Minua harmittaa luonnonkuormittuminen kun lumiaurat ja muut koneet poistavat lunta lumisateen jälkeen. Eikö voisi odottaa vaikka kevääseen ja jatketaan sitten elämää kun lumi sulaa. Minun ei ainakaan tarvitse mennä minnekään kun rahaa tulee valtiolta ja Wolt tuo ruokaa.
Lumenpoisto ja ilmasto
15
92
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikka tiedän, että tämä on trolli niin vastaan silti, tosin hieman toisesta asiasta...
Minua ei harmita niinkään lumen poisto vaan se, että teille laitetaan koko ajan suolaa. Suola pilaa ympäristöä ja ruostuttaa autoja. Jos ajaa hyvällä autolla ja varsinkin renkaat ovat kunnossa niin autolla pystyy hyvin liikkumaan ilman, että teitä ollenkaan suolataan. Suolaus on minusta täysin turhaa. Toki tämä asia ei mitenkään liity ilmastonmuutokseen.- Anonyymi
Lisään... Ja monet ajavatkin autoilla suuren osan ajasta teillä joita ei suolata. Suurinta osaa teistä ei suolata.
- Anonyymi
Trolli on ymmärtänyt asian väärin.
Kysymyksessä ei suinkaan ole lumen poisto vaan lumen siirto.- Anonyymi
Lumet poistetaan esim. kadulta esim. siirtämällä.
- Anonyymi
Olen samaa mieltä. Miksi lunta tulisi siirrellä. Sulaahan se keväällä itsestäänkin. Ei minullakaan ole minnekään kiire, voin olla 3 kuukautta sisällä. Kuten sanottu ruokapalvelut pelaavat. Ruokalähetit hiihtokurssille.
- Anonyymi
Itse olen ihmetellyt, miksi koskemattomaan korpeenkin pitää joka talvi sataa uudet lumet. Kyllä siellä pari- kolme vuotta menisi vanhoillakin. Eihän syrjäisessä umpikorvessa kukaan edes käy. Ihan turhaa tuhlausta joka vuosi uudet lumet.
- Anonyymi
Asia on helposti korjattavissa lainsäädäntöä muuttamalla.
Tässä liikenneministeri-harakalle ilmainen vinkkilista:
-Lumensiirtovero
- Lumenporkkausvero
-Verohelpotuksia kansalaisille jotka ovat suojelleet menneen talven lumia
- Kattava uudelleenkoulutusohjelma pakkomielteisille lumensiirtäjille - Anonyymi
Kaupunkien lumiongelma johtuu siitä että kaavoittajat ihailevat eteläeurooppalaista kaupunkirakentamista. Vaikka Suomessa sataa joskus paljonkin lunta ei lumelle ole jätetty paikkaa missä se voisi odottaa kevättä ja sulamista..
- Anonyymi
Samaa mieltä.
Helsingistäkin kannataisi raivata joka toinen kortteli matalaksi niin saataisiin hieman väljyyttä, paikkoja puistoille, lumelle ja autoille.
- Anonyymi
Lumien sulattaminen tulisi halvemmaksi kuin pois köörääminen savuttavilla dieselautoilla.
- Anonyymi
Tarkoitus on poistaa lumet mahdollisimman tehokkaasti niin että lapsemme eivät pääse näkemään lunta eivätkä rupea kuvittelemaan että ihmisen aiheuttama globaali lämpeneminen on jotain Mustanaamion tai Joulupukin tasoista satua.
- Anonyymi
Minua harmittaa myös se, että hiilijalanjälkiä on niin paljon. Hiilijalanjälkeä voisi vähentää vähentämällä jalkoja. Esimerkiksi vähentämällä kaikkia mielenterveyspalveluja tietty porukka voisi poistua keskuudestamme saastuttamasta. Sveitsin matkoja voisi myös valtio sponsoroida niille joilla on oikein kova ilmastoahdistus.
- Anonyymi
Aivan, matkustaminenhan ei saastuta.
- Anonyymi
Minua harmittaa hiilijalanjäljet hiihtolatuduilla. Ei se kylmä talvi ja lumi poistu hjiilijaloilla sitä tallaamalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222371- 522267
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 301456
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361412- 951171
- 281160
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136