Onko palstalla onnellisia ihmisiä?

Anonyymi

Silmäys palstan tämänpäiväisiin keskusteluihin saa minut kysymään seuraavaa:

Onko täällä palstalla yhtään onnellista ihmistä? Muutama ainakin näyttäisi olevan, mutta en uskalla veikata ihan nimimerkkien tasolla asti.

Minä olen valtavan onnellinen. Aina on jotain pientä parannettavaa elämässä, mutta perusasiat ovat hyvin. Juuri nyt en kaipaa mitään, nautin vain rauhallisesta sunnuntai-illasta. On mukavaa aloittaa taas uusi työviikko huomenna.

Joku väitti eräässä keskustelussa, että olisin tuomitseva ja kritisoiva. Mielipiteeni ovat mielipiteitä ja muutan niitä sen jälkeen, kun muutokseen on hyvä syy. Toisaalta omat asiani ovat aivan liian hyvin siihen, että antaisin lapsellisten yksilöiden tekeleiden häiritä elämääni. Tehkää ihan mitä haluatte; edestänne sen löydätte kuitenkin, niin hyvässä kuin vähemmän hyvässä. Mielipiteiden vaihto on mukavaa, mutta en minä siihen tunteita saa kovin paljoa mukaan.

Täällä maan päällä on valtavan mukavaa. Sydämeni on melkoisen täynnä kiitollisuutta ja rakkautta tämänhetkistä elämääni kohtaan. 💟 Ja naisena on oikein hyvä elää. Ei mitään valittamista senkään suhteen.

Mukavaa alkavaa viikkoa. Laukatkaa vauhdilla, värjätkää harjanne sateenkaaren väreillä ja antakaa sen hulmuta.

💞🦄💞

65

612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On elämässäni onnellisiakin asioita ja mistä olen hurjan onnellinen. Terveys nyt on perseestä näin suoraan sanottuna, mutta se on ollut sitä jo 38 vuotta, joten ei mulle mitään uutta sikäli.

Enemmän vois seikkailla, kun suorittaa. Muuten ihan jees.

• JasuM: "Enemmän vois seikkailla, kun suorittaa. Muuten ihan jees."

Mitä tuo seikkaleminen oikein tarkoittaa? En ymmärtänyt sitä.

Itse olen onnellinen, vaikka asiat voisi olla paremmin. Olisin voinut elää onnellisen elämän aikaisemmin perheellisenä. Elämästä puuttuvat vaimo ja lapset, joiden kanssa olisin saattanut olla onnellisempi tai onnettomampi. Tää on nyt sellaista tasapaksua sinkun onnea. :)

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

JasuM: "Enemmän vois seikkailla, kun suorittaa. Muuten ihan jees."

Mitä tuo seikkaleminen oikein tarkoittaa? En ymmärtänyt sitä.

Itse olen onnellinen, vaikka asiat voisi olla paremmin. Olisin voinut elää onnellisen elämän aikaisemmin perheellisenä. Elämästä puuttuvat vaimo ja lapset, joiden kanssa olisin saattanut olla onnellisempi tai onnettomampi. Tää on nyt sellaista tasapaksua sinkun onnea. :)

Tarkoitan sillä esimerkiksi matkustelua, maailmaan uteliaasti tutustuen. Minussa on kaksi puolta, se joka tykkää vakaasta, tutusta ja turvallisesta. Ja se puolikin joka haluaisi kasata rinkkaan tai autoon tärkeimmät kamppeet ja asua maailmalla, kulkea paikasta toiseen. Nähdä maailman joka kolkka suurin piirtein.

Vanhemmiten tämä seikkailuhenki on voimistunut, nuoruuden arkuuden karistessa yltä.

Ja vaikka yhä poden monenlaisia vaivoja, migreeni on helpottanut niin paljon että jaksan ajatella, huomata ympärilleni, unelmoida. Ennen en yksinkertaisesti kuin yrittänyt selvitä päänsärystä toiseen jotenkin hyvie päin. Ei jaksanut haaveilla suuria saati elää suuresti kokien.

Sinähän voit yhä saada perheen. :)

• JasuM kirjoitti:

Tarkoitan sillä esimerkiksi matkustelua, maailmaan uteliaasti tutustuen. Minussa on kaksi puolta, se joka tykkää vakaasta, tutusta ja turvallisesta. Ja se puolikin joka haluaisi kasata rinkkaan tai autoon tärkeimmät kamppeet ja asua maailmalla, kulkea paikasta toiseen. Nähdä maailman joka kolkka suurin piirtein.

Vanhemmiten tämä seikkailuhenki on voimistunut, nuoruuden arkuuden karistessa yltä.

Ja vaikka yhä poden monenlaisia vaivoja, migreeni on helpottanut niin paljon että jaksan ajatella, huomata ympärilleni, unelmoida. Ennen en yksinkertaisesti kuin yrittänyt selvitä päänsärystä toiseen jotenkin hyvie päin. Ei jaksanut haaveilla suuria saati elää suuresti kokien.

