rasvaklöntiksi. Ne ovat kaksi aivan täysin eri asiaa.

Rasvaklönttissä on kemiallisesti tai mekaanisesti (paineilmalla) luista irrotettua roipetta/jänteitä/sidekudosta joita ei saada tai ei voida laittaa myyntin eines-jauhelihan seassa, sekä rasvaa että jotain kemikaalia sideaineeksi.

Oikeat jauhelihapihvit tehdään vähärasvaisesta paistista joka jauhetaan, sen sekaan sipulimurskaa yms mausteita ja sideaineiksi kananmunanvalkuaista sekä vaikkapa vehnälesettä.

• Anonyymi

Yrität siis väittää, otsikkosi "Oikeat jauhelihapihvit?" alla, että grilli-hampurilaisissa oleva rasvaklöntti olisi oikea jauhelihapihvi.

• Anonyymi

Jauhelihapihveihin sis hyviin tarvitaan jauhelihaa, 1 kananmuna, merisuolaa, mustapippuria myllystä ja reilusti jauhettua maustepippuria. Itse laitan näiden lisäksi lorauksen kevytmaitoa ja pastajuustoa. Jotkut käyttävät maidon tilalla vettä ja korppujahoja. Minä olen aina käyttänyt nesteenä maitoa. Ilman maustepippuria pihvit eivät maistu oikeilta hyviltä jauhelihapihveiltä. Sipulin ystävät laittavat sipulisilppua joko raakana tai kuullotettuna. Minä en pysty sipuleita syömään, joten jätän pois.

• Anonyymi

Esittelet pula-ajan murekeohjetta. Kas kun et pettua lisää "pihveihisi".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esittelet pula-ajan murekeohjetta. Kas kun et pettua lisää "pihveihisi".

Eiköhän niitä kasvistäytteitä ole ollut pula-aikanakin vai mitä itse lisäisit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän niitä kasvistäytteitä ole ollut pula-aikanakin vai mitä itse lisäisit?

Suolaa ja mustapippuria. En muuta. No onhan pippuri tietenkin kasvikunnan tuote.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suolaa ja mustapippuria. En muuta. No onhan pippuri tietenkin kasvikunnan tuote.

Mureke on täytettyä, pihvit voi olla pelkkää lihaa ja maustetta.

• Anonyymi

Älä hyvä ihminen kysele täällä tuommoisia, täällä on niin paljon besserwissereitä joilla on se ainoa "oikea" resepti pihveihin, sen lisäksi ne haukkuvat kaikki muut reseptit väärinä.

• Anonyymi

Eihän parasta olekaan, se on makuasia.

• Anonyymi

Kyselin että näen mitä kaikkea laitetaan

Huomenna tekemään, 800g naudan jauhelihaa ostettu. Olisiko pitänyt ostaa rasvaisempaa kuiin 10.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyselin että näen mitä kaikkea laitetaan

Huomenna tekemään, 800g naudan jauhelihaa ostettu. Olisiko pitänyt ostaa rasvaisempaa kuiin 10.

Enemmän voita pannulle. Tekeehän jotkut uunissakin, mutta ei tule minusta hyviä. Mitenköhän ilmagrilli toimisi, itse vältän rasvaa, vaikka maku kärsisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enemmän voita pannulle. Tekeehän jotkut uunissakin, mutta ei tule minusta hyviä. Mitenköhän ilmagrilli toimisi, itse vältän rasvaa, vaikka maku kärsisi.

Edes 10 % jauhelihasta tehdessä lihapullia tai pihvenä ei tarvita rasvaa pannulle. En koskaan paista jauhelihaa rasvassa enkä uunissakaan ellei sitten kyse ole lihamurekkeesta tai jauhelihakääryleistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edes 10 % jauhelihasta tehdessä lihapullia tai pihvenä ei tarvita rasvaa pannulle. En koskaan paista jauhelihaa rasvassa enkä uunissakaan ellei sitten kyse ole lihamurekkeesta tai jauhelihakääryleistä.

Antaa se voi hyvää makua ja ruskistuu paremmin, vaikka itsekin käytän yleensä jotain kasvisrasvasekotteita. Pihvit helpompi paistaa rasvan kanssa, pelkkään jauhelihaan ei tarvitse. Olen kyllä tehnyt yleensä sieni- tai punajuurijauhelihapihvejä, tarttuvat vielä helpommin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Antaa se voi hyvää makua ja ruskistuu paremmin, vaikka itsekin käytän yleensä jotain kasvisrasvasekotteita. Pihvit helpompi paistaa rasvan kanssa, pelkkään jauhelihaan ei tarvitse. Olen kyllä tehnyt yleensä sieni- tai punajuurijauhelihapihvejä, tarttuvat vielä helpommin.

Kun voi on paremman makuista, ja ruskistaa paremmin, niin mIksi käytät kasvisrasvasekotteita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun voi on paremman makuista, ja ruskistaa paremmin, niin mIksi käytät kasvisrasvasekotteita?

En minä ainakaan mitään rasvaa pannulle laita, kun jauhelihasta jotain ruokaa teen. Edes alle 10 % jauheliha ei tarvinnut rasvaa pannulle, kun tein jauhelihapihvejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se rasva sitä maistamista mitenkään helpota, En ole koskaan paistanut jaheliharuokia rasvassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helpompi käyttää, voi levittää siveltimellä uunivuokiinkin. Pannulla paistamiseen voisi taas ostaa, tarjouksista tulisi paremmin ostettua kuin normnaalihinnalla ja yleensä muutenkin liikaa tavaraa, pitää jättää jotain pois.

• Anonyymi

Otetaan rasvaista lehmänjauhelihaa klöntti ja muotoillaan niistä halutun kokoisia pihvejä. Mausteeksi suolaa ja rouhittua mustapippuria. Lopuksi läpyskät parillagrilliin muutamaksi minuutiksi.

• Anonyymi

Käytän hampurilaispihveissä vain 20% sikanautaa. Puristetaan tiukasto muotoon ja paistetaan. Suola ja mausteet lisätään päälle kun paistetaan. Pelkkä nauta on liian kuivaa.

• Kyllä nää itse laitetut vaan hyviä on. Sämpylöissäkin ei kannata ostaa halvinta paskaa. Mielummin isompia johon mahtuu myös isompi pihvi. Ja enempi täytteitä.

Mut mää oon ostanut pihveinä kaupan valmiita. Hyviä on ollut esim Tammisen piffit ja Lidlin rotukarjan hampurilaispihvit. Ihan syötäviä tulee kun ei overiksi paista. Juu, mielummin pannulla kuin uunissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3710
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1944
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1598
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      82
      1243
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1057
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      998
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe