Satuin tässä koossa käymään ja kassalla ennen mua oli noin 15v tyttö energiajuoman kanssa. Myyjä kysyi henkkarit ja tytöllä ilmeisesti oli vain kuva näyttää. Myyjän mielestä henkkarit olisi pitänyt olla matkassa eikä myynyt. Myyjä kuitenkin myi hänen saman ikäisille kavereille eikä kattonut papereita. Mielipiteitä? Ymmärrän että myyjä varmaankin halusi noudattaa ohjeita mutta aika paljon huvitti kun kuva ei kelvannut mutta kavereille myytiin eikä henkkareita kyselty, vaikka kaikki näytti 15-16v ja rippiristit kaulassa roikkumassa. Pihalla vielä kaveriporukka yhdessä ihmetteli ja puhui kuinka tämä kyseinen myyjä ei ole aikasemmin mitään papereita kysellyt, edes 10v pikkulapsilta.
K-market muoniontori ja henkkarit
7
1510
Vastaukset
- Anonyymi
Rippiristi ei ole merkki, että olis 15 - vuotias.
Rippikouluun jo pääsee kun 14 vuotta täyttänyt ja oma ikäryhmä aloittaa Rippikoulun.
Kaikilta nuorilta on henkkarit vaadittava.
Ei nitään erottelua ja Rippiristin vahtimista! Vähän olis naurettava nöyttö tuo risti kaulassa, kun ei kaikki edes käy Rippikoulua ja ristiä voi pitää ihan kuka vaan. - Anonyymi
Vaihda kauppaa kun noin v----ttaa niin K-kauppakin on tyytyväinen.
- Anonyymi
Vuodessa on 365 päivää. Jos ikäraja on 15v, niin tammikuussa täyttänyt voi ostaa juoman, mutta joulukuussa täyttävä ei.
- Anonyymi
Edellinen vastaus on niin hyvä ja selkeä, että luulisi menevän perille !
Kiitos hyvästä vastauksesta,
- Anonyymi
Minun pääpointti ei nyt periaatteessa ollut se, että ei myyty. Vaan se että kavereille myytiin eikä niiltä katottu papereita. Kaikki kuitenkin näytti samanikäisiltä. Tietenkään en tiedä mitä myyjä ajatteli, mutta itse olisin kaikilta kattonu edes tasa-arvon nimissä.
- Anonyymi
Eikö tosiaan Muonion nuorilla ole kuvallista sairausvakuutuskorttia tai sitten henkilöllisyypapereita vaikka pyrkivät ostamaan energiajuomia??????
Eivät ole kovin perillä asioista. Kyllä luulisi tietävän ettei mikään valokuva todista yhtään mitään!
Vanhemmat voisivat vähän kysellä alaikäisten tekemisiä tai ainakin hankkia heille henkkarit!
Sitten kaikki helppoa ja selvää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tosiaan Muonion nuorilla ole kuvallista sairausvakuutuskorttia tai sitten henkilöllisyypapereita vaikka pyrkivät ostamaan energiajuomia??????
Eivät ole kovin perillä asioista. Kyllä luulisi tietävän ettei mikään valokuva todista yhtään mitään!
Vanhemmat voisivat vähän kysellä alaikäisten tekemisiä tai ainakin hankkia heille henkkarit!
Sitten kaikki helppoa ja selvää!Eiköhän tuo tullut selväksi. Pidetään oma pöytä puhtaana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1473252- 2232995
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va781592Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391437- 481148
- 991041
- 1191014
- 58978
- 12913