Sovitaanko porukalla että kukaan ei vastaa kaikille varmasti tuttuja "huumori"-sanaväännöksiä ja -käännöksiä tehtailevan häirikön aloituksiin. Vielä parempi jos kukaan ei edes klikkaile niitä auki. Eihän se tietenkään tätä tyyppiä hidasta, mutta kiusa se on pienikin kiusa noin huomionkipeälle.
Tähän sen sijaan voi vastata, niin pysyy näkösällä muistutuksena. Kehoitan toki myös ystäväämme Puujalkaa osallistumaan niin ei jää osattomaksi.
Kielet ja käännökset -palstan häirikkö
27
53
Vastaukset
- Anonyymi
Tai sitten jos aletaankin kaikki laittamaan joka päivä valtava määriä puujalka-aloituksia ja tällä keinoin hukutetaan massaan herra Puujalan omat aloitukset? Näin hän ehkä kyllästyy koko touhuun ja lähtee (sori vaan!) jollekin toiselle pastalle?
- Anonyymi
Sikaa ei häädetä ryhtymällä sen kanssa mutapainiin kun sika siitä tykkää.
Huomionkipeään trolliin auttaa parhaiten se, ettei siihen kiinnitetä huomiota. Tarkoittaa myös ettei sitä kehuta, matkita eikä pilkata. Tällöin huomionkipeälle jää vain itse itsensä tyydytys eli se joutuu vastailemaan itselleen saadakseen muut mukaan vastailuun. Sitä voi toki jatkua vuosien ajan.
Epäilemättä tulee jatkossakin palstalle ehdotuksia siitä, että huomionkipeälle annettaisiin huomiota. Niitä usein esittää huomionkipeä itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sikaa ei häädetä ryhtymällä sen kanssa mutapainiin kun sika siitä tykkää.
Huomionkipeään trolliin auttaa parhaiten se, ettei siihen kiinnitetä huomiota. Tarkoittaa myös ettei sitä kehuta, matkita eikä pilkata. Tällöin huomionkipeälle jää vain itse itsensä tyydytys eli se joutuu vastailemaan itselleen saadakseen muut mukaan vastailuun. Sitä voi toki jatkua vuosien ajan.
Epäilemättä tulee jatkossakin palstalle ehdotuksia siitä, että huomionkipeälle annettaisiin huomiota. Niitä usein esittää huomionkipeä itse.Kannattaisko kuitenkin vielä harkita
tuota "puujalka-tulva" ehdotustani? Itse uskon sen tehoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisko kuitenkin vielä harkita
tuota "puujalka-tulva" ehdotustani? Itse uskon sen tehoon.Eikö teikäläisellä ole parempaa tekemistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö teikäläisellä ole parempaa tekemistä?
Antakaa toki lisää huomiota trollille kun se sitä tässä pyytää. Esittäkää trollille paljon kysymyksiä, joihin se pääsee vastailemaan. Huomionkipeä varmaankin lakkaa kirjoittelemasta palstalla kuin sille viestittelette.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antakaa toki lisää huomiota trollille kun se sitä tässä pyytää. Esittäkää trollille paljon kysymyksiä, joihin se pääsee vastailemaan. Huomionkipeä varmaankin lakkaa kirjoittelemasta palstalla kuin sille viestittelette.
Herää kysymys: oletko ansiotyössä?
- Anonyymi
Palstasheriffiiä harmittaa todella armottomasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta parempi että kirjoittelisi tähän yhteen ketjuun eikä koko ajan aloittele uusia. Ja nostavathan hänenkin lisäyksensä tämän muistutuksen aina taas kaikkien näkösälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta parempi että kirjoittelisi tähän yhteen ketjuun eikä koko ajan aloittele uusia. Ja nostavathan hänenkin lisäyksensä tämän muistutuksen aina taas kaikkien näkösälle.
Tosin on mahdollista että pesunkestävä trolli näkee jallituksen läpi? Voi nimittäin olla jo monissa liemissä keitetty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... ja kun hänen tavoitteenaan on saada huomiota osakseen niin kaikki hänelle annetut vastaukset tai häneen liittyvä keskustelu tämä viesti mukaanlukien palkitsee häntä. Reaktionsa kun on
"Oi! Olen todella tärkeä ihminen kun minusta keskustellaan, jatkanpa siis samaan tyyliin."
Trollit elävät huomiosta joten huomion kiinnittäminen keskusteluissa niiden toimintaan yleensä lisää trollausta huonosti tai olemattomasti moderoituilla palstoilla, jollainen tämäkin on.
Älä ruoki trollia antamalla sille huomiota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... ja kun hänen tavoitteenaan on saada huomiota osakseen niin kaikki hänelle annetut vastaukset tai häneen liittyvä keskustelu tämä viesti mukaanlukien palkitsee häntä. Reaktionsa kun on
"Oi! Olen todella tärkeä ihminen kun minusta keskustellaan, jatkanpa siis samaan tyyliin."
Trollit elävät huomiosta joten huomion kiinnittäminen keskusteluissa niiden toimintaan yleensä lisää trollausta huonosti tai olemattomasti moderoituilla palstoilla, jollainen tämäkin on.
Älä ruoki trollia antamalla sille huomiota.Uskotko tosiaan että palstan besserwisserit malttavat olla "loistamatta" kun he omasta mielestään ylivertaisilla hoksottimillaan ovat trollin keksivinään? Ehei! Heidän itsetuntoaan hivelee aivan vastustamattomasti mahdollisuus saada läksyttää ja torua.
- Anonyymi
https://youtu.be/68VMeR5fEJ8
https://www.is.fi/hs-helsinki/art-2000008326417.html
Muistakaa hengittää - Anonyymi
Sovitaanko porukalla että kukaan ei vastaa kaikille varmasti tuttuihin itsenimitetyn palstasheriffin horinoihin.
- Anonyymi
Kieli-palstalla kun ollaan, niin valitan aloitukseen lipsahtanutta virhettä. Mietin ehkä sekunnin tuleeko kehottaa-sanaan i:tä vai ei, ja väärinhän se taas meni.
- Anonyymi
Kielikello.fi -sivuilla pitkä tarina tuosta ja -ottaa/-oittaa väännön historiasta.
https://www.kielikello.fi/-/kehottaa-vai-kehoittaa-vuosisatainen-pulma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kielikello.fi -sivuilla pitkä tarina tuosta ja -ottaa/-oittaa väännön historiasta.
https://www.kielikello.fi/-/kehottaa-vai-kehoittaa-vuosisatainen-pulmaOittaan kannattajilla on oikein oma kaupunginosa Espoossa, Bodom-järven rutiinilla rannoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oittaan kannattajilla on oikein oma kaupunginosa Espoossa, Bodom-järven rutiinilla rannoilla.
rutaisilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oittaan kannattajilla on oikein oma kaupunginosa Espoossa, Bodom-järven rutiinilla rannoilla.
Ei ole kaupunginosa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kaupunginosa
Espoo on itse itsensä kaupungiksi julistanut kauppala.
- Anonyymi
En usko, että ”ystävämme Puujalka” mitenkään voisi olla teidän ystävänne.
- Anonyymi
Puhupa vain omasta puolestasi. Me valitsemme itse ystävämme.
- Anonyymi
Ehkä se uskosi onkin osa ongelmaasi.
- Anonyymi
”Ystävällämme Puujalalla” on kuitenkin ystäviä. Monia ystäviä tällä palstalla! Trollilla ei ole yhtä ainoaa.
- Anonyymi
Me kaikki kuitenkin rakastamme sheriffiä.
Sheriff has many lovers.
- Anonyymi
Tulispa Jämsän Hevosmies takas.
- Anonyymi
Hope Jämsä Centaur come back.
- Anonyymi
Kielet ja käännökset olisi Strings and Turns toisella kotimaisella.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133708Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272850Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2682685Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51885- 2181413
- 721210
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1561027Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi30963Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk2927Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä90907