...niinkuin lintu on luotu lentämään, on ihminen luotu onneen..
..lauloi Liisa Tavi laulussa Jäähyväiset aseille. Komea laulu.
Liisa Tavi lauloi
9
441
Vastaukset
- Anonyymi
Olen aina pitänyt Liisa Tavin lauluista. Hieno,
kaunis, vahva ääni hänellä. Nykyään kuulee radiosta harvemmin. - Anonyymi
Itse pidän enemmän Weather Girls - kokoonpanon kappaleesta "It's Raining Men" kun se ei ole niin saarnaava.
https://www.youtube.com/watch?v=l5aZJBLAu1E
Vaikka biisi on hyvä en kuitenkaan kuvittele, että se kuvaisi todellisia tapahtumia. Miehiä ei sada eikä ihmistä tai lintua ole luotu vaan ovat molemmat sekä ihminen että lintu seurauksia varsin pitkästä luonnonvalinnasta eli evoluution muovaamia. - Anonyymi
Pakkohan se on pistää paremmaksi , koska rakastan evoluutiota https://www.youtube.com/watch?v=VGk24PddSf4
- Anonyymi
Minulle tulee mieleen laulu: mä seison torilla sirkus menee ohitse oon täynnä murhetta....Muuten se viimeinen Arto Nyqvistin Liisa Tavista vuonna 2021 kannattaa katsoa.
- Anonyymi
Ihana laulu ja ihanat sanat on tuo " jäähyväiset aseille". Kiitos Liisa laulistasi. Ne liikuttavat yhä.
- Anonyymi
miten on niin kuin evoluution mielessä mennyt tämä jäähyväiset aseille ?
- Anonyymi
Tavi ei tainnut olla biologi.
Eräässä laulussa kerrotaan, miten "tähdet kateelliset tuikkii taivaallaan." Sanoittaja tuskin on tähtitieteilijä.
Sen sijaan kappaleen "Anna muule tähtitaivas" sanoittaja lienee kiinnostunut tieteen historiasta, kun siinä lauletaan Olbersin paradoksista: "Miksi taivas on öisin musta..." - Anonyymi
Peuralaulu on paljon kivempi. Siinä on lähdekin samoissa sanoissa.
- Anonyymi
eikös tämä ole sinun mieleen ? 🤔 https://www.youtube.com/watch?v=kTqwy6ay1HQ
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude14913158Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t729601Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h949094Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k187734Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk386714Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1476134Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri153114En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen
Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä3911189Aikuisten säälittävä käytös
Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v71133YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet
www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutosneuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl84980