Vähän on palstan taso laskenut

Anonyymi

Jotain auto ja formula juttuja tullut palstalle vaikka tää on ihan sinkku palsta.

48

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joo, kyllä ehdottomasti kaivataan lisää anonyymeja ikävänsekaisia voivotteluja tuntemattomalta henkilöltä tuntemattomalle henkilölle edistämään sinkkuuden toteutumattomuus toiveita, hävikkiä? No jotain sinnepäin...😁

• Moni hyvä keskustelija on vähentänyt. Ehkä se on kiinni myös siitä, ettei kukaan ole tuonut palstalle keskustelua herättäneitä aiheita.

Itse en jaksa keskustella Ukrainasta tai sodasta. Mielummin kuuntelen/luen asiantuntijoita noissa aiheissa, kun keskustelen maallikkojen kanssa asioista, joista kukaan meistä ei ymmärrä riittävän hyvin. Paljon on pelon lietsonta ja Venäjän ihannointia, joissa kummankin aiheen puolustaja on niin tunteen vallassa ettei keskustelu onnistu kuin omaa mielipidettä toistamalla. Onneksi koronakeskusteluista on jäänyt tuo sama maallikko-asiantuntijuus pois.

En myöskään jaksa osallistua Väliksen kyselyihin, ellen sitten lähde puoliprovokatiiviseen vasta-argumentointiin ihan periaatteesta (aiheet on 90%:sti sovinistisia, naista halventavia/vähätteleviä ja huomattavan asperger-sävytteisiä). Sorry Välis, mutta nainen ei ole miestä palvova huonekalu. Parisuhde on kahden tasavertaisen ihmisen keskinäinen sopimus.

Myöskään ’otan ukrainalaisen pakolaisen asumaan kanssani ja saan kerrankin seksiä, kadutte kurpat vielä kranttuilua’keskustelu on ihan samaa asperger-kaliberia kuin edellinen. Olen onnellinen puolestanne, jos joku löytää aidon rakkauden ukrainalaiseen. Se ei ole minulta pois! Mutta ihmisen hätätilan hyväksikäyttäminen ja sillä seksiin painostaminen on moraalisesti hyvin arveluttavaa ja luultavasti myös täyttää rikoksen tunnusmerkit. Ihminen, joka elää suurta traumaa, ei saa joutua vielä sen päälle seksuaalisen hyväksikäytön tai raiskauksen uhriksi. Ihmisellä, joka haluaa nähdä sotaa pakevan ihmisen henkilökohtaisena huoranaan, puuttuu normaali empatiakyky. Sitten, jos nainen rakastuu tai ihastuu ätm, ja kumpikin sen jälkeen haluaa muuttaa yhteen ja/tai harrastaa seksiä kummankin halusta, asia on aivan erilainen. Jos ukrainalaiset naiset etsii seuraa, luulisi heitä olevan jo Tinder tms.

Palstalla on nykyään hyvin vähän pintaa syvemmälle meneviä keskusteluita, mistä löytyy erilaisia näkökulmia ja uusia oivalluksia.

• Anonyymi

Muista sitten laittaa se siveysvyö sinkkuristeilylle!

• Anonyymi

👉 kahden tasavertaisen ihmisen keskinäinen sopimus 👈

Fraaseihin kiteytynyt analyysi on kirjallisuuden lujaa perustaa.

• Anonyymi

"nainen ei ole miestä palvova huonekalu"

Erinomainen kommentti 👍

• Anonyymi kirjoitti:

Muista sitten laittaa se siveysvyö sinkkuristeilylle!

On se kumma kun täällä vanhan kurpan siveys jaksaa vielä aiheuttaa suurta huolta. 😂 🤣 Voi poikanen, ihan turhaan vaivaat asialla päätäsi. Tiedän itse mitä haluan ja mitä en halua, ja osaan jo elää sen mukaan mikä tuntuu itseltä hyvältä ja oikealta.

Saanen vielä muistuttaa, että oikeaoppisen palstaopin mukaan kurpilla ei ole vientiä edes ukkojen seurassa, siis siveys ei ole huoli siltäkään kantilta. Etkö uskokaan palstaoppiin vai mistä tuo virallisen totuuden kyseenalaistus oikein kumpuaa?

• Anonyymi

Oletko sä trolli, joka esittää ottavansa toisten trollien jutut todesta?

• Mielummin moottoriajoneuvoistakin juttelee, kun juopottelusta.

