Loppuuko suhteesi siihen?
Jos huomaat parisuhteessa olevasi pelkkä kakkosvaihtoehto
140
1930
Vastaukset
- Anonyymi
Usein niin on parempi jos pelaa muiden kanssa
- Anonyymi
Siinä vaiheessa se loppu joka tapauksessa tulisi, kun mies löytää sen ykkösvaihtoehtonsa. Samahan se on lopettaa suhde heti, kun huomaa olevansa vain kakkosvaihtoehto.
- Anonyymi
Loppuuhan se. Ei olisi mitään järkeä jatkaa.
No mitäpä siinä tiellisinäkään pyörisi? Kunkin tarttee ykkösensä saada, jos kerran sen tahtoo ja voi saada.
- Anonyymi
Jos se ykkösvaihtoehto yhtäkkiä lämpenee, silloinhan kakkosvaihtoehdosta erotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos se ykkösvaihtoehto yhtäkkiä lämpenee, silloinhan kakkosvaihtoehdosta erotaan.
Sivusta ...
Jeps, niinhän tuo menee. Parempi siis häipyä samantien, eikä jäädä odottelemaan mahdollisia myöhempiä sydänsuruja. Anonyymi kirjoitti:
No jos ei ole tunteita, ei rakkautta tai halua olla yhdessä, vaan jonkun muun mielummin ottaa rinnalleen niin en minä ainakaan kestään väkisin kiinni pidä. Tie on vapaa.
Mitä tekisin kumppanilla, joka on toisaalla kaikkineen päästä varpaisiin? Turha kiduttaa itseään ja kumppaniaan roikkumalla väkisin yhdessä, kun sydän on muualla.
- Anonyymi
Ei hopee oo häpeä! Pääasia että kelpaa ja äijä on tyytyväinen.
Eikä tarvi edes haaroja avata.
🧟♀️ Yrjö-Marja - Anonyymi
Joskus kakkosvaihtoehto onkin se oikea, riippuu kai mitä kukin elämältään kaipaa ja arvostaa.
Usein ykkösvaihtoehdot on niitä helvetin vaikeita, mutta kiihottavia yksilöitä kenen kanssa voi 100 % varmuudella pilata elämästään liian monta hetkiä ja mahdollisuuksia ja suhde todennäjöisesti ei kestä paria vuotta kauempaa.
Minä ainakin olen, en suosittelisin itseäni kellekkään. Ihan yleisesti säälin miehiä, jotka minuun ihastuvat ja koittavat roikkua siinä.
Saisin kyllä helposti kivan ja komean poikaystävän, mutten halua pilata kenenkään elämää, enää ei jaksa kun on nähnyt mihin se aina johtaa.
Nyt ikääkin on jo sen verran, että kaikenlaista turhaketta karsii mielellään elämästään ja nauttii siitä mikä on hyvää.
T.huono tyttöystävä- Anonyymi
Niin ja itseäni ei miehen valikoima kiinnosta. Aina on hyvä syy, miksei joku suhde vaan onnistu. Mies voi itse olla omalle ykkösvaihtoehdolleen vaikka viides vaihtoehto, mutta silti minun ykkösvaihtoehto ja tällähän on arvoa silloin hänelle. Miesten ykkösvaihtoehdot varmaan onkin jotain fantasianaisia suurimmaksi osaksi.
- Anonyymi
Miksi ihmeessä kokaan pitäisi kuvaamasi kaltaista yksilöä ykkösvaihtoehtonaan? Onko ko. yksilö madokisti vai muuten vaan vähän hullu? Eihän tollasen sekopään kanssa nyt kannata elämäänsä tuhlata, joka mielummin ottaisi jonkun kusipään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmeessä kokaan pitäisi kuvaamasi kaltaista yksilöä ykkösvaihtoehtonaan? Onko ko. yksilö madokisti vai muuten vaan vähän hullu? Eihän tollasen sekopään kanssa nyt kannata elämäänsä tuhlata, joka mielummin ottaisi jonkun kusipään.
Ihmiset arvostaa erilaisia tunteita. Himo on hyvin korkealla arvostettu tunne. Rakastaa voi hyvin helposti, varsinkin kivaa ja kunnollista ihmistä, mutta himo on huomattavasti monimutkaisempaa, sekä kemiallisesti että psykologisesti.
Sitäpaitsi kivoissakin ihmisissä on toki be huonot puolensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset arvostaa erilaisia tunteita. Himo on hyvin korkealla arvostettu tunne. Rakastaa voi hyvin helposti, varsinkin kivaa ja kunnollista ihmistä, mutta himo on huomattavasti monimutkaisempaa, sekä kemiallisesti että psykologisesti.
Sitäpaitsi kivoissakin ihmisissä on toki be huonot puolensa.Eli sellainen ihminen arvottaa lopulta,bain himonsa. Aika turhanaikainen seurustelukumppani ja erittäin potentiaalinen pettäjä siis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sellainen ihminen arvottaa lopulta,bain himonsa. Aika turhanaikainen seurustelukumppani ja erittäin potentiaalinen pettäjä siis.
Näin on. Olen juuri tällainen itse, enkä juuri muusta välitä, kun etsin partneria intiimiin suhteeseen. Minun on tosi helppoa tuntea rakkautta melkein ketä kohtaan vaan ja myös herättää rakkautta, joten se ei ole minulle niin erikoista.
Minulle mitkään suhteet eivät ole pinnallisia, seksuaalisuus on kaikkea muuta pinnan lisäksi, pinta on siinä vain jäävuoren huippu. Juuri seksuaalisuus erottaa ystävän rakastajasta.
Kyllä minullakin on tietenkin rajani, en ketä tahansa todellakaan elämääni hyväksy vaikeuksia tuottamaan edes seksin takia.
Jos kumppani on vaikea, voin vinkkinä sanoa, että ei kannata sitoutua taloudellisesti sellaiseen henkilöön millään tavalla. Eikä yrittää kesyttää ketään. Eli pitää rajat joiden taakse voi vetäytyä jos homma menee överiksi.
Ei välttämättä pettäjä, mutta ongelmat voi alkaa, jos himo loppuu ja usein se loppuu, ellei parilla ole hyvät kemiat tai ainakin seksuaalisesti yhteiset intressit.
Yhdessä ohjelmassa "Onko rakkaus sokea" yksi mies totaalisesti tuomittiin kun hän kertoi avoimesti seksikipinän olevan itselleen tärkeätä ja ylipainon olevan total turn off.
Juontajat ja muut osallistujat haukkuivat häntä törkeästi ja syyllistyvät juuri pinnalliseksi, ihan suu vaahdossa, hänet lytättiin täysin. Todella tekopyhää, varsinkin kun useampi osallistujista lopetti myös suhteen sanasta syystä. Kysymys oli vain, ettei seksuaalisuuden voitu hyväksyttävästi sanoa olevan merkittävä osa avioliittoon tähtäävää suhdetta, vaan ystävyys oli tärkein asia.
Itse kyllä selvästi erotan ystävyyden ja seksuaalisen rakkauden.
- Anonyymi
Eikös noi B-rappu jutut kuulu tonne seksi osastolle!
Ei se välttämättä siihen lopu. Jos toinen kokee että tulevaisuutensa on toisen tai toisten kanssaparempaa niin olen kyllä onnellinen hänen puolestaan.
On myös mahdollista että suhteemme vain muuttaa muotoaa., paljon riippuu tämän ykkösvaihtoehdon asenteesta. Jos on kovasti mustasukkainen tai meidän yhteyksissä oleminen aiheuttaa ongelmaa niin silloin parempi lopettaa. Jos taas on ihan ok että jatkamme ystävinä tai kavereina niin sitten mennään sillä kaavalla.
Se että on kakkos-kolmos tai vaikka nelosvaihtoehto on minulle ihan ok. Se että on joku jonka kanssa vaikka joskus käy kahvilla tai valitsemassa verhoja olohuoneeseen antaa kyllä elämälle enmmän sisältöä kuin yksinäisyys samojen verhojen kanssa.M184.... tämä nyt ei ole mitään flirttiä vaan ihan aito mielipiteeni:
Sinä olet kyllä tavattoman kiltti. Ja riittävän itsetuntoinen ymmärtääksesi että ketään ei voi sitoa.
Mä en käsitä miten voit olla sinkku. Olen vuosia lukenut kirjoituksiasi ja aina niissä on tullut tietynlainen lämpimänolinen ihmisyys, läsnäolevuus ja suvaitsevaisuus esille. Luulen ihan oikeasti että olisit monen naisen "lottovoitto" parisuhderintamalla. Kun se nainen tulee milloin kohdallesi, toivon todella että hän on arvoisesi.
:)elisakettu kirjoitti:
M184.... tämä nyt ei ole mitään flirttiä vaan ihan aito mielipiteeni:
Sinä olet kyllä tavattoman kiltti. Ja riittävän itsetuntoinen ymmärtääksesi että ketään ei voi sitoa.
Mä en käsitä miten voit olla sinkku. Olen vuosia lukenut kirjoituksiasi ja aina niissä on tullut tietynlainen lämpimänolinen ihmisyys, läsnäolevuus ja suvaitsevaisuus esille. Luulen ihan oikeasti että olisit monen naisen "lottovoitto" parisuhderintamalla. Kun se nainen tulee milloin kohdallesi, toivon todella että hän on arvoisesi.
:)Lämmin kiitos sanoistasi. Kyllähän sinäkin olet antanut kasvot palstan hyväntahtoisille ajatuksille.
Olen kerran ollut suhteessa, jossa tajusin todellakin olevani se kakkosvaihtoehto. Tai en ehkä edes sitä, jonkinlainen varaventtiili jota nyt vo kupata miten päin hyvänsä, kunnes se parempi ollaan saatu nalkkiin.
Onneksi älysin häipyä. Jäi edes jotain itsekunnioituksestani jäljelle.
Sen olen ainakin päättänyt että jos joskus vielä haen parisuhdetta, en halua olla sen paremmin kyykyttäjänä tai kyykytettävänäkään. En halua pitää toista epävarmuudessa. En olla se epävarmempikaan puoli.
Ehkä se olisi jokin sitoutumaton suhde malliin Pirppis, ei suhdetta ollenkaan tai... Rehellisesti sanottuna en usko, että mulla edes niin hyvää tuuria voisi olla, että löytäisin lujan ja toistakunnioittavaa suhdetta enää koskaan. Ei kahta sellaista satu kohdalle.Jos näin kävisi, lähtisin ravintolaan miettimään asiaa.
Todennäköisesti palaisin ulkomaille töihin ja antaisin parisuhteen kuihtua olemattomiin. Maailmassa on paljon asioita, joilla voi korvata menetetyn rakkauden.
Eron tuoma suru kirpaisee vain hetkellisesti.
Voi tietysti käydä niin, että elämänpituinen itseriittoisuuteni loppuu ja vasta sitten ymmärrän mitä on yksinäisyys.Sehän on kauhea loukkaus - toiselta ettei olekaan ykkönen.
Kyllä se jälkensä jättää.
Aina helpottaa, että toista voi edes kunniallisesti haukkua jälkikäteen. Ennen kuin jonain päivänä tajuaa, että ei sillä oikeastaan ole enää väliä. Hyvä niin, koska jos näin keran oli, se todellakin tarkoitti sitä, ettemme olleet sopivia toisillemme.elisakettu kirjoitti:
Sehän on kauhea loukkaus - toiselta ettei olekaan ykkönen.
Aina helpottaa, että toista voi edes kunniallisesti haukkua jälkikäteen. Ennen kuin jonain päivänä tajuaa, että ei sillä oikeastaan ole enää väliä. Hyvä niin, koska jos näin keran oli, se todellakin tarkoitti sitä, ettemme olleet sopivia toisillemme."Sehän on kauhea loukkaus - toiselta ettei olekaan ykkönen."
Niin se varmaan on.
Itse ajattelin aloitusta siltä kantilta, että aviopuoliso menettää hohtonsa vuosien varrella ja ajautuu sijalle kaksi.- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Aina helpottaa, että toista voi edes kunniallisesti haukkua jälkikäteen. Ennen kuin jonain päivänä tajuaa, että ei sillä oikeastaan ole enää väliä. Hyvä niin, koska jos näin keran oli, se todellakin tarkoitti sitä, ettemme olleet sopivia toisillemme.Oivaltavaa keskustelua, nämä 2 kommenttia 😀. Tulin pitkästä aikaa katsomaan.
Carl-Gustaf kirjoitti:
"Sehän on kauhea loukkaus - toiselta ettei olekaan ykkönen."
Niin se varmaan on.
Itse ajattelin aloitusta siltä kantilta, että aviopuoliso menettää hohtonsa vuosien varrella ja ajautuu sijalle kaksi.Se on hirveä sääli. Ja niin turhaa. Tarkoitan siis sitä hohdon menettämistä. Luulen että suurin syy parieroihin.
Suurin osa ihmisitä kuitenkin ymmärtää, että eräs arvo on ihmiskunnioitus. Miten hitossa sen voi niin tehokkaasti menettää oman kumppaninsa kohdalla?
Minä tunnustan, että ehkä minäkin olen siihen sortunut. Voinhan toki puolustautua monin sanoin, mutta miksi en edes yrittänyt? Ei, koska en enää kunnioittanut, enkä kai välittänyt. Ainakaan tarpeeksi.
Kun on saanut uuden mahdollisuuden, sitä yrittää muistuttaa itseään, että tuo joka on edessäsi, ei ole mikään itsestäänselvyys. Sehän lähtee, jos sitä ei arvosta ja kunnioita tarpeeksi. Ja eikä se edes ole ajan saatossa vaikeaa. Silloin vasta tajuaa, mitä se rakkaus oikeasti voi olla.Anonyymi kirjoitti:
Oivaltavaa keskustelua, nämä 2 kommenttia 😀. Tulin pitkästä aikaa katsomaan.
Ai kiitosta. Mutta yhdessähän me palstalaiset tätät teemme. Vastavuoroisesta ajattelua.
Trollikka? Ei kai vissiin, olisit kirjoittanut emenpi. Muistelin nimittäin häntä tässä keskustelussa.
W? Hymiötä ajattelin. Mutta ei, nä ei ole oikein hänen kiinnostuksen kohteita.
mP? Jos olet, niin tervetuloa mukaan :)- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Aina helpottaa, että toista voi edes kunniallisesti haukkua jälkikäteen. Ennen kuin jonain päivänä tajuaa, että ei sillä oikeastaan ole enää väliä. Hyvä niin, koska jos näin keran oli, se todellakin tarkoitti sitä, ettemme olleet sopivia toisillemme.Aika hyvä!
”Aina helpottaa, että toista voi edes kunniallisesti haukkua jälkikäteen. Ennen kuin jonain päivänä tajuaa, että ei sillä oikeastaan ole enää väliä. Hyvä niin, koska jos näin keran oli, se todellakin tarkoitti sitä, ettemme olleet sopivia toisillemme.”
Nauratti tuo alku😀 Anonyymi kirjoitti:
Aika hyvä!
”Aina helpottaa, että toista voi edes kunniallisesti haukkua jälkikäteen. Ennen kuin jonain päivänä tajuaa, että ei sillä oikeastaan ole enää väliä. Hyvä niin, koska jos näin keran oli, se todellakin tarkoitti sitä, ettemme olleet sopivia toisillemme.”
Nauratti tuo alku😀Juuh, tunteensiirtoa :)
Jos saisi kaiken sen tunteen säilöttyä, mikä erojen aikana seuraa, niin minkähänlainen ydinase sekin voisi olla?- Anonyymi
Sivusta ...
Ajattelen varsin samoin (tosin itse lähtisin ihan reilusti suhteesta, enkä jättäisi tilannetta roikkumaan). Nimenomaan tuo, että ero sattuu kyllä, mutta siitä selviää ajan kanssa. Sen sijaan tuollainen "kakkosvaihtoehdon" ympärille kudottu parisuhde on aina veitsenterällä. En mä kykenisi omaa elämääni sellaisen suhteen ympärille rakentamaan.
- Anonyymi
Siltä seisomalta!
- Anonyymi
Yleensä suhteissa molemmat ovat kakkosvaihtoehto. Tuskin joukossamme kirjoittelevat sellaiset, jotka aloittavat ensimmäisen suhteensa.
Kun itse olen aloittanut suhteen, olen edellisessä joko siipeeni saanut tai itse lähtenyt, samoin on toinen. Eikö silloin molemmat ole kakkosvaihtoehtoja. Siitä vaan uudestaan.
Jos sitten tässä suhteessa toinen rakastaisi koko ajan jotakin toista niin sitten on eri asia.- Anonyymi
Niin tai kolmas tai neljäs vaihtoehto....
- Anonyymi
Tuo on taas sitä, miten ihminen tio "kakkosvaihtoehdon" tulkitsee.
Sinä näet sen aiempien seurustelusuhteiden lukumääränä. Silloin tuo pitää paikkansa, että harvalle se ensimmäinen on kestävämpi vaihtoehto.
Itse näen tuon taas niin, että kenet ensisijaisesti valitsisit. Jos sinulla on vaikka kaksi vaihtoehtoa. Toisen haluaisit, mutta et saa ja toista et varsinaisesti halua, mutta hänet saisit. Silloin tuo jälkimmäinen on minusta kakkosvaihtoehto ja sellainen en itse ikinä haluaisi olla.
Jos puhutaan parisuhteiden lukumäärästä, niin silloin vaikka kymmenes voi olla se ykkösvaihtoehto, jota ei koskaan vaihtaisi keneenkään toiseen. Sellaista ihmistä ei voi valita, jota ei esimerkiksi ole koskaan tavannut. Itse en kykene ajattelemaan tuota "kakkosvaihtoehtona" enkä olisi millään tavalla pahoillani, vaikka olisin tuolla laskutavalla se kymmenes vaihtoehto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on taas sitä, miten ihminen tio "kakkosvaihtoehdon" tulkitsee.
Sinä näet sen aiempien seurustelusuhteiden lukumääränä. Silloin tuo pitää paikkansa, että harvalle se ensimmäinen on kestävämpi vaihtoehto.
Itse näen tuon taas niin, että kenet ensisijaisesti valitsisit. Jos sinulla on vaikka kaksi vaihtoehtoa. Toisen haluaisit, mutta et saa ja toista et varsinaisesti halua, mutta hänet saisit. Silloin tuo jälkimmäinen on minusta kakkosvaihtoehto ja sellainen en itse ikinä haluaisi olla.
Jos puhutaan parisuhteiden lukumäärästä, niin silloin vaikka kymmenes voi olla se ykkösvaihtoehto, jota ei koskaan vaihtaisi keneenkään toiseen. Sellaista ihmistä ei voi valita, jota ei esimerkiksi ole koskaan tavannut. Itse en kykene ajattelemaan tuota "kakkosvaihtoehtona" enkä olisi millään tavalla pahoillani, vaikka olisin tuolla laskutavalla se kymmenes vaihtoehto.Joku ykkösvaihtoehto on aika irrationaalinen pelkässä harkinta vaiheessa. Voi paljastua aika äkkiä todella huonoksi valinnaksi ja oma käsitys pelkäksi harhaksi.
Monesti ykkösvaihtoehto perustuu ulkoisiin seikkoihin tai harhaan ja sekin on irrationaalista, koska aina löytyy paremman näköisiä ja joskus jopa rikkaampia.
Todellinen ykkösvaihtoehto voisi olla joku johon suhde päättynyt jostain syystä äkkipikaiaesti tai tuttava johon suhde ei ole alkanut koskaan kunnolla, mutta ihastus on jäänyt kummallakin päälle, mutta on syöksytty heti uuteen tai korvaavaan suhteeseen, mutta selvästi huonomman partnerin kanssa ja ikävä on jäänyt siihen itselle mieleisempään. Tätä en sietäisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku ykkösvaihtoehto on aika irrationaalinen pelkässä harkinta vaiheessa. Voi paljastua aika äkkiä todella huonoksi valinnaksi ja oma käsitys pelkäksi harhaksi.
Monesti ykkösvaihtoehto perustuu ulkoisiin seikkoihin tai harhaan ja sekin on irrationaalista, koska aina löytyy paremman näköisiä ja joskus jopa rikkaampia.
Todellinen ykkösvaihtoehto voisi olla joku johon suhde päättynyt jostain syystä äkkipikaiaesti tai tuttava johon suhde ei ole alkanut koskaan kunnolla, mutta ihastus on jäänyt kummallakin päälle, mutta on syöksytty heti uuteen tai korvaavaan suhteeseen, mutta selvästi huonomman partnerin kanssa ja ikävä on jäänyt siihen itselle mieleisempään. Tätä en sietäisi.Vaihtoehdot ovat vaihtoehtoja siihen asti, kunnes jotakin valitaan. Valintaan asti niiden positiot voivat vaihtua, mutta valittaessa jokin on ensimmäisenä.
- Anonyymi
No ihan varmoon.
Täytyisi olla aito, löytyä nimenomaan sydänyhteys että olisi ja mänisi oikein. - Anonyymi
Eköhän se ole ihan selvää ettei kukaan halua olla kakkosvaihtoehto kenellekään. Jos joskus tulevaisuudessa rakastun, niin haluan olla ainoa hänelle ja hän on ainoa minulle ja olisimme yhdessä loppuelämämme ajan.
- Anonyymi
Ei kovin realistinen, mutta hyvin tavanomainen ajatus tuo.
- Sheena
- Anonyymi
"Kakkosvaihtoehto" on samantapainen lokeroiva käsite kuin esim. "laastarisuhde". Oikeasti on vain erilaisia suhteita.
- Sheena Ei lopu. Olen jo kakkosvaihtoehto.
valtakunta kirjoitti:
Tuosta paska shouta en vaan jaksaisi enää. Käskin painumaan hoitoon.
Onneksi tilanne on ohi. Mutta en jaksaisi kuin kirkkaalta taivaalta taas kuinka ollaan myrkyssä toisen itseinhon kanssa. Ihan tyhjästä Ei se ole kivaa elämää. Suojelkaa toisianne ei tämmöistä kestä. Elkää olko pahoja toisille siitä jää elinikäiset traumat.
Ei tiedä kauan toi edes hengissä enää ole kun yksi kaksi tää on tässä toinen vaan päättää.
