Miksi naisten yksinhuoltajuus

Anonyymi

Aiheuttaa niin paljon keskustelua kun nainen saa tuhansia euroja tukia. Se on suomessa tapana että nainen tekee lapsia ja sitte huolehtii niistä kotona veronmaksajien rahoilla. Miehet ei ole rikkaita joten eivät voi elättää mutta naisen on pakko saada lapsia kuitenkin.

457

1643

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki lapset saavat veroilla maksettavia tukia. On päivähoitoa, peruskoulua, lapsilisiä, terveydenhuoltoa ja neuvolaa.

      Ylsinhuoltajat ( naispuoleiset, ja vain he) aiheuttavat kiukkua, koska siinä kuviossa miehellä ei ole sijaa.

      • Anonyymi

        Myös kaikki ätm saavat tai ovat saaneet yhteiskunnan tukea, jos ei sosiaalisen tuen (asumistuki, toimeentulo tuki, työttömyystuki) muodossa niin ainakin itse lapsena vanhempiensa eduksi (lapsilisä, koulu, päivähoito) ja terveytensä kautta (terkka, hammashuolto, lääkäri, erikoislääkärit, terapia, sairaalakäynnit-ainakin kun syntyivät).

        Tosiasia on, että 10% eniten tienaava osuus kansasta maksaa 90% kaikesta! Jos ei ole tässä palkkaluokassa, ei ole eniten maksavien joukossa!

        En kannata tuloloukkuja, jossa pienituloinen saa enemmän kotiin jäämällä. Ne pitäisi purkaa ja kannatan myös, että lapsilisässä ja kelan maksamissa elatustuissa on katto lapsimäärälle tai kattosumma, mitä ei voi ylittää/perhe. Nyt esim. Lapsi lisää saa ekasta lapsesta 95e/kk ja viidennestä eteenpäin183e/kk, ja yh-lisä on 63e/kk/lapsi. Suurimpia kuluja lienee ruoka ja asuminen, vaatteet ja varusteet taatusti kiertää isossa perheessä. Missä kohtaa menee se raja monta lasta/perhe yhteiskunnan on järkevää tukea? Kuinka monta lasta perhe pystyy kasvattamaan. Tiedän yhden 18 lapsen perheessä asuneen silloisen nuoren. Kertoi lukiolaisena, että ”isot” asuvat eri siivessä taloa ja vanhemmat tuskin näkevät isompia lapsia, eivätkä edes muista lasten nimiä. En näe kenen etu tuollainen on? Rajaa mihin saakka tuet nousee, ei toki ole helppo asettaa ja uskonnon takia lisääntyvät, lisääntyisivät varmaan edelleen paljon.


      • Muistutan kuintenkin se puoliso joutuu maksumieheksi elatustuki peritään takaisin ja yh purjehtii suurlaivassaa.

        https://www.minilex.fi/a/elatussopimuksen-rikkominen

        Mutta yh saa jokaisesta lapsesta 63,30 eli 63,30x8 =506,4

        "lapsilisän yksinhuoltajakorotus on 63,30 € kuukaudessa jokaisesta lapsilisään oikeutetusta lapsesta. Yksinhuoltajakorotuksen voi hakea, mikäli huoltaja ei ole avo- tai avioliitossa tai on asumuserossa. Yhteishuoltajuus ei vaikuta korotuksen saamiseen.
        "

        https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/2d93b7b7-5d49-4404-81a1-c0ef342a21d5

        Kyllähän minusta se pitäisi mennä kaikkiveroista jos mies polkasee elämän käyntii, ettei ole velka vankeudessa tai toisinpäin.

        https://www.minilex.fi/a/elatussopimuksen-rikkominen


        Ei voi sanoa voi harmitus" Täysimääräinen elatustuki on ensi vuoden alusta alkaen jokaisesta lapsesta 172,59 e/kk"
        Muistin kyllä eilen elatuksen toisin että nousi nyt sitten oikeasti.
        https://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/-/asset_publisher/kg5xtoqDw6Wf/content/muutoksia-elatustuen-ja-elatusavun-maaraan-vuoden-alus-1

        172,59 X8=1 380,72(elastustuki) 506,4yh lisä=

        Yhtukia elatukseen 8lapsen perheessä. 1 887,12

        Sitten on tämä meidän ydinperheen tuet kyllä tämä nyt vähän harmittaa kun mieskin nyt opiskeluvelkaa joka on tarkoitettu koulumateriaaliin, niin pitää elättää perhe niillä.
        Yhtä taiteilua velkaahan se on. Onneksi luotto nyt tukee tätä ja myös ostettujen(vakuutusta.)

        Tämän kuun päätös.

        https://aijaa.com/zXK23d

        Niin joo kaikki pitää nostaa velkaa muuten ylimäärä huomioidaan tuloja.

        Että miten nyt tuosta harrastukset on ainoa että itse menee niiden kanssa ja jos kunta tarjoaa harrastusta. Kyllä taas välineet maksaa ettei aina varaa heti.🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös kaikki ätm saavat tai ovat saaneet yhteiskunnan tukea, jos ei sosiaalisen tuen (asumistuki, toimeentulo tuki, työttömyystuki) muodossa niin ainakin itse lapsena vanhempiensa eduksi (lapsilisä, koulu, päivähoito) ja terveytensä kautta (terkka, hammashuolto, lääkäri, erikoislääkärit, terapia, sairaalakäynnit-ainakin kun syntyivät).

        Tosiasia on, että 10% eniten tienaava osuus kansasta maksaa 90% kaikesta! Jos ei ole tässä palkkaluokassa, ei ole eniten maksavien joukossa!

        En kannata tuloloukkuja, jossa pienituloinen saa enemmän kotiin jäämällä. Ne pitäisi purkaa ja kannatan myös, että lapsilisässä ja kelan maksamissa elatustuissa on katto lapsimäärälle tai kattosumma, mitä ei voi ylittää/perhe. Nyt esim. Lapsi lisää saa ekasta lapsesta 95e/kk ja viidennestä eteenpäin183e/kk, ja yh-lisä on 63e/kk/lapsi. Suurimpia kuluja lienee ruoka ja asuminen, vaatteet ja varusteet taatusti kiertää isossa perheessä. Missä kohtaa menee se raja monta lasta/perhe yhteiskunnan on järkevää tukea? Kuinka monta lasta perhe pystyy kasvattamaan. Tiedän yhden 18 lapsen perheessä asuneen silloisen nuoren. Kertoi lukiolaisena, että ”isot” asuvat eri siivessä taloa ja vanhemmat tuskin näkevät isompia lapsia, eivätkä edes muista lasten nimiä. En näe kenen etu tuollainen on? Rajaa mihin saakka tuet nousee, ei toki ole helppo asettaa ja uskonnon takia lisääntyvät, lisääntyisivät varmaan edelleen paljon.

        "Tosiasia on, että 10% eniten tienaava osuus kansasta maksaa 90% kaikesta! Jos ei ole tässä palkkaluokassa, ei ole eniten maksavien joukossa!"

        Ei pidä paikkansa alkuunkaan. Tuloverotus ei ole läheskään suurin tulonlähde valtiolle. Alv taas on tasaverotus, josta köyhimmät ja ökyimmät maksavat tasan saman verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tosiasia on, että 10% eniten tienaava osuus kansasta maksaa 90% kaikesta! Jos ei ole tässä palkkaluokassa, ei ole eniten maksavien joukossa!"

        Ei pidä paikkansa alkuunkaan. Tuloverotus ei ole läheskään suurin tulonlähde valtiolle. Alv taas on tasaverotus, josta köyhimmät ja ökyimmät maksavat tasan saman verran.

        Hyvä pointti, eli hiilidioksidi- alv ja muu kulutusvero on saatava kestävälle pohjalle ympäristövaikutteiseen progressiiviseen verotukseen! Itse jätin turhan yleveron, henkilöauton dieselveron (pakuksi rek), käyttömaksun (invatunnus) ja elälekeveron sekä kalliit tasaverotetut työmatkat pois. Nyt on aikaa vapaa-ajan laatuautoiluun ja muuhun mukavaan verovaroilla, samalla ei tarvitse elättää maahantulijoitakaan työlläni. Suosittelen!

        JK. Lapset ovat yhteiskunnan tulevaisuus!


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Muistutan kuintenkin se puoliso joutuu maksumieheksi elatustuki peritään takaisin ja yh purjehtii suurlaivassaa.

        https://www.minilex.fi/a/elatussopimuksen-rikkominen

        Mutta yh saa jokaisesta lapsesta 63,30 eli 63,30x8 =506,4

        "lapsilisän yksinhuoltajakorotus on 63,30 € kuukaudessa jokaisesta lapsilisään oikeutetusta lapsesta. Yksinhuoltajakorotuksen voi hakea, mikäli huoltaja ei ole avo- tai avioliitossa tai on asumuserossa. Yhteishuoltajuus ei vaikuta korotuksen saamiseen.
        "

        https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/2d93b7b7-5d49-4404-81a1-c0ef342a21d5

        Kyllähän minusta se pitäisi mennä kaikkiveroista jos mies polkasee elämän käyntii, ettei ole velka vankeudessa tai toisinpäin.

        https://www.minilex.fi/a/elatussopimuksen-rikkominen


        Ei voi sanoa voi harmitus" Täysimääräinen elatustuki on ensi vuoden alusta alkaen jokaisesta lapsesta 172,59 e/kk"
        Muistin kyllä eilen elatuksen toisin että nousi nyt sitten oikeasti.
        https://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/-/asset_publisher/kg5xtoqDw6Wf/content/muutoksia-elatustuen-ja-elatusavun-maaraan-vuoden-alus-1

        172,59 X8=1 380,72(elastustuki) 506,4yh lisä=

        Yhtukia elatukseen 8lapsen perheessä. 1 887,12

        Sitten on tämä meidän ydinperheen tuet kyllä tämä nyt vähän harmittaa kun mieskin nyt opiskeluvelkaa joka on tarkoitettu koulumateriaaliin, niin pitää elättää perhe niillä.
        Yhtä taiteilua velkaahan se on. Onneksi luotto nyt tukee tätä ja myös ostettujen(vakuutusta.)

        Tämän kuun päätös.

        https://aijaa.com/zXK23d

        Niin joo kaikki pitää nostaa velkaa muuten ylimäärä huomioidaan tuloja.

        Että miten nyt tuosta harrastukset on ainoa että itse menee niiden kanssa ja jos kunta tarjoaa harrastusta. Kyllä taas välineet maksaa ettei aina varaa heti.🤔

        No mutta ihan oikeasti, kuka kadehtii 8 lapsen yh:ta?!? Jos on tuon verran muksuja niin menot on melkoiset.


    • Jaa-a, minua taas enempi mietityttää miksi tehdä lapsia enemmän kun oma lompakko kärsii kustantaa. Miksi täytyy olla lapsilauma?

      • Anonyymi

        Oletko varma että sinä hoidat kaikki lapsistasi aiheutuvat kulut? Ks. viesti yllä. Vähiin kävisi lapset, jos vain rikkaat niitä tekisivät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma että sinä hoidat kaikki lapsistasi aiheutuvat kulut? Ks. viesti yllä. Vähiin kävisi lapset, jos vain rikkaat niitä tekisivät.

        Olen. Lapsilisä on ainoa raha joka tulee Kelasta, yhteiskunnalta.


      • Anonyymi

        Missä menee "lauman" raja?

        No siis rehellisesti sanoen en mäkään ymmärrä edes viittä lasta, mutta en silti ala jeesustella asialla. Noihin lehtijuttuihin tietenkin aina nostetaan sellasia kuvioita, ettei niitä oikein meinaa tavallisen talleron pää ymmärtää. En tajua, miksi kukaan tekisi omasta elämästään tarkotuksella sellaista. Vaan siis valtaosa vaikkapa yksinhuoltajistahan ei ole tuollaisia ääritapauksia.

        Jos mietitään sitä, että "tekee lapsia enemmän kuin oma lompakko kustantaa", niin harva on ennustaja ja selvännäkijä. Kyllä suurin osa lapsista tehdään tilanteeseen, jossa oma lompakko heidät kustantaa. Kaikki ei vain silti aina mene suunnitelmien mukaan. Kuinka pitkälle vaikkapa oma lompakkosi kustantaisi, jos toinen osapuoli ottaisi ja häipyisi tai kuolisi tai vaikka vammautuisi todella pahasti? Harvalla on riitäviä taloudellisia puskureita koko elämänsa aikana tuon kestämiseen ilman tukia, saati sitten hedelmällisen ajan aikana.


      • JasuM kirjoitti:

        Olen. Lapsilisä on ainoa raha joka tulee Kelasta, yhteiskunnalta.

        Nojoo koulu ja eskari, sekä terveydenhuolto. Mutta meinaan nyt elämiskuluja yms. Jos ei ole varaa pitää lapsia elossa omilla tuloilla, miksi niitä tarvii tehdä useita? Ei kulut ainakaan pienene, mitä useampi ihminen elätettävänä.

        Tilapäiset tarpeet ymmärtää, mutta jos se alkaa olla elinkeino, en ymmärrä yhtään.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Olen. Lapsilisä on ainoa raha joka tulee Kelasta, yhteiskunnalta.

        Sulla olisi varaa maksaa jenkkityyliin lapsien päivähoito, koulutus, terveydenhuolto, jne?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä menee "lauman" raja?

        No siis rehellisesti sanoen en mäkään ymmärrä edes viittä lasta, mutta en silti ala jeesustella asialla. Noihin lehtijuttuihin tietenkin aina nostetaan sellasia kuvioita, ettei niitä oikein meinaa tavallisen talleron pää ymmärtää. En tajua, miksi kukaan tekisi omasta elämästään tarkotuksella sellaista. Vaan siis valtaosa vaikkapa yksinhuoltajistahan ei ole tuollaisia ääritapauksia.

        Jos mietitään sitä, että "tekee lapsia enemmän kuin oma lompakko kustantaa", niin harva on ennustaja ja selvännäkijä. Kyllä suurin osa lapsista tehdään tilanteeseen, jossa oma lompakko heidät kustantaa. Kaikki ei vain silti aina mene suunnitelmien mukaan. Kuinka pitkälle vaikkapa oma lompakkosi kustantaisi, jos toinen osapuoli ottaisi ja häipyisi tai kuolisi tai vaikka vammautuisi todella pahasti? Harvalla on riitäviä taloudellisia puskureita koko elämänsa aikana tuon kestämiseen ilman tukia, saati sitten hedelmällisen ajan aikana.

        Siinä menee raja mihin palkka riittää kattamaan elämisen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla olisi varaa maksaa jenkkityyliin lapsien päivähoito, koulutus, terveydenhuolto, jne?

        Olis meillä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Siinä menee raja mihin palkka riittää kattamaan elämisen.

        Entäs loppu viestistä?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Olen. Lapsilisä on ainoa raha joka tulee Kelasta, yhteiskunnalta.

        Paljonko olet kustantanut Neuvolasta, kouluista, tarhasta jne. Ei sinun verorahoillasi makseta edes sinun käyttämää osuutta infrasta.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Olis meillä.

        Puhun sinusta, en teistä. Miehesi voi vaikka kuolla huomenna. Sitä kun ei kukaan tiedä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä menee "lauman" raja?

        No siis rehellisesti sanoen en mäkään ymmärrä edes viittä lasta, mutta en silti ala jeesustella asialla. Noihin lehtijuttuihin tietenkin aina nostetaan sellasia kuvioita, ettei niitä oikein meinaa tavallisen talleron pää ymmärtää. En tajua, miksi kukaan tekisi omasta elämästään tarkotuksella sellaista. Vaan siis valtaosa vaikkapa yksinhuoltajistahan ei ole tuollaisia ääritapauksia.

        Jos mietitään sitä, että "tekee lapsia enemmän kuin oma lompakko kustantaa", niin harva on ennustaja ja selvännäkijä. Kyllä suurin osa lapsista tehdään tilanteeseen, jossa oma lompakko heidät kustantaa. Kaikki ei vain silti aina mene suunnitelmien mukaan. Kuinka pitkälle vaikkapa oma lompakkosi kustantaisi, jos toinen osapuoli ottaisi ja häipyisi tai kuolisi tai vaikka vammautuisi todella pahasti? Harvalla on riitäviä taloudellisia puskureita koko elämänsa aikana tuon kestämiseen ilman tukia, saati sitten hedelmällisen ajan aikana.

        Kyllä mä nämä kaksi saisin elätettyä aikuisiksi.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Olen. Lapsilisä on ainoa raha joka tulee Kelasta, yhteiskunnalta.

        Yhteiskunta, eli veronmaksajat maksavat myös lapsesi terveydenhuollon ja koulutukset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhun sinusta, en teistä. Miehesi voi vaikka kuolla huomenna. Sitä kun ei kukaan tiedä.

        Kyllä, meillä on siihenkin varauduttu. Puskuri puskuri.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Nojoo koulu ja eskari, sekä terveydenhuolto. Mutta meinaan nyt elämiskuluja yms. Jos ei ole varaa pitää lapsia elossa omilla tuloilla, miksi niitä tarvii tehdä useita? Ei kulut ainakaan pienene, mitä useampi ihminen elätettävänä.

        Tilapäiset tarpeet ymmärtää, mutta jos se alkaa olla elinkeino, en ymmärrä yhtään.

        Sen takiahan useimmat pienituloiset eivät lapsia teekään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko olet kustantanut Neuvolasta, kouluista, tarhasta jne. Ei sinun verorahoillasi makseta edes sinun käyttämää osuutta infrasta.

        13 vuoden työpanos, plus miehen maksamat verot, ovat hänenkin lapsia ei vain mun, kaksi uutta veronmaksajaa.

        Mitäs seuraavaksi?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kyllä, meillä on siihenkin varauduttu. Puskuri puskuri.

        Ja se riittää loppuiän? Vaikka sä et koskaan itse työkykyiseksi tervehtyisi ja toinen olisi poissa? Riittääkö varmasti edes lasten täysi-ikäisyyteen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhteiskunta, eli veronmaksajat maksavat myös lapsesi terveydenhuollon ja koulutukset.

        Niin sinunkin. Vuosia jo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entäs loppu viestistä?

        Tavaa se ketjusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhun sinusta, en teistä. Miehesi voi vaikka kuolla huomenna. Sitä kun ei kukaan tiedä.

        Ko hahmo on trollaava mies, että sikäli kaikkea se leipä elättää


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kyllä mä nämä kaksi saisin elätettyä aikuisiksi.

        Vaikka olet työtön?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja se riittää loppuiän? Vaikka sä et koskaan itse työkykyiseksi tervehtyisi ja toinen olisi poissa? Riittääkö varmasti edes lasten täysi-ikäisyyteen?

        Miksi en tervehtyisi, tules vaivat ei eläkkeelle aja, heko heko. Me on raha jutut mietitty vuosia sitten jo kuntoon. Älä murehdi, murehdi noita jotka tarvii tukia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen takiahan useimmat pienituloiset eivät lapsia teekään.

        Oma valinta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ko hahmo on trollaava mies, että sikäli kaikkea se leipä elättää

        Syö pääs apina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olet työtön?

        Etkö osaa lukea, rahaa on.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kyllä mä nämä kaksi saisin elätettyä aikuisiksi.

        Ilman, että yhteiskunta maksaa päiväkodin (reilu 1000€/kk/lapsi), koulutuksen (vähintään 10 000/vuosi/lapsi ... peruskoulun jälkeen enemmän), terveydenhuollon (kaikki ok kunhan kukaan ei sairastu), jne?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilman, että yhteiskunta maksaa päiväkodin (reilu 1000€/kk/lapsi), koulutuksen (vähintään 10 000/vuosi/lapsi ... peruskoulun jälkeen enemmän), terveydenhuollon (kaikki ok kunhan kukaan ei sairastu), jne?

        Mikä sua ahdistaa? Se että joillain on varaa elättää lapsensa ilman tukia. Otan osaa, niin makaa kun petaa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Miksi en tervehtyisi, tules vaivat ei eläkkeelle aja, heko heko. Me on raha jutut mietitty vuosia sitten jo kuntoon. Älä murehdi, murehdi noita jotka tarvii tukia.

        Sitähän et tiedä. Leukkauskin voi mennä ihan vituroilleen. Kaikessa on riskinsä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitähän et tiedä. Leukkauskin voi mennä ihan vituroilleen. Kaikessa on riskinsä.

        Mikä leikkaus?


      • JasuM kirjoitti:

        Mikä leikkaus?

        Ja mitäpä sitten, kun rahaa on. Ei ne rahat mihkään karkaa leikkaus onnistuu tai ei. Vaikken ikinä työllistyisi.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mikä sua ahdistaa? Se että joillain on varaa elättää lapsensa ilman tukia. Otan osaa, niin makaa kun petaa.

        Mua rasittaa typerä jeesustelu ihmisiltä, joille yhteiskunta/veronmaksajat/myös minä kustantaa helvetin paljon. Olisit kiitollinen siitä mitä säkin saat etkä jeesustelis.

        Mä olen maksanut pelkästä lapsestani yli kymppitonnin, kun olen hänet ihan itsekseni tehnyt ja kuukausituloni ovat ihan palkkatyöstä enemmän kuin se jeesusteltu 5500€/kk. Siitä voidaan toki puhua, että onko mun työni mousen rahan arvosta, mutta se on eri aihe.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mua rasittaa typerä jeesustelu ihmisiltä, joille yhteiskunta/veronmaksajat/myös minä kustantaa helvetin paljon. Olisit kiitollinen siitä mitä säkin saat etkä jeesustelis.

        Mä olen maksanut pelkästä lapsestani yli kymppitonnin, kun olen hänet ihan itsekseni tehnyt ja kuukausituloni ovat ihan palkkatyöstä enemmän kuin se jeesusteltu 5500€/kk. Siitä voidaan toki puhua, että onko mun työni mousen rahan arvosta, mutta se on eri aihe.

        Ei se ole jeesustelua, kun sanon miten asia on. Se on jeesustelua, että koittaa selostaa mut kun mut kun..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mua rasittaa typerä jeesustelu ihmisiltä, joille yhteiskunta/veronmaksajat/myös minä kustantaa helvetin paljon. Olisit kiitollinen siitä mitä säkin saat etkä jeesustelis.

        Mä olen maksanut pelkästä lapsestani yli kymppitonnin, kun olen hänet ihan itsekseni tehnyt ja kuukausituloni ovat ihan palkkatyöstä enemmän kuin se jeesusteltu 5500€/kk. Siitä voidaan toki puhua, että onko mun työni mousen rahan arvosta, mutta se on eri aihe.

        Mä olen maksanut lapsettomuushoidoista saman verran tuloksettomana. Omista rahoistani. En veronmaksajien.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei se ole jeesustelua, kun sanon miten asia on. Se on jeesustelua, että koittaa selostaa mut kun mut kun..

        Jeesustelua on selittää, ettei yhteiskunta muka sinulle mitään maksaisi. Kyllä muuten maksaa ja monin verroin yli tuon jeesustellu tukisumman elämäs aikana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesustelua on selittää, ettei yhteiskunta muka sinulle mitään maksaisi. Kyllä muuten maksaa ja monin verroin yli tuon jeesustellu tukisumman elämäs aikana.

        Silti pitäs miettiä lähtökohdat niin ettei tukia tarvi vuosikausia.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mä olen maksanut lapsettomuushoidoista saman verran tuloksettomana. Omista rahoistani. En veronmaksajien.

        Noihin tukiin oli muuten laskettu mukaan työttömyystukia. Paljonkon sinne teille juoksee noita muita tukia? Tuleeko sairaspäivärahaa tai työmarkkinatukea tai vastaavia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noihin tukiin oli muuten laskettu mukaan työttömyystukia. Paljonkon sinne teille juoksee noita muita tukia? Tuleeko sairaspäivärahaa tai työmarkkinatukea tai vastaavia?

        Ei tule vieläkään, kun lapsilisä 2 lapsesta. Vaikee tajuta ettei kaikki ole tukien varassa?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Silti pitäs miettiä lähtökohdat niin ettei tukia tarvi vuosikausia.

        Ja ehdoton valtaosa miettiikin. Suurin osa lapsista tehdään tilanteeseen, jossa oma lompakko kustantaa. Huomisesta ei vaan kukaan voi olla varma.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei tule vieläkään, kun lapsilisä 2 lapsesta. Vaikee tajuta ettei kaikki ole tukien varassa?

        Eli olet miehen elätti. Kunnioitettavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja ehdoton valtaosa miettiikin. Suurin osa lapsista tehdään tilanteeseen, jossa oma lompakko kustantaa. Huomisesta ei vaan kukaan voi olla varma.

        Kannattaa joskus lotota.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mä olen maksanut lapsettomuushoidoista saman verran tuloksettomana. Omista rahoistani. En veronmaksajien.

        Ja mitä sitten? Mulla ei olisi ollut edes mahdollisuutta mihinkään tukiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet miehen elätti. Kunnioitettavaa.

        Muutenhan ei tietenkään rahaa ole voinut saada kokoon? Pyhä yksinkertaisuus. 😂🤣


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kannattaa joskus lotota.

        Kuulostaa hyvältä taloudenhoidolta. Tuoko sun metodis on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä sitten? Mulla ei olisi ollut edes mahdollisuutta mihinkään tukiin.

        Woou. Vado ettei sateella sieraimet täyty. 😁👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä taloudenhoidolta. Tuoko sun metodis on?

        Mulla sattuu olemaan onnea ja älyä. Se on mun metodi.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Muutenhan ei tietenkään rahaa ole voinut saada kokoon? Pyhä yksinkertaisuus. 😂🤣

        No tuolla asenteella et todellakaan. Muualla kuin unelmissasi.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mulla sattuu olemaan onnea ja älyä. Se on mun metodi.

        Lottoamiseen sitä älyä tarvitaankin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No tuolla asenteella et todellakaan. Muualla kuin unelmissasi.

        Kateus vie kalatkin vedestä. Töissäkö chattailet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lottoamiseen sitä älyä tarvitaankin.

        Meni väärin, onnea tarvitaan siihen. Älyä muuhun vaurastumiseen.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Woou. Vado ettei sateella sieraimet täyty. 😁👍

        ☔ auttaa. Sä et varmaan tarvitse sitäkään. Olet niin pyhä, että vesikin väistää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ☔ auttaa. Sä et varmaan tarvitse sitäkään. Olet niin pyhä, että vesikin väistää.

        Ota varuilta kaksi sontsaa, yks ei ehkä riitä. Hyvää työpäivää. 😄👍✨


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kateus vie kalatkin vedestä. Töissäkö chattailet?

        Lomalla vielä. Työt alkaa vasta maanantaina. Tälläinen pieni 20 päivän joululoma.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ota varuilta kaksi sontsaa, yks ei ehkä riitä. Hyvää työpäivää. 😄👍✨

        Näh mulla on vaan yksi pää. Sulla ilmeisesti pari.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lomalla vielä. Työt alkaa vasta maanantaina. Tälläinen pieni 20 päivän joululoma.

        Selvä. Nauti lomista, että jaksat painaa taas maanantaina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näh mulla on vaan yksi pää. Sulla ilmeisesti pari.

        Leveyttä lähinnä ajattelin... 😉


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Leveyttä lähinnä ajattelin... 😉

        Jaa, no otan osaa. En sit ihmettelekään, kun sanoit olevas laihiksella. Syytä lienee. Mun ei tarvitse, vaikka vois painoindeksi 20:stä varmaan joidenkin mielestä pudottaakin. Kerran 18:sta käyneenä en kuitenkaan sinne enää halua.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Selvä. Nauti lomista, että jaksat painaa taas maanantaina.

        No juu, näppainten painelu ja hiiren siirtely on rankkaa puuhaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, no otan osaa. En sit ihmettelekään, kun sanoit olevas laihiksella. Syytä lienee. Mun ei tarvitse, vaikka vois painoindeksi 20:stä varmaan joidenkin mielestä pudottaakin. Kerran 18:sta käyneenä en kuitenkaan sinne enää halua.

        Sun pään leveyttä ajattelin, oot noin olemattoman kokoseksi aika levee egoinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No juu, näppainten painelu ja hiiren siirtely on rankkaa puuhaa.

        Täytyy olla jos palkkaakin siitä saat.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Sun pään leveyttä ajattelin, oot noin olemattoman kokoseksi aika levee egoinen.

        Ego on materiaton. Se ei kastu.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Täytyy olla jos palkkaakin siitä saat.

        Kai siitä joku niin ajattelee. Tosin ei mun työnantajani kylläkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ego on materiaton. Se ei kastu.

        Sinähän sen egoilun tiiät. Voi olla, mutta on sulla kai silti sieraimetkin saatu samaan rahaan?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Sinähän sen egoilun tiiät. Voi olla, mutta on sulla kai silti sieraimetkin saatu samaan rahaan?

        Sun kannatta varoa sen sädekehäs kanssa. Aika terävät reunat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kai siitä joku niin ajattelee. Tosin ei mun työnantajani kylläkään.

        Miksi se sitten maksaa palkkaa, jos se ei työnä sit pidä? Huvirahaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun kannatta varoa sen sädekehäs kanssa. Aika terävät reunat.

        Oletko muuten itsevalaisevakin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun kannatta varoa sen sädekehäs kanssa. Aika terävät reunat.

        Älä tuu liian lähelle, niin ei hätää. Mä olen suojassa sen alla.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Miksi se sitten maksaa palkkaa, jos se ei työnä sit pidä? Huvirahaa?

        Nyt puhutaan eri asiasta. Puhuit rankkuudesta. Mun työnantajalle tuottavuus on rankkuutta oleellisempaa. Hiestä maksetaan huono litrahinta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko muuten itsevalaisevakin?

        Kysyt vissiin anonyymiltä, on hän. Valopää. ✨💡✨


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko muuten itsevalaisevakin?

        Se kakkiikin kultakikkareita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhutaan eri asiasta. Puhuit rankkuudesta. Mun työnantajalle tuottavuus on rankkuutta oleellisempaa. Hiestä maksetaan huono litrahinta.

        Istuminen niska jäykkänä kuulostaa rankalle, vaan mitäpä mä työnteosta tietäisin. Oloneuvos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se kakkiikin kultakikkareita.

        Uskon, että näin hän tekee. 5500€ pötköjä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Älä tuu liian lähelle, niin ei hätää. Mä olen suojassa sen alla.

        Lähinnä ajattelin niiden muksujes turvallisuutta. Miehes onneksi sun juttujes mukaan pitää etäisyyttä. Ei varmaan halua Hänen Pyhyytensä katkasevan kaulaansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lähinnä ajattelin niiden muksujes turvallisuutta. Miehes onneksi sun juttujes mukaan pitää etäisyyttä. Ei varmaan halua Hänen Pyhyytensä katkasevan kaulaansa.

        Lapset on karaistuneita. Mies on suojattu, sädekehän kun saa päältä poiskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kakkiikin kultakikkareita.

        Jaa okei. No se selittääkin tuon loppumattoman rikkauden. Eihän sitä tukia tarvitse, jos varallisuutta voi kerätä vessanpytystä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa okei. No se selittääkin tuon loppumattoman rikkauden. Eihän sitä tukia tarvitse, jos varallisuutta voi kerätä vessanpytystä.

        Biolan on eri paikkakunnalla. Sori, joudut ajamaan länteen.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Istuminen niska jäykkänä kuulostaa rankalle, vaan mitäpä mä työnteosta tietäisin. Oloneuvos.

        Hyvä työergonomia auttaa ja sähköpöytä myös. Siinä huvissa olis kyllä vähän oikeassa suunnassa. Mun työ on vähän sellasta leikkimistä. Niin kivaa, että vaikea ollakokonaan lomalla. Tarvitaan tällasia muota puuhia, jotta malttaa pysyä poissa. Kyllä mä varmasti tossa myöhemmin menen vähän naksuttelenaan. Taisin vain joulun pyhät olla aidosti kokonaan poissa töistä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Lapset on karaistuneita. Mies on suojattu, sädekehän kun saa päältä poiskin.

        Toivottavasti. Tollanen jeesustelija olis varmasti kotioloissa hyvin rasittava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä työergonomia auttaa ja sähköpöytä myös. Siinä huvissa olis kyllä vähän oikeassa suunnassa. Mun työ on vähän sellasta leikkimistä. Niin kivaa, että vaikea ollakokonaan lomalla. Tarvitaan tällasia muota puuhia, jotta malttaa pysyä poissa. Kyllä mä varmasti tossa myöhemmin menen vähän naksuttelenaan. Taisin vain joulun pyhät olla aidosti kokonaan poissa töistä.

        Okei. Kiva jos viihdyt. Vieläkö jatketaan tätä heilastelua vai joko erkaannutaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti. Tollanen jeesustelija olis varmasti kotioloissa hyvin rasittava.

        Ei kotona tartte olla kuten täällä jeesustelijoitten seurassa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Okei. Kiva jos viihdyt. Vieläkö jatketaan tätä heilastelua vai joko erkaannutaan?

        Sä saat toki ihan itse päättää omat tekemisesi. Mä tässä lähinnä pohdin, että hakisinko kahvia.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei kotona tartte olla kuten täällä jeesustelijoitten seurassa.

        Se on hyvä se. Mulla ei ole ikinä tarvetta jeesustella ja se on varsin rentoa. Kannattaa joskus kokeilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä saat toki ihan itse päättää omat tekemisesi. Mä tässä lähinnä pohdin, että hakisinko kahvia.

        Toki saan kunhan nyt kohteliaasti kysyin, kun näyt olevan minun seurasta niin innoissasi. Toisella edes on hyvä olla vähän käytöstapoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvä se. Mulla ei ole ikinä tarvetta jeesustella ja se on varsin rentoa. Kannattaa joskus kokeilla.

        Paitsi taaskin, kannattaa joskus yrittää olla huijaamatta tarkkasilmäisempiä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Toki saan kunhan nyt kohteliaasti kysyin, kun näyt olevan minun seurasta niin innoissasi. Toisella edes on hyvä olla vähän käytöstapoja.

        Sähän se näyt vaan tulevan takasin, vaikka sun piti mennä jo. Minä kun menen niin mä menen kans. Enkä edes ilmota meneväni.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Paitsi taaskin, kannattaa joskus yrittää olla huijaamatta tarkkasilmäisempiä.

        En vieläkään. Et sitten taida tietää mitä jeesustelu on. No mut ei se mitään. Voi kai sitä olla olevinaan pyhimys tajuamatta sitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sähän se näyt vaan tulevan takasin, vaikka sun piti mennä jo. Minä kun menen niin mä menen kans. Enkä edes ilmota meneväni.

        Kuten sanoin toisella on hyvä olla käytöstapoja, kun tyyppi huutelee perään käänty kuulemaan asiansa, sen sojaan että möykkii junttina menemään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En vieläkään. Et sitten taida tietää mitä jeesustelu on. No mut ei se mitään. Voi kai sitä olla olevinaan pyhimys tajuamatta sitä.

        Tajuan, odotan vaan koska sinä hokaat mitä se on. Sinähän minusta pyhimyksenkin teit, en minä. 😇


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kuten sanoin toisella on hyvä olla käytöstapoja, kun tyyppi huutelee perään käänty kuulemaan asiansa, sen sojaan että möykkii junttina menemään.

        Toisen hyvät käytöstavat, ovat toisen typeryyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisen hyvät käytöstavat, ovat toisen typeryyttä.

        Huomasin joo. Oletko suomen ruotsalainen?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Tajuan, odotan vaan koska sinä hokaat mitä se on. Sinähän minusta pyhimyksenkin teit, en minä. 😇

        Itse sä itsesi ylensit kaikkien kauheuden tukia nostavien yläpuolelle. Älä nyt ala perääntymään, kun kerta sinne pääsit. Siellä voi olla hyvät näköalat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse sä itsesi ylensit kaikkien kauheuden tukia nostavien yläpuolelle. Älä nyt ala perääntymään, kun kerta sinne pääsit. Siellä voi olla hyvät näköalat.

        En ylentänyt, vaan kerroin vaan faktat. Harmi jos se sattuu.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Huomasin joo. Oletko suomen ruotsalainen?

        En tietääkseni. Sullahan se rantaruotsalainen sukunimi ja aateliset sukujuuret piti olla. Minä olen ihan vaan maan matonen.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        En ylentänyt, vaan kerroin vaan faktat. Harmi jos se sattuu.

        Faktoja sä nyt et ole vieläkään hyväksynyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tietääkseni. Sullahan se rantaruotsalainen sukunimi ja aateliset sukujuuret piti olla. Minä olen ihan vaan maan matonen.

        Se selittää jotain asenteestasi. Ai, sä olet noin tarkkaan seurannut mua?! Kas, mistä moinen mielenkiinto kumpuaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Faktoja sä nyt et ole vieläkään hyväksynyt.

        Kerroin ne. Sinä et hyväksynyt niitä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Se selittää jotain asenteestasi. Ai, sä olet noin tarkkaan seurannut mua?! Kas, mistä moinen mielenkiinto kumpuaa?

        Johtuu siitä, että sä kirjotat liikaa ja mulla on liian hyvä muisti. Ei tätä palstaa voisi lukea lainkaan, jos haluaisi vältellä tietoja susta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Johtuu siitä, että sä kirjotat liikaa ja mulla on liian hyvä muisti. Ei tätä palstaa voisi lukea lainkaan, jos haluaisi vältellä tietoja susta.

        Yhym, mutta sähän näät nimimerkin jolloin voit scrollata ohi mun kommenttien. Mikset tee niin?


      • Niinhän mä vähän arvelinkin.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kerroin ne. Sinä et hyväksynyt niitä.

        Ai niin sen, että yhteiskunta ja veronmaksajat eivät ole koskaan maksaneet lapsilisiä enempä sun perheesi elämästä. Lievää ymmärryskyvyn puutetta, vai arroganttiutta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin sen, että yhteiskunta ja veronmaksajat eivät ole koskaan maksaneet lapsilisiä enempä sun perheesi elämästä. Lievää ymmärryskyvyn puutetta, vai arroganttiutta?

        Ei kun se ettet hyväksy ettei kaikki tarvi tukia elättääkseen lapsensa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Yhym, mutta sähän näät nimimerkin jolloin voit scrollata ohi mun kommenttien. Mikset tee niin?

        Miksi tekisin niin? En mä scrollaa muidenkaan ihmisten tekstien yli. Miksi sinun tekstejäs pitäis käsitellä toisin? Sun ongelmashan se on, jos asioitasi jaat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tekisin niin? En mä scrollaa muidenkaan ihmisten tekstien yli. Miksi sinun tekstejäs pitäis käsitellä toisin? Sun ongelmashan se on, jos asioitasi jaat.

        Suahan se näkyy korpeevan, ei mua, siksi.


      • Tunnusta pois. Aatelista sukunimeäni et kyllä saa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei kun se ettet hyväksy ettei kaikki tarvi tukia elättääkseen lapsensa.

        Mä nyt en ole moisi väittänyt. Näyt vielä kuvittelevan omiasikin. Kai mä nyt ton tiedän, kun en itsekään tukia saa. Vaan mä en oli niin pöllö, että väittäisin, ettei yhteiskunta silti tue mua monin tavoin. Siksipä kuulun niihin pöljiin, jotka maksavat veronsakin ihan mielellään, vaikka niistä sitten joillekin tukia maksetaankin.


      • JasuM kirjoitti:

        Tunnusta pois. Aatelista sukunimeäni et kyllä saa.

        Hups, nysse läks ku tikku nahasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä nyt en ole moisi väittänyt. Näyt vielä kuvittelevan omiasikin. Kai mä nyt ton tiedän, kun en itsekään tukia saa. Vaan mä en oli niin pöllö, että väittäisin, ettei yhteiskunta silti tue mua monin tavoin. Siksipä kuulun niihin pöljiin, jotka maksavat veronsakin ihan mielellään, vaikka niistä sitten joillekin tukia maksetaankin.

        Etkös sä tivannut leikkausten epäonnistumiset ja puolison kuolemankin? Niin älä nyt sönkötä eri asiasta.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Suahan se näkyy korpeevan, ei mua, siksi.

        Ai mikä ihme mua muka korpeaa? 😂

        Sinähän sitä aloit kysellä. Kerroin vaan totuuden. Mahdoton tätä palstaa on lukea saamatta tietää susta suorastaan tarpeettomankin paljon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai mikä ihme mua muka korpeaa? 😂

        Sinähän sitä aloit kysellä. Kerroin vaan totuuden. Mahdoton tätä palstaa on lukea saamatta tietää susta suorastaan tarpeettomankin paljon.

        No että aina törmäät mun ihanaan nimimerkkiini ja kommentteihini. Muotoilit sen niin, että ymmärsin et tahtoisit välttää. Taaskin. 🤣


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Etkös sä tivannut leikkausten epäonnistumiset ja puolison kuolemankin? Niin älä nyt sönkötä eri asiasta.

        Eiväthän nuo liity asiaan mitenkään. Totta ovat. Elämästä ei voi ikinä tietä. Ukko voi kuolla huomenna ja talo palaa ensi viikolla. Cest la vie.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiväthän nuo liity asiaan mitenkään. Totta ovat. Elämästä ei voi ikinä tietä. Ukko voi kuolla huomenna ja talo palaa ensi viikolla. Cest la vie.

        Niin no mitä sinä sitten selität tuista ja veroista? Enhän minä niistä sun infoa kaivannut, vaikka kovasti tyrkytit.


      • JasuM kirjoitti:

        Niin no mitä sinä sitten selität tuista ja veroista? Enhän minä niistä sun infoa kaivannut, vaikka kovasti tyrkytit.

        Fakta nyt on, että tuet pois ja jäljelle jää ne jotka pärjää työllään tai on muuten onnistunut vaurastumaan. Mikä siinä oli kauheeta?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No että aina törmäät mun ihanaan nimimerkkiini ja kommentteihini. Muotoilit sen niin, että ymmärsin et tahtoisit välttää. Taaskin. 🤣

        Tulkitse miten haluat. Mä en jaksa pohtia sanamuotojani tehdäkseni sut onnelliseksi.

        Tai ehkä sä tuletkin onnelliseksi juuri tuosta muotoilusta. Rakastat kuvitella olevas tärkeä. Pidetään siis näin. Tykkään tehdä ihmisiä onnellisiksi ja sun kohdallas se onkin näköjään helppoa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Niin no mitä sinä sitten selität tuista ja veroista? Enhän minä niistä sun infoa kaivannut, vaikka kovasti tyrkytit.

        No et tietenkään kaivannut. Totuus sattuu ja sä et niin pyhä ja tukivapaa yksilö. Oikein yhteiskunnan tukipilari.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulkitse miten haluat. Mä en jaksa pohtia sanamuotojani tehdäkseni sut onnelliseksi.

        Tai ehkä sä tuletkin onnelliseksi juuri tuosta muotoilusta. Rakastat kuvitella olevas tärkeä. Pidetään siis näin. Tykkään tehdä ihmisiä onnellisiksi ja sun kohdallas se onkin näköjään helppoa.

        Mieti nyt itsekin mitä tuossa lukee.

        "Jaa-a, minua taas enempi mietityttää miksi tehdä lapsia enemmän kun oma lompakko kärsii kustantaa. Miksi täytyy olla lapsilauma?"

        Kuka puhui kouluista, neuvoloista tms. mitään muut kun sä?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Fakta nyt on, että tuet pois ja jäljelle jää ne jotka pärjää työllään tai on muuten onnistunut vaurastumaan. Mikä siinä oli kauheeta?

        Muuta Amerikkaan. Sillä siitä pääset.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mieti nyt itsekin mitä tuossa lukee.

        "Jaa-a, minua taas enempi mietityttää miksi tehdä lapsia enemmän kun oma lompakko kärsii kustantaa. Miksi täytyy olla lapsilauma?"

        Kuka puhui kouluista, neuvoloista tms. mitään muut kun sä?

        Ethän sä niitä siis itse kustanna oi Suuri Pyhä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No et tietenkään kaivannut. Totuus sattuu ja sä et niin pyhä ja tukivapaa yksilö. Oikein yhteiskunnan tukipilari.

        No en kun puhut eri asioista, kun mä. Ei kaikille makseta kela ja sosdu tukia, että lapset saa kustannettua. Koulut yms. on ihan eri linjaa. Olkoonkin yhteiskunnan varoilla kustannettavia. Eri asiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muuta Amerikkaan. Sillä siitä pääset.

        Ei mun tartte. Mä vaan kerroin kuinka homma on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sä niitä siis itse kustanna oi Suuri Pyhä.

        Et sinäkään.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No en kun puhut eri asioista, kun mä. Ei kaikille makseta kela ja sosdu tukia, että lapset saa kustannettua. Koulut yms. on ihan eri linjaa. Olkoonkin yhteiskunnan varoilla kustannettavia. Eri asiaa.

        Tasan samaa kamaa. Kuten myös lääkkeiden tuet ja kaikki. Varmasti pärjäisit ihan tosi super hyvin ilman yhteiskunnan kompansaatioita ihan kaikessa. Suuri Pyhä in niin kovin pyhä, mutta myös kovin kiittämätön.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tasan samaa kamaa. Kuten myös lääkkeiden tuet ja kaikki. Varmasti pärjäisit ihan tosi super hyvin ilman yhteiskunnan kompansaatioita ihan kaikessa. Suuri Pyhä in niin kovin pyhä, mutta myös kovin kiittämätön.

        Ei ole. On asioita joista kaikki hyötyy tasapuolisesti ja on asioita joista toiset ei hyödy mitään. Mietippä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei ole. On asioita joista kaikki hyötyy tasapuolisesti ja on asioita joista toiset ei hyödy mitään. Mietippä.

        Alat tajuta, mutta et kokonaan. Noissa luvuissa tosiaan oli mukana paljon sellaista mikä on IHAN kaikille ja hyvin vähän sellaista, joka liittyisi vain lapsiin. Se, jos sinä et nosta vaikkapa työmarkkinatukea ei tarjota, että joku joka nostaa sitä, tekee väärin.

        Valtaosa lapsista syntyy tilanteeseen, jossaoma lompakko kustantaa. Kaikkilla ei kuitenkaan ole sitä aatelista sukunimeä. 😂


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei ole. On asioita joista kaikki hyötyy tasapuolisesti ja on asioita joista toiset ei hyödy mitään. Mietippä.

        He, joilla ei ole lapsia, maksavat tasan samat verot ja suhteessa enemmänkin. Silti he eivät saa yhtään mitään noista päivähoidoista ja kouluista ja neuvoloista, eivät edes kompansaatiota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alat tajuta, mutta et kokonaan. Noissa luvuissa tosiaan oli mukana paljon sellaista mikä on IHAN kaikille ja hyvin vähän sellaista, joka liittyisi vain lapsiin. Se, jos sinä et nosta vaikkapa työmarkkinatukea ei tarjota, että joku joka nostaa sitä, tekee väärin.

        Valtaosa lapsista syntyy tilanteeseen, jossaoma lompakko kustantaa. Kaikkilla ei kuitenkaan ole sitä aatelista sukunimeä. 😂

        Mä ymmärsin alusta asti, toisin kun sinä. Jos ketään ei hyysätä, kaikki tekee minkä pystyy ja elää sillä. Eikä käytä järjestelmää hyväksi.

        Voidaan tarjota koko kansalle ilmainen peruskoulutus ja eskari, muut maksulliseksi esim. Jos ei ole varaa, niin?


      • JasuM kirjoitti:

        Mä ymmärsin alusta asti, toisin kun sinä. Jos ketään ei hyysätä, kaikki tekee minkä pystyy ja elää sillä. Eikä käytä järjestelmää hyväksi.

        Voidaan tarjota koko kansalle ilmainen peruskoulutus ja eskari, muut maksulliseksi esim. Jos ei ole varaa, niin?

        Aika paljon on lapsettomia, terveitä sinkkuja jotka ei hyödy tuista mitenkään. Mutta maksavat veroja. Kuis nyt silleen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        He, joilla ei ole lapsia, maksavat tasan samat verot ja suhteessa enemmänkin. Silti he eivät saa yhtään mitään noista päivähoidoista ja kouluista ja neuvoloista, eivät edes kompansaatiota.

        Nyt sä alat tajuta mitä ajan takaa. Tapu tapu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        He, joilla ei ole lapsia, maksavat tasan samat verot ja suhteessa enemmänkin. Silti he eivät saa yhtään mitään noista päivähoidoista ja kouluista ja neuvoloista, eivät edes kompansaatiota.

        Paitsi että itse saavat koulutuksen ja neuvolat lapsena.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Nyt sä alat tajuta mitä ajan takaa. Tapu tapu.

        Eli et vieläkään kykene tajuamaan miten sinä ihan itse koko ajan hyväksikäytät lapsettomien ihmisten maksamia veroja. No et tietenkään tajua.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mä ymmärsin alusta asti, toisin kun sinä. Jos ketään ei hyysätä, kaikki tekee minkä pystyy ja elää sillä. Eikä käytä järjestelmää hyväksi.

        Voidaan tarjota koko kansalle ilmainen peruskoulutus ja eskari, muut maksulliseksi esim. Jos ei ole varaa, niin?

        Ethän sinä itsekään toimi noin. Jatkuvasti kulutat yhteiskunnan verovaroja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli et vieläkään kykene tajuamaan miten sinä ihan itse koko ajan hyväksikäytät lapsettomien ihmisten maksamia veroja. No et tietenkään tajua.

        Kaikki suomalaiset saa peruskoulutuksen verovaroista, sinäkin taukki. Se on kaikille tasa-arvoista, kuten neuvolakin. Lapsilisät vois ottaa pois, ei se niin iso erä ole.

        Yksityislääkärin maksan itse, et sinä eikä veronmaksajat.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Paitsi että itse saavat koulutuksen ja neuvolat lapsena.

        Eivätkö heidän vanhempansa maksaneet niitä? Tod.näk. maksoivat.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Paitsi että itse saavat koulutuksen ja neuvolat lapsena.

        Ei niitä kahteen kertaan tarvitse maksaa. Ne on maksettu jo.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mä ymmärsin alusta asti, toisin kun sinä. Jos ketään ei hyysätä, kaikki tekee minkä pystyy ja elää sillä. Eikä käytä järjestelmää hyväksi.

        Voidaan tarjota koko kansalle ilmainen peruskoulutus ja eskari, muut maksulliseksi esim. Jos ei ole varaa, niin?

        Muuta ihmeessä Yhdysvaltoihin. Se on sinun onnelasi, jossa ei tarvitse kadehtia muiden tukia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä itsekään toimi noin. Jatkuvasti kulutat yhteiskunnan verovaroja.

        Ihan kuten sinunkin pentusi, minunkin pennut saa peruskoulun, terveydenhuollon. Meillä on kyllä yksityislääkäri jolla muksut käy.

        Neuvolat on ohi.

        Mä saan kelasta 5 euron korvauksen lääkkeistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkö heidän vanhempansa maksaneet niitä? Tod.näk. maksoivat.

        Kyllä. Missä ongelma? Sinä meltoat noista eduista, en minä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä kahteen kertaan tarvitse maksaa. Ne on maksettu jo.

        Niin? Ja ne on kaikille kansalaisille, toisin kun 5500€ sosdu yms. tukia lisääntymisestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muuta ihmeessä Yhdysvaltoihin. Se on sinun onnelasi, jossa ei tarvitse kadehtia muiden tukia.

        En kadehdi, sanon vaan ettei ole tasa-arvoista hyysätä toisia.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kaikki suomalaiset saa peruskoulutuksen verovaroista, sinäkin taukki. Se on kaikille tasa-arvoista, kuten neuvolakin. Lapsilisät vois ottaa pois, ei se niin iso erä ole.

        Yksityislääkärin maksan itse, et sinä eikä veronmaksajat.

        Sinun lastesi päiväkodit ja kodit maksavat nykyään paljon enemmän kuin minun ovat maksaneet. Lisäksi minun vanhempani ovat maksaneet ne jo. Sun mukuloidesi kouluttamisen ei kuuluisi olla lapsettoman nykysuomalaisen kuluerä. Siis ihan sun omaa logiikkaa soveltaen.

        Mä maksan veroni ihan mielelläni, eikä mua ahdista muiden lapset tai tuet.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ihan kuten sinunkin pentusi, minunkin pennut saa peruskoulun, terveydenhuollon. Meillä on kyllä yksityislääkäri jolla muksut käy.

        Neuvolat on ohi.

        Mä saan kelasta 5 euron korvauksen lääkkeistä.

        Kyllä, mutta minä en ole ikinä väittänyt etteikö yhteiskunta mua tukisi. Päinvastoin muistutin asiasta sinuakin, jota kuulemma ei lainkaan tueta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun lastesi päiväkodit ja kodit maksavat nykyään paljon enemmän kuin minun ovat maksaneet. Lisäksi minun vanhempani ovat maksaneet ne jo. Sun mukuloidesi kouluttamisen ei kuuluisi olla lapsettoman nykysuomalaisen kuluerä. Siis ihan sun omaa logiikkaa soveltaen.

        Mä maksan veroni ihan mielelläni, eikä mua ahdista muiden lapset tai tuet.

        Mun lapseni on käyneet yksityisellä. Eskarit kunnallisessa. Vittuako vauhkoat.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kyllä. Missä ongelma? Sinä meltoat noista eduista, en minä.

        Sinähän niistä tuista mesoat. Sua ei lainkaan tueta. Oikein tukikateus päällä.


      • JasuM kirjoitti:

        Mun lapseni on käyneet yksityisellä. Eskarit kunnallisessa. Vittuako vauhkoat.

        Mullakin on veroja maksaneet vanhemmat, kuten lasten isälläkin on ollut. Ihme pätemistä siellä anolla.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Niin? Ja ne on kaikille kansalaisille, toisin kun 5500€ sosdu yms. tukia lisääntymisestä.

        Tiedät itsekin mitkä tuossa littyivät lisääntymiseen.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        En kadehdi, sanon vaan ettei ole tasa-arvoista hyysätä toisia.

        Ei ole tasa-arvoista lapsettomien maksaa sun mukuloittes koulutuskuluja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, mutta minä en ole ikinä väittänyt etteikö yhteiskunta mua tukisi. Päinvastoin muistutin asiasta sinuakin, jota kuulemma ei lainkaan tueta.

        En minäkään. En vaan tarvi nostaa tukia. Vissi ero.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän niistä tuista mesoat. Sua ei lainkaan tueta. Oikein tukikateus päällä.

        Ei ole kateus, vaan epätasa-arvoista. Joku perhe kuppaa monen edestä. 😂


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        En minäkään. En vaan tarvi nostaa tukia. Vissi ero.

        Ei, sä vaan otat vastaan ne automaattisesti saatavat oi suuri pyhä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät itsekin mitkä tuossa littyivät lisääntymiseen.

        En tarkalleen tiedä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole tasa-arvoista lapsettomien maksaa sun mukuloittes koulutuskuluja.

        Vain jos eivät itse ole ilmaiseksi kouluja saanet, sitten on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, sä vaan otat vastaan ne automaattisesti saatavat oi suuri pyhä.

        Eli mitkä oi jeesustelija?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mun lapseni on käyneet yksityisellä. Eskarit kunnallisessa. Vittuako vauhkoat.

        Sinähän siinä vauhkoat 😂

        Et vaan suostu myöntämään miten jumalattoman tekopyhä sä olet 😇


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän siinä vauhkoat 😂

        Et vaan suostu myöntämään miten jumalattoman tekopyhä sä olet 😇

        Sä tekopyhempi, kun et myönnä eriarvoisuutta tukiviidakoissa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei ole kateus, vaan epätasa-arvoista. Joku perhe kuppaa monen edestä. 😂

        Kuten sunkin mukulas kuppaa niin maan saatanasti lapsettomien verovaroja.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        En tarkalleen tiedä.

        Se kerrotiin jo. Koeta lukea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sunkin mukulas kuppaa niin maan saatanasti lapsettomien verovaroja.

        Kuten mitä? Ameeba.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Vain jos eivät itse ole ilmaiseksi kouluja saanet, sitten on.

        Ei niitä kouluja kahteen kertaan tarvitse maksaa. Meidän vanhemmat makso meidän koulut jo. Nyt maksetaan nykyisen sukupolven kouluja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se kerrotiin jo. Koeta lukea.

        Kerro uudestaan jeesustelija. Ethän edes tajua miten eriarvoisesti täällä tukia jaetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä kouluja kahteen kertaan tarvitse maksaa. Meidän vanhemmat makso meidän koulut jo. Nyt maksetaan nykyisen sukupolven kouluja.

        Niin miksi ei sitten kuulukkin, saithan itsekkin käydä muitten maksamat koulut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä kouluja kahteen kertaan tarvitse maksaa. Meidän vanhemmat makso meidän koulut jo. Nyt maksetaan nykyisen sukupolven kouluja.

        Tee pimeenä hommia, niin säästyt vastuulta.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kuten mitä? Ameeba.

        Montako kertaa ne pitää toistaa? Taitaa kultakalallakin olla pidempi muisti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Montako kertaa ne pitää toistaa? Taitaa kultakalallakin olla pidempi muisti.

        Olet kova pätemään, niin päde nyt. 😄


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Niin miksi ei sitten kuulukkin, saithan itsekkin käydä muitten maksamat koulut.

        No muahan ei tässä tuet ahdista. Turha multa on siis kysellä tyhmiä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kerro uudestaan jeesustelija. Ethän edes tajua miten eriarvoisesti täällä tukia jaetaan.

        Suahan ne tuet ahdistaa. Paitsi, jos olet itse saamapuolella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No muahan ei tässä tuet ahdista. Turha multa on siis kysellä tyhmiä.

        Ei muakaan, mähän vaan ihmettelen miksi tuollainen ylipäänsä mahdollistetaan, tuilla vuosikausia eläminen ja lisääntyminen. Siinä on harakiri.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Tee pimeenä hommia, niin säästyt vastuulta.

        En tietenkän tee. Mä maksan veroni mielelläni ja siten osan niistä sunkin mukuloiden kouluista. Kato kun kaikki meistä ei ole nlin tekopyhiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suahan ne tuet ahdistaa. Paitsi, jos olet itse saamapuolella.

        Sä ymmärrät väärin. Mä puhun tasa-arvosta, sinä suosit keplottelijoita.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Olet kova pätemään, niin päde nyt. 😄

        En ole hetkeäkään pätenyt. Ei tässä paljon pätemään pääse, kun tollolle selittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tietenkän tee. Mä maksan veroni mielelläni ja siten osan niistä sunkin mukuloiden kouluista. Kato kun kaikki meistä ei ole nlin tekopyhiä.

        Et sä maksa mitään niitten kouluista noilla palkoilla. 🤣


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei muakaan, mähän vaan ihmettelen miksi tuollainen ylipäänsä mahdollistetaan, tuilla vuosikausia eläminen ja lisääntyminen. Siinä on harakiri.

        Kovasti näyttää ahistavan. Relaa, ota rennomin. Älä ole niin vauhko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole hetkeäkään pätenyt. Ei tässä paljon pätemään pääse, kun tollolle selittää.

        Olet jatkuvasti. No jos sä tollo tajuisit edes mitä toinen kirjoittaa, mut ei. Liian vaikeeta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti näyttää ahistavan. Relaa, ota rennomin. Älä ole niin vauhko.

        Sähän sä hyökkäsit mun kimppuin riehumaan. Sinä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Sä ymmärrät väärin. Mä puhun tasa-arvosta, sinä suosit keplottelijoita.

        Paitsi että koko tukijärjestelmässä ei ole mitään tasa-arvoista. Tulonsiirrot eivät ole tasa-arvoisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että koko tukijärjestelmässä ei ole mitään tasa-arvoista. Tulonsiirrot eivät ole tasa-arvoisia.

        Sen joutais silloin poistamaan, kokonaan. Piste.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Et sä maksa mitään niitten kouluista noilla palkoilla. 🤣

        Osan kyllä, vaikjakin pienen. Promilekin on osa ja myös sitä pienemmät. Tosin kommenttisi yllätä omahyväisyydellään.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Et sä maksa mitään niitten kouluista noilla palkoilla. 🤣

        Millä "noilla palkoilla" muuten? Et tiedä palkasta mitään muuta kuin että se on enemmän kuin jotakin. 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osan kyllä, vaikjakin pienen. Promilekin on osa ja myös sitä pienemmät. Tosin kommenttisi yllätä omahyväisyydellään.

        Juupa juu. Uskottele itselles, että jaksat rehkiä. Kyllä ne on suurituloisemmat kun pyörittää. Ei pikkutirrit.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Olet jatkuvasti. No jos sä tollo tajuisit edes mitä toinen kirjoittaa, mut ei. Liian vaikeeta.

        No erinomaista, jos mun teksti näyttää susta pätevältä. Kiitos!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä "noilla palkoilla" muuten? Et tiedä palkasta mitään muuta kuin että se on enemmän kuin jotakin. 😂

        No jos olet toi 5500€ tyyppi niin ei oo kummonen tili, ei sillä suomea elätetä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Sähän sä hyökkäsit mun kimppuin riehumaan. Sinä.

        Sunä olet ainoa, joka täällä riehuu.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Sen joutais silloin poistamaan, kokonaan. Piste.

        Yhdysvallat ... vastaus toiveisiisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No erinomaista, jos mun teksti näyttää susta pätevältä. Kiitos!

        Pätemiseltä, ei pätevältä. Sisälukutaito. 😁👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sunä olet ainoa, joka täällä riehuu.

        Vastaan vaan sun vesikauhuisiin viesteihin. Ite sinä riehut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhdysvallat ... vastaus toiveisiisi.

        Mene sinä vaan. Bye!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä sitten? Mulla ei olisi ollut edes mahdollisuutta mihinkään tukiin.

        Yksin lapsen hankkiva saa kyllä tuloistaan riippumatta aina lapsilisät, kodinhoidon tuen (, jos hoitaa lastaan itse kolme vuotiaaksi kotona) sekä yksinhuoltajalisän (tämän saa myös lasten kanssa asuva vanhempi, vaikka olisikin yhteishuotajuus tuloista riippumatta). Lapsen terveydenhuolto neuvoloideen heti syntymästä saakka, yhteiskunnan kustantama synnytys, terveyspalvelut ennen synnytystä, äitiysavustus (laatikkona tai rahana), äitiyspäiväraha riippumatta puolison tuloista. Lisänä tietysti lapsen kouluttaminen verovaroin varhaisasteelta jopa tohtoriksi saakka. Lapsettomuushoidoissakin tuetaan julkisella puolella tiettyyn ikärajaan saakka, jos tarpeeksi nuorena sinne menee ja jos ei ole varaa itse tai puolison kanssa maksaa. Kyllä Suomessa lisääntyvä ja vanhemmaksi tuleva yksin tai yhdessä saa kaiken tuon olipa tulot mitä tahansa. Tuo on oikeasti aika iso hintalappu jo.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Juupa juu. Uskottele itselles, että jaksat rehkiä. Kyllä ne on suurituloisemmat kun pyörittää. Ei pikkutirrit.

        Jokainen maksaa osansa. Mulla ei ole tapana väheksyä muita ihmisiä noin.

        Monen niistä isoistakin muuten maksavat ihan mielellään veronsa. Kaikki eivät ihannoi Yhdysvaltoja, kuten sinä. Moni meistä tajuaa, että itsellekin voi käydä huonosti. Vain te kaikkivoivat olette elämän yläpuolella.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No jos olet toi 5500€ tyyppi niin ei oo kummonen tili, ei sillä suomea elätetä.

        Satatuhattakin on enemmän kuin 5500.

        Tämä sivusta.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Pätemiseltä, ei pätevältä. Sisälukutaito. 😁👍

        Vain pätevä voi päteä toimessaan. Kiitos!


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mene sinä vaan. Bye!

        En kaipaa sinne takaisin 🙂


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Meni väärin, onnea tarvitaan siihen. Älyä muuhun vaurastumiseen.

        Älykkyys ei korreloi välttämättä varallisuuden eikä varallisuuden haalimisen tahdon kanssa. Täällä huikkailee sinulle ÄO127, tuleva maisteri ja toiv. myös tuleva tohtorisneitonen (ja köyhä opiskelija). ;) ;O


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksin lapsen hankkiva saa kyllä tuloistaan riippumatta aina lapsilisät, kodinhoidon tuen (, jos hoitaa lastaan itse kolme vuotiaaksi kotona) sekä yksinhuoltajalisän (tämän saa myös lasten kanssa asuva vanhempi, vaikka olisikin yhteishuotajuus tuloista riippumatta). Lapsen terveydenhuolto neuvoloideen heti syntymästä saakka, yhteiskunnan kustantama synnytys, terveyspalvelut ennen synnytystä, äitiysavustus (laatikkona tai rahana), äitiyspäiväraha riippumatta puolison tuloista. Lisänä tietysti lapsen kouluttaminen verovaroin varhaisasteelta jopa tohtoriksi saakka. Lapsettomuushoidoissakin tuetaan julkisella puolella tiettyyn ikärajaan saakka, jos tarpeeksi nuorena sinne menee ja jos ei ole varaa itse tai puolison kanssa maksaa. Kyllä Suomessa lisääntyvä ja vanhemmaksi tuleva yksin tai yhdessä saa kaiken tuon olipa tulot mitä tahansa. Tuo on oikeasti aika iso hintalappu jo.

        Me puhuttiin lapsen alulle saattamisesta. Yksinäiset naiset ovat vasta alkaneet saamaan yhteiskunnan tukea hedelmöityshoitoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me puhuttiin lapsen alulle saattamisesta. Yksinäiset naiset ovat vasta alkaneet saamaan yhteiskunnan tukea hedelmöityshoitoihin.

        Noin muuten tekstisi pitää ihan paikkansa ja mä olinkin muksun kanssa kotona, kunnes täytti kolme - hirveänä sosiaalitukirohmuna. Mutta siis me puhuttiin siitä ihan alullesaattamisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen maksaa osansa. Mulla ei ole tapana väheksyä muita ihmisiä noin.

        Monen niistä isoistakin muuten maksavat ihan mielellään veronsa. Kaikki eivät ihannoi Yhdysvaltoja, kuten sinä. Moni meistä tajuaa, että itsellekin voi käydä huonosti. Vain te kaikkivoivat olette elämän yläpuolella.

        Mitäs väheksymistä siinä on, että kertoo kuten asiat on? Ulkomailtakin tulee jengiä nostamaan rahaa minkä eteen harva tekee ikinä mitään, takaisin maksaakseen miksi vitussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me puhuttiin lapsen alulle saattamisesta. Yksinäiset naiset ovat vasta alkaneet saamaan yhteiskunnan tukea hedelmöityshoitoihin.

        Joo, siihen on tullut vasta viime aikoinen muutos. Se on ollut yksin varmasti kallista. Voihan pariskunta halutessaankin ne maksaa, jos haluavat ja jos nainen on yli 40, jonka jälkeen ei saa julkiselta palveluja, ja mies yli 60. Nuo on ainakin HUS:n ohjeet tuohon.
        https://www.hus.fi/hoidot-ja-tutkimukset/lapsettomuuden-hoito


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vain pätevä voi päteä toimessaan. Kiitos!

        No ole sitten hiljaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kaipaa sinne takaisin 🙂

        Mikset? Helppo tukijärjestelmän kuppaus mielessä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älykkyys ei korreloi välttämättä varallisuuden eikä varallisuuden haalimisen tahdon kanssa. Täällä huikkailee sinulle ÄO127, tuleva maisteri ja toiv. myös tuleva tohtorisneitonen (ja köyhä opiskelija). ;) ;O

        Olet vielä rikas. Tavalla tai toisella. 🥴


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älykkyys ei korreloi välttämättä varallisuuden eikä varallisuuden haalimisen tahdon kanssa. Täällä huikkailee sinulle ÄO127, tuleva maisteri ja toiv. myös tuleva tohtorisneitonen (ja köyhä opiskelija). ;) ;O

        Siis tämä kommentti tuli Jasulle sivusta palstaneitoselta. ;O ;) Teillä on täällä niin "kiihkeät" keskustelut käynnissä, että piti ottaa osaa minunkin. ;) ;D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin muuten tekstisi pitää ihan paikkansa ja mä olinkin muksun kanssa kotona, kunnes täytti kolme - hirveänä sosiaalitukirohmuna. Mutta siis me puhuttiin siitä ihan alullesaattamisesta.

        Uhriutuminen on hienoa? Voisko pysyä asiassa?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mitäs väheksymistä siinä on, että kertoo kuten asiat on? Ulkomailtakin tulee jengiä nostamaan rahaa minkä eteen harva tekee ikinä mitään, takaisin maksaakseen miksi vitussa?

        Se, että sanoo jonkin, joka on olevan olematta olemassa on väheksymistä. Kaikkea sullekin pitää selittää.

        Ulkomailta Suomeen tulevat ovat ihan oma lukunsa ja aivan oman keskustelunsa aihe.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se, että sanoo jonkin, joka on olevan olematta olemassa on väheksymistä. Kaikkea sullekin pitää selittää.

        Ulkomailta Suomeen tulevat ovat ihan oma lukunsa ja aivan oman keskustelunsa aihe.

        Sä et nyt tajua itse millään. Nostan kädet ylös. Logiikkasi ei löydä logiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, siihen on tullut vasta viime aikoinen muutos. Se on ollut yksin varmasti kallista. Voihan pariskunta halutessaankin ne maksaa, jos haluavat ja jos nainen on yli 40, jonka jälkeen ei saa julkiselta palveluja, ja mies yli 60. Nuo on ainakin HUS:n ohjeet tuohon.
        https://www.hus.fi/hoidot-ja-tutkimukset/lapsettomuuden-hoito

        Onneksi tärppäsi nopsasti, niin tarvinut aivan tolkuttomasti hassata rahaa. Vaan siis kyllä siihen sai rahaa noinkin palamaan.

        Olishan sen toisinkin voinut hoitaa, mutta musta noin oli varmempi.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Olet vielä rikas. Tavalla tai toisella. 🥴

        Ehkä minua kiinnostaa se henkinen ja hengellinen rikkaus kaikkein eniten. Toki raha helpottaa elämää ja rahattomuus voi olla kurjaakin. Talous on hyvä olla kunnossa. Pääasia, että toimeen tulee omillaan eikä tarvitsisi senttejä laskeskella. Tällä hetkellä kuitenkin lasken. ;O ;) ;D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tämä kommentti tuli Jasulle sivusta palstaneitoselta. ;O ;) Teillä on täällä niin "kiihkeät" keskustelut käynnissä, että piti ottaa osaa minunkin. ;) ;D

        Minä en ole sitten sinä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No ole sitten hiljaa.

        Pätevien ei kannata olla hiljaa. Silloinhan vain epäpätevät pääsevät ääneen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä minua kiinnostaa se henkinen ja hengellinen rikkaus kaikkein eniten. Toki raha helpottaa elämää ja rahattomuus voi olla kurjaakin. Talous on hyvä olla kunnossa. Pääasia, että toimeen tulee omillaan eikä tarvitsisi senttejä laskeskella. Tällä hetkellä kuitenkin lasken. ;O ;) ;D

        Juu. Helpottaa kyllä, vaikka ei sekään onnea takaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sunä olet ainoa, joka täällä riehuu.

        Hyvä! Pidä pintasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pätevien ei kannata olla hiljaa. Silloinhan vain epäpätevät pääsevät ääneen.

        Mutta sun kannattas olla hiljaa, kun kanamaisesti sotket eri asioita saadakses tappelun täysin yksinkertaisesta asiasta. Kaakati kaak kaak.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mikset? Helppo tukijärjestelmän kuppaus mielessä?

        Viihdyn paremmin Suomessa. Mä en jaksanut sikäläistä makeilumentaliteettia. Olishan siellä muutakin, mutta mielummin takaisin.

        Johonkin muualle Eurooppaan voisin myöhemmin mennä, mutta se ei ole vielä ajankohtaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä! Pidä pintasi.

        Tapu tapu. 👏

        Rosvojengille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viihdyn paremmin Suomessa. Mä en jaksanut sikäläistä makeilumentaliteettia. Olishan siellä muutakin, mutta mielummin takaisin.

        Johonkin muualle Eurooppaan voisin myöhemmin mennä, mutta se ei ole vielä ajankohtaista.

        No sen ymmärrän. Usan vois hävittää kartalta.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Sä et nyt tajua itse millään. Nostan kädet ylös. Logiikkasi ei löydä logiikkaa.

        Ehkä et siis olekaan vielä menetetty tapaus. Kyllä se siitä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Tapu tapu. 👏

        Rosvojengille.

        Anonyymi johtaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi tärppäsi nopsasti, niin tarvinut aivan tolkuttomasti hassata rahaa. Vaan siis kyllä siihen sai rahaa noinkin palamaan.

        Olishan sen toisinkin voinut hoitaa, mutta musta noin oli varmempi.

        Itse en saisi enää julkiselta sinkkunaisena hoitoja, olen siis täyttänyt jo 40-v. vuoden sisällä. En kyllä yksinäisenä naisena hoitoihin hakeutuisikaan edes yksityisellekään. En välttämättä kumppaninkaan kanssa hakeutuisin hoitoihin, koska itselläni ei ole varaa eikä ne ole kivuttomia välttämättä ne hoidotkaan. Jos ei tule lasta luomuna, hyväksyn sen. Itselläni jotenkin se ajatus perheestä liittyy siihen kumppanin kanssa vanhemmaksi tulemiseen. Toki arvostan muiden ratkaisuja ja vaivaa niin kuin itse olet tehnyt. Se on suuri ponnistus monin tavoin.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Tapu tapu. 👏

        Rosvojengille.

        Älähän nimittele tyttö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä et siis olekaan vielä menetetty tapaus. Kyllä se siitä.

        Oot melko rasittava ihminen. Onko kukaan ennen todennut?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mutta sun kannattas olla hiljaa, kun kanamaisesti sotket eri asioita saadakses tappelun täysin yksinkertaisesta asiasta. Kaakati kaak kaak.

        Jasinä olet hän, joka aina selittelee miten hänen kimppuunsa hyökätään. 😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole sitten sinä.

        Et olekaan. Jasu kyllä tunnistaa minut ja minun tyylin. Terveisin, palstaneitonen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi johtaa!

        Hölmöilyssä for sure.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älähän nimittele tyttö.

        Sori mummo. 🥴


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jasinä olet hän, joka aina selittelee miten hänen kimppuunsa hyökätään. 😇

        Kaikki näkee kuka tuli mulle louskuttamaan. 😆


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kaikki näkee kuka tuli mulle louskuttamaan. 😆

        Kaikki tietää, että anonyymi voitti 6-0. Anonyymin käsi ylös kehässä, Jasmiinan käsi alas ja jasmiini suihkuun ja tukipaperit pois käsistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en saisi enää julkiselta sinkkunaisena hoitoja, olen siis täyttänyt jo 40-v. vuoden sisällä. En kyllä yksinäisenä naisena hoitoihin hakeutuisikaan edes yksityisellekään. En välttämättä kumppaninkaan kanssa hakeutuisin hoitoihin, koska itselläni ei ole varaa eikä ne ole kivuttomia välttämättä ne hoidotkaan. Jos ei tule lasta luomuna, hyväksyn sen. Itselläni jotenkin se ajatus perheestä liittyy siihen kumppanin kanssa vanhemmaksi tulemiseen. Toki arvostan muiden ratkaisuja ja vaivaa niin kuin itse olet tehnyt. Se on suuri ponnistus monin tavoin.

        Ei sitä erityisemmin kunnioittaa tarvitse. Jokainen tekee miten itsestä parhaalta tuntuu.

        Mä itse aina nuorempana ajattelin, että mä adoptoin. Se oli jotenkin itsestää selvää silloin. Maailmassa on niin paljon kodittomia lapsia. Vaan sitten iski eteen se todellisuus miten järjetön byrokratia siinä on pariskunnallekin. Aikani sitä katselin ja totesin, että oman lapsen saa helpommalla (jos tuuri käy) ja halvemmallakin. Raadollista, mutta totta.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Oot melko rasittava ihminen. Onko kukaan ennen todennut?

        Ja ylpeä siitä, jos rasittava ihminen kokee minut rasittavaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tietää, että anonyymi voitti 6-0. Anonyymin käsi ylös kehässä, Jasmiinan käsi alas ja jasmiini suihkuun ja tukipaperit pois käsistä.

        Ei piä paikkaansa, hän puhui ihan ohi asian. Tyypillistä naisille jolle voimaantuminen on yhtä kuin vänkään vittuuksissani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja ylpeä siitä, jos rasittava ihminen kokee minut rasittavaksi.

        Sääliks käy kuka retkahtaa sinuun. 😂

        Mahtaako olla pallit jauhelihana ja jaettu nekin tukina tytöille.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Sääliks käy kuka retkahtaa sinuun. 😂

        Mahtaako olla pallit jauhelihana ja jaettu nekin tukina tytöille.

        Nyt lyöt vyön alle, koska tappiosi kirpaisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt lyöt vyön alle, koska tappiosi kirpaisi.

        Loukkaako se sua sitten? Eikös tuo ole kovikselle kehu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä erityisemmin kunnioittaa tarvitse. Jokainen tekee miten itsestä parhaalta tuntuu.

        Mä itse aina nuorempana ajattelin, että mä adoptoin. Se oli jotenkin itsestää selvää silloin. Maailmassa on niin paljon kodittomia lapsia. Vaan sitten iski eteen se todellisuus miten järjetön byrokratia siinä on pariskunnallekin. Aikani sitä katselin ja totesin, että oman lapsen saa helpommalla (jos tuuri käy) ja halvemmallakin. Raadollista, mutta totta.

        Joo, adoptiossakin on tosi kovat kriteerit ja ikärajat. Itse en lähtisi siihenkään. Joko oma luomusti tehty biologinen lapsi tai ei lasta ollenkaan. En vaan jaksa vaivaa nähdä asian eteen, jonka pitäisi ja soisi sujuvan kaikilla luonnollisesti. Ei ole aikaa, energiaa, halua eikä varaakaan alkaa keinotekoisiin lisääntymismenetelmiin. Voihan se hyvä parisuhdekin olla päämäärä ja riittää hyvin. Monelle riittää. Siinä toki voi sitten yrittää hankkiutua raskaaksi luomuna. Kyllähän tässä on näitä naisiakin julkisuudessa ollut useampi, jotka ovat kertoneet, jopa luomuna raskaaksi tulleensa 40-v. Jokainen on toki yksilöllinen tapaus eikä kaikilla onnistu enää.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Sääliks käy kuka retkahtaa sinuun. 😂

        Mahtaako olla pallit jauhelihana ja jaettu nekin tukina tytöille.

        Ai, noin sitä voikin ihminen olla väärässä.

        Mä olen lutunen ja ihan ja vieläpä aika nättikin. Kylläkin hyvin arka lähtemään parisuhteisiin, kun en halua tulla satutetuksi. Empaattisille ja ihmisille voi helposti käydä niin. Vielä jos on niin syvästi kiintyvää sorttia kuin minä niin suhteilu ei ole hyvä idea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt lyöt vyön alle, koska tappiosi kirpaisi.

        Ymmärsin että haluat näyttää kuinka kovis olet. Et säkään ystävällisyyttäs aloittanut.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Loukkaako se sua sitten? Eikös tuo ole kovikselle kehu?

        Minä olen sivullinen lukija, ja kyllä: Loukkaa.

        Menet aina asiattomuuksiin kun jäät perusteissa alakynteen. Se on nähty.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai, noin sitä voikin ihminen olla väärässä.

        Mä olen lutunen ja ihan ja vieläpä aika nättikin. Kylläkin hyvin arka lähtemään parisuhteisiin, kun en halua tulla satutetuksi. Empaattisille ja ihmisille voi helposti käydä niin. Vielä jos on niin syvästi kiintyvää sorttia kuin minä niin suhteilu ei ole hyvä idea.

        Et kyllä kovin empaattiselle vaikuttanut jos tuo mun kanssa vängännyt olet. Pikemminkin päinvastoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen sivullinen lukija, ja kyllä: Loukkaa.

        Menet aina asiattomuuksiin kun jäät perusteissa alakynteen. Se on nähty.

        Se on oma tulkintasi, tää ei ole mikään kilpailu. Mun kanta on ja pysyy. Hyväksytte tai ette.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ymmärsin että haluat näyttää kuinka kovis olet. Et säkään ystävällisyyttäs aloittanut.

        Puhut väärälle ihmiselle. Mä en kokenut vyön alle lyömiseksi, kun meni niin pahasti huti. Kun itsensä tuntee niin yhden palstahurjan sivallukset ei pääse osumaan. 😇


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ymmärsin että haluat näyttää kuinka kovis olet. Et säkään ystävällisyyttäs aloittanut.

        Mä en vaan jaksa reagoida noihin sun "ite oot" huutoihis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut väärälle ihmiselle. Mä en kokenut vyön alle lyömiseksi, kun meni niin pahasti huti. Kun itsensä tuntee niin yhden palstahurjan sivallukset ei pääse osumaan. 😇

        No mitäs nää muut sekaantujat sitten sekaantuu, jos sulle kommentoin? Marttyyrikerho.

        Joo ei juuri tunnu, mutta huvittaa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Et kyllä kovin empaattiselle vaikuttanut jos tuo mun kanssa vängännyt olet. Pikemminkin päinvastoin.

        Empatia on varattu heilee, jotka ovat sen arvoisia. Ei helmiä sioille, sori.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en vaan jaksa reagoida noihin sun "ite oot" huutoihis.

        No miks et? Kyllä sun pitää jaksaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Empatia on varattu heilee, jotka ovat sen arvoisia. Ei helmiä sioille, sori.

        Gentsun lehtolapsi. Röh röh.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No mitäs nää muut sekaantujat sitten sekaantuu, jos sulle kommentoin? Marttyyrikerho.

        Joo ei juuri tunnu, mutta huvittaa.

        En minä tiedä. Sanon vain kiitos. Tuntuu se ihan kivalta, kun joku puolustaa. Enhän mäkään tässä muuta tehnyt kuin puolusti. Valtaosalla tukia saavista kuitenkin on siihen ihan oikeat syyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä tiedä. Sanon vain kiitos. Tuntuu se ihan kivalta, kun joku puolustaa. Enhän mäkään tässä muuta tehnyt kuin puolusti. Valtaosalla tukia saavista kuitenkin on siihen ihan oikeat syyt.

        Muistakaa se, kun Valtakuntaa saa 9:nen lapsen, että suut on ummessa. Ei narista eikä märistä, onnistuuko?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No miks et? Kyllä sun pitää jaksaa.

        En ole viitsinyt vaivautua moiseen edes ala-asteella. Vaan jatka ihmeessä, jos se on sulle kerta luontaista. Mä reagoin, kun sanot jotain reaktion arvoista.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No mitäs nää muut sekaantujat sitten sekaantuu, jos sulle kommentoin? Marttyyrikerho.

        Joo ei juuri tunnu, mutta huvittaa.

        Siksi sekaannuin, koska pidän tästä alkuperäisestä anonyymistä (jonka kanssa teitte pitkän ketjun). Lisäksi hällä tuntuu olevan perustelut aina kun jotain laittaa. Sinä sen sijaan hiilestyt ja huudat hurjana. Se ei ole vakuuttavaa se.

        Ja totta kai me lukijatkin saadaan tässä lopussa(?) jo jotain sanoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole viitsinyt vaivautua moiseen edes ala-asteella. Vaan jatka ihmeessä, jos se on sulle kerta luontaista. Mä reagoin, kun sanot jotain reaktion arvoista.

        Etpä, muuten vaan pari tuntia roikuit helmoissani. 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksi sekaannuin, koska pidän tästä alkuperäisestä anonyymistä (jonka kanssa teitte pitkän ketjun). Lisäksi hällä tuntuu olevan perustelut aina kun jotain laittaa. Sinä sen sijaan hiilestyt ja huudat hurjana. Se ei ole vakuuttavaa se.

        Ja totta kai me lukijatkin saadaan tässä lopussa(?) jo jotain sanoa.

        Ette saa sanoa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Muistakaa se, kun Valtakuntaa saa 9:nen lapsen, että suut on ummessa. Ei narista eikä märistä, onnistuuko?

        Jos mulle sanoit niin senkus. Sanoin jo ihan "keskustelun" alussa, että mä en oikein ymmärrä edes viittä lasta, mutta se on heidän asiansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksi sekaannuin, koska pidän tästä alkuperäisestä anonyymistä (jonka kanssa teitte pitkän ketjun). Lisäksi hällä tuntuu olevan perustelut aina kun jotain laittaa. Sinä sen sijaan hiilestyt ja huudat hurjana. Se ei ole vakuuttavaa se.

        Ja totta kai me lukijatkin saadaan tässä lopussa(?) jo jotain sanoa.

        Perustelut juu kun puhuu aidan seipäästä, mun puhuessa aidasta. Ristus teitä itseoppineita. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos mulle sanoit niin senkus. Sanoin jo ihan "keskustelun" alussa, että mä en oikein ymmärrä edes viittä lasta, mutta se on heidän asiansa.

        Onks varma? Ne on aina anonyymit kun retuuttaa häntä säälimättä. Tukiviidakon puolustajat pitää nokan ummessa jatkossa, kun lapsia tulee lisää.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Muistakaa se, kun Valtakuntaa saa 9:nen lapsen, että suut on ummessa. Ei narista eikä märistä, onnistuuko?

        Ai nyt turvaudutaan siihen keinoon, että ”vaikutan botilta” enkä saa osallistua, koska olin alkuperäisen anonyymin puolella? Jaa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Gentsun lehtolapsi. Röh röh.

        Nyt sä olet kyllä aika sikatörkeä jo.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Onks varma? Ne on aina anonyymit kun retuuttaa häntä säälimättä. Tukiviidakon puolustajat pitää nokan ummessa jatkossa, kun lapsia tulee lisää.

        Minun kohdaltani on varma. Ei mun tarvitse jatkuvaa lastentekoa sen syvällisemmin ymmärtää. Toivottavasti ei käy liikaa kropan päälle ja se siitä aiheesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sä olet kyllä aika sikatörkeä jo.

        Siaksihan tuo mua nimitti. Ite olet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai nyt turvaudutaan siihen keinoon, että ”vaikutan botilta” enkä saa osallistua, koska olin alkuperäisen anonyymin puolella? Jaa.

        Ei määkitä ja vaihdeta leiriä sitten kun taas tulee vauvauutisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sä olet kyllä aika sikatörkeä jo.

        Kuka edes on Gentsu?

        -se "alkuperäinen" ano-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun kohdaltani on varma. Ei mun tarvitse jatkuvaa lastentekoa sen syvällisemmin ymmärtää. Toivottavasti ei käy liikaa kropan päälle ja se siitä aiheesta.

        Nyt saat kehun, hyvä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka edes on Gentsu?

        -se "alkuperäinen" ano-

        Palsta Jumala. Omg.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Onks varma? Ne on aina anonyymit kun retuuttaa häntä säälimättä. Tukiviidakon puolustajat pitää nokan ummessa jatkossa, kun lapsia tulee lisää.

        Tämän keskustelun pohjalta muuten totean, että mä odotan sun sitten olevan kärppänä Valtiksen kimpussa jeesustelemassa tuosta aiheesta. Vai kuinka tekopyhä oikeasti olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän keskustelun pohjalta muuten totean, että mä odotan sun sitten olevan kärppänä Valtiksen kimpussa jeesustelemassa tuosta aiheesta. Vai kuinka tekopyhä oikeasti olet?

        Voin sitten luvata tulevani Valtista puolustamaan, jos satun olemaan paikalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voin sitten luvata tulevani Valtista puolustamaan, jos satun olemaan paikalla.

        Hyvä. Muistakkin.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Perustelut juu kun puhuu aidan seipäästä, mun puhuessa aidasta. Ristus teitä itseoppineita. 🤣

        Jospa joskus lukisit ne tekstit mitä joku viitsii vaivautua sulle laittamaan. Ksi se on seiväs jos ei muuhun tuijota. Katsoa vastauksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämän keskustelun pohjalta muuten totean, että mä odotan sun sitten olevan kärppänä Valtiksen kimpussa jeesustelemassa tuosta aiheesta. Vai kuinka tekopyhä oikeasti olet?

        Mun kanta on ollut aina sama, eikä ole muuttunut vuosikausiin. Ei mun tartte olla hänen kimpussa. Mulle riittää, että kantani tiiän itse ja nyt muutkin. Tekopyhä on lempi sanasi? Vai stressireaktio?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Hyvä. Muistakkin.

        Sinun hyökkäykseltäsi, aivan taatusti 🍻


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jospa joskus lukisit ne tekstit mitä joku viitsii vaivautua sulle laittamaan. Ksi se on seiväs jos ei muuhun tuijota. Katsoa vastauksia.

        Lue itse ensin mihin vastaat. Äläkä ala säveltää omias. Daah.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun hyökkäykseltäsi, aivan taatusti 🍻

        Mä en täällä hyöki. Kyllä ne on aina poikkeuksetta anonyymit kun hyökkii ja keulii. Aina.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mun kanta on ollut aina sama, eikä ole muuttunut vuosikausiin. Ei mun tartte olla hänen kimpussa. Mulle riittää, että kantani tiiän itse ja nyt muutkin. Tekopyhä on lempi sanasi? Vai stressireaktio?

        Eli olet juuri tuota ... tekopyhä. Se teko- alkuliite laitetaan, kun jokin on tekaistua ja feikkiä. Tekonahka ... tekopyhä ... kuten sinä. Erinomaisesti kuvaavaa sanaa on turha vaihtaa. Lakkaa olemasta niin ei tarvitse sanoa.

        Sosiaalituet ovat kauhea juttu, paitsi jos niitä nostaakin joku ihan ok. Vaan ei yllätä. Tuethan oli ylipäänsä sulle ihan ok, kunhan olet ite saamapuolella.


      • Kuolaturpa. 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet juuri tuota ... tekopyhä. Se teko- alkuliite laitetaan, kun jokin on tekaistua ja feikkiä. Tekonahka ... tekopyhä ... kuten sinä. Erinomaisesti kuvaavaa sanaa on turha vaihtaa. Lakkaa olemasta niin ei tarvitse sanoa.

        Sosiaalituet ovat kauhea juttu, paitsi jos niitä nostaakin joku ihan ok. Vaan ei yllätä. Tuethan oli ylipäänsä sulle ihan ok, kunhan olet ite saamapuolella.

        Älä jaksa lässyttää tota vammasta paskaa. Tulee niin ääliö mielikuva susta. Lopeta jo.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Älä jaksa lässyttää tota vammasta paskaa. Tulee niin ääliö mielikuva susta. Lopeta jo.

        Okei

        Sovitaan sitten, että olet kaksinaismoralisti? Tuntuuko se paremmalta?

        Vai sanotaanko, että sinulla on kaksoisstandardit?

        Mulle tekopyhä käy kyllä, mutta voin vaihtaa sanaa, jos se helpottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Okei

        Sovitaan sitten, että olet kaksinaismoralisti? Tuntuuko se paremmalta?

        Vai sanotaanko, että sinulla on kaksoisstandardit?

        Mulle tekopyhä käy kyllä, mutta voin vaihtaa sanaa, jos se helpottaa.

        Ei sovi, mä olen sitä mieltä että kaikilta tuet pois, jotka ei sairaita ole ja siksi työkyvyttömiä. Myös minulta, joka en niitä hae..

        Terveet töihin.


      • JasuM kirjoitti:

        Ei sovi, mä olen sitä mieltä että kaikilta tuet pois, jotka ei sairaita ole ja siksi työkyvyttömiä. Myös minulta, joka en niitä hae..

        Terveet töihin.

        Tai lapsikiintiöt tukiin. 3 lapsen jälkeen ei enää saa tukia. Järjetöntä talouspolitiikkaa syytää rahaa miljoonia työkykyisten elämiseen.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei sovi, mä olen sitä mieltä että kaikilta tuet pois, jotka ei sairaita ole ja siksi työkyvyttömiä. Myös minulta, joka en niitä hae..

        Terveet töihin.

        Kaikki tuet pois. Ainoa vaan, että se ei Suomessa onnistu vaan jokainen meistä maksaa jatkuvasti mm. sun muksujes koulunkäyntiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tuet pois. Ainoa vaan, että se ei Suomessa onnistu vaan jokainen meistä maksaa jatkuvasti mm. sun muksujes koulunkäyntiä.

        Ei maksa, jos otetaan toinen käytäntö. Onko sun muksut kouluka käyny vai oppimattomia?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Tai lapsikiintiöt tukiin. 3 lapsen jälkeen ei enää saa tukia. Järjetöntä talouspolitiikkaa syytää rahaa miljoonia työkykyisten elämiseen.

        Eli haluat rangaista niitä lapsia? Hehän siitä meinaan ensisijaisesti kärsisivät. Lapsia tukien takia tekeviä on hyvin vähän, mutta tukien puutteesta huolimatta lapsia edelleen tekeviä kyllä olisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tuet pois. Ainoa vaan, että se ei Suomessa onnistu vaan jokainen meistä maksaa jatkuvasti mm. sun muksujes koulunkäyntiä.

        Sunko mielestä peruskoulun pitää maksaa, että voi verrata elämäntapa tukieläjien menoeriin? Aika pässi.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Tai lapsikiintiöt tukiin. 3 lapsen jälkeen ei enää saa tukia. Järjetöntä talouspolitiikkaa syytää rahaa miljoonia työkykyisten elämiseen.

        Otetaan mielummin suoraan kolmannen jälkeen lapset sijotukseen. Sehän se olis hyvä ratkasu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli haluat rangaista niitä lapsia? Hehän siitä meinaan ensisijaisesti kärsisivät. Lapsia tukien takia tekeviä on hyvin vähän, mutta tukien puutteesta huolimatta lapsia edelleen tekeviä kyllä olisi.

        Ei kukaan kärsi kun ei lisäänny enempää, kun kykenee kustantamaan. Yksinkertaista.

        Kukaan ei pakota lisääntymään, jos varaa ei ole. Tai edes yritä muuta kun loisia tuilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otetaan mielummin suoraan kolmannen jälkeen lapset sijotukseen. Sehän se olis hyvä ratkasu.

        Miksi? Etkö kykene asialliseen keskuteluun vetämättä övereitä? No et.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei maksa, jos otetaan toinen käytäntö. Onko sun muksut kouluka käyny vai oppimattomia?

        Juu tuhotaan nykyinen koulujärjestelmä. Se mikä Suomen on nykytilanteeseen nostanut. Tuollahan niitä on maailmalla paljon mallimaita tuolle. Montako kymmentätuhatta haluat vuodessa maksaa koulunkäynnistä per lapsi?

        Mä olen edelleen tyytyväinen nykysysteemiin, joten mun lapseni ei tähän liity.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Sunko mielestä peruskoulun pitää maksaa, että voi verrata elämäntapa tukieläjien menoeriin? Aika pässi.

        Ihan samoista varallisuudensiirroista on kyse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu tuhotaan nykyinen koulujärjestelmä. Se mikä Suomen on nykytilanteeseen nostanut. Tuollahan niitä on maailmalla paljon mallimaita tuolle. Montako kymmentätuhatta haluat vuodessa maksaa koulunkäynnistä per lapsi?

        Mä olen edelleen tyytyväinen nykysysteemiin, joten mun lapseni ei tähän liity.

        Mitä sä vertaat sitten koulua johonkin vitun loisimiseen? Käytä nyt vittu vähän järkees jos sitä yhtään on.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei kukaan kärsi kun ei lisäänny enempää, kun kykenee kustantamaan. Yksinkertaista.

        Kukaan ei pakota lisääntymään, jos varaa ei ole. Tai edes yritä muuta kun loisia tuilla.

        Lapsiko sen päättää syntyykö hän? Kärsijä on eri kuin päätöksen tekijä. Kuulostaa eri reilulta systeemiltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samoista varallisuudensiirroista on kyse.

        Ja ihan pakko on loisijouta elättää, kun on koulukin olemassa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapsiko sen päättää syntyykö hän? Kärsijä on eri kuin päätöksen tekijä. Kuulostaa eri reilulta systeemiltä.

        Vajaaälyiset vanhemmat päättää. Ei oo rahaa, mut nussitaan elätettäviä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Miksi? Etkö kykene asialliseen keskuteluun vetämättä övereitä? No et.

        Koska jotkut vähäosaiset tulevat tekemään enemmän muksuja ja ne lapset tulevat kärsimään. Olisko sellanen tuloperusteinen 4. lapsen huostaanotto? Sossutäti laskee onko sulla matemaattisesti varaa elättää lapsesi. Jos ei niin huostaan vaan. Miksi muuten vasta 3. jälkeen?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ja ihan pakko on loisijouta elättää, kun on koulukin olemassa?

        Loisimistahan se sun muksujen koulutuskin niiden nettomaksajien näkökulmasta on.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Vajaaälyiset vanhemmat päättää. Ei oo rahaa, mut nussitaan elätettäviä.

        No mikä ratkasuksi? Pakkosterilointi?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ja ihan pakko on loisijouta elättää, kun on koulukin olemassa?

        Itseäni muuten v.tuttaa paljon kotimaisia tukien saajia enemmän se mihin eu-tukia eräissä maissa käytetään. Kyllä mullekin kelpaisi vuosipalkan verran "remonttitukea".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska jotkut vähäosaiset tulevat tekemään enemmän muksuja ja ne lapset tulevat kärsimään. Olisko sellanen tuloperusteinen 4. lapsen huostaanotto? Sossutäti laskee onko sulla matemaattisesti varaa elättää lapsesi. Jos ei niin huostaan vaan. Miksi muuten vasta 3. jälkeen?

        No monenko jälkeen sitten. Ekasta jo?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Loisimistahan se sun muksujen koulutuskin niiden nettomaksajien näkökulmasta on.

        Tyhmät nyt miettii noin. Fiksut ymmärtää. Ei tartte selittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mikä ratkasuksi? Pakkosterilointi?

        Tukijärjestelmä joka ei mahdollista elintapa loisimista. Täänehän tulee mustatkin miehet tukien perässä. Täältä saa, tukkukaupalla. Ei mitään järkeä tämän maan rahan viskelyssä.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No monenko jälkeen sitten. Ekasta jo?

        No siitä ekasta tietysti, jos ei täytä tulorajoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No siitä ekasta tietysti, jos ei täytä tulorajoja.

        Okei.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Tyhmät nyt miettii noin. Fiksut ymmärtää. Ei tartte selittää.

        No itseasiassa ei. Ei toisilla kuuluisi olla yhtään sen enempää vastuuta juuri sun lastes koulutuksesta. Vähintään heidän pitäisi saada itse päättää kenen muksuja tukevat. Yllättävän moni heistä muuten haluaa tukea juuri niitä vähävaraisten perheiden lapsia. Voi olla, että keskiluokka jäisi ilman.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itseäni muuten v.tuttaa paljon kotimaisia tukien saajia enemmän se mihin eu-tukia eräissä maissa käytetään. Kyllä mullekin kelpaisi vuosipalkan verran "remonttitukea".

        Toki sekin vituttaa, mutta ikivanhat tukijärjestelmät pitäs päivittyä ja kannustaa työn kautta hankittavaan tuloon, eikä järjestelmän hyväksikäyttöön.

        Sairaat tarvii oikeesti tukea, ei lorvijat ja elikeino lisääntyjät.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Tukijärjestelmä joka ei mahdollista elintapa loisimista. Täänehän tulee mustatkin miehet tukien perässä. Täältä saa, tukkukaupalla. Ei mitään järkeä tämän maan rahan viskelyssä.

        Ulkomailta tulevat ovat ihan oma luku sinänsä. Se pitäis ratkasta ihan eri keskustelussa ja eri keinoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No itseasiassa ei. Ei toisilla kuuluisi olla yhtään sen enempää vastuuta juuri sun lastes koulutuksesta. Vähintään heidän pitäisi saada itse päättää kenen muksuja tukevat. Yllättävän moni heistä muuten haluaa tukea juuri niitä vähävaraisten perheiden lapsia. Voi olla, että keskiluokka jäisi ilman.

        Vai niin. Paa asiat vireille. Varmaan etevänä osaat. Vähävaraiset on ok tukien tarvijat, mut hekin vaan just niin kauan, et pääsee jaloilleen, ei siis vuosikausia lisääntyen.. ei järjestelmän hyväksikäyttäjät.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Toki sekin vituttaa, mutta ikivanhat tukijärjestelmät pitäs päivittyä ja kannustaa työn kautta hankittavaan tuloon, eikä järjestelmän hyväksikäyttöön.

        Sairaat tarvii oikeesti tukea, ei lorvijat ja elikeino lisääntyjät.

        Kyllä mä paljon mielummin tuen kotimaan vähävaraisia, kuin Itä-Euroopan hyvin toimeentulevien asuntoremontteja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ulkomailta tulevat ovat ihan oma luku sinänsä. Se pitäis ratkasta ihan eri keskustelussa ja eri keinoin.

        No nekin syö suomalaisten sairaitten rahat. Eläkepäätökset evätään monilta, jotka oikeasti ei kykene työhön. Mutta kekkulit saa kun vaan rescue rescue.

        Ei kaikilla ole mikään sota perässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä paljon mielummin tuen kotimaan vähävaraisia, kuin Itä-Euroopan hyvin toimeentulevien asuntoremontteja.

        Kuten jo sanoin, kunnes pääsee jaloilleen. Moni ei ees yritä kun pärjää tuillakin siinä pointti.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Vai niin. Paa asiat vireille. Varmaan etevänä osaat. Vähävaraiset on ok tukien tarvijat, mut hekin vaan just niin kauan, et pääsee jaloilleen, ei siis vuosikausia lisääntyen.. ei järjestelmän hyväksikäyttäjät.

        Mä olen sanonut jo moneen kertaan olevani tyytyväinen nykysysteemiin. Sinä vaan haluat poimia itsellesi rusinat pullasta. Nettoveronmaksajien pitäisi tukea sinua, mutta sinun ei kuuluisi tarvita tukea ketään.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Vai niin. Paa asiat vireille. Varmaan etevänä osaat. Vähävaraiset on ok tukien tarvijat, mut hekin vaan just niin kauan, et pääsee jaloilleen, ei siis vuosikausia lisääntyen.. ei järjestelmän hyväksikäyttäjät.

        Sinä varmaan sitten keksit keinon "nostaa kaikki jaloilleen".


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Vai niin. Paa asiat vireille. Varmaan etevänä osaat. Vähävaraiset on ok tukien tarvijat, mut hekin vaan just niin kauan, et pääsee jaloilleen, ei siis vuosikausia lisääntyen.. ei järjestelmän hyväksikäyttäjät.

        Meidän systeemi on passivoiva ja vaatii uudistuksi. Syyllistämällä ja haukkumalla asiat ei kuitenkaan paremmiksi muutu. Ihmiset tarvitsevat ihmisarvoista kohtelua, aitoja keinoja parantaa omaa tilannettaan ja henkistä tukea, eivät moukaria päähän. Tollasen jatkuvat tukiviidakon pyörittäminen vie aika helvetisti voimavaroja ja ne ihmiset on muutenkin jatkuvasti suurennuslasin alla. Vaan mitäpä kaikkivoipa ja täydellinen siitä tajuaisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen sanonut jo moneen kertaan olevani tyytyväinen nykysysteemiin. Sinä vaan haluat poimia itsellesi rusinat pullasta. Nettoveronmaksajien pitäisi tukea sinua, mutta sinun ei kuuluisi tarvita tukea ketään.

        Ei mua tarvi tukea. Mä lähden nyt tyrkkää lumikolalla pihan puhtaaks. Jää sinä lässyttämään joutavia, jos et asian ydintä ymmärrä.

        Ei tuu jambot putsaa pihaa, ite täytyy. 🥵


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meidän systeemi on passivoiva ja vaatii uudistuksi. Syyllistämällä ja haukkumalla asiat ei kuitenkaan paremmiksi muutu. Ihmiset tarvitsevat ihmisarvoista kohtelua, aitoja keinoja parantaa omaa tilannettaan ja henkistä tukea, eivät moukaria päähän. Tollasen jatkuvat tukiviidakon pyörittäminen vie aika helvetisti voimavaroja ja ne ihmiset on muutenkin jatkuvasti suurennuslasin alla. Vaan mitäpä kaikkivoipa ja täydellinen siitä tajuaisi.

        Niin no mä olen tehny työtä sillä 9 eurollakin. Mitäpä mä tietäsin niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä varmaan sitten keksit keinon "nostaa kaikki jaloilleen".

        Eikös meillä ole äänestetyt viisaat päättäjät sitä varten?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meidän systeemi on passivoiva ja vaatii uudistuksi. Syyllistämällä ja haukkumalla asiat ei kuitenkaan paremmiksi muutu. Ihmiset tarvitsevat ihmisarvoista kohtelua, aitoja keinoja parantaa omaa tilannettaan ja henkistä tukea, eivät moukaria päähän. Tollasen jatkuvat tukiviidakon pyörittäminen vie aika helvetisti voimavaroja ja ne ihmiset on muutenkin jatkuvasti suurennuslasin alla. Vaan mitäpä kaikkivoipa ja täydellinen siitä tajuaisi.

        Vika on siinä, että sinä sinisilmäisenä uskot, kun joku sanoo olevansa reppana. Ja hän nauraa poskeensa. Ei ne kaikki ole mitään rasittuneita viidakon uhreja vaan hyväksikäyttäjiä. Osaa pelin.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Niin no mä olen tehny työtä sillä 9 eurollakin. Mitäpä mä tietäsin niin.

        Silloinkin sitä työtä pitäisi olla kaikille. Tietänet, että ei ole. Eikä kyse ole läheskään aina siitä, etteikö työ kelpaisi.

        Tässä maassa on alueita, joissa sitä työtä ei vain ole. Muuttamiseenkin tarvitaan rahaa. Pääkaupunkiseudulla ja muissakin kaupungeissa on töitä, mutta asuminen maksaa aikatavalla, eikä sitä asuntoakaan löydä noin vaan. Sitten jos pitää vielä muksutkin johonkin tunkea.

        Ja sittenkin jos sitä työtä on, niin oletko aidosti sitä mieltä, että tässä maassa tarvitaan vaikkapa satatuhatta uutta puhelinmyyjää? Muutenkin noissa myyntitöissä, joita on työkkärissä paljon tarjolla, on se ongelma, että läheskään jokainen ei niillä elä. Eikä kyse ole siitä, että sais edes sen 9€ tunti, vaan palkkaus voi olla provisio. Jos et saa myytyä niin et saa palkkaa. Ja vaikka olis takuupalkka, niin jos et saa myytyä niin ei sua siellä kauaa katella. Myyntiala on oikeasti aika raju ala - nimimerkillä kokemusta on ja mä olin siinä hyvä - se on silti rajua, eikä sovi kaikille.

        Kaikilla ihmisillä ei myöskään ole keinoja alkaa yrittäjiksi. Sekään ei ole kaikille toimivaa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei mua tarvi tukea. Mä lähden nyt tyrkkää lumikolalla pihan puhtaaks. Jää sinä lässyttämään joutavia, jos et asian ydintä ymmärrä.

        Ei tuu jambot putsaa pihaa, ite täytyy. 🥵

        "Ei tuu jambot putsaa pihaa, ite täytyy. 🥵"

        Heitit aika osuvan. Maksasitko sä, jos tulis? Tilaisitko sellasen palvelun, että joku tekis lumityöt. Vastaan itselleni ja oletan, et maksaisi. Muistaaksi kirjottelit joskus hiuksista miten leikkaat ite jne. Siinä ei ole mitään väärää, mutta se on varsin perisuomalainen asenne ja yksi syy siihen miksi meillä ei tällä hetkellä oikein ole kaikille töitä.

        Maailma on muuttunut ja Suomessakin palvelusektorin pitäis kasvaa. Se kasvaakin, mutta sen pitäis kasvaa paljon rajummin jotta se työllistäis riittävästi. Suomalaisten pitäisi ostaa ja kuluttaa palveluita. Jos nyt mietitään vaikka sitä Yhdysvaltoja, niin voin polkasta palvelualan yrityksen pystyyn ja tulla toimeen jos sille palvelulle vaan on tarvetta. Siellä kyllä ostetaan palveluita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ei tuu jambot putsaa pihaa, ite täytyy. 🥵"

        Heitit aika osuvan. Maksasitko sä, jos tulis? Tilaisitko sellasen palvelun, että joku tekis lumityöt. Vastaan itselleni ja oletan, et maksaisi. Muistaaksi kirjottelit joskus hiuksista miten leikkaat ite jne. Siinä ei ole mitään väärää, mutta se on varsin perisuomalainen asenne ja yksi syy siihen miksi meillä ei tällä hetkellä oikein ole kaikille töitä.

        Maailma on muuttunut ja Suomessakin palvelusektorin pitäis kasvaa. Se kasvaakin, mutta sen pitäis kasvaa paljon rajummin jotta se työllistäis riittävästi. Suomalaisten pitäisi ostaa ja kuluttaa palveluita. Jos nyt mietitään vaikka sitä Yhdysvaltoja, niin voin polkasta palvelualan yrityksen pystyyn ja tulla toimeen jos sille palvelulle vaan on tarvetta. Siellä kyllä ostetaan palveluita.

        Toki maksaisin. Minä leikkaan itse hiukset, koska pystyn. Olen kesästä asti leikannut.

        Noo näistä ei tämän enempää. Verotus kevenis kummasti, kun tukiviidakko rempattas toisenlaiseksi. Mut joo.

        Ei täällä mikään ikinä muutu. Samaa pälliä vuodesta toiseen. Suomessa.


      • JasuM kirjoitti:

        Toki maksaisin. Minä leikkaan itse hiukset, koska pystyn. Olen kesästä asti leikannut.

        Noo näistä ei tämän enempää. Verotus kevenis kummasti, kun tukiviidakko rempattas toisenlaiseksi. Mut joo.

        Ei täällä mikään ikinä muutu. Samaa pälliä vuodesta toiseen. Suomessa.

        Ja kun epäilit pihiyttäni, niin voin paljastaa, että kärrään meiltä uuttakin tavaraa tuonne.

        https://hopeyhdistys.fi/paikallistoimisto/hope-ry-lahti/

        Jotta jonkun perhe pärjää ees hetken. En ole sydämetön, olen vaan realisti.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ja kun epäilit pihiyttäni, niin voin paljastaa, että kärrään meiltä uuttakin tavaraa tuonne.

        https://hopeyhdistys.fi/paikallistoimisto/hope-ry-lahti/

        Jotta jonkun perhe pärjää ees hetken. En ole sydämetön, olen vaan realisti.

        Kukaan muu ei ole puhunut pihiydestä kuin sinä itse. Tuo kuvitelma on siis omien korviesi välissä. Mä pidin jopa huolen, että mainitsin erikseen, ettei tuossa ole mitään pahaa. Olen siis täysin syytön sinun kuvitelmiisi. Eikä mua voisi vähempää kiinnostaa mihin tavaroitasi roudaat.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Vika on siinä, että sinä sinisilmäisenä uskot, kun joku sanoo olevansa reppana. Ja hän nauraa poskeensa. Ei ne kaikki ole mitään rasittuneita viidakon uhreja vaan hyväksikäyttäjiä. Osaa pelin.

        Kukaan muu ei ole puhunut "kaikista" paitsi sinä itse. Mä olen ihan joka kohdassa pitänyt huolen, että puhun osasta ihmisistä, en kaikista. Mulla ei ole tapana olettaa kaikkien olevan yhtään mitään. Vaan siis olen toki jo huomattut, että sulla on tollanen kärjistävä puhetyyli, kun muista ihmisistä puhutaan.

        Itselleni tärkeintä on, että jokainen aidosti apua tarvitseva tulee autetuksi. Sinulle tärkeintä näyttää olevan, ettei kukaan vaan saa apua tarpeettomasti. No mä taisin jo kertoakin olevani empaattinen ihminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan muu ei ole puhunut pihiydestä kuin sinä itse. Tuo kuvitelma on siis omien korviesi välissä. Mä pidin jopa huolen, että mainitsin erikseen, ettei tuossa ole mitään pahaa. Olen siis täysin syytön sinun kuvitelmiisi. Eikä mua voisi vähempää kiinnostaa mihin tavaroitasi roudaat.

        Eikä mua voisi vähempää kiinnostaa sun oletukset minusta.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Olis meillä.

        Et ole ollut töissä vuosiin? Mistä se palkka tulee?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan muu ei ole puhunut "kaikista" paitsi sinä itse. Mä olen ihan joka kohdassa pitänyt huolen, että puhun osasta ihmisistä, en kaikista. Mulla ei ole tapana olettaa kaikkien olevan yhtään mitään. Vaan siis olen toki jo huomattut, että sulla on tollanen kärjistävä puhetyyli, kun muista ihmisistä puhutaan.

        Itselleni tärkeintä on, että jokainen aidosti apua tarvitseva tulee autetuksi. Sinulle tärkeintä näyttää olevan, ettei kukaan vaan saa apua tarpeettomasti. No mä taisin jo kertoakin olevani empaattinen ihminen.

        Huijarit ei tartte saada hyötyä. Asia on sillä selvä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan muu ei ole puhunut "kaikista" paitsi sinä itse. Mä olen ihan joka kohdassa pitänyt huolen, että puhun osasta ihmisistä, en kaikista. Mulla ei ole tapana olettaa kaikkien olevan yhtään mitään. Vaan siis olen toki jo huomattut, että sulla on tollanen kärjistävä puhetyyli, kun muista ihmisistä puhutaan.

        Itselleni tärkeintä on, että jokainen aidosti apua tarvitseva tulee autetuksi. Sinulle tärkeintä näyttää olevan, ettei kukaan vaan saa apua tarpeettomasti. No mä taisin jo kertoakin olevani empaattinen ihminen.

        Mies jo totesi, että turha keskustella ihmisten kanssa näistä, jotka ei halua nähdä kun oman totuuden.

        Sä haastat vaan riitaa, joten nyt en sun kanssa enempää jatka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et ole ollut töissä vuosiin? Mistä se palkka tulee?

        Mulla on säästöjä. Miehellä palkka. Se mistä olen rahani haalinut ei kuulu sulle.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mulla on säästöjä. Miehellä palkka. Se mistä olen rahani haalinut ei kuulu sulle.

        Kävin lenkillä ja vielä on "kiihkeämpääkin kiihkeät" keskustelut käynnissä. ;) ;O ;D Täällä on -14, ihan hyvä kävelykeli.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Huijarit ei tartte saada hyötyä. Asia on sillä selvä.

        Eli mielummin syytömätkin kärsivät. Tämä kävi kyllä jo selväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin lenkillä ja vielä on "kiihkeämpääkin kiihkeät" keskustelut käynnissä. ;) ;O ;D Täällä on -14, ihan hyvä kävelykeli.

        Siellä on varsin kiva keli. Meillä tosin on vähemmän pakkasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävin lenkillä ja vielä on "kiihkeämpääkin kiihkeät" keskustelut käynnissä. ;) ;O ;D Täällä on -14, ihan hyvä kävelykeli.

        Aika kiva keli. En mä enää keskustele vänkyrän kanssa, hän voi jutella yksinään. Mites koipi voi? 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on varsin kiva keli. Meillä tosin on vähemmän pakkasta.

        Täällä pitäisi olla viikonloppuna -20-22. Se on siinä rajalla, että onko kiva kävellä. Riippuu teiden liukkaudesta myös ja onko hiekotettu kunnolla. Ei ainakaan paria tuntia pidempään jaksa. Kaulaliinan tarvitsee melkein kasvoille ja nahkarukkaset, ettei palellu.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Aika kiva keli. En mä enää keskustele vänkyrän kanssa, hän voi jutella yksinään. Mites koipi voi? 😊

        Aika ok nyt. Seuraan tilannetta. Kävellessä ei tunnu mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika ok nyt. Seuraan tilannetta. Kävellessä ei tunnu mitenkään.

        Teitkö lumityöt jo?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teitkö lumityöt jo?

        Kyllä. Pieni etupiha. Ei siinä kauaa kolalla kestä. Nurmikoita ei tartte kolata. Kulkuväylät vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä pitäisi olla viikonloppuna -20-22. Se on siinä rajalla, että onko kiva kävellä. Riippuu teiden liukkaudesta myös ja onko hiekotettu kunnolla. Ei ainakaan paria tuntia pidempään jaksa. Kaulaliinan tarvitsee melkein kasvoille ja nahkarukkaset, ettei palellu.

        Mä ole vielä viikonlopun ennusteeseen perehtynyt. Kyllä se tais vähän kovempaa pakkasta luvata. Vähän veemäiset kelit tosiaan olleet, kun välillä plussaa ja välillä pakkasta. Tossa alkuviikosta tuli jäätävää sadettakin.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kyllä. Pieni etupiha. Ei siinä kauaa kolalla kestä. Nurmikoita ei tartte kolata. Kulkuväylät vaan.

        Kiva. Miten sinun loppiainen? ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva. Miten sinun loppiainen? ;)

        Kuten kuvasta näkyy. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä ole vielä viikonlopun ennusteeseen perehtynyt. Kyllä se tais vähän kovempaa pakkasta luvata. Vähän veemäiset kelit tosiaan olleet, kun välillä plussaa ja välillä pakkasta. Tossa alkuviikosta tuli jäätävää sadettakin.

        Joo, etelässä ja rannikolla on tuollaista.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kuten kuvasta näkyy. :)

        Kaunista. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaunista. :)

        Täällä on. Kesä olis kumminkin tervetullut.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Täällä on. Kesä olis kumminkin tervetullut.

        Kevättalvi eli paras aika talvesta ja kevät vielä tulossa ennen sitä. Itse rakastan kevättä. Kevättalvessakin oma hohtonsa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kevättalvi eli paras aika talvesta ja kevät vielä tulossa ennen sitä. Itse rakastan kevättä. Kevättalvessakin oma hohtonsa.

        Migreenin kannalta karsein aika, mutta muuten ihan jees kun valostuu.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Migreenin kannalta karsein aika, mutta muuten ihan jees kun valostuu.

        Voi ei. :( Valo siinä parasta onkin ja se, että hanki heijastaa valoa. Olisi kiva viimein hiihtää kevättalvella pitkästä aikaa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Migreenin kannalta karsein aika, mutta muuten ihan jees kun valostuu.

        Tarvitset sellaisen lämpimän "talvipesän". ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei. :( Valo siinä parasta onkin ja se, että hanki heijastaa valoa. Olisi kiva viimein hiihtää kevättalvella pitkästä aikaa.

        Aurinkolasit helppaa. Kun vaan aina muistaa ottaa ne mukaan. Hankikanto ja liukkaat sukset. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitset sellaisen lämpimän "talvipesän". ;)

        Korpikuusen, sopivan varjoisaa. :)


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Korpikuusen, sopivan varjoisaa. :)

        Pehmeä ja lämmin pitää olla. ;)


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Aurinkolasit helppaa. Kun vaan aina muistaa ottaa ne mukaan. Hankikanto ja liukkaat sukset. 😁

        Juu. :)


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kuten kuvasta näkyy. :)

        Vanha kuva!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vanha kuva!

        Niin on sun peilissäskin.


      • Homeessa sekin. 😂


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Homeessa sekin. 😂

        :O :O


      • Anonyymi kirjoitti:

        :O :O

        Jep.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ehdoton valtaosa miettiikin. Suurin osa lapsista tehdään tilanteeseen, jossa oma lompakko kustantaa. Huomisesta ei vaan kukaan voi olla varma.

        Ai niinkö? Esim somalitkin, kun oma lompakko kustantaa. Heh heh hee! Mikähän on somaleiden ryöllisyysprosentti, naisilla lienee 20% ja somalimiehillä 50%?? Kyllä se raha tulee Kelasta eli työssä käyviltä veronmaksajilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niinkö? Esim somalitkin, kun oma lompakko kustantaa. Heh heh hee! Mikähän on somaleiden ryöllisyysprosentti, naisilla lienee 20% ja somalimiehillä 50%?? Kyllä se raha tulee Kelasta eli työssä käyviltä veronmaksajilta.

        Somalien lapsetko ne jo valtaosan lapsista tässä maassa muodostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä menee "lauman" raja?

        No siis rehellisesti sanoen en mäkään ymmärrä edes viittä lasta, mutta en silti ala jeesustella asialla. Noihin lehtijuttuihin tietenkin aina nostetaan sellasia kuvioita, ettei niitä oikein meinaa tavallisen talleron pää ymmärtää. En tajua, miksi kukaan tekisi omasta elämästään tarkotuksella sellaista. Vaan siis valtaosa vaikkapa yksinhuoltajistahan ei ole tuollaisia ääritapauksia.

        Jos mietitään sitä, että "tekee lapsia enemmän kuin oma lompakko kustantaa", niin harva on ennustaja ja selvännäkijä. Kyllä suurin osa lapsista tehdään tilanteeseen, jossa oma lompakko heidät kustantaa. Kaikki ei vain silti aina mene suunnitelmien mukaan. Kuinka pitkälle vaikkapa oma lompakkosi kustantaisi, jos toinen osapuoli ottaisi ja häipyisi tai kuolisi tai vaikka vammautuisi todella pahasti? Harvalla on riitäviä taloudellisia puskureita koko elämänsa aikana tuon kestämiseen ilman tukia, saati sitten hedelmällisen ajan aikana.

        Mikähän on siinä että ihmiset jotka puhuvat ”jeesustelusta” negatiivisen sävyyn, ovat kovia piruilemaan?


    • Anonyymi

      Koettakaa nyt ymmärtää, että useimmat yksinhuoltajat käyvät töissä eivätkä saa mitään ylimääräisiä tukia, lapsilisään tulee noin 20 e ylimääräistä.

      Asumistukea saa jokainen samoin perustein, jos tulot jäävät tietyn rajan alle.
      Tavalliset tulot jos on, silloin ei saa asumistukea.

      Lapset hankitaan yhdessä miehen kanssa ja miehen kuuluu osallistua lapsensa menoihin.

      • Anonyymi

        Kun puhut asiaa, niin voisitko puhua totta? Lapsilisään tulee 60€ lisää. Lisäksi elatustuki reilu 120€, jos ei isä maksa.

        Eivät nuo isoja summia ole, mutta jos alottaa epätotuudella niin se vie pohjan koko tekstiltä.


    • Anonyymi

      Ai että Suomessa syntyy liikaa lapsia. Sitä en ole tiennytkään.

    • Anonyymi

      Eiköhän ne miehet ihan siinä missä naisetkin halua lapsia. Nainen kun raskaaksi tullut mies voi vielä muuttaa mieltään. Pyyhkiä niin sanontusti munansa verhoihin ja häipyä. Naisella ei ole sitä mahdollisuutta. Siinä vaiheessa on aina oltava valmis huolehtimaan niis lapsista vaikka yksin. Kyllä tuommoinen summa Tuntuu isolta . Jotebiin en usko että noin paljon kukaan saa. Ja jos suhteutaa asuikustannukset , ruokamenot, auto vakuutukset jne. Lasten menot, kaikki mitä nyt tulee. Joku sairaus lääkemenot , lääkärilaskut jne. Niin tuskinpa siinä kauheasti juhlitaan. Lisäksi miten raskasta on huolehtia yksin lapsista aina terveenä ja sairaana ilman apua.

    • Anonyymi

      Naiset tekee lapsia paskojen jännämiesten ja alkoholistien kanssa jotka eivät edes halua mennä töihin. Sellaiset miehet pitäisi pistää pakkotyöhön kaivokselle. Jos mies on normaali eikä ole juoppo niin sen voi hyväksyä.

    • Anonyymi

      Hyvästä ammatista huolimatta on niin ettei monet saa vakituisia töitä. Lapsia silti saa tehdä. Suomessa ei nykyään panosteta suomalaisiin. Yritykset ei palkkaa vaikka olis kuinka opiskellut. Työttömii on 500 000. Kyllä monet silti lapsia tekee ja minusta seon oikein.

    • Mulla menee kyllä pää sekasin teidän kanssa. Nyt kun täällä esiintyy jatkuvasti se 5500 yh- äiti. Mutta hänellä oli monta lasta, niin ei se henkee kohden ollu enää paljon. Ja toisekseen, että jos jotkut tekee lapsia ja pystyy heille rakkautensa antamaan, niin se on hienoa. Miksi monet haluaa olla niin kärttyisiä, kun omat mahdollisuudet on menny, niin ei haluta muillekaan mitään hyvää. Mulle kävi just niin, etten saanut niitä 3-4 lasta, mutta en mä ala mitään kateileen toisten lapsista. Vaan päin vastoin. Nyt kun sitä rahaa on, niin mielelläni maksaisin veroissa vähän extraa, että saadaan lasten asiat kuntoon. Paljon mieluummin sitä lapsiin sijoittaa, kun oman ikäluokan ihmisiin jotka ovat oman elämänsä sössineet. Ja tietenkin olen kuukausilahjoittaja ja sitä suosittelen kaikille.

    • Anonyymi

      Aika harvoin ihminen itse valitsee yksinhuoltajuuden. Puoliso voi vaikkapa kuolla. Ja onhan näitä törkeitä juttuja kun Ultrasankarit näkyykin että lapsi on esimerkiksi sairas niin mies ottaa ja lähtee kun ei kestä sitä.

    • Varmaan yksi selittävä sana on tuo tuki. Kyllähän keskustelua syntyy myös muista tukimuodoista kuten yritystuista, maataloustuista tai ihan laajasta valtion verotuloihin perustuvasta valtion tasausjärjestelmästä kunnille. Eikä tämä ole mikään keskustelupalstojen juttu sillä aika pitkään saivat vääntää hallituksessakin kotihoidon tuesta.

      En tiedä kuinka helppoa on löytää artikkeliin nainen joka saa tukia 5000 e/kk mutta epäilen että tilastollisesti kuitenkin helpompaa kuin mies.

    • Anonyymi

      Kateelliset vaan kitisee kun nainen tekee lapsia. Maan tapa tosiaan on että nainen synnyttää ja onko se joltain pois jos tekee lapsia.

    • Anonyymi

      Tehkää vaan lapsia vaikka olisitte köyhiäkin. Kyllä kela elättää. Yhdellä mun kaverilla on 3 lasta ja on työtön. Toisilla kavereilla on 1-2 lapsia.

      • Anonyymi

        Kelan täytyy elättää, jos lasten isä köyhä eikä voi maksaa tarpeeksi elatusmaksuja.


    • Anonyymi

      Koittakaahan itse miehet synnyttää lapsia, huolehtia ja rakastaa heitä 247, älkääkä valittako aina tyhmästä.

    • Anonyymi

      Voin tehdä lapsen. Onko kaunista naista tekemään lasta minun kanssa. Ja kyllä voin elättää en tarvii kelan rahoja.

    • Anonyymi

      JasuM voisi rauhoittua kun on niin sairaskin että yhteiskunta panostaa sinuun tuhansia euroja jo terveyden hoitoon? Miten rakennat yhteiskuntaa jos et tee työtä, ei se että on rahaa riittävästi kulutukseen ole mikään sankarin viitan arvoinen elämäntyyli. Ei kannattaisi ainakaan neuvoa toisia jos työtä tekemättä loisii kotona vaikka ne kaksi lasta olisikin.

      • Anonyymi

        Niinpä koko ajanhan ne lapset siinä kuluttavat yhteiskunnan varoja, mutta äiti ei veroja maksa. Loisimista?


      • Suu kiinni, niin kauan kun et mun lekuri laskuja maksa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Suu kiinni, niin kauan kun et mun lekuri laskuja maksa.

        Niin veronmaksajathan niitä sun tutkimuksias jne. vaan maksaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin veronmaksajathan niitä sun tutkimuksias jne. vaan maksaa.

        Terveystalossa vai? Mene toki maksamaan mun puolesta ne kaikki käynnit ja magneetit, verikokeet yms.

        Vai yksi julkisen puolen fysiatrikäyntikö korpee? 😄


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Terveystalossa vai? Mene toki maksamaan mun puolesta ne kaikki käynnit ja magneetit, verikokeet yms.

        Vai yksi julkisen puolen fysiatrikäyntikö korpee? 😄

        Et sä niitä yksityisiäkään sataprosenttisesti ite kuule maksa. Ei sulla riittäis niihin rahat alkuunkaan, jos kokonaan ite maksasit.


      • JasuM kirjoitti:

        Terveystalossa vai? Mene toki maksamaan mun puolesta ne kaikki käynnit ja magneetit, verikokeet yms.

        Vai yksi julkisen puolen fysiatrikäyntikö korpee? 😄

        Edes lausuntoa en saanu ilmatteeks ja poliklinikkamaksunkin jouduin maksamaan. Vittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sä niitä yksityisiäkään sataprosenttisesti ite kuule maksa. Ei sulla riittäis niihin rahat alkuunkaan, jos kokonaan ite maksasit.

        Tuo on totta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sä niitä yksityisiäkään sataprosenttisesti ite kuule maksa. Ei sulla riittäis niihin rahat alkuunkaan, jos kokonaan ite maksasit.

        Maksatko sä?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Maksatko sä?

        En tietenkään, mut mä maksankin veroja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tietenkään, mut mä maksankin veroja.

        Niinhän me kaikki muutkin.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Niinhän me kaikki muutkin.

        Tulottomathan ne tän maan selekäranka onkin. Kuluttavat vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulottomathan ne tän maan selekäranka onkin. Kuluttavat vaan.

        Sure nyt sitä, jos tuloton olet.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Sure nyt sitä, jos tuloton olet.

        Sullahan niitä ei oe, kipiä rukka. Senkun kotonas loonit. Mene tyttö töihin, niin ei ukkos tarvii teitä elättää. Hyvinhän sulla sormwt toimii. Elä ota kaksin käsin yhteiskunnan kirstusta. Ottaa ottaa, ei ikinä maksa takasin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sullahan niitä ei oe, kipiä rukka. Senkun kotonas loonit. Mene tyttö töihin, niin ei ukkos tarvii teitä elättää. Hyvinhän sulla sormwt toimii. Elä ota kaksin käsin yhteiskunnan kirstusta. Ottaa ottaa, ei ikinä maksa takasin.

        Hommaa sinä jostain rahaa, niin ei tartte kadehtia muitten olemisia.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Hommaa sinä jostain rahaa, niin ei tartte kadehtia muitten olemisia.

        On se raharikas ja ylypiä likka. Kovin on koppava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se raharikas ja ylypiä likka. Kovin on koppava.

        Niin se on. Itseään täynnä. Kehtaa haukkua toisia, vaikka ite tekee ihan samaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on. Itseään täynnä. Kehtaa haukkua toisia, vaikka ite tekee ihan samaa.

        Kyl on totista porukkaa, ootteko te kaikki pohjanmaalta? 😆


    • Lapsille huono esimerkki, jos vanhemmat elää vuosia tuilla. Joku on taas eri mieltä vaan evvk.

      • Anonyymi

        Lapsille huono esimerkki kun "äiti" lonnii vuosikausia kotona " kipeänä".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lapsille huono esimerkki kun "äiti" lonnii vuosikausia kotona " kipeänä".

        Parempi syy sekin, kun laiskuus.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Parempi syy sekin, kun laiskuus.

        Lauskuuttahan se on, kun lorvikatarriin sairastuu. Toiset sentään hoitaa lapsiaan ja erikoistarpeisiakin lapsia. Toiset lonnii muuten vaan "kipeinä" kotona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lauskuuttahan se on, kun lorvikatarriin sairastuu. Toiset sentään hoitaa lapsiaan ja erikoistarpeisiakin lapsia. Toiset lonnii muuten vaan "kipeinä" kotona.

        Niin mulla on diagnoosit, lorvikatarilla vaan laiskuus. Ime parsaa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Niin mulla on diagnoosit, lorvikatarilla vaan laiskuus. Ime parsaa.

        Ihan varmasti joo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan varmasti joo.

        No tule katsomaan. Voin näyttää mustaa valkoisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsille huono esimerkki kun "äiti" lonnii vuosikausia kotona " kipeänä".

        Niin oppi tulee kotoa ja jos saa väärän opin, oppii lapsetkin ettei töihin tarvii kenenkään mennä. Vanhempien pitää näyttää esimerkkiä ja käydä töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin oppi tulee kotoa ja jos saa väärän opin, oppii lapsetkin ettei töihin tarvii kenenkään mennä. Vanhempien pitää näyttää esimerkkiä ja käydä töissä.

        Jokainen nyt pystyy vaikka puhelintyöhön! Suu liikkuu jos mikään muu ei! Mutta eri asia lähteekö töihin!


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        No tule katsomaan. Voin näyttää mustaa valkoisella.

        Saahan niitä tiagnooseja halutessaan. Vian ei tarvii olla suurensuur, jos on korvien välissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin oppi tulee kotoa ja jos saa väärän opin, oppii lapsetkin ettei töihin tarvii kenenkään mennä. Vanhempien pitää näyttää esimerkkiä ja käydä töissä.

        Niin kyllä. Meillä kävi äiti töissä pari vuotta ja opiskeli, kun nuorempi oli 2v.

        Kyllä olin ahkera. Ja esimerkillinen, stipendinkin sain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen nyt pystyy vaikka puhelintyöhön! Suu liikkuu jos mikään muu ei! Mutta eri asia lähteekö töihin!

        Toiset pelkää työelämää. Moni tulee kipeeks ensimmäisenä päivänä oih voih en voi tehdä, en tule huomenna !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset pelkää työelämää. Moni tulee kipeeks ensimmäisenä päivänä oih voih en voi tehdä, en tule huomenna !

        Kovat tyypit käy töissä. Heistä Suomi saa olla ylpeä, koska he pitävät valtion pystyssä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saahan niitä tiagnooseja halutessaan. Vian ei tarvii olla suurensuur, jos on korvien välissä.

        Sinä nyt et selviäis edes hengissä sillä määrällä vaivoja mitä mulla on. 😆

        Helppo huudella siinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kovat tyypit käy töissä. Heistä Suomi saa olla ylpeä, koska he pitävät valtion pystyssä.

        Meidän isi. Hieno mies. Elättää pummejakin. 💗


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Niin kyllä. Meillä kävi äiti töissä pari vuotta ja opiskeli, kun nuorempi oli 2v.

        Kyllä olin ahkera. Ja esimerkillinen, stipendinkin sain.

        Sitten jäi hommat. ”Olin”,


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Niin kyllä. Meillä kävi äiti töissä pari vuotta ja opiskeli, kun nuorempi oli 2v.

        Kyllä olin ahkera. Ja esimerkillinen, stipendinkin sain.

        Oppi pitäs olla niille lapsille myös mitkä ite hankkii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitten jäi hommat. ”Olin”,

        Mullon varaa olla himassa, turhaan sä sitä kadehdit. Nosta sä kelasta tukia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset pelkää työelämää. Moni tulee kipeeks ensimmäisenä päivänä oih voih en voi tehdä, en tule huomenna !

        Tulee joku kahden viikon käsky töihin niin alkaa ulina, en pysty en voi, en kykene nyt täytyy keksiä jotain, et tulee saikkupaperit, joo tuota se on tämän päivän tekeminen. Kotiin vaan piiloon!!


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Parempi syy sekin, kun laiskuus.

        Ei muutaku kuule puhelinmyyntiä vaan. Ei tarvii sunkaan pyöriä verovaroja kuluttamassa. Hyvin sulta näyttää tuo näppäileminen käyvän, joten eiköhän puhuminenkin onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan niitä tiagnooseja halutessaan. Vian ei tarvii olla suurensuur, jos on korvien välissä.

        Varmasti on just noin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oppi pitäs olla niille lapsille myös mitkä ite hankkii.

        Kyllä ne on nähnyt äidin hankkivan ja näkee vielä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei muutaku kuule puhelinmyyntiä vaan. Ei tarvii sunkaan pyöriä verovaroja kuluttamassa. Hyvin sulta näyttää tuo näppäileminen käyvän, joten eiköhän puhuminenkin onnistu.

        Mä olen ihan omilla rahoillani himassa. Että piä turpas kiinni. 😁


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mullon varaa olla himassa, turhaan sä sitä kadehdit. Nosta sä kelasta tukia.

        En ole nostanut ikinä. Toiset tekee 44 tuntista työviikkoa.

        Mene puhelintyöhön. Lasten on tärkeä nähdä, että vanhemmat lähtevät aamulla velvollisuuksiinsa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Meidän isi. Hieno mies. Elättää pummejakin. 💗

        Eli sua? Säälin miestä :(


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli sua? Säälin miestä :(

        Teitä palstan pummeja. Mua ei tartte elättää, ei ole vielä fyffet loppu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole nostanut ikinä. Toiset tekee 44 tuntista työviikkoa.

        Mene puhelintyöhön. Lasten on tärkeä nähdä, että vanhemmat lähtevät aamulla velvollisuuksiinsa.

        Eikä riitä 44 tuntia. Oletko useinkin omillaan toimeen tuleville katkera heidän rahoistaan?


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mullon varaa olla himassa, turhaan sä sitä kadehdit. Nosta sä kelasta tukia.

        Sullon varaa joo, kun kaikki maksetaan valtion puolesta. Mukulat hoidetaan ja koulutetaan ja valtaosa lekurikuluista maksetaan valmiiksi. Sinä se vaan leuhkit on varaa ja rahaa niin, ettei pskalle taivu.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Kyllä ne on nähnyt äidin hankkivan ja näkee vielä.

        Sä voisit tehdä ihan hyvin asiakaspalvelukoordinaattorin töitä, koska näppäilet täällä paljon tekstiä. Se onnistuis sulta vallan hyvin. Koneella naputusta. Me voitais täältä suositella, koska ollaan nähty, että wörkkii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sullon varaa joo, kun kaikki maksetaan valtion puolesta. Mukulat hoidetaan ja koulutetaan ja valtaosa lekurikuluista maksetaan valmiiksi. Sinä se vaan leuhkit on varaa ja rahaa niin, ettei pskalle taivu.

        Kannattaa veikata ja omistaa joskus jotain rahan arvoista, niin saattaa saada rahaa millä pitää omaa lomaa. 🤗

        Itkupotkuraivarit ei nyt paljon auta, niin se on. Ei auta sun kun kestää. Voimia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä voisit tehdä ihan hyvin asiakaspalvelukoordinaattorin töitä, koska näppäilet täällä paljon tekstiä. Se onnistuis sulta vallan hyvin. Koneella naputusta. Me voitais täältä suositella, koska ollaan nähty, että wörkkii.

        Katotaa nyt mitä keksin.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Teitä palstan pummeja. Mua ei tartte elättää, ei ole vielä fyffet loppu.

        No lycka till ja onks Viljoo näkyny.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Eikä riitä 44 tuntia. Oletko useinkin omillaan toimeen tuleville katkera heidän rahoistaan?

        Jos olisivatkin omiaan, mutta että yhteiskunnan rahoja kupataan. Vielä se loppuu ja koittaa kova arki.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mä olen ihan omilla rahoillani himassa. Että piä turpas kiinni. 😁

        Kotikoulu lapsilla ja lääkärissä et käy ja käytät vain kelakorvaamattomia lääkkeitä ja mitään yhteiskunnan palveluita ette käytä?


      • JasuM kirjoitti:

        Kannattaa veikata ja omistaa joskus jotain rahan arvoista, niin saattaa saada rahaa millä pitää omaa lomaa. 🤗

        Itkupotkuraivarit ei nyt paljon auta, niin se on. Ei auta sun kun kestää. Voimia.

        Sit kun sul on rahhaa, niin sijoita sitä viisaasti, niit et se poikii lisä rahaa.

        Silleen pärjää. Ilman kelaa. Nyt tarttee ladata puhelin.. Virrat loppuu. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kotikoulu lapsilla ja lääkärissä et käy ja käytät vain kelakorvaamattomia lääkkeitä ja mitään yhteiskunnan palveluita ette käytä?

        Suomalainen kateus. 🤭


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Sit kun sul on rahhaa, niin sijoita sitä viisaasti, niit et se poikii lisä rahaa.

        Silleen pärjää. Ilman kelaa. Nyt tarttee ladata puhelin.. Virrat loppuu. 😊

        Harvinaisen koppava tapaus olet. Ukolles ISO hatunnosto. Tämä ketju pisti sun valitukset miehestäs ihan uuteen valoon. Taitaakin olla aikamoinen pyhimys se sun miehes. Kai sen nyt on pakkokin pelata, jos sä olet sen vaihtoehto. Se vaan yrittää kaikkensa, että pystyis pitään lasten kodin kasassa.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Suomalainen kateus. 🤭

        Kuka muka on katellinen soaiaalipummille? Paitsi sinä tietenkin.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Suomalainen kateus. 🤭

        Maksahan kuule sitten ihan ite niitä kulujas, kun kerta niin rikas ja mahtava olet. Kehtaat yhteiskunnan varoja kuluttaa vielä omies lisäksi, etkä edes maksa veroja. Sähän olet pahempi ku ne, joita haukut. Sulla olis, mutta silti olet yhteiskunnan kirstulla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksahan kuule sitten ihan ite niitä kulujas, kun kerta niin rikas ja mahtava olet. Kehtaat yhteiskunnan varoja kuluttaa vielä omies lisäksi, etkä edes maksa veroja. Sähän olet pahempi ku ne, joita haukut. Sulla olis, mutta silti olet yhteiskunnan kirstulla!

        Ja se vielä oikein leveilee ku on niin paljon rahaa ja haukkuu niitä, joilla ei ole. Vielä veikkaamalla tienattu omaisuus ja haukkuu muita ku on niin mahtavan hyvä ihminen, jos voittaa lotossa. Olis nyt edes omalla työllä tienattua niin voi edes jotenkin ton asenteen tajuta. Ei pystyy silläkään näköjään terveyttä ostamaan. Karma is a bitch!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maksahan kuule sitten ihan ite niitä kulujas, kun kerta niin rikas ja mahtava olet. Kehtaat yhteiskunnan varoja kuluttaa vielä omies lisäksi, etkä edes maksa veroja. Sähän olet pahempi ku ne, joita haukut. Sulla olis, mutta silti olet yhteiskunnan kirstulla!

        Kannattaa nuorena jo pyrkiä omistamaan jotain rahan arvoista, vuokrakämppään ei kannata sijottaa. 🙃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja se vielä oikein leveilee ku on niin paljon rahaa ja haukkuu niitä, joilla ei ole. Vielä veikkaamalla tienattu omaisuus ja haukkuu muita ku on niin mahtavan hyvä ihminen, jos voittaa lotossa. Olis nyt edes omalla työllä tienattua niin voi edes jotenkin ton asenteen tajuta. Ei pystyy silläkään näköjään terveyttä ostamaan. Karma is a bitch!

        Neuvoin vaan sua, että veikkaa ja pyri omistamaan muutakin kun vaattees. Jotakin minkä voi muuttaa rahaksi. 😊

        Ystävällinen neuvo bitch.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka muka on katellinen soaiaalipummille? Paitsi sinä tietenkin.

        Ei kun asttelin et kaikille veronmaksajille olis helpotus, jos veroja pystys keventää ja tyhmiä tukia hävittää.


      • JasuM kirjoitti:

        Ei kun asttelin et kaikille veronmaksajille olis helpotus, jos veroja pystys keventää ja tyhmiä tukia hävittää.

        Joku leskenelökekin, epäreilu kun mikä.


      • JasuM kirjoitti:

        Joku leskenelökekin, epäreilu kun mikä.

        Eläkekin.. Typo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harvinaisen koppava tapaus olet. Ukolles ISO hatunnosto. Tämä ketju pisti sun valitukset miehestäs ihan uuteen valoon. Taitaakin olla aikamoinen pyhimys se sun miehes. Kai sen nyt on pakkokin pelata, jos sä olet sen vaihtoehto. Se vaan yrittää kaikkensa, että pystyis pitään lasten kodin kasassa.

        Jäkä jäkä. AV? Hatunnostosta tuli mieleen. 😉


      • JasuM kirjoitti:

        Jäkä jäkä. AV? Hatunnostosta tuli mieleen. 😉

        Ps. Olen nämä häneltä oppinut ja omaksunut. Ihana mies. Järkevä. 💗🥰


      • Why the fuck should I care. 😝


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Ei kun asttelin et kaikille veronmaksajille olis helpotus, jos veroja pystys keventää ja tyhmiä tukia hävittää.

        Osa meistä maksaa veronsa mielellään. Ei olla itserakkaita pummeja, kuten eräät.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osa meistä maksaa veronsa mielellään. Ei olla itserakkaita pummeja, kuten eräät.

        Mikäs siinä jos ei älykkäämpi idea kelpaa. Maksa toki minkä jaksat. Kyllä hyväksikäyttäjät sun selkänahkaas muistaa venyttää.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Why the fuck should I care. 😝

        Kannattis, kun et näköjään lontootakaan oikeen snaijaa Rupeet haukkumaan ihmisiä, jotka ei sua haukkuneet.

        Tämä sivusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattis, kun et näköjään lontootakaan oikeen snaijaa Rupeet haukkumaan ihmisiä, jotka ei sua haukkuneet.

        Tämä sivusta.

        Kysyin mitä vittua mä välittäisin. Tämä keskeltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattis, kun et näköjään lontootakaan oikeen snaijaa Rupeet haukkumaan ihmisiä, jotka ei sua haukkuneet.

        Tämä sivusta.

        Aa, meinasit birchiä? No etkös sä tai joku sanonut, että Karma is bitch?

        Neuvo bitchille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattis, kun et näköjään lontootakaan oikeen snaijaa Rupeet haukkumaan ihmisiä, jotka ei sua haukkuneet.

        Tämä sivusta.

        Jos et satu olemaan Karma, älä ota nokkiis.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Mikäs siinä jos ei älykkäämpi idea kelpaa. Maksa toki minkä jaksat. Kyllä hyväksikäyttäjät sun selkänahkaas muistaa venyttää.

        Palstojen koppavin miljonääri voi mennä vaikka kierimään rahoissaan. Älä sinä verovaroista huolehdi, kun et veroja maksakaan. Palstan oma Nalle Nallukka 🐻.


      • Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

        Aa, meinasit birchiä? No etkös sä tai joku sanonut, että Karma is bitch?

        Neuvo bitchille.

        Sun nimes on sit Karma vai. No kiva tietää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Palstojen koppavin miljonääri voi mennä vaikka kierimään rahoissaan. Älä sinä verovaroista huolehdi, kun et veroja maksakaan. Palstan oma Nalle Nallukka 🐻.

        Miljonääri? Miten vitusti te tuhlaatte jos miljoonia pitää olla elääkseen? Voi vittu, ei ihme jos mikään ei riitä. Opetelkaa säästeliäiksi. Ei törsäämällä pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palstojen koppavin miljonääri voi mennä vaikka kierimään rahoissaan. Älä sinä verovaroista huolehdi, kun et veroja maksakaan. Palstan oma Nalle Nallukka 🐻.

        Asiakkaat pois pankista kuluttamasta lattiaa prrrkele!!! 🤑


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun nimes on sit Karma vai. No kiva tietää.

        Ei ole. Mut Karmalle tiedoksi oli ystävällinen neuvo, bitch.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asiakkaat pois pankista kuluttamasta lattiaa prrrkele!!! 🤑

        Hahhah. 🤣😂


      • Juu menkää vaan. 🤗


      • Anonyymi

        Jeps parempi kun me tavalliset veronmaksajat poistutaan hiljaa takavasemmalle niin miljonääri 🐻 saa jatkaa. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeps parempi kun me tavalliset veronmaksajat poistutaan hiljaa takavasemmalle niin miljonääri 🐻 saa jatkaa. 🤣

        Totta, oma palsta teille. Perähikiä.


    • Anonyymi

      Lapset kasvaa. Ei äiti heitä iänkaiken hoida. Isät ei milloinkaan, siksi on yksinhuoltajia.

    • Anonyymi

      Ei joka ainut yh-äiti ole veronmaksajien tukea saavia, tai siis tietysti lapsilisän muodossa. Neuvolapalvelut ja lääke kustannuksista, lastenpäiväkodeista, esikoulusta ja koulutuksesta yleensäkin, koituu yhteiskunnalle kustannuksia, mutt niin niitä samoja kustannuksia tulee pariskuntienkin lapsista.

      Olen itse yh-äiti, käyn töissä ja ansaitsen oman elantoni, en elä tukipaketeilla. Maksan veroja henkilökohtaisista tuloistani, sekä yhtiöni maksaa valtiolle erilaisia veroja. Olen mukana pyörittämässä tämän yhteiskunnan rattaita, siinä missä pariskunnatkin... joten minun ylenkatsontaan ei ole syytä.
      Onko tämä taas joku ajolähtö, yksinhuoltajia kohtaan? Miksi meitä suorastaan vainotaan!

      Pystyn pitämään itsestäni ja lapsestani huolta, ilman miestäkin. Ja taatusti meillä on onnellisempi koti lapsellanikin elää; ilman perheriitoja, joita taatusti tulisi olemaan, petollisen isähahmon vuoksi. Mulle riitti yksikin petoskerta...ja todellisuudessa niitä oli varmaan useampiakin... en halua toistoja ja sopimisia jne.

      Se Iltalehden juttu tuhansien eurojen tuista yh-äidille, jolla on 8 lasta hoidettavanaan... iski kyllä muutamien lapsettomien sinkkujen alitajuntaan.
      Yhdeksän ihmisen elättämiseen kyllä tarvitaan rahaa monta kertaa enemmän, mitä sinkun taloudessa tarvitaan. Ihan oikeesti, ei kannata olla kateellinen, 24h/vrk töissä, ympäri koko kuukauden ja vuodesta toiseen... olivat lapset terveitä tai ei.
      Mä sanoisin sitä kutsumukseksi, josta ei irti pääse; kuin vuosikymmenien saatossa, jos silloinkaan.

      • Anonyymi

        Noinhan se on. Ihmetyttää tällä palstalla tämäkin keskustelu kun lukee sisällön läpi.
        Onko Suomessa jo menossa tilanne missä parisuhteissaan elävät lapselliset naiset ovat se taho jotka ovat kriittisimpiä yksinhuoltajia kohtaan? Mietin mistä tämä tällainen voisi johtua enkä ole vielä löytänyt muuta selitystä kuin heidän nykyinen huonolaatuinen parisuhde ja pelko tulla yh-äidiksi?

        On se mennyt oudoksi. Ei voida enää asettua toisten ihmisten asemaan mutta ollaan pitämässä ääntä jos jonkinlaisesta nykypäivään kuuluvasta "suopeasta elämän katsomuksesta".

        Yksi esimerkki voisi olla vaikka nämä sukupuolen vaihtoleikkaukset ns. transleikkaukset jotka maksavat yhteiskunnalle (meille veronmaksajille) kymmeniätuhansia euroja. Jotkut rummuttavat niiden puolesta vaikka mikä pakko se on nyt vaihdattaa sukupuoltaan sen enempää mitä tehdä 5 lasta tai olla tekemättä?

        Voihan joku nainen tykätä lapsista niin paljon että haluaa 4-6 lasta synnyttää. Tuntee oikein syvää henkistä tarvetta ja kutsumusta jotta voisi elää naisena naisen kehossa?

        Molemmissa tapauksissa yhteiskunta maksaa mutta kumpaa tapausta yhteiskunta oikeasti haluaisi tukea? 30 000-40 000 euroa maksavaa transleikkausta hoitoineen vai kolmen lapsen yksihuoltaja äitiä. Hmm...kummasta yhteiskunta hyötyisi enemmän tulevina vuosina?
        Kumpi tuntuisi luonnollisemmalta?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se on. Ihmetyttää tällä palstalla tämäkin keskustelu kun lukee sisällön läpi.
        Onko Suomessa jo menossa tilanne missä parisuhteissaan elävät lapselliset naiset ovat se taho jotka ovat kriittisimpiä yksinhuoltajia kohtaan? Mietin mistä tämä tällainen voisi johtua enkä ole vielä löytänyt muuta selitystä kuin heidän nykyinen huonolaatuinen parisuhde ja pelko tulla yh-äidiksi?

        On se mennyt oudoksi. Ei voida enää asettua toisten ihmisten asemaan mutta ollaan pitämässä ääntä jos jonkinlaisesta nykypäivään kuuluvasta "suopeasta elämän katsomuksesta".

        Yksi esimerkki voisi olla vaikka nämä sukupuolen vaihtoleikkaukset ns. transleikkaukset jotka maksavat yhteiskunnalle (meille veronmaksajille) kymmeniätuhansia euroja. Jotkut rummuttavat niiden puolesta vaikka mikä pakko se on nyt vaihdattaa sukupuoltaan sen enempää mitä tehdä 5 lasta tai olla tekemättä?

        Voihan joku nainen tykätä lapsista niin paljon että haluaa 4-6 lasta synnyttää. Tuntee oikein syvää henkistä tarvetta ja kutsumusta jotta voisi elää naisena naisen kehossa?

        Molemmissa tapauksissa yhteiskunta maksaa mutta kumpaa tapausta yhteiskunta oikeasti haluaisi tukea? 30 000-40 000 euroa maksavaa transleikkausta hoitoineen vai kolmen lapsen yksihuoltaja äitiä. Hmm...kummasta yhteiskunta hyötyisi enemmän tulevina vuosina?
        Kumpi tuntuisi luonnollisemmalta?

        AV

        Noihan se menee, jos pystyy järjellä asian ajattelemaan. Vaan kun ajatukset on umittaneet siihen, että mä olen oikeessa ja pikkasen parempi ihminen. Tuet on ok, niin kauan kun niitä annetaan mua itseä kiinnostaviin kohteisiin.


    • Anonyymi

      Oon sitä mieltä että naiset tekee lapsia miesten kanssa jotka ei osaa eikä halua huolehtia niistä lapsista. Nainen jätetaan oman oman onnensa nojaan ja joutuu tekee kaiken eikä mies tee mitään. Sen takia naisista tulee yksinhuoltajia ja sitten kelasta pitääkin hakea tukia että lapsi saa ruokaa. Niin se vaan on. Ei pidä naisia haukua jos saavat kela tukia koska miehet on syyllisiä naisten tilanteeseen.

    • Anonyymi

      Mun tytär rupesi heti alusta alkaen yksinhuoltajaksi eikä kertonut lapsen isän nimeä muille kuin lähimmäisille. Kyseessä on aivan fantistinen pikkubaby joka jl moikkaili ba hymyili mulle monasti muutaman kuukauden ikäisenä. Tukijoukko hänellä pirullisen vahva heti alusta lähtien. Isän ei tarvitse koskaan olla läsnä missään eikä laittaa lkkoon centiäkään. Saatiin sukuun edes tiedä yksi tulevaisuuden toivo.

    • Anonyymi

      Lapsia ei pidä tehdä jos ei ole varaa elättää sitä. Miesten pidettävä kortsua aina kun panette jos ette ole rikkaita.

    • Anonyymi

      Rikas rakas köyhä varas ihanaa kun tulee edes yksi lapsenlapsi edes. Näillä näkymin perii n.kymmenkunta asunto-osaketta rikas sitten joskus ehkä?

    • Anonyymi

      Olin itse yhden lapsen yh, totaalisesti. Isukkia kiinnosti ryyppääminen enemmän kuin työnteko ja kortensa kantaminen perheemme elatukseen. Haki välillä puhtaat vaatteet ja pakotti väkivallalla minua antamaan kaljarahaakin. Olisihan se pitänyt tietää kun varoitettiin. Mutta kun on nuori ja tyhmä, ei vaan usko ja tekee virheitä. Supliikilla on maailman sivu huijattu kilttejä tyttöjä. Näyttäkää minulle virheetön ihminen, heitä ei tosiaan ole. Onneksi se oli se ensimmäinen ja viimeinen harha-askel, sen jälkeen päätin, että en tarvitse enää ainakaan mitään yhteistä taloutta kenenkään kanssa. Jäi aika lailla ulosottojakin minun niskaani, yhdessä piti muka firma perustaa. Kaljanjuonti vaan oli työntekoa hauskempaa hänestä.
      Jouduin siis heti eron jälkeen lopetettuani toiminimen, maksamaan palkastani ulosottoja. Siihen aikaan oy:n perustamiseen tarvittiin liikaa rahaa. Oli aika noloa siinä minun työpaikassani, silloin ei ollut vielä päästy 90-luvun lama-aikaankaan. Mutta surkeasta palkastani nekin maksoin, ja elätin lapseni. Meillä ei koskaan ollut jääkaapissa ruokaakaan kovin paljoa, mihinkään herkkuihin ei ollut varaa.
      Muistan elävästi kun ulosottoapulainen soitti, että täällä olis sulle rahaa! Sain pitää veronpalautuksistani valtaosan, kaikki ulosotot olin selvittänyt, ihan vaan pienestä palkastani! En tiennyt, mitä olisin ostanut, joulu oli tulossa, joten menin sen aikaiseen Rakeen ostoksille.
      Isukki harrasti ajoittain selvinä päivinään verotonta työntekoa, joten häneltä ei mitään elatusta lapselle tullut. Yhteiskunta sen pienen mutta tuiki tarpeellisen summan maksoi. Ja ainoa YH-lisähän oli lapsilisään maksettu summa. Ei ollut iso sekään, aikaa on vierinyt, joten en enää muistakaan sitä. Kehtasi rohjake vielä minulle kertoa, että kyllähän yh saa tukia. Yritin saada edes jotain lapselle kun isukki kaipaili passiaan, halusi varmaan leuhkia ulkomaanmatkallaan. Varmaan jos olisin ollut työtön olisin saanutkin enemmän, mutta en mitään tuollaisia summia kuin tuossa provosoivassa jutussa. Ja useita lapsiahan heillä oli, joten sikäli yhden lapsen kanssa asuva työssäkäyvä yh on eri tilanteessa, me emme tuilla ole juhlineet.
      Kaiken lisäksi, monien harmiksi lapsestani on kasvanut aivan toisenlainen ihminen kuin ns. isänsä. Vastuuntuntoinen, korkeasti koulutettukin. Eikä hänen kumppaninsa tarvitse pelätä henkensä puolesta, kuten minun piti. Katkaisin ketjun siis. Siitä olen tyytyväinen, mutta ikinä en ymmärrä tätä yksinhuoltajia mollaavaa maailmaa, siis naispuolisia yksinhuoltajia. Mutta kun on mies-yh, onkin sankari.
      Tämä on ainoa kirjoitukseni tähän asiaan, enkä lue vastauksia, sillä osaan jo arvata niiden sävyn. Arvostan vielä jäljellä olevaa terveyttäni nyt.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      160
      2033
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      131
      1784
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1557
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      72
      1260
    5. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1243
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      69
      1197
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      223
      1001
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      70
      815
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      45
      750
    10. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      194
      733
    Aihe