Sinkulla vapaus soittaa joulumusiikkia ja musiikkia vapaasti, kovaakin?

Musiikin soittamisessa perheessä pitää huomioida muut, mutta sinkulla yksityistaloudessa on vapaus soittaa musiikkia vapaasti? Mitä musiikkia tai joulumusiikkia soitat? Soitatko sinkkuna musiikkia kovaa, kun lähinnä kerrostalonaapurit rajoittavat musiikin kovalla kuuntelua?

Itse soitan usein seuraavaa Raskasta Joulua -biisiä!

https://www.youtube.com/watch?v=VTvvrsjAGzY

34

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinkkuna asuin omakotitalossani maalla ja kyllä huudatin musiikkia aina kun huvitti. Järvi oli siinä lähellä, mutta ei sentäs niin lähellä et olis musiikit pitkin vesistöä raikuneet muillekin.

Piti kyllä miettiä kissojeni ja koiran korvia.

• Kerrostalossa asuessani en kovin kovalla musiikkia soittanut, koska naapurit. Viihdyin muutenkin huonosti kotona kerrostalovuosinani. Melkeinpä harrastin pyöräilyä päivät pitkät mielummin, kun istuin jouten kotona.

• JasuM: "Sinkkuna asuin omakotitalossani maalla ja kyllä huudatin musiikkia aina kun huvitti. Järvi oli siinä lähellä, mutta ei sentäs niin lähellä et olis musiikit pitkin vesistöä raikuneet muillekin. Piti kyllä miettiä kissojeni ja koiran korvia."

Eli nyt meni vapaus huudattaa musiikkia, kun on perhe? Se hyvä puoli ainakin sinkkuudessa on - tarvitsee vähemmän huomioida muita?

Mitäs viikonloppuun kuuluu?

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

JasuM: "Sinkkuna asuin omakotitalossani maalla ja kyllä huudatin musiikkia aina kun huvitti. Järvi oli siinä lähellä, mutta ei sentäs niin lähellä et olis musiikit pitkin vesistöä raikuneet muillekin. Piti kyllä miettiä kissojeni ja koiran korvia."

Eli nyt meni vapaus huudattaa musiikkia, kun on perhe? Se hyvä puoli ainakin sinkkuudessa on - tarvitsee vähemmän huomioida muita?

Mitäs viikonloppuun kuuluu?

Juu, mutta se nyt on pieni murhe. 😃

Poden kipuja tänään taas enemmän kun hetkeen, joten iisisti vaan.

• JasuM kirjoitti:

Juu, mutta se nyt on pieni murhe. 😃

Poden kipuja tänään taas enemmän kun hetkeen, joten iisisti vaan.

JasuM: "Poden kipuja tänään taas enemmän kun hetkeen, joten iisisti vaan."

Voi harmi! Toivottavasti jouluun mennessä menee paremmaksi, ettei joulu mene Teidän perheeltä pilalle? Paranemisiin!

JasuM: "Poden kipuja tänään taas enemmän kun hetkeen, joten iisisti vaan."

Voi harmi! Toivottavasti jouluun mennessä menee paremmaksi, ettei joulu mene Teidän perheeltä pilalle? Paranemisiin!

Kivut elää ja niiden kanssa pitää itsekin vaan selvitä. Joulu tulee ja vietetään kipuja tai ei. 😊

Kiitos.

• JasuM kirjoitti:

Kivut elää ja niiden kanssa pitää itsekin vaan selvitä. Joulu tulee ja vietetään kipuja tai ei. 😊

Kiitos.

JasuM: "Kivut elää ja niiden kanssa pitää itsekin vaan selvitä. Joulu tulee ja vietetään kipuja tai ei. 😊 "

Sinähän osaat hyvin ottaa kivut. Toivottavasti Teidän lapsilla ainakin on kiva joulu! Hyvää joulua, jos ei ennen joulua törmätä. Itse lähden vielä ennen joulua käymään Joensuussa.

JasuM: "Kivut elää ja niiden kanssa pitää itsekin vaan selvitä. Joulu tulee ja vietetään kipuja tai ei. 😊 "

Sinähän osaat hyvin ottaa kivut. Toivottavasti Teidän lapsilla ainakin on kiva joulu! Hyvää joulua, jos ei ennen joulua törmätä. Itse lähden vielä ennen joulua käymään Joensuussa.

38 vuotta erilaisten, pääasiassa kroonisten kipujen kanssa jalostaa sietämään mitä ei karkuunkaan pääse, jos elää meinaa pitää sinnitellä vaan.

Juu, tänään vielä näppäile. Huomenna aloitan joulunviettoon siirtymisen, joten samoin hyvää joulua sinullekin. 🎄😊

• JasuM kirjoitti:

38 vuotta erilaisten, pääasiassa kroonisten kipujen kanssa jalostaa sietämään mitä ei karkuunkaan pääse, jos elää meinaa pitää sinnitellä vaan.

Juu, tänään vielä näppäile. Huomenna aloitan joulunviettoon siirtymisen, joten samoin hyvää joulua sinullekin. 🎄😊

"Juu, tänään vielä näppäile. Huomenna aloitan joulunviettoon siirtymisen, joten samoin hyvää joulua sinullekin. 🎄😊"

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta! :)

• Olipa mahtipontista musiikkia. Mikä kirkko linkkisi kuvassa on taustalla? Tiedätkö?

Hyvää jouluviikkoa sinne! :)

Olipa mahtipontista musiikkia. Mikä kirkko linkkisi kuvassa on taustalla? Tiedätkö?

Hyvää jouluviikkoa sinne! :)

Heikosti tunnen vanhaa kirkkoarkkitehtuuria, mutta modernit kirkot ovat askeettisuudessaan vaikuttavia. Olen sen verran kiihkeä ateisti, että kirkonmenoihin en astu.

Hyvää jouluviikkoa myös sinne. Vaimo viettää joulunsa veljensä luona, enkä joudu kuuntelemaan Baby Jesus ulinaa. Voi keskittyä maailmanhistorian uudelleenrakentamiseen Civilization-pelissä. :)

• Carl-Gustaf kirjoitti:

Heikosti tunnen vanhaa kirkkoarkkitehtuuria, mutta modernit kirkot ovat askeettisuudessaan vaikuttavia. Olen sen verran kiihkeä ateisti, että kirkonmenoihin en astu.

Hyvää jouluviikkoa myös sinne. Vaimo viettää joulunsa veljensä luona, enkä joudu kuuntelemaan Baby Jesus ulinaa. Voi keskittyä maailmanhistorian uudelleenrakentamiseen Civilization-pelissä. :)

Carl-Gustaf: "Voi keskittyä maailmanhistorian uudelleenrakentamiseen Civilization-pelissä. :) "

Mitä versiota pelaat? Itse olen jumahtanut vanhempiin versioihin. Aikaisemmin pelasin Civ 2:ta ja nykyään sillon tällöin Civ 3 Complete-versiota. Siitä uusimpia olen lähinnä vain vilkaissut ja todennut ne liian monimutkaisiksi. Sinä ilmeisesti pelaat aivan uusinta versiota, jota en kyllä ole nähnyt?

Carl-Gustaf: "Voi keskittyä maailmanhistorian uudelleenrakentamiseen Civilization-pelissä. :) "

Mitä versiota pelaat? Itse olen jumahtanut vanhempiin versioihin. Aikaisemmin pelasin Civ 2:ta ja nykyään sillon tällöin Civ 3 Complete-versiota. Siitä uusimpia olen lähinnä vain vilkaissut ja todennut ne liian monimutkaisiksi. Sinä ilmeisesti pelaat aivan uusinta versiota, jota en kyllä ole nähnyt?

Pelaan CIV vitosta. Olen opetellut sitä jo kymmenen vuotta ja aina löytyy uusia tapoja pelata optimaalisemmin. On mulla myös CIV kutonen ja äkkiä katsoen tuntuu, että tarvitaan toiset kymmenen vuotta sen opetteluun.

CIV 3 oli sarjan ensimmäinen peli johon tutustuin. Siinä on myös paljon sellaista mikromanagerointia, jota en vieläkään osaa hyödyntää.

Itse suosin Huge map & Marathon optioita, jolloin yksi peli voi kestää jopa sata tuntia.

• Carl-Gustaf kirjoitti:

Pelaan CIV vitosta. Olen opetellut sitä jo kymmenen vuotta ja aina löytyy uusia tapoja pelata optimaalisemmin. On mulla myös CIV kutonen ja äkkiä katsoen tuntuu, että tarvitaan toiset kymmenen vuotta sen opetteluun.

CIV 3 oli sarjan ensimmäinen peli johon tutustuin. Siinä on myös paljon sellaista mikromanagerointia, jota en vieläkään osaa hyödyntää.

Itse suosin Huge map & Marathon optioita, jolloin yksi peli voi kestää jopa sata tuntia.

"CIV 3 oli sarjan ensimmäinen peli johon tutustuin. Siinä on myös paljon sellaista mikromanagerointia, jota en vieläkään osaa hyödyntää."

Itse huijaan vähän CIV 3:ssa. Complete versiossa otan mökeistä Civilisaatiokeksintöjä niin, että hetken olen edellä muita eli Antiikin ajan keksinnöt saan lahjana ja olen vaikealla tasolla edellä hetken muita. Eli talletan ennen "hut"sia tilanteen ja jos ei tule mieleistä keksintöä siitä niin otan uudelleen. Lisäksi huijaan alussa ja monesti minulla on kolme kaupunkia ennen kuin muilla on edes kahta. Mökistä saan lisä-settlerin ja uuden kaupungin. Muuten taisteluissa ja muissa asioissa en huijaa.

Hyvät joulut Civilization merkeissä.

• Anonyymi

Ei sitä tartte pitkin vuotta rimputtaa silti.

• En minä ainakaan rimputa pitkin vuotta. Silloin tällöin soitan musiikkia ja laitan tänne musiikki-linkkejä, jos joku sellaisia aloituksissa tänne kyselee.

Nyt kuuntelen joulumusiikkia parin viikon sisällä. Sitten viimeistään 25.12.2021 niiden joululaulujen kuunteleminen loppuu.

Englanniksi vetävä joululaulu Mariah Careyltä! :)

https://www.youtube.com/watch?v=aAkMkVFwAoo

• Anonyymi

Ei kyllä tule joulumusiikkia soiteltua tai oikeastaan juuri mitään muutakaan musiikkia. Näin paksun väliseinän paritalossa voisin kyllä rauhassa huudattaa. Noin periaatteessa tuo tosiaan on yksi niitä sinkkuuden erinomaisia puolia ja se koskee monia muitakin juttuja kuin vain musiikkia. Saa katsella mitä haluaa tai olla katselematta, saa syödä mitä tahtoo, saa kalustaa miten tahtoo, saa hajustaa miten tahtoo, jne. eikä muiden mielipiteitä tarvitse ottaa huomioon. Se on monin tavoin mukavaa.

• Anonyymi: "Noin periaatteessa tuo tosiaan on yksi niitä sinkkuuden erinomaisia puolia ja se koskee monia muitakin juttuja kuin vain musiikkia. Saa katsella mitä haluaa tai olla katselematta, saa syödä mitä tahtoo, saa kalustaa miten tahtoo, saa hajustaa miten tahtoo, jne. eikä muiden mielipiteitä tarvitse ottaa huomioon. Se on monin tavoin mukavaa."

Itselläni oli opiskelijanaapurina lestadiolainen monen lapsen isä. Kertoi vapauden menneen lasten tulemisen myötä. Vaimo oli lykännyt hänelle lapsen ja sanonut, että hoida tuota. Perhe ja hänen uskonnolliset käsitykset rajoittivat hänen elämäänsä huomattavasti, mutta siitä huolimatta niissä lapsissa oli positiivisia piirteitä. Joten sinkkuuden ihanuus ei ole kaikki kaikessa?

• Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Anonyymi: "Noin periaatteessa tuo tosiaan on yksi niitä sinkkuuden erinomaisia puolia ja se koskee monia muitakin juttuja kuin vain musiikkia. Saa katsella mitä haluaa tai olla katselematta, saa syödä mitä tahtoo, saa kalustaa miten tahtoo, saa hajustaa miten tahtoo, jne. eikä muiden mielipiteitä tarvitse ottaa huomioon. Se on monin tavoin mukavaa."

Itselläni oli opiskelijanaapurina lestadiolainen monen lapsen isä. Kertoi vapauden menneen lasten tulemisen myötä. Vaimo oli lykännyt hänelle lapsen ja sanonut, että hoida tuota. Perhe ja hänen uskonnolliset käsitykset rajoittivat hänen elämäänsä huomattavasti, mutta siitä huolimatta niissä lapsissa oli positiivisia piirteitä. Joten sinkkuuden ihanuus ei ole kaikki kaikessa?

Ei kai juuri mikään asia ole kaikki kaikessa? Jokaisessa asiassa on puolensa ja puolensa. Sulkaa on hyvää, mutta se lihottaa.

Ja siis sinkkuuskin on hieman venyvä käsite. Missä määrin itseellinen äiti on sinkku? Parisuhdetta ei ole, mutta sinkkus on tässä kohtaa mielipidekysymys. Muksua ei mun musiikinhuudatukseni haittaisi, tykkäisi vaan. Eikä sitä häiritse mikään noista muistakaan, joita mainitsin. Mulla on lisäksi ollut koiria oikeastaan koko aikuisikäni (tai oli niitä jo lapsuudenkodissa). Kyllähän elukat joutuu ottamaan huomioon. Sinällään voi siis kysyä olenko mä ikinä elämässäni ollut sinkku, jos sillä jotain täydellistä vapautta tarkotetaan. Kaikki on niin suhteellista.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kai juuri mikään asia ole kaikki kaikessa? Jokaisessa asiassa on puolensa ja puolensa. Sulkaa on hyvää, mutta se lihottaa.

Ja siis sinkkuuskin on hieman venyvä käsite. Missä määrin itseellinen äiti on sinkku? Parisuhdetta ei ole, mutta sinkkus on tässä kohtaa mielipidekysymys. Muksua ei mun musiikinhuudatukseni haittaisi, tykkäisi vaan. Eikä sitä häiritse mikään noista muistakaan, joita mainitsin. Mulla on lisäksi ollut koiria oikeastaan koko aikuisikäni (tai oli niitä jo lapsuudenkodissa). Kyllähän elukat joutuu ottamaan huomioon. Sinällään voi siis kysyä olenko mä ikinä elämässäni ollut sinkku, jos sillä jotain täydellistä vapautta tarkotetaan. Kaikki on niin suhteellista.

Joo kaikki on suhteellista. Kiitos havainnoistasi! Hyvää joulua sinnekin! :)

• Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Joo kaikki on suhteellista. Kiitos havainnoistasi! Hyvää joulua sinnekin! :)

Hyvää joulua myös sinne!

• Anonyymi

Kyllä soitan joululauluja ja muutakin musaa kovaakin - bonuksena laulan usein itse mukana!

Samalla esitänkin kiitokseni vanhemmilleni ja sisaruksille; sain lapsuuden kodissani soittaa stereoita ja laulaa mieleni mukaan - joka päivä jopa neljä tuntia putkeen.. Eikä siinä vielä kaikki. Soitin usein myös samaa biisiä jopa kymmenen kertaa peräkkäin *koska niin hyvä* 🤷‍♀️.

- Sheena

• Sheena: "Kyllä soitan joululauluja ja muutakin musaa kovaakin - bonuksena laulan usein itse mukana! Samalla esitänkin kiitokseni vanhemmilleni ja sisaruksille; sain lapsuuden kodissani soittaa stereoita ja laulaa mieleni mukaan - joka päivä jopa neljä tuntia putkeen.. Eikä siinä vielä kaikki. Soitin usein myös samaa biisiä jopa kymmenen kertaa peräkkäin *koska niin hyvä* 🤷‍♀️. "

Onneksi olkoon, jos olet saanut toteuttaa lapsuuden kodissa musikillisia mielihalujasi. Minäkin joskus luukutin uusia steroita melko täysillä omakotitaloalueella vähän yli 20-vuotiaana. Piti kokeilla rajoja ja paljoko streroista ääntä lähtee.

• Anonyymi
      • Kiva biisi, mutta se taitaa olla jo toisen kertaa tällä palstalla tässä osiossa? Hyvä biisi toiseenkin kertaan! :)

• Anonyymi

Sisko soittaa taas koko joulun koronapassi The Flu Fightersia ja nyt ei kyllä enää oikein uppoo.

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      43
      10153
    2. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      33
      2511
    3. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      29
      1928
    4. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      136
      1703
    5. Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?

Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?
      Sinkut
      197
      1229
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      12
      1205
    7. Kumpiko kaivatussasi

teki suhun vaikutuksen äly vai ulkonäkö?
      Ikävä
      71
      1137
    8. Olisit ottanut yhteyttä jos olisit halunnut

Ei kö niin mies?
      Ikävä
      92
      982
    9. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?
      Ikävä
      50