Se on pahinta minulle. En jaksa sitä shouta enää. Minussa ei ole voimia. Olla epävarmassa elämässä.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Onneksi tilanne on ohi. Mutta en jaksaisi kuin kirkkaalta taivaalta taas kuinka ollaan myrkyssä toisen itseinhon kanssa. Ihan tyhjästä Ei se ole kivaa elämää. Suojelkaa toisianne ei tämmöistä kestä. Elkää olko pahoja toisille siitä jää elinikäiset traumat.
Ei tiedä kauan toi edes hengissä enää ole kun yksi kaksi tää on tässä toinen vaan päättää.
Se on pahinta minulle. En jaksa sitä shouta enää. Minussa ei ole voimia. Olla epävarmassa elämässä.Koita saada miehesi hakemaan apua itselleen. Selvitä vaikka mistä teidän alueella sitä saisi ja pyydä miestä ottamaan sinne yhteyttä.
Tosi ikävä tilanne sulla.. ☹️
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Koita saada miehesi hakemaan apua itselleen. Selvitä vaikka mistä teidän alueella sitä saisi ja pyydä miestä ottamaan sinne yhteyttä.
Tosi ikävä tilanne sulla.. ☹️
xLinerEi tuo ennenkään ollut auttanut.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Ei tuo ennenkään ollut auttanut.
Jos tällä kertaa auttaisi 👍
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Jos tällä kertaa auttaisi 👍
xLinerToivotaan tämän myrskyn olleen viimeinen.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Se on pahinta minulle. En jaksa sitä shouta enää. Minussa ei ole voimia. Olla epävarmassa elämässä.Ero olisi hyvä vaihtoehto. Taidat kuitenkin pelätä sitä, etkä luota itseesi.
Ystäväni erosi itseinhoisesta, itsetuhoisuudella uhkailevasta miehestään. Hyvät seuraukset. Mies oli muutaman viikon pohjilla, kokosi itsensä, hakeutui viimein hoitoon ja myös opiskelemaan, sai hyvän työpaikan ja myös uuden kumppanin. Anonyymi kirjoitti:
Ero olisi hyvä vaihtoehto. Taidat kuitenkin pelätä sitä, etkä luota itseesi.
Ystäväni erosi itseinhoisesta, itsetuhoisuudella uhkailevasta miehestään. Hyvät seuraukset. Mies oli muutaman viikon pohjilla, kokosi itsensä, hakeutui viimein hoitoon ja myös opiskelemaan, sai hyvän työpaikan ja myös uuden kumppanin.En ihmisestä eroa jota rakastan.
Anonyymi kirjoitti:
Ystäväni erosi itseinhoisesta, itsetuhoisuudella uhkailevasta miehestään. Hyvät seuraukset. Mies oli muutaman viikon pohjilla, kokosi itsensä, hakeutui viimein hoitoon ja myös opiskelemaan, sai hyvän työpaikan ja myös uuden kumppanin.Noh minulla toinen kokemus muutenkin erosta kun valehteli jatkuvasti yritin erota suhteen alussa uhkas tappaa ja uhkasin sitten itsekin, yritti tappaa itsensä lupasin itseni tappaa ettei tarvitse olla sen kanssa . se veteli lääkkeensä silmien edessä ja vedin omani. Toinen alkoi näkemään harhoja ja aloin katumaan soitin apua. Joutui sydänkoneeseen sain lääkehiiltä ja lopulta sitten oltiin vierekkäin samassa sairaalapedissä.
En halua lääkkeitä enää sekoittaa tätä kyllä se on vähentynyt aikalailla loppunut. Ne on vain lyhyt aikaisia harvoin mutta erittäin itselle vaikeita katsella rinnalla.
Joka kerta toivon olevan viimeinen eiköhän nyt ollut.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
En ihmisestä eroa jota rakastan.
Tuo on itsetuhoista.
Anonyymi kirjoitti:
Ystäväni erosi itseinhoisesta, itsetuhoisuudella uhkailevasta miehestään. Hyvät seuraukset. Mies oli muutaman viikon pohjilla, kokosi itsensä, hakeutui viimein hoitoon ja myös opiskelemaan, sai hyvän työpaikan ja myös uuden kumppanin.Silloin myös otin yhteyttä ensimmäisen kerran tänne koska alkoi uhkailemaan hengellä ja kysyin neuvoa keskustelu sivulta ja sain saman neuvon ettei ne ikinä itselleen mitään eroa vaan.
Ei se niin mennyt.Anonyymi kirjoitti:
Ystäväni erosi itseinhoisesta, itsetuhoisuudella uhkailevasta miehestään. Hyvät seuraukset. Mies oli muutaman viikon pohjilla, kokosi itsensä, hakeutui viimein hoitoon ja myös opiskelemaan, sai hyvän työpaikan ja myös uuden kumppanin.Ettei tuollainen meille käynyt päinvastoin jouduin synkempään tilanteeseen 7vuotta riitelyä alusta. Pitkä 19vuoden jo suhde takana kyllä siinä tulee muutettua toinen läpi kotasin. Parempaan päin vain menty vaikka ei se siltä tunnu.
Anonyymi kirjoitti:
Ystäväni erosi itseinhoisesta, itsetuhoisuudella uhkailevasta miehestään. Hyvät seuraukset. Mies oli muutaman viikon pohjilla, kokosi itsensä, hakeutui viimein hoitoon ja myös opiskelemaan, sai hyvän työpaikan ja myös uuden kumppanin.Kuin oon sanonut oon pelännyt kuolemaan pitempää kuin koronaa eikä se palsta kiusaamiseksi tuleminen ole kivaa siihen päälle kun haluaa ihmiset voi hyvin kun tietää miten se vaikuttaa.
valtakunta kirjoitti:
Silloin myös otin yhteyttä ensimmäisen kerran tänne koska alkoi uhkailemaan hengellä ja kysyin neuvoa keskustelu sivulta ja sain saman neuvon ettei ne ikinä itselleen mitään eroa vaan.
Ei se niin mennyt.Hei valtakunta kuule, Lineri on oikeassa. Sun miehenn täytyy ja pitää saada apua.
Meillä liittyy tämä ihan lakiin, merkit itsetuhoisuudesta. tarvittaessa peruste pakkohoitopäätökselle.
Kai sinä ymmärrät, että hän ei voi sellaisenaan olla perheen tuki ja turva? Hänen täytyy saada oikeata mentaalipuolen apua, ja todella nopeasti. Ei hän voi pelotella vaimoa ja lapsia tuollaisilla.
Viitteitäkin itsetuhoisuudesta, on toimittava. Heti. Vaikka se häijyltä tuntuukiin. Joskus vain niille rakkaille ihmisille pitää pystyy olemaan hetken julma, mutta tärkeämpää on hänen saada apua. Sairauden mahdolistaminen ei häntä paranna, ei nuo itsekseen mene. Monet parit tekevät sen juuri siksi, etteivät uskalla, kun toinen kieltää, mutta siinä he tekevät virheen.Anonyymi kirjoitti:
Ystäväni erosi itseinhoisesta, itsetuhoisuudella uhkailevasta miehestään. Hyvät seuraukset. Mies oli muutaman viikon pohjilla, kokosi itsensä, hakeutui viimein hoitoon ja myös opiskelemaan, sai hyvän työpaikan ja myös uuden kumppanin.En vaan jaksaisi turhia kun kaikki hyvin ei se koulu niin tärkeä ole jos ei onnistu niin ei onnistu kunhan voi hyvin ja perhe voi hyvin. Ei sitä itseä tarvitse inhota.
elisakettu kirjoitti:
Hei valtakunta kuule, Lineri on oikeassa. Sun miehenn täytyy ja pitää saada apua.
Meillä liittyy tämä ihan lakiin, merkit itsetuhoisuudesta. tarvittaessa peruste pakkohoitopäätökselle.
Kai sinä ymmärrät, että hän ei voi sellaisenaan olla perheen tuki ja turva? Hänen täytyy saada oikeata mentaalipuolen apua, ja todella nopeasti. Ei hän voi pelotella vaimoa ja lapsia tuollaisilla.
Viitteitäkin itsetuhoisuudesta, on toimittava. Heti. Vaikka se häijyltä tuntuukiin. Joskus vain niille rakkaille ihmisille pitää pystyy olemaan hetken julma, mutta tärkeämpää on hänen saada apua. Sairauden mahdolistaminen ei häntä paranna, ei nuo itsekseen mene. Monet parit tekevät sen juuri siksi, etteivät uskalla, kun toinen kieltää, mutta siinä he tekevät virheen.Ymmärrän, että tämä voi tuntua vaikealta.
Mutta ajattelepa nyt sen vastuullisen aikuisen silmin tätä. Hän ei ole hyvä esimerkki nyt lapsillleen. Ja hän pelottelee sinua. Se tekee olosi turvattomaksi, pian koko perhe tuntee olonsa turvattomaksi.
Virtahepo olosuoneessa.elisakettu kirjoitti:
Hei valtakunta kuule, Lineri on oikeassa. Sun miehenn täytyy ja pitää saada apua.
Viitteitäkin itsetuhoisuudesta, on toimittava. Heti. Vaikka se häijyltä tuntuukiin. Joskus vain niille rakkaille ihmisille pitää pystyy olemaan hetken julma, mutta tärkeämpää on hänen saada apua. Sairauden mahdolistaminen ei häntä paranna, ei nuo itsekseen mene. Monet parit tekevät sen juuri siksi, etteivät uskalla, kun toinen kieltää, mutta siinä he tekevät virheen.Hei nyt järki käteen asia on ohi ja ymmärretävää tunne tuskat eikä ne ole pysyviä.
elisakettu kirjoitti:
Viitteitäkin itsetuhoisuudesta, on toimittava. Heti. Vaikka se häijyltä tuntuukiin. Joskus vain niille rakkaille ihmisille pitää pystyy olemaan hetken julma, mutta tärkeämpää on hänen saada apua. Sairauden mahdolistaminen ei häntä paranna, ei nuo itsekseen mene. Monet parit tekevät sen juuri siksi, etteivät uskalla, kun toinen kieltää, mutta siinä he tekevät virheen.Eli sinun mielestä ihminen kärsinyt lapsuuden ettei saisi elää normaalia elämää. Mietippä nyt mikä tekee terveeksi kyllä ne onnistumisen merkit ja onnellinen ympäristö. Puhunko lapsille näistä en minä kirjaan tänne. Koska minunkin on oltava johon mihinkä ruksata huoleni.
valtakunta kirjoitti:
Hei nyt järki käteen asia on ohi ja ymmärretävää tunne tuskat eikä ne ole pysyviä.
Jaa. Tuossa kun kommentoit aiemmin ettet jaksaisi tilannetta, arvelin tilanteen olevan vielä ilmassa, jollain tavalla.
Mutta jos tälläistä uhkailua on ollut vaikka viime aikoina, tilanne ei suinkaan ole ohi. Siihen pitää puuttua.valtakunta kirjoitti:
Eli sinun mielestä ihminen kärsinyt lapsuuden ettei saisi elää normaalia elämää. Mietippä nyt mikä tekee terveeksi kyllä ne onnistumisen merkit ja onnellinen ympäristö. Puhunko lapsille näistä en minä kirjaan tänne. Koska minunkin on oltava johon mihinkä ruksata huoleni.
