Onko palstalla työkyvyttömyyseläkeläisiä?

Anonyymi

39

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole eläkeläinen, mutta ammatillista kuntoutusta suunnitellaan, jotta pääsisin palaamaan töihin. Lääkäri ei kuitenkaan pidä opiskeltuja ammatteja enää mulle käypäisinä täysillä tunneilla. Sen verran on ongelmia jäädäkseen kroppaan jatkossakin.

      Saas nähdä mistä sitä ittensä vielä löytää. Jotain atk hommaa vois ajatella, kun vaan muistaa taukojumpan. :)

      Kysymykseesi, kyllä hyväksyisin työkyvttömyyseläkeläisen kumppaniksi, olen hyväksynyt työttömiä ja täysin kouluttamattomiakin. Ihminenhän se tärkein on eikä ammatti, tittelit tms. Jos on muuten elämänmyönteinen ja reipas luonne, niin miksi ei?

      • Suatana: "Ihminenhän se tärkein on eikä ammatti, tittelit tms. Jos on muuten elämänmyönteinen ja reipas luonne, niin miksi ei?"

        Tuo oli hienosti sanottu, sillä kaikki me olemme ihmisiä. Serkku taitaa olla työkyvyttömyyseläkkellä? Joten on niitä meidänkin suvussa. Hänen vaimonsa ei ole häntä jättänyt, vaikka työelämän uraputki katkesi?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Suatana: "Ihminenhän se tärkein on eikä ammatti, tittelit tms. Jos on muuten elämänmyönteinen ja reipas luonne, niin miksi ei?"

        Tuo oli hienosti sanottu, sillä kaikki me olemme ihmisiä. Serkku taitaa olla työkyvyttömyyseläkkellä? Joten on niitä meidänkin suvussa. Hänen vaimonsa ei ole häntä jättänyt, vaikka työelämän uraputki katkesi?

        Juu, on niitä meidänkin suvussa muutamia työkyvyttömyyseläkkeellä ja siitä vanhuuseläkkeelle. Lähinnä pääkopan takia. Joku syövän yms. vuoksi.

        Mullekin sitä eläkettä tai osatyökyvyttömyyseläkettä on ehdoteltu työkkärin suunnalta usein, mutta en ole vielä niin vaikeasti vaurioinen, että sellaista saisin. Tai edes tahtoisin. Jossain vaiheessa kulumat ja ahtaumat voi tietysti edetä, kun ikääntyy ja kuluu käytössä.

        Nivelrikot nyt lähinnä varmaan ne ekat mitä korjataan, jos voidaan. Yliliikkuvuus on osaltaan varmasti vauhdittanut ja nopeuttanut nivelien kuluvuutta. Tullut kuormitettua aika surutta kroppaa. Ergonomian vastaisestikin. Fibromyalgia on pahana välillä, olen lähes toimintakyvytön, muttei sekään eläkkeelle oikeuta. Vasta jos alkaa psyyke reistaamaan sanoi lääkäri suoraan, otetaan vakavasti käsittelyyn.

        Mutta kun ei mun pää rupee reistaamaan, kun osaan sitä psyykettäni käsitellä. Muuta kropassani en niin hyvin osaakkaan käsitellä.


      • Suatana kirjoitti:

        Juu, on niitä meidänkin suvussa muutamia työkyvyttömyyseläkkeellä ja siitä vanhuuseläkkeelle. Lähinnä pääkopan takia. Joku syövän yms. vuoksi.

        Mullekin sitä eläkettä tai osatyökyvyttömyyseläkettä on ehdoteltu työkkärin suunnalta usein, mutta en ole vielä niin vaikeasti vaurioinen, että sellaista saisin. Tai edes tahtoisin. Jossain vaiheessa kulumat ja ahtaumat voi tietysti edetä, kun ikääntyy ja kuluu käytössä.

        Nivelrikot nyt lähinnä varmaan ne ekat mitä korjataan, jos voidaan. Yliliikkuvuus on osaltaan varmasti vauhdittanut ja nopeuttanut nivelien kuluvuutta. Tullut kuormitettua aika surutta kroppaa. Ergonomian vastaisestikin. Fibromyalgia on pahana välillä, olen lähes toimintakyvytön, muttei sekään eläkkeelle oikeuta. Vasta jos alkaa psyyke reistaamaan sanoi lääkäri suoraan, otetaan vakavasti käsittelyyn.

        Mutta kun ei mun pää rupee reistaamaan, kun osaan sitä psyykettäni käsitellä. Muuta kropassani en niin hyvin osaakkaan käsitellä.

        Vai on teilläkin suvussa. Kiitos rehellisestä tilityksestäsi. Ei ole kiva tilanteesi.

        Itse olen muuten iloisella tuulella, mikä johtuu kahdesta asiasta: söin suklaata ja lupasin kaverille, että hänen ei tarvitse vähentää velkojaan minulle joulukuussa niin kuin oli aikaisemmin sovittu. Riittää, että hän maksaa tässä kuussa 550 eurosta 100 takaisin ja loput sitten ensivuonna. Sanoin, että ei maksa nyt velkojaan vaan käyttää sataset perheen ja kahden lapsensa jouluun. :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Vai on teilläkin suvussa. Kiitos rehellisestä tilityksestäsi. Ei ole kiva tilanteesi.

        Itse olen muuten iloisella tuulella, mikä johtuu kahdesta asiasta: söin suklaata ja lupasin kaverille, että hänen ei tarvitse vähentää velkojaan minulle joulukuussa niin kuin oli aikaisemmin sovittu. Riittää, että hän maksaa tässä kuussa 550 eurosta 100 takaisin ja loput sitten ensivuonna. Sanoin, että ei maksa nyt velkojaan vaan käyttää sataset perheen ja kahden lapsensa jouluun. :)

        On joo. Jos jonkinmoista. No ei, ei se ole ollut koskaan terveyden puolesta. En osaa edes ajatella miltä tuntuisi olla viikkokin täysin oireeton, kivuton. Varmaan sekoisin, jos katoaisi kaikki vaivat täysin. Olis outoa. Kaikilla on ristinsä, kellä mitäkin. Ehkä pääsen jossain taas helpommalla, kun joku muu kokee jotain muuta tuskaa.

        Hieno ele sinulla. Tosi huomaavainen ele. :)


      • Suatana kirjoitti:

        On joo. Jos jonkinmoista. No ei, ei se ole ollut koskaan terveyden puolesta. En osaa edes ajatella miltä tuntuisi olla viikkokin täysin oireeton, kivuton. Varmaan sekoisin, jos katoaisi kaikki vaivat täysin. Olis outoa. Kaikilla on ristinsä, kellä mitäkin. Ehkä pääsen jossain taas helpommalla, kun joku muu kokee jotain muuta tuskaa.

        Hieno ele sinulla. Tosi huomaavainen ele. :)

        "Hieno ele sinulla. Tosi huomaavainen ele. :)"

        Joo sovittiin, että hän maksaa tässä kuussa sovitun 100 euroa takaisin. Ja sitten tammikuusta toukokuulle 100 euroa kuussa. Joulukuun saa täysillä panostaa perheeseen ja jouluun. Hänellä auto hajosi ja joutuu korjauttamaan sitä nyt.

        Harminsa kullakin. Niistä säryistäsi uskonnon kannalta. Jeesus julistaa Vuorisaarnassa, että autuaita ovat kärsivät yms. Voi olla, että osaat nauttia niistä hetkistä jolloin on vähemmän särkyä. Itse meinasin kirjoittaa onnesta kirjan. Sen kirja tarinassa juuri sellainen, jolla ei aluksi ollut mitään onnen aineksia - löysi kaikki onnen ainekset ja tunsin itsensä Japanin onnellisimmaksi ihmiseksi. Ennen piti menettää paljon ja olla paljosta vailla - kunnes sitten onni tuntuikin tosi mahtavalta! Toivottavasti sinulla löytyy lääke, joka parantaa oloasi - ja saat olla onnellinen vähillä vaivoilla?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        "Hieno ele sinulla. Tosi huomaavainen ele. :)"

        Joo sovittiin, että hän maksaa tässä kuussa sovitun 100 euroa takaisin. Ja sitten tammikuusta toukokuulle 100 euroa kuussa. Joulukuun saa täysillä panostaa perheeseen ja jouluun. Hänellä auto hajosi ja joutuu korjauttamaan sitä nyt.

        Harminsa kullakin. Niistä säryistäsi uskonnon kannalta. Jeesus julistaa Vuorisaarnassa, että autuaita ovat kärsivät yms. Voi olla, että osaat nauttia niistä hetkistä jolloin on vähemmän särkyä. Itse meinasin kirjoittaa onnesta kirjan. Sen kirja tarinassa juuri sellainen, jolla ei aluksi ollut mitään onnen aineksia - löysi kaikki onnen ainekset ja tunsin itsensä Japanin onnellisimmaksi ihmiseksi. Ennen piti menettää paljon ja olla paljosta vailla - kunnes sitten onni tuntuikin tosi mahtavalta! Toivottavasti sinulla löytyy lääke, joka parantaa oloasi - ja saat olla onnellinen vähillä vaivoilla?

        Hän on varmaan huojentunut, että saa lyhentää pienissä erissä. :)

        Nojoo, totta tuo että osaa nauttia, kun on helpompia ajanjaksoja.

