Toive on toteutunut Kittilässä, hyvä niin

Anonyymi

Kittilässä toivotaan ettei sinne tultaisi. Turistit ovat toiveita kuunnelleet. Hyvin rauhaisaa elo näyttää olevan. Verrattuna vaikka Saariselän tai Ylläksen eloon. Ei tarvitse sutkien enää vaivautua repulla kantamaan rahaa pankkiin. Kuten takavuosina joku tällä palstalla retosteli.

Rehellisten ihmisten kannalta ikävää että tienistit pienenevät esim. takseilta. Toteamus että "täällä Kittilässä ei tapahdu mitään" näyttää pitävän hyvin paikkansa. Omalla kohdalla ongelma realisoituu sillä että mökki ei mene kaupaksi. Vaikka paikka on mielestäni hyvä, kilsa pari keskustasta rakkojen suuntaan. Sitä en tiedä mikä on uusiempien mökkien kysyntä. Toki konkaan menevältä yritykseltä sen aikanaan ostettiin joten onhan tässä aikaa odotella (toivoa) josko....

Sutkien ei olisi pitänyt (kannattanut) ajaa Leviä nykyisen kaltaiseen alennustilaan. Fiksulla asioiden hoitamisella asiat olisivat toisin. Mutta kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia. Eikä sille mitään voi, voi voi!!!

50

1951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ihmise perimmältään itsetuhoisia kun asuvat yksin

      ei ole luonto tehnyt ihmisten yksin elävän

      yksinäisyys voi olla sairauskaltaista

      terve järki on jossakin

    • Anonyymi

      Uskon, että levi vielä nousee, mutta tämän hetkinen toiminta ei kyllä alueellista BKT:tä nosta. Valtio kyllä avustaa köyhtyvää kittilää tällä hetkellä n.25 000 000 eurolla vuodessa, mutta eihän se voi ikuisesti niin jatkua, että eteläsuomi tuottaa ja maksaa kaiken maailman köyhien korpikylien kuluja.

    • Anonyymi

      Uskon myös että Levillä olisi mahdollisuutensa. Se vaatii selkeän irtioton sutkuttamisesta ja suoraselkäistä toimintaa. Jos puheet ja teot eroavat toisistaan kuten Putlandiassa niin luottamusta palauttaminen on vaikeaa.

      Selkä asiakkaiden menetys Kolarille ja Saariselälle ottaa aikansa ennen kuin asiakkaat palaavat. Kittiläläisten ylimielinen käytös muistetaan pitkään.

      • Anonyymi

        Mun täytyy sanoa, että kaikki ne paikalliset asukkaat, pääasiassa eri alojen yrittäjät, jotka itse turistina siellä kohtasin, olivat kaikki ystävällisiä ja kohteliaita. Sekä ne muut turistit, joiden kanssa tuli vaihdettua muutama sana.

        Siellä ei ollut väkeä mitenkään tungokseen asti, vaan sellainen rauhallisen oloinen meininki. No, ehkä turismin, eli yrittäjien näkökulmasta olisi saanut olla enemmänkin väkeä, mutta näin itse turistina koin sen rauhallisuuden ja vähäisen turistiporukan vain mukavana.

        Sain rauhallisesta, suorastaan hiljaisesta tunnelmasta itse enemmän irti.

        Viime talvena koin Saariselän rauhallisuuden. Nytkö kaikki turistilaumat ovat painelleet Leviltä sinne ja minä sain mukavan rauhallisen loman Levillä? Kiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun täytyy sanoa, että kaikki ne paikalliset asukkaat, pääasiassa eri alojen yrittäjät, jotka itse turistina siellä kohtasin, olivat kaikki ystävällisiä ja kohteliaita. Sekä ne muut turistit, joiden kanssa tuli vaihdettua muutama sana.

        Siellä ei ollut väkeä mitenkään tungokseen asti, vaan sellainen rauhallisen oloinen meininki. No, ehkä turismin, eli yrittäjien näkökulmasta olisi saanut olla enemmänkin väkeä, mutta näin itse turistina koin sen rauhallisuuden ja vähäisen turistiporukan vain mukavana.

        Sain rauhallisesta, suorastaan hiljaisesta tunnelmasta itse enemmän irti.

        Viime talvena koin Saariselän rauhallisuuden. Nytkö kaikki turistilaumat ovat painelleet Leviltä sinne ja minä sain mukavan rauhallisen loman Levillä? Kiva.

        Ja, hei, seteliautomaatti esim. siihen Levintorille ja toinen vaikka Hullu Poron (tai Ämmilän) kulmalle, olis kiva yllätys!

        Sitä yhtä ainoaa sain ihan netin kautta kartasta etsiä, oli aivan kylän sivussa, erään pizzerian takana...

        Seteleitäkin vielä käytetään, vaikka kortti onkin jo yleistynyt.

        Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun täytyy sanoa, että kaikki ne paikalliset asukkaat, pääasiassa eri alojen yrittäjät, jotka itse turistina siellä kohtasin, olivat kaikki ystävällisiä ja kohteliaita. Sekä ne muut turistit, joiden kanssa tuli vaihdettua muutama sana.

        Siellä ei ollut väkeä mitenkään tungokseen asti, vaan sellainen rauhallisen oloinen meininki. No, ehkä turismin, eli yrittäjien näkökulmasta olisi saanut olla enemmänkin väkeä, mutta näin itse turistina koin sen rauhallisuuden ja vähäisen turistiporukan vain mukavana.

        Sain rauhallisesta, suorastaan hiljaisesta tunnelmasta itse enemmän irti.

        Viime talvena koin Saariselän rauhallisuuden. Nytkö kaikki turistilaumat ovat painelleet Leviltä sinne ja minä sain mukavan rauhallisen loman Levillä? Kiva.

        Jos rauhallista lomailua haluaa niin Suomesta hiljaisia ja huomattavan paljon parempi kohteita löytyy kun Levi tai Saariselkä. Vaikka esim. Pyhä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rauhallista lomailua haluaa niin Suomesta hiljaisia ja huomattavan paljon parempi kohteita löytyy kun Levi tai Saariselkä. Vaikka esim. Pyhä.

        Itse haluan lomaltani suht. rauhallista paikalliskulttuuria, pieniä, hauskoja tapahtumia, kuten husky-ajelua ja erilaista, eläinten seurassa oleilua. Jokukerta kokeilen vielä sitä ratsastusta.

        Paluulennolla katselin ihmisten "selän takaa", kun he selasivat kännystä ottamiaan valokuvia. Eräs katseli lyhyttä videonpätkää ruskaratsastukseltaan... Voih! Upeaa.

        Kävin Levillä mm. Saaminäyttelyssä, istuin huoneen hämärässä, katselin vaihtuvia luontokuvia, kuuntelin joikaamista...

        Kun sinne tulee, siellä pitäisi aina viettää kerralla useampi päivä ja yö, vaikka viikkokin siellä, että ehtisi rauhassa kokea monenlaista.

        Tämä kuitenkin vaatii jonkinlaista pientä, taloudellista ennakkosijoittamista...


      • Anonyymi

        Pysyisitte pois täältä kolarista.ei täälläkään etelän variksia kaipailla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysyisitte pois täältä kolarista.ei täälläkään etelän variksia kaipailla

        Toi varis juttu on hyvä. Tosin aika lattea ja lopuun kulutettu, eli jokin uusi eläin nimitys käyttöön kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi varis juttu on hyvä. Tosin aika lattea ja lopuun kulutettu, eli jokin uusi eläin nimitys käyttöön kiitos.

        Etelän varis on etelän varis.
        Eikä se joutseneksi muutu, vaikka nimeä yrittäiski muuttaa.
        Tuo 'etelän varis' nimityshän on kohteliaisuus Lapin miehen suusta, teitä kohtaan.
        Mielessämme me ajattelemme teidän olevan lähempänä korppikotkaa, kuin varislintua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi varis juttu on hyvä. Tosin aika lattea ja lopuun kulutettu, eli jokin uusi eläin nimitys käyttöön kiitos.

        No etelän korppikotka sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etelän varis on etelän varis.
        Eikä se joutseneksi muutu, vaikka nimeä yrittäiski muuttaa.
        Tuo 'etelän varis' nimityshän on kohteliaisuus Lapin miehen suusta, teitä kohtaan.
        Mielessämme me ajattelemme teidän olevan lähempänä korppikotkaa, kuin varislintua.

        Juuri näin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysyisitte pois täältä kolarista.ei täälläkään etelän variksia kaipailla

        Kuvittelette olevan jotakin..pe...tä koko sakki.
        Ei kannata kovistella.
        Eräski yrityäjä kehuu miljoonia tienasvan..
        Voi voi.
        Jokainen näkee verotuksesta..mi ne tiiot on??
        Ilkiää kehua.naana kun pahasella penikalla..hah.haaaa


    • Anonyymi

      Ni ja nyt sitten peruskoulun ylä aste laitetaan etä kouluun koronan takia!!

      • Anonyymi

        Teidän paikallisten pitää olla varovaisia keskenään. En ole aikoihin kuulut että turistit koronaa toisiinsa olisi tartuttaneet. Hulttiomaisella toiminnallanne vaarannatte viattomien turistien terveyden.


    • Anonyymi

      Joo aika vastuutonta toimintaa…!!

    • Anonyymi

      Kiitoksia kovasti. Olen palannut reissultani Leviltä.

      Mitään räkkiä ja mäkäräisiä ei lennellyt maassa, eikä ilmassa. Myrkkypullot siis turhia. En vienyt sinne koronaa ja tuskin hainkaan, mutta eihän koskaan tiedä.

      Sää: 7 astetta, kuivaa, tuulta kylläkin. Enämpi pilvistä, aurinko joskus vilahti. Lenkkarit jalassa ja toppatakki, tosin villakerrointa olisi ehkä välillä saanut olla tukevammin alla. Myös kevyet pipo ja tumput tarpeelliset. Tulin tietoiseksi laatutoppareista, nää etelän halpatoppatakit eivät välttämättä täysin toimi.

      Paikallista yrittäjyyttä tuin kohtuullisesti, varallisuuteni mukaan. Rahaa oli köyhällä rajallisesti, mutta tein parhaani, isänmaan ja Kittilän puolesta. Mulla jäi vielä hiukan maito- ja leipärahaa loppukuuksi, kotiin. Jännitin tätä puolta asiassa hiukan.

      Ja sitten se ruska... maaruska...! Maa tummanpunaisen, sinapinkeltaisen ja eri vihreän sävyjen ja jäkälänharmaan värinen! Kaukana siintävä horisontti siniharmaa, kaukaiset tunturit himmeänruskeat. Puut, pensaat, ym. kasvit: sinapinkeltaisen ja eri oranssinvärien sekoitusta...

      Leviltä, yli Immeljärven, Kätkä-tunturia katsellessa koin jonkinsortin shamanistisia fiiliksiä. (Koin näitä lievästi siellä kaikkialla. Pitää vain eläytyä, heittää liiat sivistykset nurkkaan!) Taatusti siellä kaukana, Kätkä-tunturin ruskeiden puiden seassa, luikki ties mitä harmaahattuista tonttu-ukkoa ja muuta epämääräistä, joidenkin "alimaailman" asukkien rumpujen lyöjää... 🍂 "Pum-pum-pum-pum..."

      • Anonyymi

        Nythän sie olet alkanu höpertämhän tyhjää. Käy jonku sykiatrin tykönnä, eikhän se antais sulle jotaki rauhottavvaa pahhimphan hulluuthen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nythän sie olet alkanu höpertämhän tyhjää. Käy jonku sykiatrin tykönnä, eikhän se antais sulle jotaki rauhottavvaa pahhimphan hulluuthen.

        Ole hyvä. 🙂 🙃


    • Anonyymi

      Eikä tarvi tulla etelän varisten Lappiin ollenkaan

    • Anonyymi

      Jänkä Joonat eivät rajaa minun menemisiäni. Minä menen mihin huvittaa. Toki Kittilään ei huvita juurikaan tulla. Sen verran on aneemista seutua. Mutta löytyy sieltä pohjoisesta kivaakin ympäristöä.

      • Anonyymi

        Miksi sitä täällä julistat. Pysyttelet vain poissa täältä Kittilästä ja me paikalliset olemme siitä mielissämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitä täällä julistat. Pysyttelet vain poissa täältä Kittilästä ja me paikalliset olemme siitä mielissämme.

        En minä mitään julista. Miksi te (monikossa) olette mielissänne, jos juuri minä pysyn sieltä poissa? Minähän olen kaikenlisäksi ollut teille ystävällinen. Hiljainen ja kaikille ystävällisesti hymyilevä.

        Tää menee jo mielenkiintoiseks. Suorastaan juridiseksi. Täytyyhän olla perusteltu syy kieltää jonkun Suomen kansalaisen / kenen tahansa vapaa liikkuminen Suomessa. Suomen lain puitteissa ei tuollaista kieltoa voi esittää. Kittilässäkään. Minulla ei kuitenkaan ole aietta miehittää kyläänne. Tulin sinne, näin, maksoin ja poistuin.

        Onko kysymyksessä rotuviha? Vihamielisyys ja kiihotus tiettyä, suomalaista, kuten helsinkiläistä kansanryhmää vastaan? Meitä on erilaisia. Vajaaseen miljoonaan mahtuu monenmoista eläjää. Me kaikki emme äänestä vihreitä.

        Herranen aika, johtuuko tämä siitä, etten tod.näk. ole lessu? Hei, mut mun isoisä oli muutoin vain ev.lut.kirkon pappi, evankeelinen! Vihaatteko te evankeelisten pappien lastenlapsia?

        Entä jos "me" sanoisimme samoin teille, että pysykää pois täältä? Voi luoja mikä huuto! "Me" emme kuitenkaan sano. "Me" noudatamme lakia. Uudellamaalla saavat kaikki liikkua. Lestadiolaisetkin, tosin ei mielellään pedofiilit.

        Mistä on kysymys? Mitä olen tehnyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitä täällä julistat. Pysyttelet vain poissa täältä Kittilästä ja me paikalliset olemme siitä mielissämme.