Hei, en ole vihollisesi. Minä toivoisin, että perheesi saisi elää normaalia, turvallista elämää. Minä vain sain sen vaikutelman, että isä on heikoilla. Heikkohan tarvitsee tukea. Ei se ole häpeä. Eli ei ongelmaa pidä kieltää, peitellä tai piilottaa maton alle. Siis jos on ongelma.
Minusta on hyvä, että pystyt puhumaan huolistasi, vaikka tänne. Se on oikein hyvä. Ei lapsia pidä kuormittaa, he eivät ole aikuisen vastuussa. Mutta jos ongelmia on, he aistivat ilmapiirin.elisakettu kirjoitti:
Hei, en ole vihollisesi. Minä toivoisin, että perheesi saisi elää normaalia, turvallista elämää. Minä vain sain sen vaikutelman, että isä on heikoilla. Heikkohan tarvitsee tukea. Ei se ole häpeä. Eli ei ongelmaa pidä kieltää, peitellä tai piilottaa maton alle. Siis jos on ongelma.
Minusta on hyvä, että pystyt puhumaan huolistasi, vaikka tänne. Se on oikein hyvä. Ei lapsia pidä kuormittaa, he eivät ole aikuisen vastuussa. Mutta jos ongelmia on, he aistivat ilmapiirin.Jaa-a mietippä kuinka minua on täälläkin kiusattu kyllä ne on tottunut näkemään minut itkemässä ja aina kun itken ne olettaankin itken kun minua kiusataan tai itken kun muistelen vanhoja.
Itkeminen on ihan normaalia hyvä vaan minulle hyvin tärkeätä lapsien hyvin vointi.elisakettu kirjoitti:
Minusta on hyvä, että pystyt puhumaan huolistasi, vaikka tänne. Se on oikein hyvä. Ei lapsia pidä kuormittaa, he eivät ole aikuisen vastuussa. Mutta jos ongelmia on, he aistivat ilmapiirin.Kunhan nyt et provoidu noiden nostattamisesta. Muutenkin jos minä haluan pois kyllä minä varmistan lapset on hyvässä kodissa.
valtakunta kirjoitti:
Kunhan nyt et provoidu noiden nostattamisesta. Muutenkin jos minä haluan pois kyllä minä varmistan lapset on hyvässä kodissa.
Itkeminen on hyvä. Minusta ainakin. Kyllä mullakin on itkua riittänyt.
Minä sain sen vaikutelman että olet huolissasi miehestäsi. Ymmärrä etten halua pahaa, loukata tai tarkoitus ei ole kiusata. Jos hänellä on taipumusta tuoda esille asioita itsetuhoisuudesta, niin kyllä siihen kannattaisi hankkia apua.
Mistäkö tiedän? Olen nähnyt ihan riittävästi vainajia masennusten jäljiltä. Samoin olen nähnyt riittävästi masentuneen perheen ongelmia siinä painostavassa olosuhteessa, mikä siinä piinaa. Se on piinavaa. Puolisolle, lapsille, vanhemmille, ympäristölle. Ongelman piilottelu ei poista sitä tulehduksellista ilmapiiriä.
Hei ja jos sulla itselläsi on vaikeaa, niin ota yhteyttä vaikka nimettömään linjaan. Valtakunta, ihan hyvällä tämän haluan sanoa. Minä ainakin otan tuon tilanteen vakavasti.elisakettu kirjoitti:
Minä sain sen vaikutelman että olet huolissasi miehestäsi. Ymmärrä etten halua pahaa, loukata tai tarkoitus ei ole kiusata. Jos hänellä on taipumusta tuoda esille asioita itsetuhoisuudesta, niin kyllä siihen kannattaisi hankkia apua.
Mistäkö tiedän? Olen nähnyt ihan riittävästi vainajia masennusten jäljiltä. Samoin olen nähnyt riittävästi masentuneen perheen ongelmia siinä painostavassa olosuhteessa, mikä siinä piinaa. Se on piinavaa. Puolisolle, lapsille, vanhemmille, ympäristölle. Ongelman piilottelu ei poista sitä tulehduksellista ilmapiiriä.
Hei ja jos sulla itselläsi on vaikeaa, niin ota yhteyttä vaikka nimettömään linjaan. Valtakunta, ihan hyvällä tämän haluan sanoa. Minä ainakin otan tuon tilanteen vakavasti.Ongelman piiloittelu? olen puhunut tästä ihan viimeksi sairaalassa miehen kanssa koska silloinkin liitoksissa siihen koulun käyntiin 3vuotta sitten.
elisakettu kirjoitti:
Hei ja jos sulla itselläsi on vaikeaa, niin ota yhteyttä vaikka nimettömään linjaan. Valtakunta, ihan hyvällä tämän haluan sanoa. Minä ainakin otan tuon tilanteen vakavasti.Huoli minulla monesta koko Suomestakin koronankin asioissa , eikä hallitus ole putkassa vaikka kuinka ilmoittelen.
elisakettu kirjoitti:
Hei ja jos sulla itselläsi on vaikeaa, niin ota yhteyttä vaikka nimettömään linjaan. Valtakunta, ihan hyvällä tämän haluan sanoa. Minä ainakin otan tuon tilanteen vakavasti.Jännä kun saavat vapautuksia omista ristiriitaista ohjeistaan, ettei joutunut oikeuteen sanna marin jouluun viihteilystään.
valtakunta kirjoitti:
Ongelman piiloittelu? olen puhunut tästä ihan viimeksi sairaalassa miehen kanssa koska silloinkin liitoksissa siihen koulun käyntiin 3vuotta sitten.
Ongelman piilottelu, yleisessä mielessä. En puhunut juuri teidän tilanteestanne.
Hänellä on siis ollut kontakti? Se on ihan hyvä. Auttaisiko sinua edes, jos ottaisit yhteyttä jonnekin, missä mihesi on puhunut? Toisit esille niitä huolia, joita ehkä kotona on. Koska kyllä sinunkin turvalisuuden tunne pitäisi säilyä. Eihän se nyt ihan taida olla?
Mun on ihan pakko kysyä, pelottaako sinua valtakunta?elisakettu kirjoitti:
Ongelman piilottelu, yleisessä mielessä. En puhunut juuri teidän tilanteestanne.
Hänellä on siis ollut kontakti? Se on ihan hyvä. Auttaisiko sinua edes, jos ottaisit yhteyttä jonnekin, missä mihesi on puhunut? Toisit esille niitä huolia, joita ehkä kotona on. Koska kyllä sinunkin turvalisuuden tunne pitäisi säilyä. Eihän se nyt ihan taida olla?
Mun on ihan pakko kysyä, pelottaako sinua valtakunta?Kontakti. ei pojan ongelmissa puhuttiin koska koulu painottaa paljon kyseinen asia liitoksissa täysin miehen koulunkäyntiin nyt se meni nurin urapolku joten seinä tuli vastaan.
Ei en puhu sen vuoksi että pelottaa, miten voi pelottaa kun toimin oikein. En pyri toimimaan väärin.valtakunta kirjoitti:
Kontakti. ei pojan ongelmissa puhuttiin koska koulu painottaa paljon kyseinen asia liitoksissa täysin miehen koulunkäyntiin nyt se meni nurin urapolku joten seinä tuli vastaan.
Ei en puhu sen vuoksi että pelottaa, miten voi pelottaa kun toimin oikein. En pyri toimimaan väärin.Niin tulisiko siis miehellesi pettymys pintaan? Aika ymmärrettävää, jos on reagoinut voimakkaasti. Ilmeisesti kova pala.
Minä nyt vain jostain syystä käsityksen, että hän saattaa olla itsetuhoinen. Joku kommentti kai, Korjaa ihmeessä jos olen erehtynyt.
Mutta siksihän mulla tulikin huoli sinusta. On vaikeaa elää sellaisessa ilmapiirissä, jossa joku on ahdistunut, masentunut. Se on kuin syöpä. Lopulta kaikki vaikenevat. Ja kaikki ympäriltä sairastuvat. Tämä siis, minkä olen monesti joutunut näkemään.
Kysyin pelottaako sinua siksi, että pelottaako sinua että hän voisi tehdä jotain itselleen? Tai pelottaako sinua jokin hänen käytöksessään?elisakettu kirjoitti:
Mun on ihan pakko kysyä, pelottaako sinua valtakunta?Pelko on vähän kuin sanoa luottamus ei ole ollut enkä taas noissa asioissa vie luottamusta. Se että toinen kuolee tai vaihtaa naista koska koen olevan huono kun ei halua elää kanssani vaikka väittää toista. Tottakai se elää läsnä toisen kuoleman pelko vaikka ei puhu niin minulle.
En vaan jaksa käytännössä. Täytyy vaan pyytää voisi edes sitten auttaa minut jaloilleen sitten eroo pitää etäällä meidät, jos haluaa sitten päättää päättäkööt elämänsä kunhan se ei tapahdu että olemme sen elämässä.
Kaikki vaiheet käytynä
Jos on ihan pakko sitten saaneen tahtonsa.valtakunta kirjoitti:
Pelko on vähän kuin sanoa luottamus ei ole ollut enkä taas noissa asioissa vie luottamusta. Se että toinen kuolee tai vaihtaa naista koska koen olevan huono kun ei halua elää kanssani vaikka väittää toista. Tottakai se elää läsnä toisen kuoleman pelko vaikka ei puhu niin minulle.
En vaan jaksa käytännössä. Täytyy vaan pyytää voisi edes sitten auttaa minut jaloilleen sitten eroo pitää etäällä meidät, jos haluaa sitten päättää päättäkööt elämänsä kunhan se ei tapahdu että olemme sen elämässä.
Kaikki vaiheet käytynä
Jos on ihan pakko sitten saaneen tahtonsa.Mielestäni on tavattoman julmaa, jos puoliso (tai muu läheinen) pelottelee toista kuolemallaan.
Mun elämässähän se on ihan todellista, mutta tähän ei liity vapaaehtoisuutta.
Mutta se pelko voi aiheuttaa esimerkiksi lamaantumista. Ei huomaa enää kaikkia tärkeitä asioita. Tulee unohduksia. Saattaa sosiaaliset kontakti muuttua vähisiksi. Lopulta elää vain siinä hiljaisuudessa.
Itselläni on se etu puolellani, että tässä ei nyt ole muita huolehdittavia. Sinun tapauksessasi taas niitä huollettavia on monta.
Sinä et voi kantaa yhtä aikusita ja kahdeksan lasta. Kun sun pitää kantaa itsesikin. Minä tiedän miltä tuntuu elää masentuneen ihmisen kanssa. Minusta se on helvettiä. Ikinä ei voi tietää, missä seuraava räjähdys tapahtuu. Ja mitä tapahtuu.
Siksi miehesi täytyy hankkia itselleen apua. Eihän voi työntää tälläisiä pelkoja taakaksi sinulle, tärkeimmälle, elämänkumppanille.elisakettu kirjoitti:
Mielestäni on tavattoman julmaa, jos puoliso (tai muu läheinen) pelottelee toista kuolemallaan.
Mutta se pelko voi aiheuttaa esimerkiksi lamaantumista. Ei huomaa enää kaikkia tärkeitä asioita. Tulee unohduksia. Saattaa sosiaaliset kontakti muuttua vähisiksi. Lopulta elää vain siinä hiljaisuudessa.
Itselläni on se etu puolellani, että tässä ei nyt ole muita huolehdittavia. Sinun tapauksessasi taas niitä huollettavia on monta.
