Ylen verkkosivuilla on uutisotisikko: Joku murhasi Jukka S. Lahden kotonaan Ulvilassa 15 vuotta sitten – nyt poliisi saa enemmän vihjeitä kuin aikoihin.
Mieleeni tulee ensimmäisenä, että murha tapahtui tämän "jonkun" kotona, ei Jukka Lahden kodissa. Onko kielikorvani oikeassa?
Joku murhasi Jukka Lahden kotonaan
18
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mistäpä noin vanhoja asioita kukaan enään tänä päivänä tietää. Ikinä kuullutkaan kun tuskin olin sillon vielä syntynykkään.
- Anonyymi
Ei se silloin olisi ollut joku kun kodin omistajat tiedetään. Tiedetäänhän se murhaaja nytkin ja kahdesti tuomittukin murhasta lasten raiskausten lisäksi.
- Anonyymi
Eipä uskoisi, että tämä on kielipalsta. 😢
Aloittaja- Anonyymi
Saithan vastauksen asiaan mitä et ymmärtänyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saithan vastauksen asiaan mitä et ymmärtänyt.
Yksikään vastaajista ei ole ymmärtänyt kysymystäni.
Aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksikään vastaajista ei ole ymmärtänyt kysymystäni.
AloittajaTottakai vastattiin oikein, se ei ole joku tuntematon kun tiedetään kenen koti ja tässä tapauksessa tiedetään murhaaja 100% varmasti koska vain murhaajalla kotonaan ja Jukan kodissa oli mahdollista tehdä murha.
- Anonyymi
Kyllä se sinun kielikorvasi on oikeassa.
Sekin on oikeassa, kun pistää joku sanan paikalle Anneli.- Anonyymi
Minä halusin tavata Annelin
tiesin sen vielä minua etsivän
- Anonyymi
Otsikosta päätellen murhaaja asuu tai asui Ulvilassa ja Lahti oli mennyt tämän kotiin.
- Anonyymi
Kiitos! Jo 50-luvulla minulle opetettiin oppikoulussa, että tuon kaltaisissa lauseissa sanan "kotonaan" possessiivisuffiksi viittaa subjektiin (joku). Koska kielet kuitenkin muuttuvat hitaasti, päätin varmistaa asian täältä.
Aloittaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos! Jo 50-luvulla minulle opetettiin oppikoulussa, että tuon kaltaisissa lauseissa sanan "kotonaan" possessiivisuffiksi viittaa subjektiin (joku). Koska kielet kuitenkin muuttuvat hitaasti, päätin varmistaa asian täältä.
AloittajaSanomalehden toimittajan kieli muuttuu kerran viidessä minuutissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AloittajaJoku murhasi Jukka Lahden tämän kotona.
Nyt viittaus osuu oikeaan. Ainakin minun mielestäni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku murhasi Jukka Lahden tämän kotona.
Nyt viittaus osuu oikeaan. Ainakin minun mielestäni.Ethän sinä voi tietää mitä ko. toimittaja on ajatellut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinä voi tietää mitä ko. toimittaja on ajatellut
Känkkäränkkä, päivää
- Anonyymi
Pelkästään tyhmästi kirjoitettu kun eivät halua sanoa murhaajan olevan auerska, toki tytärkin voinut osallistua murhaan, mutta tuskin sentään yksin tehnyt. Kotonaanhan se auerska oli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku murhasi Jukka Lahden tämän kotona.
Nyt viittaus osuu oikeaan. Ainakin minun mielestäni.Sama asia tämän kotona ja kotonaan, yhtä hyvin voisi ajatella omassa versiossasi että tämän murhaajan kotona, mikä myös olisi oikein tässä tapauksessa.
- Anonyymi
Poliisi se oli joka murhasi ja Kyllikki saaren pappi.
- Anonyymi
Vieläkö Kyllikki Saaren pappi on elossa ja poliisina? Onneksi laittoivat sen mustapartaisen miehen mielisairaalaan ettei murhannut muita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133708Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272850Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2682685Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51885- 2181413
- 721210
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1561027Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi30963Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk2927Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä90907