sopimuksen vastainen toiminta jatkuu.

Anonyymi

Kemin Huoneistokeskuksen kautta vuokrasin asunnon Valtakatu 30 B A 5 94100 KEMI.
Kirjallisessa sopimuksessa huoneiston omistajaksi ilmoitettu
Aranko Tomi ei ole vieläkään palauttanut takuu vuokraa antamaani tilinumeroon.
06.02.2022 lähettää kolme viestiä jonka sisältö sekavaa.
14.02.2022 sanoi tekstivistillä tullensa sairasalasta.
21.02.2022 sanoin huo.enna saa uudet pankkitunnukset.
24.02.2022 sanoo olevansa lumen saartamansa yrittää puhelin pankin kautta (Vaikka asuu Helsingin keskustassa)

13

873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vie asia käräjäoikeuteen. Jo pelote maksumieheksi joutumisesta voi avata omistajan kukkaron nyörit ja saat rahasi pois,

      • Anonyymi

        Maksoi takaisin tosin vasta maaliskuussa 2022 kun olisi pitänyt maksaa helmikuun alussa. Täytyy todeta, oli "paskamaisin" reissu Kemissä, ei olisi uskonut miten tuommoista voisi tapahtua.
        Saivat vielä siitäkin hyötyä kun palautin avaimet jo 26.01.2022.
        Vielä yritän selvittää miksi 01.01.2022-11.01.2022 sain jättimäisen suuren kulutuslaskelman kyseiseltä ajalta vaikka en ollut edes asunnossa kyseisenä aikana ja lähtiessä olin katkaisut ohjeiden mukaan virran sähkötaulun katkaisimesta joulukuun puolella jolloi koko joulukuun ajalta sähkön kulutus oli noin 12kertaa pienempi kuin tuon 11päivän aikana, onneksi katkaisin tuolloin jo sähkön huoneistosta. Huoltoyhtiö sanoi paikallisen sähköyhtiön käyneen laittamassa uuden sähkömittarin luvatta kertomatta minulle, huoltoyhtiökin kertoi vasta kun kyselin ihmeellisiä lukuja. Ihmettelen vain asuiko siellä joku tai useampi minun kustannuksella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksoi takaisin tosin vasta maaliskuussa 2022 kun olisi pitänyt maksaa helmikuun alussa. Täytyy todeta, oli "paskamaisin" reissu Kemissä, ei olisi uskonut miten tuommoista voisi tapahtua.
        Saivat vielä siitäkin hyötyä kun palautin avaimet jo 26.01.2022.
        Vielä yritän selvittää miksi 01.01.2022-11.01.2022 sain jättimäisen suuren kulutuslaskelman kyseiseltä ajalta vaikka en ollut edes asunnossa kyseisenä aikana ja lähtiessä olin katkaisut ohjeiden mukaan virran sähkötaulun katkaisimesta joulukuun puolella jolloi koko joulukuun ajalta sähkön kulutus oli noin 12kertaa pienempi kuin tuon 11päivän aikana, onneksi katkaisin tuolloin jo sähkön huoneistosta. Huoltoyhtiö sanoi paikallisen sähköyhtiön käyneen laittamassa uuden sähkömittarin luvatta kertomatta minulle, huoltoyhtiökin kertoi vasta kun kyselin ihmeellisiä lukuja. Ihmettelen vain asuiko siellä joku tai useampi minun kustannuksella?

        Välitystoimisto oli siis HUONEISTOKESKUS Kemi jolta vuokrasin huoneiston, en asunnon omistajalta.


    • Anonyymi

      Älä täällä nilitä asioitasi.ei ketään kiinnosta.ei täällä ole vastuuhenkilöitä mihinkään asiaan.

      • Anonyymi

        Tämä asia on hyvä Kemiläisten tiedostaa, ei tällä muuta merkitystä ole. Se on nimittän suuri menetys jos esimerkiksi talo on huonommassa kunnossa kuin ostajalle annettu ymmärtää?
        Sehän Ei ole väärin jos taloa myydään purkukuntoisena, tuolloin ostaja tietää sen.
        Sehän "paskamaista huijausta" myös, jos missä tahansa Suomessa liikkuu asunnon omistajia/asuntosijoittajia joilla on kovin usein taipumusta toimia väärin. Kun asiakkailta kuitenki vaaditte täydellistä toimintaa vuokran maksuissa viivästyskorkoineen, vakuutukset niin luulisi HUONEISTOKESKUKSEN liiketoiminnan kannalta olla hyvä valita myös vuokra asuntojen omistajista 100% luotettavat?
        Minä ilmoitin HUONEISTOKESKUKSELLE ajoissa, että alan kirjoitella keskustelupalstoilla, mikäli takuu vuokra ei ala näkyä tilillä. NYT ON VUOKRA ASUNNON OMISTAJA SEN MAKSANUT! Asia siltä osin selvä, sähkö asia vielä ihmetyttää ja se ettei ilmoiteltu huoneistoon menemisestä ei ennen eikä jälkeen automaattisesti. Lisäksi mahdollisesti asumisesta minun kustannuksella tammikuun 2022 alusta tutkin, koska liian kova kulutus verrattuna joulukuuhun 2021 vaikka en ollut edes huoneistossa???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä asia on hyvä Kemiläisten tiedostaa, ei tällä muuta merkitystä ole. Se on nimittän suuri menetys jos esimerkiksi talo on huonommassa kunnossa kuin ostajalle annettu ymmärtää?
        Sehän Ei ole väärin jos taloa myydään purkukuntoisena, tuolloin ostaja tietää sen.
        Sehän "paskamaista huijausta" myös, jos missä tahansa Suomessa liikkuu asunnon omistajia/asuntosijoittajia joilla on kovin usein taipumusta toimia väärin. Kun asiakkailta kuitenki vaaditte täydellistä toimintaa vuokran maksuissa viivästyskorkoineen, vakuutukset niin luulisi HUONEISTOKESKUKSEN liiketoiminnan kannalta olla hyvä valita myös vuokra asuntojen omistajista 100% luotettavat?
        Minä ilmoitin HUONEISTOKESKUKSELLE ajoissa, että alan kirjoitella keskustelupalstoilla, mikäli takuu vuokra ei ala näkyä tilillä. NYT ON VUOKRA ASUNNON OMISTAJA SEN MAKSANUT! Asia siltä osin selvä, sähkö asia vielä ihmetyttää ja se ettei ilmoiteltu huoneistoon menemisestä ei ennen eikä jälkeen automaattisesti. Lisäksi mahdollisesti asumisesta minun kustannuksella tammikuun 2022 alusta tutkin, koska liian kova kulutus verrattuna joulukuuhun 2021 vaikka en ollut edes huoneistossa???

        Rahana se ei ollut suuri koska sähkösopimus tehty muualla jo hyvin kauan sitten. Se on perjaate jonka haluaa tietää, jos mahdollista mitä asunnossa tapahtui kun ei siellä ollut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahana se ei ollut suuri koska sähkösopimus tehty muualla jo hyvin kauan sitten. Se on perjaate jonka haluaa tietää, jos mahdollista mitä asunnossa tapahtui kun ei siellä ollut!

        Tässä sähkön kulutus lukuja. Valtakatu 30 b A 5 94100 KEMI

        01.12.2021-31.12.2021 = 25 kwh
        01.01.2022-11.01.2022 = 322 kwh

        Tuona aikana 01.01.2022-11.01.2022 en ollut asunnossa.

        Sähkömittarista/laitteesta ottanut sulakkeet löysälle, lisäksi kääntänyt katkaisemen pois päältä. Kun tulin tammikuun lopulla takaisin asuntoon olivat sulakkeet edelleen löysällä mutta katkaisin käännetty päälle.

        Tämä asia on siksikin tärkeä, että mikäli myöhemmin ilmenee jotain rikollista toimintaa tapahtuneen vaikkapa huumausaineiden kasvatusta kyseisenä aikana? Kuullut huumausainekasvien tarvitsevan paljon sähköä, laitteisiin?


    • Anonyymi

      Lopeta jo tuo yksinpuhelu.lähde ulkoilemaan,saat muuta ajatusta mieleesi.kesäkin saapuu…

      • Anonyymi

        01.01.2022-11.01.2022 = 322 kwh


      • Anonyymi

        Mun mielestä toi on hyvä että joku kertoo noin avoimesti asiasta.