        En minä mitään julista. Ilmoitin vain että Jänkä Joonaat eivät rajaa minun menojani. Minulle on yks hailee oletteko mielissänne vai ette. Sen verran kapinen paikka on kyseessä ettei sinne ole mitään hinkua tulla.


    • Anonyymi

      Entistä mielenkiintoisempaa.
      S24 sensuroi asiallisia kirjoituksia.

      Jättää kiroilut, kaksimielisyydet.,

      S24:n pitäisi olla vapaa kaikille kirjoittajille ja asiallisille mielipiteille. Mutta faktaa on, että jokin mafia poistelee täältä asiallisuudet ja jättää kittiläläisten omat, rasistiset vihakirjoitukset etenkin eteläsuomalaista kansanryhmää vastaan.

      Suomi on tasavalta, jossa mitkään kansanheimot eivät yksinomista joitain alueita, kieltäen, että te tietyt, suomalaiset kansanheimot pysytte täältä pois! Saamenmaa kait on jonkinlainen itsehallintoalue, mutta osa Suomea ja jota etenkin eteläsuomalainen työväki on aina saanut elättää.

      Perustakaa oma valtio, oma eduskunta, presidentti tai mikä pääshamaaniukko teille nyt sitten kelpaakin, ministerit, omat puolustusvoimat, oma sosialitoimi, omat työpaikat, yliopistot! Niinkauan kuin me saamme teidän erillisoikeuksianne ylläpitää, myös meille kuuluu asiallinen kohtelu.

      Kun teille on etelästä tullut turisti ystävällinen, te syljette päin naamaa.

      Pysyn kyllä jatkossa poissa ja suosittelen muitakin etelän ihmisiä jättämään teidät oman onnenne nojaan. Elättäkää jo yksin itse itsenne, meille, teidän elintasonne ylläpitäjille ei sitten tarvitse vittuilla.

      • Anonyymi

        On täällä myöskin meänmaa. Se käsittää Tornionlaakson rajan molemmin puolin.hyvä naapurimme ruotsi on antanut ja antaa edelleen meille työtä.siitä kiitämme ruotsia.tiedoksi vielä meänmaalaisilla on oma lippukin. Emme me teitä hesalaisia tänne kaipaile.eiköhän etelä ole kautta-aikain syönyt Lappia. Aivan oikein että saadaan jotain takaisinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täällä myöskin meänmaa. Se käsittää Tornionlaakson rajan molemmin puolin.hyvä naapurimme ruotsi on antanut ja antaa edelleen meille työtä.siitä kiitämme ruotsia.tiedoksi vielä meänmaalaisilla on oma lippukin. Emme me teitä hesalaisia tänne kaipaile.eiköhän etelä ole kautta-aikain syönyt Lappia. Aivan oikein että saadaan jotain takaisinkin.

        Onko Meänmaalla oma, itsekustannettu eduskunta, hallitus, pääministeri, poliisi, puolustusvoimat, rajavartiolaitos...?

        Jumpeli, meillä suomalaisillahan on riesana jo ainakin neljä eri, meitä vihaavaa ja meitä vastaan toimivaa kansakuntaa kansakunnan sisällä, jotka imevät ja kuppaavat meitä mielinmäärin (Åland, Saamenmaa, Meänmaa ja mustalaiset), kaikilla omat liput, mutta ei maan rajoja, jonka sisäpuoliset asiat itse hoitaisivat. Ruotsalaiset ja romanit eivät ole edes etnisiä suomalaisugreja, eli Suomen omaa kansaa, ovat tänne täysin kuulumattomia, ulkopuolisia siivestäjiä.

        Te kun rakastatte kaikkia Suomenkansan riistäjiä, pummaajia ja verenimijöitä, kuten Ruotsia, ette te mitenkään voisi yhdistyä Ahvenanmaan kanssa? Ja Klaus Härön leffoista (esim. Näkymätön Elina) kun olen saanut sen käsityksen, etteivät ruotsalaiset ole kovin kohteliaita olleet teille meänporukalle koskaan. Myivät aikoinaan saamelaisia jopa keskieuroopan sirkuksiin! "Että tämmösiä, hassuja pikku-ukkoja asustaa Pohjolassa!") Voisitte ottaa uusvaltioonne, Pohjolan Paratiisiin myös kaikki muutkin matut, teillähän on kulttuureissanne jopa sama, herttainen rakkaus pikkulapsiin!

        Helsingillä ei vielä ole omaa lippua, voi hitsi, me ollaan vaan suomalaisia ja tunnustamme Suomen lippua!

