Keittelin pihlajanmarjoista mehua. Marjat oli sellaisessa verkkomaisessa pesupussissa kattilassa. Mehua irtosi hyvin ja oli sellaista viininpunaista.
Kun olin poistanut marjamäskit pesupussista se oli saman värinen kuin se mehu, eli punainen.
Laitoin lavuaariin ko. pussukan, ripottelin päälle pikkasen Vanish Oxi Action pesupulveria. Heti kun laskin hanasta vettä pussukan päälle, se pesuvesi muuttui välittömästi kauniin sammalenvihreäksi, ei vaaleanpunaiseksi kuten odottaa saattaa. Miksi näin kävi? Joku kemiallinen reaktiohan tuossa ilmeisesti kävi. Pussista tuli kuitenkin valkoinen, ei jäänyt vihreäksi.
Miksi pesuvesi muuttui vihreäksi?
4
127
Vastaukset
- Anonyymi
Ensimmäisenä tulee värin antajana kupari esim raanavedessä, pesuaineessa tai jossain muussa komponentissa ja sen reagoiminen pihlajamarjasakan happojen kanssa.
Kuparia luovuttava kattila saattaisi olla myös yksi vaihtoehto...- Anonyymi
Hackmannin teräskattila oli. Mutta kun se vihreä väri ilmestyi välittömästi, putkistot on kuparia, mutta käytin huuhteluun kylmää vettä. Oli kyllä ihme reaktio.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hackmannin teräskattila oli. Mutta kun se vihreä väri ilmestyi välittömästi, putkistot on kuparia, mutta käytin huuhteluun kylmää vettä. Oli kyllä ihme reaktio.
Joo, vesijohtovesi on ilmeisesti kuparin antaja.
Pihlajanmarjatertuissa taitaa olla myös parkkihappoja jotka varmasti reagoivat kuparin kanssa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, vesijohtovesi on ilmeisesti kuparin antaja.
Pihlajanmarjatertuissa taitaa olla myös parkkihappoja jotka varmasti reagoivat kuparin kanssa.Saattaa olla, pitää joskus koittaa tavallisella pesujauheella, esim. Omolla, jos ei sitten mene vesi vihreäksi , niin se on tuo Vanish, mikä reagoi pihlajanmarjan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512