Sinä et voi kantaa yhtä aikusita ja kahdeksan lasta. Kun sun pitää kantaa itsesikin. Minä tiedän miltä tuntuu elää masentuneen ihmisen kanssa. Minusta se on helvettiä. Ikinä ei voi tietää, missä seuraava räjähdys tapahtuu. Ja mitä tapahtuu.
Siksi miehesi täytyy hankkia itselleen apua. Eihän voi työntää tälläisiä pelkoja taakaksi sinulle, tärkeimmälle, elämänkumppanille.Kyllä minusta se kiltimpää kun tietää puhua toista yli tunteesta mutta ei siihen pysty valmistautuu ikinä.
Onhan hänen isänsä kuollut puoli vuotta sitten, koulu mennyt päin honkia, korona jyllännyt ja huolehtii vähäisten rahojen käytöstä pääsääntöisesti. Hänellä on monta syytä kärsiä, eikä tässä nyt lohduttanut kun lapsi kertoi uuden kaverinsa itsemurha yrityksestä kun vanhemmat vienyt sen lapsen sairaalaan. Myös pojan muutaman vuotta aiemmin tukihenkilö tappoi itsensä ja oltiin kriisi koulussa ja myös siltä jolta sain vaatteita sillä kaksi naista kuollut lyhyessä aikaan toinen vuotta aiemmin itsemurhaan ja toinen olisi pelastettu kun pääkuvattu mutta kuoli.
Luulen nyt vaan asiat nousi pintaa ja se saan minunkin voimat vähiin kuin joku antaisi voimaa.valtakunta kirjoitti:
Kyllä minusta se kiltimpää kun tietää puhua toista yli tunteesta mutta ei siihen pysty valmistautuu ikinä.
Onhan hänen isänsä kuollut puoli vuotta sitten, koulu mennyt päin honkia, korona jyllännyt ja huolehtii vähäisten rahojen käytöstä pääsääntöisesti. Hänellä on monta syytä kärsiä, eikä tässä nyt lohduttanut kun lapsi kertoi uuden kaverinsa itsemurha yrityksestä kun vanhemmat vienyt sen lapsen sairaalaan. Myös pojan muutaman vuotta aiemmin tukihenkilö tappoi itsensä ja oltiin kriisi koulussa ja myös siltä jolta sain vaatteita sillä kaksi naista kuollut lyhyessä aikaan toinen vuotta aiemmin itsemurhaan ja toinen olisi pelastettu kun pääkuvattu mutta kuoli.
Luulen nyt vaan asiat nousi pintaa ja se saan minunkin voimat vähiin kuin joku antaisi voimaa.Paljon kuormaa teillä, en yhtään ihmettele jos olette väsyneitä.
Olisi tärkeää, että saisitte puhua noista vaivaavista asioista. Se on hyvä, jos sinä pystyt vaikka tänne avautumaan. Pystyykö mies puhumaan muille kuin sinulle? Lasten taas on saatava pystyä kesksutelemaan noista kokemuksista turvallisesti teidän kanssa, se on ihan välttämätöntä. Traagisia kokemksia lapsille.
Minä en tiedä mitä teidän tapauksessa on ne käytännön voimavarat jotka auttaisi. Pikkuinen henkinen tuki alkuun, että voimat riittäisi taas siihen koulunkäyntiin. Uutta yritystä vaan. Jos voimavarat ei riitä, niin sitten on ensin hoidettava se pää. Että taas jaksaa.
Minun käsitykseni mukaan ihminen pystyäkseen rakastamaan toista, on ensin rakastettava itseään. Masennuksessa on kyse eräänlaisesta itsevihasta.
Onko masentuneen rakkaus toisia kohtaan sitten aitoa? Minä en tuota osaa sanoa. Mutta hyvin monesti tämä ihminen pystyy aiheuttamaan vahinkoa läheisilleen.
Se voisi olla ihan hyvä että sinäkin saisit sitä voimaa. Voisit vaikka kokeeksi soittaa sinne nollalinjaan. Uskon että pystyt paremmin puhumaan ongelmistasi, ei tule niin helposti väärinkäsityksiä. Ja mikä tärkeintä, sua kuunnellaan. Ja ihan oikeat ammattilaiset voivat tarvittaessa neuvoa sinua. Eikä kukaan tee mitään väkisin, jos se sinua pelottaa.
Saisit hieman kevennettyä sitä taakkaasi.elisakettu kirjoitti:
Paljon kuormaa teillä, en yhtään ihmettele jos olette väsyneitä.
Olisi tärkeää, että saisitte puhua noista vaivaavista asioista. Se on hyvä, jos sinä pystyt vaikka tänne avautumaan. Pystyykö mies puhumaan muille kuin sinulle? Lasten taas on saatava pystyä kesksutelemaan noista kokemuksista turvallisesti teidän kanssa, se on ihan välttämätöntä. Traagisia kokemksia lapsille.
Minä en tiedä mitä teidän tapauksessa on ne käytännön voimavarat jotka auttaisi. Pikkuinen henkinen tuki alkuun, että voimat riittäisi taas siihen koulunkäyntiin. Uutta yritystä vaan. Jos voimavarat ei riitä, niin sitten on ensin hoidettava se pää. Että taas jaksaa.
Minun käsitykseni mukaan ihminen pystyäkseen rakastamaan toista, on ensin rakastettava itseään. Masennuksessa on kyse eräänlaisesta itsevihasta.
Onko masentuneen rakkaus toisia kohtaan sitten aitoa? Minä en tuota osaa sanoa. Mutta hyvin monesti tämä ihminen pystyy aiheuttamaan vahinkoa läheisilleen.
Se voisi olla ihan hyvä että sinäkin saisit sitä voimaa. Voisit vaikka kokeeksi soittaa sinne nollalinjaan. Uskon että pystyt paremmin puhumaan ongelmistasi, ei tule niin helposti väärinkäsityksiä. Ja mikä tärkeintä, sua kuunnellaan. Ja ihan oikeat ammattilaiset voivat tarvittaessa neuvoa sinua. Eikä kukaan tee mitään väkisin, jos se sinua pelottaa.
Saisit hieman kevennettyä sitä taakkaasi."Minun käsitykseni mukaan ihminen pystyäkseen rakastamaan toista, on ensin rakastettava itseään. Masennuksessa on kyse eräänlaisesta itsevihasta."
Minä elän vain muiden takia koska rakastan muita minkä vuoksi olen elossa heidän takiaan muuten olisin jo luovuttanut.
Ettei se nyt ihan noinkaan mene jännä kun olen kuullut mutta asia menee noin että lopetin itsetuhoisuuteni lapsieni takia koska näin elämän liekin heissä.valtakunta kirjoitti:
Kyllä minusta se kiltimpää kun tietää puhua toista yli tunteesta mutta ei siihen pysty valmistautuu ikinä.
Luulen nyt vaan asiat nousi pintaa ja se saan minunkin voimat vähiin kuin joku antaisi voimaa.Kyseinen tukihenkilö ei sitten ollut sama jolta kuoli kaksi naista lyhyessä aikaa kun kirjoitin "myös siltä jolta sain vaatteita sillä kaksi naista kuollut lyhyessä aikaan toinen vuotta aiemmin itsemurhaan ja toinen olisi pelastettu kun pääkuvattu mutta kuoli
Noh itse kyllä panostanut siihen että ihmisillä on hyvä kun maailmassa niin paljon pahaa muutenkin. Ehkä varmaan kun muu maailma tulessa.
Itse koen vain parhaimmaksi voimaksi tukea ihmisiä. Sen vuoksi oon täällä mutta myös minäkin käyn siellä syvässä päässä. Kunhan nyt ihmiset tajuaisi lopettaa satuttaminen. Kyllä ne osuu sitten niihin heikompiin jotka ei jaksa, ei se suojele ketään. Rasittamista on tullut ihan liikaa että suutuinkin kouluun päin vian etsimistä aina perheestä. Kyllä se vika on koulussa.
Lapsille netti kuulu olla k-18 tai valvonnan alla.elisakettu kirjoitti:
Paljon kuormaa teillä, en yhtään ihmettele jos olette väsyneitä.
Saisit hieman kevennettyä sitä taakkaasi.Puhuminen minulla on kielellinen erityisvaikeus. Minä käyn muutenkin sosiaalityöntekijä minulle aikuiselle oma sosiaalityöntekijä, pyysin sen sanoinkin haluan mielummin opiskeluun pistään ylimääräisen ajan kuin kirjoittaa nettiin kerroin myös kun minua ahdistaa kerron nettiin kaikki on tiedossa ja myös kiusaaminen.
valtakunta kirjoitti:
Kyseinen tukihenkilö ei sitten ollut sama jolta kuoli kaksi naista lyhyessä aikaa kun kirjoitin "myös siltä jolta sain vaatteita sillä kaksi naista kuollut lyhyessä aikaan toinen vuotta aiemmin itsemurhaan ja toinen olisi pelastettu kun pääkuvattu mutta kuoli
Noh itse kyllä panostanut siihen että ihmisillä on hyvä kun maailmassa niin paljon pahaa muutenkin. Ehkä varmaan kun muu maailma tulessa.
Itse koen vain parhaimmaksi voimaksi tukea ihmisiä. Sen vuoksi oon täällä mutta myös minäkin käyn siellä syvässä päässä. Kunhan nyt ihmiset tajuaisi lopettaa satuttaminen. Kyllä ne osuu sitten niihin heikompiin jotka ei jaksa, ei se suojele ketään. Rasittamista on tullut ihan liikaa että suutuinkin kouluun päin vian etsimistä aina perheestä. Kyllä se vika on koulussa.
Lapsille netti kuulu olla k-18 tai valvonnan alla.Tuohon suojeluun on hyvä liittää tieto oikean ja väärän erosta. Siksi kaikkea tietoa ei ole hyvä pantatakaan.
Tarkoitan siis, että lapsi oppii tunnistamaan tilanteita. Näin heitä vaikeammin hyväksikäytetään ja oppivat välttämään hankaluuksia kun tunnistavat merkkejä. Koska sen lapsen pitää oppia itse oivaltamaan tämä ja tekemään valintoja.elisakettu kirjoitti:
Tuohon suojeluun on hyvä liittää tieto oikean ja väärän erosta. Siksi kaikkea tietoa ei ole hyvä pantatakaan.
Tarkoitan siis, että lapsi oppii tunnistamaan tilanteita. Näin heitä vaikeammin hyväksikäytetään ja oppivat välttämään hankaluuksia kun tunnistavat merkkejä. Koska sen lapsen pitää oppia itse oivaltamaan tämä ja tekemään valintoja.Noh kyllä minä kiellän jotka hyväksi käyttää kaverit näin tein vasta ikään kun ostettiin uusia stressi leluja heti näkivät heti ja puolet vietiin vaihtoi paperi stressileluihin. Suutuin asiasta vasta keräsivät hänelle erikseen pulloja että saa se rahaa.
Joten kielsin kaveruuden ja kerroin mitä tapahtui lapselle mitä myös on käynyt toisille. . Me ei oteta niitä rahoja vastaan, että toisen hyvyyttä ei saa hyväksi käyttää käytiin lapseni kanssa keskustelu.
ei kiinnosta kuinka pitkä kaveruus ollut, jos lapseni haluaa eroon perheestä että sekin onnistuu mutta en halua sitä ihmistä lähelle minun perhettä.Minulle riittää. Myös sekin että lapsen kaveri on mestari potkunyrkkeilyssö, joten en lähtisi sitten edes suututtaa minun lapsille en opeta nyrkistä asetta joten en halua lähelle.
Oivaltamaan kyllä minä opetan oivaltamaan rakkaushuijarit ja muut olen tänne paljon opettanut.elisakettu kirjoitti:
Tuohon suojeluun on hyvä liittää tieto oikean ja väärän erosta. Siksi kaikkea tietoa ei ole hyvä pantatakaan.
Tarkoitan siis, että lapsi oppii tunnistamaan tilanteita. Näin heitä vaikeammin hyväksikäytetään ja oppivat välttämään hankaluuksia kun tunnistavat merkkejä. Koska sen lapsen pitää oppia itse oivaltamaan tämä ja tekemään valintoja.Minulle on aivan sama mitä sanot mutta minä ohjaan lapsiani mutta jokaisella on oikeus poistua mutta minä suojelen. Luuletko että olisin muuten hoitoon miestä ohjannut? Kyllä minä ohjasin mutta minuun sattuu vaikka tunnun vahvalta mutta olen vaan vahva lasten takia.
valtakunta kirjoitti:
Noh kyllä minä kiellän jotka hyväksi käyttää kaverit näin tein vasta ikään kun ostettiin uusia stressi leluja heti näkivät heti ja puolet vietiin vaihtoi paperi stressileluihin. Suutuin asiasta vasta keräsivät hänelle erikseen pulloja että saa se rahaa.
Joten kielsin kaveruuden ja kerroin mitä tapahtui lapselle mitä myös on käynyt toisille. . Me ei oteta niitä rahoja vastaan, että toisen hyvyyttä ei saa hyväksi käyttää käytiin lapseni kanssa keskustelu.
ei kiinnosta kuinka pitkä kaveruus ollut, jos lapseni haluaa eroon perheestä että sekin onnistuu mutta en halua sitä ihmistä lähelle minun perhettä.Minulle riittää. Myös sekin että lapsen kaveri on mestari potkunyrkkeilyssö, joten en lähtisi sitten edes suututtaa minun lapsille en opeta nyrkistä asetta joten en halua lähelle.
Oivaltamaan kyllä minä opetan oivaltamaan rakkaushuijarit ja muut olen tänne paljon opettanut.Tai noh rakkaushuijarit kyllä se harmaaritari se opasti ja olin samaa mieltä asiasta.
elisakettu kirjoitti:
Tarkoitan siis, että lapsi oppii tunnistamaan tilanteita. Näin heitä vaikeammin hyväksikäytetään ja oppivat välttämään hankaluuksia kun tunnistavat merkkejä. Koska sen lapsen pitää oppia itse oivaltamaan tämä ja tekemään valintoja.Sen vuoksi tykkääHarmaaritarista kun se suojelee vaikka moni ei tykkää. Sen vuoksi tykkään hänestö kovasti.
valtakunta kirjoitti:
Noh kyllä minä kiellän jotka hyväksi käyttää kaverit näin tein vasta ikään kun ostettiin uusia stressi leluja heti näkivät heti ja puolet vietiin vaihtoi paperi stressileluihin. Suutuin asiasta vasta keräsivät hänelle erikseen pulloja että saa se rahaa.
Oivaltamaan kyllä minä opetan oivaltamaan rakkaushuijarit ja muut olen tänne paljon opettanut.Miten olet opettanut lapsesi puolustautumaan?
Mietin vain sitä kun koulukiusaminen on aika yleistä. Ja sitten joka kaupunki on täynnä jengiterroria. Ja lapsiakin ahdistellaan seksuaalisesti.valtakunta kirjoitti:
Minulle on aivan sama mitä sanot mutta minä ohjaan lapsiani mutta jokaisella on oikeus poistua mutta minä suojelen. Luuletko että olisin muuten hoitoon miestä ohjannut? Kyllä minä ohjasin mutta minuun sattuu vaikka tunnun vahvalta mutta olen vaan vahva lasten takia.
Minä en epäile ettetkö suojelisi lapsiasi. Se vain, että heidän on opittava selviytymään itsenäisesti, ilman apuasi. Ja tekemän omat ratkaisunsa eri tilanteissa.
Olisi tietysti somaa, että maailma olisi turvallinen. Mutta kun se ei ole.elisakettu kirjoitti:
Miten olet opettanut lapsesi puolustautumaan?
Mietin vain sitä kun koulukiusaminen on aika yleistä. Ja sitten joka kaupunki on täynnä jengiterroria. Ja lapsiakin ahdistellaan seksuaalisesti.Miten olet opettanut lapsesi puolustautumaan?
Kertomaan ja pakenemaan.elisakettu kirjoitti:
Mietin vain sitä kun koulukiusaminen on aika yleistä. Ja sitten joka kaupunki on täynnä jengiterroria. Ja lapsiakin ahdistellaan seksuaalisesti.Lapseni ei käy missään, missä en tiedä heidän olevan.
Muutenkin lapset on parhaita kavereita keskenään.
Muutenkin kun viimeksi lapsi löysi aseen kaverinsa kanssa soitti poliisille ja poliisi kertoi aseen olevan oikea.elisakettu kirjoitti:
Mietin vain sitä kun koulukiusaminen on aika yleistä. Ja sitten joka kaupunki on täynnä jengiterroria. Ja lapsiakin ahdistellaan seksuaalisesti.Kyllä lapseni olen opettanut rehelliseksi että sen vuoksi heistä paistaa myös läpi ettei osaa säilyttää salaisuuksia. Sen vuoksi meitä vanhempia epäillään ihan mistä tahansa kun he paistavat läpi mitä koulussa tapahtuu.
elisakettu kirjoitti:
Minä en epäile ettetkö suojelisi lapsiasi. Se vain, että heidän on opittava selviytymään itsenäisesti, ilman apuasi. Ja tekemän omat ratkaisunsa eri tilanteissa.
Olisi tietysti somaa, että maailma olisi turvallinen. Mutta kun se ei ole.Kuule jos minuakin oltais opetettu lapsena ja ohjattu en olisi köyhä. Lapsille vahvistuu opitut pohjat valmiiksi piiretyille viivoille ne vahvistuu mallittamisen pohjalta.
Moraali kasvaa myöhäisemmässä lapsen kasvussa ja empatia.valtakunta kirjoitti:
Lapseni ei käy missään, missä en tiedä heidän olevan.
Muutenkin lapset on parhaita kavereita keskenään.
Muutenkin kun viimeksi lapsi löysi aseen kaverinsa kanssa soitti poliisille ja poliisi kertoi aseen olevan oikea.Lapsesi kasvavat. Sun pitää oivaltaa se, ettet voi pumpuloida heitä ikuisesti.
Mutta ilmeisesti sinä et koskaan ole kokenut lapsena, nuorena tai aikuisena väkivaltaa?
Ihan hyvä jos et ole. Harva on vain pystynyt suojautumaan niin hyvin. Itse olisin tarvinnut niitä puolustautumiskeinoja. Kukaan ei vain tullut opettaneeksi.
Lapsesi toimi muuten tuossa asetilanteessa erittäin hienosti. Se on muutenkin hyvä, että olet opettanut lapsillesi että pitää puhua, jos havaitsevat epäkohtia. Mykät lapset joutuvat enemmän kokemaan kaikenlaista kuviteltavissa olevaa väkivaltaa.elisakettu kirjoitti:
Olisi tietysti somaa, että maailma olisi turvallinen. Mutta kun se ei ole.Kuulen ihan uskomattomia asioita lapsilta mutta johtuen siitä kun olen luotettava heille ja rehellinen.
valtakunta kirjoitti:
Kuulen ihan uskomattomia asioita lapsilta mutta johtuen siitä kun olen luotettava heille ja rehellinen.
Hyvä että pystyvät, voivat ja saavat puhua sinulle. Vanhemmalta vaaditaan paljon, ollakseen se luotettava ja turvallinen. Ja miten pettymksiä pystyy käsittelemään.
elisakettu kirjoitti:
Lapsesi kasvavat. Sun pitää oivaltaa se, ettet voi pumpuloida heitä ikuisesti.
Mutta ilmeisesti sinä et koskaan ole kokenut lapsena, nuorena tai aikuisena väkivaltaa?
Ihan hyvä jos et ole. Harva on vain pystynyt suojautumaan niin hyvin. Itse olisin tarvinnut niitä puolustautumiskeinoja. Kukaan ei vain tullut opettaneeksi.
Lapsesi toimi muuten tuossa asetilanteessa erittäin hienosti. Se on muutenkin hyvä, että olet opettanut lapsillesi että pitää puhua, jos havaitsevat epäkohtia. Mykät lapset joutuvat enemmän kokemaan kaikenlaista kuviteltavissa olevaa väkivaltaa.Esikoiseni joutui en siltikään opettanut lasta lyömään sen vuoksi koulussa alkoi menee jumii ja piiloitui.
elisakettu kirjoitti:
Hyvä että pystyvät, voivat ja saavat puhua sinulle. Vanhemmalta vaaditaan paljon, ollakseen se luotettava ja turvallinen. Ja miten pettymksiä pystyy käsittelemään.
Ongelma oli juurikin se että juoksi kotio ja taas se oli kieletty ja tuli monesti kotio.
valtakunta kirjoitti:
Esikoiseni joutui en siltikään opettanut lasta lyömään sen vuoksi koulussa alkoi menee jumii ja piiloitui.
Niin harva vanhempi kai suosiikaan että lapsen pitäisi lyödä?
Mutta itseään on lupa puolustaa tarvittaessa. Kun esimerkiksi joutuu itseään isomman kaappaamaksi, on lupa pyristellä millä keinoin tahansa irti.
Ikävä kuulla lapsesta. Hänen olisi pitänyt osata tai uskaltaa kertoa se koulussa. Harmi.elisakettu kirjoitti:
Niin harva vanhempi kai suosiikaan että lapsen pitäisi lyödä?
Mutta itseään on lupa puolustaa tarvittaessa. Kun esimerkiksi joutuu itseään isomman kaappaamaksi, on lupa pyristellä millä keinoin tahansa irti.
Ikävä kuulla lapsesta. Hänen olisi pitänyt osata tai uskaltaa kertoa se koulussa. Harmi.Kyseessä on mykän tapaus rinnastettavissa
valtakunta kirjoitti:
Kyseessä on mykän tapaus rinnastettavissa
Harmi, todella harmi.
Mykkiä lapsia on paljon. Ja mykkiä aikuisia.elisakettu kirjoitti:
Harmi, todella harmi.
Mykkiä lapsia on paljon. Ja mykkiä aikuisia.Jumissa meni mykäksi eikä se puhe jää vielä mieleen hyvin. Se on sitä kielellistä erityisvaikeutta. Sen vuoksi vasta 5luokalla pystyi kertomaan kun toiseen kohdistettiin kiusaan. Sen vuoksi en tykkää että lasta ei auteta koulussa.
elisakettu kirjoitti:
Harmi, todella harmi.
Mykkiä lapsia on paljon. Ja mykkiä aikuisia.Myös väärin ymmärryksestä koko luokka ekalla hakkas lapseni koska kaikki kuvitteli olevan sankareita.
Lapsi laittoi. Ovea kiinni kun ajatteli meluhaittaa mutta joku oli tulossa ja jöivöt vetelemään ovea toinen oli ulkovaatteissa ja oli pelästynyt että jää luokan ulkopuolelle ja luokassa olevat supersankari katsoi että kiusaa hakkasivat poikani.
Lapsi halusi laittaa oven kiinni joka ei ollut lukossa koska poisti oven lukosta ja luokkalla ollut pelästy kun tuli sisälle ja oli ulkovaateet päällä.
Tämän vuoksi sanon vieläkin kun opetat lapsen lyömään lyöt lastani.
Olen hyvin vihainen.elisakettu kirjoitti:
Harmi, todella harmi.
Mykkiä lapsia on paljon. Ja mykkiä aikuisia.Lapset eivät ymmärrä asioita laajasta enkä sen vuoksi tykkää että satetaan vain poliisi voi köyttää voimakeinoja ja silti myös viimeksi minua kohtaan poliisi taas koki näytön vähäiseksi. Tämä kertoo vain siitä netissä ei kukaan suojele ei edes poliisi.
elisakettu kirjoitti:
Harmi, todella harmi.
Mykkiä lapsia on paljon. Ja mykkiä aikuisia.En osaa vedellä naruista että minua autetaan ja minua saa kiusata netissä. Tämä kertoo hyvin paljon asioiden laidan. Ainiin sen verta vielä pisti että olisivat hyvin kalliit ja menisi sakolla. Mietippä asiaa hetken eihän noihin rikosilmoitukseen mennyt yli 13vuotta. Minua kohdellaan siten tekisin hätäisesti.
Joten ihmisiä ei varsinkaan köyhiä suojella.elisakettu kirjoitti:
Harmi, todella harmi.
Mykkiä lapsia on paljon. Ja mykkiä aikuisia.Tai kohdellaa siten että olisin syylinen kiusaamiseeni. Eli voitte tietää ette ole turvassa. Todenäköisesti poliisi ei auta teitä edes hädässä.
valtakunta kirjoitti:
Lapset eivät ymmärrä asioita laajasta enkä sen vuoksi tykkää että satetaan vain poliisi voi köyttää voimakeinoja ja silti myös viimeksi minua kohtaan poliisi taas koki näytön vähäiseksi. Tämä kertoo vain siitä netissä ei kukaan suojele ei edes poliisi.
Minusta poliiseja on aivan liian vähän. Tarkoitan siis ihan katujengien kierteen katkaisussakin, esimerkkinä.
Nettipoliisien toiminta on kai aika pitkälti sidoksissa piilotettuun materiaaliin, mm lapsipornoon, rahanpesuun, rikossuunniiteluun, huumekaupaan...
Voimavarat menevät vakavien rikosten selvittelyyn. Eikä ne voimavarat edes riitä niihinkään.
Sama kai se on kaikilla julkisilla aloilla. Tehdään, mitä ennätetään, yhä kiivaamassa tahdissa. Mutta auttaminen ei riitä kaikille. Siksi pitäisi ohjata joitain resursseja, miten saadaan tarvepalveluiden kysyntä pienemmäksi. Olisihan ollut somempaa, jos sotaretkiin tarvitut varat olisi voitu käyttää vaikka lastensuojeluun, rikosten ehkäisyyn tai terveydenhuoltoon. Mutta kun ei, niin sitten olemme joko ilman palveluja. Tai pyrimme itse säästämään resursseja, että ne voidaan käyttää eniten apua tarvitsevalla.elisakettu kirjoitti:
Minusta poliiseja on aivan liian vähän. Tarkoitan siis ihan katujengien kierteen katkaisussakin, esimerkkinä.
Nettipoliisien toiminta on kai aika pitkälti sidoksissa piilotettuun materiaaliin, mm lapsipornoon, rahanpesuun, rikossuunniiteluun, huumekaupaan...
Voimavarat menevät vakavien rikosten selvittelyyn. Eikä ne voimavarat edes riitä niihinkään.
Sama kai se on kaikilla julkisilla aloilla. Tehdään, mitä ennätetään, yhä kiivaamassa tahdissa. Mutta auttaminen ei riitä kaikille. Siksi pitäisi ohjata joitain resursseja, miten saadaan tarvepalveluiden kysyntä pienemmäksi. Olisihan ollut somempaa, jos sotaretkiin tarvitut varat olisi voitu käyttää vaikka lastensuojeluun, rikosten ehkäisyyn tai terveydenhuoltoon. Mutta kun ei, niin sitten olemme joko ilman palveluja. Tai pyrimme itse säästämään resursseja, että ne voidaan käyttää eniten apua tarvitsevalla.Kyllä se poliisi on raamattu twiitin kimpussa. Mutta kun olen arvoton kuin kaikki muutkin olemme vain pelinappuloita.
elisakettu kirjoitti:
Sama kai se on kaikilla julkisilla aloilla. Tehdään, mitä ennätetään, yhä kiivaamassa tahdissa. Mutta auttaminen ei riitä kaikille. Siksi pitäisi ohjata joitain resursseja, miten saadaan tarvepalveluiden kysyntä pienemmäksi. Olisihan ollut somempaa, jos sotaretkiin tarvitut varat olisi voitu käyttää vaikka lastensuojeluun, rikosten ehkäisyyn tai terveydenhuoltoon. Mutta kun ei, niin sitten olemme joko ilman palveluja. Tai pyrimme itse säästämään resursseja, että ne voidaan käyttää eniten apua tarvitsevalla.Hyvä on näkymä tässäkin olemme pelinappuloita.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17358528/kylla-lapset#comment-113397984
Hallituksen kuuluisi erottaa.elisakettu kirjoitti:
Sama kai se on kaikilla julkisilla aloilla. Tehdään, mitä ennätetään, yhä kiivaamassa tahdissa. Mutta auttaminen ei riitä kaikille. Siksi pitäisi ohjata joitain resursseja, miten saadaan tarvepalveluiden kysyntä pienemmäksi. Olisihan ollut somempaa, jos sotaretkiin tarvitut varat olisi voitu käyttää vaikka lastensuojeluun, rikosten ehkäisyyn tai terveydenhuoltoon. Mutta kun ei, niin sitten olemme joko ilman palveluja. Tai pyrimme itse säästämään resursseja, että ne voidaan käyttää eniten apua tarvitsevalla.Oikeuteen kuuluisi joutua taudin levittämisestä kesästä lähtien kiuru yritti estää jo elokuussa kertoi menneen pieleen . Kansan tappamista ollut. Eivät näytä tutkivan mutta raamattu twiitit tottakai ovat ne tärkeimmät.
elisakettu kirjoitti:
Sama kai se on kaikilla julkisilla aloilla. Tehdään, mitä ennätetään, yhä kiivaamassa tahdissa. Mutta auttaminen ei riitä kaikille. Siksi pitäisi ohjata joitain resursseja, miten saadaan tarvepalveluiden kysyntä pienemmäksi. Olisihan ollut somempaa, jos sotaretkiin tarvitut varat olisi voitu käyttää vaikka lastensuojeluun, rikosten ehkäisyyn tai terveydenhuoltoon. Mutta kun ei, niin sitten olemme joko ilman palveluja. Tai pyrimme itse säästämään resursseja, että ne voidaan käyttää eniten apua tarvitsevalla.Murhaajia ovat tietoisia ovat presidenttiä myöten olen ilmoittanut olivat pistämässä myös poikkeusolot.
Tuntuu valitsevat myös henkilön päättämään oman edun mukaan kuin avaamisesta.
Suojaasu se työ asukin on.🙄valtakunta kirjoitti:
Murhaajia ovat tietoisia ovat presidenttiä myöten olen ilmoittanut olivat pistämässä myös poikkeusolot.
Tuntuu valitsevat myös henkilön päättämään oman edun mukaan kuin avaamisesta.
Suojaasu se työ asukin on.🙄En aio osallistua hallituksen vastaiseen vihapuheeseen.
Minusta hallituksemme on toiminut hyvin ottaen huomioon erittäin vaativat olosuhteet. Ja tämä kyseinen - koronaongelma - on ollut maailman laajuinen. Ei kaikkea ole voitu tietää siinä valossa, mitä nyt tiedetään. Ja kuten aiemmin olen sanonut, ihmiset itse ovat mahdollistaneet tartuntojen leviämisen, osa täysin tietoisena, osa taas tietämättömänä tai syyntakeettomana.
Mikä olisi pitänyt tehdä, olisi vuosikymmeniä sitten pitänyt huomioida hoitajavaje, joka nyt takaa sen, että sairaansijoja ei enää riitä. Eikä tule jatkossakaan riittämään. Terveydenhuoltomme kuihtuu omaan mahdottomuuteensa.elisakettu kirjoitti:
En aio osallistua hallituksen vastaiseen vihapuheeseen.
Minusta hallituksemme on toiminut hyvin ottaen huomioon erittäin vaativat olosuhteet. Ja tämä kyseinen - koronaongelma - on ollut maailman laajuinen. Ei kaikkea ole voitu tietää siinä valossa, mitä nyt tiedetään. Ja kuten aiemmin olen sanonut, ihmiset itse ovat mahdollistaneet tartuntojen leviämisen, osa täysin tietoisena, osa taas tietämättömänä tai syyntakeettomana.
Mikä olisi pitänyt tehdä, olisi vuosikymmeniä sitten pitänyt huomioida hoitajavaje, joka nyt takaa sen, että sairaansijoja ei enää riitä. Eikä tule jatkossakaan riittämään. Terveydenhuoltomme kuihtuu omaan mahdottomuuteensa.Niinpä tietenkin teen tämän sen takia että ne joutuu oikeuteen vaikka minut haastamalla.
elisakettu kirjoitti:
Mikä olisi pitänyt tehdä, olisi vuosikymmeniä sitten pitänyt huomioida hoitajavaje, joka nyt takaa sen, että sairaansijoja ei enää riitä. Eikä tule jatkossakaan riittämään. Terveydenhuoltomme kuihtuu omaan mahdottomuuteensa.Mutta perehtyisit lähemmin vaikka et ääntäsi tuokkaan esiin ole vihainen koska ihmisiä murhataan tietoisesti.
elisakettu kirjoitti:
Mikä olisi pitänyt tehdä, olisi vuosikymmeniä sitten pitänyt huomioida hoitajavaje, joka nyt takaa sen, että sairaansijoja ei enää riitä. Eikä tule jatkossakaan riittämään. Terveydenhuoltomme kuihtuu omaan mahdottomuuteensa.Elokuussa kiuru jo kertoi menneen pieleen ja silti sanna marin avasi.
elisakettu kirjoitti:
Mikä olisi pitänyt tehdä, olisi vuosikymmeniä sitten pitänyt huomioida hoitajavaje, joka nyt takaa sen, että sairaansijoja ei enää riitä. Eikä tule jatkossakaan riittämään. Terveydenhuoltomme kuihtuu omaan mahdottomuuteensa.Haluatko uutiset niistäkin?
elisakettu kirjoitti:
Mikä olisi pitänyt tehdä, olisi vuosikymmeniä sitten pitänyt huomioida hoitajavaje, joka nyt takaa sen, että sairaansijoja ei enää riitä. Eikä tule jatkossakaan riittämään. Terveydenhuoltomme kuihtuu omaan mahdottomuuteensa.Twiitin kirjoitin supolle etkö nähnyt sitä?
elisakettu kirjoitti:
Mikä olisi pitänyt tehdä, olisi vuosikymmeniä sitten pitänyt huomioida hoitajavaje, joka nyt takaa sen, että sairaansijoja ei enää riitä. Eikä tule jatkossakaan riittämään. Terveydenhuoltomme kuihtuu omaan mahdottomuuteensa.Hallituksella ei tee mitään lakikin suojelee paremmin kuin hallitus.
elisakettu kirjoitti:
Mikä olisi pitänyt tehdä, olisi vuosikymmeniä sitten pitänyt huomioida hoitajavaje, joka nyt takaa sen, että sairaansijoja ei enää riitä. Eikä tule jatkossakaan riittämään. Terveydenhuoltomme kuihtuu omaan mahdottomuuteensa.Kerron ensimäisen kohdan perustuslaki sallii liikkumisen rajoitukset.
Kerron seuraavan kohdan terveyttä ja henkeä ei saa vaarantaa ja kerron vielä seuraavan meitä ei saa laittaa eriarvoiseen asemaan.elisakettu kirjoitti:
Mikä olisi pitänyt tehdä, olisi vuosikymmeniä sitten pitänyt huomioida hoitajavaje, joka nyt takaa sen, että sairaansijoja ei enää riitä. Eikä tule jatkossakaan riittämään. Terveydenhuoltomme kuihtuu omaan mahdottomuuteensa."Mikä olisi pitänyt tehdä, olisi vuosikymmeniä sitten pitänyt huomioida hoitajavaje, joka nyt takaa sen, että sairaansijoja ei enää riitä. Eikä tule jatkossakaan riittämään. Terveydenhuoltomme kuihtuu omaan mahdottomuuteensa."
Kuule vuoden alussa antoivat avustuksia puolueille.
Jee kun tulee hyvä mieli eikä niille hoitajille.elisakettu kirjoitti:
Mikä olisi pitänyt tehdä, olisi vuosikymmeniä sitten pitänyt huomioida hoitajavaje, joka nyt takaa sen, että sairaansijoja ei enää riitä. Eikä tule jatkossakaan riittämään. Terveydenhuoltomme kuihtuu omaan mahdottomuuteensa.Tämä on sen vuoksi ikävä että siellä koko hyväveliverkosto jeeee.
elisakettu kirjoitti:
Mikä olisi pitänyt tehdä, olisi vuosikymmeniä sitten pitänyt huomioida hoitajavaje, joka nyt takaa sen, että sairaansijoja ei enää riitä. Eikä tule jatkossakaan riittämään. Terveydenhuoltomme kuihtuu omaan mahdottomuuteensa.Raha puhuu. Eipä mitään sai nyt naiset 5% enemmän politiikot tain jotain. Jee kun tulee hyvä mieli.
elisakettu kirjoitti:
Mikä olisi pitänyt tehdä, olisi vuosikymmeniä sitten pitänyt huomioida hoitajavaje, joka nyt takaa sen, että sairaansijoja ei enää riitä. Eikä tule jatkossakaan riittämään. Terveydenhuoltomme kuihtuu omaan mahdottomuuteensa.Mitäs haluatko tietää , että tuon sen tiedon.
Minä en halua politiikoksi. Ainiin yksi puolue ei saanut se oli anon puolue.elisakettu kirjoitti:
Mikä olisi pitänyt tehdä, olisi vuosikymmeniä sitten pitänyt huomioida hoitajavaje, joka nyt takaa sen, että sairaansijoja ei enää riitä. Eikä tule jatkossakaan riittämään. Terveydenhuoltomme kuihtuu omaan mahdottomuuteensa.Tottakai harmittaa minua mutta siltikin teistä se on oikein hallitus on toiminut hyvin . Muutimissa viikossa virus olisi ollut pois. Kun olisitte halunnut kaippa jokainen halusi tappaa isovanhempansa.
Tai vanhempansa koska lapsuuden kurittanut tai perinnön perässä." Pahus kun ei kuollu"
Jokainen olisi voinut töissä käydä kun koronalta suojaavaan asuun pukeutunut. Työasu se suoja-asukin on.
Eipä se korona ohi ole.elisakettu kirjoitti:
Mikä olisi pitänyt tehdä, olisi vuosikymmeniä sitten pitänyt huomioida hoitajavaje, joka nyt takaa sen, että sairaansijoja ei enää riitä. Eikä tule jatkossakaan riittämään. Terveydenhuoltomme kuihtuu omaan mahdottomuuteensa.Tottakai minua närhii. Ja suututtaa ja ärsyttää koska toimivat murhaajina.
Noh koska voi.elisakettu kirjoitti:
Mikä olisi pitänyt tehdä, olisi vuosikymmeniä sitten pitänyt huomioida hoitajavaje, joka nyt takaa sen, että sairaansijoja ei enää riitä. Eikä tule jatkossakaan riittämään. Terveydenhuoltomme kuihtuu omaan mahdottomuuteensa.En todellakaan enää mene tuonne nyt vaan pitää saada asianomaiset oikeuteen.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Twiitin kirjoitin supolle etkö nähnyt sitä?
Voi jummi miten sekaisin olet.
- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Mielestäni on tavattoman julmaa, jos puoliso (tai muu läheinen) pelottelee toista kuolemallaan.
Siksi miehesi täytyy hankkia itselleen apua. Eihän voi työntää tälläisiä pelkoja taakaksi sinulle, tärkeimmälle, elämänkumppanille."Mielestäni on tavattoman julmaa, jos puoliso (tai muu läheinen) pelottelee toista kuolemallaan."
Niinhän se on, valtakunnan mielestä syvää rakkautta. - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Lapset eivät ymmärrä asioita laajasta enkä sen vuoksi tykkää että satetaan vain poliisi voi köyttää voimakeinoja ja silti myös viimeksi minua kohtaan poliisi taas koki näytön vähäiseksi. Tämä kertoo vain siitä netissä ei kukaan suojele ei edes poliisi.
Lapset kyllä ymmärtävät, vaikka sinä et halua heidän ymmärtävän.
Anonyymi kirjoitti:
"Mielestäni on tavattoman julmaa, jos puoliso (tai muu läheinen) pelottelee toista kuolemallaan."
Niinhän se on, valtakunnan mielestä syvää rakkautta.Ooppas soma pelkästää "syvää rakkaus" sana minut hulluksi .
Anonyymi kirjoitti:
Lapset kyllä ymmärtävät, vaikka sinä et halua heidän ymmärtävän.
Niihän se lapsi ymmärtää jota opetetaan se kasvaa iänkanssa ymmärtää ymmärtämässä ympäristössä mutta mitä pienempi ei pysty käsittelemään monimutkaisia pyysin tukemaan kaveriaan ja herättelemään että ei ole yksin täällä on muitakin ihmisiä. Ettei satuta itseään.
Noh mutta kun tämä menee lopulta keskustelu taas minun hyökkimiseksi.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Niihän se lapsi ymmärtää jota opetetaan se kasvaa iänkanssa ymmärtää ymmärtämässä ympäristössä mutta mitä pienempi ei pysty käsittelemään monimutkaisia pyysin tukemaan kaveriaan ja herättelemään että ei ole yksin täällä on muitakin ihmisiä. Ettei satuta itseään.
Noh mutta kun tämä menee lopulta keskustelu taas minun hyökkimiseksi.Niin sinä hyökit kaikkia kohtaan. Normaaleilla ihmisillä kun on sellainen käsitys, että ongelmiin pitää hakea apua eikä epäterveessä suhteessa pidä elää, koska se on haitallista jokaiselle ja eniten lapsille. Vanhempien tehtävä on ennenkaikkea elää omaakin elämäänsä, ei elää lasten kautta ja pelkästään lapsia varten.
Pyrit tekemään ja olemaan kaikkea mikä ei ole normaalia tervettä elämää. Elät lasten kautta. Syytät kaikesta kohtaamastasi vaikeista asioista muita, ihan poliisista, hallituksesta, opettajista, terveydenhuollosta lähtien. Pelkäät lasten kasvamista ja haluat kiristää otetta mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa. Sen vuoksi sinulla on lapsia liuta, he ovat sinun olemassaoloa varten. Kun lapset itsenäistyvät menetät minuutesi. Sisimmässäsi toivot, etteivät lapset ikinä itsenäistyisi vaan olisivat iankaiketi sinun riippuvuuden sienirihmastosi elämään.
Mä en päädy suhteeseen, ellen ole ykkönen.
Tai siis ainakaan tähän saakka niin ei ole käynyt ja kun on elämässä saanut tukkaansa suhteissa, niin tuskin sitä ainakaan väljemmällä seulalla viittii rouvaa itteleen valikoida. Etenkään kun kilometrejä on jo enemmän takana kuin edessä.- Anonyymi
Peukutetaan kaiken muuttuvan paremmaksi https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000008690680.html
MM-kisoissa viimeistään toukokuun perällä. Ihan sama, oonko ykkönen tahi kakkonen, jos en saa parisuhteesta mitään, eroan.
Tietenkin kun ensin oon useaan otteeseen siitä maininnut. 🤔- Anonyymi
Kakkosvaihtoehto? Mitä sillä haetaan, miksi kukaan valitsisi kakkosvaihtoehdon?
Oli miten oli, en jää toimimattomaan suhteeseen, josta ei saa mitään hyvää. - Anonyymi
Haluaisin vieläkin painottaa että: ei ole mitään leikkikä kuin joku peli jos viedään sairaalaan osastolle, ei ole kuin joku hiton tietokonepeli, oikeastik, se on todellisuutta eikä se ole kovin hauskaakaan siten...
- Anonyymi
Kenellekkään en suo kohtaloa olla kakkonen mut korkeastikoulutetuilla äkkiä on noin kun raha rakkaus eli ei ole aitoa rakkautta tosi ikävä kohtalo ja elämä olla kakkonen
- Anonyymi
Ei vaan matalakoulutetut eivät löydä aitoa rakkautta, koska kaikenlaisia taitoja on vähemmän.
- Anonyymi
Tuollsinern juttu on aika hyvä, että silloin huomaat etttä oikea elämä ei olekaan kuin jotain peliä, törmäät todellisuuteen....
Ei ole mutta siitä tulee hauskaa kun ajattelee pelinä mutta vain yksi elämä.
Nouset leveliä joka vuosi ja pantteja keräät luonnosta kuin kolikoita keräisit.
- Anonyymi
Itselläni menossa nyt kuutonen. Kolmonen ja nelonen ovat parhaita. Lopeta jompaankumpaan.
- Anonyymi
Itse olen aika iloinen, no olinkin aika hienossa hoidossa itse maksamassani, verorahoillani sairaalassa... pystyn liikkumaankin jo kohtuullisesti, kipsi on tietysti viellä jalassa mutta, sellainen uusi säädettävä juttu-kipsi, jollaista en ollut ennen nähnytkään...
- Anonyymi
Ehdottomasti loppuu, oma käsi ensin.
Jos toinen ei satsaa täysillä, en minä katsele lainkaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2297053Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442917- 452380
- 1032300
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382071Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2321560- 951558
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151423Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j81372Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3921359