        Mitä ihmeen pahaa me olemme teille tehneet? Se, että presidentti, hallitus ja eduskunta toimivat Helsingissä ja täältä käsin, ei tarkoita, että meillä alueen asukkailla olisi mitään tekemistä heidän ja heidän päätöstensä kanssa. Eduskunta ei ole yhtäkuin "Helsinki". "Helsingin herrat", helvetti, nehän eduskunnassa ovat pääasiassa kotoisin jokapuolelta Suomea! Harva siellä on helsinkiläinen.

        Ja kuvitteletteko te, että me elämme täällä jotain elitististä elämää? Jokainen elää, eli
        makaa just ihan niinkuin on itse elämänsä pedannut.

        Minä en ole teitä riistänyt, hyötynyt teistä pennin vertaa, tuskin muukaan sukuni. Yp poisti aiemman viestini jossa ilmeni minkälainen, kovaa työtä tehnyt naisduunari olen itse elämässäni ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Meänmaalla oma, itsekustannettu eduskunta, hallitus, pääministeri, poliisi, puolustusvoimat, rajavartiolaitos...?

        Jumpeli, meillä suomalaisillahan on riesana jo ainakin neljä eri, meitä vihaavaa ja meitä vastaan toimivaa kansakuntaa kansakunnan sisällä, jotka imevät ja kuppaavat meitä mielinmäärin (Åland, Saamenmaa, Meänmaa ja mustalaiset), kaikilla omat liput, mutta ei maan rajoja, jonka sisäpuoliset asiat itse hoitaisivat. Ruotsalaiset ja romanit eivät ole edes etnisiä suomalaisugreja, eli Suomen omaa kansaa, ovat tänne täysin kuulumattomia, ulkopuolisia siivestäjiä.

        Te kun rakastatte kaikkia Suomenkansan riistäjiä, pummaajia ja verenimijöitä, kuten Ruotsia, ette te mitenkään voisi yhdistyä Ahvenanmaan kanssa? Ja Klaus Härön leffoista (esim. Näkymätön Elina) kun olen saanut sen käsityksen, etteivät ruotsalaiset ole kovin kohteliaita olleet teille meänporukalle koskaan. Myivät aikoinaan saamelaisia jopa keskieuroopan sirkuksiin! "Että tämmösiä, hassuja pikku-ukkoja asustaa Pohjolassa!") Voisitte ottaa uusvaltioonne, Pohjolan Paratiisiin myös kaikki muutkin matut, teillähän on kulttuureissanne jopa sama, herttainen rakkaus pikkulapsiin!

        Helsingillä ei vielä ole omaa lippua, voi hitsi, me ollaan vaan suomalaisia ja tunnustamme Suomen lippua!

        Mitä ihmeen pahaa me olemme teille tehneet? Se, että presidentti, hallitus ja eduskunta toimivat Helsingissä ja täältä käsin, ei tarkoita, että meillä alueen asukkailla olisi mitään tekemistä heidän ja heidän päätöstensä kanssa. Eduskunta ei ole yhtäkuin "Helsinki". "Helsingin herrat", helvetti, nehän eduskunnassa ovat pääasiassa kotoisin jokapuolelta Suomea! Harva siellä on helsinkiläinen.

        Ja kuvitteletteko te, että me elämme täällä jotain elitististä elämää? Jokainen elää, eli
        makaa just ihan niinkuin on itse elämänsä pedannut.

        Minä en ole teitä riistänyt, hyötynyt teistä pennin vertaa, tuskin muukaan sukuni. Yp poisti aiemman viestini jossa ilmeni minkälainen, kovaa työtä tehnyt naisduunari olen itse elämässäni ollut.

        Ahvenanmaasta ei väliä. Venäjä haukkaa sen joskus.kyllä Ruotsille kiitollisia voidaan olla,valtavasti on antanut suomalaisille työtä ja antaa edelleen. Huolehti pohjois-suomen ilmapuolustuksesta sodan aikana.vihata tai ei pidä ei ole läheskään sama asia.


    • Anonyymi

      Tästä ketjusta on poistettu viestejä, jolloin syntyy tiettyjä illuusioita. Itse en ole tuo Jänkä Joonas-kirjoittaja, vaan omassa viestissäni toivotin Jumalan siunausta tuolle haistattelijalle ja siihen viestiin tuli tuo "Älä täällä julista"-vastaus.

      Tässä ketjussa on myös eri etelän kirjoittajia. Foorumin aihe on "Kittilä". Tämä ei tarkoita, että vain Kittilässä asuvat ovat tervetulleita kertomaan mielipiteitään Kittilästä.

      Sivistysvaltiossa, jossa olisi sananvapaus, saisi tahtoessaan kirjoittaa ja "julistaakin" juuri sitä mitä ajattelee. Mutta täällä "paskarukkaset" poistattavat ystävällisiä viestejä ja samanhenkinen yp nauraen tekee mitä rivosuinen lessumafia käskee.

