Liian vaikeita tehtäviä, ehditkö viisaampi jelpaamaan

Anonyymi

1. Kuinka suuren työn teet kun nostat 20 kg:n painoisen sementtisäkin metrin korkeudelle ?
2. Henkiöauton massa on 1200 kg. Se kulkee tasaisella nopeudella 80 km tunnissa. Kuinka suuri on auton liike energia ?
3. Energiajuoman sisältö on 200 kj/100 ml. Kuinka korkealle 90 kg painoinen henkilö kiipeää tällä energiamäärällä. Oletetaan että käytetään kaikki energia kiipeämiseen.
4. Painonnostaja tempaisee 250 kg kahden metrin korkeuteen sekunnissa. Kuinka suuri on teho ?

5

777

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

1) Meillä tuommoiset nostetaan nosturilla tai trukilla. Me ollaan lälläreitä.
      2) Riippuu siitä onko kyseessä sähkö vai dieselauto. Dieselauton massa puhdasta mustaa energiaa. E = -i^2*m*c^2.
      3) Laita youtubeen hakusanaksi Michael Penn. Hän on matikan professori ja kiipeilee vuorilla. Varmaan häneltä saisi apua.
      4) Aivan saatanan iso. Semmoista ei ihminen pysty edes kuvittelemaan.

• Anonyymi

1. laske säkin potentiaalienergian muutos
      2. W = ½mv² vai olikohan se mgh³
      3. potentiaalienergian muutos on 100 ml
      4. löytyyköhän maailmasta yhtään miestä, kuka tempaisee noin paljon? ei löydy..

• Anonyymi

1. laske säkin potentiaalienergian muutos:
        Ei voida laskea koska ei kerrota paljonko potentiaali energiaa oli säkillä ennestään, eikä sitä millä korkeudella se alunperin oli.

Ja mikäli jompikumpi tiedettäisiin, ja siten voitaisiin laskea potentiaalienergian muutos, ei siitä voitaisi laskea kysyttyä asiaa, eli paljonko minä tein töitä.
        Nostavan voiman tekemä työ vastaa potentiaalienergian muutosta, mutta ei sitä paljonko tein töitä. Se riippuu lisäksi minun hyötysuhteestani nostotyössä, mikä ei ole tiedossa ennestään, eikä sitä tehtävänannossakaan kerrottu.

• Anonyymi

Tehtävät olivat minullekin liian vaikeita joten aloittaja joutuu itse tekemään omat läksynsä.

• Anonyymi

.......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      6078
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2847
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2307
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2069
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1405
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1392
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1387
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1316
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1246
    Aihe