Lumenpoisto ja ilmasto

Anonyymi

Minua harmittaa luonnonkuormittuminen kun lumiaurat ja muut koneet poistavat lunta lumisateen jälkeen. Eikö voisi odottaa vaikka kevääseen ja jatketaan sitten elämää kun lumi sulaa. Minun ei ainakaan tarvitse mennä minnekään kun rahaa tulee valtiolta ja Wolt tuo ruokaa.

15

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaikka tiedän, että tämä on trolli niin vastaan silti, tosin hieman toisesta asiasta...

Minua ei harmita niinkään lumen poisto vaan se, että teille laitetaan koko ajan suolaa. Suola pilaa ympäristöä ja ruostuttaa autoja. Jos ajaa hyvällä autolla ja varsinkin renkaat ovat kunnossa niin autolla pystyy hyvin liikkumaan ilman, että teitä ollenkaan suolataan. Suolaus on minusta täysin turhaa. Toki tämä asia ei mitenkään liity ilmastonmuutokseen.

• Anonyymi

Lisään... Ja monet ajavatkin autoilla suuren osan ajasta teillä joita ei suolata. Suurinta osaa teistä ei suolata.

• Anonyymi

Trolli on ymmärtänyt asian väärin.

Kysymyksessä ei suinkaan ole lumen poisto vaan lumen siirto.

• Anonyymi

Lumet poistetaan esim. kadulta esim. siirtämällä.

• Anonyymi

Olen samaa mieltä. Miksi lunta tulisi siirrellä. Sulaahan se keväällä itsestäänkin. Ei minullakaan ole minnekään kiire, voin olla 3 kuukautta sisällä. Kuten sanottu ruokapalvelut pelaavat. Ruokalähetit hiihtokurssille.

• Anonyymi

Itse olen ihmetellyt, miksi koskemattomaan korpeenkin pitää joka talvi sataa uudet lumet. Kyllä siellä pari- kolme vuotta menisi vanhoillakin. Eihän syrjäisessä umpikorvessa kukaan edes käy. Ihan turhaa tuhlausta joka vuosi uudet lumet.

• Anonyymi

Asia on helposti korjattavissa lainsäädäntöä muuttamalla.

Tässä liikenneministeri-harakalle ilmainen vinkkilista:

-Lumensiirtovero
      - Lumenporkkausvero
      -Verohelpotuksia kansalaisille jotka ovat suojelleet menneen talven lumia
      - Kattava uudelleenkoulutusohjelma pakkomielteisille lumensiirtäjille

• Anonyymi

Kaupunkien lumiongelma johtuu siitä että kaavoittajat ihailevat eteläeurooppalaista kaupunkirakentamista. Vaikka Suomessa sataa joskus paljonkin lunta ei lumelle ole jätetty paikkaa missä se voisi odottaa kevättä ja sulamista..

• Anonyymi

Samaa mieltä.
        Helsingistäkin kannataisi raivata joka toinen kortteli matalaksi niin saataisiin hieman väljyyttä, paikkoja puistoille, lumelle ja autoille.

• Anonyymi

Lumien sulattaminen tulisi halvemmaksi kuin pois köörääminen savuttavilla dieselautoilla.

• Anonyymi

Tarkoitus on poistaa lumet mahdollisimman tehokkaasti niin että lapsemme eivät pääse näkemään lunta eivätkä rupea kuvittelemaan että ihmisen aiheuttama globaali lämpeneminen on jotain Mustanaamion tai Joulupukin tasoista satua.

• Anonyymi

Minua harmittaa myös se, että hiilijalanjälkiä on niin paljon. Hiilijalanjälkeä voisi vähentää vähentämällä jalkoja. Esimerkiksi vähentämällä kaikkia mielenterveyspalveluja tietty porukka voisi poistua keskuudestamme saastuttamasta. Sveitsin matkoja voisi myös valtio sponsoroida niille joilla on oikein kova ilmastoahdistus.

• Anonyymi

Aivan, matkustaminenhan ei saastuta.

• Anonyymi

Minua harmittaa hiilijalanjäljet hiihtolatuduilla. Ei se kylmä talvi ja lumi poistu hjiilijaloilla sitä tallaamalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2371
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      52
      2267
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2260
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1522
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1456
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1412
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    9. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1160
    10. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1136
    Aihe