        Itse pyörin ympäri Suomea ja majoitun joskus kuukaudeksikin ja on hyvä tietää mitä erikoisuuksia vuokranantajista löytyy... jos sua ei kiinnosta niin voit mennä jonnekkin muualle lukee sua kiinnostavia juttuja.

        Noista sähköjutuista...ota ihmeessä sähköyhtiöön. Sieltä löytyy tarkemmat tiedot jokaiselta päivältä ja kello ajat milloin on ollut kulutusta.
        Esim: itelllä on paikallisen sähköyhtiön sovellus ja pystyn katsomaan tuntikohtaisesti mikä asia kuluttaa. Yöllä kuluu on vähemmän mutta aamulla kun laittaa 2kW teholtaan olevan vedenkeittimen päälle, niiin jo pomppaa kulutus. Tai illalla kun menee 9kW saunaan klo 21 niin tulee taas piikki kulutukseen.

        Kysy niiltä voiko ne tulostaa sulle viikon ajalta kulutustiedot tuntikohtaisesti. Se kyllä voi olla että vain sähkösopimuksen tekijä saa tiedot, mutta kannattaa kysyy...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä toi on hyvä että joku kertoo noin avoimesti asiasta.

        Itse pyörin ympäri Suomea ja majoitun joskus kuukaudeksikin ja on hyvä tietää mitä erikoisuuksia vuokranantajista löytyy... jos sua ei kiinnosta niin voit mennä jonnekkin muualle lukee sua kiinnostavia juttuja.

        Noista sähköjutuista...ota ihmeessä sähköyhtiöön. Sieltä löytyy tarkemmat tiedot jokaiselta päivältä ja kello ajat milloin on ollut kulutusta.
        Esim: itelllä on paikallisen sähköyhtiön sovellus ja pystyn katsomaan tuntikohtaisesti mikä asia kuluttaa. Yöllä kuluu on vähemmän mutta aamulla kun laittaa 2kW teholtaan olevan vedenkeittimen päälle, niiin jo pomppaa kulutus. Tai illalla kun menee 9kW saunaan klo 21 niin tulee taas piikki kulutukseen.

        Kysy niiltä voiko ne tulostaa sulle viikon ajalta kulutustiedot tuntikohtaisesti. Se kyllä voi olla että vain sähkösopimuksen tekijä saa tiedot, mutta kannattaa kysyy...

        Kyseisenä aikana yksiössä ei pitänyt olla ketään, pääkatkasiasta oli käännetty jo joulukuussa virta pois, lisäksi pyöritetty sulakkeet löysälle. Laskun mukaan 01.01.2022-11.01.2022 = 322 kwh oli kirjallisesti sähkölaskussa.
        Siis vain 11päivän aikana sähkönkulutus oli huikeat 322kwh vaikka asunnon vuokranut ei ollut edes koko Kemissä eli asunnossa ei pitänyt olla ketään.

        Tammikuun lopussa kun meni asuntoon oli postiluukusta tulleet kirjeet ja muut pistetty sivuun nippuun eli joku siellä oli ollut luvatta!

        Muuttaessa siihen asuntoon silloin joskus 2021, ihmetteli kun suihkutilan kaivo ei vetänyt. Kaivelin viemäriaukosta kangaskasan, ritilän jonka läpi ei ole voinut mennä/mahtua noin paksua kangaskasaa. Nyt tajuan mikä sen idea ollut. Melkoisella todennäköisyydellä juku ennen minun muuttoa, asunnossa on viljellyt jotain siinä suihkutilassa. Veden pinnan saaneet kellumaan suihkulattiassa jossa hyvin jyrkkyytä poisto aukkoon, kasvit ovat saaneet vettä alhaalta ja keinovaloista yläpuolelta. Pistorasioita on alle 2metrin päässä. Nyt sitten vain joku käytti tilaisuutta hyväksi poissa ollessani ja ehkä luuli sähköt olevan tammikuun loppuun asti päällä kun tiesi minun tulevan asuntoon takaisi matkalta tammikuun lopulla.

        Minulta joku kysyi jo joulukuussa, milloin muutan?


    • Anonyymi

      Vittu mitä itkua,läppärissäkin jo mennyt sähköä enemmän.

    • Anonyymi

      Kannattaa seurata myykö joku uusia perunoita Kemissä huhtikuussa.jos vaikka ”sun”sähköllä idätettyjä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1426
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1243
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1052
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe