Mitä etua on ateismista kristinuskoon nähden?

Anonyymi

Voisitteko kertoa, mitä etua olette saaneet ateismista kristinuskoon nähden?
Onko ateismi edesauttanut opinnoissa, työn haussa, työpaikalla, urakehityksessä, seurustelussa, perheen perustamisessa, vapaa-ajan harrastuksissa, matkailussa, sairauden aikana ja vielä kuoleman jälkeen?

85

804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Päätin jo 6 vuotiaana luopua uskosta. Näin kirkossa maalauksen helvetistä jossa monipäinen hirviö söi pikkulapsia.

SIitä saakka elämäni on ollut helpompaa. Ei ole syntiä ja olen oppinut tutkimaan maailmaa ja löytänyt tieteestä iloa.

Maailma on vapaampi ja iloisempi ilman ahdasta kristinuskoa. Väittäisin, että ilman mitään uskoa. Uskontoja maailma täynnä ja kristinusko hajaantunut yli 2000:een riitaisaan porukkaan.

Mutta! Tärkein unohtui. En ole "ateisti". Minä olen uskonnoton. Näissä on iso ero, sillä ateisti on vain "eri uskoinen". Ja minä en ole uskossa lainkaan.

Tiedän, että me emme tiedä vielä kaikkea, mutta me tiedämme jo riittävästi. Jos olisimme uskossa kaikki, eläisimme pullossa ja meille kerrottaisiin vain satuja, jotka olisivat vain muutamien harvojen "tietoa!. Aivan kuin kommunismissa. Ja kun tämä kerrottu on koko ajan ristiriidassa toisten uskontojen kanssa, joudumme jatkuvaan ristiriitaan ja väittelyyn.

Joten, uskonnottomuus on auttanut minua läpi elämän ja saan elää onnnellista aikaa.

En ole huolissani tulevasta,aivan kun en ole huolissani menneestä, sitä aikaa, joka tapahtui minua ennen menneisyydessä.

Ihminen elää aikansa ja vanhenee. Hautausmaat ovat täynnä esimerkkejä jo eläneistä. Kaikki luonnossa syntyy ja kuolee, niin tähdet, planeetatkin. Elämä ja syntymä on läsnä kaikkialla.

Mutta me osaamme selvittää tätä tapahtumaa nyt paremmin ja emme tarvitse enää "taikureita", elämän syntyyn. Nehän eivät selitä mitään, vaan siiirtävät vain ongelman kauemmas. Ja kohtaamme vain uuden ongelmman, sillä jostakin pitää "takurinkin" tulla.

Ja kun se ei edes riitä, vaan keksitään kaikenlaista muuta hömppää, kuten "enel´keleitä" tai "paholaisia". Nehän ovat sitä samaa narratiivia jota roomalaiset ja kreikkalaiset tekivät. Ja oma narratiivi myös meillä suomalaisilla oli. Parempi ja hauskempi kuin kristinusko, joka masentaa ihmisen.

• "Näissä on iso ero, sillä ateisti on vain "eri uskoinen"."

Höpö höpö, mihin ateisti uskoo, jos ei olisi lainkaan jumalia? Niinpä, toivottavasti tämä selvensi, että kommenttisi oli vain typerää vammailua. Ateismi nimenä on olemassa vain siksi koska on uskoa jumaliin.

• Anonyymi

Selittääkö eri ulottuvuus jotakin: se ulottuvuus, jossa ei ole aikaa ja avaruutta, ja josta kosmologit sanovat universumin syntyneen?

Ei se selitä mitään vaan herättää vain tukun lisää kysymyksiä. Miksi ateistit pitävät tätä oletusta järkevänä, mutta eivät luomista?

• Anonyymi
        Strong-atheist kirjoitti:

"Näissä on iso ero, sillä ateisti on vain "eri uskoinen"."

Höpö höpö, mihin ateisti uskoo, jos ei olisi lainkaan jumalia? Niinpä, toivottavasti tämä selvensi, että kommenttisi oli vain typerää vammailua. Ateismi nimenä on olemassa vain siksi koska on uskoa jumaliin.

Jos ei olisi uskoa jumaliin ja luomiseen, niin ateisti uskoisi, että maailma on ollut aina olemassa ilman syytä tai alkua tai siihen, että se on syntynyt jostakin toisesta ulottuvuudesta, jossa ei ole aikaa ja avaruutta. Kosmologit edelleen uskovat näin. ;)

• Anonyymi kirjoitti:

Jos ei olisi uskoa jumaliin ja luomiseen, niin ateisti uskoisi, että maailma on ollut aina olemassa ilman syytä tai alkua tai siihen, että se on syntynyt jostakin toisesta ulottuvuudesta, jossa ei ole aikaa ja avaruutta. Kosmologit edelleen uskovat näin. ;)

Onko "väärä kaksijakoisuus" tuttu termi sinulle?
        Tämä on siis se, missä viestissäsi näkyy että johtopäätöksesi menee pieleen.

Se, jos ei usko väitteen "Maailmankaikkeus on syntynyt jumaluuden luomana" olevan totta todisteiden puuttuessa, ei tarkoita että uskoisi muuhun selitykseen (esim. hattivatit ovat vastuussa maailman luomisesta) varmana ja ainoana mahdollisuutena.

Kosmologit eivät myös "usko" mihinkään, vaan he tekevät tutkimustyötä, sekä käytännöllistä että teoreettista mm. tutkimalla että mitä vaikutuksia eri hypoteeseilla maailman synnysta olisi tämänhetkiseen maailmaamme ja tämän mukaan miten voisimme varmistaa ovatko ne järkeviä selityksiä vai ei.

Jumaluus ei toistaiseksi ainakaan ole järkevä selitys maailmankaikkeuden synnylle, koska kukaan ei ole todistettavasti tuonut esiin jumaluuksia jotka myös todistettavasti kykenevät luomaan maailmankaikkeuksia :)

• En ole koskaan ajatellut, että ateismista olisi mitään hyötyä. Voi ihan hyvin olla, että olisi ollut järjevämpää teeskennellä harrasta kristittyä. Jotenkin koen, että on kuitenkin parempi olla oma itsensä eikä olla uskovinaan asioihin, mihin ei usko.

• Anonyymi

Vangeille on ollut paljon etua kuulumisesta kristilliseen yhteisöön USA:ssa. Se on syy, miksi monet kertovat mieluummin olevansa kristittyjä kuin ateisteja vankiloissa. Aiheesta löytyy vähän tietoa hakusanoilla "Jailhouse Jesus" ja lisää vaivaa näkemällä.

• Anonyymi kirjoitti:

Vangeille on ollut paljon etua kuulumisesta kristilliseen yhteisöön USA:ssa. Se on syy, miksi monet kertovat mieluummin olevansa kristittyjä kuin ateisteja vankiloissa. Aiheesta löytyy vähän tietoa hakusanoilla "Jailhouse Jesus" ja lisää vaivaa näkemällä.

"Aiheesta löytyy vähän tietoa hakusanoilla "Jailhouse Jesus" ja lisää vaivaa näkemällä."

Jailhouse Jesus -ilmiön selittäjät eivät ole yksiselitteisiä. Suomessa vangit eivät saa etua uskonnollisuudesta, mutta Suomessa vangit ovat aidosti hyvin uskonnollisia.

• Anonyymi kirjoitti:

Aika monelle nuorelle on myös etua leikkiä uskovaa vähintään ripille asti. Toki eihän sieltä kirkosta saa erota kuin vasta 18-vuotiaana, jos on tiukat vanhemmat. Koskakohan Suomeenkin saataisiin uskonvapaus myös nuorille?

• Anonyymi
        Strong-atheist kirjoitti:

"Aiheesta löytyy vähän tietoa hakusanoilla "Jailhouse Jesus" ja lisää vaivaa näkemällä."

Jailhouse Jesus -ilmiön selittäjät eivät ole yksiselitteisiä. Suomessa vangit eivät saa etua uskonnollisuudesta, mutta Suomessa vangit ovat aidosti hyvin uskonnollisia.

Joo, ja kun vapautuvat, niin uskonnollisuus karisee pois. ;)

• Anonyymi
        Järkisyitä kirjoitti:

Aika monelle nuorelle on myös etua leikkiä uskovaa vähintään ripille asti. Toki eihän sieltä kirkosta saa erota kuin vasta 18-vuotiaana, jos on tiukat vanhemmat. Koskakohan Suomeenkin saataisiin uskonvapaus myös nuorille?

Nuoret menevät AINA vapaaehtoisesti ripille, koska saavat siitä hyvät rahat. Eroavat sitten kirkosta täyttäessään 18 vuotta.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, ja kun vapautuvat, niin uskonnollisuus karisee pois. ;)

"Joo, ja kun vapautuvat, niin uskonnollisuus karisee pois. ;)"

Kuten myös uskovaiset lipsuvat kaidalta tieltä kun Jumala ei näe (=pahantekoa ei ole todistamassa toinen uskovainen). Kun Jumala ei näe niin voi vaikka vähän raiskata pikkulapsia. Sitä se teettää kun moraali on ulkoistettu mielikuvitusolennolle ja satukirjalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Nuoret menevät AINA vapaaehtoisesti ripille, koska saavat siitä hyvät rahat. Eroavat sitten kirkosta täyttäessään 18 vuotta.

Olet väärässä. On myös nuoria, jotka menevät rippikouluun vanhempiensa pakottamana.

Eräs:
        ”en haluis mennä ens vuonna rippikouluun, mut vanhemmat pakottaa onko ns. "kohtalotovereita?"

Toinen nuori:
        ” Erehdyin sanomaa että en haluu riparille. Se oli tosiaan virhe koska sain hirveet huudot siitä :---) mun äiti selitti et se on joku velvollisuus ja jokasen nuoren pitäis kokea se ja päälle samat paskat lässytykset miten se on ite menny sinne paskal fiiliksel mut itkeny ku joutunu lähtee pois. Saatii kiva riita aikaseks eikä mun äidil ollu paljo parempia perusteluja kun se että se olis muka joku pilipali velvollisuus ja et muu suku pettyy :DDD no mä yritin sanoo että en usko mihinkää mut heti päälle huutoa et ateistit on aivopessy mut ja et ei oo muuta ku jumala :D

mut tosiaan, mitä pitäis tehä? äiti ei anna paljo vaihtoehtoi ja uhkaa mua jo sossuilla jos en mee riparille.”

• Anonyymi
        Järkisyitä kirjoitti:

Olet väärässä. On myös nuoria, jotka menevät rippikouluun vanhempiensa pakottamana.

Eräs:
        ”en haluis mennä ens vuonna rippikouluun, mut vanhemmat pakottaa onko ns. "kohtalotovereita?"

Toinen nuori:
        ” Erehdyin sanomaa että en haluu riparille. Se oli tosiaan virhe koska sain hirveet huudot siitä :---) mun äiti selitti et se on joku velvollisuus ja jokasen nuoren pitäis kokea se ja päälle samat paskat lässytykset miten se on ite menny sinne paskal fiiliksel mut itkeny ku joutunu lähtee pois. Saatii kiva riita aikaseks eikä mun äidil ollu paljo parempia perusteluja kun se että se olis muka joku pilipali velvollisuus ja et muu suku pettyy :DDD no mä yritin sanoo että en usko mihinkää mut heti päälle huutoa et ateistit on aivopessy mut ja et ei oo muuta ku jumala :D

mut tosiaan, mitä pitäis tehä? äiti ei anna paljo vaihtoehtoi ja uhkaa mua jo sossuilla jos en mee riparille.”

Juu. Sukulaiseni painottivat minut rippikouluun. Sainpahan paljon kalliita lahjoja siitä hyvästä.
        En kylläkään uskonut siinä vaiheessa enää Raamatun Jumalaan, mutta kiva leirihän se oli. Piti opetella tyyliin uskontunnustus koko aikana, ja muu aika menikin kuherrellessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu. Sukulaiseni painottivat minut rippikouluun. Sainpahan paljon kalliita lahjoja siitä hyvästä.
        En kylläkään uskonut siinä vaiheessa enää Raamatun Jumalaan, mutta kiva leirihän se oli. Piti opetella tyyliin uskontunnustus koko aikana, ja muu aika menikin kuherrellessa.

Aika pitkälti sama juttu minulla. Äiti suostutteli lähtemään - kun kuuluu suomalaiseen kulttuuriin ja kuulemma isovanhemmat odottavat kovasti, että menisin. Kiva leiri. Kerrottiin kummitusjuttuja ja hiippailtiin yöllä tyttöjen puolelle ja osa heistä meidän huoneisiin.

Ainut, mikä jäi mietityttämään oli itse konfirmaatio-tilaisuus kirkossa. Se tuntui epärehelliseltä pelleilyltä. Siitä perääntyminen olisi ollut suoraselkäistä, mutta oli helpompaa käydä ripillä syömässä keksi ja marjamehu, kun ottaa vastaan sukulaisten ylenkatse. Vanhempani kyllä tiesivät, etten usko yliluonnolliseen, mutta tuolloin tieto olisi tullut esiin koko suvulle.

• Anonyymi

Teistit taas vain haukkuivat sen sijaan, että heillä olisi ollut esittää yhtään mitään, jolla esitellä Jumalan(sa) ateisteille.

Sitähän se teismi juuri on, pellkää tyhjää ja sen jauhamista.
      t. avaaja

• Anonyymi

Synnyin ateistina ja olen ollut koko ikäni ateisti. Ateismista on ollut etua etenkin tyttöjen ja naisten keskuudessa. Olen pannut yli sataa naista ja kaikki ovat olleet ateisteja. Kun meillä ei ole kristillistä moraalia seksissä, niin saa olla niin monen kanssa kuin tahtoo, eikä perään kysellä. Lapsiakaan ei ole tullut, kun ne kaikki on abortoitu.

• Anonyymi

Oletko töissä Seiskan "toimituksessa"?

• Anonyymi

Siinä meillä oikea kristitty, jossa ei vilppiä ole!

• Anonyymi

No en tiedä mitä etua on ateismista mutta ainakin minä nojaan elämässä tieteessä todettuihin tosiasioihin toisin kuin uskovaiset ihmiset nojaavat satuihin ynnä muihin raamatussa kerrottuun hölynpölyyn.

• Anonyymi

Ei ateismista ole ollut mitään erityisempää hyötyä, mutta ei siitä taatusti ole ollut mitään haittaakaan. Ateismi nyt on yleensäkin asia jota ei normaalissa arkielämässä juurikaan edes ajattele eikä huomaa. En vain millään pysty suhtautumaan vakavasti hyvin epäuskottavilta kuulostaviin väitteisiin, joille ei kysyttäessäkään löydy mitään todisteita, vaan sivuutan sellaiset merkityksettömät asiat olankohautuksella.

• Anonyymi

Voisitteko kertoa, mitä etua olette saaneet siitä, ettette keräile postimerkkejä, postimerkkien keräilijöihin nähden?
      Onko postimerkkien keräilemättömyys edesauttanut opinnoissa, työn haussa, työpaikalla, urakehityksessä, seurustelussa, perheen perustamisessa, vapaa-ajan harrastuksissa, matkailussa, sairauden aikana ja vielä kuoleman jälkeen?

Miten teille vajakeille on niin vaikeaa ymmärtää, mitä ateismi tarkoittaa? Tai tietenkin se on vaikeaa, juuri siksi teitä kutsutaan vajakeiksi.

• Anonyymi

"Voisitteko kertoa, mitä etua olette saaneet siitä, ettette keräile postimerkkejä, postimerkkien keräilijöihin nähden?"

Olen säästänyt rutkasti rahaa, kun en ole tuhlannut niitä postimerkkeihin.

Olen käyttänyt rahat viinaan ja maksullisiin naisiin ja Pokemon-kortteihin.

• Eipä jumalaan uskomattomuudesta ole ollut muuta kuin haittaa. Lapsena ja nuorena tunsin oloni vaivautuneeksi ja ulkopuoliseksi hihhuli-ikätovereiden kanssa kun en itse ole todellisuudessa koskaan uskonut jumalaan ja Raamatun myytteihin. Nykyäänkin julkiateisteja syrjitään eri tavoilla.

Lahkojen ikävä puoli on myös vastakkainasettelu ja VT:stä juontava ksenofobia. Itse ollaan ainoita oikeita uskovaisia ja vähän parempia kuin ne muut (epäuskoiset). Tähän kuuluu myös sosiaalinen yhteenkuuluvuus lahkon sisällä, mutta eristäytyminen ulkomaailmasta. Kaikista pahinta on syntyä lahkoon, jossa sinut opetetaan lahkon tavoille, mutta olet sen verran älykäs, ettet koskaan oikeasti Jumalaan ja Raamattuun. Lähdettyäsi lahkosta olet tavallaan kahden maailman välissä, sinun pitää opetella tavallisten ihmisten elämä ja sulkea ovet taakse lahkoon.

• Anonyymi

"Nykyäänkin julkiateisteja syrjitään eri tavoilla."

Joo, palliviesteistä jopa yksi sadasta voidaan poistaa.

Milloin aiot erota ateisti-lahkosta?

• Anonyymi

Oma kokemukseni on se, että ateismista on ollut pelkästään haittaa. Uskovaiset kiusasivat minua koulussa jatkuvasti sen vuoksi, että en uskonut Jumalaan. Isäni oli ydinfyysikko ja äitini kemisti, ateisteja molemmat. Minusta tuli evoluutiobiologi...

Kun hain töihin biologiksi eri puolille maailmaa, niin kukaan ei kysynyt uskonnollista vakaumustani. Päädyin Down Underiin. Olen nyt emeritusprofessori molekyylibiologian ja biokemian alalta. Lipsuin vähän syrjään alkuperäisestä kutsumuksestani...

• Anonyymi

Ja väität tietenkin, että Raamattu on se satukirja?

• Anonyymi

Vapaamuurariudesta tosiaan olisi hyötyä vallan ja omaisuuden kasvattamisessa
      Hmmm
      😁

• Anonyymi

Sain hienon työpaikan isossa äänilevy yhtiössä olemalla kristitty haastattelussa.

• Anonyymi

Jorimäntysalolla on vastaus. Hän on tampereeenyliopistoissa opiskellut aihetta.

• Anonyymi

Jokaista ihmistä täytyy kunnioittaa ja myös jokaisen omaa uskoa. Mutta täytyy sanoa että ahdinkoon ajavia mielipiteitä on. Kunnioittakaa yksityisyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaista ihmistä täytyy kunnioittaa ja myös jokaisen omaa uskoa. Mutta täytyy sanoa että ahdinkoon ajavia mielipiteitä on. Kunnioittakaa yksityisyyttä.

Kristittyjä solvataan tälla palstalla kovin. Onko se enää tervettä ateismia. Ei mitään muuta sanomaa kuin solvaus. Aikuisia ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristittyjä solvataan tälla palstalla kovin. Onko se enää tervettä ateismia. Ei mitään muuta sanomaa kuin solvaus. Aikuisia ihmisiä.

Olen juutalainen ja vihaan tekojanne Natsi-saksassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen juutalainen ja vihaan tekojanne Natsi-saksassa.

Sitten todistat vain sen, että teidät olisikin pitänyt tappaa kaikki.

• Anonyymi

Texasissa aborttilaki muuttui hyvin tiukaksi. Satanistit (jotka ovat siis oikeasti ateisteja) aikovat kiertää tätä uskonnollisen vapauden kautta. Satanistinen aborttirituaali antaisi naiselle oikeuden aborttiin. Täten ateismista olisi hyötyä yksilön ruumiin itsemääräämisoikeuden kannalta.

• Anonyymi

Texasissa ei seiso kenelläkään ja loput ovat tuhkamunia, joten siellä on abortit ihan turhaa vouhotusta.

• Anonyymi

Jumaluskon menettäminen tapahtui kohdallani, kun analyyttinen ajattelu vei voiton uskosta. Täällä ei taida olla järkeä selittää, mitä hyötyä on järkiperäisestä ajattelusta, sillä osalle ei tarvitse ja toisille ei kannata.

• Ateismissa on järkeä, kun taas kristinuskossa ei ole.

• Anonyymi

Ateismiin ei tarvita älyä eikä edes tietoisuutta. Kivet ja puut ovat ateisteja. Kysy vaikka Strong-atheist multinikiltä. Teismi edellyttää ateismista poiketen aina älyä ja tietoisuutta...

• Anonyymi kirjoitti:

Ateismiin ei tarvita älyä eikä edes tietoisuutta. Kivet ja puut ovat ateisteja. Kysy vaikka Strong-atheist multinikiltä. Teismi edellyttää ateismista poiketen aina älyä ja tietoisuutta...

Olemattomiin uskominen on osoitus älyn puutteesta. Esimerkiksi puhuvia aaseja ei ole.

• Anonyymi
        siino kirjoitti:

Olemattomiin uskominen on osoitus älyn puutteesta. Esimerkiksi puhuvia aaseja ei ole.

Mistä tiedät, kun et ole tavannut maailman kaikkia aaseja ja nekin, jotka olet, ovat voineet tahallaan olla puhumatta juuri sinulle.

• Anonyymi kirjoitti:

Mistä tiedät, kun et ole tavannut maailman kaikkia aaseja ja nekin, jotka olet, ovat voineet tahallaan olla puhumatta juuri sinulle.

Niin tosiaan! Ja puhuuhan Ihaa-aasikin Nalle Puhin seikkailuissa. Pakko sen on totta olla.

• Ateistin ei tarvitse luopua rationaalisesta ajattelusta.

• Anonyymi

Mitäkö hyötyä on siitä että ajattelee järkevästi ja loogisesti, sen sijaan että näkisi kaikkialla demoneja ja paholaisen juonia. Suurin osa tämän varmaan ymmärtää ja sitten on se osa joka pitää järkeä ja logiikkaa paholaisen juonina ja karttaa sellaista kuin ruttoa. Kuten tietyistä kirjoituksista joka päivä näkyy. Sääliksi käy niitä.

• Anonyymi

"Voisitteko kertoa, mitä etua olette saaneet ateismista kristinuskoon nähden?"

En niin yhtään mitään minulle on aivan yhdentekevää ihmisten taikauskot tai se ettei ihminen ole taikauskoinen .

Olen tyytyväinen elämääni näin iliman taikauskoja ehkä jokin etu saattaa olla se mitä täällä olen huomannut näiden uskovaisten kirjoituksista että heillä on joku henkien mielikuvitustaistelu meneillään harhojensa kanssa tuollaisista ateistina olen ihan ulkona joten elämäni ei kai ole niin jännää sotaa ja taistelua kuin näillä uskovaisilla vaan arkista lasten ja perheen kanssa elämistä ja työhommia tehdessä .

• Anonyymi

Omasta puolestani, minun ei ole tarvinnut valehdella itselleni. Olen ollut teisti taaperosta nuoruuteen. Pikkuhiljaa sain lisää ymmärrystä ympäröivästä maailmasta mm. koulussa ja aloin epäilemään Jumalan olemassaoloa. Teini-ikäisenä kuitenkin olin jo käytännössä menettänyt koko uskoni yhteenkään tunnettuun Jumalaan ja olin kirkon kirjoilla vain sukulaisten vuoksi. Tällöin jouduin venyttämään aika paljon jumala käsitettä ja vetosin uskontoani lähinnä massaan. Lopulta täysikäisenä lähdin kirkon kirjoilta ja myönsin olevani ateisti. Tämä myös vapautti minut keksimästä epämääräisiä jumalselityksiä.

• Anonyymi

Jos ei enää usko, on turha yrittää teeskennellä.

• Anonyymi

Ainakin palkasta jää enemmän käteen, kun ei tarvitse maksaa kirkollisveroa.

• Anonyymi

On vaan niin vaikea uskoa kristilliseen Jumallaan, joka lähetti poikansa tapettavaksi, mutta paha ei kadonnutkaan maailmasta. Tai Allahiin, jonka miesuskoville taivaassa on niitä neitsyitä. ( Mihin ne menee sen jälkeen, kun eivät enää ole?)
      Buddhalaisuus on jo vähän valistuneempaa ajatteula valaistuksen ja mietikselyn takia samoin hindulaisuus, jos ei olisi sitä uudelleensyntymistä vaikka lehmäksi, jos elää oikein.

Mielelläni uskoisin jos voisin.

• Anonyymi

Mutta onhan se ihan loogista, että Jeesus kuoli ristillä pelastaaksen heidät jotka uskovat että Jeesus kuoli ristillä pelastaakseen heidät siltä rangaistukselta joka koituu heidän kohtaloksi jotka eivät usko että Jeesus kuoli ristillä pelastakseen heidät jotka uskovat hänen pelastavan.

Tai sitten koko uskon ydin on ihan kamalaa soopaa.

• Anonyymi

Kunnioitus kaikkia ihmisiä kohtaan. Mitä enemmän opiskelin psykologiaa, muita tieteitä hieman pienemmällä liekillä, harrastuksena lähinnä. Sitä varmemmaksi tulin Jumalan todellisuudesta. En ole vahvasti uskonnollinen, enemmän panteisti. Kun näkee Luojan suomaa kauneutta ympärillä, uteliaisuus herää ja se antaa kovasti voimaa.

Ateisteilla on varmasti samoja viboja, mutta se tökkää aina kirjoitettuun uskontoon.
      Siksi otaksun että voimavaroja jää käyttämättä, kun pörrää negatiivisuudessa.
      Käytännössä ateismissa etsitään vain virheitä, joilla argumentoidaan. Kaikista
      väitteistä pitää etsimällä etsiä se varjoinen puoli ja se on kuluttavaa, vaikka luullaan olevan kultasuonessa, niin ei siitä mitään hyvää kokonaisuutta koidu. Maailma ei ole
      niin mustavalkoinen kuin materiastit luulevat sen olevan. Tämä ystävällisesti.

• Anonyymi

"Siksi otaksun että voimavaroja jää käyttämättä, kun pörrää negatiivisuudessa.
        Käytännössä ateismissa etsitään vain virheitä, joilla argumentoidaan."

Olen hieman eri mieltä mutta otaksuisin että "ateisti" etsii faktaa ja siksi se saattaa kieltämättä näyttää negatiivisuudelta aatteessa tai uskonnossa jonka tarkoitus on ylistää auktoriteettia ja lakaista maton alle kaikki mikä viittaakin negatiivisuuten koskien kyseisen aatteen/ uskonnon johtajaa tai jumalaa .Lähtökohtahan esimrkiksi kristinuskossa on että on jopa kadotukseen vievä synti itse uskovaisen tarkastella kriittisesti jumalaansa saati tuoda asia julki.

" Maailma ei ole
        niin mustavalkoinen kuin materiastit luulevat sen olevan. Tämä ystävällisesti."

Tässäkin olen kanssasi ystävällisesti eri mieltä uskovaisten käsitys maailmasta on hyvin musta/valkoinen hyvä ja paha olen useissa keskusteluissa uskovaisten kanssa nimenomaan yrittänyt tätä seikkaa painottaa että maailma ei ole hyvä/paha vaan lukemattomia tilanteita joista muodostuu näkökulmia joista toisille on haastetta ja haittaa ja toisille päinvastaista näin ollen maailma on kaikkia värejä näkökulmista ja kulloisestakin ihmisen tilanteesta riippuen ja nekin vaihtelevat yksilönkin kohdalla elämän eri vaiheissa ja tilanteissa.

• Anonyymi

Yritä päästä irti tuosta negatiivisuudestasi. Lopeta alkuun vaikka hölmöt uskontotouhut ja ala vain elää.
        Ai niin, se vaan piti vielä lisäämäni että ateismi ei ole uskonto.
        Mutta saahan niitä loputtomia trollialoituksia tehdä, juuri tänne ateisteille suunnatuille sivuille niitä tulee kuin automaatista, yksiltä ja samoilta kirjoittajilta tosin vuodesta toiseen, varmaan pari tuhatta aloitusta per vuosi...minäkin taidan nyt mennä tekemään muutaman kristittyjä mollaavan aloituksen kristityille tarkoitetuille sivuille...

• Anonyymi

<< Mitä enemmän opiskelin psykologiaa, muita tieteitä hieman pienemmällä liekillä, harrastuksena lähinnä. Sitä varmemmaksi tulin Jumalan todellisuudesta. >>

Ja ne "opiskelut" ovat aivan varmasti harrastusta, koska tieteellisestä tiedosta ei loogisesti voi tulla siihen tulokseen, että olisi joku taivaallinen taikajimi. Kyse on ihan omasta uskonnollisesta kuvitelmasta, jota sitten yrität "tukea" näennäisellä tieteellisyydellä, joka tietysti on aivan feikkiä.

<< Kun näkee Luojan suomaa kauneutta ympärillä, uteliaisuus herää ja se antaa kovasti voimaa. >>

Mutta kun kauneutta näkee ympärillään vaikka mitään satusetien "luomisia" ei ole tapahtunut.

Täytyy toki muistaa, että luonto sisältää myös rumia asioita.

<< Ateisteilla on varmasti samoja viboja, mutta se tökkää aina kirjoitettuun uskontoon. >>

Miksi luonnon ihaileminen tai kummasteleminen tökkäisi johonkin tarinakokoelmiin ? Elän niistä välittämättä. Ne kun ei vaikuta esim. evoluution realismiin mitenkään. Evoluutio kuitenkin selittää luonnon ilmiöt tarkimmin ja luotettavimmin. Siihen ei mitään taivaallisia taikureita kuulu.

<< Siksi otaksun että voimavaroja jää käyttämättä, kun pörrää negatiivisuudessa. >>

Missä vitun negatiivisuudessa ?

Aloitit kirjoituksesi "Kunnioitus kaikkia ihmisiä kohtaan.", mutta et ilmeisesti kunnioita ateisteja kun esität heistä omaan kuvitelmaasi perustuvan ad hominem -väitteen, että he jotenkin "pörräisi negatiivisuudessa". Miten voit kuvitella, että tuollaiseen keskustelijaan suhtauduttaisiin ystävällisesti, jos heti yrität loukata ateisteja ? Mikä järki tuossa oli ?

<< Käytännössä ateismissa etsitään vain virheitä, joilla argumentoidaan. >>

Mitä vitun virheitä ?

<< Maailma ei ole niin mustavalkoinen kuin materiastit luulevat sen olevan. >>

En tiedä edes sitä, mitä yrität nyt väittää (määrittelemätön väitteesihän kertoo enemmänkin ennakkoluuloistasi ja puhtaaseen idiotismiin perustuvasta typerehtimisestäsi), mutta esitä ihmeessä todisteelliset faktat kuvitelmasi tueksi, jos oletat, että reaalimaailma ei olekaan sitä, millaiseksi tieteellinen tieto sen osoittaa. Vai olisikohan sittenkin niin, että juuri tuollaiset väitteet on niitä satuja, joihin jopa aikuiset ihmiset uskovat - kuten itse nyt teet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<< Mitä enemmän opiskelin psykologiaa, muita tieteitä hieman pienemmällä liekillä, harrastuksena lähinnä. Sitä varmemmaksi tulin Jumalan todellisuudesta. >>

Ja ne "opiskelut" ovat aivan varmasti harrastusta, koska tieteellisestä tiedosta ei loogisesti voi tulla siihen tulokseen, että olisi joku taivaallinen taikajimi. Kyse on ihan omasta uskonnollisesta kuvitelmasta, jota sitten yrität "tukea" näennäisellä tieteellisyydellä, joka tietysti on aivan feikkiä.

<< Kun näkee Luojan suomaa kauneutta ympärillä, uteliaisuus herää ja se antaa kovasti voimaa. >>

Mutta kun kauneutta näkee ympärillään vaikka mitään satusetien "luomisia" ei ole tapahtunut.

Täytyy toki muistaa, että luonto sisältää myös rumia asioita.

<< Ateisteilla on varmasti samoja viboja, mutta se tökkää aina kirjoitettuun uskontoon. >>

Miksi luonnon ihaileminen tai kummasteleminen tökkäisi johonkin tarinakokoelmiin ? Elän niistä välittämättä. Ne kun ei vaikuta esim. evoluution realismiin mitenkään. Evoluutio kuitenkin selittää luonnon ilmiöt tarkimmin ja luotettavimmin. Siihen ei mitään taivaallisia taikureita kuulu.

<< Siksi otaksun että voimavaroja jää käyttämättä, kun pörrää negatiivisuudessa. >>

Missä vitun negatiivisuudessa ?

Aloitit kirjoituksesi "Kunnioitus kaikkia ihmisiä kohtaan.", mutta et ilmeisesti kunnioita ateisteja kun esität heistä omaan kuvitelmaasi perustuvan ad hominem -väitteen, että he jotenkin "pörräisi negatiivisuudessa". Miten voit kuvitella, että tuollaiseen keskustelijaan suhtauduttaisiin ystävällisesti, jos heti yrität loukata ateisteja ? Mikä järki tuossa oli ?

<< Käytännössä ateismissa etsitään vain virheitä, joilla argumentoidaan. >>

Mitä vitun virheitä ?

<< Maailma ei ole niin mustavalkoinen kuin materiastit luulevat sen olevan. >>

En tiedä edes sitä, mitä yrität nyt väittää (määrittelemätön väitteesihän kertoo enemmänkin ennakkoluuloistasi ja puhtaaseen idiotismiin perustuvasta typerehtimisestäsi), mutta esitä ihmeessä todisteelliset faktat kuvitelmasi tueksi, jos oletat, että reaalimaailma ei olekaan sitä, millaiseksi tieteellinen tieto sen osoittaa. Vai olisikohan sittenkin niin, että juuri tuollaiset väitteet on niitä satuja, joihin jopa aikuiset ihmiset uskovat - kuten itse nyt teet.

No esimerkiksi sellaisia virheitä, että Paavali ei ole kirjoittanut Paavalin nimellä kulkevia kirjeitä ja Israelin esi-isät ovat fiktiivisiä hahmoja aina Omriin asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No esimerkiksi sellaisia virheitä, että Paavali ei ole kirjoittanut Paavalin nimellä kulkevia kirjeitä ja Israelin esi-isät ovat fiktiivisiä hahmoja aina Omriin asti.

<< No esimerkiksi sellaisia virheitä, että Paavali ei ole kirjoittanut Paavalin nimellä kulkevia kirjeitä >>

Mikä ihmeen virhe se on, ettei Paavali ole kirjoittanut kaikkia hänen nimiinsä laitettuja sepustuksia ? Tuollainen eri nimiin laittaminen on varsin yleistä.

<< ja Israelin esi-isät ovat fiktiivisiä hahmoja aina Omriin asti. >>

Mikä ihmeen virhe se on, että Raamatussa esitetyt esi-isät ovat ainakin osalta erittäin suurella todennäköisyydellä vain tarinassa esiintyviä hahmoja ? Mikä tästä tekee jotenkin virheen ?

Nuohan ovat tietämiseen perustuvia asioita eikä mitään virheitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<< No esimerkiksi sellaisia virheitä, että Paavali ei ole kirjoittanut Paavalin nimellä kulkevia kirjeitä >>

Mikä ihmeen virhe se on, ettei Paavali ole kirjoittanut kaikkia hänen nimiinsä laitettuja sepustuksia ? Tuollainen eri nimiin laittaminen on varsin yleistä.

Mikä ihmeen virhe se on, että Raamatussa esitetyt esi-isät ovat ainakin osalta erittäin suurella todennäköisyydellä vain tarinassa esiintyviä hahmoja ? Mikä tästä tekee jotenkin virheen ?

Virheet ovatkin kristittyjen argumenteissa, nämä kun uskovat, että Paavali kirjoitti kaikki hänen nimellään kulkeneet kirjeet, ja samoin kaikki profeettojen nimissä kulkevat kirjoitukset ovat heidän itsensä kirjoittamat, ja että kaikki Omrin esi-isät ovat todellisia historian henkilöitä sen sijaan, että olisivat keksittyjä hahmoja samoin kuin heidän pitkät sukuluettelonsa, jne.

Eivät tietenkään kaikki kristityt tätä mieltä ole, mutta ne kuitenkin, joita tosiuskoviksi myös sanotaan. Tällaisia virheitä me ateistit etsimme Raamatusta ja tuomme niitä virheisiin uskoville esille, jotta nämä hylkäisivät paradigman, jonka mukaan Raamattu on kokonaan virheetöntä ja erehtymätöntä Jumalan sanaa, ja että sen kirjoittajat ovat ne henkilöt, joiden nimiin ne tekstit on laitettu.

Toki me ateistit näytämme Raamatusta myös asiavirheitä ja osoitamme epätodet tarut epätosiksi perustelemalla argumenttimme logiikalla, maalaisjärjellä, tieteellisen tutkimuksen tuloksilla, historian tuntemuksella, jne. Jos joku vielä sen jälkeen pitää kirjaimellisesti totena näitä taruja, niin sitten sellaista ei ole mahdollista saada hylkäämään uskoaan, eikä se ole edes tosi ateistin tavoite, että kristitty hylkäisi uskonsa: jos kaikki kristityt hylkäisivät uskonsa, niin mitä järkeä olisi enää ateismilla? Eivät kai muut uskonnot ole vaaraksi ateistin hyvinvoinnille, turvallisuudelle ja terveydelle kuin kristinusko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin kirjeistä ei olla yksimielisiä. On monia, jotka pitävät edelleen kaikkia Paavalin kirjeitä hänen itsensä kirjoittamina, tai oikeammin sanelemina: Paavalihan ei itse kirjoittanut, koska hänellä oli huono näkö, ja kirjureiden käyttö johti erilaiseen kielelliseen asuun, mikä selittää kielelliset erot, ja teologia on tarkemmin tutkittuna samanlainen kaikissa kirjeissä, toisin kuin liberaaliteologit ja ateistit väittävät. Naisten asema on esimerkiksi samanlainen kaikissa Paavalin kirjeissä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Virheet ovatkin kristittyjen argumenteissa, nämä kun uskovat, että Paavali kirjoitti kaikki hänen nimellään kulkeneet kirjeet, ja samoin kaikki profeettojen nimissä kulkevat kirjoitukset ovat heidän itsensä kirjoittamat, ja että kaikki Omrin esi-isät ovat todellisia historian henkilöitä sen sijaan, että olisivat keksittyjä hahmoja samoin kuin heidän pitkät sukuluettelonsa, jne.

Eivät tietenkään kaikki kristityt tätä mieltä ole, mutta ne kuitenkin, joita tosiuskoviksi myös sanotaan. Tällaisia virheitä me ateistit etsimme Raamatusta ja tuomme niitä virheisiin uskoville esille, jotta nämä hylkäisivät paradigman, jonka mukaan Raamattu on kokonaan virheetöntä ja erehtymätöntä Jumalan sanaa, ja että sen kirjoittajat ovat ne henkilöt, joiden nimiin ne tekstit on laitettu.

Toki me ateistit näytämme Raamatusta myös asiavirheitä ja osoitamme epätodet tarut epätosiksi perustelemalla argumenttimme logiikalla, maalaisjärjellä, tieteellisen tutkimuksen tuloksilla, historian tuntemuksella, jne. Jos joku vielä sen jälkeen pitää kirjaimellisesti totena näitä taruja, niin sitten sellaista ei ole mahdollista saada hylkäämään uskoaan, eikä se ole edes tosi ateistin tavoite, että kristitty hylkäisi uskonsa: jos kaikki kristityt hylkäisivät uskonsa, niin mitä järkeä olisi enää ateismilla? Eivät kai muut uskonnot ole vaaraksi ateistin hyvinvoinnille, turvallisuudelle ja terveydelle kuin kristinusko?

