No tietysti Tähtisädetikku, tähtisäteitähän siitä lähtee eikä mitään sadetta.
https://www.stara.fi/2022/01/01/tahtisadetikku-vai-tahtisadetikku-kielipoliisi-kommentoi-ikuisuuskysymysta/
Tähtisädetikku vai tähtisadetikku?
22
148
Vastaukset
- Anonyymi
Kielipoliisi on ymmartanut vaarin , siina syy.
- Anonyymi
sen täytyy olla joku muu nimittäjä kuin sade tai säde kuten juhannussima tai juhan nussima
- Anonyymi
Ihan sama minulle lukihäiriöiselle jokainen tietä mitä tarkoitan kun kirjotan tähtisädetikku!
Olettaisin, että tähtisadetikku on alkuperäinen muoto. Tähtisädetikku on syntynyt vokaalisoinnun takia vähän kuin "tälläinen". Tässä on erikoinen tilanne, että molempi on periaatteessa mahdollinen. Mieti, jos itse olisit tyhjästö luomassa tuota, miksi nimeäisit sen tähtisädetikku.
- Anonyymi
Säteitähän ne kipinät tekee kuten pakkauksen kuvassakin, ei siinä mitään sadetta ole.
- Anonyymi
Ettekö ole koskaan polttaneet tähtisadetikkuja, siitähän nimen omaan sataa niitä säkeniä.
- Anonyymi
Tähtisädetikku on varmaan väärin kuultu tai luettu, ja siitä jäänyt elämään.
- Anonyymi
Ei sada mitään, kipinät lentää säteinä eri suuntiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sada mitään, kipinät lentää säteinä eri suuntiin.
Ei vaan ne satavat, kuin sade. Ei siitä säteitä lähde. Esimerkkkinä lasersäde.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan ne satavat, kuin sade. Ei siitä säteitä lähde. Esimerkkkinä lasersäde.
Kaikki valo kulkee säteinä ja kipinät vielä lentääkin säteittäin eikä vaan sada alas. Siinä vaiheessa kun tippuvat, ovat jo sammuneet.
- Anonyymi
Auringonpäistettä ja tahtisilmää jatkossa.
- Anonyymi
Tähtisadetikku on oikein. Samalla nimellä sitä myydään.
- Anonyymi
Vain harvat, lähes kaikki oikein kirjoitettu. Äänestyksissa sädemuotoa kannatti 84 ja 58%.
- Anonyymi
Tahtisadetikku puolestaan on tahtipuikko, jolla kapellimestari huitoo ympärilleen tahtisadetta.
- Anonyymi
Pieniäpä on tähtien säteet jos tikku niitä luo. No, onneksi ei sentään puhuta halkaisijasta.
Kumpi kuulostaa runollisemmalta? - Anonyymi
Jos olisi kyseessä tähhtisädetikku niin astronomit voisivat olla innoissaan kun tähtien säteen voi mitata ihan kotioloissa.
- Anonyymi
Kukaan ei olisi innoissaan jos tähtiä alkaisi sataa maahan.
- Anonyymi
Lapsuudessani 60-luvulla puhuttiin sädetikuista, jotkut vanhemmat ihmiset kutsuivat myös pengaalitikuiksi.
- Anonyymi
Omassa lapsuudessa 50-luvulla puhuttiin pengaalivaloista. Ne jäivät vähitellen pois käytöstä kun sädetikut tulivat.
Pengaalivalot olivat samantapaisia, mutta isompia, värillisiä, näyttävämpiä ja hankalampia.
- Anonyymi
Onkohan tuo englanniksi tomtebloss, ei osaa kääntää suomeksi. Muutkin kielet ihan tuntemattomia.
https://www.rakettikauppa.com/product/46/varilliset-tahtisadetikut-8-kpl - Anonyymi
Lue siitä paketista mitä siinä seisoo.
Jos siinä sanotaan jotain penggaalista niin se on väärin. Siinä pitää lukea bengaali jne. - Anonyymi
Kopioin otsikon olevinaan lehdestä, mutta molemmissa tähti, kummallista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664