Ilahtuisitko nainen

Anonyymi

jos ostaisin sulle muumimukin, jossa olisi sisältöä myös elämään. Ja olisin valmis myös laajentamaan muumimuki kokoelmaasi. Koska elämää varten me olemme täällä.

38

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Muumimuki ( vuosimuki )muistoksi muistuttamaan, mieleen jäävistä elämän tapahtumista...kivalta kuulostaa.

• Anonyymi

En ole koskaan kannattanut muumimuki-menetelmiä.

• Muumimuki.. plääh, kunnon akkuporakone se olla pitää. Tai oikeastaan tarvitsisin hiomakoneen. Pitäisi saunan lauteet hioa...

• Anonyymi

Kai nyt kunnon naisella nuo on jo omasta takaa? Ei niiden hankkimiseen miestä tarvita.

• Anonyymi

Sama juttu. Akkuporakoneen, miksei myös kiviporan, voisin ottaa, niin ei tarvis aina ruuvareilla sohia. Omaan kiviporaan taas olis järkeä sijottaa, kun seinät muutamaa vaille on betonia, eikä tarvis aina isukkia pyytää käymään poraamaan yhden reiän sitä tarvittaessa. Mulla on ollu jo parikytä vuotta omat työkalut kotona, ja aika harvoin tarvii ketään pyytään mitään kotona korjaamaan, ruuvia kiristämään, tai taulua laittamaan seinään, kun ne pysyy omissa käsissäkin. Paitsi siihen betoniseen. Itse kasaan omat huonekalut, kuten pari viikkoa sitten sohvan, ja viime syksynä tv-tason.

Mukeja mulla on ihan riittävästi, ja mitään muumi-astioita en oo koskaan fanittanut, saati että sellaista edes kotoa löytyisi.

L.

• Anonyymi kirjoitti:

Sama juttu. Akkuporakoneen, miksei myös kiviporan, voisin ottaa, niin ei tarvis aina ruuvareilla sohia. Omaan kiviporaan taas olis järkeä sijottaa, kun seinät muutamaa vaille on betonia, eikä tarvis aina isukkia pyytää käymään poraamaan yhden reiän sitä tarvittaessa. Mulla on ollu jo parikytä vuotta omat työkalut kotona, ja aika harvoin tarvii ketään pyytään mitään kotona korjaamaan, ruuvia kiristämään, tai taulua laittamaan seinään, kun ne pysyy omissa käsissäkin. Paitsi siihen betoniseen. Itse kasaan omat huonekalut, kuten pari viikkoa sitten sohvan, ja viime syksynä tv-tason.

Mukeja mulla on ihan riittävästi, ja mitään muumi-astioita en oo koskaan fanittanut, saati että sellaista edes kotoa löytyisi.

L.

Asiaa Lauruska, asiaa!

Minä olen hoitanut kaikki korjaus-, remontointi-, huolto- ja asennustyöt exän kanssa asuessani. Opetin hänelle tuossa vähän aikaa sitten miten lavuaarin viemäri avataan.. noh, kun olen senkin hoitanut vuosikausia puolestaan. Kaikkien muiden kotitöiden ohella. Sen lisäksi, että minulla oli kokopäivätyö. Että joo..

• Anonyymi

Ai sinäkin olet nikkari, mahtavaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai nyt kunnon naisella nuo on jo omasta takaa? Ei niiden hankkimiseen miestä tarvita.

Voi luoja mikä tyyppi oot.

• Anonyymi kirjoitti:

Ai sinäkin olet nikkari, mahtavaa!

Juu. Sain isältä vanhan television muksuna ja se lopetti toimisen. Piti avata ja kattoa mikä siinä oli rikki. 12-vuotiaana vetelin sähköjohtoja uusiksi kun ei ollut tarpeeksi pistorasioita.
        Ja sit se surullisen kuuluisa tapaus kun korjailin pesukonetta itse, ja se lopulta löi sulakkeet ei pelkästään kämpästä, eikä talosta, vaan koko korttelista. Sininen valokaari vain kävi.. sovittiin sähkärin kanssa, etten enää korjaile sähkölaitteita.. :D

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Juu. Sain isältä vanhan television muksuna ja se lopetti toimisen. Piti avata ja kattoa mikä siinä oli rikki. 12-vuotiaana vetelin sähköjohtoja uusiksi kun ei ollut tarpeeksi pistorasioita.
        Ja sit se surullisen kuuluisa tapaus kun korjailin pesukonetta itse, ja se lopulta löi sulakkeet ei pelkästään kämpästä, eikä talosta, vaan koko korttelista. Sininen valokaari vain kävi.. sovittiin sähkärin kanssa, etten enää korjaile sähkölaitteita.. :D

Ohhoh! Respektiä tuolle. Ite osaan korkeintaa sähköistää lampun, muuten en tajuu mitään noista sähköhommista, puuhommat on mun juttuja:)))

• Anonyymi kirjoitti:

Ohhoh! Respektiä tuolle. Ite osaan korkeintaa sähköistää lampun, muuten en tajuu mitään noista sähköhommista, puuhommat on mun juttuja:)))

No en minäkään sanonut että tajuaisin. Siitä hyvä esimerkki tuo pesukonejuttu..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi luoja mikä tyyppi oot.

Mitä sitä totuutta kiertämään. Ei noiden hankkimiseen miestä tarvita. Jos tarvitaan niin ei kun ostamaan. Pari taloa remontoineena varastostani löytyy kaikki tarpeellinen noihin hommiin.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No en minäkään sanonut että tajuaisin. Siitä hyvä esimerkki tuo pesukonejuttu..

No ainakin yritit ja syöksyit innolla hommiin! Varmaan tajuisit hyvin jos vähän lukisit:)?

Ite opettelin kaikki taitoni kirjoista ja tekemällä. Virheitä tulee rutkasti, mutta kun kysymyksessä on harrastus, niin eihän se haittaa, se virheen korjaaminenkin on haastavaa ja opettaa.

Tietty noi sähkökokeilut voi olla vähän niin ja näin kokeilun puolin, mut luulen, et siihen on kyllä jotain teknisiä ratkasuja ettei kärähdä koko tienoo.

Ite oon niin tyhmä sähköjutuissa, et jo pelkkä kattokruunun piuhojen liittäminen on haastavaa, ei ole mun lahjani...sama joku auton moottori, silmissä näkyy vaan mustaa...

Jonkun tarvis korjata mun niskahieromakonekkin😬😂

• Anonyymi kirjoitti:

No ainakin yritit ja syöksyit innolla hommiin! Varmaan tajuisit hyvin jos vähän lukisit:)?

Ite opettelin kaikki taitoni kirjoista ja tekemällä. Virheitä tulee rutkasti, mutta kun kysymyksessä on harrastus, niin eihän se haittaa, se virheen korjaaminenkin on haastavaa ja opettaa.

Tietty noi sähkökokeilut voi olla vähän niin ja näin kokeilun puolin, mut luulen, et siihen on kyllä jotain teknisiä ratkasuja ettei kärähdä koko tienoo.

Ite oon niin tyhmä sähköjutuissa, et jo pelkkä kattokruunun piuhojen liittäminen on haastavaa, ei ole mun lahjani...sama joku auton moottori, silmissä näkyy vaan mustaa...

Jonkun tarvis korjata mun niskahieromakonekkin😬😂

Hee, et halua mun kattovan sitä hieromakonetta.. tulee halpa permanentti kaupan päälle.. :D

Noi oli ennenkuin luin sähköä.. kerkesin lukea automaatiota vähän ja sähköä siinä lomassa, kunnes elämä taas yllätti. Elämällä kun on ollut sellaisia pieniä mukavia ylläreitä minun varalleni.. sellaisia elämänmullistavia. Kivoja sellaiset..

Olen kyllä lukenut tekniikkaa ja työskennellyt teknisellä alalla 20 vuotta noin suunilleen.

Mulle jos mikä on hebreaa joku meikkipohjustus.. tai rakennekynsien teko.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Hee, et halua mun kattovan sitä hieromakonetta.. tulee halpa permanentti kaupan päälle.. :D

Noi oli ennenkuin luin sähköä.. kerkesin lukea automaatiota vähän ja sähköä siinä lomassa, kunnes elämä taas yllätti. Elämällä kun on ollut sellaisia pieniä mukavia ylläreitä minun varalleni.. sellaisia elämänmullistavia. Kivoja sellaiset..

Olen kyllä lukenut tekniikkaa ja työskennellyt teknisellä alalla 20 vuotta noin suunilleen.

Mulle jos mikä on hebreaa joku meikkipohjustus.. tai rakennekynsien teko.

Hyi kauheeta...aattelin et avaisin sen, kun taisi olla kosketusvika mut nyt en kyllä uskalla, ehkä parempi niin...

Joo eipä se elämä aina kovin virheettömästi meihinkään kajoa. Minkäs voi paitsi tehdä parhaansa.

Se onkin eri asia, kun on liikkeestä ja energiasta kyse, kuin jonkin asian muokkaus, siinä se liike ja energia on tekijän käsissä, ei tehtävä. Paitsi jossain saranassa😂

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Asiaa Lauruska, asiaa!

Minä olen hoitanut kaikki korjaus-, remontointi-, huolto- ja asennustyöt exän kanssa asuessani. Opetin hänelle tuossa vähän aikaa sitten miten lavuaarin viemäri avataan.. noh, kun olen senkin hoitanut vuosikausia puolestaan. Kaikkien muiden kotitöiden ohella. Sen lisäksi, että minulla oli kokopäivätyö. Että joo..

Sä oot mua siinä edellä. Bueno 👌Putkistot on mulle vielä täyttä hepreaa, ja jätän ne suosiolla putkimiehelle.

Mutta toi että on taitoa korjata kodin pintoja ja vikoja, on järkevää ja se on hyvä olla hallussa. Kunhan muistaa kääntyä ammattilaisen puoleen jos sormi menee jossain asiassa suuhun, eikä vain kokeilla umpimähkään.

Mites muuten sen eteisen maton kävi, minkä meinasit tehdä? Mulla on oma vielä vaiheessa, ja todennäköisesti puran siitä osan, ja teen sen kohdan uudelleen joskus.

L.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä oot mua siinä edellä. Bueno 👌Putkistot on mulle vielä täyttä hepreaa, ja jätän ne suosiolla putkimiehelle.

Mutta toi että on taitoa korjata kodin pintoja ja vikoja, on järkevää ja se on hyvä olla hallussa. Kunhan muistaa kääntyä ammattilaisen puoleen jos sormi menee jossain asiassa suuhun, eikä vain kokeilla umpimähkään.

Mites muuten sen eteisen maton kävi, minkä meinasit tehdä? Mulla on oma vielä vaiheessa, ja todennäköisesti puran siitä osan, ja teen sen kohdan uudelleen joskus.

L.

Kannattaa purkaa, muuten jää vaivaan, ainakin mun töissä. Jään kelaan sitä virhettä ihan fanaattisesti muuten ikuisiksi ajoiksi.

Sit jos,saa sen korjattua ja tulos miellyttää silmää, niin ai mikä voitto!

Vedin väsyneenä ilman rillejä väärän pituset ruuvit tuossa yhteen kohtaan ja läpihän ne tuli, mikä aloittelijan moka!!!

Tänään sain korjattua jäljet piiloon, huh!!

Eipä ollut kun 220 vuotta vanha tavara, mitäs pienistä....sitä olis voinut loppuelämänsä sitten miettiä mitä tuli tehtyä.

• Anonyymi kirjoitti:

L.

Mulla vielä työn alla päiväpeitto sänkyyn. Ostin sellaisen karvamaton siihen eteiseen. Kunhan saan ton päiväpeiton tehtyä, alkaa sekin olla työläs jo. Tuossa jonkin aikaa oli ranne niin pirun kipeänä, ettei pystynyt virkkaamaan. Nyt sitten ollut kaikkea muuta. Eli en ole saanut aikaiseksi.

Kyllä se pitsireunamatto haaveissa on vielä. Sitä mietin, onko se liian iso piskuiseen eteiseeni. Pitäisi varmaan mitata ennenkuin tilaa kuteet. Toi nykyinen ostamani matto on 150 cm ja aavistuksen liian iso, sillä kahnaa välioven kanssa. Mutta kun siihen mahtuu halkaisijaltaan isompikin matto, mutta tämä karvalankamatto on niin paksu. Joten osaisitko auttaa minua.. kuinka paksu siitä sun pitsireunamatosta tuli? Noin suunilleen? Tosin ajattelin maton tehdä ontelokuteesta niin varmaan tulee vähän paksumpi. Kaksi väliovea avautuisi maton päälle jos se on sen 170 cm halkaisijaltaan, mitä ohjeessa muistaakseni oli.

Joo, ihastuin tosissani siihen esittelemääsi mattoon, ei vaan ole mukamas aikaa... saas nähdä pääsenkö sen kimppuun koska.. vai jääkö haaveeksi.

• Anonyymi

Todentotta ilahtuisin!

• Anonyymi

Joo ilahtuisin, jos sellaisen saisin. Mulle se ois eka muumimuki. Muumit on kivoja. Vanhat varsinkin.

• Anonyymi

Mulle kelpais kyllä joku työkalukin.

• Anonyymi

Pikku Myy muki :)

• Anonyymi

Vaimolle ostan kunhan taudista selvitään !

Gubbe72

• Anonyymi

No enpä omistakaan yhtään muumimukia, että voishan se olla vaihtelua. Tosin lapsia en enää halua, joten sen sisällön voit jättää pois.

• Anonyymi

En halua mitään muumimukeja, ei ole minun tyyliä yhtään. Minulla on jo sarja mukeja joita käytän. Ne ovat kaikki samanlaisia ja sopivat sisustukseeni.

Älä mies osta minulle kiitos mitään, et tiedä mistä tykkään ja loukkaannut vaan kun myyn lahjasi kirpputorilla.

Lisäksi en oikein osaa innostua lahjoista ellei sitten kyseessä ole solitaire timanttikoru, chanel-laukku tai omakotitalo. En ole yhtään lahjaihminen ja inhoan kaikenlaisia muistoesineitäkin.

• Anonyymi

Lahjoja ei saa antaa pois tai myydä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lahjoja ei saa antaa pois tai myydä

😂😂😂😂😈

Anna sitten selvää käteistä, siitä kyllä tykkään.

Varmasti myyn, saan edes jotain iloa silloin.

Yksi mitä inhoan eniten lahjafilosofiassa on kun joku antaa sellaisen lahjan josta ITSE tykkää. Ihan järkyttävää antaa lahja joka ei ole yhtään toisen tyyliä vaan semmoinen jonka lahjan antaja haluaa itelle tai jos antaa vaatteen ja haluaa pukea lahjan saajan omaksi mieleisekseen hänen omasta tyylistä välittämättä.

Sit odotetaan, et joku hirveä lasimöykky tai muu vastaava kuvotus on ikiajat osana toisen sisustusta. Tämä on minusta ihan hirveän loukkaavaa ja vielä törkeämpää, jos lahjan antaja vielä kyselee, että missäs nyt on se esteettinen järkytys minkä minulta sait vuonna -63????

Lahjoja, jotka eivät loukkaa jossei osaa ostaa saajan tyylistä lahjaa, ovat:

Kauniit kynttilät, esim kallis tuoksukynttilä
        Keskivertohintainen viinipullo lahjapussissa
        Laadukas konvehtirasia
        Elämyslahja

Lahjoja, jotka yleensä menee perseelleen:

Matkamuistot
        Tunnehöyryssä ostetut söpöilyesineet (kuten muumimuki)
        Suomi-design ja muut sisustuslahjat
        Viherkasvit
        Mikä tahansa vaate
        Koru jota saaja ei ole itse valinnut ja jota odotetaan käytettäväksi kuitenkin jokaikinen päivä
        Itsetehdyt sisustuslahjat (kaikkein pahin)

• Muumi mukit on kivoja. On yksi väristä kun haluaa olla aikuisempi, mutta mikäs en parempi kun valita fiiliksen mukana Muumimamma, muumityttö, polkumyy, hattivatit, mörkö tai haisuli.

• Anonyymi

Olisai ihanaa saada muumimuki, joka olisi täynnä timantteja. Se kertoisi miehen menestyksestä.

• Anonyymi

Älä unta nää, aloittaja on saita piru joka laskee vessapaperiarkitkin tarkasti kun nainen tulee käymään. Kun kerran jonkun muumimukin ostaminen on noin suuri uhraus että ihan törsäämisestä elämän tähden kirjoittaa.

Varmaan elää kalanperkeillä, perunoilla ja kaurapuurolla ja laihduttaa ja tamppaa naisensa henkihieveriin kyllä tuollaiset tunnetaan täälä meilläpäin!!

• Anonyymi

Ketjussa oikein ylistetään, kun naiset nikkaroi, poraa ja ties mitä ja huomaatteko, että piilosovinismi jyllää. Miksi pitää oikein erityisesti korostaa, että olen nainen ja poraan ja sahaan. Sama miehillä, voi kun se on niin hemmetin ihmeellistä, ja super ylistettävää, jos mies osaa hoitaa lasta tai laittaa ruokaa. Oikeesti hei! Ja miksi pitää oikein korostaa sitä, että olen nainen osaa porata, rempata ja ties mitä, mutta vaatteet, kengät, hiusten laitto tai mikään naisellinen juttu ei kuulu minulle. Huomaatteko lainkaan. Ja vielä, miksei nainen joka on taitava pitsinnypläyksessä ei ole mitenkään hienoa, ei ole, koska se on naisellinen ja vähemmän arvostettava juttu. Terveisin nainen, joka on miehisellä alalla, mutta on silti nainen ja ylpeä ollessaan nainen.

• Anonyymi

Jaa, no kyllä mä osaan myös kutoa ja virkatakin. Mä meikkaan ja mulla on pitkät hiukset ja käytän korkokenkiäkin. Vaan silti osaan remontoida, enkä tarvitse miehen apua työkalujeni hankintaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa, no kyllä mä osaan myös kutoa ja virkatakin. Mä meikkaan ja mulla on pitkät hiukset ja käytän korkokenkiäkin. Vaan silti osaan remontoida, enkä tarvitse miehen apua työkalujeni hankintaan.

Mutta nyt vasta mainitset niistä. Miksei kukaan muuten kehu osaavansa lukea, tai tunnistavansa tähtiä tai pelaavansa shakkia tai osaavansa soittaa vaikkapa urkuharmonia.

• Anonyymi

No mulle kuuluu kyllä. Oon aika kivan näköinenkin ikäisekseni. Mitä sä niuhotat?

Kyl musta on tosi ihailtavaa, et miehet nykyään hoitaa lapsia oikein huolella. Kokithan on nyt aina olleet myös miehiä läpi vuosisatojen.

t.nikkari

• Anonyymi

Muumimukin sijaan voisin ottaa prätkän, motocrossarin. Vaikka 250cc.

Kiitos. :)

• Anonyymi

Elämän sisällöksi ei ole kyllä muumimukeista saati noista tykötarpeistaan. Kyllä se on löydyttävä joku muu tarkoitus olemassaololleen, ettei tule keneenkään tai mihinkään liikoja odotuksia lastanneeksi. Noita kokoelmiaan joutuu sitten pahimmassa tapauksessa osittelemaan ja siirtelemään edestakaisin paikasta toiseen kun se alkuviehätys on kadonnut.

• Anonyymi

Oi! kuulostaa romanttiselta. Muumimuki jalon sisällön kera. Kumoamme yhdessä 12 vuotta kypsyneen, kullankeltaisen, savunmakuisen herkun kituksiimme.

• Anonyymi

En tiedä kenelle, mutta en ilahtuisi moisesta lahjasta. En välitä lahjoista ollenkaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4190
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2353
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2268
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      96
      2084
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1887
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1860
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1567
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1531
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1350
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      75
      1184
    Aihe