Heti uusi suhde ?

Anonyymi

Voiko käydä niin että eron jälkeen aloitat heti seurustelun ? Vai onko parempi pitää hengähdystauko välissä ?

50

112

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi käydä ja on käynytkin. En ole koskaan ollut pitkään yksin, onneksi.

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä olen sinkkuna ollut kolme vuotta. On ollut jotain yhden illan juttuja mutta ei niistä mitään ole tullut. Olen jo yli kolmekymmentä niin tarjontaa vähemmän. Kaikki ovat naimisissa. Mieheltä tämä.

      • Anonyymi

        Joo, mulla kanssa ollut pari pitempää suhdetta ja muutama yhdenillan suhde. Olisivat yhdenillan suhteet halunneet olla pitempää, soittelivat perään jopa useita vuosia, mutta jätin ne.


    • Anonyymi

      Minun hengähdystauko on kestänyt jo kymmenen vuotta. Seksiseuraa kyllä löytyisi mutta eipä muuta ..

      • Anonyymi

        Mä taas haluan nykyisin vaan yhdenillan ja yön seksiä. Seikkaan kuinka hyviä ovat kukin seksissä, sitten vilkkaan parhaimman.


    • Anonyymi

      Tässä mikään kiire ole... Liki 20vuotta sinkkuna.

      • Anonyymi

        Sanopa muuta.
        En ole koskaan ymmärtänyt näitä pakokauhuisia jotka eivät uskalla kohdata itseään ja olla yksin, hetkeäkään. Mikähän siinä pelottaa?
        Viimeisen pitkän suhteen jälkeen oli itsestään selvää etä nyt pidetään tauko ja karistellaan edellinen suhde kunnolla elämästä ennen kuin ajatellaankaan mitään uutta.
        Ja muutama vuosi nyt sitten tässä on karisteltu ja eroon päästy eikä nyt sitten mitenkään kiinnostakaan enää aloittaa mitään uutta!
        Kynnys uuteen suhteeseen nousee nousemistaan, ja vastenmielisyys ajatuksesta että joku yrittäisi sitoa ja kahlita on painajaista. Jos ikinä enää minkäänlaiseen suhteeseen alan, niin ehdottomasti erillissuhde missä molemmilla tarkasti erillliset huushollit ja talous ja ehdoton itsenäisyys.
        Mutta tällä hetkellä en halua ajatella edes sellaista.
        Ja nainen olen, seurustelusuhteita ollut ja seurustelu aloitettu hyvin nuorena.
        Se elämätön vapaus kai sitten vaatii nyt osaansa.
        Yksin on hyvä olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanopa muuta.
        En ole koskaan ymmärtänyt näitä pakokauhuisia jotka eivät uskalla kohdata itseään ja olla yksin, hetkeäkään. Mikähän siinä pelottaa?
        Viimeisen pitkän suhteen jälkeen oli itsestään selvää etä nyt pidetään tauko ja karistellaan edellinen suhde kunnolla elämästä ennen kuin ajatellaankaan mitään uutta.
        Ja muutama vuosi nyt sitten tässä on karisteltu ja eroon päästy eikä nyt sitten mitenkään kiinnostakaan enää aloittaa mitään uutta!
        Kynnys uuteen suhteeseen nousee nousemistaan, ja vastenmielisyys ajatuksesta että joku yrittäisi sitoa ja kahlita on painajaista. Jos ikinä enää minkäänlaiseen suhteeseen alan, niin ehdottomasti erillissuhde missä molemmilla tarkasti erillliset huushollit ja talous ja ehdoton itsenäisyys.
        Mutta tällä hetkellä en halua ajatella edes sellaista.
        Ja nainen olen, seurustelusuhteita ollut ja seurustelu aloitettu hyvin nuorena.
        Se elämätön vapaus kai sitten vaatii nyt osaansa.
        Yksin on hyvä olla.

        Oppinut kyllä olemaan yksin mutta ei se sitä tarkoita etteikö suhteilu kiinnostaisi.


    • Vähän on vaihdellut, joskus aika pian on uusi löytynyt jopa heti tai sitten olen pidellyt pitempiä huilitaukoja.

      Kyllä mä nykyään olen hengähdystauon kannalla. Niin pitkiä parisuhteita olen useampia elänyt peräkkäin, että välillä vähän ahdistaa oikein. Jotenkin oman tilan tarve on iän myötä kasvanut.

      On kiva olla muih ja pushaliruts, mutta on kiva olla ihan ittekseenkin. Ilman et kukaan roikkuu lahkeessa. Ehkä toikin vaikuttaa, kun lapset vaatii sitä tiivistä läsnäoloa, niin väsyy väkisinkin olemaan kaikille läsnä ja jatkuvasti tarvittu.

      Tilanne voi olla toinen, kun lapset on isoja ja ei tarvitse minua niin välttämättä ja ehdottomasti tiiviiseen läsnäoloon.

      Ehkä ei ainakaan kovin intensiivisen tiivis suhde tulis kyseeseen enää kovin pian edellisen päättymisestä. Eikä kauheella kiireellä tiivis ainakaan.

      • Ja siis hypoteettisesti vaan. Olen yhä tiiviisti parisuhteessani enkä nyt ole siis aikonut mihinkään tästä löhteä, karata.

        Mutta jos tämä suhde päättyisi yks kaks joku päivä, niin ihan varmasti hengittelisin rauhassa ominpäin. Ystäviä varmaan etsisin, mutta tiivistä kumppanuutta en ihan pian.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Ja siis hypoteettisesti vaan. Olen yhä tiiviisti parisuhteessani enkä nyt ole siis aikonut mihinkään tästä löhteä, karata.

        Mutta jos tämä suhde päättyisi yks kaks joku päivä, niin ihan varmasti hengittelisin rauhassa ominpäin. Ystäviä varmaan etsisin, mutta tiivistä kumppanuutta en ihan pian.

        Joko sä ny tuon kommenttisi jälkeen ymmärrät minun suhdettani paremmin.. ollaan ystäviä etuisuuksilla ilman sen kummoisempia sitoumuksia.. vähän lämpöä ja läheisyyttä .. juttelua ja viestittelyä. Mutta ei seukkaamista.

        Meinaan 25 vuoden yhdessäolon jälkeen on kiva kun on joku josta pitää kiinni ja joka pitää kiinni minusta.. mutta ei roiku lahkeissa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joko sä ny tuon kommenttisi jälkeen ymmärrät minun suhdettani paremmin.. ollaan ystäviä etuisuuksilla ilman sen kummoisempia sitoumuksia.. vähän lämpöä ja läheisyyttä .. juttelua ja viestittelyä. Mutta ei seukkaamista.

        Meinaan 25 vuoden yhdessäolon jälkeen on kiva kun on joku josta pitää kiinni ja joka pitää kiinni minusta.. mutta ei roiku lahkeissa.

        Kyllä mä sen olen ymmärtänyt kaiken aikaa, mutta en omaksunut. Meinasin ihan ystävillä ystäviä, en etuisuuksilla. Mulle kun se voisi olla kohtalokasta leikkiä. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Kyllä mä sen olen ymmärtänyt kaiken aikaa, mutta en omaksunut. Meinasin ihan ystävillä ystäviä, en etuisuuksilla. Mulle kun se voisi olla kohtalokasta leikkiä. :)

        Tosi.. sulla menisi pää niin pyörälle ja syrän pamppailisi ulos rinnasta. Olisit rakkaudesta pökkyrässä..
        En taas osannu ajatella sun silmin. Hitsi.. olisi ihanaa edes kerran elämässä tuntea rakkautta kuten sinä sen koet..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tosi.. sulla menisi pää niin pyörälle ja syrän pamppailisi ulos rinnasta. Olisit rakkaudesta pökkyrässä..
        En taas osannu ajatella sun silmin. Hitsi.. olisi ihanaa edes kerran elämässä tuntea rakkautta kuten sinä sen koet..

        Semmonen tunneherkkyys ja voimallisuus on aika raskastakin, se on vähän kuin runoilijalla luomisen vimma, mutta sanojen paljous. :D

        Tulee tulvien joka tuutista, mutta meinaa pakahtua..


    • Anonyymi

      Kyllä vain, mun eksällä oli jo valmiina odottamassa. Tosin itse kuulin siitä vasta myöhemmin kaupungilta. Itse sinkkuna ollut vuoden päivät. Joskus näinkin : (

      • Mun lapseni äiti oli oikein ylpeä siitä, ettei hän ollut ollut päivääkään sinkkuna sen jälkeen kun täytti 15v. Aina 4-5 vuotta ja sitten uusi kumppani.
        Mä sit tyhmänä luulin, että mun kanssa olisi jotenkin eri juttu, mutta paskat. Oli hänellä sittenkin taas uusi mies valmiina hyvissä ajoin ennen kuin laitto poikki.


      • Anonyymi
        JustJust kirjoitti:

        Mun lapseni äiti oli oikein ylpeä siitä, ettei hän ollut ollut päivääkään sinkkuna sen jälkeen kun täytti 15v. Aina 4-5 vuotta ja sitten uusi kumppani.
        Mä sit tyhmänä luulin, että mun kanssa olisi jotenkin eri juttu, mutta paskat. Oli hänellä sittenkin taas uusi mies valmiina hyvissä ajoin ennen kuin laitto poikki.

        Niin. Hän siis peti peliä sinunkin kanssa jo ennen kuin laittoi poikki suhteensa sinua edeltäneeseen mieheen.

        Tuohan on ihan yhtä tyhmää kuin alkaa suhteeseen pettäjän kanssa. Vai teitkö sinä senkin?

        Rakkaus tekee sokeaksi, on täysin tosi sanonta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Hän siis peti peliä sinunkin kanssa jo ennen kuin laittoi poikki suhteensa sinua edeltäneeseen mieheen.

        Tuohan on ihan yhtä tyhmää kuin alkaa suhteeseen pettäjän kanssa. Vai teitkö sinä senkin?

        Rakkaus tekee sokeaksi, on täysin tosi sanonta.

        "Rakkaus tekee sokeaksi, on täysin tosi sanonta."

        Siitähän tässä on kyse. Kuten sanoin: "Mä sit tyhmänä luulin, että mun kanssa olisi jotenkin eri juttu..."

        No jotain olen oppinut elämästä sentään: ikinä en enää ala peliä varatun kanssa.


      • JustJust kirjoitti:

        "Rakkaus tekee sokeaksi, on täysin tosi sanonta."

        Siitähän tässä on kyse. Kuten sanoin: "Mä sit tyhmänä luulin, että mun kanssa olisi jotenkin eri juttu..."

        No jotain olen oppinut elämästä sentään: ikinä en enää ala peliä varatun kanssa.

        Se on hyvä🥰


    • Anonyymi

      Eka suhde päättyi miehen pikapäätöseroon. Itkin järkyttyneenä kaksi päivää. Kahden viikon kuluttua alkoi uusi pitkä suhde. Sitten taas pettämistä, myös ostomania häntä vaivasi, kärvistelin kolmisen vuotta ja yritin saada suhteen kuntoon mutta kun toinen ei halunnut niin ero tuli. Viimeinen niitti oli kun miehen rakastattaren puoliso soitti. Se oli sunnuntai. Tiistaina katsoin sinkkupalstaa ja perjantaina oltiin uuden kanssa kahvilla. Suhde jatkuu.
      Sehän on sattumaa, minulla on käynyt säkä, onni, tuuri mikä onkaan.
      Olen yksin sitten kun pitää olla. Mikään paita-persetyyppi en missään nimessä ole eikä kumppanikaan. On omatkin elämät. Oikein tyytyväinen on tähän elämään, mitään ei puutu.
      Kannustan, rohkeasti uuteen jos vastaan tulee ja etsiäkin kannattaa.

    • Anonyymi

      edelisen parisuhteen luonne vaikkuttaa haluako enää uuteen suhteeseen, jos toimimaton pitkä parisuhde tuntui vankilalta arjen keskellä niin vaikea hypätä seuraavaakaan suhteeseen ,

      • Anonyymi

        Näin juuri. Onko sinulla ollut vankilan tuntuisia suhteita? minulla oli muutama vuosi sitten.

        M41


    • Hengähdystauot vievät aikaa, joten vanhenee ja mahdollisuudet koko ajan huononevat sekä ikääntymisen takia että kelvollisten ikätoverien osuuden nopeasti laskiessa. Viisas ei pidä taukoja.

      • No itseäni ei tuokaan henkilökohtaisesti haittaisi, vaikka en enää uutta parisuhdetta saisi. Menisi kuitenkin aikaa muutenkin sellaisen ihmisen löytämiseen, jonka kanssa synkkaisi puolin ja toisin. Ei niitä tuosta vaan löydy sellaisia "katseltavia", joille vielä itsekin olisi mieleinen.


      • Musta vanheneminen ei ole mikään ongelma. Mieluummin otan vähän vanhempana paremman, kuin heti perään jonkun epäsopivan (vaikka olis miten nätti tai nuori).

        Ja eroaahan sitä ihmiset, naisetkin. Ei ne mahdollisuudet koskaan oikeesti lopu.

        Etin sitten vaikka Aurinkorannikolta jonkin kivan perijättäjen :D
        Tai tykkäisköhän joku kiva spanskatar vaaleesta pitkätukkaisesta persaukisesta miehestä...


    • Anonyymi

      Sinkkuus on hukattu elämä. Seurustella pitää koko ajan. Olen ollut saman naisen kanssa 15 vuotta. Sitä ennen olin 6 vuotta toisen kanssa ja kun ero tuli niin lähdin heti baariin etsimään uutta naista.

    • Anonyymi

      Ei voi, olen läksyni oppinut.

    • Anonyymi

      On jo odottamassa kun tästä nykyisestä suhteesta aika jättää.

      • Anonyymi

        onpa sulla tuuria oikea onnen soturi


    • Anonyymi

      Pitäähän sitä seksiä saada joten uuusi suhde heti vaan hakuun.

      • Anonyymi

        😂 En arvostaisi jos joku sanoisi että on tehnyt noin. Treffit jäisi siihen. Sama jos sanoo että on ollut monen kanssa, heti hylkyyn 👍


    • Anonyymi

      Toki voi aloittaa uuden suhteen heti, jos sellaisen jostain heti löytää... Mutta todennäköistä että se suhde tulee olemaan lyhytaikainen laastarisuhde. Ihan hyvä olisi surra suru pois, ja aloittaa sitten puhtaalta pöydältä. Näin ei tule vietyä entisen suhteen draamaa uuteen suhteeseen.

    • Anonyymi

      10 vuotta on mennyt totaalisinkkuna, eron jälkeen. Naista tekee mieli pirusti, mutta ku rupee olemaan niin vanha ja ruma, että haaveeksi jää.

    • Itelläni niin ei käy, että uusi suhde alkaisi heti tai edes pian edellisen jälkeen. Mun pää ei toimi silleen, ei vain ole mitään kiinnostusta vastakkaiseen sukupuoleen siinä mielessä. Se ottaa aikansa ja jonain päivänä naiset taas kiinnostavat, mutta välissä pitää putsata oma pääkoppa entisestä ja ottaa onkeensa menneen suhteen tapahtumista, ettei tartte samoja hölmöyksiä samoilla tavoilla toistaa, kun jotain hölmöyksiä tulee kuitenkin tehtyä.

      • Anonyymi

        Mitäs jos rakastut johonkin jo suhteesi aikana? Et voi tietää millainen suhteesi tulevaisuudessa on ja mitä tapahtuu, ihmettelen aina, kun ihmiset sanoo ettei heille voi käydä noin eikä näin. Elämä on loppujen lopuksi aika arvaamatonta ja suhteessakin on aina kaksi osapuolta. Ehkä teillä teorioissanne toimii tuo ajatus, että ensin eroat ja vietät sinkkuvuosia ja sitten otat sen ihmisen, johon aiemmin rakastuit jostain hyllyltä tai että jos meidät on tarkoitettu toisillemme niin kyllä me silloin toisemme saamme, aikuisten oikeesti hei, ihme lapsellista ajattelua ja kohtalon uskoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs jos rakastut johonkin jo suhteesi aikana? Et voi tietää millainen suhteesi tulevaisuudessa on ja mitä tapahtuu, ihmettelen aina, kun ihmiset sanoo ettei heille voi käydä noin eikä näin. Elämä on loppujen lopuksi aika arvaamatonta ja suhteessakin on aina kaksi osapuolta. Ehkä teillä teorioissanne toimii tuo ajatus, että ensin eroat ja vietät sinkkuvuosia ja sitten otat sen ihmisen, johon aiemmin rakastuit jostain hyllyltä tai että jos meidät on tarkoitettu toisillemme niin kyllä me silloin toisemme saamme, aikuisten oikeesti hei, ihme lapsellista ajattelua ja kohtalon uskoa.

        "Mitäs jos rakastut johonkin jo suhteesi aikana?"
        Ei ole mahdotonta, mutta erittäin epätodennäköistä. Et tunne minua, niin et tiedä, älä yleistä liikaa sillä opinkappaleellasi, että mikä vaan on mahdollista kunnes toisin todistetaan. Voi olla, että puhut juuri sille joka sen on todistanut.

        "Ehkä teillä teorioissanne toimii tuo ajatus, että ensin eroat ja vietät sinkkuvuosia ja sitten otat sen ihmisen..."
        Miten kuvittelet sen sinne hyllylle päätyvän? En minä ketään laita hyllylle elleivät itse sinne halua mennä, enkä minä kaipaa sinkkuvuosien jälkeen menneitä suhteita tai ihastuksia, mennyt on mennyttä. Jos oppii tuntemaan uudelleen vuosien päästä, löytää toisen uudelleen, mutta mitään hyllyllä säilömistä se ei ole.

        Sanoisin, että kannattaa miettiä puheitaan toisten lapsellisuudesta.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        "Mitäs jos rakastut johonkin jo suhteesi aikana?"
        Ei ole mahdotonta, mutta erittäin epätodennäköistä. Et tunne minua, niin et tiedä, älä yleistä liikaa sillä opinkappaleellasi, että mikä vaan on mahdollista kunnes toisin todistetaan. Voi olla, että puhut juuri sille joka sen on todistanut.

        "Ehkä teillä teorioissanne toimii tuo ajatus, että ensin eroat ja vietät sinkkuvuosia ja sitten otat sen ihmisen..."
        Miten kuvittelet sen sinne hyllylle päätyvän? En minä ketään laita hyllylle elleivät itse sinne halua mennä, enkä minä kaipaa sinkkuvuosien jälkeen menneitä suhteita tai ihastuksia, mennyt on mennyttä. Jos oppii tuntemaan uudelleen vuosien päästä, löytää toisen uudelleen, mutta mitään hyllyllä säilömistä se ei ole.

        Sanoisin, että kannattaa miettiä puheitaan toisten lapsellisuudesta.

        Mun mielestä täällä on lapsellisia, naiiveja juttuja, että jos kohtalo teidät on yhteen tarkoittanut, niin kyllä te yhteen pääädytte ja paskat sanon minä. Oikeesti hei, ihmiset on toimijoita eikä mitään ajelehtijoita. En siis tuolla kommentilla viitannut sinuun vaan täällä paljon nähtävään tekstiin. Mulle on muuten elämässä tapahtunut aivan helvetin paljon epätodennäköisiä juttuja, osa hyviä ja osa huonoja. Joten jos mulle sanot vaikka että vain 5 prosenttia ihmisistä sais jonkun ikävän sairauden niin ite en sulkis mahdollisuutta itseltäni pois. Ei niin kivaa tietty tuokaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä täällä on lapsellisia, naiiveja juttuja, että jos kohtalo teidät on yhteen tarkoittanut, niin kyllä te yhteen pääädytte ja paskat sanon minä. Oikeesti hei, ihmiset on toimijoita eikä mitään ajelehtijoita. En siis tuolla kommentilla viitannut sinuun vaan täällä paljon nähtävään tekstiin. Mulle on muuten elämässä tapahtunut aivan helvetin paljon epätodennäköisiä juttuja, osa hyviä ja osa huonoja. Joten jos mulle sanot vaikka että vain 5 prosenttia ihmisistä sais jonkun ikävän sairauden niin ite en sulkis mahdollisuutta itseltäni pois. Ei niin kivaa tietty tuokaan.

        "Mun mielestä täällä on lapsellisia, naiiveja juttuja, että jos kohtalo teidät on yhteen tarkoittanut, niin kyllä te yhteen pääädytte ja paskat sanon minä."

        -Tuo nyt on pikemminkin itsensä lohduttelua, kun tosissaan kohtaloon uskomista. Varmasti on ihmisiä, jotka uskoo kohtaloonkin ja varmasti tapahtuu asioita, jotka tuntuu kohtalon tuomilta. Mutta jos minä sanon noin, niin minä lohduttelen itseäni, koska sattuu etten pysty syystä tai toisesta luomaan läheistä suhdetta ko. ihmiseen. Se on eräänlaista menettämisen kipua ja lohduttelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs jos rakastut johonkin jo suhteesi aikana? Et voi tietää millainen suhteesi tulevaisuudessa on ja mitä tapahtuu, ihmettelen aina, kun ihmiset sanoo ettei heille voi käydä noin eikä näin. Elämä on loppujen lopuksi aika arvaamatonta ja suhteessakin on aina kaksi osapuolta. Ehkä teillä teorioissanne toimii tuo ajatus, että ensin eroat ja vietät sinkkuvuosia ja sitten otat sen ihmisen, johon aiemmin rakastuit jostain hyllyltä tai että jos meidät on tarkoitettu toisillemme niin kyllä me silloin toisemme saamme, aikuisten oikeesti hei, ihme lapsellista ajattelua ja kohtalon uskoa.

        Näin sivusta kommentoin, että ainakin itselleni tuo olisi täysin mahdotonta. Mun pääni kun nyt ei vaan toimi noin. Mä en ole koskaan elämässäni "katsellut ympärilleni" parisuhteessa ollessani. Sitä ei vain tapahdu ja mua ei muut kiinnosta.

        Sitä ei tapahtunut seksittömässä ja täysin läheisyydettömässä parisuhteessakaan moneen vuoteen. Vasta siinä kohtaa näin muutkin, kun olin tiedostanut olevani niin maan hemmetin onneton siinä suhteessa. Siinä kohtaa se parisuhde oli kuollut ja vain kuoppaamista vaille.

        Tiedä sitten mistä johtuu, mutta noin mun pääni toimii. En ole koskaan ihastunut tmv. parisuhteessa ollessani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä täällä on lapsellisia, naiiveja juttuja, että jos kohtalo teidät on yhteen tarkoittanut, niin kyllä te yhteen pääädytte ja paskat sanon minä. Oikeesti hei, ihmiset on toimijoita eikä mitään ajelehtijoita. En siis tuolla kommentilla viitannut sinuun vaan täällä paljon nähtävään tekstiin. Mulle on muuten elämässä tapahtunut aivan helvetin paljon epätodennäköisiä juttuja, osa hyviä ja osa huonoja. Joten jos mulle sanot vaikka että vain 5 prosenttia ihmisistä sais jonkun ikävän sairauden niin ite en sulkis mahdollisuutta itseltäni pois. Ei niin kivaa tietty tuokaan.

        Juups, joskus se totuus/todellisuus on liian kivulias/hankala käsitellä sillä hetkellä ja ihminen keksii peitetarinan joka mukailee totuutta, mutta jonka kanssa voi elää siihen asti, että pää kestää sen varsinaisen totuuden. Aika klassista.


        "Oikeesti hei, ihmiset on toimijoita eikä mitään ajelehtijoita"
        -Tästä täysin samaa mieltä!


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        "Mun mielestä täällä on lapsellisia, naiiveja juttuja, että jos kohtalo teidät on yhteen tarkoittanut, niin kyllä te yhteen pääädytte ja paskat sanon minä."

        -Tuo nyt on pikemminkin itsensä lohduttelua, kun tosissaan kohtaloon uskomista. Varmasti on ihmisiä, jotka uskoo kohtaloonkin ja varmasti tapahtuu asioita, jotka tuntuu kohtalon tuomilta. Mutta jos minä sanon noin, niin minä lohduttelen itseäni, koska sattuu etten pysty syystä tai toisesta luomaan läheistä suhdetta ko. ihmiseen. Se on eräänlaista menettämisen kipua ja lohduttelua.

        hyvin funtsittu toi lohduttelu-kuvio, ei ole tullut ihan tuossa mielessä omaan päähän. Opiskis siis tämäkin :)


    • Anonyymi

      Voi käydä, ja voi käydä kenelle tahansa. Ja sitä todennäköisemmin käy, jollei ymmärrä lähteä täältä omien ajatusten palstalta ulos elämään.

      Oman elämän ulkopuolelle osallistuminen on hidasta, mutta tappavan varma tapa löytää uusi suhde.

      Hengähdystauko on hyvä kelle hyvänsä, mutta ei allapäin oleva mitään just kovin vakavasti edes ota. Jostakin voi sitten olla paljon enemmänkin, kuin odotti.

      t.sxth

    • Anonyymi

      Oliskin rahaa niin heti uuden kaverin ottaisin ja vanhasta heti eroon mut tuskin kukaan vanhaa huolii vaan hajottamolle vietävä

    • Monet naiset vaihtavat lennosta. Eivät sitoudu kunnolla yhteen mieheen, vaan yrittävät löytää parempaa. Minuakin yritti yksi parisuhteessa oleva. Heillä oli vielä pieni lapsikin. Oksettavaa.

      • Anonyymi

        Sitoutuminen, tästä saakin mielenkiintoisen keskustelun suomalaisella sisulla ja evankelis-luterilaisen kirkon häpeäleimalla varustettuna. Onko sitoutuminen aina hyvästä? Vai voiko se olla pahasta? On tärkeä sitoutua työhönsä, perheeseensä, puolisoonsa, terveellisiin elämäntapoihin, kulttuuriimme ja ties mihin. Sitoutuminen on yhteisöt koossa pitävä voima, ihailtavaa. Mutta niin, jos työpaikallasi asiat pahasti mättää ja keskusteluista huolimatta, mitään muutosta ei tapahdu, niin sinä sitoutuneena työntekijänä jatkat vaan työtäsi siellä, et vaihda työpaikkaa, ehei, sinä olet sitoutunut. No, parhaassa tapauksessa jätät työpaikkasi, mutta muista sit pitää suruaika, sinkkuika työstä ettet vahingossa taas erehdy väärään työhön, laastarityöhön, työttömänä olet riipummsttomampi ja itsenäinen. Pahimmillaan jäät työhösi, tapat itsesi ennenaikaiselle työllä, mutta olet kunniakas, firma laatii vuoksesi hautajaiskirjoituksen ja pomo muistaa sinut juhlapuheissaan, olithan aidosti sitoutunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitoutuminen, tästä saakin mielenkiintoisen keskustelun suomalaisella sisulla ja evankelis-luterilaisen kirkon häpeäleimalla varustettuna. Onko sitoutuminen aina hyvästä? Vai voiko se olla pahasta? On tärkeä sitoutua työhönsä, perheeseensä, puolisoonsa, terveellisiin elämäntapoihin, kulttuuriimme ja ties mihin. Sitoutuminen on yhteisöt koossa pitävä voima, ihailtavaa. Mutta niin, jos työpaikallasi asiat pahasti mättää ja keskusteluista huolimatta, mitään muutosta ei tapahdu, niin sinä sitoutuneena työntekijänä jatkat vaan työtäsi siellä, et vaihda työpaikkaa, ehei, sinä olet sitoutunut. No, parhaassa tapauksessa jätät työpaikkasi, mutta muista sit pitää suruaika, sinkkuika työstä ettet vahingossa taas erehdy väärään työhön, laastarityöhön, työttömänä olet riipummsttomampi ja itsenäinen. Pahimmillaan jäät työhösi, tapat itsesi ennenaikaiselle työllä, mutta olet kunniakas, firma laatii vuoksesi hautajaiskirjoituksen ja pomo muistaa sinut juhlapuheissaan, olithan aidosti sitoutunut.

        En tiedä lutkuista, kun en ole lutku. Ja miten työ tähän liittyy? :D


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        En tiedä lutkuista, kun en ole lutku. Ja miten työ tähän liittyy? :D

        Työ liittyy tuohon sitoutumiseen, minkä perään tuolla kuulutit ja oikeestaan kun funtsin tässä miten palstalla esim. työttömät mankua kuinka heitä kartetaan ja naiset ei huoli heitä suhteeseen, niin hei, naisethan on fiksuja, mies on työtön, hän ei välttämättä osaa sitoutua työhön eli ei osaa enää sitoutua. Kuka nyt suhteeseen sitoutumiskyvytöntä haluis. Kiitti valaisusta.


    • Anonyymi

      En tiedä, elämässä on hyvä jos siihen kuuluu myös henkilö jonka vuoksi kannattaa herätä. Itsekkäälle se on aina olemassa. Ne jotka eivät pidä itseään tärkeimpänä olentona maapallolla tarvitsevat lähelleen myös muita ihmisiä.

    • Anonyymi
    • Oli yksi sellainen mutta hän oli huijari eli vastaqn mikä vaan toimii.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      322
      3393
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      212
      2817
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      143
      2505
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2029
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2025
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1676
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1672
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1578
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1286
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1231
    Aihe