Sinähän voit yhä saada perheen. :)

JasuM. "Sinähän voit yhä saada perheen. :)"

Epätodennäköistä, sillä en halua enää perhettä. Voi tietysti mieli muuttua, mutta haluan olla vapaa sinkku.

JasuM: "Tarkoitan sillä esimerkiksi matkustelua, maailmaan uteliaasti tutustuen. Minussa on kaksi puolta, se joka tykkää vakaasta, tutusta ja turvallisesta. Ja se puolikin joka haluaisi kasata rinkkaan tai autoon tärkeimmät kamppeet ja asua maailmalla, kulkea paikasta toiseen. Nähdä maailman joka kolkka suurin piirtein."

Vai sellaista on tämä seikkailijapiirre sinussa. Toivottavasti saat toteuttaa koronan jälkeen ainakin vähän seikkailijaluonnettasi! :)

JasuM. "Sinähän voit yhä saada perheen. :)"

Epätodennäköistä, sillä en halua enää perhettä. Voi tietysti mieli muuttua, mutta haluan olla vapaa sinkku.

JasuM: "Tarkoitan sillä esimerkiksi matkustelua, maailmaan uteliaasti tutustuen. Minussa on kaksi puolta, se joka tykkää vakaasta, tutusta ja turvallisesta. Ja se puolikin joka haluaisi kasata rinkkaan tai autoon tärkeimmät kamppeet ja asua maailmalla, kulkea paikasta toiseen. Nähdä maailman joka kolkka suurin piirtein."

Vai sellaista on tämä seikkailijapiirre sinussa. Toivottavasti saat toteuttaa koronan jälkeen ainakin vähän seikkailijaluonnettasi! :)

Sitten, jos tykkäät olla sinkku, niin ilman muuta nautit sinkkuudestasi. :)

En usko, että pikkulasten äitinä kauheesti seikkaillaan, olis aikoinaan pitänyt kyetä ja uskaltaa. Tai joutuu varttumaan lasten aikuistumiseen. :D

• JasuM kirjoitti:

Sitten, jos tykkäät olla sinkku, niin ilman muuta nautit sinkkuudestasi. :)

En usko, että pikkulasten äitinä kauheesti seikkaillaan, olis aikoinaan pitänyt kyetä ja uskaltaa. Tai joutuu varttumaan lasten aikuistumiseen. :D

JasuM: "En usko, että pikkulasten äitinä kauheesti seikkaillaan, olis aikoinaan pitänyt kyetä ja uskaltaa. Tai joutuu varttumaan lasten aikuistumiseen. :D "

No, sitten runsaan kymmenen vuoden jälkeen seikkailemaan! :)

Itselläni ei ole oikein rahaa seikkailla ulkomailla. Tai lupasinhan minä maksaa kaverin Kanarian saarille, mutta siihen on melkein kymmenen vuotta aikaa.

JasuM: "En usko, että pikkulasten äitinä kauheesti seikkaillaan, olis aikoinaan pitänyt kyetä ja uskaltaa. Tai joutuu varttumaan lasten aikuistumiseen. :D "

No, sitten runsaan kymmenen vuoden jälkeen seikkailemaan! :)

Itselläni ei ole oikein rahaa seikkailla ulkomailla. Tai lupasinhan minä maksaa kaverin Kanarian saarille, mutta siihen on melkein kymmenen vuotta aikaa.

Joo, molemmat on aikuisia jo 11 vuoden päästä. :)

Ja mitäs mä olen, 56-57-vuotias.

Rahaahan se vaatii. Mutta jos olis töitä ja säästöön pystyy laittamaan, niin sitten jo helpompaa säästöillä kulkea. Mua nyt kiehtoo kaikki kaavasta poikkeeva, asumismuotoja myöden. En oikeen asetu mukavasti muotitettuun elämään. Selviin siinä, mutten nauti sellasesta elämästä. Kellokortti elämästä.

• JasuM kirjoitti:

Joo, molemmat on aikuisia jo 11 vuoden päästä. :)

Ja mitäs mä olen, 56-57-vuotias.

Rahaahan se vaatii. Mutta jos olis töitä ja säästöön pystyy laittamaan, niin sitten jo helpompaa säästöillä kulkea. Mua nyt kiehtoo kaikki kaavasta poikkeeva, asumismuotoja myöden. En oikeen asetu mukavasti muotitettuun elämään. Selviin siinä, mutten nauti sellasesta elämästä. Kellokortti elämästä.

Jaaha ikää on sitten, kun pääsee vihdoin seikkailemaan? :)

Hyvää päivänjatkoa, sillä itse lopettelen tämän päivän osalta onnellisena sinkkuna! :)

• Hieno aloitus Yksisarvinen!

