Kunnan Kirkkotien rivitalojen lämmityksestä

Anonyymi

Mikä on, kun pitää palella kunnan rivitaloissa. Olen saman kuullut naapureilta. Olen vain katsonut että savu nousee piipusta kaukolämpölaitoksella. Onko sinne laitettu jäistä haketta? Lattia on kylmä. Lunta on ikkunoihin saakka ja kylmää on seinä. Eihän kuntaan saaha asukkaita, kun ei tarkene. Vai onko se tarkoituksella sunttiventtiili laitettu pienemmälle. Ja sitten vielä puhuttu että remontoidaan. Miten sitä voidaan remontoida jos ei ole kunnon eristeitä laitettu ja vetää niin, että villasukat pyörii jaloissa. Eihän tämmösiä voi remontoida vaan purkaa ja tehä uusia että niissä ees tarkenee. Ei lämpene kuin saunassa kun päivän on hollitallissa. Onko se muilla sitten etanolia suonissa, että tarkenee, en tiiä. Että tämmöisiä täällä Kirkkotieltä Onko kunnanhallitus kuulolla. Onneksi välissä pääsee lämmitelemään muihin tiloihin. Luulis että täällä osataan lämmittää taloja, mutta ei. Se on vain oottavan aika pitkä kun kevättä odottaa, että lämpiää. Eipä mulla muuta.

60

2893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten sitä harakanpesää lämmitetään? Ei mitenkään.Nehän on jo niin mätöjä taloja että haisee vitostielle asti. Tuskin siellä eristeitä enään on.Niitä on aivan turha "remontoida" kun se remontti on pelkkää laminaatin laittoa.Tuommoiset rötisköt joutaa purkaa pois.Eikä tehdä uusia,kun ei ole varaa.Ne rahat on kiinnitetty sinne pikku hakelaitoksen juurelle nousseeseen rakennukseen . Ja kohta sekin lämmönlöhde suljetaan kun Venäjältä loppui hakkeentuonti.Silloinpa tuleekin virastoissa ja asunnoissa aikalailla kylmä. Kehoitan nyt pikaisesti etsimään muualta asuntoa.

      • Anonyymi

        Juuri tätä minä tarkoitin, että ei kannata laittaa. Miten minä kuuntelin että laminaattia laitetaan kun semmoinen vasaran ääni kuulu. Tuntuu tosiaan kummalta. Olen tutkinut sitä lämmitystä että vaikka termostaatin ottaa pois niin patteri ei lämpeä. Taitaa olla putket niin tukossa, että ei vesi vain kierrä. Siinä ei laminaatin laitto auta. Jos lattia on kylmä niin siellä on eristeet painuneet niin sitä ei korjata mitenkään muuten, kuin purkamalla. Ei tässä auta kuin muuta katsoa toista paikkaa vaikka, Pyhältä. Siellähän ne on jo kaikki muutkin järkevät. Nämä rivitalot olis pitänyt uusia jo kaksikymmentä vuotta sitten. Onko ne kunnassa ajan tasalla?


      • Anonyymi

        Miten se tapahtuu?


    • Anonyymi

      Ei niissä koskaan ole ollut lämmin noin 17 astetta taitaa olla korkeimmillaan huonelämpötila ja nurkissa 3-5astetta vähemmän. Päivä paistaa ovien reunoissa sisälle

    • Anonyymi

      Turhaan valitat, on sentään katto pään päällä eikä tarvi ulkona nukkua. Laita enemmän vaatetta päälle niin ei palella. Ja kuka pakottaa siellä asumaan, aina voi muuttaa pois.

      • Anonyymi

        Niin valitan ihan tyhjää. Ja niin muutan pois. Ja sinä ainakin olet aito Niemeläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin valitan ihan tyhjää. Ja niin muutan pois. Ja sinä ainakin olet aito Niemeläinen.

        Ja millä perusteella ollaan aitoja Niemeläisiä? Sinä ilmeisesti jostain muualta Niemeen muuttanut pelle. Luuletko olevasi parempaa porukkaa?


    • Anonyymi

      Sinä lienee joku työtön juoppo, joka elää sossun rahoilla ilmaiseksi kunnan kämpässä ja kehtaa vielä valittaa kuinka kurjaa on! Menisit töihin ja elättäisit ittes. Tai tosiaan muuta pois jonkun toisen kunnan elätiksi, säästyy nekin Niemeläisten rahat parempaan käyttöön.

      • Anonyymi

        Niin minä lähenkin. Niemessä on kylmä ja huonot tuet jokka ei riitä harrastuksiin.


      • Anonyymi

        Oletpa typerä.Oletko kuullut , että riippuvuus on sairaus? No se on.Toivottavasti sinä olet terve,etkä rasita kunnan taloutta sairastamalla, etkä joutumalla kalliisiin toimenpiteisiin. Ja ai niin esim.kaikki lihavat tyypit vois katsoa peiliin ,miksi syövät itsensä liikalihaviksi ja sitten aiheuttavat yhteiskunnalle menoja sairauksillaan. Ja tupakoitsijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minä lähenkin. Niemessä on kylmä ja huonot tuet jokka ei riitä harrastuksiin.

        Hei hei, tuskin kukaan jää kaipaamaan, yksi sossupummi vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa typerä.Oletko kuullut , että riippuvuus on sairaus? No se on.Toivottavasti sinä olet terve,etkä rasita kunnan taloutta sairastamalla, etkä joutumalla kalliisiin toimenpiteisiin. Ja ai niin esim.kaikki lihavat tyypit vois katsoa peiliin ,miksi syövät itsensä liikalihaviksi ja sitten aiheuttavat yhteiskunnalle menoja sairauksillaan. Ja tupakoitsijat.

        Ei sitä viinaa kukaan kenenkään kurkkuun väkisin kaada. Elämä on täynnä valintoja, jotka ihminen tekee itse, myös terveyttä koskevia, itse valitsee juoko ja polttaako! Ai niin mutta ainahan sitä voi juomiseen keksiä syyksi paskan lapsuuden, hullun exän tms. Syitä riittää, mutta edelleenkin: ihmisen oma valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä viinaa kukaan kenenkään kurkkuun väkisin kaada. Elämä on täynnä valintoja, jotka ihminen tekee itse, myös terveyttä koskevia, itse valitsee juoko ja polttaako! Ai niin mutta ainahan sitä voi juomiseen keksiä syyksi paskan lapsuuden, hullun exän tms. Syitä riittää, mutta edelleenkin: ihmisen oma valinta.

        Se on totta,ihan niinkuin että paljonko ja millaista ruokaa mättää itseensä.Että maksattaako yhteiskunnalla verenpaine lääkkeet ja kolesteroli lääkkeet.Ja maksattaako yhteiskunnalla polvileikkauksen,kun on niin läski että polvet pettää. Sokeritautikin on pitkälti omista valinnoista johtuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta,ihan niinkuin että paljonko ja millaista ruokaa mättää itseensä.Että maksattaako yhteiskunnalla verenpaine lääkkeet ja kolesteroli lääkkeet.Ja maksattaako yhteiskunnalla polvileikkauksen,kun on niin läski että polvet pettää. Sokeritautikin on pitkälti omista valinnoista johtuvaa.

        Korkeat kolesterolit eivät aina johdu siitä,mitä suuhunsa mättää.Voit olla hoikka,harrastat liikuntaa,syöt terveellisesti,mutta kolesterolit ovat silti huipussa.Sukurasite.Kyllä polvileikkauksia tehdään laihoillekki,syynä esim.nivelsairaudet.Ite minä ainakin olen maksanut omat lääkkeeni tähän päivään asti,pitäiskö alkaa ruinata,että yhteiskunta maksaisi.Neuvoppa,mitä kautta asia hoituu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korkeat kolesterolit eivät aina johdu siitä,mitä suuhunsa mättää.Voit olla hoikka,harrastat liikuntaa,syöt terveellisesti,mutta kolesterolit ovat silti huipussa.Sukurasite.Kyllä polvileikkauksia tehdään laihoillekki,syynä esim.nivelsairaudet.Ite minä ainakin olen maksanut omat lääkkeeni tähän päivään asti,pitäiskö alkaa ruinata,että yhteiskunta maksaisi.Neuvoppa,mitä kautta asia hoituu?

        Leikkaat sen kela korttis kahtia. Maksat ite lääkkees kokonaissumman .Samoin ,jos tarvit kyytiä jonnekin päin hoitoon,et menekkään julkiseen hoitoon,jossa yhteiskunta kaiken maksaa,etkä varsinkaan mene kela kyydillä vaan tilaat kylän taksin viemään omalla kokonaiskustannuksellas..Otat siis yksityisen lääkärin, ja maksat kaiken itse. Tulee hintaa.
        Sukurasite jos tulee sieltä takaa,niin kyllä siellä joku on mättänyt liikaa läskiä ja juonut viinaa.Varmaan se periytyy niinkuin juoppous,jos ei just sulle viina maistuu niin pakkaa olemaan sillai, että yks sukupolvi jää väliin ja seuraava juopottelee.Joillakin se pysyy hallinnassa ja joillakin piilopullo kilisee ja vedetään muka sivistyneesti viikonloppuviinat ja vuorotyöläisillä menee siihen vapaat . Yksin neljän seinän sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä viinaa kukaan kenenkään kurkkuun väkisin kaada. Elämä on täynnä valintoja, jotka ihminen tekee itse, myös terveyttä koskevia, itse valitsee juoko ja polttaako! Ai niin mutta ainahan sitä voi juomiseen keksiä syyksi paskan lapsuuden, hullun exän tms. Syitä riittää, mutta edelleenkin: ihmisen oma valinta.

        Juoppokodista saattaa tulla juoppoja perillisiä tai muuten vaan pölijöitä . Parempi se hiljainen juoppokin on kuin muita kiusaavat hullu .Jotenkin se ihminen huonon olonsa purkaa.


    • Anonyymi

      Kuka hullu niissä taloissa haluaa edes asua? Korkeintaan jotkut keikkatyöntekijät ja muualta muuttaneet on niihin vielä haksahtaneet asumaan. Niin ja tietty kunnan "kerma" joille sossu maksaa kaiken. Ap taitaa olla joku muualta muuttanut jos talojen kunto tuli yllätyksenä! Mutta jos on rahatilanne ja luotot kunnossa niin aina löytyy muualta asuntoja, ihan vaikka toiselta paikkakunnalta...

      • Anonyymi

        Taas näitä parempia tyyppejä täällä itseään ylittämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas näitä parempia tyyppejä täällä itseään ylittämässä.

        No täältäkö sitä apua saa jos kämppä on kylmä? Lukijat pistää kolehdin kiertämään, että saadaan reppanalle vaikka kunnon makuupussi tai pilkkihaalari niin ei tarvi palella tuvassa. Kannattaisi varmaan joku muu somekanava ottaa käyttöön jos haluaa antaa kunnalle palautetta vuokrakämppien kunnosta tms. Saattaisi ehkä joku päättäjäkin lukea palautetta kun on oikeaa kanavaa pitkin annettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No täältäkö sitä apua saa jos kämppä on kylmä? Lukijat pistää kolehdin kiertämään, että saadaan reppanalle vaikka kunnon makuupussi tai pilkkihaalari niin ei tarvi palella tuvassa. Kannattaisi varmaan joku muu somekanava ottaa käyttöön jos haluaa antaa kunnalle palautetta vuokrakämppien kunnosta tms. Saattaisi ehkä joku päättäjäkin lukea palautetta kun on oikeaa kanavaa pitkin annettu.

        Saa sitä palautetta laittaa,kun ei kunta välitä. Eihän sitä ole rahaakaan,jolla korjata . Aivan sama kelle ilmoittaa,ei ole rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa sitä palautetta laittaa,kun ei kunta välitä. Eihän sitä ole rahaakaan,jolla korjata . Aivan sama kelle ilmoittaa,ei ole rahaa.

        Eikös sitä rahaa ole korvamerkattu kunnostukseen 60 000e tälle vuodelle ja ensi vuodella sama summa. Näin ainakin hallituksen pöytäkirjassa lukee jos niitä jaksaa lukea ja asiaan perehtyä. Se yksi huonokuntoisin rivari puretaan ja muut kunnostetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös sitä rahaa ole korvamerkattu kunnostukseen 60 000e tälle vuodelle ja ensi vuodella sama summa. Näin ainakin hallituksen pöytäkirjassa lukee jos niitä jaksaa lukea ja asiaan perehtyä. Se yksi huonokuntoisin rivari puretaan ja muut kunnostetaan.

        Montako asuntoa pitää kunnostaa? Et oo tainnut käydä koskaan rautakaupassa? Kuudella kympillä t.€ saa juurikin sitä laminaattia ja maalia,ei se
        vielä lämpimäksi kämppää tee.Suurin osa rahasta menee raksamiesten palkkoihin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako asuntoa pitää kunnostaa? Et oo tainnut käydä koskaan rautakaupassa? Kuudella kympillä t.€ saa juurikin sitä laminaattia ja maalia,ei se
        vielä lämpimäksi kämppää tee.Suurin osa rahasta menee raksamiesten palkkoihin .

        Ja sitten kun edes yritetään tehdä jotain niin sekään ei kelpaa. Ihme nillittäjiä koko porukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No täältäkö sitä apua saa jos kämppä on kylmä? Lukijat pistää kolehdin kiertämään, että saadaan reppanalle vaikka kunnon makuupussi tai pilkkihaalari niin ei tarvi palella tuvassa. Kannattaisi varmaan joku muu somekanava ottaa käyttöön jos haluaa antaa kunnalle palautetta vuokrakämppien kunnosta tms. Saattaisi ehkä joku päättäjäkin lukea palautetta kun on oikeaa kanavaa pitkin annettu.

        Mistä se sie tiijät kuka näitä lukee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa sitä palautetta laittaa,kun ei kunta välitä. Eihän sitä ole rahaakaan,jolla korjata . Aivan sama kelle ilmoittaa,ei ole rahaa.

        Missä rahat on? Jumankauta veroja on vuosikymment maksettu ja nyt on persaukinen kunta!


    • Anonyymi

      Kyllä minä mielestäni asiasta laitoin. Laitoin isännöitsijälle ja kiinteistöhuollolle ja nyt vielä täällä Somessa. Heti aletaan haukkumaan ja leimataan koko asuinyhteisö kaljajuopoiksi ja luusereiksi. Oi aikoja oi tapoja.

      • Anonyymi

        No kyllähän se vaan niin on, että sitä juopposakkia niissä taloissa asuvat 99%sti on. Ja kuten täällä muutkin on todennut: ei ole pakko asua, hae kämppää muualta niin ei tarvi valittaa. Helppoa kuin mikä. Jos vaikka sieltä Pyhältä löytyisi joku parempi kämppä paremman väestön keskuudesta...


    • Anonyymi

      Kyllähän se on niin, että tuollaillla haukutaan, niin se on kiihotus kansanryhmää vastaan. Ja se on nykyään rikos. Tässähän kaljajuopoiksi leimataan koko Kirkkokatu. Kannattais vähän miettiä ennen hölmöilyjä.

      Itse asiasta. Olen nyt tarkkaan miettinyt ja tutkinut tätä asiaa. Ja olen löytänyt ratkaisun joka tyydyttää kaikkia osapuolia. Olen saanut tietooni aisaa tuntevalta taholta, että pattereissa on kaksi venttiiliä. On termostaatti ja sitten on vielä toinen venttiiliili toisessa päässä. Siinä kulmassa sen hatun alla. SItä kuulemma saa säädettyä ilman veden tulemista. Ja jos kerran on budjetoitu 60 tuhatta niin voin tuon käydä työtilausta vastaan kuudellasadalla tekemässä. Siinä pitäis olla vain varovainen, että lämpöä riittää muihin torppiinkin. Varmistaa tämä. Tai sitten saataa tämä kiinteistöhuollon tietoon. Voi olla että tämä tieto ei ole heidän organisaatioon, saakka kulkeutunut. Sehän lähtee kerralla elinkeinoelämäkin uuteen kukoistukseen kun väki pääsee vällyjen alta palveluita kuluttamaan. Ylijäämä voidaan käyttää luonnonlohikannan lisäämiseen joessa. Minulla on vielä tiedossa sopiva paikkakin josta voi kaloja ostaa. Miltä tämä kuulostaisi?

      • Anonyymi

        Vai että aisaa tuntevalta taholta...mitäs aisaa se tunti? Jos kuitenkin jättäisit niiden venttiilien säädöt sellaisille jotka oikeasti osaa niitä säätää. Ja mitä hemmettiä sinä kaloista horistet kun kyse on kämpän lämmityksestä?


    • Anonyymi

      Eikö sulla ole töitä kun päivät pitkät olet sisällä paleltumassa? Mene kuiten harrastuksiin tai lenkille .

      • Anonyymi

        Kuten täällä jo todettu, sossupummi jolla ei ole muuta tekemistä kuin valittaa ja kitistä. Hiihto voisi olla kova sana harrastuksena, jos vaikka sossu ensin maksaisi sukset. Siinä se ruokahalu kasvaa sivakoidessa ja voi sitten käydä sitä kalaa ostamassa ja keitellä lämpimässä kämpässä kunnon kalakeiton nälkää karkottamaan.


    • Anonyymi

      Huh saako tänne viilennystä ku on niin kuuma.

      • Anonyymi

        Kyllä se viilenee kun sauna sammuu


    • Anonyymi

      Eikö se kunnanjohtajan ystävällisyys riitä lämmitämään kirkkotien rivitaloja? Näky Kotilapissa kehuvan, että ystävällisyys kaiken pelastaa.

      • Anonyymi

        Jopa sinä vitsin murjasit...


    • Anonyymi

      On tainnut jollekin osua ja upota kun on keskustelusta kaksi kommenttia poistaa. No eiköhän kaikki jo tiedä kuka valittaa ja miksi.

    • Anonyymi

      Sama valittaja.

      • Anonyymi

        Vieläkö sinä pysyt suksilla? Onko päälaki paljas? Ei silloin ainakaan tuulen vastusta pitäis olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkö sinä pysyt suksilla? Onko päälaki paljas? Ei silloin ainakaan tuulen vastusta pitäis olla.

        Kiitos kysymästä, pysyn suksilla, sekä murtomaa- että laskettelusuksilla. Päälaki ei ole kalju, pääni kruunaa tummat laineikkaat hiukset.


    • Anonyymi

      Jokos on kämppä alkanut lämpee?

    • Anonyymi

      Kuuma on perkele, eikä ilmalämpöpumppua näy.

      • Anonyymi

        Avaa ikkunat niin viilenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaa ikkunat niin viilenee.

        Onko se se Ciccioliina jolla on niin kuuma?


    • Anonyymi

      Täällä on aloittaja, nyt tarkenee. Kiitoksia avusta. Hiihtääkö täällä joku? Pitäiskö se itsekkin kokeilla. Ihan asiasta laitoin. Näyttää olevan keskustelu sillä tasolla, että on parempi kun on anonyymi, ja antaa keskuselupalstojen olla ilman keskustelua. Semmoista somevihaa näyttäisi olevan, että kiitos ja näkemiin.

      • Anonyymi

        Voiko pyörö ovista hiihtää? Voiko tandem hiihtää? Olisiko mukavampaa olla edessä vai takana?


      • Anonyymi

        Sähän voit suksia vaikka sinne kuuluisaan vee-alkuiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähän voit suksia vaikka sinne kuuluisaan vee-alkuiseen.

        Tarkoitatko v-tyylillä? Siinä on kyllä alamäki,mutta epäilen, että tulee se entinen k kauppa siinä vitostien vieressä vastaan ja matkani kemijoelle tökkää siihen. Se olisi epämiellyttävää.


      • Anonyymi

        Kannattasi jättää se naapurin asuntoon väkisin "juttelemaan" tunkeutuminen kokonaan pois, ei ketään kiinnosta sinun jutut ja kun et edes tajua lähteä kotias vaikka kuinka vinkattaisiin. Ei ole asiallista käytöstä aikuiselta mieheltä tupata kylään jos ei ole kutsuttu!


    • Anonyymi

      No nyt meni saunavuorokin ohitte sähkökatkon aikaan ja jäi turret pesemättä. Varmaan saa rahat takaisin? Entä jos oli justiinsa tekemässä kohokasta uunissa ja sekin lysähti.Vois kai siitä tehdä valituksen? On kyllä vaikiaa.

    • Anonyymi

      Yritä kallissähköltä korvausta.

    • Anonyymi

      Onneksi aurinko jo lämmittää,voi pienentää suntteja ja säästyy lämmityskuluissa.

    • Anonyymi

      Kannattaa kuumentaa hiiliä ulkogrillissä ja lämmitellä siinä palvelevia varpaita ja käsiä

      • Anonyymi

        Ei taida ap:lta grilliä löytyä, eihän sillä ole edes kalusteita kämpässä kun ne sähkömiehet haki omat kalusteensa pois.


    • Anonyymi

      Muuta roihin takas.

      • Anonyymi

        Niin,miksi pitäisi muuttaa? Eikö kelpaa vuokrat teidän kunnalle?onpa kumma.Miksi huutelette uusia asukkaita? Ihmettelen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin,miksi pitäisi muuttaa? Eikö kelpaa vuokrat teidän kunnalle?onpa kumma.Miksi huutelette uusia asukkaita? Ihmettelen!

        Varmaan siksi ettei kukaan kaipaa tollasta nulikkaa tänne. Isännöitsijäkin on jo tuollaiseen kaikesta valittavaan vuokralaiseen kyllästynyt.


    • Anonyymi

      Nyt alkaa tarkenemaan sisälläkin, kun ulkona lämpenee. Vieläkin tulee kylmä, kun vain ajatteleekin kaamosaikaa.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe