Laitoin tälläisen viestin:
” 500€ hintainen kysymys....
Käytitkö vain hyväksesi?
A)Kyllä. = 500€ on pyyhkäisty pois, ei tarvitse ikinä murehtia sitä enää.
B)En.= (epäuskoista höhöttelyä täällä)”
Ihmisyyttäkö mitataan rahassa? 🤔 Mutta mitä tekee se, joka lainaa 500€ ja ei pystykkään maksamaan takaisin, vaikka kuvitteli niin? Mihin hän vetoaa, kun surkeudessaan lainaa rahaa?
Jos olisin rahalaitos, vetoaisin sopimuksiin. Kun olen vaan savolainen mies, olen valmis rehellisyydestä pyyhkimään kaiken pois. Se on 500€ ilmaista rahaa. Voihan hän olla ihan ihminen omassa elämässään jatkossakin.
En usko yhäkään, että hän olisi mulkku. Hän on vaan tyhmä. Itsestään liikoja luuleva ja aidan matalampia kohtia etsivä tonttu. Mutta jos en tekisi tästä numeroa, painaisin villaisella, sovittelisin ja ties mitä, niin hänelle jäisi se mihin hän on oppinut. Vastuuttomuus, omien rajojen tuntemus jne.
Joo, kyllä mä tykkään tyypistä... vielä...
Ihmistesti
278
1386
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kannata lainata rahaa ystävälle jos ei ole varma että maksaa takaisin.
interlocutrice kirjoitti:
Mistä voit olla varma? 🤔
Ja sen verta taustatietoa... en lainaa viimesiäni. Turvaan selistan... 500€ vois lepattaa tullee lainatessa. Ei vaikuta mun elämiseen nyt, eikä jatkossa.
- Anonyymi
Ja sen verta taustatietoa... en lainaa viimesiäni. Turvaan selistan... 500€ vois lepattaa tullee lainatessa. Ei vaikuta mun elämiseen nyt, eikä jatkossa.
Niin ei kaikki maksa takaisin kokemusta on.
Samapa tuo. Anonyymi kirjoitti:
Niin ei kaikki maksa takaisin kokemusta on.
Samapa tuo.Niin minullekin... ei mun elämä siitä kiinni ole, onko hänen? Pystyykö elämään sen 500€ kanssa nukkuen yöt hyvin?
- Anonyymi
Harvassa lienee lainaajat, joita ei tarvitse muistuttaa takaisinmaksusta. Lainaajan kohdalta näkisin "ystävyyden" hyväksikäyttönä kupata toiselta jo siinä vaiheessa tietäen, ettei maksa takaisin, vaikka toisin saattaakin vakuuttaa. Saattaa toki olla häpeän tunnettakin mukana, jos itse tietää, ettei voi maksaa ja silloin haluaa vain työntää koko asian sivuun, poissa silmistä, poissa mielestä siihen saakka, kun myöhemmin kysytään rahojen perään. - cu-
Voiko lainaa ”kupata” jos ei maksa kuten on sovittu? 🤔
Kuka kuppaa ja ketä?
Mutta esimerkiksi ihmisten välinen luottamussuhde on aika halpaa, jos kyse on 500€;sta.
Minusta se ei ole raha eikä mitään... keräisin vaikka tölkeillä sen summan ja väkisin.... jos minulle ihminen on tärkeä...
Jos söpötän muuta, kummallekko valehtelen? Itselle vai sille joka odottaa velanmaksua?- Anonyymi
Voiko lainaa ”kupata” jos ei maksa kuten on sovittu? 🤔
Kuka kuppaa ja ketä?
Mutta esimerkiksi ihmisten välinen luottamussuhde on aika halpaa, jos kyse on 500€;sta.
Minusta se ei ole raha eikä mitään... keräisin vaikka tölkeillä sen summan ja väkisin.... jos minulle ihminen on tärkeä...
Jos söpötän muuta, kummallekko valehtelen? Itselle vai sille joka odottaa velanmaksua?Jos takaisinmaksua ei kuulu, niin sinua on kupattu. Toiselle 500 on vähän ja toiselle paljon mutta tärkeämpänä näen miten on toimittu ja jos ei maksa takaisin, on pummi? Taidat hieman yliarvioida ihmisten välisen luottamussuhteen tässä maailmassa. Raha ratkaisee ja pienemmistäkin summista on syntynyt pysyviä kuiluja mutta jos kys. henkilö on tärkeä, niin asia ei vaivaamaan ja suhteenne pysyy ennallaan, jos toinen myös sitä haluaa. En näkisi aihetta itsepetokselle, jos juttu ei sinua vaivaa. - cu-
Anonyymi kirjoitti:
Jos takaisinmaksua ei kuulu, niin sinua on kupattu. Toiselle 500 on vähän ja toiselle paljon mutta tärkeämpänä näen miten on toimittu ja jos ei maksa takaisin, on pummi? Taidat hieman yliarvioida ihmisten välisen luottamussuhteen tässä maailmassa. Raha ratkaisee ja pienemmistäkin summista on syntynyt pysyviä kuiluja mutta jos kys. henkilö on tärkeä, niin asia ei vaivaamaan ja suhteenne pysyy ennallaan, jos toinen myös sitä haluaa. En näkisi aihetta itsepetokselle, jos juttu ei sinua vaivaa. - cu-
Jos hän maksaa, hän oppii jotain. Jos ei hän oppii sen joskus..
Se miten hän on minulle rehellinen, maksaa meidän välisen yhteyden.- Anonyymi
Jos hän maksaa, hän oppii jotain. Jos ei hän oppii sen joskus..
Se miten hän on minulle rehellinen, maksaa meidän välisen yhteyden.Ei ole kyse pelkästään hänestä. Myös sinä opit jotain ja tärkein oppi on tuolla ylempänä sanottu…” Taidat hieman yliarvioida ihmisten välisen luottamussuhteen tässä maailmassa.”
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kyse pelkästään hänestä. Myös sinä opit jotain ja tärkein oppi on tuolla ylempänä sanottu…” Taidat hieman yliarvioida ihmisten välisen luottamussuhteen tässä maailmassa.”
Mä oon joskus täälläkin sanonut, että autan mielelläni, mutten oman elämän kustannuksella.
Nuo 500€ oon jo laskenut ylimääräiseksi...
Mutta oppi tulee vastaan vain tämän ihmisen kohdalla. Enää en lainaisi noin isoja summia, vaikka maksaisi nämä takaisin. Hän on pitkään heikoilla...- Anonyymi
Mä oon joskus täälläkin sanonut, että autan mielelläni, mutten oman elämän kustannuksella.
Nuo 500€ oon jo laskenut ylimääräiseksi...
Mutta oppi tulee vastaan vain tämän ihmisen kohdalla. Enää en lainaisi noin isoja summia, vaikka maksaisi nämä takaisin. Hän on pitkään heikoilla...Do dih, opit olla lainaamatta noin isoja summia.
- Anonyymi
Minä näin viime yönä vähän kummallisen unen jossa oli eräs vanha tyttö tai ainakin muistutti häntä niin kuin jotenkin ajatussiirtona tuli sellainen olo että hän ymmärtää miksi olin häntä kohtaan vähän huono, ja jotain että, kummallinen uni.
Oli sellaista vuoropuheluakin vähän unessa siis :DAha... mäkin näin unta, että olin veneessä, joka oli täynnä käärmeitä. Niin paljon, etten voinut edes nousta ja poistua. Täytyi sietää ne... ja olla paikoillaan vaan, kun ne luikerteli ja suhisi siinä.
- Anonyymi
Aha... mäkin näin unta, että olin veneessä, joka oli täynnä käärmeitä. Niin paljon, etten voinut edes nousta ja poistua. Täytyi sietää ne... ja olla paikoillaan vaan, kun ne luikerteli ja suhisi siinä.
Minä kun olin nuorempi näin paljon unia susista. Susi unessa kuvasi paholaista uskoisin niin käärme taitaa olla sama asia.
Anonyymi kirjoitti:
Minä kun olin nuorempi näin paljon unia susista. Susi unessa kuvasi paholaista uskoisin niin käärme taitaa olla sama asia.
No tiedä häntä? Minä muistan vaan sen, että ihotti, enkä päässyt pois, mutta ei minulle yksikään käärme pahaa tehnyt.
Jos toi uni pitäisi jotenkin tulkita, niin se on juurikin sietäminen. Ennakkoasenteet, luulot, pelot... ne vaan pitää kohdata, ei voi mitään...Anonyymi kirjoitti:
Käärme oikeasti ei ole sen kummaisempi eläin kuin vaikka ahven, tai hauki.
- Anonyymi
Käärme oikeasti ei ole sen kummaisempi eläin kuin vaikka ahven, tai hauki.
Tiesitkö että Jumala puhuu unien kautta ihmisille? Puhuu hän muullakin tavoin mutta kuitenkin..
Anonyymi kirjoitti:
Tiesitkö että Jumala puhuu unien kautta ihmisille? Puhuu hän muullakin tavoin mutta kuitenkin..
Jumala on minulle minä, minun uskon mukaan...
Ja tottakai...
Unet on minun aivojen toimintaa...
Kertoo tunteitani kuvin....unikuvin.- Anonyymi
Jumala on minulle minä, minun uskon mukaan...
Ja tottakai...
Unet on minun aivojen toimintaa...
Kertoo tunteitani kuvin....unikuvin.Sinä et ole Jumala et ole luonut maailmankaikkeutta.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et ole Jumala et ole luonut maailmankaikkeutta.
Heh.. mikä on minulle maailmsnkaikkeus? Enköhän sen luo ihan itse...
Mutta kuka uskoo sanatarkkaan jotain kirjaa, jonka ihmiset on kirjoittaneet, kuka taas osaa lukea sitä toisin ja löytää kaikki omasta elämästään? 😄
Mut nyt nukuttaa. Öitä. 😴- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on Jumalan kuva. Sanalla hän loi ja niin tekee myös ihminen. Ajatukset ja sanat luovat todellisuuden.
Se mitä tulee unien symboliikkaan on jokaiselle oma, sen mukaan millaisen sisällön kokemusmaailmassa on itse kullekin sanalle antanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käsittämätöntä miten yksioikoisesti me uskovat toisinaan (joskus melko usein😟) ajatellaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on Jumalan kuva. Sanalla hän loi ja niin tekee myös ihminen. Ajatukset ja sanat luovat todellisuuden.
Se mitä tulee unien symboliikkaan on jokaiselle oma, sen mukaan millaisen sisällön kokemusmaailmassa on itse kullekin sanalle antanut.Ihminen on Jumalan kuva mutta ei Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen on Jumalan kuva mutta ei Jumala.
Jos näin on, niin mikä sitten on kuva?
- Anonyymi
Heh.. mikä on minulle maailmsnkaikkeus? Enköhän sen luo ihan itse...
Mutta kuka uskoo sanatarkkaan jotain kirjaa, jonka ihmiset on kirjoittaneet, kuka taas osaa lukea sitä toisin ja löytää kaikki omasta elämästään? 😄
Mut nyt nukuttaa. Öitä. 😴Sun maailmankaikkeus on niin avara, että sen kuplan mielellään liittäisi omaan.
Anonyymi kirjoitti:
Sun maailmankaikkeus on niin avara, että sen kuplan mielellään liittäisi omaan.
Toisaalta siihen kuuluu tää palstakin ja sen kirjoittajat, joten...😬
- Anonyymi
Toisaalta siihen kuuluu tää palstakin ja sen kirjoittajat, joten...😬
No se on paha😅, mutta eiköhän tämä palstailu ole vaan pieni pala omasta elämäntilanteen mukana muuttuvasta kuplassa.
Abstraktisti ajatteleva ihminen voi elää näennäisen pienessä omassa maailmassa. Sellaisen kuplan sisällä on kuitenkin näköalaa.
Mielenkiintoista saada nähdä muiden maisemia, vaikka omaa kupla on aina ja pysyy. Tarvitseeko sulauttaa maisemat, vai voisiko näköaloja (niin hyvin käydessä) katsoa lomittain toistensa läpi, säilyttämällä kuitenkin suuremman osan omaansa. Oman kuplan maisema vain avartuu ja muuttuu kehittyessä, ei jokatapauksessa. Anonyymi kirjoitti:
No se on paha😅, mutta eiköhän tämä palstailu ole vaan pieni pala omasta elämäntilanteen mukana muuttuvasta kuplassa.
Abstraktisti ajatteleva ihminen voi elää näennäisen pienessä omassa maailmassa. Sellaisen kuplan sisällä on kuitenkin näköalaa.
Mielenkiintoista saada nähdä muiden maisemia, vaikka omaa kupla on aina ja pysyy. Tarvitseeko sulauttaa maisemat, vai voisiko näköaloja (niin hyvin käydessä) katsoa lomittain toistensa läpi, säilyttämällä kuitenkin suuremman osan omaansa. Oman kuplan maisema vain avartuu ja muuttuu kehittyessä, ei jokatapauksessa.Abstraktisti ajatteleva, vai ajatteleva, joka ymmärtää maailman abstraktiuuden?
Täälläkin moni taistelee toisiaan vastaan, vaikka ovat samaa mieltä. Näkevät vaan pallosta eri puolet ja kuvailut ei osu kohdilleen....toinen puhuu aidasta, toinen aidan seipäästä...
Toisaalta joku voi valita oikeat sanat, mutta tarkoittaakin niillä muuta?
Minusta totuus on kuitenkin se, että jokainen näkee oman kuplansa, eikä siihen oikeen muut pääse...- Anonyymi
Abstraktisti ajatteleva, vai ajatteleva, joka ymmärtää maailman abstraktiuuden?
Täälläkin moni taistelee toisiaan vastaan, vaikka ovat samaa mieltä. Näkevät vaan pallosta eri puolet ja kuvailut ei osu kohdilleen....toinen puhuu aidasta, toinen aidan seipäästä...
Toisaalta joku voi valita oikeat sanat, mutta tarkoittaakin niillä muuta?
Minusta totuus on kuitenkin se, että jokainen näkee oman kuplansa, eikä siihen oikeen muut pääse...Sekä että.
....toinen puhuu aidasta, toinen aidan seipäästä... Juu tulee itsekin harrastettua, joskus ihan tietoisesti😋
Just niin, sanoilla on eri symboliarvoa, niin kuin vaikka unessa esiintyvälle eläimelle… miten kukin oman maailmankaikkeutensa sisältä kokee.
On kyllä oikeastaa huikeaa huomata, jos omassa kokemusmaailmasta löytyy avarapalloisia😀
Meillä saattaa jokseenkin olla sama kokemus totuudesta….ettei siihen muut pääse, olisiko silloin joltain osin vähän päässyt? Ainakin näkee että toinen näkee😅, jos ei muuta.
Mun äiti aina aika ajoin puhuu siitä Joharin ikkunasta. Hänellä on siihen varhaiset syynsä. Sinä vaikutat Joharinikkuna ihmiseltä😉 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekä että.
....toinen puhuu aidasta, toinen aidan seipäästä... Juu tulee itsekin harrastettua, joskus ihan tietoisesti😋
Just niin, sanoilla on eri symboliarvoa, niin kuin vaikka unessa esiintyvälle eläimelle… miten kukin oman maailmankaikkeutensa sisältä kokee.
On kyllä oikeastaa huikeaa huomata, jos omassa kokemusmaailmasta löytyy avarapalloisia😀
Meillä saattaa jokseenkin olla sama kokemus totuudesta….ettei siihen muut pääse, olisiko silloin joltain osin vähän päässyt? Ainakin näkee että toinen näkee😅, jos ei muuta.
Mun äiti aina aika ajoin puhuu siitä Joharin ikkunasta. Hänellä on siihen varhaiset syynsä. Sinä vaikutat Joharinikkuna ihmiseltä😉Siis eikä noi viimeiset peräkkäiset lauseet kuuluneet yhteen, tuli vähän liian nopeasti laitettua hymiö.
Anonyymi kirjoitti:
Sekä että.
Mun äiti aina aika ajoin puhuu siitä Joharin ikkunasta. Hänellä on siihen varhaiset syynsä. Sinä vaikutat Joharinikkuna ihmiseltä😉Johanin ikkuna? Neverhööd? 🤔
Sen verran guuglaain, että vissiin joku itsetuntemusjuttu?
Mä oon itseäni hämmästellyt kyllä vuosia ja aika kova sälli oon miettimään yhtä jos toista. Nämä uskontohommat vähän tässä väkisin tulee mukaan, kun isä kuoli. Mutta mulla on vähän joku zen-tyyppinen ajatus jumalasta. Mulle se ei oo tyyppi tuolla pilvenhattaralla, vaan se on minuus.
Voisin kääntää vaikka kaikki raamatussa mainitut asiat niin, että missä puhutaan jumalasta ja sen haluamisesta miten me täällä toimitaan, ihan siihen miten me itsekin halutaan toimia, kun on siis tutustunut otseensä. 🤔- Anonyymi
Johanin ikkuna? Neverhööd? 🤔
Sen verran guuglaain, että vissiin joku itsetuntemusjuttu?
Mä oon itseäni hämmästellyt kyllä vuosia ja aika kova sälli oon miettimään yhtä jos toista. Nämä uskontohommat vähän tässä väkisin tulee mukaan, kun isä kuoli. Mutta mulla on vähän joku zen-tyyppinen ajatus jumalasta. Mulle se ei oo tyyppi tuolla pilvenhattaralla, vaan se on minuus.
Voisin kääntää vaikka kaikki raamatussa mainitut asiat niin, että missä puhutaan jumalasta ja sen haluamisesta miten me täällä toimitaan, ihan siihen miten me itsekin halutaan toimia, kun on siis tutustunut otseensä. 🤔Joharin ikkuna on psykologinen työkalu sen asian havainnollistamiseksi, mistä oli puhe…jokaisen oma kupla jossa kautta elää. Pähkinän kuoressa perusidea tässä:
AVOIN – tämän minä näen ja tämän sinä näet
SOKEA – tätä minä en näe
KÄTKETTY – tätä sinä et näe
TUNTEMATON – tätä ei näe kukaan
En tiedä miten zeniläiset ajattelee. Mä ajattelen, että jumaluus ja usko on mysteeri ja samalla kuitenkin uskon melko perinteisesti… mutta ne ei poissulje toisiaan, asia on vaan vähän laajempi mun pohdinnoissa.
”Voisin kääntää vaikka kaikki raamatussa mainitut asiat niin, että missä puhutaan jumalasta ja sen haluamisesta miten me täällä toimitaan, ihan siihen miten me itsekin halutaan toimia, kun on siis tutustunut otseensä. 🤔”
Pidän 🙄 siitä, että sun ajatuksessa on vastuu mentaliteetti! Monet ahtaasti perinteisellä tavalla uskovat ulkoistavat oman kykynsä toimia maanpäällä, saattavat helposti mennä sellaisen hihhuloinnin puolelle, että kyllä Jumala johdattaa, mutta oma toiminta puuttuu. Vielä pahempi on se, että pahuus ulkoistetaan pois itsestä ja niin ikäänkuin ei olla vastuussa omista varjopuolista, vaan syytetään jotain paholaista ja ruvetaan näkemään se paha vähän siellä ja täällä (muiden ihmisten toiminnassa), mutta ei peilissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joharin ikkuna on psykologinen työkalu sen asian havainnollistamiseksi, mistä oli puhe…jokaisen oma kupla jossa kautta elää. Pähkinän kuoressa perusidea tässä:
SOKEA – tätä minä en näe
En tiedä miten zeniläiset ajattelee. Mä ajattelen, että jumaluus ja usko on mysteeri ja samalla kuitenkin uskon melko perinteisesti… mutta ne ei poissulje toisiaan, asia on vaan vähän laajempi mun pohdinnoissa.
”Voisin kääntää vaikka kaikki raamatussa mainitut asiat niin, että missä puhutaan jumalasta ja sen haluamisesta miten me täällä toimitaan, ihan siihen miten me itsekin halutaan toimia, kun on siis tutustunut otseensä. 🤔”
Pidän 🙄 siitä, että sun ajatuksessa on vastuu mentaliteetti! Monet ahtaasti perinteisellä tavalla uskovat ulkoistavat oman kykynsä toimia maanpäällä, saattavat helposti mennä sellaisen hihhuloinnin puolelle, että kyllä Jumala johdattaa, mutta oma toiminta puuttuu. Vielä pahempi on se, että pahuus ulkoistetaan pois itsestä ja niin ikäänkuin ei olla vastuussa omista varjopuolista, vaan syytetään jotain paholaista ja ruvetaan näkemään se paha vähän siellä ja täällä (muiden ihmisten toiminnassa), mutta ei peilissä.Lisään vielä. Tarkoitus ei ole vähätellä pahuuden olemassaoloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä. Tarkoitus ei ole vähätellä pahuuden olemassaoloa.
Ja lisään vieläkin😅 Joharin ikkuna ihmisellä tarkoitin vaan sitä, että sun tapa tulkita asioita on 4D
(…joillakin se on melko yksioikoinen/tosikkomainen 🤔ja jostain syystä usein valitettavasti tietyn tyyppisillä uskovaisilla.) Anonyymi kirjoitti:
Joharin ikkuna on psykologinen työkalu sen asian havainnollistamiseksi, mistä oli puhe…jokaisen oma kupla jossa kautta elää. Pähkinän kuoressa perusidea tässä:
SOKEA – tätä minä en näe
Pidän 🙄 siitä, että sun ajatuksessa on vastuu mentaliteetti! Monet ahtaasti perinteisellä tavalla uskovat ulkoistavat oman kykynsä toimia maanpäällä, saattavat helposti mennä sellaisen hihhuloinnin puolelle, että kyllä Jumala johdattaa, mutta oma toiminta puuttuu. Vielä pahempi on se, että pahuus ulkoistetaan pois itsestä ja niin ikäänkuin ei olla vastuussa omista varjopuolista, vaan syytetään jotain paholaista ja ruvetaan näkemään se paha vähän siellä ja täällä (muiden ihmisten toiminnassa), mutta ei peilissä.Minua jotenkin kirkollisessa toiminnassa uskonnon puolelta on outoa, että haetaan jollain jumalanpalveluksella ja ehtoollisella syntejä anteeksi. Just vähän tuohon vastuuseen liittyen.
Tulee äkkiä olo, että uhups, kastelin ohiajaessa tuon kävelijän, noh... saan sen sunnuntaina anteeksi, kun vielä kovaa kadun. 🙄
Karkea esimerkki, mutta jos jumaluus on jotain ulkopuolista, niin mitä ideaa? Puhutaan taivaanisästä, se kerkeää katsomaan kaikkien perään? Ja siis ihan tavan isäkään täällä ei kerkeä paimentamaan lapsiaan. (Kokemuspohjaa)
Tuo koko raamattu voi oikeastaan olla vanha viisaitten kirjoittama kirja psykologiseen maailmaan meidän jokaisen sisäiseen minuuteen. Ja minusta se kävis siihen helkatin hyvin. Silloin se voi olla totta, eikä satua.
Tarinat siellä sisällä on tarumaisesti ja henkilökuvittain selitetty, koska siihen aikaa ei ole ollut televisiota, eikä mistään psykologisista kokonaisuuksistakaan tiedetty höykäsen pölähtämää... kansaan upposi tarinat ja kertomukset. 😊Anonyymi kirjoitti:
Ja lisään vieläkin😅 Joharin ikkuna ihmisellä tarkoitin vaan sitä, että sun tapa tulkita asioita on 4D
(…joillakin se on melko yksioikoinen/tosikkomainen 🤔ja jostain syystä usein valitettavasti tietyn tyyppisillä uskovaisilla.)Jaah?
Mä kerran seurustelun ”melkein nunnan” kaa, oli ollut sisarena vajaa 10 v Guala Lumpurissa ja täällä. Hänen kanssaan aika vähän lopulta uskonnosta puhuttiin, mutta oispahan tällä ajatuksella ollut kivat väännöt. 😄- Anonyymi
Jaah?
Mä kerran seurustelun ”melkein nunnan” kaa, oli ollut sisarena vajaa 10 v Guala Lumpurissa ja täällä. Hänen kanssaan aika vähän lopulta uskonnosta puhuttiin, mutta oispahan tällä ajatuksella ollut kivat väännöt. 😄Palstalla ne väännöt näyttää jostain syystä loppuvan lyhyeen 🤷🏻♀️Mikäköhän siinä, en keksi.
Anonyymi kirjoitti:
Palstalla ne väännöt näyttää jostain syystä loppuvan lyhyeen 🤷🏻♀️Mikäköhän siinä, en keksi.
Ai mun vai?
- Anonyymi
Minua jotenkin kirkollisessa toiminnassa uskonnon puolelta on outoa, että haetaan jollain jumalanpalveluksella ja ehtoollisella syntejä anteeksi. Just vähän tuohon vastuuseen liittyen.
Tulee äkkiä olo, että uhups, kastelin ohiajaessa tuon kävelijän, noh... saan sen sunnuntaina anteeksi, kun vielä kovaa kadun. 🙄
Karkea esimerkki, mutta jos jumaluus on jotain ulkopuolista, niin mitä ideaa? Puhutaan taivaanisästä, se kerkeää katsomaan kaikkien perään? Ja siis ihan tavan isäkään täällä ei kerkeä paimentamaan lapsiaan. (Kokemuspohjaa)
Tuo koko raamattu voi oikeastaan olla vanha viisaitten kirjoittama kirja psykologiseen maailmaan meidän jokaisen sisäiseen minuuteen. Ja minusta se kävis siihen helkatin hyvin. Silloin se voi olla totta, eikä satua.
Tarinat siellä sisällä on tarumaisesti ja henkilökuvittain selitetty, koska siihen aikaa ei ole ollut televisiota, eikä mistään psykologisista kokonaisuuksistakaan tiedetty höykäsen pölähtämää... kansaan upposi tarinat ja kertomukset. 😊Ehkä se on siinä mitä ajattelee rituaaleista ja (Mulle henk.koht kaste ja ehtoollinen on elämää suurempia asioita!) ehtoollisesta, uskooko anteeksi saamiseen. (Onko suurempaa kuin anteeksi!) Silloin uskoo johonkin itseä suurempaan/voimaan/mysteeriin. Tavallaan se usko itseä suurempaan vetää ihmistä parempaan itseen/ suurempaan / parhaaseen omaan potentiaaliin. En tiedä, mutta mietin voisiko se jumaluus olla sisäinen ja ulkoinen mysteeri, ehkä osa minuutta ja osa luomakuntaa/ Jumalaa/ universumia miten sen nyt sit kukakin näkee ja kokee😊. Raamatussa on tähän sopiva hyvä kohta, en muista missä mut se menee jotenkin näin: Kristus meissä kirkkauden toivo✨ …mun pitää aina vähän varoo, etten innostu likaa😬, etten ala pitää omaa monologia😅
Ehtoollisen jos ottaa vain rutiininomaisesti se on verrattava vaikka johonkin rukoukseen jota hokee runomaisena rimpsuna ulkoa, mutta ei ajattele, saati tunne mitä sanoo. Uskonnolliset tavat ovat hyviä, mutta aina siinä on se puoli, että ne on helposti pelkkinä tappoina onttoja/jäävät ulkokehällisiksi.
Jos ehtoolliseen/ anteeksi saamiseen uskoo ja elää sitä uskoa todeksi, syntyy positiivinen kehä: Luojalle anteeksi saamisesta synnyttää kunnioitusta, joka antaa motivaatioo/voimaa kiertää vesilammikko kävelijän kohdalla. Siitä tulee hyvä mieli, ettei kastellut toista ja itsekunnioitusta kasvaa/on kivempi katsoa peilistä. Joskus voi olla ihan kiva vähän kastellakin, mut nyt mun ajatus karkas ihan toiselle raiteelle/ toiseen keskusteluketjuun😁. - Anonyymi
Jaah?
Mä kerran seurustelun ”melkein nunnan” kaa, oli ollut sisarena vajaa 10 v Guala Lumpurissa ja täällä. Hänen kanssaan aika vähän lopulta uskonnosta puhuttiin, mutta oispahan tällä ajatuksella ollut kivat väännöt. 😄Ei voi olla totta, Guola Lumburissa! Mulla myös eräs melkein nunna ystävä sieltä. Onkohan siellä paljon nunnia 😄
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi olla totta, Guola Lumburissa! Mulla myös eräs melkein nunna ystävä sieltä. Onkohan siellä paljon nunnia 😄
Jaah? En tiedä? Hänellä on myös epilepsia... liekö siis sama? 🤔
- Anonyymi
Jaah?
Mä kerran seurustelun ”melkein nunnan” kaa, oli ollut sisarena vajaa 10 v Guala Lumpurissa ja täällä. Hänen kanssaan aika vähän lopulta uskonnosta puhuttiin, mutta oispahan tällä ajatuksella ollut kivat väännöt. 😄Joharin ikkunasta tuli mieleen omat sokeapisteet…
olis upeaa saada vielä oman elämän aikana kokea olla suhteessa ihmisen kanssa, jolla kyky ajatella laajasti ja sellaisen kanssa nähdä puolin ja toisin mätäpaiseet/ sokeapisteet ja sit koittaa jotenkin hoitaa ne. Olishan se noloa, paljastua toiselle…että tämmöistä paskaa.. mut vois olla aika helpottavaakin. - Anonyymi
Jaah? En tiedä? Hänellä on myös epilepsia... liekö siis sama? 🤔
Ei varmasti sama! Mutta hauska sattuma.
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä se on siinä mitä ajattelee rituaaleista ja (Mulle henk.koht kaste ja ehtoollinen on elämää suurempia asioita!) ehtoollisesta, uskooko anteeksi saamiseen. (Onko suurempaa kuin anteeksi!) Silloin uskoo johonkin itseä suurempaan/voimaan/mysteeriin. Tavallaan se usko itseä suurempaan vetää ihmistä parempaan itseen/ suurempaan / parhaaseen omaan potentiaaliin. En tiedä, mutta mietin voisiko se jumaluus olla sisäinen ja ulkoinen mysteeri, ehkä osa minuutta ja osa luomakuntaa/ Jumalaa/ universumia miten sen nyt sit kukakin näkee ja kokee😊. Raamatussa on tähän sopiva hyvä kohta, en muista missä mut se menee jotenkin näin: Kristus meissä kirkkauden toivo✨ …mun pitää aina vähän varoo, etten innostu likaa😬, etten ala pitää omaa monologia😅
Ehtoollisen jos ottaa vain rutiininomaisesti se on verrattava vaikka johonkin rukoukseen jota hokee runomaisena rimpsuna ulkoa, mutta ei ajattele, saati tunne mitä sanoo. Uskonnolliset tavat ovat hyviä, mutta aina siinä on se puoli, että ne on helposti pelkkinä tappoina onttoja/jäävät ulkokehällisiksi.
Jos ehtoolliseen/ anteeksi saamiseen uskoo ja elää sitä uskoa todeksi, syntyy positiivinen kehä: Luojalle anteeksi saamisesta synnyttää kunnioitusta, joka antaa motivaatioo/voimaa kiertää vesilammikko kävelijän kohdalla. Siitä tulee hyvä mieli, ettei kastellut toista ja itsekunnioitusta kasvaa/on kivempi katsoa peilistä. Joskus voi olla ihan kiva vähän kastellakin, mut nyt mun ajatus karkas ihan toiselle raiteelle/ toiseen keskusteluketjuun😁.Siis mä ymmärrän kyllä, että jotain syntejä, mitä ne nyt sitten mahtaakaan olla???? Saattaa tehdä tahtomattaan, vahingossa ja tajuaa ne jälkeenpäim. Niistä on turha tavallaan vetää ihteään tuomiolle pitkäksi aikaa. Itseltään on hyvä pyytää anteeksi.
Muiltahsn kannattaa pyytää henkilökohtaisesti, eikä jonkun välikäden kautta.
Rituaalit kirkoissa on vähän välillä ihmeellisiä. Joulu, pääsiäinen ja vst. Vähän kuuluu tarinaan, ei ideaan. Henkilöpalvonta on hanurista...
Mutta tässä raamattuun perustuvissa uskonnoissa se hengellinen juttu on ok ja mulle se on tosiaan sitä minuutta.
Nyt noissa isän hautajaisissa ja vaikka tässä muistohartaudessa mikä huomenna on, jotenkin puhutaan siitä, mikä lähtee sinne taivaisiin... se henkinen isä... se mikä ihmisessä.... vaikka minussa nyt kirjoittaa tätä... se käyttää kroppaa siihen... mikä näkyy muillekin. 😬Anonyymi kirjoitti:
Ei voi olla totta, Guola Lumburissa! Mulla myös eräs melkein nunna ystävä sieltä. Onkohan siellä paljon nunnia 😄
Niin oletkos sä se ”palstaneito”? 😄
- Anonyymi
Ai mun vai?
Ei, ei sun! Onhan täällä näitä ketjuja, joissa vastausta ei tule, heti kun mennään mustavalkoisesta johonkin väriin
…sä olet ihan värikäs tyyppi. Anonyymi kirjoitti:
Joharin ikkunasta tuli mieleen omat sokeapisteet…
olis upeaa saada vielä oman elämän aikana kokea olla suhteessa ihmisen kanssa, jolla kyky ajatella laajasti ja sellaisen kanssa nähdä puolin ja toisin mätäpaiseet/ sokeapisteet ja sit koittaa jotenkin hoitaa ne. Olishan se noloa, paljastua toiselle…että tämmöistä paskaa.. mut vois olla aika helpottavaakin.Usein kaikki itsessä ei tule esiin, vaan siihen tarvitaan toinen peiliksi.
Ihmissuhteissa, mitä intensiivisempiä ne on, sitä enemmän ne nostattaa kaikkea esiin itsessä.Anonyymi kirjoitti:
Ei varmasti sama! Mutta hauska sattuma.
No sitten siellä ollut useampi. Oli ollut jossain mestassa, missä toimi joku orpokoti lapsille. 😊
- Anonyymi
Niin oletkos sä se ”palstaneito”? 😄
En tiedä, en tietääkseni 🤔sori.
Olis kiva kuulla kuka on pastaneito? Anonyymi kirjoitti:
Ei, ei sun! Onhan täällä näitä ketjuja, joissa vastausta ei tule, heti kun mennään mustavalkoisesta johonkin väriin
…sä olet ihan värikäs tyyppi.O joskus mäkin skippaan kärkkäät anonyymit... välillä joku vaan kiusaa..
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, en tietääkseni 🤔sori.
Olis kiva kuulla kuka on pastaneito?No mä tiedän ihmisen, mutta hänkin kirjoittaa paljon uskonnosta ja on tosi avarakatseinen ja selkeästi oppinut asian tiimoilta. 😊
Joskus alkekirjoittaa.
Mun on vaikea pysyä anonyymeistä kartalla. 😄
Rekatulle näkymä on niin toisenlainen. 😬- Anonyymi
Siis mä ymmärrän kyllä, että jotain syntejä, mitä ne nyt sitten mahtaakaan olla???? Saattaa tehdä tahtomattaan, vahingossa ja tajuaa ne jälkeenpäim. Niistä on turha tavallaan vetää ihteään tuomiolle pitkäksi aikaa. Itseltään on hyvä pyytää anteeksi.
Rituaalit kirkoissa on vähän välillä ihmeellisiä. Joulu, pääsiäinen ja vst. Vähän kuuluu tarinaan, ei ideaan. Henkilöpalvonta on hanurista...
Mutta tässä raamattuun perustuvissa uskonnoissa se hengellinen juttu on ok ja mulle se on tosiaan sitä minuutta.
Nyt noissa isän hautajaisissa ja vaikka tässä muistohartaudessa mikä huomenna on, jotenkin puhutaan siitä, mikä lähtee sinne taivaisiin... se henkinen isä... se mikä ihmisessä.... vaikka minussa nyt kirjoittaa tätä... se käyttää kroppaa siihen... mikä näkyy muillekin. 😬Aa sä tarkoitit vahinkoa sillä toisen ohiajavasta kastelulla, joo sellaisten vahingosta syyllisyyksistä kantaminen on syntiä/epätasapainoa.
Määrittelisin synnin jotenkin niin, että se mikä on oma etu, mutta jo toiselta pois on syntiä. Syntiä on jäädä velkaa toiselle, armoa antaa anteeksi😊. Tavallaan se on tasapainon löytämistä, että punnuksen on tasan ihmisten välillä ja eihän ne milloinkaan ole, silloin voi saada ja antaa anteeksi.
Yritän välttää monologia…kyllä mä uskon Jeesukseen ja hänen kautta annettuun armoon. Olen työssäni maahanmuuttajien kanssa nähnyt sen eron uskonnoissa, joista puuttuu anteeksi. Niissä punnukset tasataan ihmisten välillä helvetin sotaisasti.
Tosi hyvä pointti, että ihmisten kuuluu toisiltaan pyytää anteeksi! Näin raamatussakin sanotaan, että joka ei ole pyytänyt anteeksi sisareltaan ja nauttii ehtoollisen tekee sen turmiokseen, ehtoollisella mennessä on oltava välit selvitetty ihmisten kesken. Muuten Jumala sanoo😉 ”turha tulla mulle selittelemään mitään”!
Ehtoollinen kutsuu ihmistä kasvamaan, tiedostamaan ja antaa jumalaisen rauhan tunteen, siitä huolimatta, että itsestä löytyy peetä. Siitä rauhasta käsin on mukava jatkaa arkea ja kohdata kanssa kulkijoita. Useimmiten olen kyllä ihan rauhaton😬…ettei tässä nyt mitään keulita😄
En sit tiedä mitä ne synnit vois olla toisenlaisesta ajattelevan näkökulmasta. Eikö ole syntiä?🤔 - Anonyymi
No mä tiedän ihmisen, mutta hänkin kirjoittaa paljon uskonnosta ja on tosi avarakatseinen ja selkeästi oppinut asian tiimoilta. 😊
Joskus alkekirjoittaa.
Rekatulle näkymä on niin toisenlainen. 😬Ai sellainlainen, kertoiko hän mihin uskontokuntaa kuluu? Olis kiva, jos hän tulis kirjoittelemaan!
Minkäköhän nimimerkin sitä keksisi🤔 olen se Suatanan seuraaja uskis😅 - Anonyymi
No mä tiedän ihmisen, mutta hänkin kirjoittaa paljon uskonnosta ja on tosi avarakatseinen ja selkeästi oppinut asian tiimoilta. 😊
Joskus alkekirjoittaa.
Rekatulle näkymä on niin toisenlainen. 😬Olen rekkattu, mut en halua kirjoittaa sillä nimimerkillä… on vähän samaa kun Palstakamulla, että kasvoin ulos rekistäni. En haluis kuitenkaan kadottaa niitä keskusteluja, Eiks sulle käynyt niin? Jos olit Disse ennen. En tunne sun Disse aikaa, miks vaihdoit nimimerkin?
- Anonyymi
Joskus alkekirjoittaa.
Rekatulle näkymä on niin toisenlainen. 😬En halua olla mikään paljon uskonnosta puhuva, mut onhan se mua niin tulee väkisinkin esiin
Ja 😬😬ilmeet näköjään tarttuu😄. - Anonyymi
Siis mä ymmärrän kyllä, että jotain syntejä, mitä ne nyt sitten mahtaakaan olla???? Saattaa tehdä tahtomattaan, vahingossa ja tajuaa ne jälkeenpäim. Niistä on turha tavallaan vetää ihteään tuomiolle pitkäksi aikaa. Itseltään on hyvä pyytää anteeksi.
Nyt noissa isän hautajaisissa ja vaikka tässä muistohartaudessa mikä huomenna on, jotenkin puhutaan siitä, mikä lähtee sinne taivaisiin... se henkinen isä... se mikä ihmisessä.... vaikka minussa nyt kirjoittaa tätä... se käyttää kroppaa siihen... mikä näkyy muillekin. 😬Siunausta sulle sinne huomiseen ja terveisiä isällesi täältä palstalta. Uskon, että henki ja sielu elää, on se sitten meissä tai joissa. Kiva nähdä sinua! 😊
Hyv yöt😴 Anonyymi kirjoitti:
Aa sä tarkoitit vahinkoa sillä toisen ohiajavasta kastelulla, joo sellaisten vahingosta syyllisyyksistä kantaminen on syntiä/epätasapainoa.
Määrittelisin synnin jotenkin niin, että se mikä on oma etu, mutta jo toiselta pois on syntiä. Syntiä on jäädä velkaa toiselle, armoa antaa anteeksi😊. Tavallaan se on tasapainon löytämistä, että punnuksen on tasan ihmisten välillä ja eihän ne milloinkaan ole, silloin voi saada ja antaa anteeksi.
Yritän välttää monologia…kyllä mä uskon Jeesukseen ja hänen kautta annettuun armoon. Olen työssäni maahanmuuttajien kanssa nähnyt sen eron uskonnoissa, joista puuttuu anteeksi. Niissä punnukset tasataan ihmisten välillä helvetin sotaisasti.
Tosi hyvä pointti, että ihmisten kuuluu toisiltaan pyytää anteeksi! Näin raamatussakin sanotaan, että joka ei ole pyytänyt anteeksi sisareltaan ja nauttii ehtoollisen tekee sen turmiokseen, ehtoollisella mennessä on oltava välit selvitetty ihmisten kesken. Muuten Jumala sanoo😉 ”turha tulla mulle selittelemään mitään”!
Ehtoollinen kutsuu ihmistä kasvamaan, tiedostamaan ja antaa jumalaisen rauhan tunteen, siitä huolimatta, että itsestä löytyy peetä. Siitä rauhasta käsin on mukava jatkaa arkea ja kohdata kanssa kulkijoita. Useimmiten olen kyllä ihan rauhaton😬…ettei tässä nyt mitään keulita😄
En sit tiedä mitä ne synnit vois olla toisenlaisesta ajattelevan näkökulmasta. Eikö ole syntiä?🤔No harva ymmärtää vievänsä joltain jotain, tai sitten oikeuttaa sen ymmärtämättömyyttään. Esimerkiksi varastaminen. Usein varkaat ovat pakkotilanteen edessä, ei ole muuta keinoa selvitä esim. He saattavat olla vihaisia muille, mutta eivät oikeastaan keneltäkään varasta juuri sen vuoksi, että hän on joku...
Rikos se voi olla, mut synti kuullostaa väärältä.
Nää nyt on niitä näkemyseroja....😄Anonyymi kirjoitti:
Ai sellainlainen, kertoiko hän mihin uskontokuntaa kuluu? Olis kiva, jos hän tulis kirjoittelemaan!
Minkäköhän nimimerkin sitä keksisi🤔 olen se Suatanan seuraaja uskis😅En nyt muista... 🤔
Mutta varmaan hän näitä joskus lueskelee, saattaa pöllähtää paikslle, miten opiskeluiltaan ennättää. 😄Anonyymi kirjoitti:
Olen rekkattu, mut en halua kirjoittaa sillä nimimerkillä… on vähän samaa kun Palstakamulla, että kasvoin ulos rekistäni. En haluis kuitenkaan kadottaa niitä keskusteluja, Eiks sulle käynyt niin? Jos olit Disse ennen. En tunne sun Disse aikaa, miks vaihdoit nimimerkin?
No joskus sitä kyllästyy ja lopettaa, mutta sit kohta onkin takaisin tms.
Ehkä jokainrn nimimerkki on toisen nimimerkin nahan luomista? 😀Anonyymi kirjoitti:
En halua olla mikään paljon uskonnosta puhuva, mut onhan se mua niin tulee väkisinkin esiin
Ja 😬😬ilmeet näköjään tarttuu😄.No en mäkään siitä jaksais alituiseen höpistä. Elämään ja maailmaan mahtuu niin psljon muutakin. 😀
Anonyymi kirjoitti:
Siunausta sulle sinne huomiseen ja terveisiä isällesi täältä palstalta. Uskon, että henki ja sielu elää, on se sitten meissä tai joissa. Kiva nähdä sinua! 😊
Hyv yöt😴Hyviä öitä sinnekin. 😴
- Anonyymi
No harva ymmärtää vievänsä joltain jotain, tai sitten oikeuttaa sen ymmärtämättömyyttään. Esimerkiksi varastaminen. Usein varkaat ovat pakkotilanteen edessä, ei ole muuta keinoa selvitä esim. He saattavat olla vihaisia muille, mutta eivät oikeastaan keneltäkään varasta juuri sen vuoksi, että hän on joku...
Rikos se voi olla, mut synti kuullostaa väärältä.
Nää nyt on niitä näkemyseroja....😄Kyllä mä tykkään pohtia teologisia, vaikka en liiaksi halua olla se palstan uskis😅 ja sit kuitenkin olen, koska itse tartun niihin aiheisiin ja ärsyynnyn yksioikoisista tuomitsevista kommenteista. Parhaat keskustelut käydään kuitenkin toisin ajattelevien kesken tai sellaisten joilla uutta näkökulmaa omiin totuttuihin keloihin. Ihan hyvä välillä päivittää, ettei mene päi v….a🤣 ja toisaalta tykkään omista ajatuksista, on niissä myös säilytettäviä keloja.
Noin se just on miten kuvaat, et on rikoksia jotka ei ole syntiä… olisko myös toisin päin.
Olen aina tykännyt tästä Wikipedian synti määritelmästä: ”Uusi testamentti ja Vanhan testamentin kreikankielinen käännös käyttävät synnistä useimmiten sanaa hamartia, jonka alkukielinen merkitys on laajempi kuin mitä suomenkielisessä käännöksessä pystytään tuomaan esiin. Alkukielellä sana merkitsee erehdystä, tieltä eksymistä, maalin ohi ampumista ja jumalallisen lain rikkomista.”
Kymppiin osuminen ja kilpailun voittaminen on tärkeää🎯..muu on turhaa, jopa syntiä.
Juoksukilpailussa olet johdossa ja kaveri kaatuu vierellä. Valitset auttaa kaveria, vaikka et pääse ensimmäisenä maaliin. Voititko vai hävisitkö?
Mä mietin sen synnin käännettynä samalla kaavalla. Voi olla tilanne joka rikkoo lakia, mutta muutoin tekisit vielä pahemman teon. Toisaalta lain rikkominenkin on jo syntiä. Ratkaisevaa on teon motiivi. Joku voi vilpittömästi tehdä hyvää, mutta motiivit on likaiset.
Mulle Jeesus uskovaisena synti on olemassa oleva käsite. Ymmärrän kyllä hyvin, että ilman sitä uskoa käsite ja määritelmä voi olla toinen🤔Rikos tai vääryys tai jotain? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä tykkään pohtia teologisia, vaikka en liiaksi halua olla se palstan uskis😅 ja sit kuitenkin olen, koska itse tartun niihin aiheisiin ja ärsyynnyn yksioikoisista tuomitsevista kommenteista. Parhaat keskustelut käydään kuitenkin toisin ajattelevien kesken tai sellaisten joilla uutta näkökulmaa omiin totuttuihin keloihin. Ihan hyvä välillä päivittää, ettei mene päi v….a🤣 ja toisaalta tykkään omista ajatuksista, on niissä myös säilytettäviä keloja.
Noin se just on miten kuvaat, et on rikoksia jotka ei ole syntiä… olisko myös toisin päin.
Olen aina tykännyt tästä Wikipedian synti määritelmästä: ”Uusi testamentti ja Vanhan testamentin kreikankielinen käännös käyttävät synnistä useimmiten sanaa hamartia, jonka alkukielinen merkitys on laajempi kuin mitä suomenkielisessä käännöksessä pystytään tuomaan esiin. Alkukielellä sana merkitsee erehdystä, tieltä eksymistä, maalin ohi ampumista ja jumalallisen lain rikkomista.”
Kymppiin osuminen ja kilpailun voittaminen on tärkeää🎯..muu on turhaa, jopa syntiä.
Juoksukilpailussa olet johdossa ja kaveri kaatuu vierellä. Valitset auttaa kaveria, vaikka et pääse ensimmäisenä maaliin. Voititko vai hävisitkö?
Mä mietin sen synnin käännettynä samalla kaavalla. Voi olla tilanne joka rikkoo lakia, mutta muutoin tekisit vielä pahemman teon. Toisaalta lain rikkominenkin on jo syntiä. Ratkaisevaa on teon motiivi. Joku voi vilpittömästi tehdä hyvää, mutta motiivit on likaiset.
Mulle Jeesus uskovaisena synti on olemassa oleva käsite. Ymmärrän kyllä hyvin, että ilman sitä uskoa käsite ja määritelmä voi olla toinen🤔Rikos tai vääryys tai jotain?Lisään vielä.. miten muistotilaisuus vai mikä se oli meni?
- Anonyymi
No joskus sitä kyllästyy ja lopettaa, mutta sit kohta onkin takaisin tms.
Ehkä jokainrn nimimerkki on toisen nimimerkin nahan luomista? 😀Juu sitä just, nahan uudelleen luomista👍…miks ihmeessä sitä on niin vaikea luopua.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä tykkään pohtia teologisia, vaikka en liiaksi halua olla se palstan uskis😅 ja sit kuitenkin olen, koska itse tartun niihin aiheisiin ja ärsyynnyn yksioikoisista tuomitsevista kommenteista. Parhaat keskustelut käydään kuitenkin toisin ajattelevien kesken tai sellaisten joilla uutta näkökulmaa omiin totuttuihin keloihin. Ihan hyvä välillä päivittää, ettei mene päi v….a🤣 ja toisaalta tykkään omista ajatuksista, on niissä myös säilytettäviä keloja.
Mulle Jeesus uskovaisena synti on olemassa oleva käsite. Ymmärrän kyllä hyvin, että ilman sitä uskoa käsite ja määritelmä voi olla toinen🤔Rikos tai vääryys tai jotain?No mietippä tilannetta, että joku on tappamassa toista, kalautat jollain tätä päähän esimerkiksi ja pelastat toisen ja itseasiassa tappajankin tappamiselta, mutta syyllistyt pahoinpitelyrikokseen.
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä.. miten muistotilaisuus vai mikä se oli meni?
Hyvin meni. Harras hetki ja hieno tilaisuus. Päälle mukava kahvitteluhetki, missä muisteltiin koko isän sukua. Poitsu oli tyttöystävänsä kanssa ja tyttö, sisko ja äiti. Lisäksi isän veli vaimoineen ja isän serkku. 😊
Anonyymi kirjoitti:
Juu sitä just, nahan uudelleen luomista👍…miks ihmeessä sitä on niin vaikea luopua.
No sit ei tarvitse. 😄
- Anonyymi
No mietippä tilannetta, että joku on tappamassa toista, kalautat jollain tätä päähän esimerkiksi ja pelastat toisen ja itseasiassa tappajankin tappamiselta, mutta syyllistyt pahoinpitelyrikokseen.
No niin, sitähän mä mietin😀
- Anonyymi
Hyvin meni. Harras hetki ja hieno tilaisuus. Päälle mukava kahvitteluhetki, missä muisteltiin koko isän sukua. Poitsu oli tyttöystävänsä kanssa ja tyttö, sisko ja äiti. Lisäksi isän veli vaimoineen ja isän serkku. 😊
Kiva kuulla, että meni hyvin😊. Onhan noissa aina surun ja ikävän lisäksi usein mukavaa, kun näkee kerralla monta läheistä.
Anonyymi kirjoitti:
No niin, sitähän mä mietin😀
Ei minusta ole syntiä satuttaa jotakuta, jos pelastaa kaksi. Rikoslaki on eri mieltä. 🤔
Anonyymi kirjoitti:
Kiva kuulla, että meni hyvin😊. Onhan noissa aina surun ja ikävän lisäksi usein mukavaa, kun näkee kerralla monta läheistä.
No en mä ikävää tai surua tuntenut. Ihan vaan rauhaa ja kauneutta. Ihana hetki kaikenkaikkiaan.
Itseasiassa ennenvanhaan, kun ruumista ei voitu säilöä pitkään, se haudattiin pienemmällä porukalla kolmen päivän sisään ja sitten tämä panihida oli se isoin tapahtuma, mihin tuli isompi porukka ja usein vieraat toivat ruokia myös.
Joku muukin hetki oli 9 päivän kuluttua, mutta sitä en muista...
Ja vuosittain voi pitää panihidan tapaisia. 🤔- Anonyymi
No en mä ikävää tai surua tuntenut. Ihan vaan rauhaa ja kauneutta. Ihana hetki kaikenkaikkiaan.
Itseasiassa ennenvanhaan, kun ruumista ei voitu säilöä pitkään, se haudattiin pienemmällä porukalla kolmen päivän sisään ja sitten tämä panihida oli se isoin tapahtuma, mihin tuli isompi porukka ja usein vieraat toivat ruokia myös.
Joku muukin hetki oli 9 päivän kuluttua, mutta sitä en muista...
Ja vuosittain voi pitää panihidan tapaisia. 🤔Rauhaa ja kauneutta✨😊
- Anonyymi
Ei minusta ole syntiä satuttaa jotakuta, jos pelastaa kaksi. Rikoslaki on eri mieltä. 🤔
Totta, mutta eiköhän rikoslakiakin sovelleta jossain määrin tapauskohtaisesti👍
Anonyymi kirjoitti:
Lieventäviä asianhaaroja olisi, mutta vähintään syyte ja sakot tulisi. On ennakkotapauksia...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä.. juu on tilanteita, kun ei käännetä toista poskea! Esivalta ei turhaan miekkaa kanna, rajoja saa puolustaa ja vaikka tappaa jos on pakko… älä tapa käsky ymmärretään yleisesti mun mielestä väärin ja monet väärinkäsitykset aiheutuu kieli ongelmasta, kun raamattu on käännetty suomeksi.
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä.. juu on tilanteita, kun ei käännetä toista poskea! Esivalta ei turhaan miekkaa kanna, rajoja saa puolustaa ja vaikka tappaa jos on pakko… älä tapa käsky ymmärretään yleisesti mun mielestä väärin ja monet väärinkäsitykset aiheutuu kieli ongelmasta, kun raamattu on käännetty suomeksi.
No sotilaspastorit joutuis koville sodan aikaan käskyjen tulkinnoissa...😬
- Anonyymi
Juu. En keksi muita sanoja tuohon. 😊
Parhaat sanat ei tarvitse muuta😊
Ajelin tänään kauppakeskus Myllyyn (välttelemään muutamaa pakollista hoidettavaa asiaa😅, vieläkin välttelen roikkumalla täällä suomi24… menee valvomiseksi) ja mietin yhtä pätkää kirjasta: Hendrix Harville. Siinä psykologi puhui elämän tärkeimmistä asioista ja mun on helppo yhtyä niihin. Hänen mukaan ne ovat Rakkaus ja Kauneus. Sun sanapari yhdistelmä oli yhtä nätti. Äkkiseltään kuulostaa lässyltä, mut kirjailija osas avata sen kauneuden niin, että helppo vaan nyökytellä, joo noin se on! En nyt enää muista mitä siinä luki, harmi kun muisti on niin lyhyt, että kirjatkin pitäs lukea monta kertaa, että jotain jää muistiin.
Toinen mikä on kesken on Sarasvuon sisäinen tuli… tuli vaan mieleen hän sanoi, että ihminen muistaa parhaiten yhteydessä muihin ihmisiin, joku emotio pitää olla, että asia painuu syvemmälle aivoihin. Molemmat kirjat vanhoja ja ihan perusjuttuja, mut joskus on kiva katsoa mitä vanhemmissa kirjoissa on. Anonyymi kirjoitti:
Parhaat sanat ei tarvitse muuta😊
Ajelin tänään kauppakeskus Myllyyn (välttelemään muutamaa pakollista hoidettavaa asiaa😅, vieläkin välttelen roikkumalla täällä suomi24… menee valvomiseksi) ja mietin yhtä pätkää kirjasta: Hendrix Harville. Siinä psykologi puhui elämän tärkeimmistä asioista ja mun on helppo yhtyä niihin. Hänen mukaan ne ovat Rakkaus ja Kauneus. Sun sanapari yhdistelmä oli yhtä nätti. Äkkiseltään kuulostaa lässyltä, mut kirjailija osas avata sen kauneuden niin, että helppo vaan nyökytellä, joo noin se on! En nyt enää muista mitä siinä luki, harmi kun muisti on niin lyhyt, että kirjatkin pitäs lukea monta kertaa, että jotain jää muistiin.
Toinen mikä on kesken on Sarasvuon sisäinen tuli… tuli vaan mieleen hän sanoi, että ihminen muistaa parhaiten yhteydessä muihin ihmisiin, joku emotio pitää olla, että asia painuu syvemmälle aivoihin. Molemmat kirjat vanhoja ja ihan perusjuttuja, mut joskus on kiva katsoa mitä vanhemmissa kirjoissa on.Jokaisella on oma tapansa kertoa sävyt. Adjektiivit ja joillekin ne kolisee. 😊
Kirjallinen tai sanallinen muoto on vain osa kommunikaatiota. 😊
Mutta hyvä sekin. 😄- Anonyymi
No sotilaspastorit joutuis koville sodan aikaan käskyjen tulkinnoissa...😬
Niin omantunnon kamppailu olis edessä tai sit joutuis miettimään dogmit uudelleen. Oikeastaan tositilanteessa ihminen näyttää todellisen luonteensa…mistä sen tietää, jos pyhäraivo syttyy, kun näkee vääryyttä tai tarvii pysyä hengissä tai just pelastaa joku.
Ehkä se on jo nykyään yleinen eettis-moraalinen keskustelu pappien koulutuksessa, monet tulkinnat käydään läpi, tieto on lisääntynyt. - Anonyymi
Usein kaikki itsessä ei tule esiin, vaan siihen tarvitaan toinen peiliksi.
Ihmissuhteissa, mitä intensiivisempiä ne on, sitä enemmän ne nostattaa kaikkea esiin itsessä.Joo niin käy ja se voi olla kivuliasta, suhteissa melko usein siinä kohtaa, kun on turvallisuus hyvällä tasolla, uskaltaa olla kokonaisvaltaisemmin oma itsensä kaikkine juttuineen, siitä tulee helposti valtataistelua, aletaan syyttää sitä toista omista kivuista tai vaatimaan toiselta omalle sielulle paijausta ja siinä onkin sitten kaksi toisiaan syyttelevät kipeää ihmistä.
Tämän ku molemmat tunnistaisi ja tiedottaisi heti alussa, niin suhteilla olis enemmän toivoa. - Anonyymi
Jokaisella on oma tapansa kertoa sävyt. Adjektiivit ja joillekin ne kolisee. 😊
Mutta hyvä sekin. 😄Just näin se on. Keskusteluissa esim tauot lauseiden keskellä voi myös kertoa paljon. Kyllä tälläisillä palstoilla keskustelussa jää paljon asiaa pois.
- Anonyymi
Jokaisella on oma tapansa kertoa sävyt. Adjektiivit ja joillekin ne kolisee. 😊
Mutta hyvä sekin. 😄Sitä vaan vielä… että enhän mä tarvitse mitään nimimerkkiä, kun roikun sun lahkeessa täällä😀…ravistelee sit vaan jalkaa, jos alkaa painamaan 😂
Nyt lopetan tältä illalta kirjoittelun ja aloitan sen mun pakollisen tylsän asian joka on vielä pakko hoitaa aamuun mennessä. Onneksi saan poikkeuksellisesti nukkua aamulla suht pitkään.. mutta taitaa mulla mennä valvomiseksi tämä yö. Ärsyttävää😒
Oli kiva nähdä Interlukutrice, hyvää yötä😴 Anonyymi kirjoitti:
Niin omantunnon kamppailu olis edessä tai sit joutuis miettimään dogmit uudelleen. Oikeastaan tositilanteessa ihminen näyttää todellisen luonteensa…mistä sen tietää, jos pyhäraivo syttyy, kun näkee vääryyttä tai tarvii pysyä hengissä tai just pelastaa joku.
Ehkä se on jo nykyään yleinen eettis-moraalinen keskustelu pappien koulutuksessa, monet tulkinnat käydään läpi, tieto on lisääntynyt.No minusta sotilaspastorin hommat on tosi ristiriitaisia, mutta niinpä alkaa olla koko armeijan touhu minusta... kaikkea pitäisi päivittää tähän päivään siellä. Ensinnäkin se, että se toiminta on aika epätasa-arvoista ja toisaalta sen myötä myös se varusmiehien motivaatio on aika lailla huono.
Anonyymi kirjoitti:
Joo niin käy ja se voi olla kivuliasta, suhteissa melko usein siinä kohtaa, kun on turvallisuus hyvällä tasolla, uskaltaa olla kokonaisvaltaisemmin oma itsensä kaikkine juttuineen, siitä tulee helposti valtataistelua, aletaan syyttää sitä toista omista kivuista tai vaatimaan toiselta omalle sielulle paijausta ja siinä onkin sitten kaksi toisiaan syyttelevät kipeää ihmistä.
Tämän ku molemmat tunnistaisi ja tiedottaisi heti alussa, niin suhteilla olis enemmän toivoa.Suhteissa usein käy noin... Alkaa sellainen loppumaton lumipalloefekti. Omista tunteista on vaikea ottaa vastuuta, kun toisen sanomisista ja tekemisistä tulee ne kipeät tunteet. Toisaalta ne tunteet pitäisi saada sanoa, mutta toisen ei pitäisi muuttaa itseään, vaikka niitä tulee, olisi vaan siinä vierellä ja läsnä lohduttamassa, eikä vetäytyisi ja rakentaisi muureja tai suuttuisi.
Kummallakin täytyisi olla kokonaisymmärrys, että homma toimisi... jos on, niin aika iso juttu sitten tulossa aikojen päästä. :o)Anonyymi kirjoitti:
Just näin se on. Keskusteluissa esim tauot lauseiden keskellä voi myös kertoa paljon. Kyllä tälläisillä palstoilla keskustelussa jää paljon asiaa pois.
Jonkinlainen rytmi tai kirjoitustaajuus voi olla se juttu, mikä joko kolahtaa, tai ei...
Joskus muistan sen melkein nunnan kanssa, että oli todella vaikeaa soitella hänen kanssaan. Samoin muutaman muunkin ihmisen kanssa, kun tuntuu, että pitäisi huokailla puhelimessa pitkään, että sieltä toiselta suunnalta tulee mitään... :oD Sitten kun tulee, niin niin hiton hiljaa, että kärpäsen pierutkin kuuluu kovemmin... Koeta siinä keskittyä sit toisen puheeseen?
Sama on jotkut lyhyet viestit.... Minusta niissäkin voi koko asian kertoa ihan rauhassa, eikä tarvitse "spämmätä" sitä 21 sanan lausetta 7 viestiin. :oD Ärsyttävää. :oDAnonyymi kirjoitti:
Sitä vaan vielä… että enhän mä tarvitse mitään nimimerkkiä, kun roikun sun lahkeessa täällä😀…ravistelee sit vaan jalkaa, jos alkaa painamaan 😂
Nyt lopetan tältä illalta kirjoittelun ja aloitan sen mun pakollisen tylsän asian joka on vielä pakko hoitaa aamuun mennessä. Onneksi saan poikkeuksellisesti nukkua aamulla suht pitkään.. mutta taitaa mulla mennä valvomiseksi tämä yö. Ärsyttävää😒
Oli kiva nähdä Interlukutrice, hyvää yötä😴Roiku vaan. Tosin jossain vaiheessa joku saattaa koettaa tulla väliin... Kirjoittaa anonyyminä mukamas sinuna... Enkä sitä välttämättä huomaa...Ja en edes koeta erotella anonyymeja kirjoituksen perusteella liikaa...koska siinä tekee yleensä virheen helposti.
No meinaako sulla olla vuorokausirytmi sekaisin? Mulla kieltämättä meni tuossa loman aikana rytmit sekaisin...valvoin pitkään ja nukuin pitkään. Sit tuli hommia tehtyä iltasella pimeässä. :oD Ei hyvä....Nyt oli kyllä pakko ruveta ihmisten aikoihin nukkumaan, kun kello soi 06:00 ja täällä sitä huhkitaan töitä jo laikka punasena. :o)- Anonyymi
Roiku vaan. Tosin jossain vaiheessa joku saattaa koettaa tulla väliin... Kirjoittaa anonyyminä mukamas sinuna... Enkä sitä välttämättä huomaa...Ja en edes koeta erotella anonyymeja kirjoituksen perusteella liikaa...koska siinä tekee yleensä virheen helposti.
No meinaako sulla olla vuorokausirytmi sekaisin? Mulla kieltämättä meni tuossa loman aikana rytmit sekaisin...valvoin pitkään ja nukuin pitkään. Sit tuli hommia tehtyä iltasella pimeässä. :oD Ei hyvä....Nyt oli kyllä pakko ruveta ihmisten aikoihin nukkumaan, kun kello soi 06:00 ja täällä sitä huhkitaan töitä jo laikka punasena. :o)Muistan millaista anonyymi soppaa se oli silloin kun ummikkona kirjoittelin rekattuna. Ajan kanssa saattoi vähän oppia kuka on kuka kirjoitustavan perusteella, mutta sitten ilmaantui pirullisen taitava manipuloijia…mitähän tyydytystä sellaiset siitä väliintulosta saa. Parempi olla laittamatta liikaa painoarvoa yhdenkään anonyymin kirjoitukseen, kun koskaan ei voi tietää.
Uni jää toisinaan lyhyeksi vaikka sisäinen kello pitää huolen, ettei aamulla nuku. Olen melko hyvä Prokrastinaatiossa😅, hyvä että vitkuttelulle on keksitty hieno sana…jospa se ei sen myötä olisi enää pelkkää alisuoriutumista. Meni kolmeen ja seiskalta heräsin, ilman kelloa. - Anonyymi
Roiku vaan. Tosin jossain vaiheessa joku saattaa koettaa tulla väliin... Kirjoittaa anonyyminä mukamas sinuna... Enkä sitä välttämättä huomaa...Ja en edes koeta erotella anonyymeja kirjoituksen perusteella liikaa...koska siinä tekee yleensä virheen helposti.
No meinaako sulla olla vuorokausirytmi sekaisin? Mulla kieltämättä meni tuossa loman aikana rytmit sekaisin...valvoin pitkään ja nukuin pitkään. Sit tuli hommia tehtyä iltasella pimeässä. :oD Ei hyvä....Nyt oli kyllä pakko ruveta ihmisten aikoihin nukkumaan, kun kello soi 06:00 ja täällä sitä huhkitaan töitä jo laikka punasena. :o)Hiljaisuus ja tauko voi olla hyväkin asia, mutta joo kuulostaa toi sun kokemus turhauttavalta.
- Anonyymi
Suhteissa usein käy noin... Alkaa sellainen loppumaton lumipalloefekti. Omista tunteista on vaikea ottaa vastuuta, kun toisen sanomisista ja tekemisistä tulee ne kipeät tunteet. Toisaalta ne tunteet pitäisi saada sanoa, mutta toisen ei pitäisi muuttaa itseään, vaikka niitä tulee, olisi vaan siinä vierellä ja läsnä lohduttamassa, eikä vetäytyisi ja rakentaisi muureja tai suuttuisi.
Kummallakin täytyisi olla kokonaisymmärrys, että homma toimisi... jos on, niin aika iso juttu sitten tulossa aikojen päästä. :o)Tämä: ”Omista tunteista on vaikea ottaa vastuuta”.🎯👌
Sen verran erillisyyttä pitäs pystyä säilyttämään suhteissa vaikka olisi kuinka rakastunut ja haluaisi mennä symbioosiin, että tietää missä omat ja toisen rajat kulkee, että kantaa vastuun omista tunteista. - Anonyymi
No minusta sotilaspastorin hommat on tosi ristiriitaisia, mutta niinpä alkaa olla koko armeijan touhu minusta... kaikkea pitäisi päivittää tähän päivään siellä. Ensinnäkin se, että se toiminta on aika epätasa-arvoista ja toisaalta sen myötä myös se varusmiehien motivaatio on aika lailla huono.
On siinä iso ristiriita! Armejan käyminen jäi aikoinaan haaveen tasolle, että sen epätasa-arvoisuuksista en tiedä mitään.
Anonyymi kirjoitti:
On siinä iso ristiriita! Armejan käyminen jäi aikoinaan haaveen tasolle, että sen epätasa-arvoisuuksista en tiedä mitään.
No miehille se on pakko, naisille ei. Siinä vinha tasa-arvoero...
Itseltä se takana, eikä se aika ole menetettyä, mutta kaikki ei niin koe...Anonyymi kirjoitti:
Tämä: ”Omista tunteista on vaikea ottaa vastuuta”.🎯👌
Sen verran erillisyyttä pitäs pystyä säilyttämään suhteissa vaikka olisi kuinka rakastunut ja haluaisi mennä symbioosiin, että tietää missä omat ja toisen rajat kulkee, että kantaa vastuun omista tunteista.Rajat on jänniä... niistä lipsuu, varsinkin omista...
Anonyymi kirjoitti:
Hiljaisuus ja tauko voi olla hyväkin asia, mutta joo kuulostaa toi sun kokemus turhauttavalta.
Joo, noita taukojakin voi pohjustaa.... hmmm..mäpäs mietin...
Anonyymi kirjoitti:
Muistan millaista anonyymi soppaa se oli silloin kun ummikkona kirjoittelin rekattuna. Ajan kanssa saattoi vähän oppia kuka on kuka kirjoitustavan perusteella, mutta sitten ilmaantui pirullisen taitava manipuloijia…mitähän tyydytystä sellaiset siitä väliintulosta saa. Parempi olla laittamatta liikaa painoarvoa yhdenkään anonyymin kirjoitukseen, kun koskaan ei voi tietää.
Uni jää toisinaan lyhyeksi vaikka sisäinen kello pitää huolen, ettei aamulla nuku. Olen melko hyvä Prokrastinaatiossa😅, hyvä että vitkuttelulle on keksitty hieno sana…jospa se ei sen myötä olisi enää pelkkää alisuoriutumista. Meni kolmeen ja seiskalta heräsin, ilman kelloa.No täällä on kaikenlaista vipeltäjää, tässäkin ketjussa joku spämmääjä, joka höpisee tietokonepeleistä ja ties mistä...ei se edes halua keskustella, vaan spämmätä omia juttujaan...
- Anonyymi
Rajat on jänniä... niistä lipsuu, varsinkin omista...
Niin. Onhan se varmaan vaikeaa olla auki ja sit kuitenkin pitää pintansa. Vaikeuksia voi tulla, kun haluu päästää ihon alle, mutta toisaalta ei sit kaikissa asioissa kannattaisi.
- Anonyymi
Joo, noita taukojakin voi pohjustaa.... hmmm..mäpäs mietin...
Eipä ole ennen tullut mieleen… minulle ihan niksipirkka vinkki😀. Puheliaana ei ole tainnut tulla vastaan tilannetta, että olis tarvinnut pohjustaa… ei tiedä mitä elämä vielä tuo eteen, ehkä sitä on joskus vielä itsekkin sanaton ja sit muistan tän.. et voi pohjustaa 😀.
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Onhan se varmaan vaikeaa olla auki ja sit kuitenkin pitää pintansa. Vaikeuksia voi tulla, kun haluu päästää ihon alle, mutta toisaalta ei sit kaikissa asioissa kannattaisi.
Eipä parisuhteessa tarvitse menemällä mennä ihon alle...
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole ennen tullut mieleen… minulle ihan niksipirkka vinkki😀. Puheliaana ei ole tainnut tulla vastaan tilannetta, että olis tarvinnut pohjustaa… ei tiedä mitä elämä vielä tuo eteen, ehkä sitä on joskus vielä itsekkin sanaton ja sit muistan tän.. et voi pohjustaa 😀.
No joskus hyväkin ostaa aikaa. 😄
Joskus pitääkin miettiä, toinen on saattanut miettiä hommaa viikkoja ja toinen ei hetkeä. 😊- Anonyymi
Eipä parisuhteessa tarvitse menemällä mennä ihon alle...
No ei, siinäkin on vastuu itsellä, ettei raasta toista.
- Anonyymi
No joskus hyväkin ostaa aikaa. 😄
Joskus pitääkin miettiä, toinen on saattanut miettiä hommaa viikkoja ja toinen ei hetkeä. 😊Silloin on kyllä hyvä ottaa aikaa😊ja onhan se ihan fiksua sanoa edes ettei tiedä mitä sanoisi, niin ei toisen tarvii tehdä omia tulkintoja hiljaisuudesta.
Anonyymi kirjoitti:
No ei, siinäkin on vastuu itsellä, ettei raasta toista.
No joskus sitä tietysti menee ihon alle, mutta kyllä normaali ihminen tietää mikä on tahallaan ihan satuttamistarkoituksessa ja mikä ei.
Toisaalta jos tarkoitus ei ole satuttaa, niin sitähän voi vaikka pitää kädestä, halata ja sanoa sekin...
Ihon allehan pääsee vain niistä asioista, jotka ovat kipeitä pisteitä, juuri niitä, mitkä ei ole itse tullut läpikäytyä ja mihin tarvitaan se toinen, että ne löytyy. Eli toisaalta ihon alle napsahtaminen on juuri sille kipuilijalle se tarvittava peilaus toiselta...Anonyymi kirjoitti:
Silloin on kyllä hyvä ottaa aikaa😊ja onhan se ihan fiksua sanoa edes ettei tiedä mitä sanoisi, niin ei toisen tarvii tehdä omia tulkintoja hiljaisuudesta.
Joskus oon miettinyt sellaista yksinkertaista asiaa, kun joku kysyy jotain....ihan mitä vaan, niin jos on epävarma, ei tiedä, niin sanoo sen...
Jos toinen haluaa sillä sekunnilla sen vastauksen, niin varmin vastaus on ei... En tiedä, en ole miettinyt... jne.
Itselle ei-sanan sanominen on vaikeaa, varsinkin jos on kiire tai en paneudu kysymykseen/pyyntöön. Mutta totuushan on, että jos minulta jotain todella halutaan, olipa se mitä vaan, minulle pitää antaa aikaa miettiä/punnita. Jos minä itsekin haluan jotain toiselta, niin minä annan aikaa punnita... Tietenkin jos vastaus tulee kuin apteekin hyllyltä, niin sen tulkitsen varmaksi tiedoksi...niinhän muutkin tekee... Saatan joskus painottaa, ettei asialla ole kiire....mutta jotkut ei tarvitse aikaa...tai se on heidän päätäntävallassaan kuitenkin.- Anonyymi
No joskus sitä tietysti menee ihon alle, mutta kyllä normaali ihminen tietää mikä on tahallaan ihan satuttamistarkoituksessa ja mikä ei.
Toisaalta jos tarkoitus ei ole satuttaa, niin sitähän voi vaikka pitää kädestä, halata ja sanoa sekin...
Ihon allehan pääsee vain niistä asioista, jotka ovat kipeitä pisteitä, juuri niitä, mitkä ei ole itse tullut läpikäytyä ja mihin tarvitaan se toinen, että ne löytyy. Eli toisaalta ihon alle napsahtaminen on juuri sille kipuilijalle se tarvittava peilaus toiselta...Syntiä on toi, et vahingoittaa toista tahallaan. Tietää että satuttaa, mut sanoo tai tekee silti.
Mä ajattelen sen niin, että ihon alle voi päästä positiivisessa mielessäkin. - Anonyymi
Ihon allehan pääsee vain niistä asioista, jotka ovat kipeitä pisteitä, juuri niitä, mitkä ei ole itse tullut läpikäytyä ja mihin tarvitaan se toinen, että ne löytyy. Eli toisaalta ihon alle napsahtaminen on juuri sille kipuilijalle se tarvittava peilaus toiselta...”Toisaalta jos tarkoitus ei ole satuttaa, niin sitähän voi vaikka pitää kädestä, halata ja sanoa sekin... ”
Ooh ☺️ Anonyymi kirjoitti:
Syntiä on toi, et vahingoittaa toista tahallaan. Tietää että satuttaa, mut sanoo tai tekee silti.
Mä ajattelen sen niin, että ihon alle voi päästä positiivisessa mielessäkin.Entä jos rakastat jotain niin paljon, että sanot selvän totuuden, mikä satuttaa siinä, mutta oikeinymmärretynä onkin kaunista? 🤔
Anonyymi kirjoitti:
”Toisaalta jos tarkoitus ei ole satuttaa, niin sitähän voi vaikka pitää kädestä, halata ja sanoa sekin... ”
Ooh ☺️Mutta tuokin pitäisi osata ottaa vastaan silloinkin kun olo tuntuu loukatuimmalta ikinä.... siinä joutuu taistelee jotain vastaan...
- Anonyymi
Entä jos rakastat jotain niin paljon, että sanot selvän totuuden, mikä satuttaa siinä, mutta oikeinymmärretynä onkin kaunista? 🤔
No se on tietenkin mitä suurinta rakkautta, että sanoo vaikean asian, vaikka saattaa saada siitä itselleen paskaa niskaan. 😊Rehellinen suhde kaikkine kuluineen.. kuka mitään epäaitoa kulissia haluaa, ei moni.. joku voi haluta, kun pelkää rehellisesti katsoa peiliin.
- Anonyymi
Mutta tuokin pitäisi osata ottaa vastaan silloinkin kun olo tuntuu loukatuimmalta ikinä.... siinä joutuu taistelee jotain vastaan...
Totta😊
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se on tietenkin mitä suurinta rakkautta, että sanoo vaikean asian, vaikka saattaa saada siitä itselleen paskaa niskaan. 😊Rehellinen suhde kaikkine kuluineen.. kuka mitään epäaitoa kulissia haluaa, ei moni.. joku voi haluta, kun pelkää rehellisesti katsoa peiliin.
Kuluineen = kipuineen
Anonyymi kirjoitti:
No usein jotkut kipua aiheuttavat jutut jonkun rakkaan sanomana tuntuu erityisen kipeiltä ja niitä ei juuri häneltä haluaisi kuulla ja ehkä haluaisi piilottaa ne, mutta toisaalta siinähän olisi mahdollisuus käyfä ne, kohdata rakkaus vierellä.
Jos ajatellaan, niin lapsena olisi ne omat vanhemmat tukena, vanhempana taas olis se oma itse, mutta lisäksi vielä joku rakas vierellä myös.... mutta siinä onkin se, että miten itsenä on tullut siihen viereen...jos peittelee ja välttelee heikkouksia, kipupisteitä, niin ei oikeasti lähtökohtaisesti ole tullut suhteeseen omana itsenään...
Sekään sinäänsä ei ole mitään tavatonta, ettei ole tottunut kohtaamaan itseään ja uskoutua toiselle, uskoa siihen rakkauteen, jos sitä ei ole ikinä kokenut, mutta sitten pitäisi edes olla halu siihen. Tyhjänhän saa pyytämättäkin...- Anonyymi
No usein jotkut kipua aiheuttavat jutut jonkun rakkaan sanomana tuntuu erityisen kipeiltä ja niitä ei juuri häneltä haluaisi kuulla ja ehkä haluaisi piilottaa ne, mutta toisaalta siinähän olisi mahdollisuus käyfä ne, kohdata rakkaus vierellä.
