Tulevaisuuden robotiikka on huolettavaa, sillä maailma kehittyy kovaa vauhtia ja robotiikka sen mukana. Robotiikan kehittyminen ei välttämättä kaikin tavoin ole hyvä asia.
Robotiikkaa voi käyttää kaikkeen ja kaikenlaisilla roboteilla voi tehdä suurta tuhoa. Robotiikan kehitys huolettaa minua paljon. Minun mielestäni kehittyminen kannattaisi pysäyttää, sillä selviämme hyvin tässäkin vaiheessa ilman suurta teknistä apua, ja ennenkin on selvitty ilman.
Tulevaisuuden robotiikka?
9
91
Vastaukset
- Anonyymi
Terminaattorit tuhoaa koko ihmiskunnan!
- Anonyymi
Ihminen on maailmalle luultavasti paljon vaarallisempi kuin ihmistä merkittävästi älykkäämpi tekoäly
- Anonyymi
Niin onkin vaarallisempi, mutta ihminenhän kehitti tekoälyn joka pystyy kehittymään hyvin vaaralliseksi, en hakenut tässä ihmisten vaarallisuutta vaan sitä kuinka robotiikka tekee maailmasta vaarallisemman kuin se jo on.
- Anonyymi
"Robotiikan kehittyminen ei välttämättä kaikin tavoin ole hyvä asia."
Nyt on huolestuminen jo sillä tasolla että kannattaa välittömästi rientää terveysasemalle hakemaan psykiatrilta lähete suljetulle osastolle.- Anonyymi
Nooh voinhan mä mennä jonnekkin suljetulle osastolle niin kaikki tappajarobotit ei pääse muhun käsiksi.
Tarkoitin väitteelläni sitä kuinka ns turhien ja hyödyttömien esim aseiden tekeminen on vaarallista ja ei mitenkään hyödyllistä tai turvallista yhteiskunnalle (varsinkin jos pääsee vääriin käsiin). Mielestäni on tärkeä kuitenkin pitää mielessä kaikki vaihtoehdot esim sekin että robotit saavat oman mielen jne. (tiedän liikaa leffoja katottu). Pointtina oli juuri tuoda esille keskustelua erilaisista näkökulmista tähän asiaan.
- Anonyymi
1800-luvulla työläiset yrittivät tuhota kehruukoneita, joka oli keksitty 1760-luvulla tehostamaan langan valmistamista. Vaadittiin, että tällaisia laitteita ei saisi valmistaa lainkaan, koska ne tuhoavat yhteiskunnan aiheuttamallaan suurtyöttömyydellä.
No, maailma muuttui eikä käsityöläisten työttömyys aiheuttanut yhteiskuntaromahdusta. He saivat muuta työtä. Kieltämättä työolosuhteet olivat tehtaissa kurjat, ja siitä syntyikin ammattiliittojen ensimmäiset airuet.
Robotiikan kehitys voi sekin aiheuttaa kileteisiä sivuvaikutuksia. Muutoksilla on riskinsä, mutta robotiikka mahdollistaa myös kurjien töiden poistamisen ihmisten tekeminä. Vihdoinkin kehitys, jossa koneet tekevät työt ja ihmiset keskittyvät itsensä ja vaikka taiteen kehittämiseen voisi toteutua.
Olen erittäin innoissani tulevasta teknologian kehityksestä ja eriyisesti keinoäly voisi mahdollistaa asioita niin robotiikassa kuin tietotekniikassa huikeisiin visioihin asti.- Anonyymi
Ihan sairaan hyvä pointti en ole ennen miettinyt tältä kannalta sillä omat ennakkoluulot tulevat tielle heti kun kuulen aiheesta.
Itsekkin olen avoin sille että huonot työskentely olosuhteet katoavat ja robotit ottavat työpaikat. En vain haluaisi että robotiikka kehittyy sille tasolle että ne tuhoavat ja tappavat ilman ohjelmointia, tai että päätyvät ns vääriin käsiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sairaan hyvä pointti en ole ennen miettinyt tältä kannalta sillä omat ennakkoluulot tulevat tielle heti kun kuulen aiheesta.
Itsekkin olen avoin sille että huonot työskentely olosuhteet katoavat ja robotit ottavat työpaikat. En vain haluaisi että robotiikka kehittyy sille tasolle että ne tuhoavat ja tappavat ilman ohjelmointia, tai että päätyvät ns vääriin käsiin.Kommentoin vielä, että riskit keinoälyn ja robotiikan suhteen on olemassa. Ei ole syytä olla naiivi.
Mutta kehitystä ei voi pysäyttää, vaan niiden joiden käsissä teknologia ei ole ns. väärissä käsissä pitää kehittää sitä, sillä joka tapauksessa se joutuu myös vääriin käsiin. Niin on käynyt aina ihmiskunnan historiassa.
Kysymys on siitä, että pitää rajoittaa teknologisen kehityksen kielteisiä vaikutuksia ja valvoa niitä, joiden tavoitteet eivät ole asianmukaisia. Eli toimia itse asiassa niin kuin on **parhaimmillaan** toimittu aiemminkin teknologian kehittyessä.
- Anonyymi
Uhka vai mahdollisuus? Mahdollisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1411193
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1061081- 571071
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.116966Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46949