Täällä usein pidetään faktana sitä, että ilmastonmuutos olisi ihmisen aiheuttamaa. Läheskään kaikki eivät ole sitä mieltä:
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/aveollila1-2/253999-ilmastonmuutoskonsensus-97-miten-tulos-manipuloitiin-halutuksi/
Uskossa olevien kanssa ei kannata väitellä, mutta denialisteille tiedoksi. Olette oikealla asialla.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/aveollila1-2/253999-ilmastonmuutoskonsensus-97-miten-tulos-manipuloitiin-halutuksi/
Uskossa olevien kanssa ei kannata väitellä, mutta denialisteille tiedoksi. Olette oikealla asialla.
Vastaukset 15
Vanhimmat
Näinän+se+on+persujen+kannatuksenkin+suhteen.+Nyt+muka+vain+11,1+%+konsensus,+kun+suurin+osa+nukkui.+Vain+26+%+kävi+uurnilla.
Antero Ollila on omituinen inttäjä. Hän omien sanojensa mukaan on eri mieltä IPCC:n kanssa siitä, kuinka paljon kasvihuonekaasut pystyvät nostamaan maapallon lämpötilaa. Sitä ,kuinka paljon ne sitten nostavat, hän ei kerro.
Ollilan väitteet eivät ole saavuttaneet kannatusta tiedepiireissä.
Kun ennustetusta kahden asteen lämmön noususta on toteutunut jo puolet, on aika todennäköistä, että ainakin lähelle kahta astetta päädytään.
Ollilan puheet kannattaisi ottaa tosissaan, vaikka ei osaisikaan sanoa kuinka paljon kasvihuonekaasut kykenevät lämpötilaa nostamaan. Enemmän ihmettelen niitä, jotka pystyvät sen tutkimatta sanomaan.
Ollila julkaiseen "tutkimuksiaan" lehtien mielipidepalstoilla. Tieteellistä tutkimusta hän ei ole asiasta tehnyt. Vaikka hänen tieteelliset ansionsa ovat melko ohuet, pitäisi hänen tietää, ettei tiedettä mielipidepalstoilla tehdä.
Turha ukko.
Ukko ei muutu turhaksi, vaikka on eri mieltä kanssasi. Miksi muuten alarmistit meuhkaa tässä ketjussa, vaikka tämä ketju oli suunnattu benialisteille?
Vai melko ohuet? Alarmisti dissaa, kun ei muuhun kykene.
Kalikka taisi kalahtaa. Täytyypä tutustua tarkemmin tämän Ollilan julkaisuihin.
-tiede ei piittaa siitä, mitä sinä luulet
Hauskaa kuinka denialisteja on ehkä prosentti pari väestöstä mutta netissä he ovat enemmistö. Kertoo jotain tämän porukan ajankäyttöprioriteeteista kun nettipalstoilla notkutaan jankkaamassa samaa paskaa kellon ympäri.
Kyllä alarmistilla ja denullakin on ihmisarvo. Usko ei ole peruste ihmisarvon kieltämiselle.
Samalla tavalla suurin osa ihmisistä tietävät Maapallon olevan jokseenkin pyöreän pallon, mutta pääasiassa olevan asiasta hiljaa, kun se ei mieltä vaivaa. ; )
Vaikka sinun kaveripiirissäsi ei denialisteja ole, niin meitä on täällä maaseutu täynnä. Kaikki tuntemani alarmistit asuu pääkaupunkiseudulla.
Yritä, yritä trolIi. Kyllä se kala kohta käy uistimeen.
" nettipalstoilla notkutaan jankkaamassa samaa paskaa kellon ympäri."
Alarmistien idioottimaisille AGW-horinoille saa nauraa ainoastaan valtion virastoissa noudatettavana virka-aikana.
Toivon+ja+rukoilen+kaikille+kiihkoalarmisteille+paisetta+perskankkujen+väliin,+eikä+sitä+sitten+saa+hoitaa+muuten+kuin+virka-aikana+ja+nimenomaan+niin+,+että+mahdollisimman+monta+kriitikkoa+on+ympärillä+nauramassa,+kun+hiilidioksidi+jäädyttää+persettä.
Valitettavasti+siihen+käytetään+vain+nestemäistä+hiilidioksidia.+Kyllä+alarmisteihin+pitäisi+käyttää+nestemäistä+typpeä.+Se+tehoaisi+paljon+paremmin,+kun+alarmistit+käy+niin+hirveän+kuumana,+kun+se+97+%+konsensus+tiputettiinkin+aloituksessa+jopa+alle+0,5+prosentin.
Kun+puoli+tusinaa+alarmistia+täällä+tappelee+yhtä+kriitikkoa+vastaan,+niin+alamistit+on+niin+sekaisin,+että+kuvittelevat+edustavansa+tiedemiesten+enemistöä.+vaikka+eivät+edes+edusta+tiedettä.+Pelkkiä+kiihkoilevia+maallikoita+koko+sakki.
Minulla+on+hyvä+vertailupohja,+koska+olen+saanut+postia+myös+ilmastotieteen+ammattiaisilta.+Se+posti+oli+viimeisen+päälle+asiallista,+elikkä+se+edusti+täsmälleen+päinvastaista+kategoriaa+kuin++alarmistiposti+täällä.
Täälläpäin+ei+ole+juurikaan+ilmastoseonneita+alarmisteja.+Niiden+pahin+pesäpaikka+näyttää+aluevaalituloksen+perusteella+olevan+Länsi+uusimaa+ja+tietenkin+ennenkaikkea+Helsinki.+Myös+Varsinassuomessakin+on+aika+paljon.
Kun+otetaan+huomioon+"nukkuvat+äänestäjät",+vihreiden+kiihkoilijoiden+osuus+onkin+alle+5+%.+Vaikka+siihen+lisättäisiin+Vasemistoliittokin,+siltikin+kiihkoilijoiden+osuus+on+alle+10+%.+Niitä,+joilla+on+se+hirveä+hätä+pysäyttää+ilmastonmuutos,+voi+olla+kansasta+2-3+%.
Sitä+populaa+sitten+edustaa+täällä+riehuva+kaiken+väärin+ymmärtävä+pienen+pieni+alarmistipoppoo.+Jos+niitä+1800+lukuun+täysin+varauksettomasti+hurahtaneita+nyt+olisi+suuri+joukko,+niin+kyllä+niitä+täälläkin+riehuisi+satoja+tekemässä+laittomia+diagnoosejaan,
Alarmistit+ei+tietenkään+ole+havainneet,+koska+eivät+halua+havaita+sitä,+että+kukaan+ilmastotieteilijä+Suomessä+ei+kannata+heitä.+Sopivasti+asiayhteydestä+irroitetuilla+lauseilla+voi+piirtää+kyllä+sellaisen+kuvitelman,+että+kannattaa.
Viime+vuosina+kuitenkin+suurin+osa+meteorologeista+on+alkanut+tuoda+esille+sääennusteiden+epävarmuustekijöitä+aika+korostetusti.+Sellaista+ei+esiintynyt+vielä+esim.+5+vuotta+sitten.+Sitä+alkoi+tulla+noin+3,5+vuotta+sitten+säätiedotuksiin.
Ammattilaiset+käyttää+usein+eräänlaista+piilovietintää,+silloin+kun+eivät+halua+sanoa+kantaansa+suoraan.+Sillä+viestitään+niille,+jotka+on+samalla+puolella,+mutta+joita+ei+voi+syystä+tai+toisesta+avoimesti+tukea.+
Sitä+on+ollut+myös+koronatiedotuksissa.+Sillä+on+pyritty+tukemaan+ammattilaisia.+Ammattilaiset+sen+tunnistaa.+Muilta+se+menee+aivan+ohi.+
Yllättävän+nopeasti+Marinkin+oppi+hallitsemaan+sen+piiloviestinnän,+jolla+kerrotaan,+että+tilanne+ei+ole+katastrofaalinen,+mutta+malttiin+on+suuri+tarve.+Kiuru+on+hallinnut+sen+huonommin,+mutta+ei+hänkään+huono+ole+ollut.
Minua+kiinnostaa+suuresti+se+piiloviestintä.+Se+kertoo+hyvin+usein+enemmän+kuin+sanat.+Hoitoalallahan+sitä+tottuu+käyttämään.+Se+millä+tavalla+asian+kertoo,+merkitsee+usein+paljon+enemmän+kuin+ne+sanat.+
Marin+on+siinä+melkoinen+mestari.+En+ole+aiemmin+läheskään+vastaavaa+tavannut.+Hyviä+viestijöitä+on+kyllä+ollut+muitakin.+Sellaisia+on+mm.+Mika+Salminen+ja+Aki+Linden.+Aivan+oikea+mies+sinne+siis+valittiin+Kiurua+lomittamaan.
Kun+minä+harjoitan+täällä+sitä+piiloviestintää,+niin+alarmisteilta+menee+pää+sekaisin.+Sitten+ne+kuvittelee,+että+minä+ollen+sekaisin,+kun+en+kirjoita+palstan+aiheesta.+Minähän+ollen+"ohittanut+"+alarmistit+koko+ajan.
Miksi+minä+kirjoittaisin+sille+pikkuruiselle+ryhmälle,+joka+on+niin+ilmastouutisten+sekoittama,+että+ei+ikinä+opi+minua+ja+tätä+maailmaa+ymmärtämään+oikein.+Viesti+kannattaa+suunnata+niille+ymmärtäväisille.
Minä+olen+tukenut+tiettyä+piiriä+taistelussa+ilmastopropagandaa+vastaan.+Propagandan+päämäärähän+on+aina+selvä.+Sillä+pyritään+käännyttämään+nimenomaan+koko+kansa,+ja+leimaamaan+tyhmiksi+ja+tietämärrömiksi+ja+vaarallisiksi+ne,+jotka+ei+usko+sitä+valheellista+viestiä.
Nyt+on+kuitenkin+kysymys+sellaisista+asioista.+että+jos+koko+kansa+saataisiin+uskomaan+valheelliseen+vietiin,+romahtaisi+koko+yhteiskuntajärjestelmä+täysin.+Kohta+meillä+ei+olisi+nykyistä+sairaanhoitoa+eikä+metalliteollisuutta+eikä+elintarviketeollisuutta.
Ei+olisi+myöskään+rahtiliikennettä+eikä+lentoliikennettä.+Ei+olisi+laivoja,+jotka+kuljettaa+tavaraa+maailman+merillä.+Kaupat+lopettaisivat,+kun+eivät+saisi+tavaraa,+mitä+myydä.+Eihän+ilmastohysteerikot+edes+ymmärrä+ajatella+tällaisia+asioita.+Minä+taas+ymmärrän.
Minä+tiedän+ja+ymmärrän+minkälaisiin+tarkoituksiin+käytetään+nestemäisiä+kaasuja,+ja+miksi+niitä+käytetään.+Typpeä+esim.+käytetään+hyvin+monenlaisissa+asioissa,+Sillä+täytetään+mm.+lentokoneiden+laskutelineen+renkaat.
Sitten+hourupäät+täällä+kuvittelee,+että+minä+en+tiedä+fysiikasta+yhtään+mitään.+Ne+1800+luvulla+höpsineet+tiedemiehet+ei+tienneet+fysiikasta+yhtään+mitään.+Eikö+se+mukamas+ole+tiedettä+se,+miten+nykyään+käytetään+mm.+typpeä,+happea,+metaania+ja+typpiosksiduulia.
Aika+sekaisin+on,+jos+kuvittelee,+että+se+ei+olle+tiedettä.