<< Virheet ovatkin kristittyjen argumenteissa >>

Jep.

Jos uskoo asioita, jotka eivät ole totta, kai sen nyt sentään saa sanoa. Ei sekään ole mitään negatiivisuudessa pörräämistä, jos toteaa, ettei joulupukkia ole. Pumpuliunelmat joulupukeista, jeesuksista ja yksisarvisista on vaan satua.

<< Toki me ateistit >>

Olet jumalanvaltakunta-paskablogia kirjoittava ripulivajakki, fundamentalistihihhuli.

Varmasti vituttaa ja haluaisit olla ateistien tasolla, mutta kun et vaan ole.

[Tänään näköjään on taas tuo vaihe, että jankutat kautta palstojen, että olisit muka ateisti; huomenna se on taas jotain muuta - mutta sama idiotismi toistuu vaan koko ajan riippumatta siitä, mitä nyt väität olevasi.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin kirjeistä ei olla yksimielisiä. On monia, jotka pitävät edelleen kaikkia Paavalin kirjeitä hänen itsensä kirjoittamina, tai oikeammin sanelemina: Paavalihan ei itse kirjoittanut, koska hänellä oli huono näkö, ja kirjureiden käyttö johti erilaiseen kielelliseen asuun, mikä selittää kielelliset erot, ja teologia on tarkemmin tutkittuna samanlainen kaikissa kirjeissä, toisin kuin liberaaliteologit ja ateistit väittävät. Naisten asema on esimerkiksi samanlainen kaikissa Paavalin kirjeissä...

<< Paavalin kirjeistä ei olla yksimielisiä. On monia, jotka pitävät edelleen kaikkia Paavalin kirjeitä hänen itsensä kirjoittamina >>

Vaan taitaapa olla tieteellinen konsensus, ettei ole kirjoittanut. Mielipiteet eivät taida kirjoittajaa muuttaa.

<< Naisten asema on esimerkiksi samanlainen kaikissa Paavalin kirjeissä. >>

Onko kaikki kirjoittajat sama ihminen, jotka ovat vaikka tasa-arvon puolella ? Jep, aikamoista idiotismia siis tuollainen vammailu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<< Paavalin kirjeistä ei olla yksimielisiä. On monia, jotka pitävät edelleen kaikkia Paavalin kirjeitä hänen itsensä kirjoittamina >>

Vaan taitaapa olla tieteellinen konsensus, ettei ole kirjoittanut. Mielipiteet eivät taida kirjoittajaa muuttaa.

<< Naisten asema on esimerkiksi samanlainen kaikissa Paavalin kirjeissä. >>

Onko kaikki kirjoittajat sama ihminen, jotka ovat vaikka tasa-arvon puolella ? Jep, aikamoista idiotismia siis tuollainen vammailu.

Vain sinä olet väittänyt, että kaikki ihmiset ovat mielestäni sama ihminen, jos vaikka ovat tasa-arvon puolella... minähän en ole tuollaista ensinkään väittänyt. :)

Tuo on taas sinun mielisairasta kuvitteluasi, luulotteluasi ja sanojen sekä ajatusten panemista toisen suuhun ja päähän: sehän on VALEHTELUA!

Vai onko se idioottimaista typeryyttä, vammailua? Kaltaiseltasi vajakilta onnistuu kyllä kaikki, mitä vammailuun tarvitaan...

Ut:n kirjeistä suuri osa on nimetty Paavalin kirjoittamiksi ja kun puhun Paavalin kirjeistä, niin viittaan tietenkin niihin kirjeisiin ottamatta kantaa siihen, kuka ne on kirjoittanut, ja onko kirjoittajia yksi vai useampia. Sillähän ei ole merkitystä sen kannalta, mikä on kirjeiden sanoman sisältö, eikä se tosiaan ole ns. tasa-arvo naisten ja miesten välillä... :)

Voi vittu että olet tyhmä ja lapsellinen... :)

• Anonyymi

Ateismista on paljonkin etua. Ei joudu pilkatuksi uskonsa vuoksi ja saa opiskella rauhassa luonnontieteitä, toisin kuin uskovainen kristitty tai joku muu teisti. Ateisti saa myös paljon enemmän avioliiton ulkopuolista seksiä kuin kristityt hihhulit tai edes muslimit, jos jätetään muslimien suorittamat raiskaukset ja alaikäisiin sekaantuminen pois laskuista. Ja nimeltään kristittyjen homostelut...

• Anonyymi

Toisia kiinnostaa avioliiton ulkopuolinen seksi, toisia kristillsessä avioliitossa saadut lapset.

Minkähän takia se kristillisyys ei vain katoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisia kiinnostaa avioliiton ulkopuolinen seksi, toisia kristillsessä avioliitossa saadut lapset.

<< Minkähän takia se kristillisyys ei vain katoa? >>

Siis kristillisyyskö ei katoa ? Suomessahan uskonnollisten määrä suorastaan romahtaa: kirkosta erotaan ja hihhulit jopa häpeävät omaa typeryyttään eivätkä kehtaa omaa uskoaan enää tunnustaa julkisesti. Yhteiskunta on muuttunut aivan valtavasti siitä, jolloin uskonnot merkitsivät jotakin. Tämä sama ilmiö tietysti tapahtuu jokaisessa kehittyneessä maassa.

Toki uskonnollisuuden katoaminen vie useampia sukupolvia, koska kyse on kulttuurisesta ilmiöstä (eli kulttuurin pitää muuttua) ja yksittäisten ihmisten maailmankuva pitää muuttua. Eihän yhteiskuntamme luopunut saunatonttu-uskostakaan yhdessä sukupolvessa. Siihen meni paljon paljon aikaa ennen kun kaikkein syrjäisimmässäkään kämpässä ei ollut enää saunatonttu-uskoisia (kehityksestä jälkeen jääneitä).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Toisia kiinnostaa avioliiton ulkopuolinen seksi, toisia kristillsessä avioliitossa saadut lapset.

Minkähän takia se kristillisyys ei vain katoa?"

Sen kun tietäisi ehkä se pedofiliakin vähenisi merkittävästi sillä kyllä kuitenkin vaikka seksi kiinnostaisi avioliiton ulkopuolisten (aikuisten kesken) on se parempi kuin että alkaisi seksi kiinnostamaan näiden mainitsemiesi kristillisten lasten kanssa joista tapauksista olemme saaneet lukea kyllästymiseen asti niin katolisten pappien kuin eri uskonsuuntien lahkojenkin osalta .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<< Minkähän takia se kristillisyys ei vain katoa? >>

Siis kristillisyyskö ei katoa ? Suomessahan uskonnollisten määrä suorastaan romahtaa: kirkosta erotaan ja hihhulit jopa häpeävät omaa typeryyttään eivätkä kehtaa omaa uskoaan enää tunnustaa julkisesti. Yhteiskunta on muuttunut aivan valtavasti siitä, jolloin uskonnot merkitsivät jotakin. Tämä sama ilmiö tietysti tapahtuu jokaisessa kehittyneessä maassa.

Toki uskonnollisuuden katoaminen vie useampia sukupolvia, koska kyse on kulttuurisesta ilmiöstä (eli kulttuurin pitää muuttua) ja yksittäisten ihmisten maailmankuva pitää muuttua. Eihän yhteiskuntamme luopunut saunatonttu-uskostakaan yhdessä sukupolvessa. Siihen meni paljon paljon aikaa ennen kun kaikkein syrjäisimmässäkään kämpässä ei ollut enää saunatonttu-uskoisia (kehityksestä jälkeen jääneitä).

Onko kulttuurilliselle evoluutiolle biologista perustetta, niin että voitaisiin katsoa ateistien olevan kehittyneempiä kuin teistit, ja siitä syystä he ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin teistit? :)

Ateistit ovat siis palanneet ihmisapinoiden ja ihmisten kantamuodon tilaan, kun eivät usko jumaluuksiin, mutta teistit ovat jääneet kehityksessä jälkeen, kun uskovat niihin edelleen, vaikka ne on osoitettu ja todettu fiktioksi. :)

• Anonyymi

Putin on vakaumuksellinen ortodoksi. On tehnyt ainutlaatuisen uran jenginuoresta mailman mahtavimman valtion päämieheksi ja voitti taas vaalit selvällä äänten enemmistöllä. terv: Taisto se alkuperäinen

• Anonyymi

Vain Remu on kovempi jätkä kuin Putin, mutta Remu onkin täyssuomalainen, Putin vain sukulaissuomalainen.

• Anonyymi

Putin on Neuvostoliiton ajan ateisti, joka näyttelee ortodoksia poliittisista syistä. Ei hänen ateisminsa ole mihinkään kadonnut...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Putin on Neuvostoliiton ajan ateisti, joka näyttelee ortodoksia poliittisista syistä. Ei hänen ateisminsa ole mihinkään kadonnut...

Aika rienaavaa puhetta jeesukseen uskovasta ja lapsena kastetusta putinista joka rakennutti juuri valtavan katedraalin uskonsa monumentiksi sekä kaikessa muussa kristillisyydessään tämä on jatkuvasti esillä.

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/vladimir-putin-sai-ristin-aidiltaan-se-sopii-hyvin-tarinaansa-venalaisyyden-ja-ortodoksisen-uskon-puolustajana#a41e1923

https://www.verkkouutiset.fi/vladimir-putin-kommunismi-kumpuaa-raamatusta-ja-lenin-on-pyhimys/#5e931b32

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007750324.html

Näin paljon kristinuskoa esiin tuovaa maan johtajaa ei taida muita ollakkaan esimerkiksi Sauli Niinistö on paljon maltillisempi eikä tuo lähes ollenkaan kristinuskoa esiin missään ...onneksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika rienaavaa puhetta jeesukseen uskovasta ja lapsena kastetusta putinista joka rakennutti juuri valtavan katedraalin uskonsa monumentiksi sekä kaikessa muussa kristillisyydessään tämä on jatkuvasti esillä.

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/vladimir-putin-sai-ristin-aidiltaan-se-sopii-hyvin-tarinaansa-venalaisyyden-ja-ortodoksisen-uskon-puolustajana#a41e1923

https://www.verkkouutiset.fi/vladimir-putin-kommunismi-kumpuaa-raamatusta-ja-lenin-on-pyhimys/#5e931b32

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000007750324.html

Näin paljon kristinuskoa esiin tuovaa maan johtajaa ei taida muita ollakkaan esimerkiksi Sauli Niinistö on paljon maltillisempi eikä tuo lähes ollenkaan kristinuskoa esiin missään ...onneksi.

"During his younger years, Putin was an atheist. He says he turned to the church after two major accidents in the 1990s—his wife’s car accident and a house fire."

Putinin kääntyminen kristityksi on pelkkää poliittista peliä, sillä ortodoksisella kirkolla ja uskolla on suuri merkitys Venäjällä kommunismin hajoamisen jälkeen, mutta Putin itse pitää edelleen kommunismia ja ateismia suuressa arvossa, niin että vainoaa evankeliumia saarnaavia kristittyjä.

"he still likes the ideas of theoretical communism “very much” and still has his Communist Party membership card at his home."

"Vladimir Putin ruthlessly persecutes those who preach the gospel of Jesus Christ, holds orphans hostage from waiting families for his political purposes, murders dissidents and journalists, attacks democratic institutions and nations. Morality is not relative."

Putinin "kristillisyys" on tosiaan vain poliittista peliä, eikä hän oikeasti usko Jumalaan tai Jeesukseen Raamatun opettamalla tavalla. Häneen sopivat hyvin nämä sanat:

"Kerran ateisti on aina ateisti."

Tosi ateisti ei voi ikinä luopua ateismistaan. :)

https://www.thegospelcoalition.org/article/9-things-you-should-know-about-russian-president-vladimir-putin/

• Anonyymi

Minulle ateismin hyöty on se,ettei joka välissä tarvitse kuunnella pronssikautisten näkyleipää suöneiden shamaanien maailmanselitystä muka relevanttina asiana.
      Ei tarvitse pelätä,että hirmuviisas kaikentietävä ainaollut esinahkojen kyttääjä Wuorijumala vetää herneet nenukkiin vaatimattoman olemassaoloni puitteista,ja lätkäisee rangaistukseksi hirmuisen ikuisesti kestävän käsittämättömän raa`an kidutuksen.
      Rakastavien uskovaisten mukaan tähän kidutukseen joutuu ehdoton valtaosa jo eläneistä ja nykyään elävistä ihmisistä,tulevista puhumattakaan.
      "Vain meidän lahkossa pelastuu!"

• Anonyymi

Mo!
      En ole ateismilla mitään etuja hakenut itselleni.
      Minusta näyttää todennäköisimmältä se, että jumalia ei ole.ole.
      Näkemykseni perustuu uskontoihin, uskoviin ja historiaan.
      Mielestäni se on yksinkertainen totuus ja muu perustuu itsepetokseen.
      Enkä ymmärrä mikä arvo voisi olla teistinä olemisesta ateismiin verrattuna.

• Anonyymi

En ole ateisti hyödyn vuoksi. Ateismi on vain ainoa vaihtoehto ajattelevalle ihmiselle. Miksi uskoa jumaliin. En ole ikinä tajunnut sitä.Usko on vain uskoa, ei todellisuutta. Tai uskoa varmuuden vuoksi, mikä on vielä hullumpaa. Myytti uskon synnystä nostaa niskakarvani pystyyn. Joku muka-jumala tapatti poikansa, ja vieläpä erittäin väkivaltaisesti, että ihmiset pelastuisivat. Pelastuisivat mistä????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole ateisti hyödyn vuoksi. Ateismi on vain ainoa vaihtoehto ajattelevalle ihmiselle. Miksi uskoa jumaliin. En ole ikinä tajunnut sitä.Usko on vain uskoa, ei todellisuutta. Tai uskoa varmuuden vuoksi, mikä on vielä hullumpaa. Myytti uskon synnystä nostaa niskakarvani pystyyn. Joku muka-jumala tapatti poikansa, ja vieläpä erittäin väkivaltaisesti, että ihmiset pelastuisivat. Pelastuisivat mistä????

Onko universumi syntynyt olemattomasta niin kuin tiedemiehet ovat väittäneet ja lujasti niin uskoneet?

Kuvaako tämä tiedemiesten usko todellisuutta vai ei?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko universumi syntynyt olemattomasta niin kuin tiedemiehet ovat väittäneet ja lujasti niin uskoneet?

"Onko universumi syntynyt olemattomasta niin kuin tiedemiehet ovat väittäneet ja lujasti niin uskoneet?

Kuvaako tämä tiedemiesten usko todellisuutta vai ei?"

Pitäisi kysyä tiedemiehiltä asiaa jotka näitä teorioita todennäköisyyksien mukaan tekee ja päättelee omilla metodeillaan ja kaavoillaan ja tuskin näillä palstoilla niitä liiemmin on .

Jos kyseessä olisi usko /uskonto he tuskin kuluttaisivat aikaansa kyseisten tukimusten ja teorioiden äärellä sehän olisi turhaa työtä.

Omasta puolestani olen jäävi vastaamaan tuollaiseen kysymykseen se vaatisi vuosien koulutuksen ja tutkimustyön joka minulta puuttuu .

Terv. Tällainen jumalaton kaveri .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<< Onko universumi syntynyt olemattomasta niin kuin tiedemiehet ovat väittäneet ja lujasti niin uskoneet? >>

Kyse on tieteellisistä todisteista eikä mistään vitun uskosta. Se, että itse uskot johonkin todisteettomiin vammailuihin, ei tee sitten taas tieteentekijöistä uskovaisia. Toki ymmärrän, että kovasti haluaisit asettaa tieteen yhtä heikoksi huuhaahaihatteluksi kuin oman jumalavammailusi, mutta kun se ei vaan ole sitä. Olet jo saanut ihan suoran matemaattisen todisteen siitä, miten maailmankaikkeus voi syntyä. Et vaan suostunut avaamaan silmälappujasi vaan jankutat koko ajan vaan samaa idiotismiasi kuin mikäkin puolimielinen. Silmät kiinni ja sormet korviin ja hokemaan samaa vammailua. Siitähän se varmasti todeksi muuttuukin. Ei saatana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<< Onko universumi syntynyt olemattomasta niin kuin tiedemiehet ovat väittäneet ja lujasti niin uskoneet? >>

Kyse on tieteellisistä todisteista eikä mistään vitun uskosta. Se, että itse uskot johonkin todisteettomiin vammailuihin, ei tee sitten taas tieteentekijöistä uskovaisia. Toki ymmärrän, että kovasti haluaisit asettaa tieteen yhtä heikoksi huuhaahaihatteluksi kuin oman jumalavammailusi, mutta kun se ei vaan ole sitä. Olet jo saanut ihan suoran matemaattisen todisteen siitä, miten maailmankaikkeus voi syntyä. Et vaan suostunut avaamaan silmälappujasi vaan jankutat koko ajan vaan samaa idiotismiasi kuin mikäkin puolimielinen. Silmät kiinni ja sormet korviin ja hokemaan samaa vammailua. Siitähän se varmasti todeksi muuttuukin. Ei saatana.

Mitähän ne todisteet olemattoman olemassa olosta ovat?

ymmärrän toki sen, että pidetään tarujen jumalia olemattomina, koska siitä on vankat ja selvät todisteet, mutta se, että uskotaan universumin syntyneen olemattomasta, jota ei voi edes teoriassa olla olemassa, on mitä typerintä uskoa ja ihmisen täytyy olla täysin uskon sokaisema, että sellaista uskoo...

ja vajaaälyistä on tuollainen usko riippumatta siitä, miten älykäs ja hyvin koulutettu henkilö noin uskoo...

tuo usko on täysin verrattavissa jumalharhoihin... niihinkin uskova voi olla älykäs ja hyvin koulutettu...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Universumi ei voi syntyä olemattomasta, koska olematonta ei ole olemassa. Olet täysi ääliö, kun pidät olemattomasta syntymistä mahdollisena... :)

• Anonyymi

Ateismi vapauttaa ihmisen tutkimaan ympärillään olevaa todellisuutta avoimin silmin.
      Tiede vapauttaa ihmisen uskomasta, että olemattomuudessa olisi vääräuskoiselle kidutuskammio ja tosiuskoville vihreä paratiisi. Koskee niin kristinuskoa kuin islamia. Juutalaisuudessa kaikki joutuvat pimeään manalaan. Näitä olemattomia ateistin ei tarvitse pohtia tai tuskailla.
      Ateismi vapauttaa etsimään ilmiöiden syysuhteita todellisesta materiasta.
      Ateismi ja tiede eivät väitä mitään syntyneen tyhjästä. Samalla kannalla on materialistinen filosofia.

Aika-avaruus on todellinen ja jossa tapahtuvia ilmiöitä tutkitaan syyn ja seurauksen metodilla.

• Anonyymi

Nykyisenä ateistina ja entisenä lestadiolaisena sanoisin, että olen saanut hyvin suurta hyötyä ainakin läheisten ihmisten tapaturmaisten kuolemien käsittelyssä. Nimittäin 3 lähisukulaista on kuollut tapaturmaisesti lyhyen ajan sisällä ja olen huomannut lestadiolaisissa sukulaisissani hyvin suurta ahdistusta näiden kuolemien johdosta.

Itse taas ateistina olen kyennyt suhtautumaan jokaiseen tapaukseen, niin surullisia kuin ne olivatkin, rationaalisesti. Olen kyennyt ateismini ansiosta ymmärtämään sen faktan, että jokainen elävä olento "seilaa tuurilla" ja joskus vaan sattuu kohdalle huono tuuri, yhteensattumia, joilla on kohtalokas seuraus. Se on normaalia.

Uskonnolliset ja lestadiolaiset ja muut lahkolaiset erityisesti, lähtevät suhtautumisessaan siitä, että kyseessä oli Jumalan tahto, rangaistus synnistä, joku opetustarkoitus, tai jotain sinne päin. Tämä johtaa epätoivoisiin kyselyihin ja pohdintoihin, että MIKSI, MIKSI, MIKSI!!! Miksi, Jumala annoit näin käydä!!! Miksi minulle, minun lapselleni???!!! Mitä pahaa olen tehnyt??? Mistä tämä rangaistus, koettelemus?

Lestadiolaissukulaisillani oli vielä se hirveä trauma, että heidän uskonoppinsa mukaan jokainen, joka ei ole "elävässä uskossa", joutuu ikuiseen tulijärveen kärsimään. Nämä tapaturmien uhrit eivät olleet. Mikä hirveä ajatus vaikkapa äidille, jonka rakas lapsi uskonnon opin mukaan kärsii tulijärvessä ikuisesti...

• Anonyymi

Sehän on vain hyvä asia, että syntiset ja jumalattomat kärsivät päättymättömästi helvetissä. Uskovaiset nauttivat suunnattomasti, kun saavat katsella sukulaistensa ja perheidensä jäsenien kärsimystä samalla, kun oma olo täysin päinvastainen.

Sanotaanko näin, että tuomittujen kärsimys lisää pelastettujen nautintoa. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän on vain hyvä asia, että syntiset ja jumalattomat kärsivät päättymättömästi helvetissä. Uskovaiset nauttivat suunnattomasti, kun saavat katsella sukulaistensa ja perheidensä jäsenien kärsimystä samalla, kun oma olo täysin päinvastainen.

Sanotaanko näin, että tuomittujen kärsimys lisää pelastettujen nautintoa. :)

Tuollainen ajattelu oli kristillisyydessä uskonoppineiden keskuudessa yleinen vielä keskiajalla, mutta sittemmin oppia muokattiin siten, että taivaassa oleville uskoville kadotuksessa kärsijöitä ei ole enää olemassa millään tasolla, he eivät muista enää kadotukseen joutuneita tuttuja ja sukulaisia koskaan olleenkaan.

Oletettavastikin ihmisten moraali kehittyi sen verran, että alettiin yhä enemmän yhdistää hyvään moraaliin empatia ja myötäeläminen ja silloin toisten kärsimyksestä nauttiminen taivaassa alettiin kokea moraalisesti ongelmalliseksi. Niinpä oppia muutettiin. Nykyään tuskin yksikään uskonlahko kristillisyydessä saarnaa siitä onnesta, että saa taivaasta seurata muiden hirveitä kärsimyksiä.

Tuossa aiemmassa kirjoituksessani ei ollut kuitenkaan kyse taivaassa olijoista, vaan ihan täällä maan päällä olevien uskovien ahdistuksesta sen vuoksi, koska heille rakkaat ihmiset joutuivat tulijärveen onnettomuudessa kuoltuaan. Jokainen kunnon uskishan toivoo rakkaidensa, jotka eivät ole uskossa, vielä ehtivän tehdä parannuksen ja saada armon.

• Ateismi auttaa pääsemään eroon peloista jos hänen Jumalansa on julma, haluaa heittää hänet tulimereen viimeisellä tuomiolla.

Vapauttava tunne kun ymmärtää sen olevan vain satua, kansantarinoita.

• Ajattelet siis kristinuskoa hyötynäkökohdista käsin?
      Minusta aivan tuntuu, että Jeesus heittäisi kaltaisesi helvettiin, ja vielä nauraisi perään.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      5038
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3313
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      425
      2357
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      243
      1456
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1261
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      75
      1204
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1168
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      124
      1073
    Aihe