Joku ei halua että synteettiseen evoluutioon vahvasti liittyvä uutinen
https://www.quantamagazine.org/single-cells-evolve-large-multicellular-forms-in-just-two-years-20210922/
näkyisi keskustelussa. Tuossa siis onnistuttiin varsin yksinkertaista evoluutiopainetta käyttäen tuottamaan kahdessa vuodessa luonnonvalinnalla yksisoluisesta hiivasolukosta monisoluista hiivaa.
Yksisoluisesta monisoluiseksi evoluution voimalla
4
206
Vastaukset 4
- Anonyymi
Hiiva tarvitsee henkeä, hengitystä.
- Anonyymi
Hengissä oleva hiiva on elävää.
- Anonyymi
Kokeessa nähtiin ero happea saaneen hiivan ja ilman happea elävän hiivan välillä. Suuret yhteenliittymät muodostuivat anaerobisissa oloissa eli niissä koeputkissa joissa hiiva ei saanut happea.
- Anonyymi
Menetelmä kokeessa oli yksinkertainen. Hiiva oli koeputken ravintoliuoksessa ja putki koko ajan laitteessa, joka joka ravisteli sitä 225 kertaa minuutissa. Kerran vuorokaudessa kone pysäytettiin ja hiivan annettiin laskeutua putken pohjalle 3 minuutin ajan. Sitten muu osa kaadettiin pois ja pohjasakka pääsi seuraavan vuorokauden ajaksi lisääntymään lisätyssä ravintoliuoksessa ravistelukoneessa. Tätä sitten toistettiin parin vuoden ajan.
Gravitaatio aiheutti tuossa evolutionaarisen valintapaineen eli mitä raskaampi eli suurempi hiivasolujen yhteenliittymä sitä todennäköisemmin se päätyi koeputken pohjalle ja pääsi jatkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1761530
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.98740En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58725Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203588- 48536
- 126536
- 37526
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50518Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15500- 25483