Mangorahkaa kaivataan!!!

Ja kipeästi!!!

Olin armeijassa Kainuun prikaatissa keväällä 2002 ja ainakin kyseisen paikan ruokalassa tehtiin aina silloin tällöin aivan mahtavan makuista mangorahkaa. Tämä herkku on jäänyt kummittelemaan mieleeni sen jälkeen pahasti, koska en ole sitä saanut kohta kolmeen vuoteen!
Siispä: mikäli joku vain tietää mangorahkan reseptiä, niin pistä ihmeessä se tänne! Olen epätoivoinen! :)
Parasta olisi tietenkin kyseisessä paikassa valmistettavan herkun resepti, mutta muutkin kelpaavat. Olen yrittänyt valmistaa itse mangorahkaa, mutta siitä ei ole tullut mitään sinne päinkään. Ja jos tunnet jonkun Kainuun prikaatin keittiön henkilökunnasta niin pyydä häntä kertomaan resepti!!!

7

7466

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mango-Mango

Armeijan ruokaloita lähelläkään en ole käynyt, joten tämä on ihan oma reseptini - kerman vuoksi se on sunnuntaijälkkäri:

1 tölkki rahkaa
      1 dl kermaa
      hyvä, kypsä tuore mango
      1 rkl vaniljasokeria
      sokeria maun mukaan

Poista hedelmäliha paloina mangon kiven ympäriltä ja kuori ne. Muussaa kaikki ainekset sauvasekoittimella.

Veikkaan, että armeijan köksä on käyttänyt edullisempaa tölkkimangoa, siihen sokeria ei tarvitse lisätä.

• Rahkaa kaipaileva...

Kiitos sinulle ohjeesta, täytyy kokeilla heti kun vain tilaisuuden saan! Heh! :)
        Löysin tosiaan itsekin muutamia ohjeita netistä ja nyt täytyy vain kokeilla kaikkia ja toivoa että jokin niistä on "se oikea".
        Kiitän!

• Attention
        Rahkaa kaipaileva... kirjoitti:

Kiitos sinulle ohjeesta, täytyy kokeilla heti kun vain tilaisuuden saan! Heh! :)
        Löysin tosiaan itsekin muutamia ohjeita netistä ja nyt täytyy vain kokeilla kaikkia ja toivoa että jokin niistä on "se oikea".
        Kiitän!

...pääset kun vatkaat kerman, sekoitat valmista mangososetta maitorahkan joukkoon,sekoitat sen notkeaksi ja lopuksi sekoitat kermavaahdon joukkoon...;)

• Cheffi

Noilla tavallisilla rahka kerma jutuilla saa erinomaisia rahkoja, mutta kannattaa kokeilla maissikiisselin kanssa.
      Eli siis maizenaa ja maitoa ohjeen mukaan.
      Jäähdytettyyn ja vatkattuun kiisseliin sitten rahka, ja maun mukaan kermavaahtoa. Tietenkin sitten sokerit ja mangososeet sekaan.
      Kannattaa kokeilla.. Useimmiten tuollasissa suurkeittiöissä, kuten armeijassa, niin tehdään tuolla menetelmällä. :)

• g0attis

eipä tehdäkkään.. itse suurtalouskokkina luulisin tietäväni :) useimmiten tehdään seuraavasti: valmista mangososetta kermaviilin sekaan, ja sokeroidaan sokerilla, sekä vanilliinisokerilla. sekaan lisätään kermavaahto, sekoitettaan tasaiseksi ja se on siinä :)

• Suski

Tälläisellä resptillä minä olen tehnyt:
      1 prk kermaa
      1 prk rahkaa
      2 prk mangososetta (esim. Piltti mangosose tosi hyvä ja raikas)
      2 tl vaniljasokeria

• Herkku Suu

Sain tämän Mangorahka reseptin kaveriltani.Hän sanoi sen olevan painonvartijoiden resepti. Tämä on taivaalisen ihanaa ja ei niin lihottavaa. = )

MANGORAHKA

1 purk. Rahkaa ( hyla on makeampi)
      1 purk. vatkattavaa Vanilla kastiketta
      1 purk. Piltti mangoa (laitan yleensä 2purkkia)
      1 purk. säilykemangoa (sokeriliemessä)
      ripaus vaniljasokeria
      (sokeri ei välttämätön)

Paloittele säilykemango.
      Sekoita rahka,mango-piltti , mangonpalat ja vaniljasokeri keskenään. Vatkaa erillisessä kulhossa vatkattavaa vanilla kastiketta(Floran) kuohkeaksi vaahdoksi.(Kannattaa käyttää sähkövatkainta). Yhdistä vanillaseos ja rahkaseos yhteen. Sekoita se varovasti tasaiseksi seokseksi. Laita jääkaappiin noin tunniksi, niin että se on kylmää. Annostele kulhoon. Itse koristelen esim. sydän "nomppareilla", ihan vain silmän iloksi.

Bon Appetit

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      307
      7740
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      86
      6031
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      173
      3581
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2077
    5. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1916
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1911
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1699
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      59
      1486
    10. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1441
    Aihe