Olen ollut onnellinen. Nyt onneani varjostaa liian monta kipeää ja vaikeaa asiaa.

Pidä sinä yllä onnellisuuttasi, nauti siitä sydämesi kyllyydestä. :)
      Se ei aina kuitenkaan ole itsestäänselvyys.

Pidän sun tyylistä kirjoittaa. Ja nasevat kommenttisi puhuvat älykkyydestä sekä silmät avoimena kulkemiseen.

• Anonyymi

No oon mä oikeastaan. Vaikka vähän pysäytti huomata, että olen pikkuisen liikaa kiusannut itseäni pitkin syksyä. Mutta korjaan sen tilanteen ja hyvä niin.

Ja pitkästä aikaa rakkauselämäkin kukoistaa ja olen tavannut mukavan naisen, mihin tutustun rauhassa.

Työjutut ja monet muut on kunnossa, niin ei voi valittaa. Onnellisuuden tunteen voi löytää vaikka haukkaamalla ruisleipää, kun osaa senkin hetken elää tunnustellen.

Ja hyvä tyyppi sä oot. Mä tykkään jutella sun kaa, ei ongelmia ollenkaan. 😁👌

• Anonyymi

D! Näitkö kun laitoin sulle savolaisbiisin? Tuli vaan mieleen, kun aikoinaan sanoit, että haluaisit nähdän mustan miehen, joka viäntää savon murretta..

Noh.. https://youtu.be/koPuvuCRn4I

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

D! Näitkö kun laitoin sulle savolaisbiisin? Tuli vaan mieleen, kun aikoinaan sanoit, että haluaisit nähdän mustan miehen, joka viäntää savon murretta..

Noh.. https://youtu.be/koPuvuCRn4I

W?

No jopas! Vielä tuollaisella Princetyylillä tuppaan!

Jepulis, nyt on kaikki nähtynnä! 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

W?

No jopas! Vielä tuollaisella Princetyylillä tuppaan!

Jepulis, nyt on kaikki nähtynnä! 😄

Mie ite. Lisäksi vielä tuommonen homoeroottinen biisi. Repesin kun kuulin, siis toi savon murre...vuh.

Niin toihan on yks ehdokas euroviisubiisiksi.

Tää on mun suosikki..
        https://youtu.be/rPihDR36MB8
        Koskettavat sanat, hieno video ja upea biisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mie ite. Lisäksi vielä tuommonen homoeroottinen biisi. Repesin kun kuulin, siis toi savon murre...vuh.

Niin toihan on yks ehdokas euroviisubiisiksi.

Tää on mun suosikki..
        https://youtu.be/rPihDR36MB8
        Koskettavat sanat, hieno video ja upea biisi.

No mä en oo seuraillut noita biisejä, kai mä jossain oon tuon ehkä kuullutkin, mutta hauska.

Tuosta viimeisimmästä tulee mieleen joku aikaisempi artisti/biisi, mut ei tuu just nyt mieleen, että mikä...

Mitäs sulle kuuluu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mä en oo seuraillut noita biisejä, kai mä jossain oon tuon ehkä kuullutkin, mutta hauska.

Tuosta viimeisimmästä tulee mieleen joku aikaisempi artisti/biisi, mut ei tuu just nyt mieleen, että mikä...

Mitäs sulle kuuluu?

Mulle kuuluu nyt Oleveran biisit... Äsken juutubesta katselin, niin tällä Oliverallahan on älyttömästi hyviä biisei
        https://youtu.be/sTB9D_4SwVI

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle kuuluu nyt Oleveran biisit... Äsken juutubesta katselin, niin tällä Oliverallahan on älyttömästi hyviä biisei
        https://youtu.be/sTB9D_4SwVI

Jaah? Oot hurahtanut musiikin pyörteisiin.

No ei huono.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaah? Oot hurahtanut musiikin pyörteisiin.

No ei huono.

Jep, jep. Vaikka Rasmus tietysti Euroviisuissa pärjää paremmin. Ihan allsprite biisi niilläkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, jep. Vaikka Rasmus tietysti Euroviisuissa pärjää paremmin. Ihan allsprite biisi niilläkin.

Mitähän ne Rovanniemen hirviöt nykyään puuhailee? Vetivät varmaan ihan huumorilla kisaan ja napsivat pytyn kotia. Oli sekin huisaa..

Mulla oli joku vessavitsikirja, missä luki eri lämpötiloja ja miten ne vaikuttaa suomalaisiin ja muuhun maailmaan, niin siinä luki -273,15 kohdalla että muu maailma: helvetti jäätyy ja suomessa: Suomi voittaa euroviisut ja jalkapallon mm-kultaa. 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän ne Rovanniemen hirviöt nykyään puuhailee? Vetivät varmaan ihan huumorilla kisaan ja napsivat pytyn kotia. Oli sekin huisaa..