    • Anonyymi

      En minä ymmärrä kittiläläisenä miksi ihmisiä pitää kritisoida oli mistä tahansa. Pihalleni eksyi kesällä turisti pariskunta ja etsi reittiä Ounasjoen rantaan.

      En suinkaan ollut haulikko kädessä vastassa vaan neuvoin ystävällisesti heitä joen rantaan vievälle tielle.

      Pihalleni tuli suuri hirvasporo joka asuu kesät asuntoni läheisyydessä. Mies parka säikähti että melkein kaatui maahan.

      Lempeä ystävällinen poro. Toista olisi ollut jos kamala olisi kömpinyt pihalle silloin olisi ollut pakopaikoita uupelo. Hemmetin suuri hirvas ja häijy luonne.

      Haluan elää rauhassa ja Suomi on kaikkien kotimaa oli mistä päin maata tahansa ja annan muidenkin olla ja elää rauhassa

      • Anonyymi

        Terveisiä Helsingistä: Kiitos.
        🌳🍁🌲🍂🍄🍒🌲🍁🍂🍄🌲🍁🍒🌳🌳
        (Täälläkin on juuri nyt ruska alkanut.)

        Samoin minä sallin jokaisen suomalaisen: saamelaisen, meänmaalaisen, karjalaisen, savolaisen, hämäläisen, kainuulaisen, pohjalaisen ym tänne aidosti juuriltaan kuuluvaisen Suomessa elää oman kulttuurinsa ja tapojensa mukaisesti ja haluan kunnioittaa heitä.

        Kun vierailen toisten kotiseudulla olen kohtelias, (hotellissakin) siisti, en ryyppää (tässä kohdin valittaen: en elätä kapakoitsijoita ja poliisikin pääsee kanssani vähällä), rällää, omalla käytökselläni pidä hereillä muita hotellivieraita ja lähiasukkaita.

        Olen kiinnostunut paikalliskulttuureista sekä luonnosta. Tässä pääsyy matkailuuni.

        Edelleen toistan: minulla oli mukava matka Sirkassa ja Levillä, jutustelin paikallisten asukkaiden kanssa, kannoin eri yrittäjille vähäiset varani. Kiertelin saaminäyttelyä, ihailin kaunista ruskaanne. En riistänyt ketään, halusin vastavuoroisesti myös itse antaa tukeani paikkakunnallenne, tässä tapauksessa Kittilän kunnalle ja sen asukkaille.

        Giitu. 🍁🍂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveisiä Helsingistä: Kiitos.
        🌳🍁🌲🍂🍄🍒🌲🍁🍂🍄🌲🍁🍒🌳🌳
        (Täälläkin on juuri nyt ruska alkanut.)

        Samoin minä sallin jokaisen suomalaisen: saamelaisen, meänmaalaisen, karjalaisen, savolaisen, hämäläisen, kainuulaisen, pohjalaisen ym tänne aidosti juuriltaan kuuluvaisen Suomessa elää oman kulttuurinsa ja tapojensa mukaisesti ja haluan kunnioittaa heitä.

        Kun vierailen toisten kotiseudulla olen kohtelias, (hotellissakin) siisti, en ryyppää (tässä kohdin valittaen: en elätä kapakoitsijoita ja poliisikin pääsee kanssani vähällä), rällää, omalla käytökselläni pidä hereillä muita hotellivieraita ja lähiasukkaita.

        Olen kiinnostunut paikalliskulttuureista sekä luonnosta. Tässä pääsyy matkailuuni.

        Edelleen toistan: minulla oli mukava matka Sirkassa ja Levillä, jutustelin paikallisten asukkaiden kanssa, kannoin eri yrittäjille vähäiset varani. Kiertelin saaminäyttelyä, ihailin kaunista ruskaanne. En riistänyt ketään, halusin vastavuoroisesti myös itse antaa tukeani paikkakunnallenne, tässä tapauksessa Kittilän kunnalle ja sen asukkaille.

        Giitu. 🍁🍂

        Hyvää syksyä giitulle meänmaalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää syksyä giitulle meänmaalta.

        Giitu kiittää. 🍁


    • Anonyymi

      Ei tulla sinne, pitäkää tunkkinne.

      • Anonyymi

        SuurKiitos Sinulle. Olet loisto tyyppi!!!


    • Anonyymi

      Mikä kittiläläisiä riepoo turisteissa? Minä ainakin olen hyötynyt Sirkan palveluista. Lääkäriin pääsee heti eikä tarvitse jonottaa terveyskeskukseen kolmea kuukautta- Ja mitä haittaa on turisteista ? Kertokaa se salaisuus mulle.. Saamme lisää palveluja joita ei Kittilän tuppukylä muuten saa. Kommunismi kylä. taantumuksellisuuden perikuva. Yksi apteekki joka terrorisoi, ei päivystävää apteekkia, ei mitään, Lauataina jokainen erikoisliike on kiinni.. Mitä hauskaa tässä on`? Ei niin mitään.

      • Anonyymi

        ainostaan alko pn auki, saa kittiläläisset kadottaa aivonsa kankkulan kaivoon


      • Anonyymi

        hammaslääkäriinkin pääsee ja kittilän hammashuoltoon on puolen vuoden jono- Mielummin maksan ja saan hampaani kuntoon. Tätä mahdollisuutta ei olisi ilman turisteja prkele


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hammaslääkäriinkin pääsee ja kittilän hammashuoltoon on puolen vuoden jono- Mielummin maksan ja saan hampaani kuntoon. Tätä mahdollisuutta ei olisi ilman turisteja prkele

        Kittilässä ehtii kuolla ennenkuin pääsee hoitoon ja kuolemankielissä pitää olla ennenkuin ambulanssi saapuu ja hoitohenkilökunta pitää huolta enemmän koirasta kuin potilaasta. Koettu on.


      • Anonyymi

        No mene onneton asumaan pääkaupinkiseudulle, äläkä täällä valita. Siellähän voit vaikka asua apteekeissa ja erikoisliikkeissä.
        Täällä on lauantai kerran viikossa, ellet sitä päivää pärjää kortteerissasi, niin pane kalossit koipiisi ja eikun kohti mettää.
        Taitaa vain olla silleen, että eksyt heti aijan takana ja jouvumme sinua hakemhan pitkin kairoja. Joten mene ja pysykkin siellä etelän varisten keskellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kittilässä ehtii kuolla ennenkuin pääsee hoitoon ja kuolemankielissä pitää olla ennenkuin ambulanssi saapuu ja hoitohenkilökunta pitää huolta enemmän koirasta kuin potilaasta. Koettu on.

        Koirasta täytyy pitää huolta. Se on yksin ihmisen armoilla.

        Luuletko, että Helsingissä pääsee nopeasti hoitoon? Kyllä täälläkin jonotetaan. Sain tänään terv.keskus lääkäriajan marraskuun lopulle. Asia saattaisi vaatia pikaista hoitoa, tai sitten ei. Mutta asia laitetaan alulle vasta tuolloin.

        Terv.keskuksiin ei voi soittaa asiaansa suoraan, vaan on nk. takaisinsoittopalvelu. Takaisin soitetaan usein vasta monen päivän kuluttua.

        Ainahan on Hätäkeskus 112. Mutta, sekin ohjautuu jonnekin Kainuuseen, jossa ei tunneta helsinkiläisiä paikannimiä, mulla on tästä tosi karmea kokemus, kun hätäkeskus ei ymmärtänyt missä olin ja kännyn paikannus näytti niillä kilometrin päähän.

        Jos sinä soitat ja sanot "Olen täällä Levin rinteellä, 100 metriä ravintola Horizontin terassista kohti etelää nilkka murtuneena, niin kysyykö ne sulta: "Tuleeko verta hirveästi, oletko shokissa, koetko että olisi kuumetta ja kuinka se Horisontti kirjoitetaan?"

        Yksityisille hammaslääkäreille pääsee nopeasti. Ei se hammashoito ja se hirveä hinta kirpaise kuin kerran. Elämä on. Sitäpaitsi on kunnallisia ostopalvelusopimuksia. Ja ainakin kipeällä hampaalla pitäisi päästä nopeasti hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mene onneton asumaan pääkaupinkiseudulle, äläkä täällä valita. Siellähän voit vaikka asua apteekeissa ja erikoisliikkeissä.
        Täällä on lauantai kerran viikossa, ellet sitä päivää pärjää kortteerissasi, niin pane kalossit koipiisi ja eikun kohti mettää.
        Taitaa vain olla silleen, että eksyt heti aijan takana ja jouvumme sinua hakemhan pitkin kairoja. Joten mene ja pysykkin siellä etelän varisten keskellä.

        Jospa tämä pökö tekeekin töitä ja ei ehdi kuin viikonloppuisin hoitelemaan erikoisliike asioitaan tai esm. viemään tietokoneensa korjuulle.

        Eläkeläisillä riittää aikaa joutastelemaan ja älä sinä edes ehdota lähtemistä kotikonnuiltani.

        Kittilääkin koettelee nuorten joukkopako ja jää vain ns. boomerit. '

        Joko kuljet rollaattorilla apteekissa?

        Kännykässäni on paikannin jos satun menemään tien poikki toiselle puolelle ja löydyn eikä tarvi rollaattori porukan alkaa kompuroimaan pitkin kairoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koirasta täytyy pitää huolta. Se on yksin ihmisen armoilla.

        Luuletko, että Helsingissä pääsee nopeasti hoitoon? Kyllä täälläkin jonotetaan. Sain tänään terv.keskus lääkäriajan marraskuun lopulle. Asia saattaisi vaatia pikaista hoitoa, tai sitten ei. Mutta asia laitetaan alulle vasta tuolloin.

        Terv.keskuksiin ei voi soittaa asiaansa suoraan, vaan on nk. takaisinsoittopalvelu. Takaisin soitetaan usein vasta monen päivän kuluttua.

        Ainahan on Hätäkeskus 112. Mutta, sekin ohjautuu jonnekin Kainuuseen, jossa ei tunneta helsinkiläisiä paikannimiä, mulla on tästä tosi karmea kokemus, kun hätäkeskus ei ymmärtänyt missä olin ja kännyn paikannus näytti niillä kilometrin päähän.

        Jos sinä soitat ja sanot "Olen täällä Levin rinteellä, 100 metriä ravintola Horizontin terassista kohti etelää nilkka murtuneena, niin kysyykö ne sulta: "Tuleeko verta hirveästi, oletko shokissa, koetko että olisi kuumetta ja kuinka se Horisontti kirjoitetaan?"

        Yksityisille hammaslääkäreille pääsee nopeasti. Ei se hammashoito ja se hirveä hinta kirpaise kuin kerran. Elämä on. Sitäpaitsi on kunnallisia ostopalvelusopimuksia. Ja ainakin kipeällä hampaalla pitäisi päästä nopeasti hoitoon.

        Koiralla oli tarjolla viisi hoitajaa ja potilas kärsi aivoinfarktista ja olisi tarvinnut kopteri kyytiä keskussairaalaan vaan ei.

        Piti perkele kysyä päivystävältä lääkäriltä. Näin Kittilässä tapetaan kaikki josta ri ole hyötyä kunnalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa tämä pökö tekeekin töitä ja ei ehdi kuin viikonloppuisin hoitelemaan erikoisliike asioitaan tai esm. viemään tietokoneensa korjuulle.

        Eläkeläisillä riittää aikaa joutastelemaan ja älä sinä edes ehdota lähtemistä kotikonnuiltani.

        Kittilääkin koettelee nuorten joukkopako ja jää vain ns. boomerit. '

        Joko kuljet rollaattorilla apteekissa?

        Kännykässäni on paikannin jos satun menemään tien poikki toiselle puolelle ja löydyn eikä tarvi rollaattori porukan alkaa kompuroimaan pitkin kairoja.

        Vai pitääkö minun puhua Gihhtelin murthela että tulen ymmärtyneeksi?

        Mene järveh tai jänkäh tai jomphan kumphan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai pitääkö minun puhua Gihhtelin murthela että tulen ymmärtyneeksi?

        Mene järveh tai jänkäh tai jomphan kumphan

        Väärin meni sittenkin.. mene järhven tai jänkhän tai jomphan kumphan nanphan. hehe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin meni sittenkin.. mene järhven tai jänkhän tai jomphan kumphan nanphan. hehe

        Loistavaa vaikka kirjoitankin ilman muretta, se sinällänsä on pakko mutta puhun kittiläläläisittäin ja se tarkoittaa sitä että h on pehmeä ja se nielaistaan eikä venytetä niikuin esmes Pellossa oikheen kunnolla. Esmes sana jänkä se on jo Kallossa jänkkä, ikinä en ole sanonut jänkää jänkkäksi- Se siitä murteesta. ollos hyvä kamu.


    • Anonyymi

      pohjoisen luonto on saastutettu liialla matkailulla ja sitten niitä tuetaan hurjilla korona rahoilla

      • Anonyymi

        Joo, vastuu on kullakin matkailijalla.
        Me olemme kaikki erilaisia.

        Ei ole mitään matkailijan prototyyppiä.

        Epäsiisti ja rikollinen ihminen on epäsiisti ja rikollinen, on hän mistäpäin maata tahansa.

        Luonto tulisi kyllä pitää puhtaana. Ja suojella ja huolehtia eläimistä.

        En ole Vihreiden kannattaja (ollut enää 30 vuoteen, kun Haavisto tuli johtoon).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, vastuu on kullakin matkailijalla.
        Me olemme kaikki erilaisia.

        Ei ole mitään matkailijan prototyyppiä.

        Epäsiisti ja rikollinen ihminen on epäsiisti ja rikollinen, on hän mistäpäin maata tahansa.

        Luonto tulisi kyllä pitää puhtaana. Ja suojella ja huolehtia eläimistä.

        En ole Vihreiden kannattaja (ollut enää 30 vuoteen, kun Haavisto tuli johtoon).

        Kannatan Pohjolan tsaaria, Junes Lokkaa:

        https://images.app.goo.gl/rKB8dSBEaxLJYkHb8

        Junes on aatteiltaan myös vihreä. 😏


      • Anonyymi

        Ketä niitä?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe