Mistä sanonta tulee ja mitä se tarkoittaa?
Nostaa kissa pöydälle
6
256
Vastaukset
- Anonyymi
Minun kissaa ei tarvitse nostaa, hyppää itse pöydälle vaikka on ankarasti kielletty.
- Anonyymi
Emäntä on kehunut vieraalle talon kissaa, miten etevä se on joka asiassa.
”No missäs se teidän kissa on?” kysyy vieras. Silloin emäntä on nostanut kissan pöydälle. - Anonyymi
Otetaan hankalat, tai epämilellyttävät asiat esille. Vaikkapa politiikassa.
- Anonyymi
Kiitos vastauksestasi!
- Anonyymi
Juuri näin. Esimerkiksi:
"Kekkosen pitkällä valtakaudella onnistui hänen lähipiirinsä estämään, tai ainakin hankaloittamaan, monen sisäpoliittisesti tärkeän kissan pöytään noston"
- Anonyymi
Eukko ei pysty pyykimään kissalla pöytää jos ei ensin nosta kissaa pöydälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso245650Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1624172Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani143717Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai683133- 453013
- 902987
Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1572696Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist302695- 201795
"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For1231717