        Kirjoita. :)

        Ei taida olla sellaista lääkettä. On niin monen asian summa ne kivut.. Mutta kiitos kauniista ajatuksestasi. :)


      • Suatana kirjoitti:

        Hän on varmaan huojentunut, että saa lyhentää pienissä erissä. :)

        Nojoo, totta tuo että osaa nauttia, kun on helpompia ajanjaksoja.

        Kirjoita. :)

        Ei taida olla sellaista lääkettä. On niin monen asian summa ne kivut.. Mutta kiitos kauniista ajatuksestasi. :)

        "Ei taida olla sellaista lääkettä. On niin monen asian summa ne kivut.. Mutta kiitos kauniista ajatuksestasi. :)"

        Minulla kävi mielessä - lääkemarihuana? Siitä voisi olla apua särkyyn?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        "Ei taida olla sellaista lääkettä. On niin monen asian summa ne kivut.. Mutta kiitos kauniista ajatuksestasi. :)"

        Minulla kävi mielessä - lääkemarihuana? Siitä voisi olla apua särkyyn?

        Ööm, ei sitä minun särkyihin määrätä. Lähinnä amitriptyliinia, nortriptyliinia, gabapentiinia, panacodia jne.

        Vatsaan litalginia.


      • Suatana kirjoitti:

        Ööm, ei sitä minun särkyihin määrätä. Lähinnä amitriptyliinia, nortriptyliinia, gabapentiinia, panacodia jne.

        Vatsaan litalginia.

        Minulle nuo lääkkeet eivät sano mitään, en ole lääkäri. Hyvää illanjatkoa, sillä itse taidan tältä päivältä lopettaa jokseenkin tähän! Iltoja! :)


      • Suatana
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Minulle nuo lääkkeet eivät sano mitään, en ole lääkäri. Hyvää illanjatkoa, sillä itse taidan tältä päivältä lopettaa jokseenkin tähän! Iltoja! :)

        Nojuu, mulle on lääkkeet tulleet tutuksi vuosien saatossa, vaikken määkään lääkäri ole ole. Mutta jonkinlainen omakohtainen kokemus niistä vuosikymmeniltä ja lähihoitajana työssäkin tullut tutuksi. Ja mua on aina kiinnostanut farmasia. Hilkulla oli etten alkanut opiskelemaan lääketeknikoksi taikka..jopa farmaseutiksi yliopistossa.


      • Tietokonetyö on fyysisesti rankkaa. Olen kokeillut ja aina on joku paikka jumissa. Siinä asento on niin staattinen että rankaksi käy.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Tietokonetyö on fyysisesti rankkaa. Olen kokeillut ja aina on joku paikka jumissa. Siinä asento on niin staattinen että rankaksi käy.

        Juu, mutta jos se olis sellaista missä itse voi määrätä työtahtia. Ettei ole pakko jököttää tunteja yhtäkyytiä koneella.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Juu, on niitä meidänkin suvussa muutamia työkyvyttömyyseläkkeellä ja siitä vanhuuseläkkeelle. Lähinnä pääkopan takia. Joku syövän yms. vuoksi.

        Mullekin sitä eläkettä tai osatyökyvyttömyyseläkettä on ehdoteltu työkkärin suunnalta usein, mutta en ole vielä niin vaikeasti vaurioinen, että sellaista saisin. Tai edes tahtoisin. Jossain vaiheessa kulumat ja ahtaumat voi tietysti edetä, kun ikääntyy ja kuluu käytössä.

        Nivelrikot nyt lähinnä varmaan ne ekat mitä korjataan, jos voidaan. Yliliikkuvuus on osaltaan varmasti vauhdittanut ja nopeuttanut nivelien kuluvuutta. Tullut kuormitettua aika surutta kroppaa. Ergonomian vastaisestikin. Fibromyalgia on pahana välillä, olen lähes toimintakyvytön, muttei sekään eläkkeelle oikeuta. Vasta jos alkaa psyyke reistaamaan sanoi lääkäri suoraan, otetaan vakavasti käsittelyyn.

        Mutta kun ei mun pää rupee reistaamaan, kun osaan sitä psyykettäni käsitellä. Muuta kropassani en niin hyvin osaakkaan käsitellä.

        Nivelet ja luut on helppo korjata. Minullakin on titaania enemmän kuin järkeä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nivelet ja luut on helppo korjata. Minullakin on titaania enemmän kuin järkeä.

        Mutta korjaushalukkuutta ei ole, sehän maksaa jos joku ihminen tehdään "uusiksi".

        Nivelrikkoihin jumppaohjeet ja koita pärjätä.


    • Kollegan kanssa pitää tulla toimeen, vaikka hän olisi vähän vaikeampi tapaus.
      Meillä oli alkoholisti, joka ei tainut tehdä yhtäkään täyttä työviikkoa.

      Kun sille jakoi hommia, hän kiukutteli, että näitä hän ei tee tai jos jotain tekee, niin ihan omalla tavalla asynkronissa tiimin kanssa. Kun hommat piti alkaa, mies ei edes ilmestynyt työpaikalle.

    • Anonyymi

      Eihän se mitään haittaisi.

      • Anonyymi

        No kyllä haittsisi. En halua elättää toista


    • Anonyymi

      Aloitukselle: Kyllä on työkyvyttömyyseläkeläisiä, ja kyllä naiset hyväksyvät kumppaniksi/puolisoksi työkyvyttömyyseläkeläisen. Vaimoni 18 vuotta nuorempi kuin minä, enkä ole vielä edes 50 vuotias.

    • Anonyymi

      Voisin hyväksyä, jos luonne ym kohdillaan.

    • Anonyymi

      Varmasti suuri osa ihan muista syistä eläkkeellä kun mielenterveyden vaikka sen vuoksi eläkkeelle laitetaan , usealla taustalla tuskainen fyysinen vamma , näin vältytään maksamasta työnteosta johtuneiden vammojen synnystä kuuluvat korvaukset. Että semmonen sivistys maa tää suomi , ei kukaan usko ennen kuin itse kokee. Ei nuo niin tyhmiä ole , siksi ärsyttää moiset "feikki uutiset" joita ylekin välittää kansalle.

      • Anonyymi

        👍👍👍👍👍👍👍👍


    • Anonyymi

      Mikä meininki miten työpäivä meni 🤣😂

    • Anonyymi

      Aurinko on ihan normaali joten ei mitään uutta sen alla.

    • Anonyymi

      Olenhan minäkin aivovammainen. Kirjaimellisesti on harmaasta aivokudoksestani kadonnut nyrkin kokoinen pala.

      Onneksi olen sellainen vesipää, ettei menoa haittaa. EläkeVarman poppamieskin oli sitä mieltä, että osa-eläke riittäköön.

      Toisaalta ihan sama, koska käytän tulonsiirtoja hyödykseni ja teen kotijuomaa vankalla kokemuksella.

      • Anonyymi

        Sipilä on idolini. Hän kaappilessuna salli myös hiivakiljun tekemisen. Sitten oikeasti, onko hän lestadiolainen vai ei? Joka tapauksessa jonkinlainen uskovaishörhö?


    • Anonyymi

      Kun pääsiskin. Mutku on liian nuori ja väärät diagnoosit. Edes masennusdiagnoosilla en päässyt.

      L.

      • Anonyymi

        No voi harmi


    • Minullahan on muuten diagnosoitu psykoosisairaus. Hyvällä elämänlaadulla ja oikealla lääkityksellä olen pystynyt käymään töissä. Surullista ettei kaikille ole käynyt yhtä hyvin.

      Mutta itse kysymykseen. Totta kai hyväksyisin työkyvyttömyyseläkeläisen kumppaniksi. Ei se työ ole mikään ihmisyyden mitta.

    • Anonyymi

      Olwrko ryhmä kuin JohNNa?

      Tyhmä kuin Teema ja Teemu-Johanna.

    • Anonyymi

      Joo hyvä nimi joku Jorma Pippel makustaa Suomeen.

    • Anonyymi

      Olen ollut tk-eläkkeella 2019 asti ja onhan tuo puoliso pysynyt samassa osoitteessa edeeellnki.Joskus kyllä harmittaa kun en pienestä eläkkeestäni voi tuoda yhteiseen talouteen samaa rahallista panostusta kuin vaimoni joka on töissä.Teen kyllä ruuat ja teen pihahommia/kunnostustöitä sen kun kunto antaa myöten.

    • Anonyymi

      Pyh. Moista looseriämmää en huolisi. Onneksi itse olen ainoastaan osatyötön ja osatyökyvyttömyys eläkkeellä.

      • Anonyymi

        Huono-osa , olet edelleen oravanpyörässä käskytettävänä! Tai sitten olet hyvä buugi 🎶


      • Anonyymi

        Välimaastossa roikkuminen on se pirullisin tilanne.Et kykene kokoaika töihin,mutta ei hyväksytä täydelle eläkkeellekkään.Työkyvyttömyyseläke on paras ratkasu, jos ei kykene selviytymään työelämässä,töissäkin saa käydä tietyin ehdoin.


    • Anonyymi

      Täyelle eläkkeelle 1.12. lähtien. Mie tyytyväinen. Erittäin,

    • Anonyymi

      Vakakunnan pe3rsedenin tekemättömän tuön korvaus eli eläke tietystikin :D

    • Anonyymi

      Eli siis tarkoitit toimitusjohtajia, niitähän riittääää.

    • Anonyymi

      Eikös jokainen toimitusjohtaja toimintookyvyön

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe