Joku murhasi Jukka Lahden kotonaan

Anonyymi

Ylen verkkosivuilla on uutisotisikko: Joku murhasi Jukka S. Lahden kotonaan Ulvilassa 15 vuotta sitten – nyt poliisi saa enemmän vihjeitä kuin aikoihin.

Mieleeni tulee ensimmäisenä, että murha tapahtui tämän "jonkun" kotona, ei Jukka Lahden kodissa. Onko kielikorvani oikeassa?

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistäpä noin vanhoja asioita kukaan enään tänä päivänä tietää. Ikinä kuullutkaan kun tuskin olin sillon vielä syntynykkään.

    • Anonyymi

      Ei se silloin olisi ollut joku kun kodin omistajat tiedetään. Tiedetäänhän se murhaaja nytkin ja kahdesti tuomittukin murhasta lasten raiskausten lisäksi.

    • Anonyymi

      Eipä uskoisi, että tämä on kielipalsta. 😢

      Aloittaja

      • Anonyymi

        Saithan vastauksen asiaan mitä et ymmärtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saithan vastauksen asiaan mitä et ymmärtänyt.

        Yksikään vastaajista ei ole ymmärtänyt kysymystäni.

        Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään vastaajista ei ole ymmärtänyt kysymystäni.

        Aloittaja

        Tottakai vastattiin oikein, se ei ole joku tuntematon kun tiedetään kenen koti ja tässä tapauksessa tiedetään murhaaja 100% varmasti koska vain murhaajalla kotonaan ja Jukan kodissa oli mahdollista tehdä murha.


    • Anonyymi

      Kyllä se sinun kielikorvasi on oikeassa.
      Sekin on oikeassa, kun pistää joku sanan paikalle Anneli.

      • Anonyymi

        Minä halusin tavata Annelin
        tiesin sen vielä minua etsivän


    • Anonyymi

      Otsikosta päätellen murhaaja asuu tai asui Ulvilassa ja Lahti oli mennyt tämän kotiin.

      • Anonyymi

        Kiitos! Jo 50-luvulla minulle opetettiin oppikoulussa, että tuon kaltaisissa lauseissa sanan "kotonaan" possessiivisuffiksi viittaa subjektiin (joku). Koska kielet kuitenkin muuttuvat hitaasti, päätin varmistaa asian täältä.

        Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! Jo 50-luvulla minulle opetettiin oppikoulussa, että tuon kaltaisissa lauseissa sanan "kotonaan" possessiivisuffiksi viittaa subjektiin (joku). Koska kielet kuitenkin muuttuvat hitaasti, päätin varmistaa asian täältä.

        Aloittaja

        Sanomalehden toimittajan kieli muuttuu kerran viidessä minuutissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! Jo 50-luvulla minulle opetettiin oppikoulussa, että tuon kaltaisissa lauseissa sanan "kotonaan" possessiivisuffiksi viittaa subjektiin (joku). Koska kielet kuitenkin muuttuvat hitaasti, päätin varmistaa asian täältä.

        Aloittaja

        Joku murhasi Jukka Lahden tämän kotona.

        Nyt viittaus osuu oikeaan. Ainakin minun mielestäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku murhasi Jukka Lahden tämän kotona.

        Nyt viittaus osuu oikeaan. Ainakin minun mielestäni.

        Ethän sinä voi tietää mitä ko. toimittaja on ajatellut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä voi tietää mitä ko. toimittaja on ajatellut

        Känkkäränkkä, päivää


      • Anonyymi

        Pelkästään tyhmästi kirjoitettu kun eivät halua sanoa murhaajan olevan auerska, toki tytärkin voinut osallistua murhaan, mutta tuskin sentään yksin tehnyt. Kotonaanhan se auerska oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku murhasi Jukka Lahden tämän kotona.

        Nyt viittaus osuu oikeaan. Ainakin minun mielestäni.

        Sama asia tämän kotona ja kotonaan, yhtä hyvin voisi ajatella omassa versiossasi että tämän murhaajan kotona, mikä myös olisi oikein tässä tapauksessa.


    • Anonyymi

      Poliisi se oli joka murhasi ja Kyllikki saaren pappi.

      • Anonyymi

        Vieläkö Kyllikki Saaren pappi on elossa ja poliisina? Onneksi laittoivat sen mustapartaisen miehen mielisairaalaan ettei murhannut muita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1315
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      58
      880
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe