Luukkaan evankeliumi:
1:44 Sillä katso, kun sinun tervehdyksesi ääni tuli minun korviini, hypähti lapsi ilosta minun kohdussani.
Lasta kastaessa kummi toimii vain tämän tulkkina!
Tarvitsevathan kielillä puhuvat helluntailaisetkin tulkkia, keskustellessaan jonkun vierasmaalaisen kielillä puhuvan helluntailaisen kanssa!
Etteivätkö sylilapset muka ymmärtäisi mitään, kun kerran kohtulapsetkin ymmärtävät?!
50
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Riivaajat myös puhuu budhan gurut ja kaatuilee. Astanta joga gurut YouTube. Juutalaiset vihaa Jeesusta ja kristittyjä niillä on niin maalliset tai riivatut menot lihalliset tai demonit. YouTube relax kundalin musik.
- Anonyymi
Entä sitten.
- Anonyymi
Juttusi ja mainoksesi ja noituutesi "Anonyymi 13.02.2022 19:03" EIVÄT kuulu tähän aloittajan aiheeseen.
- Anonyymi
Hellluntailaiset on Kristinuskon vihamiehiä. Estävät lapsien kastamisen Kristityiksi.
Ps. 8:2
(8:3) Lasten ja imeväisten huudot todistavat sinun voimastasi. Ne ovat kilpenä jumalattomia vastaan, ne vaientavat vihamiehen ja kostoa janoavan. [Matt. 21:16]
2 Nuorten lasten ja imeväisten suusta perustit sinä voiman, vihollistes tähden, ettäs vihollisen ja kostajan murentaisit. (Biblia 1776)
Matt. 21:16
ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nuo huutavat?" "Kuulen", vastasi Jeesus. "Ettekö ole koskaan lukeneet tätä sanaa: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet hankkinut kiitoksesi'?" [Ps. 8:3]- Anonyymi
Hoos. 12:3
(12:4) Äidin kohdussa tämä petti veljensä, ja miehuutensa voimassa hän taisteli Jumalan kanssa. - Anonyymi
Kyllä hävettää nämä vauvakastettujen aloitukset ja kirjoitukset. He ovat täysin jumalalattomia ja satuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä hävettää nämä vauvakastettujen aloitukset ja kirjoitukset. He ovat täysin jumalalattomia ja satuja.
No etsi nurkka ja mene sinne häpeämään, jos vaikkapa helpottaisi oloasi!
Hävettääkö sinua myöskin se kun Jeesus, tältä lupaa kysymättä, viikon vanhana ympärileikattiin?
Taidatkin tarvita kaksi nurkkaa, jotta olosi tuosta paranisi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis, raamatun sanaa sanot "satuja" !!
- Anonyymi
Et taida tietää mitä Raamatun mukaan tarkoittaa sanan "kristitty"
Apt.11:
26....
Antiokiassa alettiin ensimmäiseksi kutsua opetuslapsia kristityiksi.
Lapset ovat Jumalan yhteydessä jo heti siitä alkaen, kun hän on alkanut idussa elämään, eli kun munasolu on hedelmöittynyt. Valinta opetuslapseudessa tehdään vasta siinä iässä, kun lapsi oppii erottamaan hyvän ja pahan ja hän hyväksyy Jeesuksen opettajakseen.
Vain Jeesuksen opetuslapset ovat kristittyjä.
Lapsi ei voi sellaista itse ratkaista, eikä lapsi voi tehdä syntiä, ennenkuin on siinä iässä, että ymmärtää valinnan joko voi kapinoida Jumaaa vastaan, tai olla Jeesuksen opetuslapsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No etsi nurkka ja mene sinne häpeämään, jos vaikkapa helpottaisi oloasi!
Hävettääkö sinua myöskin se kun Jeesus, tältä lupaa kysymättä, viikon vanhana ympärileikattiin?
Taidatkin tarvita kaksi nurkkaa, jotta olosi tuosta paranisi!Ympärileikkaus ja kaste eivät ole sama asia, eivätkä kuulu samaan liittoon.
Ympärileikkaus oli Jumalan ja Juutalaisten välinen liitto, ei muiden.
Kaste on kansakunnasta ja heimosta riippumaton Kristukseen uskoon tulleiden ja Kristuksen välinen asia.