• Kaikista tylsin aihe ikinä on viina ja juopottelu.

• Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

Kaikista tylsin aihe ikinä on viina ja juopottelu.

Eikö oikeasti voisi jo lopettaa...

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö oikeasti voisi jo lopettaa...

Päihteistä puhumisen voisi lopettaa minun puolestani ihan heti. Niissä kun ei kiinnosta niin mikään.

Noin muutenkin olen vähentänyt roimasti palstailua ja vähenee kevään edetessä lisää. Tulee muita kuvioita mitkä sitoo, jää netti kaikkineen vähemmälle. Jos olisin terveempi jaksaisin enemmän liuhottaa muuta, sairaudet sitoo aika tarkkaan rauhalliseen kotoiluun. Vaikka välillä meinaa tylsistyä tykkänään, mutta sellasta se on, kun ei ole terve ja energinen vieterikani.

• HALiMONSTERi kirjoitti:

Päihteistä puhumisen voisi lopettaa minun puolestani ihan heti. Niissä kun ei kiinnosta niin mikään.

Noin muutenkin olen vähentänyt roimasti palstailua ja vähenee kevään edetessä lisää. Tulee muita kuvioita mitkä sitoo, jää netti kaikkineen vähemmälle. Jos olisin terveempi jaksaisin enemmän liuhottaa muuta, sairaudet sitoo aika tarkkaan rauhalliseen kotoiluun. Vaikka välillä meinaa tylsistyä tykkänään, mutta sellasta se on, kun ei ole terve ja energinen vieterikani.

Mulle on saattanut olla ihan "terapeuttistakin" kirjoittaa välillä esim. alkoholismistani, sillä vaikka lähes kaikki tuttuni asiasta tietääkin, ja ammattilaiset tottakai myös, niin jotenkin täällä siitä on ollut helpompaa kirjoittaa eri näkökulmista ja myöntää joitain hölmöilyjä, joista en muutoin niin huutele. Kuten sekakäyttö, periaatteessa tietoisia rattijuopumuksia vaikkakaan ei varsinaisessa kaatokännissä ikinä, sen järkyttävän määrän ja putken pituuden myöntäminen jne. Oikeassa elämässä on helpompi vain pyöritellä että "kävi karalahdet" tai että lähti äidin hautajaisten jälkeen vähän käsistä ja saatoin sairastaa koronan, joka osaltaan saattoi edesauttaa sen haimatulehduksen syntymistä. En kaikille ole puhunut 22kk putkesta ja yli 200 viikkoannoksista.

Se ehkä on ollut vähän lapsellista kehuskella (ja koko touhu muutenkin) omien reseptilääkkeiden panttaamisella, niiden satunnaisella viihdekäytöllä yms. mutta nehän on monesti olleet jonkinlaisia satiirisia vastineita viinamiehen jutuille, sillä erolla etten joudu kärsimään krapulasta 😅 Ei missään nimessä sellaisen touhun suosittelua kenellekään, mutta toisaalta myös ihan mielenkiintoista itse pohtia miksi ryyppääminen lähti ihan totaalisesti käsistä joskus alkaen 2016-2018, ja jatkui siitä parin vuoden putkena, mutta lääkitykseni on silti pysynyt samana kuutisen vuotta vaikka periaatteessa näissä omat riskinsä onkin lähtökohtaisesti addiktioherkkien ihmisten tapauksessa. Mutta kuten olen joskus lääkäreille sanonutkin vähän kuivaa huumoria viljellen, että ei hätää, ei näistä tule känniin. 😃

• p234racing kirjoitti:

Mulle on saattanut olla ihan "terapeuttistakin" kirjoittaa välillä esim. alkoholismistani, sillä vaikka lähes kaikki tuttuni asiasta tietääkin, ja ammattilaiset tottakai myös, niin jotenkin täällä siitä on ollut helpompaa kirjoittaa eri näkökulmista ja myöntää joitain hölmöilyjä, joista en muutoin niin huutele. Kuten sekakäyttö, periaatteessa tietoisia rattijuopumuksia vaikkakaan ei varsinaisessa kaatokännissä ikinä, sen järkyttävän määrän ja putken pituuden myöntäminen jne. Oikeassa elämässä on helpompi vain pyöritellä että "kävi karalahdet" tai että lähti äidin hautajaisten jälkeen vähän käsistä ja saatoin sairastaa koronan, joka osaltaan saattoi edesauttaa sen haimatulehduksen syntymistä. En kaikille ole puhunut 22kk putkesta ja yli 200 viikkoannoksista.

Se ehkä on ollut vähän lapsellista kehuskella (ja koko touhu muutenkin) omien reseptilääkkeiden panttaamisella, niiden satunnaisella viihdekäytöllä yms. mutta nehän on monesti olleet jonkinlaisia satiirisia vastineita viinamiehen jutuille, sillä erolla etten joudu kärsimään krapulasta 😅 Ei missään nimessä sellaisen touhun suosittelua kenellekään, mutta toisaalta myös ihan mielenkiintoista itse pohtia miksi ryyppääminen lähti ihan totaalisesti käsistä joskus alkaen 2016-2018, ja jatkui siitä parin vuoden putkena, mutta lääkitykseni on silti pysynyt samana kuutisen vuotta vaikka periaatteessa näissä omat riskinsä onkin lähtökohtaisesti addiktioherkkien ihmisten tapauksessa. Mutta kuten olen joskus lääkäreille sanonutkin vähän kuivaa huumoria viljellen, että ei hätää, ei näistä tule känniin. 😃

Joo, no saahan kaikesta puhua. Minä vaan olen alkoholista saanut niin tarpeekseni menneessä elämässäni alholistien toilailujen seurauksia kärsineenä, enkä itse tunne vetoa alkoholiin oikeen lainkaan. Oluessa sen maku kylmänä joskus kesähelteessä on hyvä ja janon vievä, mutten sitäkään käytä päihtyäkseni. Inhoan päihtymisen tunnetta, kun kontrolli heikkenee ja tulee merisairas olo.

Alkoholi on mulle täysin turhaa kamaa.

Puheenaiheena äärettömän tylsä muutenkin kaikki känniörvellys. :)

Mutta en minä sitä muilta kiellä, voin itse olla osallistumatta, helpompaa niin päin kun vaatia muita olemaan hiljaa. :)

Joo, no saahan kaikesta puhua. Minä vaan olen alkoholista saanut niin tarpeekseni menneessä elämässäni alholistien toilailujen seurauksia kärsineenä, enkä itse tunne vetoa alkoholiin oikeen lainkaan. Oluessa sen maku kylmänä joskus kesähelteessä on hyvä ja janon vievä, mutten sitäkään käytä päihtyäkseni. Inhoan päihtymisen tunnetta, kun kontrolli heikkenee ja tulee merisairas olo.

Alkoholi on mulle täysin turhaa kamaa.

Puheenaiheena äärettömän tylsä muutenkin kaikki känniörvellys. :)

Mutta en minä sitä muilta kiellä, voin itse olla osallistumatta, helpompaa niin päin kun vaatia muita olemaan hiljaa. :)

Totta, enkä mäkään enää tälleen kahden vuoden raittiuden jälkeen paljoakaan ajattele juomista, enkä määrittele itseäni varsinaisesti alkoholistiksi, vaikka sellainen ilman muuta olen, mutta erittäinkin todennäköisesti nyt alkaa olla loppuelämän ekat kaksi vuotta raittiutta täynnä. Oma henki on parempi motivaattori kuin hoitajien, eksien tai äitivainaan nalkutukset. Eikä se loppuvaiheessa ollut enää todellakaan hauskaa, vaan vaarallista ja epätoivoista krapulan siirtelyä ilman että kunnolla edes muisti miltä hilpeä nousuhumala tuntui joskus muinoin.

Ja viinamiehen juttuihin mäkin olen kyllä täysin kypsynyt, ne melkeinpä jo naurattaa nykyään kun on sitä samaa toistoa aina melkein jollain copypaste-tyylillä 😂 Eikä kaikki nyt pyöri mun ympärillä, kyllä mä sen tiedän että moni asia voi olla sattumaakin, mutta jännästi viinamies aloitti trollaamisensa palstalla juuri sen mun sairastumisen jälkeen pari vuotta sitten. Tulee väistämättä mieleen jonkun kiusaajan "hybridivaikuttamisyritys". 🙄

Siitä on vaikea sanoa, miten tämä mun alkoholin suhteen täysraittius näyttäytyy esim. naisten silmissä. Itse olen ollut rehellinen ja kertonut syyn, jos on tullut puheeksi, mutta vähän sellanen vaikutelma on syntynyt että tälleen pakon edessä se ei ole yhtään niin seksikästä kuin olla vapaaehtoisesti joku "sober curious" 🙄 No, mun tilanteeni asian suhteen on vankka ja pysyvä, joten se on muille ihmisille vähän niinku ota tai jätä. Enkä missään nimessä ole ryhtynyt minkäänlaiseksi moralisoijaksi, mulla siihen olisi nyt vihoviimeisenä varaa 😅 Ja koitan välttää vaikutelmaa, että mun seurassa pitäisi olla kovin varovainen juomisensa suhteen tms. Ei siinä ole mitään ongelmaa, kyllähän esim. kesällä 2020 eksäni joi siideriä luonani, ja joskus hänen saunassa, siinä missä mä join alkoholitonta olutta.

• Anonyymi

Mieluummin moottoriajoneuvoista ja juoputtelusta kuin ukrainalaisten naisten hyväksikäytöstä. Siis niin ällöä.

• Anonyymi kirjoitti:

Mieluummin moottoriajoneuvoista ja juoputtelusta kuin ukrainalaisten naisten hyväksikäytöstä. Siis niin ällöä.

Tulee paha olo sota uutisia lukiessa. Juopottelu juttuja lukiessa taas tulee, eikö vittu mitään muuta aikuset ihmiset keksi selostaa ja moottoriurheilu taas ei tekstinä kiinnosta, videokuvina ja livenä kyllä.

• Anonyymi
        HALiMONSTERi kirjoitti:

Kaikista tylsin aihe ikinä on viina ja juopottelu.

Jokseenkin tylsää on myös kun mummukat täällä vertailee vaivojaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Jokseenkin tylsää on myös kun mummukat täällä vertailee vaivojaan.

Harvemmin täällä kukaan vaivojaan vertailee. Ja vaivattomien pitäisi olla tyytyväisiä, jos vaivoja ei ole. Tiiätkö terveys on aika hieno juttu. Kuka on terve ja voimissaan kannattaa olla helvetin iloinen siitä. Kaikilla ei ole asiat niin hyvin. Silti pitää jaksaa ja kyetä kuin terveemmät, vaikka on rajoituksia mitkä vaikuttaa.

Ei täällä juuri helpotusta saa ja anneta kellekkään.

Harvemmin täällä kukaan vaivojaan vertailee. Ja vaivattomien pitäisi olla tyytyväisiä, jos vaivoja ei ole. Tiiätkö terveys on aika hieno juttu. Kuka on terve ja voimissaan kannattaa olla helvetin iloinen siitä. Kaikilla ei ole asiat niin hyvin. Silti pitää jaksaa ja kyetä kuin terveemmät, vaikka on rajoituksia mitkä vaikuttaa.

Ei täällä juuri helpotusta saa ja anneta kellekkään.

On etuoikeus, jos terveys ei estä tekemästä asioita joista tykkää ja haluaa tehdä. Tämä kannattaa muistaa aina kun tekee mieli inistä pienistä probleemista.

Juu, alkoholista juttelu ei niin kauhesati kiinnosta muakaan paitsi joskus voin keskustella siitä minkätyylistä olutta tykkää eniten juoda (juomisella en nyt tarkoita mitään kännäämistä, vaan vaikka lasillinen tai pari olutta). Liikaa alkoholin juomista ei pitäisi ihannoida, esim. edesmenneen näyttelijän Peter O´toolen juomista (tästä on tehty jo 2 aloitusta tänne), ei vaikka O´Toole sai seuraa, kun joi.

Mullakin tänne Kaksneloseen tulo vähentynyt, kun en aina jaksa tai viitsi tulla tänne. Joskus tulen piipahtamaan tänne, jos ei ole muuta tekemistä niin kuin nyt, mutta välillä se on tosiaan vain piipahdus kun ei ole oikein mielenkiintoisia aiheita (koskeen myös esim. musiikkipalstaa).

• Huomenta, hyvä provo.

Haha car go vroom 🏎️💨

(En tiedä mistä toi lause on saanut alkunsa, mut sitä näkee joskus Verstappeniin liittyvissä meemeissä ja toihan näyttää/kuulostaa hollannilta 😂)

• Perstappen. Jostain syystä käännän nimen aina päässäni noin. Perstappen, perstappi. Vaikuttaa aika mulkulta mieheltä tämä Tappi.

Perstappen. Jostain syystä käännän nimen aina päässäni noin. Perstappen, perstappi. Vaikuttaa aika mulkulta mieheltä tämä Tappi.

Juu onhan noita väännöksiä. Ysärillä oli ainakin "Häkkisen vaimon painajainen"
        Jos Verstappen antais, Häkkinen, Panis, Takagi 😅

Enkä mäkään erityisemmin tykkää Max Verstappenista, ja vaikka viime vuonna pääsääntöisesti olikin Hamiltonia nopeampi, niin viimeisen kisan tapahtumat jättivät ainakin mun silmissä jonkinlaisen ikuisen tuurimestarin leiman. Jännä sinänsä, kun yleensä fanitan juuri kaikkia vähänkään härskejä tai vilunkeja kuskeja kuten Alonso, Paul Tracy, Dale Earnhardt sr. (rip), Kyle Busch, Colin McRae (rip) jne. Ehkä se kun Verstappen on kuutisen vuotta mua nuorempi ja aloitti formuloissa 17-vuotiaana, niin on jotenkin vaikeampi fanittaa kuin noita lapsuuden sankareita 🙄

• Anonyymi

Nyt laskee lopullisesti

• Sitä on tapahtunut mielestäni jo aika pitkään, enkä näkisi että mun autohöpinät, tietyt rekisteröityneet turkulaiset palstakawerini, tai sen palstan jättämisjulistukseni yhteydessä pohtimani asiat esim. lapsuuteeni ja nuoruuteni liittyen olisivat ihan kauheasti tätä alamäkeä edistäneet 🙄

Enkä mä tätä palstaa näköjään osannut jättää, mutta päätin nyt eilen laatia vähän erilaisen ketjun, enkä nyt varsinaisesti edes odottanutkaan mitään vuorenvarmoja Indycar-veikkauksia. Sehän olisi vähän kuin käskisi mun veikata jotain naisten olympiakelkkailua tms. 😅 Ja lähtihän se rönsyilemään omiin aiempiin harrastuksiini myös, mutta eipä kai sen väliä.

Lähelle omat veikkaukseni meni joka tapauksessa, ja kun aamulla luin esim. Iltalehden ja Iltasanomien F1-tuomion / Leijonat&lampaat artikkeleja, niin lähes täsmälleen samoihin asioihin toimittajat olivat kiinnittäneet huomiota kuin mä eilen. Ihan kuin olisivat lukeneet palstaa, tai sitten oma "asiantuntijan" silmä vain poimi samalla tavalla noita merkittävimpiä pointteja. 😂

• Anonyymi

Viinasta pitää puhua koska naisia saa vain viinaa juomalla.
      Formulat on ihan turha juttu eikä sellaisesta puhuminen kiinnosta yhtään. Naiset ja viina on aina hyviä puheenaiheita.
      T viinamies

• Nousisiko palstan taso, jos puhuttaisiin formulakuskien ryyppäämisestä?
        https://www.is.fi/formula1/art-2000005793095.html
        Kimi Räikkönen ajoi aikoinaan podiumille 16 päivän juomaputken jälkeen 😁

Kun taas Al Unser Jr. on ollut paljon pahemmissa ongelmissa iän myötä, eikä siinä näköjään miljoonat auta jos sairaus vie.
        https://eu.indystar.com/story/news/crime/2019/05/20/al-unser-jr-arrested-owi-dui-avon-indiana-indy-500/3738991002/

https://www.newsweek.com/al-unser-jr-i-am-alcoholic-101295

Toi Unser muuten oli yhtenä suurimpana motivaattorina henkisesti varsinkin sairaalareissuni ihan alkuvaiheessa, kun kieltämättä hieman pelotti kuinka vakavasta tilanteesta on kyse. Ajattelin mielessäni lähinnä vain esim. Pensken vuoden 1994 Indyssä käyttämää PC-23 rungon ja salassa kehitetyn, eräänlaista porsaanreikää hyödyntäneen Mercedes-Ilmor -moottorin järkyttävää suorituskykyä, Unserin voittoa sinä vuonna, ja karsiutumista seuraavana vuonna, josta hänen alamäki ymmärtääkseni alkoi, kun mitä olen artikkeleja lukenut ja haastatteluja katsonut. Toi jonkinlaista lohtua, että kyseinen sairaus ei todellakaan katso ihmisen saavutuksia, sosioekonomista asemaa, lähi/tuttavapiiriä jne.

• p234racing kirjoitti:

Nousisiko palstan taso, jos puhuttaisiin formulakuskien ryyppäämisestä?

Kun taas Al Unser Jr. on ollut paljon pahemmissa ongelmissa iän myötä, eikä siinä näköjään miljoonat auta jos sairaus vie.
        https://eu.indystar.com/story/news/crime/2019/05/20/al-unser-jr-arrested-owi-dui-avon-indiana-indy-500/3738991002/

Toi Unser muuten oli yhtenä suurimpana motivaattorina henkisesti varsinkin sairaalareissuni ihan alkuvaiheessa, kun kieltämättä hieman pelotti kuinka vakavasta tilanteesta on kyse. Ajattelin mielessäni lähinnä vain esim. Pensken vuoden 1994 Indyssä käyttämää PC-23 rungon ja salassa kehitetyn, eräänlaista porsaanreikää hyödyntäneen Mercedes-Ilmor -moottorin järkyttävää suorituskykyä, Unserin voittoa sinä vuonna, ja karsiutumista seuraavana vuonna, josta hänen alamäki ymmärtääkseni alkoi, kun mitä olen artikkeleja lukenut ja haastatteluja katsonut. Toi jonkinlaista lohtua, että kyseinen sairaus ei todellakaan katso ihmisen saavutuksia, sosioekonomista asemaa, lähi/tuttavapiiriä jne.

Niin tai vaikka rokkareitten juomisesta. Nythän on jo korkattu näyttelijöiden juominen, kun palstalla pyörii kaksi aloitusta edesmenneen Peter O´Toolen juomisesta (O´Toole oli viinamies -otsikolla). Noita viinamiehiä riiittää joka ammattikunnassa ja varsinkin silloin riitti kun liiallisen alkoholin juomisen vaaroista ei vielä yleisesti puhuttu. Erityisesti juomareita oli näyttelijöissä ja laulajissa ja muusikoissa, mutta urheilijoissakin oli. Matti Nykänen oli viinamies ja naisiakin oli, mutta suurin osa hänen suhteistaan päättyi ja varmaan yksi syy oli juominen.

• p234racing kirjoitti:

Nousisiko palstan taso, jos puhuttaisiin formulakuskien ryyppäämisestä?

Tai päättyi tämä Nykäsen viimeinenkin avioliitto, mutta ei juomiseen, vaan Nykäsen kuolemaan.

• Norppa83 kirjoitti:

Niin tai vaikka rokkareitten juomisesta. Nythän on jo korkattu näyttelijöiden juominen, kun palstalla pyörii kaksi aloitusta edesmenneen Peter O´Toolen juomisesta (O´Toole oli viinamies -otsikolla). Noita viinamiehiä riiittää joka ammattikunnassa ja varsinkin silloin riitti kun liiallisen alkoholin juomisen vaaroista ei vielä yleisesti puhuttu. Erityisesti juomareita oli näyttelijöissä ja laulajissa ja muusikoissa, mutta urheilijoissakin oli. Matti Nykänen oli viinamies ja naisiakin oli, mutta suurin osa hänen suhteistaan päättyi ja varmaan yksi syy oli juominen.

Joo, mulle ei toi nimi eilen sanonut mitään ja olin puuhommien jälkeen niin rättiväsynyt etten jaksanut vastailla. Tänään välähti, että niin joo sehän olikin Type O Negativen laulaja, mutta äsken kun googlasin niin se olikin Peter Steele 😅 Ja ongelmainen hänkin eri syistä, ja kuollut verrattaen nuorena. Meni mulla vain Petterit sekaisin.

Suomessa tosiaan merkittävimpiä uranjälkeisiä viinamiehiä on juurikin Nykänen, Mika Myllylä, Tony Halme yms. jotka kaikki ovat poistuneet aika aikaisin keskuudestamme. Kimi Räikkönen ei mielestäni ole alkoholisti, enkä näe riskiä sellaiselle, vaan Kimi on tavallinen perisuomalainen amis joka tykkää juoda perseet silloin tällöin, mutta hoitaa työnsä ja perhe-elämänsä kunnialla.

Toi Al Unser Jr. on Suomessa ehkä aika vähän tunnettu, mutta hänen isänsä Al Unser oli 4-kertainen Indy500-voittaja ja setänsä Uncle Bobby 3-kertainen. Ja moninkertaisia sarjamestareita molemmat myös 60-80 luvuilla, mutta ton yksittäisen kisan voitot merkkaa Amerikassa yleensä paljon enemmän kuin mestaruudet. Molemmat noi veljekset kuolivat viime vuonna, ja nyttemmin toi Unser Jr. on kai uskossa ja raittiina, mutta on jossain haastatteluissa ja elämänkertakirjassaan (jonka haluaisin tilata USA:sta jotenkin!) kertonut kuinka valtavasti varsinkin toi Bobby Unser sysäsi menestyspaineita niskaan ja moitti huonojen suoritusten jälkeen. Unser Jr. voitti pari mestaruutta ja Indy500:n 1992 ja 1994, mutta tosiaan karsiutui tallikaverinsa Fittipaldin kanssa seuraavana vuonna, sitten vuonna 1996 tuli "split" eli sarjojen jakautuminen ja Unser Jr:llä oli CART-sarjan puolella sopimus voimassa vuoden 1999 loppuun asti. Tämä aiheutti sen, ettei hän voinut moneen vuoteen osallistua Indy500:een, mikä ilmeisesti oli hänelle kaikki kaikessa kilpa-autoilijana, ja siitä sai alkunsa vähitellen yli parinkymmenen vuoden ajan jatkuneet alkoholiongelmat. Vuonna 2000-2003 ja 2006-2007 hän osallistui jälleen Indyyn ja ajoi noi aiemmin mainitut vuodet kai koko kauden Indy Racing Leaguen crapwagoneilla, mutta oli siinä vaiheessa jo nelikymppinen tms. kun 1962 muistaakseni on syntynyt, ja voisin kuvitella että jos työsi on ajaa betoniränniä ympäri 350kmh lasissa, niin ei arkiryyppääminen kisaviikonloppujen välissä ainakaan yhtään paranna suoritustasoa.

• Anonyymi

Taso nousee jo löytää oman kumppanin niin sitten voi kirjoitella siitä mitä ihania juttuja tekee yhdessä kumppanin kanssa.

• Anonyymi

Palstalla puhutaan kaikesta muusta paitsi sinkkuudesta ja seurustelusta. Sinkkuna eläminen on noloa ja jos on pitkään sinkkuna niin alkaa muut ihmettelee ja sitten kaverit alkaa etsimään muuta seuraa. Kukaan ei halua omasta sinkkuudesta puhua. Juttu aiheet pyörii siis sodassa, viinassa ja autoilussa.

• Anonyymi

Ei naimisissaolevatkaan puhu naimisissaolosta.

• Ei tässä ole itse paljoa ainakaan jaksanut palstailla, kun on muitakin mielenkiinnon kohteita. Nyt olen hurahtanut äänikirjoihin. Aika menee kuin siivillä. Hyvä jos kerran tai pari viikkoon tulee palstalla käytyä tätä nykyään.

Moni on vähentänyt ja osa lopettanut. Osa siirtynyt puskiin. Aikansa kutakin. Kyllä jos hyviä aloituksia olisi, keskustelijat palaisivat. Harvassa tuntuu vain ne olevan...

• Se on hyvä. Itse saanut celian käyttöön kannatan kovasti kaikki lastenkirjallisuuden kirjat jo koluttu.
        Sehän on lukemisen estoisille ilmainen palvelu joilla on hankaluuksia lukea.

• valtakunta kirjoitti:

Se on hyvä. Itse saanut celian käyttöön kannatan kovasti kaikki lastenkirjallisuuden kirjat jo koluttu.
        Sehän on lukemisen estoisille ilmainen palvelu joilla on hankaluuksia lukea.

No mä kuuntelen kirjaston äänikirjoja. Nekin on ilmaisia. Niin kausiluontoista hommaa, että en viitsi ottaa maksullista palvelua.

Mun äiteellä on myös tuo celia. Hänellä kun on silmät halvaantuneet.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

No mä kuuntelen kirjaston äänikirjoja. Nekin on ilmaisia. Niin kausiluontoista hommaa, että en viitsi ottaa maksullista palvelua.

Halvantuneet. 🙄 noh lukivaikeuskin riittää saamaan tai muita ongelmia lukemisessa. Lapsenkin kohdalla.
        https://www.celia.fi/tietoa-celiasta/?gclid=CjwKCAjwxOCRBhA8EiwA0X8hizGEPyuHJxtkeXnX6Bhwv10ChKvnppTgnmXZsjiLVRg_oAXvSGmDkBoCtuAQAvD_BwE

Se on sellainen hurahtaminen lapsellakin saa rajoittaa käyttöä jota en olisi ikinä joutunut uskomaan.

Koulusta noihin oli opettaja lapsille liittänyt ja hain sitten itselle hallintooikeudet.

Katselin kun kysyttiin näitä lupaa pyöristyin ihan "että mitäh? "

• valtakunta kirjoitti:

Halvantuneet. 🙄 noh lukivaikeuskin riittää saamaan tai muita ongelmia lukemisessa. Lapsenkin kohdalla.
        https://www.celia.fi/tietoa-celiasta/?gclid=CjwKCAjwxOCRBhA8EiwA0X8hizGEPyuHJxtkeXnX6Bhwv10ChKvnppTgnmXZsjiLVRg_oAXvSGmDkBoCtuAQAvD_BwE

Se on sellainen hurahtaminen lapsellakin saa rajoittaa käyttöä jota en olisi ikinä joutunut uskomaan.

Mulla on sen verran yksitoikkoinen työ aina välillä, että pystyn joinakin päivinä kuuntelemaan töissäkin äänikirjaa. Ja jos sattuu hyvä kirja, eihän sen kuuntelua malta lopettaa illallakaan. Mutta nyt toivotan hyvää yötä. Kukonlaulun aikaan taas reippaana muurahaisena työvuoroon.. eli nyt pitäisi mennä nukkumaan.

Mulla on sen verran yksitoikkoinen työ aina välillä, että pystyn joinakin päivinä kuuntelemaan töissäkin äänikirjaa. Ja jos sattuu hyvä kirja, eihän sen kuuntelua malta lopettaa illallakaan. Mutta nyt toivotan hyvää yötä. Kukonlaulun aikaan taas reippaana muurahaisena työvuoroon.. eli nyt pitäisi mennä nukkumaan.

Hyvää yötä sinulle.

• Anonyymi

Vielä joskus käy niin, että viinamies on ainut joka täällä enää kirjoittelee.

• Anonyymi

Kaikki kirjoittelee viinamiehen kanssa. Facebookissakin joka äivä joku nainen kirjoittelee minulle. Viinaa juomalla tutustuu naisiin ja silloin naiset kirjoittelee ja naisista saa aina seuraa baariin tai vaikka jääkiekko matsiin.

T viinamies

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikki kirjoittelee viinamiehen kanssa. Facebookissakin joka äivä joku nainen kirjoittelee minulle. Viinaa juomalla tutustuu naisiin ja silloin naiset kirjoittelee ja naisista saa aina seuraa baariin tai vaikka jääkiekko matsiin.

T viinamies

Onko sulla muita keskustelun aiheita kuin tuo mistä aina puhut. Kysyin samaa joskus Allultakin, kun aina valitti ettei saa naisia vaikka on pitkä ja on rahaa. Sanoi, ettei osaa puhua muusta. Osaatko sinä?

• Anonyymi kirjoitti:

T viinamies

Allu oli yks palstalainen, joka päivät pääksytysten valitti täällä aamuun ja iltaan kaikenlaisia asioitaan.

• Anonyymi

Miehet nostaa tasoa ja naiset laskee sitä.
      Naisista nyt ei ole mihinkääm muutenkaan. Ovat vaan hiljaa ja mielistelevät miehiä.

• Tämän palstan ja ylipäätään koko Kaksnelosen tasoa laskee se, että täällä on aika paljon sellaisia keskustelijoita, jotka eivät osaa tai halua keskustella asiallisesti. On haukkujia, kaikenlaisia trollaajia yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      192
      1618
    2. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      1450
    3. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1061
    4. Toivotko vielä et

Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      79
      1027
    5. Miksi ette halua kaivattuanne

Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      74
      1020
    6. Ketä sinä

Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      980
    7. Oletko kaivattusi

Mielestä hyvä sängyssä🤔
      Ikävä
      77
      900
    8. Martina makkarankuori päällä

Voi hyvää päivää minkä asun oli valinnut Emma gaalaan, ei jäänyt kenellekään epäselväksi, minkälaiset rinnat on naikkose
      Kotimaiset julkkisjuorut
      157
      831
    9. Hindujen rukous ei auta

Rukoilu hindulaisuuden tapaan ei voi missään tapauksessa tuottaa hyviä tuloksia. Ja miten joku epäjumala voisikaan mihin
      Hindulaisuus
      346
      826
    10. Tykkäätkö kuinka

Paljon kaivatustasi?
      Ikävä
      54
      814
    Aihe