Olen kuullut että tarvii fotoneita että voi nähdä jotain, mutta miten unissa sitten voi nähdä asioita ja valoa vaikka silmäluomet peittää silmät? Onko aivojen sisällä fotoneita? Sähköstähän ainakin tulee valoa, ja sähkömagnetismia on joka paikassa, myös aivojen sisällä.
Miten voi nähdä asioita silmät peitettynä?
11
86
Vastaukset
- Anonyymi
Näkeminen tapahtuu vasta aivoissa silmien antamien sähkö-ärsykkeiden perusteella. Unet taas ovat vain aivojen generoimia satunnaisuusintoja muistin vanhoista sisällöistä.
- Anonyymi
Unet eivät muodostu silmistä tulevista näköärsykkeistä, vaan ovat pelkästään aivojen omaa tuotantoa.
- Anonyymi
Verkkokalvolta voi tulla signaalia silloinkin kun valoherkät solut eivät enää altistu valolle. Kirkkaasta valosta näkyy silmässä jonkin aikaa jälkikuva vaikka olisit täysin pimeässä huoneessa.
Silmäluomi ei ole mitenkään täydellinen valon vaimennin.
https://www.google.com/search?q=light attenuation human eyelid
Tuon mukaan punaista valoa pääsi kohdehenkilön luomesta lävitse luokkaa 5% ja vihreää sekä sinistä valoa 0.3%. - Anonyymi
Kyseessä ovat aivoissa kehittyvät ns. älynväläykset, jotka toisinaan saattavat tuottaa ihan selväpiirteisiksi tulkittavia kuvia. Saattaa tuossa kyllä käydä ihan toisinkin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Les_Demoiselles_d'Avignon
Varmaan tuo liittyy jotenkin kvanttimekaniikkaan tai sitten ei. - Anonyymi
Aivot on lähetinvastaanotin, joka näyttää eetterissä olevaa ohjemaa. Ihmisessä on lisäksi kanavia, tuon ohjelman vastaanottamiseen. Riippuu mille kanavalle ihminen on itsensä virittänyt, niin sellaista ohjelmaa näemme.
Itsellä aukeaa iltaisin nukkumaan mennessä ns. kolmas silmä, eli 6. chakra. Indigon sininen aukko, jossa olen nähnyt ikään kuin rakennuksia, hahmoja, viimeksi kuvioita, jotka saattaisi viitata jonkin rakennuksen kattoon tai lattiaan. Lieneekö jotain entisen elämän kaikuja?
Iltaisin voin rauhassa katsella mitä sieltä saattaa näkyä, mutta yöllä, kun olen hereillä ja alkaa ilmaantua asioita, niin silloin en niitä halua katsella. Eräskin oli tekstinpätkä, eli kirjainpötkö, ikään kuin leikattuna jostain, tuli tuohon aukkoon siirtyen oikealta vasemmalle. En halunut katsoa mitä siinä luki ja millä kielellä.
Olen nähnyt muutakin erikoista, joista olen täällä kertonut. Valokuvamaiset kuvat ilmestyi yöllä näkökenttääni. Olin ilmeisesti sellaisilla aivoaalloilla, niin rauhallisessa tilassa, että tuijottelin niitä pitkän aikaa.
Sellaista olisin kysynyt, että miltä mahtaa näyttää silmän sauva ja tappisolut? Joskus nimittäin näen valossa verisuonia ja jotain mustia pisteitä, joissa ikään kuin "häntä". Näenkö omat silmämunani ja noita soluja, vai mitä lienee? Olen käynyt hiljattain silmälääkärillä, että mitää varsinaista vikaa ei pitäisi olla.- Anonyymi
Kolmannesta silmästä ei ole todisteita, joten on todennäköisempää että kyse voisi olla hyperphantasiasta tai hallusinaatioista, jos illalla näet asioita, vaikka olet vielä hereillä. Huumeet esimerkiksi voi aiheuttaa hallusinaatioita. Miksi luulet että kyseessä olisi kolmannes silmä, eikä vain hyperphantasiaa tai hallusinaatioita?
(hyperphantasia tarkoittaa että näkee oman mielikuvituksen tuotteet paljon selvemmin kuin normaali ihminen) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolmannesta silmästä ei ole todisteita, joten on todennäköisempää että kyse voisi olla hyperphantasiasta tai hallusinaatioista, jos illalla näet asioita, vaikka olet vielä hereillä. Huumeet esimerkiksi voi aiheuttaa hallusinaatioita. Miksi luulet että kyseessä olisi kolmannes silmä, eikä vain hyperphantasiaa tai hallusinaatioita?
(hyperphantasia tarkoittaa että näkee oman mielikuvituksen tuotteet paljon selvemmin kuin normaali ihminen)Kärsin ennemmin aphantasiasta. En pysty visualisoimaan mielessäni mitään, esim. jos pitäisi nähdä mielen silmin appelsiini, niin ei onnistu.
Kun laitan silmät illalla kiinni, niin aukeaa tuo sininen aukko, jossa saattaa alkaa näkyä hämärästi jotain, kuin pimeää kaupunkia tms. Hallusinaatioiksi en niitä kutsuisi. Yöllä kun olen herännyt, niin saattaa tulla itsestään niitä kuvia, joita enää en halua katsella.
Nämä asiat ilmestyi, kun koin jonkinlaisen valaistumisen jakson elämässäni, jolloin koko maailma näytti hyvin kirkkaalta ja selkeältä. No, se jakso on mennyt ohi. Näen myös muita chakrojen värejä,
Oli mitä oli, näillä mennään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kärsin ennemmin aphantasiasta. En pysty visualisoimaan mielessäni mitään, esim. jos pitäisi nähdä mielen silmin appelsiini, niin ei onnistu.
Kun laitan silmät illalla kiinni, niin aukeaa tuo sininen aukko, jossa saattaa alkaa näkyä hämärästi jotain, kuin pimeää kaupunkia tms. Hallusinaatioiksi en niitä kutsuisi. Yöllä kun olen herännyt, niin saattaa tulla itsestään niitä kuvia, joita enää en halua katsella.
Nämä asiat ilmestyi, kun koin jonkinlaisen valaistumisen jakson elämässäni, jolloin koko maailma näytti hyvin kirkkaalta ja selkeältä. No, se jakso on mennyt ohi. Näen myös muita chakrojen värejä,
Oli mitä oli, näillä mennään.Miksi et halua katsoa niitä yöllä tulevia kuvia? Varmaan enimpiä ihmisiä kiinnostaisi jos alkaisi yhtäkkiä ilmestymään jotain kuvia tai tekstinpätkiä, ja kiinnostaisi katsoa mitä siinä lukee. Siinähän voi olla joku tärkeä viesti.
- Anonyymi
Tää on muuten helkkarin fiksu huomio. Jos fotonit luo näköaistimuksen niin miten unessa voi nähdä silmät kiinni 👍👍👍
- Anonyymi
Samaa keskustelua aloitetaan uudelleen Maailman menoa - palstalla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17139015/silmat-eivat-ole-ainoa-tapa-nahda---miten-voi-nahda-asioita-silmat-peitettyna - Anonyymi
Unessa näet vain omia mielikuviasi, et senhetkistä ympäristöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397820Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822