Mulla oli joku vessavitsikirja, missä luki eri lämpötiloja ja miten ne vaikuttaa suomalaisiin ja muuhun maailmaan, niin siinä luki -273,15 kohdalla että muu maailma: helvetti jäätyy ja suomessa: Suomi voittaa euroviisut ja jalkapallon mm-kultaa. 😁

Niin, että väärässä oli vessavitsikirja, ei ollut noin paljoo pakkasta, kun Suomi voitti euroviisut... epätarkka julkaisu! -tuikea mulkaisu-

• Hyvä kirjoitus! Olen itse onnellinen, vaikka rakkauden ja hyvän parisuhteen toki toivoisin löytäväni. Elämässä kaikki ei ole aina kivaa ja helppoa, mutta niistäkin kohdista pääsee yli. Kun vaikeita asioita kohtaa, osaa taas arvostaa asioita, jotka on hyvin. Niitä on paljon. Kaiken ei tarvitse olla täydellisesti, jotta ei voisi olla onnellinen.

• Viimeksi olin onnellinen 5-vuotiaana hiekkalaatikolla. Tarttis varmaan palata sinne.

• Anonyymi

Naiset ovat lähes aina onnellisia koska se kuuluu niihin stereotyyppisiin tunnetaitoihin joita naisilla on ja niitä sitten yritetään muillekin todistella.

• Anonyymi

Ei tunnetaidoissa ole mitään stereotyyppistä. Muuten Suomen masennus- ja uupumustilastot olisivat hyvin erilaisia.

• Anonyymi

Olen ja En :) Jotkut aloitukset on saaneet tuntemaan aika paljon syyllisyyttä. Moni osaa kertoa miten hyviä ja ihanteellisia ihmisiä he on, enkä voi sanoa samaa itsestäni. Kaikilla on joku tipaton tai vihannessmooth puhdistukset ja itse taas eilen jo mistään kurinalaisesti lipsahdin..

t.sxth

• Älä nyt tolleen ota. Sä elät oman näköistä elämää, me muut tipattomat yms. rehubeeglet oman näköistä. :)

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Älä nyt tolleen ota. Sä elät oman näköistä elämää, me muut tipattomat yms. rehubeeglet oman näköistä. :)

No ei nyt ihan sekään, vaan nuo muut kysymykset, joista tunnen huonoa omaatuntoa. Ja se että niin pitkään olen pystynyt pitämään itseni melko ehdottomassa moodissa ja mutta nyt käynyt kaipaamaan siihen muutosta.

t.sxth

• Anonyymi kirjoitti:

No ei nyt ihan sekään, vaan nuo muut kysymykset, joista tunnen huonoa omaatuntoa. Ja se että niin pitkään olen pystynyt pitämään itseni melko ehdottomassa moodissa ja mutta nyt käynyt kaipaamaan siihen muutosta.

t.sxth

Höh, no teet korjausliikkeitä kykyjes mukaan. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

t.sxth

Tai juu. En voi edes sanoa että olen niin pitämällä pitänyt, kun ei vaan ole mikään huvittanut. Lähinnä sitä on sitten paneutunut niihin asioihin jotka pitää muut ajatukset kurissa ja antanut muiden olla.

t.sxth

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Höh, no teet korjausliikkeitä kykyjes mukaan. :)

Sitä vähän mietinkin kun vastasin tuonne ghostaus aloituksen. En usko että kukaan enää mitään minulta odottaa ja samalla pelottaa mitä huutia saisin. Ehkä niiden parempi antaa vain kasvaa sammalta.

https://youtu.be/Sc_gshbdr_4

t.sxth

• Anonyymi

Muista kuitenkin, ettei kukaan synny hyväksi ja ihanteelliseksi ihmiseksi, siihen tarvitaan paljon treeniä ja hyviä valintoja ☝. Valinnoista tärkeimpiä lienee ihmiset lähellä. Lapsuuden perheeseen, vanhempiin ja lähipiiriin ei oikein voi vaikuttaa, mutta jo nuoruudessa ja etenkin aikuisiällä voi.

- Sheena

• Anonyymi

On,minä ainakin. Ei mitään valittamista,naapurit laatua käypiä,puoliso hyvä,koti hyvä,terveys hyvä,velkaa ei ole,nukun yöt,en riitele kenenkään kanssa ,auto pelaa,ja sokeri pohjalla: olen pian 65v ja saan rauhassa heittäytyä laakereilleni kokonaan ,olla boomeri ihan vapaasti,1. koronarokote on nahkan alla ja kohta toinenkin.

• Anonyymi

Täällä yksi elämäänsä tyytyväinen.

Kuten sanoit niin aina on tietysti asioita, joita voisi parantaa. Olen myös kokenut elämässäni menetyksiä, joita mikään ei ikinä korvaa ja osa minusta tulee olemaan aina poissa. Ei se kuitenkaan estä onnellisuutta, eikä se saakaan estää. Tietyllä tavalla mä jopa koen, että ne menetykset ovat myös luoneet onnellisuutta - näyttämällä elämän rajallisuuden. Ne ovat potkineet mua eteenpäin ja siihen missä olen nyt. Varsinkin isäni kuolema sai mut tekemään radikaalejakin muutoksia elämääni. Ei heti, mutta se kypsytti loppuun ammatillisen uran vaihtoon liittyvät kysymykset ja sai mut tavottelemaan unelmaa, joka toteutui.

Mä elän rauhallista elämää. Teen asioita, jotka tekevät mut onnellisiksi. Nautin siitä mitä on, enkä ihan hirveästi pohdi tulevaa. Kohta menen nukkumaan, mutta sitä ennen käyn vielä pusuttamassa nukkuvan lapseni. Aamulla taasa arkeen. 💕

• Anonyymi

Olen ihan helvetin onneton.

Huvittavaa, kuinka miehet täällä masentuvat, kun ei ole seksiä / naista / parisuhdetta.

Olin varsin onnellinen sinkkuna.

Ei parisuhde ole tae mistään hyvästä.

• Anonyymi

Mitä se onnellisuus on?

Tunnen onnellisuutta aika ajoin, mutta mikään kesto-onnellinen en ole. Silti elämä on ihan hyvää. Luovun siitä, mitä en voi saada ja elän sen mukaan mihin on varaa. Enkä tarkoita maallisia asioita.

Tänään on edessä aikamoisia haasteita, mutta lähden katsomaan millainen päivästä tulee. Helpompaa olisi, jos voisi jäädä sänkyyn ja kieltää ne, mutta en tee sitä. Sillä tavoin en saisi koskaan tietää, kuinka kävi…

• Anonyymi

Mulla on onni noin yleensä. Vähän aikaa menee seesteisesti, kaikki kunnossa. Sitten tulee jokin ongelma, harmi tai selvitettävä asia. Sitä vatuloi aikansa ja saa sen pois päiväjärjestyksestä. Sitten on taas seesteistä ja sitten taas kolahtaa. Näin on mennyt koko elämä. Ei mitään vuoristorataa, mutta hyvän ja huonon vaihtelua kumminkin.
      Siitä tulos. Olen onnellinen niin kauan että selviän vaikeuksista täyspäisenä jatkaakseni elämää katkeroitumatta.

• Olen onnellinen. Minulla on välittäviä ihmisiä elämässäni. Eikä minulla ole mitään murheitakaan kannettavana. Elän suhteellisen helppoa elämää, mistä nautin suunnattomasti.

• Onnellisuus on aivokemiallinen tila. Johtuu pääasiassa geeneistä.

Myös eräiden hermoratojen myöhempi vaurioituminen vie kyvyn kokea onnellisuutta. Parannuskeinoja ei ole, mutta neuroleptilääkitys voi tehdä olon pöhnäisemmäksi ja saa myös aikaan, etteivät ajatukset niin kiusaa. 🌹👀

• Anonyymi

Enemmän kuin geeneistä onnellisuus riippuu omista (oikeista) valinnoista.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Enemmän kuin geeneistä onnellisuus riippuu omista (oikeista) valinnoista.

- Sheena

Omat valinnat riippuvat pääasiassa geeneistä ja sitten vähemmän myös kasvatuksesta. Niin, ja semmoistahan ei edes voi valita, mitä ei ole tarjolla valittavaksi. 🌹👀

• Anonyymi
        kynä.mi kirjoitti:

Omat valinnat riippuvat pääasiassa geeneistä ja sitten vähemmän myös kasvatuksesta. Niin, ja semmoistahan ei edes voi valita, mitä ei ole tarjolla valittavaksi. 🌹👀

Omat valinnat/toiminta vaikuttaa kaikkein eniten, geenit vaikuttaa noin 50%. Huonoilla geeneilläkin voi olla onnellinen, siihen tarvitaan vain suhteessa enemmän omia hyviä valintoja ja toimintaa.

- Sheena

• kynä.mi
        Anonyymi kirjoitti:

Omat valinnat/toiminta vaikuttaa kaikkein eniten, geenit vaikuttaa noin 50%. Huonoilla geeneilläkin voi olla onnellinen, siihen tarvitaan vain suhteessa enemmän omia hyviä valintoja ja toimintaa.

- Sheena

Vino otos aiheuttaa vinouman koko tutkimukseen ja myös tulokseen. Tästä nämä 50 %:n kuvitelmat kertovat. 🌹👀

• Anonyymi

Mies voi olla onnellinen vain jos seurustelee kauniin naisen kanssa. Eli palstalla ei ole onnellisia miehiä. Nainen on onnellinen jännämiehen kanssa..

• Anonyymi

No jaa, näistä nyt tiedä. Täällä on nykyään niin suuria kysymyksiä, elämän tarkoitusta yms. pientä. Minä mieluummin olen aisan toisessa päässä.

Elämä tulee ja heittelee, lopputulos on kuitenkin kaikkien osalta suurin piirtein sama. Kunhan höpötellään.
      Ehkä semmonen pieni syntymähumala olisi kaikille hyvä.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Kyllä tässä onnellisia ollaan. Terveys on erinomainen, aivan upea työ, mahtavia ystäviä sekä huippu harrastukset, parisuhde kukoistaa, velaton elämä, sijoitukset tuo tuloja jne.
      Vaikka nykyhallitus kannattajineen yrittää kaikin keinoin onnellisuuttani ja elämääni tuhota, niin silti aivan mahtava fiilis olla nyt ja olla suomalainen!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Onnellisuus riippuu seksin määrästä. Olen onnelinen koska saan säännöllisesti seksiä.
      Masentunet on yksinäisiä ja seksittömiä. Yks kaveri teki jopa itsarinkin koska ei saanut naista. Valitteli mulle vuosia ettei saa naista.

• Anonyymi

Ei. Onnelliset ihmiset eivät viihdy palstalla.

• Anonyymi

Täällä minä 🙋‍♀️

- Sheena

• Anonyymi

Olen onnellinen, mutta ei siitä sen enempää. Liika hehkutus ei ole hyvästä.

• Anonyymi

Kiitokset kaikille tähänastisista vastauksista.

Minulla on teille kysymys.

Kumpi on mielestänne tärkeämpää:
      a) tieto siitä, mitä onnellisuus on ja miten se syntyy
      vai
      b) kokemus siitä, että omaa onnellisuuttaan voi itse lisätä?

Oikeaa vastausta ei käsittääkseni ole. Tämä on mielipideasia.

🦄

• Anonyymi

Onnellisuus on sitä, että ei ole onneton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnellisuus on sitä, että ei ole onneton.

Olen välillä onneton päivän-pari, sitten taas tunnen onnellisuutta. Onnellisuus ei ole pysyvä olotila.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen välillä onneton päivän-pari, sitten taas tunnen onnellisuutta. Onnellisuus ei ole pysyvä olotila.

Onnellisuus nimenomaan on aika pysyvä olotila. Sen takia maailmassa on hyvin vähän onnellisia ihmisiä, koska eivät tunnista onnellisuuttaan, vaan luulevat sen olevan nousua, mitä se ei ole. Se on vaan sen onnettomana olon vastakohta. Onnellisuus sellaisenaan on aika tasainen ja pysyvä flow, minkä onnistutaan aina välillä menettämään omilla valinnoillamme tavoitellessamme sitä sitä yleisesti onnellisuudeksi luultua onnellisuutta.

Toisaalta asian voi tulkita myös niinkin, että aika iso osa ihmisiä on onnellisia. Eivät vaan tiedä sitä. Ja kun eivät tiedä olevansa onnellisia, eivät myös ole sitä.

Onnellisuus pysyvänä olotilana saavutetaan lopulta silloin kun lakataan haluamasta. Haluaminen ja sen ääripää, himoitseminen, ovat suurimpia esteitä onnellisuuden saavuttamiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnellisuus nimenomaan on aika pysyvä olotila. Sen takia maailmassa on hyvin vähän onnellisia ihmisiä, koska eivät tunnista onnellisuuttaan, vaan luulevat sen olevan nousua, mitä se ei ole. Se on vaan sen onnettomana olon vastakohta. Onnellisuus sellaisenaan on aika tasainen ja pysyvä flow, minkä onnistutaan aina välillä menettämään omilla valinnoillamme tavoitellessamme sitä sitä yleisesti onnellisuudeksi luultua onnellisuutta.

Toisaalta asian voi tulkita myös niinkin, että aika iso osa ihmisiä on onnellisia. Eivät vaan tiedä sitä. Ja kun eivät tiedä olevansa onnellisia, eivät myös ole sitä.

Onnellisuus pysyvänä olotilana saavutetaan lopulta silloin kun lakataan haluamasta. Haluaminen ja sen ääripää, himoitseminen, ovat suurimpia esteitä onnellisuuden saavuttamiseksi.

Olen eri mieltä. Ihan kuin ei olisi kuin kaksi olotilaa: onneton ja onnellinen. Minä koen olevani ihan tyytyväinen, satunnaisesti sitten koen onnen hetkiä, toki myös onnettomia hetkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saanko olla vähän eri mieltä tuosta haluamisen haitallisuudesta? Minä haluan monia asioita ja haaveilen vielä useammista, mutta kummatkaan eivät ole koskaan estäneet onnellisuuttani. Voin aivan hyvin olla täysin tyytyväinen nykytilanteeseen ja silti haluta siihen jotain lisää. On hämmästyttävää, miten monia haluamiaan asioita pystyy saavuttamaan, kunhan ei sure niiden puuttumista. Ja sitten jos ei jotain haluamaansa asiaa saa juuri nyt, sen saa usein myöhemmin, ehkä eri muodossa kuin ensin ajatteli.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen eri mieltä. Ihan kuin ei olisi kuin kaksi olotilaa: onneton ja onnellinen. Minä koen olevani ihan tyytyväinen, satunnaisesti sitten koen onnen hetkiä, toki myös onnettomia hetkiä.

Minä en ole ollut onneton yli 10 vuoteen. Surullinen? Kyllä. Elämään mahtuu suruja. Iloinen? Kyllä. Elämään mahtuu ilojakin. Mutta onneton? En. Se loppui kauan sitten kun lakkasin haluamasta ja himoitsemasta. Ja se on pysyvä olotila. Ainoa, mikä tekee vapaaksi. Niin vapaaksi kun on mahdollista tässä pienessä ihmiselämässä tulla.

Pitäisi osata erottaa halut ja tarpeet. Jos tarpeitesi tyydyttäminen on enemmän riippuvainen muista ihmisistä tai ihmisestä, on vaikea tulla onnelliseksi. Silloin elää jatkuvassa pelossa, että mitä jos niitä muita ihmisiä tai ihmistä ei olekaan enää auttamassa tarpeiden tyydyttämisessä? Ei ole onnellinen olotila. Korkeintaan näennäisesti hetken, mutta ei muuten. Sellainen vie sinulta mahdollisuuden löytää itsensä. Ja ihminen, joka ei ole löytänyt itseään, ei ole onnellinen. Voi ainoastaan esittää onnellista.

Halut on taas aika petollisia. Me halutaan aika paljon kaikkea mitä me ei lopulta tarvita. Ja se nälkä ei tyydyty sillä, että haluaa lisää. Siinä käy päinvastoin. Loputon kilpajuoksu, mikä vie koko ajan kauemmaksi onnellisuudesta.

Mikä jää jäljelle, jos puhutaan vaikkapa ihmissuhteista tai parisuhteesta? Jäljelle jää vapaa tahto. Mutta se vapaa tahto pysyy piilossa siihen asti kunnes ihminen löytää itsensä. Ja itsensä löytää lopulta luopumalla itsestä. Luopumalla siitä itsestä, mitä on itseksi luullut, mutta mitä se ei ole kuitenkaan ollut. Tämäkin kuulostaa hyvin helpolta ja yksinkertaiselta, mitä se ei ole. Se on ehkä vaikeinta, mihin yksi ihminen voi ryhtyä. Ja juuri siksi, että tätä ei voi pakottaa, ei voi opettaa, ei oppia. Se pitää vaan tunnistaa silloin kun hetki on oikea...

Sellainen pieni vihje, että kaikki mikä vaikuttaa järkeenkäyvältä ja järkevältä, yleensä myös on. Kaikki, mikä taas vaikuttaa järjenvastaiselta, niin sekin on niin. Eli järjettömyydestä ei pidä etsiä järkeä, eikä järjestä järjettömyyttä. Miten ne taas erottaa toisistaan, jätän sinun ja jokaisen itsensä järkeiltäväksi. :)

• Vastaan B. Onnellisuus kuten rakkauskin lähtee itsestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole ollut onneton yli 10 vuoteen. Surullinen? Kyllä. Elämään mahtuu suruja. Iloinen? Kyllä. Elämään mahtuu ilojakin. Mutta onneton? En. Se loppui kauan sitten kun lakkasin haluamasta ja himoitsemasta. Ja se on pysyvä olotila. Ainoa, mikä tekee vapaaksi. Niin vapaaksi kun on mahdollista tässä pienessä ihmiselämässä tulla.

Pitäisi osata erottaa halut ja tarpeet. Jos tarpeitesi tyydyttäminen on enemmän riippuvainen muista ihmisistä tai ihmisestä, on vaikea tulla onnelliseksi. Silloin elää jatkuvassa pelossa, että mitä jos niitä muita ihmisiä tai ihmistä ei olekaan enää auttamassa tarpeiden tyydyttämisessä? Ei ole onnellinen olotila. Korkeintaan näennäisesti hetken, mutta ei muuten. Sellainen vie sinulta mahdollisuuden löytää itsensä. Ja ihminen, joka ei ole löytänyt itseään, ei ole onnellinen. Voi ainoastaan esittää onnellista.

Halut on taas aika petollisia. Me halutaan aika paljon kaikkea mitä me ei lopulta tarvita. Ja se nälkä ei tyydyty sillä, että haluaa lisää. Siinä käy päinvastoin. Loputon kilpajuoksu, mikä vie koko ajan kauemmaksi onnellisuudesta.

Mikä jää jäljelle, jos puhutaan vaikkapa ihmissuhteista tai parisuhteesta? Jäljelle jää vapaa tahto. Mutta se vapaa tahto pysyy piilossa siihen asti kunnes ihminen löytää itsensä. Ja itsensä löytää lopulta luopumalla itsestä. Luopumalla siitä itsestä, mitä on itseksi luullut, mutta mitä se ei ole kuitenkaan ollut. Tämäkin kuulostaa hyvin helpolta ja yksinkertaiselta, mitä se ei ole. Se on ehkä vaikeinta, mihin yksi ihminen voi ryhtyä. Ja juuri siksi, että tätä ei voi pakottaa, ei voi opettaa, ei oppia. Se pitää vaan tunnistaa silloin kun hetki on oikea...

Sellainen pieni vihje, että kaikki mikä vaikuttaa järkeenkäyvältä ja järkevältä, yleensä myös on. Kaikki, mikä taas vaikuttaa järjenvastaiselta, niin sekin on niin. Eli järjettömyydestä ei pidä etsiä järkeä, eikä järjestä järjettömyyttä. Miten ne taas erottaa toisistaan, jätän sinun ja jokaisen itsensä järkeiltäväksi. :)

Tuo haluamisen lopettaminen on suoraan buddhalaisesta opista. Niin, olen edelleen eri mieltä siitä, että pelkästään ei-onneton olotila olisi onnellisuutta. Tyytyväisyyskään ei ole minusta synonyymi onnellisuudelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En koe haluamisen vangitsevan itseäni millään tavalla. Pidän sitä hyvin luonnollisena olotilana: en kilpajuoksuna vaan kuin lapsuuden jouluaattoiltana, joka toistuu kerta toisensa jälkeen. Pidän luonnollisena sitä, että ihminen haluaa ja tavoittelee koko ajan enemmän. Se ei ole koskaan vaikuttanut nykyhetken onnellisuuteeni.

Ehkä voisit vielä selittää, miksi haluaminen tuntuu sinusta ikävältä ja on este onnellisuudelle. Johtuuko se siitä, ettet koskaan saa haluamiasi asioita?

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pitäisi osata erottaa halut ja tarpeet. Jos tarpeitesi tyydyttäminen on enemmän riippuvainen muista ihmisistä tai ihmisestä, on vaikea tulla onnelliseksi."

Minusta on ihanaa, että muut ihmiset ovat tehneet niin paljon tarpeideni tyydyttämiseksi! Se saa oloni turvalliseksi ja sydämeni täyteen rakkautta. 😍

💝 Vanhempani pitivät minusta hyvää huolta, kun olin lapsi.
        💝 Taitavat ihmiset ovat suunnitelleet ja rakentaneet rakennuksen, jossa asun, tiet, joita pitkin kuljen ja auton, jolla kuljen teitä pitkin.
        💝 Valtavan moni on osallistunut sen ruuan kasvattamiseen ja jalostamiseen, jota syön joka päivä.
        💝 Suuri määrä ihmisiä on ommellut kaikki vaatteeni, kenkäni ja laukkuni. Todennäköisesti pienellä palkalla. 😢 Mutta olen kiitollinen heille, sillä en osaisi tehdä esim. kenkiä itse...
        💝 Valtavan moni, vanhempieni lisäksi, on opettanut ja kasvattanut minua, kun olin lapsi ja nuori.
        💝 Työnantajani ovat maksaneet minulle siitä, että olen tehnyt jotain heidän hyväkseen.
        💝 Saan valtavan määrän rakkautta ja hellyyttä kotona joka päivä.

En voi ymmärtää, miksi kukaan haluaisi olla riippumaton muista ihmisistä. 😵 Minä en olisi tässä ilman muita.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo haluamisen lopettaminen on suoraan buddhalaisesta opista. Niin, olen edelleen eri mieltä siitä, että pelkästään ei-onneton olotila olisi onnellisuutta. Tyytyväisyyskään ei ole minusta synonyymi onnellisuudelle.

Tai jos ajatellaan ei-onnellisen olotilan olevan = onnellsuus, niin millä sanoin kuvailla sitten sitä olotilaa mitä itse kuvailen onnellisuuden tunteeksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai jos ajatellaan ei-onnellisen olotilan olevan = onnellsuus, niin millä sanoin kuvailla sitten sitä olotilaa mitä itse kuvailen onnellisuuden tunteeksi?

Tai päteekö sama muihin tuntemuksiin, esim iloisuuteen? Jos ei ole surullinen, niin täytyy olla iloinen?

• Sanotaanko näin, etten ole onneton. Joten täytynee olla siis onnellinen.

• Anonyymi

Olen aina onnellinen koska nuorena sain neitsyt naista panna.

• Anonyymi

Höhö, elämästä ja onnellisuudesta voisin todeta että "turha reissu, mutta tulipa tehtyä" 😎 ja nuo lasit ei tosiaankaan ole ruusunpunaiset 😁.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      73
      3305
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1889
    3. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1881
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1431
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      25
      1296
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1286
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1197
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1197
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      945
    Aihe