50 Hz yksivaiheinen moottori ottaa 380 V jännitteellä 20 kW tehon tehokertoimen ollessa 0,82 ind. Tehokertoimen parantamiseksi kytketään moottorin kanssa rinnakkain kondensaattori. Kuinka suuri tämän kompensointikondensaattorin pitää olla, jotta moottorin ja kondensaattorin kokonaistehokerroin olisi
a) cos φ = 1
sähkötehniika
7
1167
Vastaukset
- Anonyymi
https://www.suomi24.fi/profiili/penapena1961
Näköjään yrität toistuvasti teettää kotitehtäviäsi palstan lukijoilla. - Anonyymi
Jos saat vastaukseksi 307,71 µF, se on oikein laskettu.
- Anonyymi
Kiitos että ratkaisit tehtävän aloittajan puolesta. Nämä palauttavat ratkaisunsa webbisivun kautta eli ei tarvitse esitellä itse laskutoimitusta. Lopputuloksen tietäminen riittää pisteiden saamiseen.
Mitä enemmän teette näiden kotitehtäviä sitä enemmän palsta täyttyy kotitehtävien tyrkyttäjistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos että ratkaisit tehtävän aloittajan puolesta. Nämä palauttavat ratkaisunsa webbisivun kautta eli ei tarvitse esitellä itse laskutoimitusta. Lopputuloksen tietäminen riittää pisteiden saamiseen.
Mitä enemmän teette näiden kotitehtäviä sitä enemmän palsta täyttyy kotitehtävien tyrkyttäjistä.Sehän on hyvä käytäntö, netti on väärällään erilaisia laskureita jolla saa oikean tuloksen helposti. Ei kukaan enää kaavoilla ja laskutikulla niitä väännä.
- Anonyymi
Pitääkö kapasitiivisen loistehon kompensoinnissa käyttää kelaa.
- Anonyymi
Ei tarvitse. Usein kapasitiivinen loisteho kompensoidaan tyhjäkäynnissä olevilla tahtimoottoreilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse. Usein kapasitiivinen loisteho kompensoidaan tyhjäkäynnissä olevilla tahtimoottoreilla.
Voi verkossa tehokerrointa näppärästi säätää esimerkiksi puunjalostustehtaiden tahtimoottoreillakin. Magnetointivirtaa säätämällä voidaan valita se tuotetaanko induktiivista vai kapasitiivista loisvirtaa ja kuinka paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1046684KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3706264Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei603123Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521112604Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1072256- 1251814
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191673Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341395Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811350- 731237