Filosofinen kysymys: Tuleeko koronarokote ottaa?

Anonyymi

Moraali kertoo meille kuinka ihmisen pitäisi käyttäytyä ollakseen hyvä ihminen.

Tuleeko siis ihmisen ottaa koronarokote vai ei? Tämä on filosofinen kysymys, jolla on selkeitä terveyspoliittisia implikaatioita.

MIelestäni koronarokote on syytä ottaa, koska se vähentää todennäköisesti selvästi koronatartuntoja, ja vähentää täten terveydenhuollon kuormitusta, ja siksi hyvä ihminen ottaa tämän huomioon ja ottaa rokotteen.

Mutta muista: Rakasta vihollista niin kuin itseäsi. Paha ihminen, siis tässä tapauksessa rokotevastainen maailmanhuonontaja, ansaitsee sinun empatiasi juuri koska hän on paha ihminen. Jotta voi rakastaa vihollista, täytyy ensin rakastaa itseään. Mitä? Pitääkö ihmisen olla narsisti ollaaksen kelvollinen?

Sitten tulemme itse asiaan: Missä on rokotepassi? Syytän hallituksen likkoja energianpuutteesta, koska koronapassia ei vieläkään ole otettu käyttöön. Tämä - likkaenergian puute - ei tietysti ole yllättävää sillä energia tulee massasta, jota hallituksen likoilla on liian vähän. Toivottavasti seuraavaan hallitukseen saamme kunnon massaa ja totista äijänenergiaa. Jotta homma hoituu.

Ei millään pahalla - sanoinhan juuri että rakasta kaikkia, myös perivihollista.

Ja tietysti pyydän anteeksi, että ajattelin. Olenko siis olemassa?

5

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kannata ottaa tai varastaa koska sen saa ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      Jos et ota rokotetta ja sairastut niin sinun terveydenhoidostasi on yhteiskunnalle enemmän taakkaa ja levität tautia tehokkaammin. Menetät ystävistäsi osan niistä, jotka kysyvät rokotestatustasi ja joille kerrot olevasi rokotevastainen. Sairastumisen vuoksi menetät osan henkisestä suorituskyvystäsi.

      https://tieku.fi/laaketiede/sairaudet/korona-vaikuttaa-aivoihisi-sairastaminen-alentaa-aota

      Jos otat rokotteen niin voit edelleen sairastua mutta pienemmällä todennäköisyydellä ja lievemmin. Aiheuttamasi taakka terveydenhoidolle on rokotteen kustannukset mutta lievemmät oireet mikäli sairastut. Rokotukseen liittyy pieni mahdollisus vakaville sivuvaikutuksille, joka on paljon pienempi kuin sairastumisen todennäköisyys ja siitä aiheutuvat haitat.

      Oman itseni perusteella valitsen rokotuksen. Samaan tulokseen tulisin jos tekisin valinnan yhteiskunnan saaman hyödyn ja haitan perusteella. Kun molemmat osoittavat samaan suuntaan niin minun olisi moraalitonta olla ottamatta rokotusta.

    • Anonyymi

      Olen egoisti ja otin rokotteen koska siitä on minulle hyötyä.

    • Anonyymi

      Noh noin 100 000 saanut 1000 kuollut. 100 kuollut piikkiin.

      • Anonyymi

        Valehtelet. Ajallinen yhteys ei ole sama kuin syy seuraussuhde. Yli 100 ihmistä on kuollut jonkin aikaa piikin saannin jälkeen, mutta viikossa Suomessa kuolee yli tuhat ihmistä, joten tilastojen mukaan kuolemia sattuu pakostakin rokotuksen jälkeen. Se ei vielä todista, että kuolemat olisivat johtuneet rokotteesta. Tuosta sadasta on todennäköisesti vain murto-osa rokotteiden aiheuttamia ja nekin pääasiassa ihmisille, joiden terveydentila on ollut erityisen huono.

        Oletko noin tietämätön, vai levitteletkö tahallasi rokotteista väärää tietoa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe