Kertokaa omia kokemuksia pyörien nastarenkaista ja mitä mallia ne olivat ja mikä tuumakoko
Kokemuksia pyörän nastarenkaista
34
710
Vastaukset
- Anonyymi
Kun on enemmän nastoja, on parempi pito, mutta raskaampi polkea. Työmatkapyörään yhä paras nastarengas on Nokian A10, mutta sillä ei voi kantata yhtään jäällä, koska nastarivejä on vain kaksi ja ovat keskellä rengasta.
Nokiahan taitaa nykyään olla Suomi Tyres ja tuota A10ä paistetaan kovin harvoin.- Anonyymi
Nastat keskellä vain?
Silti paras?
Mitä?
Itsellä ihan Continentalit 28 37-622
,Eivät täynnä nastoja-malli.Voisi mieltää myös nastakitkarenkaiksi.
Rullaa oikeilla paineilla todella hyvin.
- Anonyymi
Ei nastarengas kesäolosuhteita tee. Pitää joka tapauksessa ajaa rauhallisemmin, vaikka alla olisikin nastarenkaat. Ne ovat vähän kuin "vakuutus" pahimmille keleille (jäätynyt pinta).
- Anonyymi
Pyöräilty on viimeiset sata vuotta ja nastarenkaat tuli vasta joskus 1990 luvun lopulla, vaan hyvä niin.
- Anonyymi
Näin on, jos varovasti hissuttelee, ei nastoja juurikaan tarvitse. Jos kuntoilee, silloin ne ovat paikallaan.
- Anonyymi
Talvipyöräilykään ei ole kovin yleistä ollut ennen nastarenkaiden yleistymistä. Potkukelkka oli talvisin vielä 1980-luvulla suosittu kulkine lyhyillä kauppareissuilla ja koulumatkoilla, nykyään niitä harvemmin näkee, johtuisiko yleistyneestä hiekoituksesta ja vähälumisuudesta. Vapaa-ajan talviurheiluista suosituin oli hiihto kaikissa ikäpolvissa, luistelu lähinnä nuorten ja lasten harraste.
Kevyen liikenteen väylien lisärakentaminen ja ympärivuotinen kunnossapito yhdistettynä nastarenkaiden markkinoille ilmestymiseen on lisännyt talvipyöräilyn suosiota runsaasti. Osalle varmasti myös puhtaasti kustannuskysymys liikkua fillarilla kesät talvet.
- Anonyymi
Vaippapöksyjen hommoo tuo nastakumi, pesevätkin vaatteet vaikka käyvät pyörällä vain kerran viikossa, muuten kulkee kumijalka, kauppaankin autolla.
- Anonyymi
Tulevien vaippapöksyjen hommaa on ajella kesärenkailla autojen seassa. Jo yhdestä kaatumisesta voi seurata vakava aivovamma. Tuhdein nastarengas taitaa olla Schwalbe Ice Spiker.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulevien vaippapöksyjen hommaa on ajella kesärenkailla autojen seassa. Jo yhdestä kaatumisesta voi seurata vakava aivovamma. Tuhdein nastarengas taitaa olla Schwalbe Ice Spiker.
Tuolla nastarenkaalla ei ole tarvinnut ajella hissutellen, on muuten loistava kaikinpuolin.
- Anonyymi
Schwalbe Winter edessä ja takana, koko ehkä 1,60 tuumaa, nastat kahdessa rivissä. Pito riittävä jos hitaasti köröttelee. Kovemmassa vauhdissa etupyörä luistaa mutkissa jäällä, mutta ei ole tähän mennessä lähtenyt alta. Jos ostaisin uudestaan, niin ostaisin eteen nelirivisillä nastoilla varustetun renkaan. Ainoa varsinainen negatiivinen asia renkaissa on, että ne on tosi hankala laittaa vanteelle. Nastarenkaat pitää sitten muistaa sisäänajaa ennen käyttöä jotta nastat pysyy paremmin kiinni.
- Anonyymi
Schwalbe Winter 240 nastaa / rengas on todettu hyväksi talven maantiepyöräilyssä. Talvella ei ole tarvetta tehdä reittiennätystä joten pito on tärkeämpää kuin vauhti. 3. kausi alkamassa, sitten taidan hommata uudet kun muiden kokemusten mukaan jossain vaiheessa nastat tulee läpi ja alkaa rikkomaan sisuria.
Itselläni ei ole aikaisemmin ollut nastarankaita pyörissä, mutta kun viimeviikolla pääsin testaamaan yhtä kaverin pyörää missä nuo Schwalben Ice Spiker:itja pito oli todella hyvää, niin nyt lähti Blackfriday tarjouksesta vastaavat ostoon myös itselleni (sähkö)jäykkäperääni, ja kun siihen löytyy vielä kahdet vanteen, niin pääsee helposti vaihtelemaan renkaita tarpeen mukaan.
- Anonyymi
Jotkut Suomi tyresit vissiin, renkaassa lukee Suomi takaperin. Aika liukkaat nuo ovat jäällä. Ikää tosin jo viisi vuotta. Eivät tee kesäkeliä todellakaan.
- Anonyymi
Jotkut haluavat talvirenkaan jossa keskellä ei ole nastoja. Ajatuksena että rullaa paremmin ja sivunastat nappaa kiinni kääntyessä ja pidon lähtiessä. Tälläisiltä renkailta ei voi odotta jääpitoa.
- Anonyymi
Kehuttu Schwaben Ice Spiker ei mahdu hybrideihin tai cycloihin ainakaan taakse, 622 koossa 57 mm on kapein.
Saman firman Wintereissä on kumin kuvio melko vaatimaton nastojen määrästä riippumatta. Tuo pyrkii pehmeässä lumessa tai sohjossa nuljuamaan enemmän kuin Suomi Tyres. Rullaa sitten tietenkin paremmin.- Anonyymi
Entäs Continental Contact Spike 240? Ei ole kokemusta, mutta kuviointi näyttää tuhdimmilta kuin Schwaben.
- Anonyymi
Schwabesta kun puhutaan, niin 25m H07RN 3x2,5 3-osainen IP44 luistaa upeasti, kelalla maksimi 1000 W
- Anonyymi
Oikolukija murjaisi aivan hurjan hauskan vitsin...
Muut ymmärsivät kyllä, että edelleen puhutaan Schwalben renkaista.
- Anonyymi
Olen käyttänyt nastarengasta ainoastaan edessä. Takana nastarengas on tarpeen, mikäli ajoreiteillä on runsaasti mäkiä.
- Anonyymi
Autoissakin saisi olla sallitut vaan kääntyvillä pyörillä. Ihan hyvin pelaisi takavetoisillakin ja asvalttia säästyisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoissakin saisi olla sallitut vaan kääntyvillä pyörillä. Ihan hyvin pelaisi takavetoisillakin ja asvalttia säästyisi.
Autoa ei voi verrata polkupyörään. Autot eivät kaadu normiajossa. Sen sijaa polkupyöräilijä kaatuu liukkaalla nimenomaan etupyörän lipeämisen seurauksena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoa ei voi verrata polkupyörään. Autot eivät kaadu normiajossa. Sen sijaa polkupyöräilijä kaatuu liukkaalla nimenomaan etupyörän lipeämisen seurauksena.
Mutta jos etupyörällä on pitoa niin sitten takapyörä lipeää alta. Talvella pyörällä jarrutettaessa käytetään enempi takarengasta kuin kesäolosuhteissa niin pitoa tarvii sinnekin, ei pelkästään ylämäkien vuoksi.
Ja miksi autoissa sitten pitää olla molemmissa päissä nastat kun eivät kerran kaadukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoa ei voi verrata polkupyörään. Autot eivät kaadu normiajossa. Sen sijaa polkupyöräilijä kaatuu liukkaalla nimenomaan etupyörän lipeämisen seurauksena.
Voi kaarteessa myös takarengas livetä alta.
- Anonyymi
Pitävät huonommin kuin 1cm pitkät nuppineulan terät piikkirenkaat, josta tulikin mieleen että kohta pitää vaihtaa, se on minuunit operaatio kun vaihdan koko etupyörän vain heittämälllä kiinni piikit alle.
Ihan kohtuullisesti kyllä nuo Continentalin uudetkin pitävät pakkaslumella, koska on hyvät kuviot.
Seuraavan kerran sitten samalla kun lähden pyöräilemään niin heitän piikit alle, pikku homma.
Eräs toinen juttukin on, otin takajarrun vaijeri oli jäätynyt kokonaan, otin sisälle ja lyhensin nimenomaan sitä vaijerin kuorta, koska se oli liian pitkä, samalla, nyt on hyvä se, kuori sopivan mittainen.
Vähän kun kelit lauhtuvat jottaq sormet eivät jäädy niin valmis takajarruvaijeri paikoilleen...- Anonyymi
Hommaa hydrauliset jarrut niin pelaa pakkasessakin kuin kesällä konsanaan
- Anonyymi
Mutta kun niissäkin on ne omat ongelmansa ja nesteiden kanssa läträäminen, ei tuo nyt haittaa tuollainen sinänsä, on niin paljon noista kokemusta että hoituu helposti.
Oikeasti pidin tahallanikin lumentuloon asti noita aika uusia Conginentalin E25 "jokakelin" kumeja, halusin testata miten lumella toimivat, viivästytin talvirenkaan vaihtoa tuostakin syystä :D- Anonyymi
Aika harvoin joutuu nesteitten kanssa läträämään.
- Anonyymi
Kuinkas nuo nastat kestävät paljasta asfalttia, sellaisiahan talvet ovat täällä etelämpänä, ei niinkään aina lunta mutta jäätä ja asfalttia.
- Anonyymi
Kuluvathan ne aivan samalla tavalla kuin autojenkin nastarenkaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluvathan ne aivan samalla tavalla kuin autojenkin nastarenkaat.
Toki, mutta pysyvätkö renkaissa kiinni?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki, mutta pysyvätkö renkaissa kiinni?
Ei tietenkään. Kaikki nastat ropisevat pitkin teitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki, mutta pysyvätkö renkaissa kiinni?
Ajan myötä nastat pyrkivät vääntymään ja irtoilevatkin. Tavisten kilometreillä menee kyllä useampi talvi. Pahinta lienevät lukkojarrutukset. Sisäänajon jälkeenkin terveellisin on ennakoiva ajotapa.
Etelän "talvissa" näppärin on toinen kiekkopari nastoilla, jolloin vaihdon voi tehdä kelin mukaan nopeasti. Kun valitsee mahdollisimman samanlaiset navat, välttyy jarrujen ja vaihteiden säädöiltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki, mutta pysyvätkö renkaissa kiinni?
Jos pyörimissuunta on joka talvi sama ja ajaa kunnolla sisään, niin kyllä suht hyvin pysyy nastat paikoillaan. Sama homma autojenkin nastarenkaiden kanssa. Pyörimissuunta aina sama ja kunnollinen sisäänajo (nätti ja rauhallinen ajo) niidenkin osalta vaaditaan.
- Anonyymi
Ruoskut toimii. Ja renkaan voi ruuvata täyteen pikkuruuveja. Kuoupäät on liukkaita, latta toimii paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244172Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132938Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111223Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22910Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.40888PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117753- 37734
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport37725- 104667
- 135657