Minua harmittaa luonnonkuormittuminen kun lumiaurat ja muut koneet poistavat lunta lumisateen jälkeen. Eikö voisi odottaa vaikka kevääseen ja jatketaan sitten elämää kun lumi sulaa. Minun ei ainakaan tarvitse mennä minnekään kun rahaa tulee valtiolta ja Wolt tuo ruokaa.
Lumenpoisto ja ilmasto
15
97
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikka tiedän, että tämä on trolli niin vastaan silti, tosin hieman toisesta asiasta...
Minua ei harmita niinkään lumen poisto vaan se, että teille laitetaan koko ajan suolaa. Suola pilaa ympäristöä ja ruostuttaa autoja. Jos ajaa hyvällä autolla ja varsinkin renkaat ovat kunnossa niin autolla pystyy hyvin liikkumaan ilman, että teitä ollenkaan suolataan. Suolaus on minusta täysin turhaa. Toki tämä asia ei mitenkään liity ilmastonmuutokseen.- Anonyymi
Lisään... Ja monet ajavatkin autoilla suuren osan ajasta teillä joita ei suolata. Suurinta osaa teistä ei suolata.
- Anonyymi
Trolli on ymmärtänyt asian väärin.
Kysymyksessä ei suinkaan ole lumen poisto vaan lumen siirto.- Anonyymi
Lumet poistetaan esim. kadulta esim. siirtämällä.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä. Miksi lunta tulisi siirrellä. Sulaahan se keväällä itsestäänkin. Ei minullakaan ole minnekään kiire, voin olla 3 kuukautta sisällä. Kuten sanottu ruokapalvelut pelaavat. Ruokalähetit hiihtokurssille.
- Anonyymi
Itse olen ihmetellyt, miksi koskemattomaan korpeenkin pitää joka talvi sataa uudet lumet. Kyllä siellä pari- kolme vuotta menisi vanhoillakin. Eihän syrjäisessä umpikorvessa kukaan edes käy. Ihan turhaa tuhlausta joka vuosi uudet lumet.
- Anonyymi
Asia on helposti korjattavissa lainsäädäntöä muuttamalla.
Tässä liikenneministeri-harakalle ilmainen vinkkilista:
-Lumensiirtovero
- Lumenporkkausvero
-Verohelpotuksia kansalaisille jotka ovat suojelleet menneen talven lumia
- Kattava uudelleenkoulutusohjelma pakkomielteisille lumensiirtäjille - Anonyymi
Kaupunkien lumiongelma johtuu siitä että kaavoittajat ihailevat eteläeurooppalaista kaupunkirakentamista. Vaikka Suomessa sataa joskus paljonkin lunta ei lumelle ole jätetty paikkaa missä se voisi odottaa kevättä ja sulamista..
- Anonyymi
Samaa mieltä.
Helsingistäkin kannataisi raivata joka toinen kortteli matalaksi niin saataisiin hieman väljyyttä, paikkoja puistoille, lumelle ja autoille.
- Anonyymi
Lumien sulattaminen tulisi halvemmaksi kuin pois köörääminen savuttavilla dieselautoilla.
- Anonyymi
Tarkoitus on poistaa lumet mahdollisimman tehokkaasti niin että lapsemme eivät pääse näkemään lunta eivätkä rupea kuvittelemaan että ihmisen aiheuttama globaali lämpeneminen on jotain Mustanaamion tai Joulupukin tasoista satua.
- Anonyymi
Minua harmittaa myös se, että hiilijalanjälkiä on niin paljon. Hiilijalanjälkeä voisi vähentää vähentämällä jalkoja. Esimerkiksi vähentämällä kaikkia mielenterveyspalveluja tietty porukka voisi poistua keskuudestamme saastuttamasta. Sveitsin matkoja voisi myös valtio sponsoroida niille joilla on oikein kova ilmastoahdistus.
- Anonyymi
Aivan, matkustaminenhan ei saastuta.
- Anonyymi
Minua harmittaa hiilijalanjäljet hiihtolatuduilla. Ei se kylmä talvi ja lumi poistu hjiilijaloilla sitä tallaamalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1994346
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!421996- 611647
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331343Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581327Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93959SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26913Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10879Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186696