Hyvinhän voisi tehdä tämän keskustelun vhh-dieetit -palstalle, mutta mietin että olisiko täälläkin ketovegaanisesta ruokavaliosta kiinnostuneita. Omistan tällä hetkellä kaksi osaa Keto-vegaanin käsikirjoista saadakseni inspiraatiota vegaanisiin ruokiin ja leivonnaisiin. Yhdysvalloissa ketovegaaninen ruokavalio lienee tunnetuin toisin täällä koto-Suomessa. Onko kukaan vegaanipalstalla oleva kiinnostunut vegaanisesta ketosta?
Vegaaninen ketoosi
4
1457
Vastaukset
- Anonyymi
En itse varmaan lähtisi noudattamaan ketogeenistä ruokavaliota mutta olen kyllä miettinyt että kai tämä teknisesti ottaen voisi vegaaninakin olla mahdollista. Ruokavalio varmaan koostuisi pitkälti kasviksista, siemenistä, pähkinöistä ja vaikkapa tofusta. Aika ankealtahan tuollainen ruokavalio tosin kuulostaa, en ole luopumassa aamupuurostani. Kerro toki kokemuksiasi mutta eikös nuo ketoruokavaliot ylensä lopu muutamassa viikossa oli se minkälainen tahansa ja ainoastaan ne hardcore-hörhöt niitä pidemmän päälle jaksaa, oli ne sitten vegaanisia tai ei.
- Anonyymi
Vaikeaa, muttei mahdotonta. Kannattaa perehtyä tarkkaan ennen kuin ryhtyy tositoimiin. Hyvä puoli tuossa on se, että ruoka koostuu luonnollisista raaka-aineista lihankorvikkeiden sijaan. Veganismissa minua niin etoo yliprosessoidut tuotteet, joten itsekin teen ruoat ja leipomukset ketovegaanisesti jos joku vegaani tulee kylään. On pitänyt ensin itse testata kun ajatellut ketovegaanisten juttujen olevan kummajaisia mutta hyvää niistä saa ilman maitotuotteita ja kananmunia, ja onpahan vaihtoehtoja maito- ja muna-allergiselle (manteli- ja pähkinäallergiat toki huomioitava, kun nuo raaka-aineet ovat suuressa roolissa ketovegaanin ruokavaliossa).
- Anonyymi
Rajoitan hiilareitani 100g/vrk. Saattais tuo ketovegaaniuskin kiinnostaa. Olen varsin ketoosiherkkä. Mehupaastolla monet joutuvat oikein houkuttelemaan ketoosia. Mulla se alkaa nopeasti. Ei tarvita alle 50g/vrk hiilarimääriä ketoosin aikansaamiseksi.
- Anonyymi
Ketoosi on elimistön selviytymis keino, jos ravinnosta on pulaa.
Tarkoitushakuinen ketoosi on syömishäiriö siinä missä lihavuuskin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833825
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322699Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952164Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201677Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?251531Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261488- 281471
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71444Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731423- 211300