Kaste on hyvän omantunnon pyytämistä, eikä mimkään pesu
1.Tim.1 :
16. Tämän käskyn minä annan sinulle, poikani Timoteus, aikaisempien sinusta lausuttujen profetioiden mukaisesti, että niiden nojalla taistelisit jalon taistelun
19. säilyttäen uskon ja hyvän omantunnon. Jotkut ovat sen hylänneet ja siksi joutuneet uskossaan haaksirikkoon.
20. Niitä ovat Hymenaios ja Aleksandros, jotka olen luovuttanut Saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.
Nooa pelastui arkissa sisällä ollessaan. Vesi erotti hänet uskomattomista ihmisistä. Nooa pelastui, kun uskoi Jumalaa ja totteli , rakensi arkin ja meni perheineen sinne sisälle. Perheessä oli vain 8 henkeä , kaikki aikuisia.
1.Piet.3:
19. Hengessä hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
20. jotka muinoin olivat tottelemattomia, kun Jumala pitkämielisesti odotti Nooan päivinä, jolloin rakennettiin arkkia. Siinä pelastui veden kautta vain muutamia, yhteensä kahdeksan ihmistä.
21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena. Se ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
Lapsi reagoi äidin mielentiloihin ja liikkeisiin kun se on kohdussa, mutta en ainakaan muista itse mitään ajatelleeni.
- Anonyymi
Vauvakastetut pelottelevat äitejä vauvan helvettiin menolla, jos eivät pääse kastamaan vauvaa. He tekevät lapsesta pahemnan käännynnäisen kuin itse ovat.
Olettehan lukeneet heidän saastaisia kirjoituksia ja kohta tulee lisää!- Anonyymi
Helluntailaiset yrittävät liittää mielikuvat helvetistä lapsiin ja siten yrittävät estää lapsien kastamisen Kristityiksi. Helluntailaiset eivät ole itse Kristittyjä, vaan sotivat Kristinuskoa vastaan valheiden ja herjauksen avulla. Helluntailaisuus on Antikristillinen henkivalta.
Helluntailaisten sisaruskonto Amerikasta eli Mormoonit kirjoittaa Mormonin kirjassa, Moroni-luku 8:
Pienten lapsien vanhempia uhataan kuolemalla ja helvetillä, jos he aikovat viedä lapsensa Kristittyjen kirkkoon kastettaviksi Kristityiksi.
- Anonyymi
Totuus on, etteivät kaikki ole ymmärtäväisessä iässä. "jossa on enemmän kuin sata kaksikymmentä tuhatta ihmistä, jotka eivät vielä tiedä, kumpi käsi on oikea, kumpi vasen".
- Anonyymi
Kerroppa keskustelun aloittaja mitä hengellisiä asioita pohdit alle yksi vuotiaana.
Joko ajattelit helluntailaisia?
Tai Lutherin antisemitismia?
Parhamia, Olsenia???- Anonyymi
No mitä sitä nyt poikalapsi ajattelee koko ikänsä, vauvasta vanhuuteen saakka?!
Hengellistä se on sekin, kertovat näkemäni taulut ja kuvat!
- Anonyymi
Ps.58:11-12 Vanhurskas iloitsee, kun hän näkee koston, hän pesee jalkansa jumalattoman veressä. Silloin ihmiset sanovat: Totisesti, vanhurskaalla on hedelmä; totisesti, se on Jumala, joka tuomitsee maan päällä. Ps.7:9, 12. 37:7-9. 2Tess.1:5-7
- Anonyymi
Jeesus oli siinnyt Pyhästä Hengestä ja oli siksi ainoa synnitön ihminen.
Johannes Kastaja oli täytetty Pyhällä Hengellä jo äitinsä kohdusta alkaen.
Kun Johannes kohdussa ollessaan kuuuli Marian äänen, hän lapsi reagoi siihen ILOLLA.
Pyhän Hengen ominaisuuksia on usko, toivo, rakkaus, rauha ja ILO.- Anonyymi
Jeesuksen luokse vietiin estelyistä myös pieniä imeväisiä lapsia, jotka saivat Jeesukselta Pyhän uskon Hengen lahjan (kosketuksen")
Kristillisen kasteen aika alkoi vasta sitten kun Jeesus kuolemansa jälkeen lähetti taivaasta kasteeseen veden lisäksi oman Pyhän uskon Hengen lahjan.
Kristillisen kasteen aikana, Jeesuksen uskon Hengen kosketus lapselle tapahtuu Kristittyjen kasteessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen luokse vietiin estelyistä myös pieniä imeväisiä lapsia, jotka saivat Jeesukselta Pyhän uskon Hengen lahjan (kosketuksen")
Kristillisen kasteen aika alkoi vasta sitten kun Jeesus kuolemansa jälkeen lähetti taivaasta kasteeseen veden lisäksi oman Pyhän uskon Hengen lahjan.
Kristillisen kasteen aikana, Jeesuksen uskon Hengen kosketus lapselle tapahtuu Kristittyjen kasteessa."Mutta jolla ei ole Kristuksen uskon Henkeä, ei ole hänen omansa."
Kristityt on kastannu lapsensa Jeesuksen opetuslapsiksi jo 2000 v. ja kastavat edelleen aina Ihmisen Pojan Päivään asti, jolloin toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.
Silloin ei enää ketään ehditä kastaa Jeesuksen omiksi. Kastamattomat pakanalapset ovat niitä tyhmiä neitsyitä, joilta puuttuu kokonaan Pyhän Hengen lahja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristillisen kasteen aikana, Jeesuksen uskon Hengen kosketus lapselle tapahtuu Kristittyjen kasteessa.Laita näkyville luku ja jae missä on kirjoitettuna: "lähetti taivaasta kasteeseen veden lisäksi oman Pyhän uskon Hengen lahjan".
ANNA RAAMATUNPAIKKA TAI LOPETA HOURTEITTESI POSTAAMINEN!!KÄKÄTTÄJÄ!!! - Anonyymi
... ja oli siksi ...
Avataanpas Raamattu ja tutkitaan tuo asia!
Galatalaiskirje:
4:4 Mutta kun aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen,
Biblia (1776)
Gal. 4:4 Mutta koska aika oli täytetty, lähetti Jumala Poikansa, syntyneen vaimosta, lain alaiseksi tehdyn, - Anonyymi
Luukkaan evankeliumi:
2:21 Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa.
Ympärileikkauksen tarkoituksen varmaan jokainen tietää?!
Miksi en löydä mainintaa Pyhästä Hengestä Vanhassa Testamentissa, vaan vain muutaman maininan Jumalan pyhästä hengestä?!
Ihmisen henki, Jumalan henki! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita näkyville luku ja jae missä on kirjoitettuna: "lähetti taivaasta kasteeseen veden lisäksi oman Pyhän uskon Hengen lahjan".
ANNA RAAMATUNPAIKKA TAI LOPETA HOURTEITTESI POSTAAMINEN!!KÄKÄTTÄJÄ!!!"Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, TAIVAAT AUKENIVAT, ja hän näki JUMALAN HENGEN tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
Matt: 3: 16
- Anonyymi
Helluntailaiset käynnisti kastekiistat Suomessa 1920-luvulla.
Helluntailaisuuden opit toi Suomeen Norjalainen Pelastusarmeijalainen T.B.Barrat niminen mies.
Barrat kannatti lasten kastamista seurakunnan jäseniksi kuten Kristityt kirkkokunnat tekevät.
Suomen helluntaijohtaja Gerhard Olsen-Smidt -niminen mies kannatti vain aikuisten kastamista.
Riitaisan äänestyksen voitti niukasti tuo Gerhard Olsen-Smidt:in ehdotus.
-----------
Koko Pentecostalismin perustaja Charles Fox Parham ja Suomen "parham" tuo Gerhard Olsen-Smidt olivat molemmat Pride-miehiä.- Anonyymi
2. Moos. 20:26
Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."
- Anonyymi
pomppukerhosta on käyty näköjään taas kastetuskaa lievittämässä !
- Anonyymi
Job.31:15 Eikö sama, joka äidin kohdussa loi minut, luonnut hätäkin, eikö sama meitä äidin sydämen alla valmistanut? Ps.58:4 Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta. Jes.48:8 Et ole sinä niistä kuullut etkä tietänyt, ei ole sinun korvasi niille aikaisemmin auennut; sillä minä tiesin, että sinä olet aivan uskoton ja luopioksi kutsuttu hamasta äidin kohdusta.
- Anonyymi
4. Moos. 32:14
Mutta katso, te olette nyt astuneet isienne sijaan, te syntisten sikiöt, lisätäksenne vielä Herran vihan kiivautta Israelia kohtaan.
Job 3:16
tahi olisin olematon niinkuin maahan kätketty keskoinen, niinkuin sikiöt, jotka eivät ole päivänvaloa nähneet.
Job 30:8
nuo houkkioiden ja kunniattomain sikiöt, jotka on hosuttu maasta pois.
Jes. 57:3
Mutta te tulkaa tänne, te velhottaren lapset, te avionrikkojamiehen ja porttovaimon sikiöt.
Matt. 3:7
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Matt. 12:34
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Luuk. 3:7
Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
4. Moos. 32:14
Mutta katso, te olette nyt astuneet isienne sijaan, te syntisten sikiöt, lisätäksenne vielä Herran vihan kiivautta Israelia kohtaan.
Job 3:16
tahi olisin olematon niinkuin maahan kätketty keskoinen, niinkuin sikiöt, jotka eivät ole päivänvaloa nähneet.
Job 30:8
nuo houkkioiden ja kunniattomain sikiöt, jotka on hosuttu maasta pois.
Jes. 57:3
Mutta te tulkaa tänne, te velhottaren lapset, te avionrikkojamiehen ja porttovaimon sikiöt.
Matt. 3:7
Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Matt. 12:34
Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Luuk. 3:7
Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?Job 15:14
Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!
Aadam ja Kristus
12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Job 15:14
Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!
Aadam ja Kristus
12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan LUPAUKSEN voimasta syntyneet lapset.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä KASTE Jeesuksen Kristuksen nimeen SYNTIENNE ANTEEKSISAAMISEKSI NIIN TE SAATTE PYHÄN HENGEN LAHJAN.
39 Sillä TEILLE JA TEIDÄN LAPSILLE tämä LUPAUS on annettu."
5 (51:7) Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun. [1. Moos. 8:21; Job 14:4, Job 25:4]
Aadam ja Kristus
12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]
- Anonyymi
Jer.31:31-34 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton; en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidän omikseni, sanoo Herra. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Silloin ei enää toine opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: Tuntekaa Herra. Sillä he kaikki tutevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä. Jes.54:3. Miik.7:18. Joh.6:45. Ap.t.10:43. Room.11:27
- Anonyymi
Juuri näin! Vauvakastettujen ei kannata opettaa meitä uudestisyntyneitä helluntailaisia.
- Anonyymi
Ei niin. Ilmeisesti helluntailaisilla "uudestisyntyneet kristityt" ovat niitä jotka uhkailevat Jeesukseen uskovia na näiden lapsia.
Sairasta.
- Anonyymi
Hebr.8:7-13 Sillä jos ensimmäinen liitto olisi ollut moitteeton, ei olisi etsitty sijaa toiselle. Sillä moittien heitä hän sanoo: Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton, en selaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huollinut, sanoo Herra. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: Tunne Herra; sillä he kaikki, pienimmästä suurempaan, tuntevat minut. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä. Sanoessaan uuden hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.
- Anonyymi
Paavali korottaa Jeremian kirjoitukset tuossa Jeesuksen opetusten yläpuolelle!
Vaan ei Jeremia tuossa puhu pakanoista vaan Israelin ja Juudaan heimoista!
Lukekaa mitä Jeesus sanoo!
Matteuksen evankeliumi:
5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
"Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten,"
"Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin ... fariseusten,"
Paavali:
Apostolien teot:
23:6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana."
Apostolien teot:
26:4 Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.
26:5 He tuntevat minut jo entuudestaan, jos tahtovat sen todistaa, että minä meidän uskontomme ankarimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.
Filippiläiskirje:
3:5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
2.Korinttolaiskirje:
12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
Jeesus:
Luukkaan evankeliumi:
16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
- Anonyymi
2Kor.3:1-6 Alammeko taas suositetta itseämme? Vai tarvinnemmeko, niinkuin muutamat, suosituskirjeitä teille tai teiltä? Te itse olette meidän kirjeemme, joka on sydämeemme kirjoitettu ja jonka kaikki ihmiset tuntevat ja lukevat. Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palveluseyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivilauluihin, vaan sydämen lihatauluihin. Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaa; ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, se on Jumalasta, joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi. 1Kor.15:10
- Anonyymi
" ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, se on Jumalasta,"
Eipä niin! Jumalan vikahan se kaikki on! Paavalin oma myyräntyökin!
>>Hellluntailaiset on Kristinuskon vihamiehiä. Estävät lapsien kastamisen Kristityiksi.>>
Suomessa on uskonnonvapaus. Vauvoja saa heittää helvettiin.
😎😁😎😎- Anonyymi
>>Hellluntailaiset on Kristinuskon vihamiehiä. Estävät lapsien kastamisen Kristityiksi.>>
Mutta mitä teki Paavali? Kuningas kyllä nämä tietää, jonka tähden minä puhunkin hänelle rohkeasti. Sillä minä en usko minkään näistä asioista olevan häneltä salassa; eiväthän nämä ole missään syrjäsopessa tapahtuneet.
Uskotko, kuningas Agrippa, profeettoja? Minä tiedän, että uskot." Agrippa sanoi Paavalille: "Vähälläpä luulet taivuttavasi minut kristityksi".
Uskosta osattomat maailman ihmset, eli luterilaiset kastavat krsitityiksi, mutta Paavali julisti evankeliumia, niin että Agrippa sanoi Paavalille: "Vähälläpä luulet taivuttavasi minut kristityksi".
Paavali ei yrittänyt taivuttaa Agrippaa kasteella, vaan julisti uskon Sanaa.
Jumala puhui Korneliuksellekin: Pietari on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi
Luterilaiset eivät usko Jeesuksen sanoja: sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi.
Luterilaiset julistavat vanhurskaiksi vedenvaluttelun kautta.
- Anonyymi
Onko koskaan huomattu, että kummin ( ""tulkkaus"") olisi jotakin vaikuttanut lapseen siten, että hän olisi ymmärtänyt valita Jeesuksen opetuslapseuden.
Vasta kun lapsi on siinä iässä, että kykenee itse ymmärtämään Jeesuksen merkityksen, vaikka kummin velvollisuudesta opettaa häntä, vooi lapsi itse päättää tuleeko hänestä opetuslapsi.
Kuinka moni "kummi" on täyttänyt velvollisuutensa opettaa tuntemaan Kristus.
Voiko "kummi " opettaa sitä, jollei hän itsekään ole uudestisyntynyt ja Kristuksen hyvin tunteva opetuslapsi ja elää Kristuksessa. - Anonyymi
Lapsi kohdussa on elävä ihminen.
- Anonyymi
Höpsön pöpsön. Sikiön liikkeitä säätelee keskushermosto. Yleensä sikiöt liikkuvat noin 3-50 kertaa tunnissa ja välillä pitävät noin 20-40 minuutin taukoja.
- Anonyymi
Etkö edes sitä tiennyt, että
Sikiöllä on oma verenkierto, omat aivot ja omat tunteet. Sikiö on jo itsenäinen ihminen ja oma yksilö äitinsä kohdussa.
- Anonyymi
MITEN PELASTUU TUOMIOLTA Jae 13.
MISTÄ USKO TULEE Alla jae 17.
MIKSI USKO . jae 14.
Room.10:
13. Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
14. Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen häntä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa häneen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Onhan kirjoitettu: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka julistavat hyvää sanomaa!"
16. Kaikki eivät kuitenkaan ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Jesaja sanookin: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17. Usko tulee siis kuulemisesta mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
18. Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Varmasti ovat:
"Heidän äänensä on kantautunut- kaikkiin maihin ja heidän sanansa maailman ääriin asti." - Anonyymi
Ei pelkkä huutaminen ketään vielä pelasta. Jumalan pitää sovittaa eli pestä synnit kasteessa pois Kristuken sovintoveren tähden.
Jumalan on kasteessa pestävä ne synnit pois, siitä seuraa hyvä omatunto ja pelastus.
16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.
16 Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.'
16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord. - Anonyymi
Siinä puhutaan kuolleille tuonelassa julistettua evankelimia, joka on hieman eri asia. Ei mistään harhaoppisten helluntailaisten julistuksista.
18. Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Varmasti ovat:
"Heidän äänensä on kantautunut- kaikkiin maihin ja heidän sanansa maailman ääriin asti."
1. Piet. 4:6
Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi, että he tosin olisivat tuomitut lihassa niinkuin ihmiset, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.- Anonyymi
Jenkkilahkojen julistuksen tarkoitus on eksyttää Kristityt pois alkuperäisestä Kristinuskosta ja houkutella heidät liittymään harhaoppisiin uskonlahkoihinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkkilahkojen julistuksen tarkoitus on eksyttää Kristityt pois alkuperäisestä Kristinuskosta ja houkutella heidät liittymään harhaoppisiin uskonlahkoihinsa.
Ole hiljaa sodomia luterilanen valhejuutalainen .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole hiljaa sodomia luterilanen valhejuutalainen .
Ole hiljaa sodomiaparhamin valhekristitty
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174056
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842449Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731597Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641167Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231127- 171894
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42892Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74863- 103845
Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72810