Jos ajatellaan, niin lapsena olisi ne omat vanhemmat tukena, vanhempana taas olis se oma itse, mutta lisäksi vielä joku rakas vierellä myös.... mutta siinä onkin se, että miten itsenä on tullut siihen viereen...jos peittelee ja välttelee heikkouksia, kipupisteitä, niin ei oikeasti lähtökohtaisesti ole tullut suhteeseen omana itsenään...
Sekään sinäänsä ei ole mitään tavatonta, ettei ole tottunut kohtaamaan itseään ja uskoutua toiselle, uskoa siihen rakkauteen, jos sitä ei ole ikinä kokenut, mutta sitten pitäisi edes olla halu siihen. Tyhjänhän saa pyytämättäkin...Miten tällainen onkin jäänyt kommentoimatta…ajattelet ihanasti! (voiko noin sanoa🤔). Nyt ei kuitenkaan väsymystä leikkaa mikään, et ei ole sen enempää mitään, mut ihana olet❤️
Anonyymi kirjoitti:
Miten tällainen onkin jäänyt kommentoimatta…ajattelet ihanasti! (voiko noin sanoa🤔). Nyt ei kuitenkaan väsymystä leikkaa mikään, et ei ole sen enempää mitään, mut ihana olet❤️
Juu, nää on hankalia seurata anonyymina....
Mut kiitos, kiitos. 😊- Anonyymi
Juu, nää on hankalia seurata anonyymina....
Mut kiitos, kiitos. 😊Niin on, ärsyttävän 😬.
Välillä mietin pitäiskö vaan tulla rekattuna, et keskustelut ei häviäisi ikuisiksiajoiksi😅, mut sit toisaalta vähän turhauttaa roikkua tääl, koska pitäs vaan keskittyä ja edistää omia asioita toisaalla ja lopettaa palsta roikkuminen…toisaalta tämä on mukavaa pään nollausta, kaikelle arkielämän pähkäilylle. Anonyymi kirjoitti:
Niin on, ärsyttävän 😬.
Välillä mietin pitäiskö vaan tulla rekattuna, et keskustelut ei häviäisi ikuisiksiajoiksi😅, mut sit toisaalta vähän turhauttaa roikkua tääl, koska pitäs vaan keskittyä ja edistää omia asioita toisaalla ja lopettaa palsta roikkuminen…toisaalta tämä on mukavaa pään nollausta, kaikelle arkielämän pähkäilylle.No miten sen ottaa. Mä joskus touhuun muuta ja annan vellikellon olla ja koko sivuston, kyllä nää täältä löytyy. 😊
- Anonyymi
No miten sen ottaa. Mä joskus touhuun muuta ja annan vellikellon olla ja koko sivuston, kyllä nää täältä löytyy. 😊
No niin. Niinhän se menis, jos vaikka pienenä paheena itselleen sallia. Vähän ku joku tupakki tauko, mut kivempi kun on ihmisii. Mä vaan kiinnyin ihmisiin, enkä haluaisi kiintyä sellaisiin joihin ei ole livessä yhteyttä. Soriii😊
Anonyymi kirjoitti:
No niin. Niinhän se menis, jos vaikka pienenä paheena itselleen sallia. Vähän ku joku tupakki tauko, mut kivempi kun on ihmisii. Mä vaan kiinnyin ihmisiin, enkä haluaisi kiintyä sellaisiin joihin ei ole livessä yhteyttä. Soriii😊
No liikaa ihastuminen on vaarallista. 😬
- Anonyymi
No liikaa ihastuminen on vaarallista. 😬
Joo. Ainakin jos meinaa vaan hämmäillä vai mikä se sana oli😅. Liika ihastuminen on ongelma vasta siinä vaiheessa kun ei tee mitään.
Kaiken maaiilman kuvittelu on vaarallista, kokemusta on😂 Anonyymi kirjoitti:
Joo. Ainakin jos meinaa vaan hämmäillä vai mikä se sana oli😅. Liika ihastuminen on ongelma vasta siinä vaiheessa kun ei tee mitään.
Kaiken maaiilman kuvittelu on vaarallista, kokemusta on😂Hähhäillä, elikkä ähäillä. 😂
No silloin kun ei intoudu mistään ja pitää kaikkea vaan rentona ajankuluna, ei tarvitse mitään mistään murehtia. 😄
Täällä on kuules ihastuttavia tyyppejä pilvin pimein 😊
Ja niin on muuallakin. Mutta se, että jonkun kanssa kaikki kolisis... se ois ihme se. 😁
Meikämaneettia ei enää pienet hätkäytä. 😁- Anonyymi
Hähhäillä, elikkä ähäillä. 😂
No silloin kun ei intoudu mistään ja pitää kaikkea vaan rentona ajankuluna, ei tarvitse mitään mistään murehtia. 😄
Täällä on kuules ihastuttavia tyyppejä pilvin pimein 😊
Ja niin on muuallakin. Mutta se, että jonkun kanssa kaikki kolisis... se ois ihme se. 😁
Meikämaneettia ei enää pienet hätkäytä. 😁Ähäillä😂 jassoo, vai niin😄
En usko, että ihan pilvinpimein😄, vaikka noin yleisesti ottaen niitä olisikin... kolahtavia sitten harvemmassa. Eikä kai kaiken tarvii osua, kunhan osuu tärkeimmissä🎯napakymppiin.
Teikä maneetti taitaa olla kaiken kestävä panssari maneetti. Helppohan silloin on olla hätkähtelemättä😅 Anonyymi kirjoitti:
Ähäillä😂 jassoo, vai niin😄
En usko, että ihan pilvinpimein😄, vaikka noin yleisesti ottaen niitä olisikin... kolahtavia sitten harvemmassa. Eikä kai kaiken tarvii osua, kunhan osuu tärkeimmissä🎯napakymppiin.
Teikä maneetti taitaa olla kaiken kestävä panssari maneetti. Helppohan silloin on olla hätkähtelemättä😅No siis tosihyviä tyyppejä on paljon, niin mä ainakin uskon, mutta että niihin törmää, on sattumaa.
Toisaalta.... meneppä pikkukaupungissa baariin tiistaina. Jos olet sosiaalinen ja osaat tehdä aloitteita, löydät sina jonkun kivan tyypin, jolla on hyviä juttuja. Mutta mä luulen, että kysymys on siitä, mitä odottaa....
Meikämaneetti kuulr jaksaa hämmästellä mualimata. 😀
Tänäänkin ensiavussa näki vaikka mitä elämää...kun käytin poitsua siellä....- Anonyymi
No siis tosihyviä tyyppejä on paljon, niin mä ainakin uskon, mutta että niihin törmää, on sattumaa.
Toisaalta.... meneppä pikkukaupungissa baariin tiistaina. Jos olet sosiaalinen ja osaat tehdä aloitteita, löydät sina jonkun kivan tyypin, jolla on hyviä juttuja. Mutta mä luulen, että kysymys on siitä, mitä odottaa....
Tänäänkin ensiavussa näki vaikka mitä elämää...kun käytin poitsua siellä....Asiasta Yyhyn..
…mitä tekisit, jos olisit tukenut ja auttanut kaikella hyvällä tahdolla ja taidolla irakilaista maahanmuuttaja perhettä ja saisit siitä palkaksi uhkailua, sellaista todellista, että pelkäät olla töissä. Esimies ei ymmärrä asian vakavuutta jne. Henkilön irrationaalinen käytös on niin oma luku, ettei sitä kukaan usko, ennenkö itse kokee. Mitä tekisit? - Anonyymi
No siis tosihyviä tyyppejä on paljon, niin mä ainakin uskon, mutta että niihin törmää, on sattumaa.
Tänäänkin ensiavussa näki vaikka mitä elämää...kun käytin poitsua siellä....Joo ja on hyviä tyyppejä ja helppoa kun vaan menee porukoihin. Mun baarireissut pystyy laskemaan yhden käden sormilla, mut ennen auringonnousua en ole niiltä reissuilta kotiin mennyt. Morkkikset sen mukaiset😁
Anonyymi kirjoitti:
Asiasta Yyhyn..
…mitä tekisit, jos olisit tukenut ja auttanut kaikella hyvällä tahdolla ja taidolla irakilaista maahanmuuttaja perhettä ja saisit siitä palkaksi uhkailua, sellaista todellista, että pelkäät olla töissä. Esimies ei ymmärrä asian vakavuutta jne. Henkilön irrationaalinen käytös on niin oma luku, ettei sitä kukaan usko, ennenkö itse kokee. Mitä tekisit?Koetan samaistua....
Mä ehkä mä tekisin tuosta oikeasti numeron esimiehelle. Määrität sinne ne rajasi. Ja sanot, että seuraava keino on työterveys, tai työsuojelu, jos vähättelee. Joskus pitää uhata ja sitten myös toimia. Oikeasti toi homma on esimiehesi ongelma, ei sinun. Ja toimit sitten sen mukaan. Työssään ei tarvitse/pidä pelätä.Anonyymi kirjoitti:
Joo ja on hyviä tyyppejä ja helppoa kun vaan menee porukoihin. Mun baarireissut pystyy laskemaan yhden käden sormilla, mut ennen auringonnousua en ole niiltä reissuilta kotiin mennyt. Morkkikset sen mukaiset😁
Niin, mut noilta reissuilta sen näkee, että oikeasti hyviä tyyppejä on. Kaikilla on vaan aikapaljon kaikkea shittiä elämässä mikä pistää matalaks.
Niin ja se morkkis tulee ihan itseltä. Enpä usko, että kukaan muukaan aikuista ihmistä ripittää. 😁- Anonyymi
Koetan samaistua....
Mä ehkä mä tekisin tuosta oikeasti numeron esimiehelle. Määrität sinne ne rajasi. Ja sanot, että seuraava keino on työterveys, tai työsuojelu, jos vähättelee. Joskus pitää uhata ja sitten myös toimia. Oikeasti toi homma on esimiehesi ongelma, ei sinun. Ja toimit sitten sen mukaan. Työssään ei tarvitse/pidä pelätä.Mä olen ihan loppu oikeesti😭…en vaan jaksa..on kaikkea muutakin, halusin vaan olla sylissä ja että tämä loppuisi.
Esimies kävi tänään ja tulee taas maanantaina, irakilainen on edennyt johtaviin elimiin, mut ei ne siellä tajua kuinka hulluja noi voi olla. Ei sitä kukaan ymmärrä, ennenkö omalle kohdalle sattuu… ja kaikkeni olen tehnyt, kollegoiden tuki on kyllä, mut nekin pelkää.) Yleisesti tykkään työstäni ja maahanmuuttaja perheet on kiitollisia ja ihania, mutta sitten on näitä hulluja, epärationsslia uhksilijoita… tiedä mitä palkkamurhaajia olleet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen ihan loppu oikeesti😭…en vaan jaksa..on kaikkea muutakin, halusin vaan olla sylissä ja että tämä loppuisi.
Esimies kävi tänään ja tulee taas maanantaina, irakilainen on edennyt johtaviin elimiin, mut ei ne siellä tajua kuinka hulluja noi voi olla. Ei sitä kukaan ymmärrä, ennenkö omalle kohdalle sattuu… ja kaikkeni olen tehnyt, kollegoiden tuki on kyllä, mut nekin pelkää.) Yleisesti tykkään työstäni ja maahanmuuttaja perheet on kiitollisia ja ihania, mutta sitten on näitä hulluja, epärationsslia uhksilijoita… tiedä mitä palkkamurhaajia olleet.Työsuojelu on mukana maanantain palaverissa.. menee vaan viikonloppu tätä mielessä pyöritellessä ja on paljonmuitakin omia murheita😩😢 väsyttää niin monella tasolla!
- Anonyymi
Niin, mut noilta reissuilta sen näkee, että oikeasti hyviä tyyppejä on. Kaikilla on vaan aikapaljon kaikkea shittiä elämässä mikä pistää matalaks.
Niin ja se morkkis tulee ihan itseltä. Enpä usko, että kukaan muukaan aikuista ihmistä ripittää. 😁Niin se morkkis on oma, se vaan ku menee harvoin niin menee turhan pitkäksi😁
- Anonyymi
Niin ja se morkkis tulee ihan itseltä. Enpä usko, että kukaan muukaan aikuista ihmistä ripittää. 😁No onhan niitä tyyppejä joo! Uskotaan uskotaan😄
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen ihan loppu oikeesti😭…en vaan jaksa..on kaikkea muutakin, halusin vaan olla sylissä ja että tämä loppuisi.
Esimies kävi tänään ja tulee taas maanantaina, irakilainen on edennyt johtaviin elimiin, mut ei ne siellä tajua kuinka hulluja noi voi olla. Ei sitä kukaan ymmärrä, ennenkö omalle kohdalle sattuu… ja kaikkeni olen tehnyt, kollegoiden tuki on kyllä, mut nekin pelkää.) Yleisesti tykkään työstäni ja maahanmuuttaja perheet on kiitollisia ja ihania, mutta sitten on näitä hulluja, epärationsslia uhksilijoita… tiedä mitä palkkamurhaajia olleet.No voi nenä... syliä en tähän hätään keksi, mutta täällä muuten ollaan. 🙂
Mä en tuosta työstä juuri mitään tajua, mutta sen verran ymmärrän ihmisiä, että jokainen reagoi tavallaan. Joku ymmärtämättömyys tai kuuluksi tulemattomuus nostaa agressiota. Sun ei nyt tuossa tilanteessa pitäis miettiä kuin pelkästään itseäs ja sitä omaa elämää. Se on lopulta sun hommas.... toi mitä teet, on vain työ.
Tempaset saikkua, sanot työterveyslääkärilke sen mitä mulle. Sillä jo, että pääset hetkeksikin tilanteesta pois, selkeyttää sitä missä mennään.Anonyymi kirjoitti:
Työsuojelu on mukana maanantain palaverissa.. menee vaan viikonloppu tätä mielessä pyöritellessä ja on paljonmuitakin omia murheita😩😢 väsyttää niin monella tasolla!
No ehkä sun tosiaan tarttee ottaa sitä saikkua, että osaat jäsennellä hommaa. Kuullostaa siltä, että sulla menee oma ja työelämä ristiin. Se ei palvele sua, eikä sitä mitä teet.
Mieti miltä kannalta vaan, niin sama asia. 🤔- Anonyymi
No voi nenä... syliä en tähän hätään keksi, mutta täällä muuten ollaan. 🙂
Mä en tuosta työstä juuri mitään tajua, mutta sen verran ymmärrän ihmisiä, että jokainen reagoi tavallaan. Joku ymmärtämättömyys tai kuuluksi tulemattomuus nostaa agressiota. Sun ei nyt tuossa tilanteessa pitäis miettiä kuin pelkästään itseäs ja sitä omaa elämää. Se on lopulta sun hommas.... toi mitä teet, on vain työ.
Tempaset saikkua, sanot työterveyslääkärilke sen mitä mulle. Sillä jo, että pääset hetkeksikin tilanteesta pois, selkeyttää sitä missä mennään.Varasin torstai aamun työterveyshoitajalle ajan. Katsotaan nyt, sairasloma ei tule kuuloonkaan, koska sit mun työkaverit kärsis, mut menen nyt johonkin jutteleen, että jos jotain sattuisi, taustat tiedettäisiin monella taholla.
Kyl tää tästä, kunhan pääsen nukkumaan, kun teini tullut kotiin.
Kiitos kun olet! Anonyymi kirjoitti:
Varasin torstai aamun työterveyshoitajalle ajan. Katsotaan nyt, sairasloma ei tule kuuloonkaan, koska sit mun työkaverit kärsis, mut menen nyt johonkin jutteleen, että jos jotain sattuisi, taustat tiedettäisiin monella taholla.
Kyl tää tästä, kunhan pääsen nukkumaan, kun teini tullut kotiin.
Kiitos kun olet!No mietippä sitä miten sinun työnjohtajat asian miettii? Jos venyt, niin ei tarvitse mitään muutoksia... jos te kaikki venytte ja vejätte itsenne piipuun ja olette limitillä, mitä se kertoo ylöspäin? Että tämä on fine....
Mutta ei se ole...
Sä et ole vastuussa mitä työkevereille käy, sä oot vastuussa itsestäs... ja teinistä.
Sä teet työn, sille siitä maksetaan, ei siitä, että miten muut.
Tää hoitoala on oikeesti ihan perseestä.... siellä rajanveto on helkutin vaikeaa... 🙄- Anonyymi
No mietippä sitä miten sinun työnjohtajat asian miettii? Jos venyt, niin ei tarvitse mitään muutoksia... jos te kaikki venytte ja vejätte itsenne piipuun ja olette limitillä, mitä se kertoo ylöspäin? Että tämä on fine....
Mutta ei se ole...
Sä et ole vastuussa mitä työkevereille käy, sä oot vastuussa itsestäs... ja teinistä.
Sä teet työn, sille siitä maksetaan, ei siitä, että miten muut.
Tää hoitoala on oikeesti ihan perseestä.... siellä rajanveto on helkutin vaikeaa... 🙄Olet ihan oikeassa ja ihana kun jaksat näitä juttuja yöllä… psljon kivempi olis nauraa jollekin, mut kaikkee peetä on takana ja alla… mut sähän olit hyvä kuuntelemaan lasiinsa itkeviä, eikö vaan 😊
Anonyymi kirjoitti:
Olet ihan oikeassa ja ihana kun jaksat näitä juttuja yöllä… psljon kivempi olis nauraa jollekin, mut kaikkee peetä on takana ja alla… mut sähän olit hyvä kuuntelemaan lasiinsa itkeviä, eikö vaan 😊
No kun mä en tunne tyyppiä kunnolla, mä osaan olla läsnä, vetämättä liikaa ihteeni. Silloin se on helppoa. Mutta ongelma tulee siinä, jos mä ihastun, rakastun tms. Sit mä murehdin... ja murehdin itteni paskaks...
Tälläinen palstan tai lähibubin jeesuksen rooli on ihan jees. 😁👌
Tietysti tavoite olisi, että osaisin ottaa lähimmäisienkin jutut paremmin vastaan paskomatta itteeni täysin. 😁
Ja kyllä mä siihen uskon. Treenaan täällä ja muualla.. 😁- Anonyymi
No kun mä en tunne tyyppiä kunnolla, mä osaan olla läsnä, vetämättä liikaa ihteeni. Silloin se on helppoa. Mutta ongelma tulee siinä, jos mä ihastun, rakastun tms. Sit mä murehdin... ja murehdin itteni paskaks...
Tietysti tavoite olisi, että osaisin ottaa lähimmäisienkin jutut paremmin vastaan paskomatta itteeni täysin. 😁
Ja kyllä mä siihen uskon. Treenaan täällä ja muualla.. 😁Voih… olet niin hyvä, et et varmasti kauan sinkkuna ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voih… olet niin hyvä, et et varmasti kauan sinkkuna ole.
… ja vielä., harmi tämä meni nyt näin yks suuntaiseksi js mä vaan paruin 😅. Onko kuitenkin niin, että nikillä ei myöskään viitsi liikoja henkilökohtaisuuksia purkaa?🤔
Anonyymi kirjoitti:
Voih… olet niin hyvä, et et varmasti kauan sinkkuna ole.
Niin sitä luulisi, mutta olen kai itsekin aika ronkeli. 😁
Siis mä oon koettanut sulta kysyä koko illan melkein, että oletko nainen, joka hakee naista. Mähän en esimerkiksi ole nainen. Ihan mies ja isä.
Nikki tuli vaan vahingossa otettua, joka viittaa naiseen. Mutta enpä välitä. Täällä sillä oikeastaan ei ole väliä. 😁- Anonyymi
Ja kyllä mä siihen uskon. Treenaan täällä ja muualla.. 😁Sori nyt tämä spämmääminen, mut ajatukset ei ihan pysy koos. Palstan ja lähibubin Jeesuksia tarvitaan🤗
Anonyymi kirjoitti:
… ja vielä., harmi tämä meni nyt näin yks suuntaiseksi js mä vaan paruin 😅. Onko kuitenkin niin, että nikillä ei myöskään viitsi liikoja henkilökohtaisuuksia purkaa?🤔
Enpä mä ole nykyään välittänyt. Kirjoitan melkein mitä vaan...
Oikeassakin elämässä pitäis osata olla oma itsensä. Ihmiset kuitenkin vetää omat johtopäätöset ja yleinen linja vedetään. Jäätkö yli vai alle, niin usein riippuu itsestä. Kummatkin tiedetään.
Hanurista, mutta niin täällä toimitaan...- Anonyymi
Niin sitä luulisi, mutta olen kai itsekin aika ronkeli. 😁
Siis mä oon koettanut sulta kysyä koko illan melkein, että oletko nainen, joka hakee naista. Mähän en esimerkiksi ole nainen. Ihan mies ja isä.
Nikki tuli vaan vahingossa otettua, joka viittaa naiseen. Mutta enpä välitä. Täällä sillä oikeastaan ei ole väliä. 😁Harmi tuottaa pettymys, mutta näin on. En ole ajatellut sun nikistä mitään, naista tai miestä… ennemminkin niin, että koskaan ei voi täällä kenestäkään vaikka sanoisi mitä.. on tullut tosielämässä todettua, että palstalla ei kannata luoda kirjoituksesta likaa kuvaa, siinä on niin paljon mielikuvitusta ja omia toiveita mukana. Sinusta saa hyvän kuvan ja varmasti se on niin, mutta minä en voisi ikinä ajatella mitään ystävyyttä enempää miehen kanssa😊.
Anonyymi kirjoitti:
Sori nyt tämä spämmääminen, mut ajatukset ei ihan pysy koos. Palstan ja lähibubin Jeesuksia tarvitaan🤗
Juuh... huomaan siellä ja täällä, että kysynnän puutteesta ei tartte kärsiä. 😬
Välillä tulee vaan mieleen, että mitä siitä haen ja mitä saan...😬
Oikeasti en laske, mutta pitäis...
Pitäis just muistaa se oma elämä...🤔
Ja ne rajat...- Anonyymi
Juuh... huomaan siellä ja täällä, että kysynnän puutteesta ei tartte kärsiä. 😬
Välillä tulee vaan mieleen, että mitä siitä haen ja mitä saan...😬
Oikeasti en laske, mutta pitäis...
Pitäis just muistaa se oma elämä...🤔
Ja ne rajat...Ihan totta… ei kai kukaan ole loputon kaivo, totta kai toisen ilosta tai lohdusta saa itselleenkin osansa, mutta mitä olisikaan saada suoraan ja vastavuoroisesti jotain🤔mieti saada😄 ihan hyvä tehdä itselle motiivit toisten auttamiseen selkeiksi ja ne omat rajat myös.
Anonyymi kirjoitti:
Harmi tuottaa pettymys, mutta näin on. En ole ajatellut sun nikistä mitään, naista tai miestä… ennemminkin niin, että koskaan ei voi täällä kenestäkään vaikka sanoisi mitä.. on tullut tosielämässä todettua, että palstalla ei kannata luoda kirjoituksesta likaa kuvaa, siinä on niin paljon mielikuvitusta ja omia toiveita mukana. Sinusta saa hyvän kuvan ja varmasti se on niin, mutta minä en voisi ikinä ajatella mitään ystävyyttä enempää miehen kanssa😊.
No mutta tässäpä sulle sitten helppo syy pysyä lestissä. 😄
Eikä tää mikään pettymys ole, vaan tieto missä mennään. 😁
Minähän turisen täällä vaikka mitä, mutta huomaan, että sukupuolisuus estää jotain. Siksi tää nikki on jees... mutta tuo myös sen, että ehkä siihen rakennetaan kuitenkin jotain.?!🤔
Mut nyt mä häippäsen huudeilta. Huomiset, tai tämän vuorokautiset hommat sen vaatii...muuten menee koko päivä äihäilyyn. 😀
Hyviä öitä ja pidä lippu korkeella sys. 😄👌😴- Anonyymi
No mutta tässäpä sulle sitten helppo syy pysyä lestissä. 😄
Eikä tää mikään pettymys ole, vaan tieto missä mennään. 😁
Minähän turisen täällä vaikka mitä, mutta huomaan, että sukupuolisuus estää jotain. Siksi tää nikki on jees... mutta tuo myös sen, että ehkä siihen rakennetaan kuitenkin jotain.?!🤔
Mut nyt mä häippäsen huudeilta. Huomiset, tai tämän vuorokautiset hommat sen vaatii...muuten menee koko päivä äihäilyyn. 😀
Hyviä öitä ja pidä lippu korkeella sys. 😄👌😴Olisit nyt edes vähän pettynyt😄😅
Voi olla että jotain mieli tekee mieli rakentaa! 😁
Eipäs äihäillä siellä 😅
Hyv yöt😴 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori nyt tämä spämmääminen, mut ajatukset ei ihan pysy koos. Palstan ja lähibubin Jeesuksia tarvitaan🤗
Toisissa ihmisissä me voimme hetkittäin kohdata ikuisuuden/Jeesuksen/Juman kuvan tai mitä se nyt kenellekin on. https://m.youtube.com/watch?v=G7ftAk--2mA
- Anonyymi
No voi nenä... syliä en tähän hätään keksi, mutta täällä muuten ollaan. 🙂
Tempaset saikkua, sanot työterveyslääkärilke sen mitä mulle. Sillä jo, että pääset hetkeksikin tilanteesta pois, selkeyttää sitä missä mennään.Tämä: ”Joku ymmärtämättömyys tai kuuluksi tulemattomuus nostaa agressiota. ” ..se on just näin,
Mutta miten saat ihmiselle kuulluksi tulleet olon, kun hänellä on ihan tästä reaalimaailmasta irrallaan oleva mieli?!🤔. Yrittää projisoidaan omia tunteita muihin, eikä pysty vastaanottamaan järkipuhetta. Kauhean lempeä ja ymmärtävä olen ollut, mutta ei auta.
Kuuntelin Elina Åhmannin panttivanki neuvottelu haastattelun.. siitä jäi mieleen että vaikeassa tilanteessa ei pitäisi tinkiä myötätunnosta, eikä suoruudesta.
Pidän nämä asiat mielessä maanantaina, kun porukalla keskustellaan👍 Anonyymi kirjoitti:
Tämä: ”Joku ymmärtämättömyys tai kuuluksi tulemattomuus nostaa agressiota. ” ..se on just näin,
Mutta miten saat ihmiselle kuulluksi tulleet olon, kun hänellä on ihan tästä reaalimaailmasta irrallaan oleva mieli?!🤔. Yrittää projisoidaan omia tunteita muihin, eikä pysty vastaanottamaan järkipuhetta. Kauhean lempeä ja ymmärtävä olen ollut, mutta ei auta.
Kuuntelin Elina Åhmannin panttivanki neuvottelu haastattelun.. siitä jäi mieleen että vaikeassa tilanteessa ei pitäisi tinkiä myötätunnosta, eikä suoruudesta.
Pidän nämä asiat mielessä maanantaina, kun porukalla keskustellaan👍Joo. Mä en oi itse joutunut töitten rasituksen takia olemaan kotona, mutta kannustan siihen muita, jos tilanne niin vaatii.
Silloin ei työssä kaikki ole hyvin ja se jos mikä pitäisi olla jo merkki ylöspäin.
Rajat... ne rajat...- Anonyymi
Joo. Mä en oi itse joutunut töitten rasituksen takia olemaan kotona, mutta kannustan siihen muita, jos tilanne niin vaatii.
Silloin ei työssä kaikki ole hyvin ja se jos mikä pitäisi olla jo merkki ylöspäin.
Rajat... ne rajat...Huomaan että tämä työkelat pyörii mielessä ja tressaan maanantain palaveria😬. On se jännä miten jo pienenkin viestin laitto helpottaa ja selkeyttää vähän asiaa. En sitten millään olisi sairaslomalla… katsotaan nyt saadaanko asioihin maanantain palaverissa jotain tolkkua.
Kiitos sulle tuesta! Anonyymi kirjoitti:
Huomaan että tämä työkelat pyörii mielessä ja tressaan maanantain palaveria😬. On se jännä miten jo pienenkin viestin laitto helpottaa ja selkeyttää vähän asiaa. En sitten millään olisi sairaslomalla… katsotaan nyt saadaanko asioihin maanantain palaverissa jotain tolkkua.
Kiitos sulle tuesta!Hei, ei kuule mitään. 🙂
- Anonyymi
Ei kukaan voi olla niin köyhä ettei ole varaa maksaa takaisin tuollaista summaa. Pyydä sitä lyhentään vähitellen velkaansa.
- Anonyymi
Mä en pyytäisi, vaikka tietenkin oletan että maksaa. Kyllä siinä menis itsekunnioitus, jos maksu viivästyy… just niin mäkin tekisin, että vaikka pulloja kesäisin, että saan kaverille lainat maksettua.
Sovittiin jo.
Siellä oli isoja ongelmia, mihin nyt on haettu apuja. Enkä ole ainoa velkoja...
Disse oppii kantapään kautta. No, jonkun täytyi sinulle tuokin opettaa. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Todennäköisesti tämä jantteri ei ole sinua koskaan edes kaverinaan pitänyt. Kunhan höynäytti vaan.
Oppi mitä? Ettei ystäviä auteta?
En mä viimesiä roposia lainaa. Jos katsoit aloitusta, ei hänen tarvitsisi kuin myöntää hyväksikäyttö, niin velka olisi kuitattu.
- Anonyymi
Oli hölmöä laittaa poispyyhkäisystä, nyt se luulee ettei ole mitään velkaa. Olisit laittanut että kun ei ole maksua kuulunut velka on nyt 600e ja kasvaa siitäkin ihan sinun päättämässä tahdissa. Miksi velanantajan joka auttoi pitäisi ilmaiseksi tuntea huonoa omaatuntua siitä kun joutuu "ahdistelemaan" peräämällä omia rahojaan takaisin? kyllä siitä pitää alkaa korvausta saamaan jos mulkkku ei hoida velvollisuuttaan maksaa velkaansa niin kuin oli sovittu. Opitpahan nyt sitten ettet ikinä kenellekään lainaa mitään ilman kunnollista panttia, ja että auttaminen on sitten ihan eri asia, eli jos haluaa auttaa ja antaa pois sen verran kuin katsoo että on varaa silloin ei tule turhaa odotusta takaisin maksusta.
-harmiseikirj-Miksi mun pitäis uhkailla tai lisätä ahdinkoa?
Jos joku on mulkku ja koittaa vaan puhumalla saada summan unohtumaan, niin vastausko olisi olla vähintään yhtä mulkku?
Siihen mun ei tarvitse lähtee... ennemmin sit en saa rahaa ja se vastapuoli sit luisuu velkoineen historiaan...- Anonyymi
Miksi mun pitäis uhkailla tai lisätä ahdinkoa?
Jos joku on mulkku ja koittaa vaan puhumalla saada summan unohtumaan, niin vastausko olisi olla vähintään yhtä mulkku?
Siihen mun ei tarvitse lähtee... ennemmin sit en saa rahaa ja se vastapuoli sit luisuu velkoineen historiaan...Ei se ole mitään uhkailua jos ilmoittaa että nyt on korkoa kun ei ole hoitanut lupaamallaan tavalla. Jos sinä annat anteeksi koko velan sitten tuo tekee jollekin muullekin viattomalle saman tempun, mutta jos hoidat asian niin että joutuu vastaamaan tekosistaan oppii siinä vastuuntuntoa ja tulevaisuudessa hoitamaan velka-asiansa kunnialla, tekisit siinä siis palveluksen muillekin joilta on huijannut rahaa. Sitäpaitsi, niitä kun on niin paljon erilaisia pikvippifirmoja olemassa mistä voi saada rahaa tuntuu jotenkin älyttömältä että kenenkään pitäisi tarvita kenellekään lainata yhtään, jos lainan vinkuja on muka niin huonossa hapessa ettei saa niistä rahaa se on kyllä sitten saletisti niin huonossa tilanteessa ettei se sullekaan pysty kyllä ikinä maksamaan, silloin voi alkaa puhumaan korkeintaan siitä paljonko olet valmis lahjoittamaan etkä lainaamaan.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole mitään uhkailua jos ilmoittaa että nyt on korkoa kun ei ole hoitanut lupaamallaan tavalla. Jos sinä annat anteeksi koko velan sitten tuo tekee jollekin muullekin viattomalle saman tempun, mutta jos hoidat asian niin että joutuu vastaamaan tekosistaan oppii siinä vastuuntuntoa ja tulevaisuudessa hoitamaan velka-asiansa kunnialla, tekisit siinä siis palveluksen muillekin joilta on huijannut rahaa. Sitäpaitsi, niitä kun on niin paljon erilaisia pikvippifirmoja olemassa mistä voi saada rahaa tuntuu jotenkin älyttömältä että kenenkään pitäisi tarvita kenellekään lainata yhtään, jos lainan vinkuja on muka niin huonossa hapessa ettei saa niistä rahaa se on kyllä sitten saletisti niin huonossa tilanteessa ettei se sullekaan pysty kyllä ikinä maksamaan, silloin voi alkaa puhumaan korkeintaan siitä paljonko olet valmis lahjoittamaan etkä lainaamaan.
-harmiseikirj-Olin valmis jo lahjoittamaan tuon 500€, kuten aloituksesta näkyy. Mut se edellyttää tunnustusta.
- Anonyymi
Olin valmis jo lahjoittamaan tuon 500€, kuten aloituksesta näkyy. Mut se edellyttää tunnustusta.
Mulle kävi sama pienemmällä mittakaavalla. Tunnusti ja pyyteli anteeksi, annoin anteeksi, vaikka hänellä ei ollut maksaa velkaa ja sanoin, että unohda koko juttu. Ystävä huokaisi helpotuksesta ja sai ehkä siitä jotain helpotusta, koska hänellä muitakin velkoja.
Henkilön ahdinko jatkui ja kehtasi myöhemmin pyytää uutta lainaa (hyvänenaika!) Silloin sanoin, että olet rakas ja tärkeä ihminen, mutta en koe, että pystyn häntä auttamaan, uuden lainan antaminen ei ei ratkaise hänen alkuperäistä ongelmaa, joka ei varmasti ole raha, vaan että hakee ongelmiinsa muuta apua. Anonyymi kirjoitti:
Mulle kävi sama pienemmällä mittakaavalla. Tunnusti ja pyyteli anteeksi, annoin anteeksi, vaikka hänellä ei ollut maksaa velkaa ja sanoin, että unohda koko juttu. Ystävä huokaisi helpotuksesta ja sai ehkä siitä jotain helpotusta, koska hänellä muitakin velkoja.
Henkilön ahdinko jatkui ja kehtasi myöhemmin pyytää uutta lainaa (hyvänenaika!) Silloin sanoin, että olet rakas ja tärkeä ihminen, mutta en koe, että pystyn häntä auttamaan, uuden lainan antaminen ei ei ratkaise hänen alkuperäistä ongelmaa, joka ei varmasti ole raha, vaan että hakee ongelmiinsa muuta apua.Juuri näin. Ei lisättävää. 😊👌
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole mitään uhkailua jos ilmoittaa että nyt on korkoa kun ei ole hoitanut lupaamallaan tavalla. Jos sinä annat anteeksi koko velan sitten tuo tekee jollekin muullekin viattomalle saman tempun, mutta jos hoidat asian niin että joutuu vastaamaan tekosistaan oppii siinä vastuuntuntoa ja tulevaisuudessa hoitamaan velka-asiansa kunnialla, tekisit siinä siis palveluksen muillekin joilta on huijannut rahaa. Sitäpaitsi, niitä kun on niin paljon erilaisia pikvippifirmoja olemassa mistä voi saada rahaa tuntuu jotenkin älyttömältä että kenenkään pitäisi tarvita kenellekään lainata yhtään, jos lainan vinkuja on muka niin huonossa hapessa ettei saa niistä rahaa se on kyllä sitten saletisti niin huonossa tilanteessa ettei se sullekaan pysty kyllä ikinä maksamaan, silloin voi alkaa puhumaan korkeintaan siitä paljonko olet valmis lahjoittamaan etkä lainaamaan.
-harmiseikirj-Korkojen pyytely lisää vaan vyyhtiä, miten se auttaa velkaista näkemään omaa ongelmaa? Kusessa on, sitten olisi vaan enemmän kusessa. Ei niin ystävälle tehdä.
Korkosysteemi voi toimia, jos velan ottaja itse sitä ehdottaa, ikään kuin pahoitellakseen lainanmaksun viivästymistä, ei muuten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkilön ahdinko jatkui ja kehtasi myöhemmin pyytää uutta lainaa (hyvänenaika!) Silloin sanoin, että olet rakas ja tärkeä ihminen, mutta en koe, että pystyn häntä auttamaan, uuden lainan antaminen ei ei ratkaise hänen alkuperäistä ongelmaa, joka ei varmasti ole raha, vaan että hakee ongelmiinsa muuta apua.Lisään vielä…
Välimme on tänäpäivänä hyvät. (Raha jäi lahjoitukseksi.) Mun rajat tuli henkilölle selväksi. Toivon, että hän on saanut alkuperäistä ongelmaa ratkaistua, mutta se on hänen ongelma, enkä tiedä siitä sen enempää.
Raha ei tullut ystävyytemme väliin, koska tiesin missä oma raja menee ja pidin siitä huolta. Luottamus ihmisen ystävyyteen on hyvä, vaikka hänen elämänhallinta taidoissa puutetta. - Anonyymi
Säästäisin itseä, enkä lähtis näkemään vaivaa joka ei välttämättä muuta kuin lisää ongelmaa. Ihmisiä ei voi pakottamalla muuttaa, meillä on erilaisia psyykkeitä/logiikka ajatella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korkojen pyytely lisää vaan vyyhtiä, miten se auttaa velkaista näkemään omaa ongelmaa? Kusessa on, sitten olisi vaan enemmän kusessa. Ei niin ystävälle tehdä.
Korkosysteemi voi toimia, jos velan ottaja itse sitä ehdottaa, ikään kuin pahoitellakseen lainanmaksun viivästymistä, ei muuten.Ei vaan ryhdistää kun oppii tajuamaan seurauksia sille jos jättää lupaamansa asiat hoitamatta. Eikä niitä korkoja pyydetä vaan ilmoitetaan, niistä olisi pitänyt sopia jo alunperinkin mutta jos ei niin sitten voi ilmoittaa jonkun kohtuullisen summan. Eikä se kusessa olo ole sen lainaajan vika joka hyvää hyvyyttään on auttanut, kusessaolija hoitakoon tilanteensa niin settä viaton lainaaja ja rahansa takaisin. Myöhemmin vuosien päästä se kusessaolija itsekin ymmärtää että rahaa lainanneen ystävän teko opetti hänelle vastuuntuntoa ja hoitamaan asiansa niin ettei ikinä enää kevyesti velkaannu. Itse lainasin15-vuotiaana veljelle ja kaverille rahaa hyvällä korolla kun saivat sakot mopoilusta ilman kypäriä, varmaan juuri se että oli kohtuullisesti korkoa ohjasi laittomuuden poluille harhautuneet teinit taas oikeille urille ja oppivat ettei kannata ottaa vippejä, nykään ovat nuo nuorisorikollisen alut kumpikin ihan kunniallisia ihmisiä jotka osaavat hoitaa raha-asiansa ilman että tarvitsee keneltäkään mitään lainata.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan ryhdistää kun oppii tajuamaan seurauksia sille jos jättää lupaamansa asiat hoitamatta. Eikä niitä korkoja pyydetä vaan ilmoitetaan, niistä olisi pitänyt sopia jo alunperinkin mutta jos ei niin sitten voi ilmoittaa jonkun kohtuullisen summan. Eikä se kusessa olo ole sen lainaajan vika joka hyvää hyvyyttään on auttanut, kusessaolija hoitakoon tilanteensa niin settä viaton lainaaja ja rahansa takaisin. Myöhemmin vuosien päästä se kusessaolija itsekin ymmärtää että rahaa lainanneen ystävän teko opetti hänelle vastuuntuntoa ja hoitamaan asiansa niin ettei ikinä enää kevyesti velkaannu. Itse lainasin15-vuotiaana veljelle ja kaverille rahaa hyvällä korolla kun saivat sakot mopoilusta ilman kypäriä, varmaan juuri se että oli kohtuullisesti korkoa ohjasi laittomuuden poluille harhautuneet teinit taas oikeille urille ja oppivat ettei kannata ottaa vippejä, nykään ovat nuo nuorisorikollisen alut kumpikin ihan kunniallisia ihmisiä jotka osaavat hoitaa raha-asiansa ilman että tarvitsee keneltäkään mitään lainata.
-harmiseikirj-Hienosti ohjasit nuorta veljesi ja sinulla on häneen varmasti ollut muutenkin hyvä vaikutus/esimerkki miten elämää eletään.
Suhteet on erilaisia tilannekohta mikä toimii yhdelle ei toiselle.
Aikuisten suhteissa, kaikki hoitaa oman tonttinsa. Ei ole viatomia.
- Anonyymi
Minä lainasin kiltteyttäni myös ja kun hänet kohtasin ja asiasta mainitsin sain kaljat päälleni.nainen hän. Ukkeli maksoi pientäelatustukea vähintään puoltasuuremmalla palkalla ja sekin jees. Kun nyt vaan et itsestäsi uhria tee vaan hyväntekijän,maailmankaikkeus sinut palkitsee. Saat kaiken monenkertaisena takaisin.tavalla tai toisella💎
No katsotaan kuin käy. Enemmän mä hänestä oon huolissaan kuin rahoista.
Pienen talouden voi muutamallakin vahingolla ja väärällä valinnalla saada sekaisin.
Mutta olisin toivonut käsien nostoa pystyyn ja yhteydenottoa, mikä maksaa, ettei maksa.
Isompienkin velkojien kanssa usein pystyy neuvottelemaan, ja mä en edes niitä korkoja ota.
Nöyryys ei ole nöyrtymistä... eri asia.
- Anonyymi
Jos vaan unohdat. Sinulla on siihen varaa. Ei sinua konkurssiin vienyt. Hän häpeää varmasti loppuelämänsä. Olet ihana ihminen. Nouset tällaisten yläpuolelle. Kyllä he eli nämä sinua mielessään arvostaa ja itseään häpeää. Minultakin vietiin ja olkoot onnellisia💎
En mä unohda, enkä lakaise maton alle, kun välitän.
Hommat siellä toisessa päässä täytyy saada kuntoon. Ja kun saa kuntoon, hoitaa tämän pois, on kenttä ja pöytä putsattu. Se on sinne toiselle vapauttavaa ja luo uskoa itseen.
Lisäksi sitten löytyy backuppia taas... tarvittaessa. 😊- Anonyymi
En mä unohda, enkä lakaise maton alle, kun välitän.
Hommat siellä toisessa päässä täytyy saada kuntoon. Ja kun saa kuntoon, hoitaa tämän pois, on kenttä ja pöytä putsattu. Se on sinne toiselle vapauttavaa ja luo uskoa itseen.
Lisäksi sitten löytyy backuppia taas... tarvittaessa. 😊Minä olen unohtanut. Anteeksi antanut. Kaikilla ei ole elämä hanskassa vaikka sinua tai minua rakastaisikin.💎
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen unohtanut. Anteeksi antanut. Kaikilla ei ole elämä hanskassa vaikka sinua tai minua rakastaisikin.💎
Helpompi olisi....
Mutta olen lainannut sydämmellä, niin vien tään loppuunkin sillä samalla...- Anonyymi
Helpompi olisi....
Mutta olen lainannut sydämmellä, niin vien tään loppuunkin sillä samalla...Teet niinkuin oikeaksi koet. Niin kuuluukin.Se on sinun elämääsi ja sinun päätettävissäsi. 💎
Anonyymi kirjoitti:
Teet niinkuin oikeaksi koet. Niin kuuluukin.Se on sinun elämääsi ja sinun päätettävissäsi. 💎
Niin on. Muuten kysyisin neuvoa. 😊
- Anonyymi
Teepä pieniä kirjaimia ruudullesi, kun itsellä no olen sovittanut näytön sekä näytönojaimet FULL HD on kyllä niin vetäisin täysille vain nappulaa painamalla niin pieneksi muutuivat kaikki kirjaimetkin,
Pitää antaa työtäkin välillä grafiikkakortille kun aika kalliskin jotta ei aivan turhan panttina laiskottele, huvkiseen temppuilla.
Full HD se resoluutio niin eli 1920x1080 pääsee ylikin mutta näyttö ei päästä tuon yli resoluutiosta tämä näyttöni. - Anonyymi
Satasen lainasta ei kannata tehdä viiden satasen lainaa.
https://www.youtube.com/watch?v=u_j08Vcw0rc - Anonyymi
pissi-testi kaikille aina töihin mennessä... varsinkin poliisi-pojuille jotta ei ole krapulassa...
- Anonyymi
Normaalin älykkyydedn voi tietysti todistaa osoittamalla äärettömän täsmällisen kokonaisluku arvon.
- Anonyymi
EI SAA IKINÄ LAINATA KENELLEKÄÄN!
- Anonyymi
kerron hassun jutun directx-jutuista kun kirjoitin c;:llä tietysti kielenä, pyysin väyläajurilta että onko somivia laitteita mitä haluaisin tehdä... väynän ajuri ilmoittaa: on 2kpl AMD radeons on pci-e 16x buss and pergforming alll directx 11 functions full...
Niin, juoksit hyppyjuoksua ympäri kämppää ja sitten päätit jakaa sen juuri tähän ketjuun?
Okei Pasi, voit ottaa keksin tästä hyvästä. Hyvä Pasi!
- Anonyymi
Minä olen tyhmä ja IDOOTI ja haluan että tytöt hoivat minu paremmaksi.
' - Anonyymi
Olen idootti joo, mutta niin tuli mieleen noista hauskoista amerikkalaisten ohjusjutuistakin ja peli-ideasta sekä dyyni elokuvasta sekä Emperor-dyyni pelistä ettämit jos tuollainen ohjus tulee hirviönopeudella ei pysty torjumaan mitenkään tuollaista ballistista cruise-missileä.
Joka tapauksessa eli peli, tarviytsen tyttöjen apuja jos haluavat auttaa ideoissa sellaiseen seikkailujutttuun joka tulee olemaan täysein heidän omansa se peli... tapahtumia kaupungilla, jotain hassujakin.. - Anonyymi
Puhutaan asioista kuten ihmiset jota eduskunta eikä hallituskaan tee heidän oikea paikkansa olisi vankimielisqairaala.
- Anonyymi
Niin todllakin vaaviat palon wattewja eli tehoa jotkut graeiikkaohjaimet tietokoeessa.
Ei ole mitään Donkey -Kong -näpyttelyuä älyttömässä älypuhelimessa.- Anonyymi
Eikun etsimään lisää sit hattiwatteja.
Yllättävän helppoa oli poistaa hänet.
Ei halunnut facebook kaveriksi. Anonyymi kirjoitti:
Yllättävän helppoa oli poistaa hänet.
Ei halunnut facebook kaveriksi.Sellaistakin elämä on....
- Anonyymi
Sellaistakin elämä on....
Ei se ollut helppoa mutta kun ei hän minua halunnut facebook kaveriksi.
Vaikken tunne häntä niin olisin halunnut juuri hänet facebook kaveriksi. Anonyymi kirjoitti:
Ei se ollut helppoa mutta kun ei hän minua halunnut facebook kaveriksi.
Vaikken tunne häntä niin olisin halunnut juuri hänet facebook kaveriksi.No harmi. En itsekään kyllä ota ihan ketä vaan facekaveriksi. Joskus en ollut niin tarkka, mutta nykyän en ota jos en tunne muuten. Ja sit oon joitain laittanutkin niin siellä, etteivät he näe mun juttuja ja mä en heidän, kun ei kiinnosta... esimerkiksi exä. Hän varmaan loukkaantuisi jos potkisin pois, mutta en halua jakaa hänen elämää ja omaani enää...mehän ollaan erottu...
- Anonyymi
No harmi. En itsekään kyllä ota ihan ketä vaan facekaveriksi. Joskus en ollut niin tarkka, mutta nykyän en ota jos en tunne muuten. Ja sit oon joitain laittanutkin niin siellä, etteivät he näe mun juttuja ja mä en heidän, kun ei kiinnosta... esimerkiksi exä. Hän varmaan loukkaantuisi jos potkisin pois, mutta en halua jakaa hänen elämää ja omaani enää...mehän ollaan erottu...
Ei minullakaan ole ihan kuka vaan facebook kaverina hän olisi eka semmoinen jota en kauheasti tunne mutta meillä on samoja tuttuja.
Anonyymi kirjoitti:
Ei minullakaan ole ihan kuka vaan facebook kaverina hän olisi eka semmoinen jota en kauheasti tunne mutta meillä on samoja tuttuja.
Joo, mä vaan tarkoitin sitä, että moni ei halua siksi lähteä jonkun kaveriksi, kun jos ei tykkääkään, on kova kynnys potkia poiskaan.
Eikä sinun tarvitse miettiä, ettei hän juuri sinua ottanut facekaverikseen. Elä siis ota itseesi siitä, suotta. 😊- Anonyymi
Joo, mä vaan tarkoitin sitä, että moni ei halua siksi lähteä jonkun kaveriksi, kun jos ei tykkääkään, on kova kynnys potkia poiskaan.
Eikä sinun tarvitse miettiä, ettei hän juuri sinua ottanut facekaverikseen. Elä siis ota itseesi siitä, suotta. 😊En ottanut itseeni mutta jos suoraan sanon niin loukkaannuin ihan vähän.
Anonyymi kirjoitti:
En ottanut itseeni mutta jos suoraan sanon niin loukkaannuin ihan vähän.
Joo, ei kai sille mitään voi, että loukkaantuu, mutta se on vain tunne kuitenkin. 😊
- Anonyymi
Joo, ei kai sille mitään voi, että loukkaantuu, mutta se on vain tunne kuitenkin. 😊
Ihan ok kuitenkin olen. 🙂
- Anonyymi
Kun silloin raamatun asioita aika ankaraan sävyyn kirjoitin. Ymmärrät varmaan että isäsi hyvinkin voi olla taivaassa.
- Anonyymi
Ampisinrn rli smbulsnddi kuljettaa, kerran vakavia sellaisia tajuttomuusjuttuja joskus oli, niin oli ampiaisen kyydissä ja kaupungissa ja sitten näin amvulanssin ikkunasta ja hoitaja siinä kyydissä että: kun olet joo kaupunkilainen niin kokeile tunistella tuttuja paikkoja ambulanssin ikkunasta...
- Anonyymi
Sinun olisi pitänyt tehdä velkakirja. Lisäksi lainalle olisi pitänyt asettaa vakuus.
Sitten olisit vain ilmoittanut tuttavallesi (ja tämän pitäisi lukea myös velkakirjassa), että takaisinmaksun vaikeutuessa lunastat vakuuden itsellesi.
Kukaan järkevä lainanottaja tai -antaja ei pitäisi tuollaista epänormaalina.
🦄- Anonyymi
Järkevä lainanantaja perii tietysti lainasta myös koron. Koska olet lainanottajan tuttava, korko olisi voinut olla hyvin pieni. Paitsi jos vakuutta ei olisi ollut, silloin olisit voinut pyytää isompaa korkoa. Mutta vakuuden asettaminen olisi tuossa tilanteessa ollut järkevämpää.
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Järkevä lainanantaja perii tietysti lainasta myös koron. Koska olet lainanottajan tuttava, korko olisi voinut olla hyvin pieni. Paitsi jos vakuutta ei olisi ollut, silloin olisit voinut pyytää isompaa korkoa. Mutta vakuuden asettaminen olisi tuossa tilanteessa ollut järkevämpää.
🦄En lainaa ammattimaisesti...
- Anonyymi
En lainaa ammattimaisesti...
Et tietenkään, eikä koron olisi saanut olla yhtä suuri kuin rahoituslaitoksilla. Muuten tuttavasi olisi lainannut sellaisesta.
Jos tuo ammattimaisuus jollain tavalla huolestuttaa niin sen pienen koron mitä olisit voinut periä, olisit sitten vain ilmoittanut veroilmoituksessa tuloinasi. Voin olla aivan varma siitä, ettei verottaja pitäisi sinua ammattimaisena lainanantajana sen yhden lainan perusteella. 😁
Oman p*ffan suojaaminen oikeanlaisilla dokumenteilla on harkintakykyä, ei ammattimaisuutta.
🦄 Anonyymi kirjoitti:
Et tietenkään, eikä koron olisi saanut olla yhtä suuri kuin rahoituslaitoksilla. Muuten tuttavasi olisi lainannut sellaisesta.
Jos tuo ammattimaisuus jollain tavalla huolestuttaa niin sen pienen koron mitä olisit voinut periä, olisit sitten vain ilmoittanut veroilmoituksessa tuloinasi. Voin olla aivan varma siitä, ettei verottaja pitäisi sinua ammattimaisena lainanantajana sen yhden lainan perusteella. 😁
Oman p*ffan suojaaminen oikeanlaisilla dokumenteilla on harkintakykyä, ei ammattimaisuutta.
🦄Ystävänaiseni on menettänyt luottotietonsa. On erehtynyt miehen kanssa yhteenja on nyt miehen taloudellinen vanki. Jeesasin, mutta ilmeisesti ei auttanut... eikä kyennyt sitä mulle sanomaan, ennenkuin kysyin.
Onpa jännää, että yksisarvinen ampuu noin kylmästi...- Anonyymi
Ystävänaiseni on menettänyt luottotietonsa. On erehtynyt miehen kanssa yhteenja on nyt miehen taloudellinen vanki. Jeesasin, mutta ilmeisesti ei auttanut... eikä kyennyt sitä mulle sanomaan, ennenkuin kysyin.
Onpa jännää, että yksisarvinen ampuu noin kylmästi...Eikä sulla ole edes käynyt mielessä että kyseessä voisi olla ammattimainen huijari joka lennokkailla uhritarinoilla on voinut huijata monelta muultakin kaltaiseltasi rahaa? Jos olet tuntenut ko ihmisen vasta suhteellisen vähän aikaa se on todennäköisin mahdollisuus. Sitten jos on ollut jo vuosia tuttu ja muutenkin tunnet taustat niin ei ehkä kuitenkaan ole.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Eikä sulla ole edes käynyt mielessä että kyseessä voisi olla ammattimainen huijari joka lennokkailla uhritarinoilla on voinut huijata monelta muultakin kaltaiseltasi rahaa? Jos olet tuntenut ko ihmisen vasta suhteellisen vähän aikaa se on todennäköisin mahdollisuus. Sitten jos on ollut jo vuosia tuttu ja muutenkin tunnet taustat niin ei ehkä kuitenkaan ole.
-harmiseikirj-Mistäpä voisi olla täysin varma nykyään?
- Anonyymi
Ihmisteksti kuin joku ihmisen tunnistaminen valvontakamerasta varmasti heh, tuollaista juttua pitäisi tehdä koska äänestä ei pysty tunnistamaan henkilöä, ohjelmointijuttuja pitäisi. Jos on vaikka flunssa niin ääni on erilainen sitten kuin vinkuva vvikipedia.
Pelit joo huviusta, mutta jollain älypuhelimella ei välttämätä pyöri kaikki hienot peliten ellei ole 28 kappaletta multicore-prosessoreita puhelimen sisällä.
Kaikkien pelien ei tarviytse olla niin hirveitä grafiikkatehoja vaativia kuten pitäisi käydä tyttöjen luona jotain sosiaalinen seikkailupeli missä dialogejaSohvatyyny on hyvä, kun nojaa kovaan kyynärnojaan. Se on myös hyvä, kun torkkuu sohvalla.
- Anonyymi
Voi olla pelotvas jos menee juttelemasan esim sairaanhoitajien luoksekin.
Pelottasvas tapaaminen.- Anonyymi
Pelottavaa on, jos olet juhlissa vessassa ja paperi on loppu.
Aina viihteelle lähdettäessä on hyvä olla muutama arkki serlaa laukussa. Loppuillasta kaikki telineet tyhjät . Oppinut olen jotain minäkin💩
- Anonyymi
Pelottavaa on, jos olet juhlissa vessassa ja paperi on loppu.
Eh heh hee pelottavaa on se, että juhlissa on vessapaperia ja se jää näkyvästi housun reunaan roikkumaan ja juhlit sen hännän kanssa muinamiehinä.
Anonyymi kirjoitti:
Eh heh hee pelottavaa on se, että juhlissa on vessapaperia ja se jää näkyvästi housun reunaan roikkumaan ja juhlit sen hännän kanssa muinamiehinä.
On se vielä pelottovampaa, kun paperi jää kenkään kiinni ja tulla liihottaa siellä perässä.
Viimeksi näin eräällä miestarjoilijalla. Oltiin tukehtua ruokaamme kaverin kanssa :)Anonyymi kirjoitti:
No vanha valtiomies selittää senkin hienosti. 😬
- Anonyymi
No vanha valtiomies selittää senkin hienosti. 😬
Onko multa mennyt ohi jotain😀 Miten?
- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
On se vielä pelottovampaa, kun paperi jää kenkään kiinni ja tulla liihottaa siellä perässä.
Viimeksi näin eräällä miestarjoilijalla. Oltiin tukehtua ruokaamme kaverin kanssa :)No nyt tiedän millä halloween asusteella saan murhan sekä naurut aikaiseksi, kiitti! 🥸
Anonyymi kirjoitti:
Onko multa mennyt ohi jotain😀 Miten?
En tiedä? Tilannekohtaista. Aina sitä jotain keksii, joko höhöttää js tempaisee taskuunsa sen psperin ja läpsii vaikka itseään takapuoleen...😀
- Anonyymi
En tiedä? Tilannekohtaista. Aina sitä jotain keksii, joko höhöttää js tempaisee taskuunsa sen psperin ja läpsii vaikka itseään takapuoleen...😀
Niinpä tietenkin, sori ei leikannut😅 väsymys ja sit ajattelin, et liittyy johki valtiomiesjuttuun, mikä mennyt multa ohi.
Väsyneenä sitä ei liitä mitään mihinkään ja toisaalta tulee asiasta A mieleen asia Y. Väsymyksestä ja valtiomiehestä tuli mieleen väsynyt mies…ja rupesin sitä miettimään missä laulussa laulettiin niin🤔. Edu Kettusella oli joku isä aiheinen biisi, josta sitten tulit sinä mielee…sellaista ajatuksen juoksua, mitä tuli mieleen😄? Anonyymi kirjoitti:
Niinpä tietenkin, sori ei leikannut😅 väsymys ja sit ajattelin, et liittyy johki valtiomiesjuttuun, mikä mennyt multa ohi.
Väsyneenä sitä ei liitä mitään mihinkään ja toisaalta tulee asiasta A mieleen asia Y. Väsymyksestä ja valtiomiehestä tuli mieleen väsynyt mies…ja rupesin sitä miettimään missä laulussa laulettiin niin🤔. Edu Kettusella oli joku isä aiheinen biisi, josta sitten tulit sinä mielee…sellaista ajatuksen juoksua, mitä tuli mieleen😄?Ai. No mä vaan tarkoitin, että keksiihän sitä jotain aina, et voi heittää nauruks... sama kun Ace Ventura, kun oli joutunut vessareissulla hain liki syömäksi...
https://youtu.be/GUfS_2UGftg
Huisi pätkä. 😁- Anonyymi
Ai. No mä vaan tarkoitin, että keksiihän sitä jotain aina, et voi heittää nauruks... sama kun Ace Ventura, kun oli joutunut vessareissulla hain liki syömäksi...
https://youtu.be/GUfS_2UGftg
Huisi pätkä. 😁Joo, niin tajusin, etten tajunnut ja sit tajusin😅🧠😴
Jimin kevytversio roikkuvasta paperista😂 Anonyymi kirjoitti:
Joo, niin tajusin, etten tajunnut ja sit tajusin😅🧠😴
Jimin kevytversio roikkuvasta paperista😂Joo, huikea näyttelijä! 😂
- Anonyymi
Joo, huikea näyttelijä! 😂
On! ..ja ollut nuorena mun yks suosikki näyttelijä, toinen mikä jaksaa aina yllättää hulvattomuudella on Mr.Bean… hänen itsevarmuus ja hyvä käsikirjoitus 👌
Anonyymi kirjoitti:
On! ..ja ollut nuorena mun yks suosikki näyttelijä, toinen mikä jaksaa aina yllättää hulvattomuudella on Mr.Bean… hänen itsevarmuus ja hyvä käsikirjoitus 👌
Kumpikin sellaisia kokovartalonäyttelijöitö. 😄👌
Suomslaista vaan Heikki Kinnunen pystyy liki samaan. 😀- Anonyymi
Kumpikin sellaisia kokovartalonäyttelijöitö. 😄👌
Suomslaista vaan Heikki Kinnunen pystyy liki samaan. 😀Kinnusessa on jotain vastenmielistä. En tiedä mitä, mut eiiii 😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kinnusessa on jotain vastenmielistä. En tiedä mitä, mut eiiii 😄
En kyl muista mitään sen juttuja, lapsena jotain nähnyt.
Anonyymi kirjoitti:
En kyl muista mitään sen juttuja, lapsena jotain nähnyt.
No esimerkiksi....
https://youtu.be/g07y7riZDa4
Mä tykkään Heikki Kinnusesta. 😁- Anonyymi
No esimerkiksi....
https://youtu.be/g07y7riZDa4
Mä tykkään Heikki Kinnusesta. 😁Mä en tykkää, en tiedä mikä siinä on… toi klippihän oli hyvä 😄ja ihan Mr.Bean, en tiedä mikä siinä on, ehkä olen joskus ehdollistunut johonkin epämiellyttävään kun Kinnunen ollut TV:ssä lapsena… meni vähän pitkälle analyysi mut en muutakaan keksi.
Anonyymi kirjoitti:
Mä en tykkää, en tiedä mikä siinä on… toi klippihän oli hyvä 😄ja ihan Mr.Bean, en tiedä mikä siinä on, ehkä olen joskus ehdollistunut johonkin epämiellyttävään kun Kinnunen ollut TV:ssä lapsena… meni vähän pitkälle analyysi mut en muutakaan keksi.
Niin, noi on jänniä juttuja. Taisit jotain laittaa Miitta Sorvalista ja se on mulle taas vastaavaa... siinä ihmistyypissä on joku, mille oon ehdollistunut.
On tuokin vitsaus... mutta jos ois koira, se ei tulisi samoin. Niiden muisti rakentuu toisin. 😁- Anonyymi
Niin, noi on jänniä juttuja. Taisit jotain laittaa Miitta Sorvalista ja se on mulle taas vastaavaa... siinä ihmistyypissä on joku, mille oon ehdollistunut.
On tuokin vitsaus... mutta jos ois koira, se ei tulisi samoin. Niiden muisti rakentuu toisin. 😁(En ole koskaan ennen laittanut Sorvarista mitään., siis joo nyt laitoin). Aikaisemmin olin vaan väsy nyt ei välttämättä ajatus ihan juokse, kun on väsy ja muutama kuiva britti omppu juotuna…en pysty menee nukkumaan ennenkö teini tullut kotiin…sitä odotellessa.
Miten koirat ehdollistuu? Rakastan koiria, mutta en ymmärtä niitä. Olen ihan kissaihminen😅 Anonyymi kirjoitti:
(En ole koskaan ennen laittanut Sorvarista mitään., siis joo nyt laitoin). Aikaisemmin olin vaan väsy nyt ei välttämättä ajatus ihan juokse, kun on väsy ja muutama kuiva britti omppu juotuna…en pysty menee nukkumaan ennenkö teini tullut kotiin…sitä odotellessa.
Miten koirat ehdollistuu? Rakastan koiria, mutta en ymmärtä niitä. Olen ihan kissaihminen😅Mä taas otin pojan autosta vaihdelaatikon irti. Sain öljyt silmille, mutta poika sai jotain muutakin ja käytiin ensiavussa. Nyt otan muutaman olusen, että saan unta. Ja odotan neitinkin ulkos kotiin. 😬
Koirat ei ehdollistu kielellisesti, ne muistaa hajun tai vst. Ihmiselle riittää vaikka nimi.... eli sulle kaikki Heikit on esim. Mulkkuja. Tosin voi koiratkin ehdollistuu vaikka miehiinkin, tai lapsiin jne..mutta harvemmin.... yleensä ne luottaa aisteihin.... tai siihen parhaaseensa, eli hajuun.interlocutrice kirjoitti:
Mä taas otin pojan autosta vaihdelaatikon irti. Sain öljyt silmille, mutta poika sai jotain muutakin ja käytiin ensiavussa. Nyt otan muutaman olusen, että saan unta. Ja odotan neitinkin ulkos kotiin. 😬
Koirat ei ehdollistu kielellisesti, ne muistaa hajun tai vst. Ihmiselle riittää vaikka nimi.... eli sulle kaikki Heikit on esim. Mulkkuja. Tosin voi koiratkin ehdollistuu vaikka miehiinkin, tai lapsiin jne..mutta harvemmin.... yleensä ne luottaa aisteihin.... tai siihen parhaaseensa, eli hajuun.Ja hajuhsn on niille se miten ne erottaa yksilöt...
- Anonyymi
Mä taas otin pojan autosta vaihdelaatikon irti. Sain öljyt silmille, mutta poika sai jotain muutakin ja käytiin ensiavussa. Nyt otan muutaman olusen, että saan unta. Ja odotan neitinkin ulkos kotiin. 😬
Koirat ei ehdollistu kielellisesti, ne muistaa hajun tai vst. Ihmiselle riittää vaikka nimi.... eli sulle kaikki Heikit on esim. Mulkkuja. Tosin voi koiratkin ehdollistuu vaikka miehiinkin, tai lapsiin jne..mutta harvemmin.... yleensä ne luottaa aisteihin.... tai siihen parhaaseensa, eli hajuun.Oi Oi, järkky! Toivottavasti saitte hyvän ensiavun!
Ei Heikit ole mulkkuja😅, oli kerran yksi mukavakin Heikki, mutta hän tajusi pysyä minusta riittävän etäällä, joten ehkä se oli se juttu joka pelasti kaikki Heikit😂paitsi Kinnusta.
Ymmärrän pointin, noinhan se menee, mut ihmisillä mutkien kautta.
Eikös se ihmisilläkin lopulta hajuaisti ratkaise kemiat? Siis se miellyttävänä toisen tuoksu. Anonyymi kirjoitti:
Oi Oi, järkky! Toivottavasti saitte hyvän ensiavun!
Ei Heikit ole mulkkuja😅, oli kerran yksi mukavakin Heikki, mutta hän tajusi pysyä minusta riittävän etäällä, joten ehkä se oli se juttu joka pelasti kaikki Heikit😂paitsi Kinnusta.
Ymmärrän pointin, noinhan se menee, mut ihmisillä mutkien kautta.
Eikös se ihmisilläkin lopulta hajuaisti ratkaise kemiat? Siis se miellyttävänä toisen tuoksu.Vissiin silmästä ei löytynyt mitään erikoista, poitsu tuppaa olemaan aika herkkä näissä, mut käyty on. Nyt vejättää lappu silmässä. 😁
No kunhan sanoin, että olis nimi, mut voi se olla jokin piirre tms. Niitä on niin vaikea löytää....
No ihmisellä voi se reagointi tulla niiiiin monesta, varmaan riippuu jostain hiton vuodenajastakin. 😳
Ja jos miettii niin, että mitä helskattia sitä voikaan lopulta menettää, kun nostaa niskakarvansa turhasta? 🤔
Mä oon löytänyt itse vaikka mitä ehdollistunia itseltä. Kuljen aika paljon niitä kohti pokkana. Ei oo vielä tappanut tähän mennessä. 😂- Anonyymi
Vissiin silmästä ei löytynyt mitään erikoista, poitsu tuppaa olemaan aika herkkä näissä, mut käyty on. Nyt vejättää lappu silmässä. 😁
No kunhan sanoin, että olis nimi, mut voi se olla jokin piirre tms. Niitä on niin vaikea löytää....
No ihmisellä voi se reagointi tulla niiiiin monesta, varmaan riippuu jostain hiton vuodenajastakin. 😳
Ja jos miettii niin, että mitä helskattia sitä voikaan lopulta menettää, kun nostaa niskakarvansa turhasta? 🤔
Mä oon löytänyt itse vaikka mitä ehdollistunia itseltä. Kuljen aika paljon niitä kohti pokkana. Ei oo vielä tappanut tähän mennessä. 😂Se, se taitaa olla, rohkeus elää, vaikka on niitä omia juttuja… ja totta, voi menettää paljonkin, jos ei löydy rohkeutta.
Joo ymmärsin sen nimi jutun laajemmin ja tarkoitin myös laajemmin. En ole mikään heikkejen vihaaja, mutta haluan naisen. Sori se vaan on mun juttu ja olen siitä varma. Laitan nyt tämän tähän vaan näin sen kummempia miettimättä, koska aina ei vaan jaksa ajatella. Anonyymi kirjoitti:
Se, se taitaa olla, rohkeus elää, vaikka on niitä omia juttuja… ja totta, voi menettää paljonkin, jos ei löydy rohkeutta.
Joo ymmärsin sen nimi jutun laajemmin ja tarkoitin myös laajemmin. En ole mikään heikkejen vihaaja, mutta haluan naisen. Sori se vaan on mun juttu ja olen siitä varma. Laitan nyt tämän tähän vaan näin sen kummempia miettimättä, koska aina ei vaan jaksa ajatella.Ymmärsinkö oikein, että olet nainen ja haluaisit naisen elämääsi? 🤔
Oikeastaan tämä pitää tarkentaa, että osaan hahmottaa keissin? 😊- Anonyymi
Ymmärsinkö oikein, että olet nainen ja haluaisit naisen elämääsi? 🤔
Oikeastaan tämä pitää tarkentaa, että osaan hahmottaa keissin? 😊Kyllä näin on. Ja tiedän että morkkistelen näitä anonyymi juttuja aamulla, vaikka ne onkin just niin.
- Anonyymi
Ymmärsinkö oikein, että olet nainen ja haluaisit naisen elämääsi? 🤔
Oikeastaan tämä pitää tarkentaa, että osaan hahmottaa keissin? 😊Onko sulle useinkin käynyt näin, että juku juttelee ja luottaa ja sit purkautuu? En tiedä onko tämä nyt yhtään oikea paikka, mut kiitos kuitenkin, jotenkin helpotti, että vaan laitoin ne asiat yliväsyneenä sulle.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä näin on. Ja tiedän että morkkistelen näitä anonyymi juttuja aamulla, vaikka ne onkin just niin.
No seuraava askel on ottaa nikki ja sit ottaa vastaan muutakin kritiikkiä. 😬
Mä ainakin oon huomannut, että täällä netissä on niin helppoa kaunistella kaikki niin hiton hienoksi. Ja oikeastaan naurattaa, miten ihmiset haluaakin tehdä itsestään ”kuvitteellisen kauniita ja ihania”. 😄
Samalla se mitä itse on oikeasti, tuntuu naurettavan helpolta olla....siis olla mitä on. 😀Anonyymi kirjoitti:
Onko sulle useinkin käynyt näin, että juku juttelee ja luottaa ja sit purkautuu? En tiedä onko tämä nyt yhtään oikea paikka, mut kiitos kuitenkin, jotenkin helpotti, että vaan laitoin ne asiat yliväsyneenä sulle.
Aika usein. Viimeksi tiistsins keksin kuningasajatuksen ja kävin baarissa ekstemporee. Tutustuin yhteen 24 jannuun ja se purkautui mulle. Kuuntelin vasn... ja sain samanmoiset palautteet.
Niin, jäikö välistä viesti, että kysyin, että haluatko naisena naisen, vai oliko se joku muu joka halusi naisen? 😂
Sorppa, mut mulle ano on vaan ano. 😬- Anonyymi
No seuraava askel on ottaa nikki ja sit ottaa vastaan muutakin kritiikkiä. 😬
Mä ainakin oon huomannut, että täällä netissä on niin helppoa kaunistella kaikki niin hiton hienoksi. Ja oikeastaan naurattaa, miten ihmiset haluaakin tehdä itsestään ”kuvitteellisen kauniita ja ihania”. 😄
Samalla se mitä itse on oikeasti, tuntuu naurettavan helpolta olla....siis olla mitä on. 😀Jos pitkään kirjoittelee, nimillä on helppo löytää joku tyyppi, jos on motiivia. Se on ehkä yksi syy miksi anonyyminä olo tuntuu järkevämmältä…jutut häviää …paitsi jos roikkuu jonkun lahkeessa😀ne on edes jossain, jotenkin.
Tiedän miltä se kritiikin vastaanotto tuntuu, paljon on niitäkin, jotka vaan purkaa ja ottaa kohteekseen tai kuvittelee jostain muusta yhteydestä tuntevansa ja sit purkaa hyvää tai pahaa oloaan.
Soriii 😬 nyt meni ihan aidanseipääksi, mut se tähän kellonaikaan ja mielentilaan sallittakoon. - Anonyymi
Aika usein. Viimeksi tiistsins keksin kuningasajatuksen ja kävin baarissa ekstemporee. Tutustuin yhteen 24 jannuun ja se purkautui mulle. Kuuntelin vasn... ja sain samanmoiset palautteet.
Niin, jäikö välistä viesti, että kysyin, että haluatko naisena naisen, vai oliko se joku muu joka halusi naisen? 😂
Sorppa, mut mulle ano on vaan ano. 😬Ei mitään anteeksi pyyntöjä, olen ano ja kestän sen😉
Olen nais-nainen. - Anonyymi
Sorppa, mut mulle ano on vaan ano. 😬Harmi, et Savon baarit on niin kaukana 😀.
Anonyymi kirjoitti:
Harmi, et Savon baarit on niin kaukana 😀.
No ne varmaan on. Jos oikein ymmärsin, oot jotain Raisiosta. 😬
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään anteeksi pyyntöjä, olen ano ja kestän sen😉
Olen nais-nainen.Niin mutta siis haluatko naisena naiseläjän itsellesi? Se vaivaa mieltä...
- Anonyymi
Niin mutta siis haluatko naisena naiseläjän itsellesi? Se vaivaa mieltä...
Haluan, mut se ei ole ongelma😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluan, mut se ei ole ongelma😁
Kaikki muu kyl vaivaa mieltä se ei. Mut kiitos taisin saada jo purkaa riittävästi.. niistä ongelmista mitä nyt uskaltaa palstalla sanoa. 😊
- Anonyymi
No ne varmaan on. Jos oikein ymmärsin, oot jotain Raisiosta. 😬
En nyt viitsi kauheen tarkasti kertoa mistä olen, etten likaa täällä pajasta itsestäni, se tässä nyt puuttuisi että saisin täällä p…kaa niskaan, kun sitä jo ihan riittävästi muutenkin on tullut.
Anonyymi kirjoitti:
Jos pitkään kirjoittelee, nimillä on helppo löytää joku tyyppi, jos on motiivia. Se on ehkä yksi syy miksi anonyyminä olo tuntuu järkevämmältä…jutut häviää …paitsi jos roikkuu jonkun lahkeessa😀ne on edes jossain, jotenkin.
Tiedän miltä se kritiikin vastaanotto tuntuu, paljon on niitäkin, jotka vaan purkaa ja ottaa kohteekseen tai kuvittelee jostain muusta yhteydestä tuntevansa ja sit purkaa hyvää tai pahaa oloaan.
Soriii 😬 nyt meni ihan aidanseipääksi, mut se tähän kellonaikaan ja mielentilaan sallittakoon.No täällä tämä anonyymeys on se juttu. Oonhan mäkin anonyymi, vaikka oon rekattu. Joku interlocutrice vaan...
Enkä mäkään täällä olis omalla nimellä.... muutenhanvoisin jossainfacepalstallahöpistä samoja...Anonyymi kirjoitti:
En nyt viitsi kauheen tarkasti kertoa mistä olen, etten likaa täällä pajasta itsestäni, se tässä nyt puuttuisi että saisin täällä p…kaa niskaan, kun sitä jo ihan riittävästi muutenkin on tullut.
Eikä kannatakkaan.... täällä on kyyliä tarpeeksi. Tiedän. 😁
- Anonyymi
Eikä kannatakkaan.... täällä on kyyliä tarpeeksi. Tiedän. 😁
Jep👍
- Anonyymi
Sorry, mun käsityskykyni ei riittänyt ihan kaikkeen pohdiskeluun; mitä ketjusta löytyi.
Työssä käyvälle hyväpalkkaiselle henkilölle ei 500€, merkkaa yleensä yhtään mitään.
2- 3 tonnia jää kuitenkin jokapäiväiseen elämiseen. Siis jos ei itse ole velkavankeudessa pankin kanssa, asuntolainaa, autolainaa, kesämökkilainaa jne. Hyväpalkkaisiakin yli varojensa eläjiä tästä maasta löytyy.
Toista se toimeentulo on työttömien yksineläjien ja etenkin miesten, sossu tuskin erityisemmin auttaa. Vuokra-asunto joka työelämässä olevan on helppo itse valita; minkä hintaisen vuokran maksaa kuukausittain, pystyy arvioimaan asunnon koon ja sijainnin perusteella. Mutt putoappa työmarkkinoilta, työttömyyskorvausta saat odottaa pahimmassa tapauksessa 2-3 kk:tta. Vuokra on maksettava joka kuukausi sovittuna päivänä... tai lennät asunnostasi ulos, vaikka pakkaseen.
Oon näitä tarinoita muutamia kuullut. Hädissään yrittävät lainata tuttaviltaan rahaa voidakseen maksaa asunnon vuokran. Uutta asuntoa on vaikea löytää, jos ei ole 2kk:n takuuvuokraa maksaa etukäteen sisälle sen aloituskuukauden vuokra siihen päälle. Millä hel... vetillä sä kenenkään ihmisyyttä sillä hädällä mittaat?
Koitas elää ilman asuntoa, jollet sitten pääse jonkun tuttavan sohvalle. Rappukäytävät, lehtilaatikot ja pelastusarmeijan yömajat ainuita yöpymispaikkoja.
Ei siitä ole kaukana ns. liekkimajat metsässä ja putoaminen puliukoksi... alkoholisoituneen on vaikea nousta takaisin työläiseksi... ja harvoin yhteiskunta edes yrittää auttaa niitä todellisia väliinputoajia.
Ja alkoholia ei tarvitse ostaa Alkosta, tekevät itse omat liemensä, korpikuusenkyyneleitä vielä nykyäänkin ja kilju on nopein ja halvin vaihtoehto.
Hylätyt vanhat ränsistyneet omakotitalot ovat hyvin suosittuja, eikä talossa sentään tuuli puhalla yhtä lujaa kuin ulkosalla, aina muutaman asteen plussan puolella sisätiloissa.
Kierrätyskeskuksista vanhoja patjoja saavat muutamalla eurolla, joskus kuulemma ilmaisiakin ollut jaossa... kodittomille. Niitä miehiä on Suomenmetsissä, jopa kaupunkien laitamilla! Rahaa heidän auttamiseen ei kuitenkaan löydy valtion kukkarosta, ne rahat tarvitaan uussuomalaisten asuttamiseen uusiin kerrostaloihin, joissa on kaikki mukavuudet. Harvat heistä Suomessa töitä tekevät, mutt työllistävä vaikutus heillä kyllä on.
Mä olen tätä menoa sen verran läheltä nähnyt, ett mua todellakin suututtaa.
Voisihan noille laitapuolen kulkijoillekin rakentaa asuntoja, vaikka parakkimaisia.
Muutama järjestyksen valvoja ja aamupuuro muki kahvia. Viideltä keitettyjä perunia, ja "jonotettavien ruokakassien" sisältämiä eväitä. Jostain leipomosta päivän vanhaa leipää jne. Jonkin asteista sosiaalihuoltoa heikommassa asemassa oleville kansalaisillemme... ohko liikaa pyydetty?
Enkä mä oikeesti sulle raivoa, vaikka aloituksesta taitaa sellaisen käsityksen saadakkin. Mua suututti vähän joka asia... sotkettiin vielä uskontokin tähän yhtälöön. Mä muistelen joskus lukeneeni, ett henkilö jolla on kaksi ihokasta, lahjoittakoot sen toisen ihokkaansa sellaiselle ihmiselle jolla ei ole sellasta.
Olen muuten periaatteessa ateisti... joten se siitä, mun uskostani.
Hyvät yöt, nukkukaa hyvin!.. Mulla on aivan hirveä nuha, taisin vilustua kalastaessa vesi on aikast kylmää ja ulkona miinusasteita sekä tuulta, räplää siinä nyt virvelin kanssa. Huomenna mua ei saa ulos edes ase kädessä, se on varma mä poden tautiani.
Huomenna pottumuusia ja lihamureketta, kaalisalaattia, puolukkasurvosta.
tr.. likka- Anonyymi
Ongelma taitaa olla siinä että jos alkkiksille hommataan vaikka lämpimiä kontteja asunnoiksi, mikä olisi ihan hyvä juttu, niin vaikka siellä konttikylässä varmasti osa porukasta eläisi hyvin ja asumustaan kunnioittaen sitten olisi myös se osa joka vain melskaisi ja särkisi kaiken sinne hankitun. Voisihan sitä silti kokeilla, vain murto-osalla kehitys- ja muuhun ulkomaanapuun lähetetystä rahasta voisi jonkinlaisia konttikyliä perustaa varmaan jokaiseen isompaan taajamaan.
-harmiseikirj- No aloituksessa tarkoitus oli ihan ideana se, että luvataan, vannotaan ja sitten vaan koitetaan lakaista joku velvoite maton alle.
Voi olla yksi kierre tai kierteen alku tuonne syrjäytymiseen, vaikka tällä tyypillä on oma klaaninsa takana.
Monet noista alkoholisoituneista ja ongelmaisista unohtaa sen, että vaikka heitä kuinka autettaisiin, itsekin pitäisi jotain tehdä.
Ja vaikka joillain menee paremmin, niin vastoinkäymisiä on heilläkin, ei se kellään ole yhtä ruusunlehdillä juoksentelua.
Mä kävin nostelee kaverin mökillä saunarakennukseen isoja ikkunoita. Nyt syön jotain ja sit myllään maalla puimalarakennuksella tavaroita kohdilleen. Otahan sä romuskapäivä ja killitä juoda paljon. 😁👌- Anonyymi
No aloituksessa tarkoitus oli ihan ideana se, että luvataan, vannotaan ja sitten vaan koitetaan lakaista joku velvoite maton alle.
Voi olla yksi kierre tai kierteen alku tuonne syrjäytymiseen, vaikka tällä tyypillä on oma klaaninsa takana.
Monet noista alkoholisoituneista ja ongelmaisista unohtaa sen, että vaikka heitä kuinka autettaisiin, itsekin pitäisi jotain tehdä.
Ja vaikka joillain menee paremmin, niin vastoinkäymisiä on heilläkin, ei se kellään ole yhtä ruusunlehdillä juoksentelua.
Mä kävin nostelee kaverin mökillä saunarakennukseen isoja ikkunoita. Nyt syön jotain ja sit myllään maalla puimalarakennuksella tavaroita kohdilleen. Otahan sä romuskapäivä ja killitä juoda paljon. 😁👌"No aloituksessa tarkoitus oli ihan ideana se, että luvataan, vannotaan ja sitten vaan koitetaan lakaista joku velvoite maton alle.
Voi olla yksi kierre tai kierteen alku tuonne syrjäytymiseen, vaikka tällä tyypillä on oma klaaninsa takana."
Työttömyys on monelle ensimmäinen aste syrjäytymiseen, jota seuraa velkakierre, kun vielä yritetään pysyä ns. pinnalla. Alkoholi astuu melko varmasti pikkuhiljaa kuvioon ja silloin peli on lähes varmasti pelattu.
Harva deeku on sen verran kondiksessa ett edes puistotyöntekijäksi kelpuutetaan, kaupungille haravoimaan roskia, tyhjentämään roskakoreja isompaan jäteastiaan ja keräämään koiran jätöksiä nurmikoilta. Puistojen nurmikoilla kesäaikaan moni ihminen ottaa aurinkoa viltillä tai lukee kirjaa maaten puiden varjoissa, vesi tai limsapullo vierellään. Ainakin Turussa, esim. Puolalanpuistossa ja Mannerheiminpuistossa.
Mulla on yhden miehen kertomus, miten eriraiteille elämässään joutui, ja kuinka sitkeästi yritti saada jonkin aikaa töitä rakennuksilta, kaupungin puisto-osastolta, elementti valimolta jne... tuloksettomasti. Lopulta pääsi työvoimatoimiston työjakso kokeiluun, Juntusta tarjottiin mulle pihatyöntekijäksi, tai johonkin muuhun vastaavaan työhön... jota hänelle voitaisiin järjestää, arkipäivisin. Työkkäri maksoi mulle siitä, ett otan miehen töihin kokeeksi...ilman irtisanomisaikaa.
Juntunen tuli, ensimmäisenä hankin hänelle työvaatteet, parit halvat farkut ja muutamat T-paidan. Sai aamuisin ilmaisen aamupuuron, voileivän ja kahvin, jonka jälkeen meni tekemään pihatöitä nurmikonleikkausta, haravointia, roskakorien tyhjennystä jne.
Lounaalle oli joskus kutsuttava muutamien hoidokki ukkojen kanssa pihalta. Juntunen piti äijistä hyvää huolta, kun he olivat pihalla.
Joten Juntusen työtehtävät lisääntyivät ihan itsestään. Sadepäivinä hän sai olla sisällä ukkojen seurana, luki sanomalehteä, auttoi pyörätuolin kanssa kulkevia ja muita hoidettavia talutti tukien varmuuden vuoksi, paikasta toiseen.
Jokapaikan Juntunen, sopeutui joukkoomme niin täydellisesti ja mä palkkasin hänet lopulta vakituiseksi avustajaksi... sekahommiin hoivakodissa. Hoitoapulaiseksi ja ulkotyöntekijäksi, lopulta hänestä tuli vielä saunamajuri, itsenäisesti kävelevien ukkojen saunavuoroihin.
Juntunen on ollut meillä töissä jo muutaman vuoden, enkä tippaakaan kadu, ett lähdin siihen kokeiluun mukaan. Ne työkkärin maksamat rahat, sijoitin muuten Juntuselle itselleen, kattilaan kahvikeittimeen, lusikoihin, mukeihin, uunivuokaan ym. mitä nyt ihminen taloudessaan yleensäkin tarvitsee. Paremman ja halvemman asunnon mä puhuin yhden pariskunnan luota, pihatöiden avustuksen muodossa, hän sai asunnon pihasaunan yhteydessä olevasta pienestä huoneesta. Sopimukseen kuului myös sen saunan lämmitys lauantaisin, isäntäpariskunnan käyttöön. Jonka jälkeen sai vasta käyttää saunaa itse.
Toinen tapaus jonka palkkasin oli ns. laivakokki, mahtavan taitava keittiöpäällikkö, jonka elämä oli luisunut raiteiltaan alkoholin myötä... syyt oli erinäisiä, mutt lopputili oli tullut alkoholismin takia. Työvälitystoimisto hänetkin mun juttusille oli lähettänyt. Keskustelun jälkeen lupasin hänelle 3 kk:n pestin, mutt yhtään tosikrapulaista tai humalaista aamua mä en tule suvaitsemaan. Mä en tiedä miten vaikeaa se aika hänelle oli, mutt kaikki meni nappiinsa. Mä palkkasin hänetkin vakituiseksi keittiöön, josta koko hoivaosasto tuli nauttimaan. Itse opin häneltä monta hyödyllistä asiaa... Nykyään hän pyörittää jo taas kahta omaa lounasruokalaa menestyksekkäästi. Ensimmäinen tyrehtyi koronan myötä, mutt aallonpohjastakin voi nousta, kun on sisua yrittää.
Jk. Mäkin meen päivätorkuille, pientä lämpöä taas pitää, flunssa tulossa takaisin.
tr.. likka - Anonyymi
Hyvät ruuat sulla on, harrastukset ja uskontokin kunnossa, kun ateistina olet valmis antamaan toisen ihokkaasi. Lämpöä ja paranemisia sun päivään😌, vauvan päälakeen ja poskelle hellä silitys🧸
- Anonyymi
Niin ja kiva kun olet tullut takaisin kirjoittelemaan👍Vauvan tuhina juttuja on aina ihana lukea.
Anonyymi kirjoitti:
"No aloituksessa tarkoitus oli ihan ideana se, että luvataan, vannotaan ja sitten vaan koitetaan lakaista joku velvoite maton alle.
Voi olla yksi kierre tai kierteen alku tuonne syrjäytymiseen, vaikka tällä tyypillä on oma klaaninsa takana."
Työttömyys on monelle ensimmäinen aste syrjäytymiseen, jota seuraa velkakierre, kun vielä yritetään pysyä ns. pinnalla. Alkoholi astuu melko varmasti pikkuhiljaa kuvioon ja silloin peli on lähes varmasti pelattu.
Harva deeku on sen verran kondiksessa ett edes puistotyöntekijäksi kelpuutetaan, kaupungille haravoimaan roskia, tyhjentämään roskakoreja isompaan jäteastiaan ja keräämään koiran jätöksiä nurmikoilta. Puistojen nurmikoilla kesäaikaan moni ihminen ottaa aurinkoa viltillä tai lukee kirjaa maaten puiden varjoissa, vesi tai limsapullo vierellään. Ainakin Turussa, esim. Puolalanpuistossa ja Mannerheiminpuistossa.
Mulla on yhden miehen kertomus, miten eriraiteille elämässään joutui, ja kuinka sitkeästi yritti saada jonkin aikaa töitä rakennuksilta, kaupungin puisto-osastolta, elementti valimolta jne... tuloksettomasti. Lopulta pääsi työvoimatoimiston työjakso kokeiluun, Juntusta tarjottiin mulle pihatyöntekijäksi, tai johonkin muuhun vastaavaan työhön... jota hänelle voitaisiin järjestää, arkipäivisin. Työkkäri maksoi mulle siitä, ett otan miehen töihin kokeeksi...ilman irtisanomisaikaa.
Juntunen tuli, ensimmäisenä hankin hänelle työvaatteet, parit halvat farkut ja muutamat T-paidan. Sai aamuisin ilmaisen aamupuuron, voileivän ja kahvin, jonka jälkeen meni tekemään pihatöitä nurmikonleikkausta, haravointia, roskakorien tyhjennystä jne.
Lounaalle oli joskus kutsuttava muutamien hoidokki ukkojen kanssa pihalta. Juntunen piti äijistä hyvää huolta, kun he olivat pihalla.
Joten Juntusen työtehtävät lisääntyivät ihan itsestään. Sadepäivinä hän sai olla sisällä ukkojen seurana, luki sanomalehteä, auttoi pyörätuolin kanssa kulkevia ja muita hoidettavia talutti tukien varmuuden vuoksi, paikasta toiseen.
Jokapaikan Juntunen, sopeutui joukkoomme niin täydellisesti ja mä palkkasin hänet lopulta vakituiseksi avustajaksi... sekahommiin hoivakodissa. Hoitoapulaiseksi ja ulkotyöntekijäksi, lopulta hänestä tuli vielä saunamajuri, itsenäisesti kävelevien ukkojen saunavuoroihin.
Juntunen on ollut meillä töissä jo muutaman vuoden, enkä tippaakaan kadu, ett lähdin siihen kokeiluun mukaan. Ne työkkärin maksamat rahat, sijoitin muuten Juntuselle itselleen, kattilaan kahvikeittimeen, lusikoihin, mukeihin, uunivuokaan ym. mitä nyt ihminen taloudessaan yleensäkin tarvitsee. Paremman ja halvemman asunnon mä puhuin yhden pariskunnan luota, pihatöiden avustuksen muodossa, hän sai asunnon pihasaunan yhteydessä olevasta pienestä huoneesta. Sopimukseen kuului myös sen saunan lämmitys lauantaisin, isäntäpariskunnan käyttöön. Jonka jälkeen sai vasta käyttää saunaa itse.
Toinen tapaus jonka palkkasin oli ns. laivakokki, mahtavan taitava keittiöpäällikkö, jonka elämä oli luisunut raiteiltaan alkoholin myötä... syyt oli erinäisiä, mutt lopputili oli tullut alkoholismin takia. Työvälitystoimisto hänetkin mun juttusille oli lähettänyt. Keskustelun jälkeen lupasin hänelle 3 kk:n pestin, mutt yhtään tosikrapulaista tai humalaista aamua mä en tule suvaitsemaan. Mä en tiedä miten vaikeaa se aika hänelle oli, mutt kaikki meni nappiinsa. Mä palkkasin hänetkin vakituiseksi keittiöön, josta koko hoivaosasto tuli nauttimaan. Itse opin häneltä monta hyödyllistä asiaa... Nykyään hän pyörittää jo taas kahta omaa lounasruokalaa menestyksekkäästi. Ensimmäinen tyrehtyi koronan myötä, mutt aallonpohjastakin voi nousta, kun on sisua yrittää.
Jk. Mäkin meen päivätorkuille, pientä lämpöä taas pitää, flunssa tulossa takaisin.
tr.. likkaJuntunen ja laivakokki ottikin itse kiinni kepistä mutä tarjottiin. Siinä ero...
Ois pitänyt ottaa sun ”martikuvetta” pullo mukaan. 😀- Anonyymi
Juntunen ja laivakokki ottikin itse kiinni kepistä mutä tarjottiin. Siinä ero...
Ois pitänyt ottaa sun ”martikuvetta” pullo mukaan. 😀Niinpä, heille työkkäri tarjoi mahdollisuuden... aika harvinaista, sillä ei sieltä pääasiassa ihmisiä auteta löytämään työtä itselleen. Työkkäri tekee ns. työvoimapoliittisia päätöksiä, ja suosittelee työttömille erilaisia kursseja... valmistuu niistä sitt ammattiin tai ei.
Työvoimatoimisto ei ole samanlainen kuin joskus muinoin on ollut, joskus 70 - 80-luvulla vielä siellä keskityttiin kuulemma löytämään työttömille työtä ja alaa vaihtaville, palkallista harjoittelupaikkaa.
Kuten Wärtsilän omaa kurssittamista, harjoittelija sai pienen rahallisen korvauksen ja asunnon heidän omasta asuntolasta. Näin mulle ainakin on kerrottu.
Ajat ovat muuttuneet ja yhteiskunnan tavat, nykyisin aletaan taas velvoittamaan itse hakemaan töitä ainakin kerran kuussa, oli niitä potentiaalisia työpaikkoja sitt tarjolla tai ei.Meillä on ihan eri näkökulmat asioista...
Mä teen töitä lähinnä vanhusten parissa ja kuulen kannanottoja heidän näkökannoistaan. Niitä mä pyörittelen sitt omassa päässäni ja teen vertailuja... missä kohtaa vois toimia minusta järkevämminkin. Kuten, jos työtön asuu jossain maaseudulla, jossa eläminen on halvempaa... omistaa fillarin, mikä on ainoa oma kulkuneuvo; niin työpaikan hakeminen jostain päin Suomea on ihan yhtä tyhjän kanssa. Ei asunnoton pysty töissä käymään ja vuokra-asunnot kaupungeissa on todella kalliita, jos sellaisen edes onnistuu saamaan.
Vanhemmanväen puhumista alivuokralaisasunnoista ei nykyään ole tietoakaan, korkeintaan opiskelijoiden kimppakämppiä... ja ne ovat ihan oma yhteisönsä, suljettuja ulkopuolisilta. Se tästä keskustelusta...
"Ois pitänyt ottaa sun ”martikuvetta” pullo mukaan."
Mikähän olis suomennus tähän?
tr.. likka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja kiva kun olet tullut takaisin kirjoittelemaan👍Vauvan tuhina juttuja on aina ihana lukea.
Katsottiin eilen illalla myöhään Wallander- varas TV:stä ja siirrettiin kellon aikoja jo valmiiksi aamua varten. Hieno veto meiltä aikuisilta ihmisiltä, olla maailman ajan tasalla heti herättyämme. Kaikki ihan hyvin periaatteessa, paitsi etten ollut muistanut siirtää Mimmin vellikelloa. Hän heräs aamulla "varhain", näläntunteeseen, mä vilkaisin kelloa ja hapuilin uuden tutin käteeni, laittaen sen hänen suuhunsa.
Parin minuutin hiljaisuus (ehkä) ja sitten tutti lensi kaaressa ja korvia huumaava vaatimus; ei mitään tyhjää nassutettavaa vaan ruokaa ja justiinsa! Saihan neiti maitoannoksensa hetimiten, mutt kaikki muutkin ihmiset huushollissa tuli herätettyä ennen aikojaan.
Milläs siirrät pienen ihmisen sisäistä kelloa, siirtyy vain ajan kanssa!
Ei pitäisi olla fiksumpi vanhempi, mitä todellisuudessa ei kuitenkaan ole.
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, heille työkkäri tarjoi mahdollisuuden... aika harvinaista, sillä ei sieltä pääasiassa ihmisiä auteta löytämään työtä itselleen. Työkkäri tekee ns. työvoimapoliittisia päätöksiä, ja suosittelee työttömille erilaisia kursseja... valmistuu niistä sitt ammattiin tai ei.
Työvoimatoimisto ei ole samanlainen kuin joskus muinoin on ollut, joskus 70 - 80-luvulla vielä siellä keskityttiin kuulemma löytämään työttömille työtä ja alaa vaihtaville, palkallista harjoittelupaikkaa.
Kuten Wärtsilän omaa kurssittamista, harjoittelija sai pienen rahallisen korvauksen ja asunnon heidän omasta asuntolasta. Näin mulle ainakin on kerrottu.
Ajat ovat muuttuneet ja yhteiskunnan tavat, nykyisin aletaan taas velvoittamaan itse hakemaan töitä ainakin kerran kuussa, oli niitä potentiaalisia työpaikkoja sitt tarjolla tai ei.Meillä on ihan eri näkökulmat asioista...
Mä teen töitä lähinnä vanhusten parissa ja kuulen kannanottoja heidän näkökannoistaan. Niitä mä pyörittelen sitt omassa päässäni ja teen vertailuja... missä kohtaa vois toimia minusta järkevämminkin. Kuten, jos työtön asuu jossain maaseudulla, jossa eläminen on halvempaa... omistaa fillarin, mikä on ainoa oma kulkuneuvo; niin työpaikan hakeminen jostain päin Suomea on ihan yhtä tyhjän kanssa. Ei asunnoton pysty töissä käymään ja vuokra-asunnot kaupungeissa on todella kalliita, jos sellaisen edes onnistuu saamaan.
Vanhemmanväen puhumista alivuokralaisasunnoista ei nykyään ole tietoakaan, korkeintaan opiskelijoiden kimppakämppiä... ja ne ovat ihan oma yhteisönsä, suljettuja ulkopuolisilta. Se tästä keskustelusta...
"Ois pitänyt ottaa sun ”martikuvetta” pullo mukaan."
Mikähän olis suomennus tähän?
tr.. likkaMartingue, tumma rommi.😬
Neitin vellikello toimii absoluuttisen nälän mukaan. 😄- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsottiin eilen illalla myöhään Wallander- varas TV:stä ja siirrettiin kellon aikoja jo valmiiksi aamua varten. Hieno veto meiltä aikuisilta ihmisiltä, olla maailman ajan tasalla heti herättyämme. Kaikki ihan hyvin periaatteessa, paitsi etten ollut muistanut siirtää Mimmin vellikelloa. Hän heräs aamulla "varhain", näläntunteeseen, mä vilkaisin kelloa ja hapuilin uuden tutin käteeni, laittaen sen hänen suuhunsa.
Parin minuutin hiljaisuus (ehkä) ja sitten tutti lensi kaaressa ja korvia huumaava vaatimus; ei mitään tyhjää nassutettavaa vaan ruokaa ja justiinsa! Saihan neiti maitoannoksensa hetimiten, mutt kaikki muutkin ihmiset huushollissa tuli herätettyä ennen aikojaan.
Milläs siirrät pienen ihmisen sisäistä kelloa, siirtyy vain ajan kanssa!
Ei pitäisi olla fiksumpi vanhempi, mitä todellisuudessa ei kuitenkaan ole.
trollikkaKuulostaa siltä, että palasit takaisin isäs luokse, vai oliko niin että pääsit vauvan kanssa johki kaverin luokse?
On Mimmin kello tarkka! Nopeat liikkeet hänellä, niinkuin nähtävästi myös äidillä 😊 Mikäs siinä äitiyslomalla ei varmaan ole niin minuuttiaikataulussa mentävä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että palasit takaisin isäs luokse, vai oliko niin että pääsit vauvan kanssa johki kaverin luokse?
On Mimmin kello tarkka! Nopeat liikkeet hänellä, niinkuin nähtävästi myös äidillä 😊 Mikäs siinä äitiyslomalla ei varmaan ole niin minuuttiaikataulussa mentävä."Kuulostaa siltä, että palasit takaisin isäs luokse, vai oliko niin että pääsit vauvan kanssa johki kaverin luokse?"
Kyll mä olen ihan kalastuslomalla, jonka olen maksanut käteisellä. Asun erään perheyhteisön luona, mulla ja Mimmillä on yks makuuhuone. Sisaruksilla molemmilla oma makkari ja kahdella vanhemmalla lapsella lastenhuoneessa omat sänkynsä. Nuorin lapsista nukkuu äitinsä kanssa, kuten Mimmi mun kanssani.
Mulla on tarkoitus kyllä palata takaisin, mutt tällä hetkellä mun Faija saa ajatella asiaa, josta mä olen suuttunut hänelle! Mä olen aikuinen nainen ja mulla on oikeus elää omaa elämääni, vaikka mulla olisi perheeni kanssa sama asunto ja ruokatalous.
Sen napanuoran on katkettava nyt, ukko ei voi järjestellä enää mun elämääni; hänen tahtonsa mukaisesti!
Muussa tapauksessa mä ja Mimmi muutetaan vaikka vuokra-asuntoon.
trollikka - Anonyymi
Martingue, tumma rommi.😬
Neitin vellikello toimii absoluuttisen nälän mukaan. 😄Joo, puhut asiaa, olis pitänyt kähveltää Faijan Rhum Negrita pullo mukaan; kuuma toti siitä ei tekis ollenkaan pahaa, tässä tilanteessa.
Ensin syöttää Mimmi ja sitt kietaista huiviin kuumatoti, ja mennä nukkumaan.😄
Yhdessä totissa ei niin paljon alkoholia ole; ett pahemmin vaikuttaisi 4-6 h kuluttua enää maidontuotantooni... jos nyt yleensäkään siihen mitenkään liittyy. (mä en edes tiedä)
Kalasoppa pikapuoliin valmis, ja liemeen ujutin sulatejuustoa paketillisen, 5litran kattilaan.
tr.. likka Anonyymi kirjoitti:
Joo, puhut asiaa, olis pitänyt kähveltää Faijan Rhum Negrita pullo mukaan; kuuma toti siitä ei tekis ollenkaan pahaa, tässä tilanteessa.
Ensin syöttää Mimmi ja sitt kietaista huiviin kuumatoti, ja mennä nukkumaan.😄
Yhdessä totissa ei niin paljon alkoholia ole; ett pahemmin vaikuttaisi 4-6 h kuluttua enää maidontuotantooni... jos nyt yleensäkään siihen mitenkään liittyy. (mä en edes tiedä)
Kalasoppa pikapuoliin valmis, ja liemeen ujutin sulatejuustoa paketillisen, 5litran kattilaan.
tr.. likkaJoo, ei yjsi toti mitään tee Mimmin maidoillle, mutta sulle kylläkin. 😀
Mä ymmärsin nyt, että lähdit perinteiselle pohjoisen lomalle isäs tietämättä. 😁
Joo, noita samantyyppisiä mäkin oon tehnyt mutsille, siis en reissuja vaan vastaavia.
Mutsilla on esimerkiksi vahvat mielipiteet, minkälaisia lakanoita ja pussilakanoita ostaa, mutta ei samat kuin mulla. Se joskus osti jotain omantyyppisiä lakanoita mulle ja tuumasin, etten tee niillä mitään kyllä. Leipää, sänpylöitä ja pullaa teki kysymättä, niin tuumasin, että pakkanen on jo täynnä leipää ja muuta, että nää menee sorsille...
Liika on liikaa ja sanoin pyytäväni, jos jotain jeesiä tartten. Ja mä uskon, että vanhemmilla on vaikeutta joskus luopua siitä vanhemmuudesta...sotkeutuu tai yrittää auttaa vielä, vaikka lapsella on jo oma elämä...ei osaa ns. katkaista napanuoraa.
Siinä vaikka kyse on lopulta lapsesta, vanhemmankin pitäisi pystyä omaksumaan ihan toisenlainen rooli elämässään. Ja se on vaikeaa, jos sitä on vetänyt 20-30 vuotta... mutta eipä se siltikään oikeuta ihan mihin vaan...
Tuo napanuoran katkaisu on molemmilla meillä vielä edessä... mulls lähempänä kuin sulla...😁- Anonyymi
Joo, ei yjsi toti mitään tee Mimmin maidoillle, mutta sulle kylläkin. 😀
Mä ymmärsin nyt, että lähdit perinteiselle pohjoisen lomalle isäs tietämättä. 😁
Joo, noita samantyyppisiä mäkin oon tehnyt mutsille, siis en reissuja vaan vastaavia.
Mutsilla on esimerkiksi vahvat mielipiteet, minkälaisia lakanoita ja pussilakanoita ostaa, mutta ei samat kuin mulla. Se joskus osti jotain omantyyppisiä lakanoita mulle ja tuumasin, etten tee niillä mitään kyllä. Leipää, sänpylöitä ja pullaa teki kysymättä, niin tuumasin, että pakkanen on jo täynnä leipää ja muuta, että nää menee sorsille...
Liika on liikaa ja sanoin pyytäväni, jos jotain jeesiä tartten. Ja mä uskon, että vanhemmilla on vaikeutta joskus luopua siitä vanhemmuudesta...sotkeutuu tai yrittää auttaa vielä, vaikka lapsella on jo oma elämä...ei osaa ns. katkaista napanuoraa.
Siinä vaikka kyse on lopulta lapsesta, vanhemmankin pitäisi pystyä omaksumaan ihan toisenlainen rooli elämässään. Ja se on vaikeaa, jos sitä on vetänyt 20-30 vuotta... mutta eipä se siltikään oikeuta ihan mihin vaan...
Tuo napanuoran katkaisu on molemmilla meillä vielä edessä... mulls lähempänä kuin sulla...😁"Tuo napanuoran katkaisu on molemmilla meillä vielä edessä, mulla lähempänä kuin sulla."
No, taatusti asia on näin, mä tulen sekaantumaan Mimmin elämään valintojen kohdalla ainakin seuraavat 16 vuotta. Toivottavasti Mimmi on oppinut siihen mennessä tekemään valintansa paremmin... mitä mä ikinä!
16vuoden ikäisenä saa alkaa tekemään niitä valintojaan itse, toivottavasti kysyy joskus myös mun mielipiteitäni. Taatusti tulee tekeen myös ihan päättömiä ratkaisuja, mutt niistähän sitt oppii. Sattuu mut oppi menee paremmin perille, omien kokemusten mukaan.
Ainakin nyt mä olen päättänyt olla aina se viimeinenkin oljenkorsi, jos kaikki muu elämässä pettää alta. Tiedä sitten; pystynkö tosipaikan tullen pysymään erossa Mimmin elämästä, sellain sopivasti sivuosassa. Oikeesti... taatusti jos joutuu seksuaalisen pahoinpitelyn kohteeksi (raiskatuksi) minä kyllä olen valmis istumaan tuomion.
Ammun tekijä(t).
Silloin oma klaanini varmaan huolehtii Mimmin hyvinvoinnista.
Tämä rikos juttu tuli mieleen uutisesta jonka kuulin, pari päivää sitten...surullista!
tr.. likka Anonyymi kirjoitti:
"Tuo napanuoran katkaisu on molemmilla meillä vielä edessä, mulla lähempänä kuin sulla."
No, taatusti asia on näin, mä tulen sekaantumaan Mimmin elämään valintojen kohdalla ainakin seuraavat 16 vuotta. Toivottavasti Mimmi on oppinut siihen mennessä tekemään valintansa paremmin... mitä mä ikinä!
16vuoden ikäisenä saa alkaa tekemään niitä valintojaan itse, toivottavasti kysyy joskus myös mun mielipiteitäni. Taatusti tulee tekeen myös ihan päättömiä ratkaisuja, mutt niistähän sitt oppii. Sattuu mut oppi menee paremmin perille, omien kokemusten mukaan.
Ainakin nyt mä olen päättänyt olla aina se viimeinenkin oljenkorsi, jos kaikki muu elämässä pettää alta. Tiedä sitten; pystynkö tosipaikan tullen pysymään erossa Mimmin elämästä, sellain sopivasti sivuosassa. Oikeesti... taatusti jos joutuu seksuaalisen pahoinpitelyn kohteeksi (raiskatuksi) minä kyllä olen valmis istumaan tuomion.
Ammun tekijä(t).
Silloin oma klaanini varmaan huolehtii Mimmin hyvinvoinnista.
Tämä rikos juttu tuli mieleen uutisesta jonka kuulin, pari päivää sitten...surullista!
tr.. likkaNo ann vaan siimaa jo aikaisemmin. Mitä enemmän kerkee maistella maailmaa ja tötterehtää sun siipien suojassa, sen parempi. 😊
Se, että lasten antaa tehdä virheitä, siis selkeitä virheitä elämässään, sen paremmin ne hahmottaa elämänsä ja se antaa jotain elämään...
No tuota toisen ihmisen tappamista kannattaa miettiä oikeasti. Kumpi on tärkeämpää? Olla sille tytölle läsnä ja tukena, vai rähistä linnassa?
Vanhempana joutuu työntämään omia tunteita ja niihin reagoimia syrjään, että muistaa oman TÄRKEÄN ihmisen roolin lapsen elämässä. Mieti vaikka miten tärkeää sulle ja siskolles on ollut siinä miten äitisi otti isäs syrjähypyn....
Ja jälkeenpäin hän on varmaan vaan vahvistanut ajatustaan, että se oli hyvä reagointi. 🙂
Viha kylvää vihaa....- Anonyymi
No ann vaan siimaa jo aikaisemmin. Mitä enemmän kerkee maistella maailmaa ja tötterehtää sun siipien suojassa, sen parempi. 😊
Se, että lasten antaa tehdä virheitä, siis selkeitä virheitä elämässään, sen paremmin ne hahmottaa elämänsä ja se antaa jotain elämään...
No tuota toisen ihmisen tappamista kannattaa miettiä oikeasti. Kumpi on tärkeämpää? Olla sille tytölle läsnä ja tukena, vai rähistä linnassa?
Vanhempana joutuu työntämään omia tunteita ja niihin reagoimia syrjään, että muistaa oman TÄRKEÄN ihmisen roolin lapsen elämässä. Mieti vaikka miten tärkeää sulle ja siskolles on ollut siinä miten äitisi otti isäs syrjähypyn....
Ja jälkeenpäin hän on varmaan vaan vahvistanut ajatustaan, että se oli hyvä reagointi. 🙂
Viha kylvää vihaa....Niin, Emo antoi anteeksi n. 10 vuoden kuluttua, siitä avioerosta. Faija sairastui silloin ensimmäisenkerran sydän infarktiin. Selvisi siitä nippanappa ja käly oli sopinut Emon kanssa; ett Faija tulee jatkohoitoon hoivaosastolle. Multa ei kysytty silloin mielipidettä, Emo saneli säännöt, minunkin puolestani. Mun äitini on/oli kovatahtoisempi, piti perheen kasassa aina siihen asti ett me mukulat oltiin aikuisia, välittämättä Faijan lipsahduksista.
Pikkusysterin olemassa olo, oli viimeinen niitti. Faija joutui pakkoraossa tunnustamaan lapsensa, vasta kun systeri oli menossa kouluun. Siinä oli sen sata petosta mukana, Faija ois voinut saada kavallussyytteenkin, jos Emo ois vienyt asian oikeuteen. Ollaan juteltu näistä asioista Emon kanssa. Faija säästyi suuremmilta syytteiltä, kun suostui eroamaan firmasta ja allekirjoittamalla avioeron hakemuksen.
Emolle jäi osuus firmasta kokonaisuudessaan, isovanhempani olivat testamentissaan suojanneet omaisuutensa ainoastaan lapsilleen ja lastenlapsille, aviopuolisot oli rajattu ulos.
Tänä päivänä mä ymmärrän Pappan erään vakiolauseen Faijalle, kun tuhahti; "Kyllä sittisontiainen -> toisen sittisontiaisen tunnistaa, eikä tykkää lajitovereistaan, ainakaan omassa perheessä."
Mun Pappa oli tehnyt omaisuutensa lähinnä junapelurina, tukkijätkänä uittotyömailla, koskenlaskuilla ja erilaisilla "kaupoilla" eli salakuljetuksilla, kun ihan kaikesta oli puutetta.
Virosta lekkerittäin viinaa, ja ruotsista elintarvikkeita, kotimaasta maanviljelijöiltä ruokatarvikkeita, kaupunkilaisille myytäväksi. Mustapörssi pyöri silloin.
" Kun oli tarpeeksi hullu ja uskallias se kannatti; sodassa sai pelätä henkensä edestä ihan ilmaiseksi, joten sen opin hyödynsin siviilissä rahasta!"Hänen selityksensä kysyjille.
Pappa on kuollut ja syytteitä tuskin kukaan enää nostaa... 4-kymmenluvun lopun ja 50-luvun alun tapahtumista.
Niin, toi ampuminen tuli mieleen... ihan silkka puhdas vihantunne, koska yks ulkosuomalainen nainen oli raiskattu, illalla kun oli tullut linja-autolla kotiin. Ei siis ollut ehtinyt kotiinsa asti, kun oli joutunut raiskatuksi.
Poliisille asiasta oli ensin ilmoitettu, mutt ilmoitus on sittemin peruttu.
Syystä ett siinähän hän menettää kunniansa, jos asia tulee julki.
Siis pelkää oikeusjuttua...
Voi helvata ett joku voi olla noin tyhmä... asuu Suomessa eikä missään islamilaisessa kulttuurimaassa. Ihan oman yksityisen elämän hän pystyy luomaan täällä, ilman sukuaan jos hänet (uhri) noin raskaasti tahdotaan tuomita. Ota näistä ihmisistä sitt oikeesti selvää, miten kotoutus suomalaisuuteen on onnistunut. Eikä poliisikaan voi tehdä yhtään mitään, jos asianomistaja peruu ilmoituksensa.
Tämä on kyllä niin uskomatonta, kuin Kauniissa ja Rohkeissa ihan yhtä sekopäistä draamaa. Anonyymi kirjoitti:
Niin, Emo antoi anteeksi n. 10 vuoden kuluttua, siitä avioerosta. Faija sairastui silloin ensimmäisenkerran sydän infarktiin. Selvisi siitä nippanappa ja käly oli sopinut Emon kanssa; ett Faija tulee jatkohoitoon hoivaosastolle. Multa ei kysytty silloin mielipidettä, Emo saneli säännöt, minunkin puolestani. Mun äitini on/oli kovatahtoisempi, piti perheen kasassa aina siihen asti ett me mukulat oltiin aikuisia, välittämättä Faijan lipsahduksista.
Pikkusysterin olemassa olo, oli viimeinen niitti. Faija joutui pakkoraossa tunnustamaan lapsensa, vasta kun systeri oli menossa kouluun. Siinä oli sen sata petosta mukana, Faija ois voinut saada kavallussyytteenkin, jos Emo ois vienyt asian oikeuteen. Ollaan juteltu näistä asioista Emon kanssa. Faija säästyi suuremmilta syytteiltä, kun suostui eroamaan firmasta ja allekirjoittamalla avioeron hakemuksen.
Emolle jäi osuus firmasta kokonaisuudessaan, isovanhempani olivat testamentissaan suojanneet omaisuutensa ainoastaan lapsilleen ja lastenlapsille, aviopuolisot oli rajattu ulos.
Tänä päivänä mä ymmärrän Pappan erään vakiolauseen Faijalle, kun tuhahti; "Kyllä sittisontiainen -> toisen sittisontiaisen tunnistaa, eikä tykkää lajitovereistaan, ainakaan omassa perheessä."
Mun Pappa oli tehnyt omaisuutensa lähinnä junapelurina, tukkijätkänä uittotyömailla, koskenlaskuilla ja erilaisilla "kaupoilla" eli salakuljetuksilla, kun ihan kaikesta oli puutetta.
Virosta lekkerittäin viinaa, ja ruotsista elintarvikkeita, kotimaasta maanviljelijöiltä ruokatarvikkeita, kaupunkilaisille myytäväksi. Mustapörssi pyöri silloin.
" Kun oli tarpeeksi hullu ja uskallias se kannatti; sodassa sai pelätä henkensä edestä ihan ilmaiseksi, joten sen opin hyödynsin siviilissä rahasta!"Hänen selityksensä kysyjille.
Pappa on kuollut ja syytteitä tuskin kukaan enää nostaa... 4-kymmenluvun lopun ja 50-luvun alun tapahtumista.
Niin, toi ampuminen tuli mieleen... ihan silkka puhdas vihantunne, koska yks ulkosuomalainen nainen oli raiskattu, illalla kun oli tullut linja-autolla kotiin. Ei siis ollut ehtinyt kotiinsa asti, kun oli joutunut raiskatuksi.
Poliisille asiasta oli ensin ilmoitettu, mutt ilmoitus on sittemin peruttu.
Syystä ett siinähän hän menettää kunniansa, jos asia tulee julki.
Siis pelkää oikeusjuttua...
Voi helvata ett joku voi olla noin tyhmä... asuu Suomessa eikä missään islamilaisessa kulttuurimaassa. Ihan oman yksityisen elämän hän pystyy luomaan täällä, ilman sukuaan jos hänet (uhri) noin raskaasti tahdotaan tuomita. Ota näistä ihmisistä sitt oikeesti selvää, miten kotoutus suomalaisuuteen on onnistunut. Eikä poliisikaan voi tehdä yhtään mitään, jos asianomistaja peruu ilmoituksensa.
Tämä on kyllä niin uskomatonta, kuin Kauniissa ja Rohkeissa ihan yhtä sekopäistä draamaa.No värikästä sulla on ollut elo, mutta toisaalta siellä on se klaani kuitenkin takana. 😊
Vie sä nyt sitä vielä eteenpäin. Tasota Mimmille tietä, mut anna sen oppiakin ja pysy siinä vierellä. 😊
Näistä kaikista historiassa tapahtuneista kannattaa ottaa koppi. Ei se isäskään ihan huithapeli ole. Kyllä se välittää ja pirusti. On vaan kömpelö toimissaan. Sama se oli mulla. 😊
Ei isää enää yli 70 vuotiaana saanut muutettua ja tuupattu ymmärrystä. Se oli jo ottanut suunnan. Vähän katsoi sormien läpi ja etsi sen välittämisen. 😊
Noi vanhat miehet kuule voi kiukutella ja tehdä päättömyyksiään vaikka siksi, että eturauhassyöpä on tehnyt päähän etäpesäkkeen. Ne ei valita oloaan vaan irvistää, vaikkei pitäis. Isä kuoli siihen mulla. Ja varmaan se vaikutti mielialaan vuosia ennen kuolemaa. 🙄
Omia tunteitaan kannattaa miettiä oikeasti. Mitä niiden perusteella tekee.... draamailu kusee aina lopulta omaan nilkkaan. En ole itse saanut mitään muuta kokemusta...
- Anonyymi
En periaatteessa lainaa rahaa paitsi luottohenkilöille, joiden tiedän maksavan takaisin. Ts perheenjäsenet. Kerran tein kokeen ja lainasin peräti 1000 euroa, siitä on yli 10v aikaa. Sain viime vuonna velasta loppuosan takaisin ja olin silti pettynyt... Jos ihminen, jolla on vakityö ja varsin kohtuu palkka, ei pysty maksamaan 1000 euroa takaisin vuodessa, on aika surkea tapaus. Opiskelijatkin pystyvät parempaan.
No, tulipahan todistettua, ettei laina kannata.
- SheenaJoo, en minäkään enää edes tuota 500€;a ala kenellekään lainaamaan. 🤔
Saa pysyä kympeissä.
Mutta kyllä sellaiset mitkä lainaa tarvitsee, pystyvät sen lainan ottamaan muualtakin, tai sitten ei ole talous muutenkaan kunnossa.
Löytyy Visoja ja muita.... enpä mäkään keneltäkään lainais, ihan vaan siksi, ettei tuu mitään kaveruuteen tai ystävyyteen lommoja...🤔- Anonyymi
Joo, en minäkään enää edes tuota 500€;a ala kenellekään lainaamaan. 🤔
Saa pysyä kympeissä.
Mutta kyllä sellaiset mitkä lainaa tarvitsee, pystyvät sen lainan ottamaan muualtakin, tai sitten ei ole talous muutenkaan kunnossa.
Löytyy Visoja ja muita.... enpä mäkään keneltäkään lainais, ihan vaan siksi, ettei tuu mitään kaveruuteen tai ystävyyteen lommoja...🤔Yleensähän noilla lainailijoilla on talous kuralla jostain syystä. Pelivelkoja ja sen sellaista.
Lapsena lainasin kaverille jätskirahaa ja joskus toisinpäinkin. Silloinkin sovittiin tiukasti, että maksuaikaa on tyyliin huomiseen, aina toimi. On se kumma, jos aikuisena ei osaa hoitaa raha-asioitaan.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Yleensähän noilla lainailijoilla on talous kuralla jostain syystä. Pelivelkoja ja sen sellaista.
Lapsena lainasin kaverille jätskirahaa ja joskus toisinpäinkin. Silloinkin sovittiin tiukasti, että maksuaikaa on tyyliin huomiseen, aina toimi. On se kumma, jos aikuisena ei osaa hoitaa raha-asioitaan.
- SheenaNo monesti se on sitä mille on oppinut. Jos isi ja äiti pitää liikaa huolta, eikä tartte olla itsestä huolissaan, ei sitä kyllä hevillä opikkaan.
Lisäksi nykyään yhteiskuntakin osaa hyysätä, mutta jos sössii sen lisäksi luottotiedot jne. Niin aika tiukoille osaa mennä...
Pari naista tiedän, jotka on ottaneet jonkun urpon kanssa omille nimilleen jotain lainaa, eivät sa maksettua ja on mennyt luottotiedot, niin eipä ees meinaa saada vuokrakämppää... sit sitä voidaan joutua olemaankin huonossa suhteessa, kun ei pääse poiskaan...🙄
Kyllä pitää kyynärpäitä myöten ristiä kätensä, että on hyvin omillaan....😳- Anonyymi
Joo, en minäkään enää edes tuota 500€;a ala kenellekään lainaamaan. 🤔
Saa pysyä kympeissä.
Löytyy Visoja ja muita.... enpä mäkään keneltäkään lainais, ihan vaan siksi, ettei tuu mitään kaveruuteen tai ystävyyteen lommoja...🤔Tuota noin, mä myin asunto-osakkeeni ja sain pitää sen omissa nimissäni jonkin aikaa vielä myynnin jälkeenkin, tietystä syystä olin siellä myös kirjoilla.
Talohankeeni rahoitin ensin osakkeesta saamillani rahoilla, mutt tuli mutkia matkaan ja pyysin lainaa ystävältäni, huomattavan summan. Sen olen viimeinkin pystynyt hänelle maksamaan takaisin, ja kun hänellä teki todella tiukkaa nyt korona-aikana töiden vähetessä olemattomiin, mä vuorostani lainasin hänelle rahaa pakollisiin maksuihin.
Tiukkaa se teki välillä itselläkin, kunnes alettiin jakaa ruokaa kotiovelle asti, tai take away tilauksia grillikatoksesta käsin, sovittuun aikaan. Alku oli aika sähläämistä, nyt kuulemma sujuu jo paremmin, kun keittiö tietää täysin tehtävänsä/aikataulunsa ja jakajat osaavat työnsä. Unski on palannut keittiöapulaiseksi sekä jako tehtäviin.
Oikeesti mua siellä edes tuskin tarvitaan, tai ainoastaan sairausajan tuuraajaksi korkeintaan, ja allekirjoittamaan tiettyjä papereita.
Takaisin mä kuitenkin aion kiilata itseni, muutamaksi tunniksi päivittäin, sillä Mimmi myös tarvitsee mun huolenpitoani. Enkä mä aio menettää hänen ensimmäisistä vuosistaan montaakaan askelta. Nykyään kääntää kylkeään itse, osaa juoda vettä pullosta kaksin käsin, istuessaan babysitterissä. Tarttuu pehmoleluihin ja Pojun turkkiin, jos vain suinkin ylettyi. Seuraavaksi ilmeisesti konttaa... on jo iso tyttö, omastakin mielestään ja joka paikkaan pitäisi päästä.
Uuniriisipuuroa ja hillasoppaa iltapalana, kunhan puuro hieman jäähtyy...
Pitäisi vielä paistaa pitaleipiä 9 kpl, huomen aamuksi syötäviksi. Kaalisalaatin jo tein mehustumaan ja maustumaan,1½ litran rasiallisen, tulee pitaleipien täytteeksi, kuuman paistetun lohisilpun lisäksi. Tomaatti/chilimajoneesi kastike pullotettuna, jääkaapissa valmiina. Kahvia tai teetä, sekä maitoa lapsille. Anonyymi kirjoitti:
Tuota noin, mä myin asunto-osakkeeni ja sain pitää sen omissa nimissäni jonkin aikaa vielä myynnin jälkeenkin, tietystä syystä olin siellä myös kirjoilla.
Talohankeeni rahoitin ensin osakkeesta saamillani rahoilla, mutt tuli mutkia matkaan ja pyysin lainaa ystävältäni, huomattavan summan. Sen olen viimeinkin pystynyt hänelle maksamaan takaisin, ja kun hänellä teki todella tiukkaa nyt korona-aikana töiden vähetessä olemattomiin, mä vuorostani lainasin hänelle rahaa pakollisiin maksuihin.
Tiukkaa se teki välillä itselläkin, kunnes alettiin jakaa ruokaa kotiovelle asti, tai take away tilauksia grillikatoksesta käsin, sovittuun aikaan. Alku oli aika sähläämistä, nyt kuulemma sujuu jo paremmin, kun keittiö tietää täysin tehtävänsä/aikataulunsa ja jakajat osaavat työnsä. Unski on palannut keittiöapulaiseksi sekä jako tehtäviin.
Oikeesti mua siellä edes tuskin tarvitaan, tai ainoastaan sairausajan tuuraajaksi korkeintaan, ja allekirjoittamaan tiettyjä papereita.
Takaisin mä kuitenkin aion kiilata itseni, muutamaksi tunniksi päivittäin, sillä Mimmi myös tarvitsee mun huolenpitoani. Enkä mä aio menettää hänen ensimmäisistä vuosistaan montaakaan askelta. Nykyään kääntää kylkeään itse, osaa juoda vettä pullosta kaksin käsin, istuessaan babysitterissä. Tarttuu pehmoleluihin ja Pojun turkkiin, jos vain suinkin ylettyi. Seuraavaksi ilmeisesti konttaa... on jo iso tyttö, omastakin mielestään ja joka paikkaan pitäisi päästä.
Uuniriisipuuroa ja hillasoppaa iltapalana, kunhan puuro hieman jäähtyy...
Pitäisi vielä paistaa pitaleipiä 9 kpl, huomen aamuksi syötäviksi. Kaalisalaatin jo tein mehustumaan ja maustumaan,1½ litran rasiallisen, tulee pitaleipien täytteeksi, kuuman paistetun lohisilpun lisäksi. Tomaatti/chilimajoneesi kastike pullotettuna, jääkaapissa valmiina. Kahvia tai teetä, sekä maitoa lapsille.Joidenkin kanssa sitä vaan vuorovaikutus toimii.
Jossain kirjassa oli esimerkkinä, että ollaan lauma ihmisiä ulapalla ja joksinen polkee vettä ja lämmittää toisiaan. Joskus joku ei kykene itse polkea, niin vierustoverit koittaa auttaa. Mutta jos hän ei itse lähde polkemaan ikinä, ihmiset pian jättää hänet ja hän hukkuu.
Jos joku yrittää kiivetäkaikkien päälle, hänet revitään alas ja poljetaan alle.
Ne selviää, jotka arvostaa ja kunnioittaa muita, sekä auttaa tarvittaessa. Saavat itsekin apua, mutta yrittävät heti kun voivat itsekin polkea vettä. Silti eivät ajattele millääntavoin hyötyä vaan muista....
Aika hyvä vertaus. 😊
Mimmistä tulee muuten räväkkä eläjä. 😀👌
- Anonyymi
Huomenta! Mimmi heräs tänä aamuna siin viiden ajoissa, potkiskeli ja äänteli hiukan. Mä en jäänyt ihmetteleen, enkä järjestänyt mitään huutoäänestystä; onko nyt jo sopiva ruokailuaika vai ei! Nousun istumaan ja työnsin nännin sellaisenaan hänen suuhunsa, ja tyytyväinen neiti aloitti ruokailunsa. Jäi koko rinnan pesu ennen hänen ruokailuaan kokonaan pois, mutt ei näyttänyt häiritsevän hänen makunautintoaan tippaakaan.
Mimmin pyllyn pyyhin Tenan suurella kosteuspyyhkeellä ja vaihdoin vaipan, vesipesu jäi häneltäkin aamutuimaan suorittamatta. 20 min. kuluttua suunnilleen oltiin jo takaisin nukkumassa, vierekkäin sängyssämme. Kukaan ei ollut herännyt tänä aamuna meidän kahden aiheuttamiin ääniin. Paistetun kalan lisäksi oli lämmitettyjä nakkeja pitaleipien väliin. Mukulat söi nakkipitaleivän, minimaallisen vähäisellä kaalisalaatilla, ja se nuorimmainen kaivoi sen vähäisenkin salaatin sormillaan pois. Sen sijaan olis syönyt vaikka kaiken majoneesin, se kun ei ollut mitenkään tulista plaatua, juurikin muksujen vuoksi miedompana tehty.
Mä en taida lähteä tänäänkään kalastamaan, hiukan sellainen olo vielä, vaikka ulkona on kuulemma ilmatila plussan puolella. Taidan pitää huilipäivän, pihalla voisin käydä päivemmällä, haukkaamassa raitista happea ja jaloittelemassa.
Lapsenlikkoja Mimmillä näyttää olevan enemmän mitä viereensä mahtuu, toiset pitää vahtia vielä tuon 2,5 vuotiaan liiallisen hoivaamisvietin suhteen. Hän on niin avulias, yrittänyt nostaa Mimmiäkin Babysitteristä lattialle leikkimään. Hiukan pelottaa lapsenpiikojen edesottamukset, mutt aina on joku meistä vanhemmista silmällä pitämässä... koko lapsi katrasta.
Taidan alkaa pelaamaan pasianssia korteilla, olkkarin ruokapöydällä.
Heippa!
tr.. likkaMä keittelen vasta aamukahvit. 🥱
Sitten meinasin putsata auton sisältä ja ulkoa. Pari työvaloa asennan taakse ja yhden lavalle. Sekä muutakin valojuttua siitä tarkistan.
Hytissä on takaikkunat tummennettuja, niin on pirun vaikea nähdä niistä läpi näin pimeällä. Josko työvalot auttaisi? Samalla vois katsoa vielä sumuvaloja eteen. Lyhyet valot on kapeat ja mutkaisella tiellä katoavat äkkiä. Sumarit vois levittää näkymää tarvittaessa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa583453Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.202302Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1381949Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus131468Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1631197- 551092
Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501042- 59873
- 73814
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.33803