Ihan mielenkiinnosta..

.. teen tälläisen suppean gallupin.

Eli sain työnantajalta bonarin.. tai meidän tehtaan työntekijät saivat. Ihan tuntuva 1400 euron bonus hyvin suoritetusta vuodesta 2021.

Tämä nykyinen työnantajani maksaa bonareita itse asiassa aika hyvin.. tämä ei ollut ensimmäinen kerta ja toivottavasti ei myöskään viimeinen.

En yleensä mielelläni puhu rahasta, mutta utelisin sitä, että maksetaanko teille työstänne bonuksia, siis ihan bonuksia, enkä tarkoita tulospalkkiojärjestelmiä vaan täysin ennalta ilmoittamattomia bonuksia. Kiinnostaa tietää, onko nykyinen työnantajani jotenkin erilainen, sillä tämä on ensimmäinen työnantaja joka bonuksia maksaa työurallani. Ja työuraa minulla on jo 31 vuotta usealta eri työnantajalta ja parilta eri alalta.

Eli maksaako työnantajasi sinulle bonuksia? Ei tarvitse kertoa summia, lähinnä kiinnostaa se, onko oma työnantajani jotenkin poikkeava.

93

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nälkäpalkalla mennään. Lakonuhka on päällä.

      • Ei se minunkaan palkka ole mikään pilvenpiirtäjiin hipova. Siksipä tuo ylläribonus oli kiva. Riippuu varmaan alasta. Nälkäpalkka.. olen se minäkin joskus sillä kituuttanut. Siksi vaihdoin alaa aikanaan. Naisvaltaiselta miehiselle alalle.. kyllä kannatti.


    • Anonyymi

      Ei kuvaamallasi tavalla, mutta meillä on optiojärjestelmä.

      • Niin saatte siis optioita johonkin vastineeseen verraten. Tulokseen tai liikevaihtoon tai johonkin..?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin saatte siis optioita johonkin vastineeseen verraten. Tulokseen tai liikevaihtoon tai johonkin..?

        Tulokseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulokseen.

        Mutta tulkitsen, etette saa ylimääräisiä bonuksia..? Siis riihikuivaa?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mutta tulkitsen, etette saa ylimääräisiä bonuksia..? Siis riihikuivaa?

        No ainahan optionsa saa määräajan kuluttua lunastaa, jos haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainahan optionsa saa määräajan kuluttua lunastaa, jos haluaa.

        Mutta siis tuolla tavalla saman tien raha ei jaeta mitään. Siinä lienee ajatuksena samalla sitouttaa.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mutta tulkitsen, etette saa ylimääräisiä bonuksia..? Siis riihikuivaa?

        Edellisessä työssäni (myyntialalla) bonuksia jaettiin kuukausittain, jos ylitti bonusrajan. Ne oli varsin tuntuvia bonuksia, mutta ei ne rajatkaan aina olleet helpot ylittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellisessä työssäni (myyntialalla) bonuksia jaettiin kuukausittain, jos ylitti bonusrajan. Ne oli varsin tuntuvia bonuksia, mutta ei ne rajatkaan aina olleet helpot ylittää.

        Osa porukasta aina keplotteli niillä bonusrajoilla ja siirsi aina mahdollisuuksien mukaan kauppojen päivämääriä. Sillä tavalla sai aina jollekin kuukaudelle ylitettyä isoja bonusrajoja ja kokonaispalkka oli suurempi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ainahan optionsa saa määräajan kuluttua lunastaa, jos haluaa.

        Juu, vaikka en optioista mitään ymmärräkään .. ymmärrän että se on muutettavissa rahaksi.

        Ei tälläinen tavallinen tehdasduunari pääse "käsiksi" herroille tarkoitettuihin optioihin.
        Heh.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu, vaikka en optioista mitään ymmärräkään .. ymmärrän että se on muutettavissa rahaksi.

        Ei tälläinen tavallinen tehdasduunari pääse "käsiksi" herroille tarkoitettuihin optioihin.
        Heh.

        No siis yrityksen osakkeitahan ne ovat, jotka on sitouduttu lunastamaan takaisin tiettyyn hintaan. Se taas riippuu kurssista, että kannattaako vai ei.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osa porukasta aina keplotteli niillä bonusrajoilla ja siirsi aina mahdollisuuksien mukaan kauppojen päivämääriä. Sillä tavalla sai aina jollekin kuukaudelle ylitettyä isoja bonusrajoja ja kokonaispalkka oli suurempi.

        Niin. Ymmärrän tuon. Voin kuvitella kuinka myyntialalla rievotaan niin myyjät kuin ostajatkin.

        Tämä meidän bonari oli kiitos työnantajalta meille. Mukavaa saada muutakin kuin lämmintä kättä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin. Ymmärrän tuon. Voin kuvitella kuinka myyntialalla rievotaan niin myyjät kuin ostajatkin.

        Tämä meidän bonari oli kiitos työnantajalta meille. Mukavaa saada muutakin kuin lämmintä kättä.

        Juu ja kyllähän siinä on varsin suuri kiusaus noiden kanssa pelata. Meilläkin silloin oli mahdollisuus korottaa kuukausipalkkaa jopa 2000€, jos ylitti isoimman bonusrajan. Enemmänkin, jos sille korotetulle provisiolle sai vielä lätkittyä ylimääräisiä kauppoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No siis yrityksen osakkeitahan ne ovat, jotka on sitouduttu lunastamaan takaisin tiettyyn hintaan. Se taas riippuu kurssista, että kannattaako vai ei.

        Eli siinä on se sitouttava tekijä. Nopean ja karkean laskukaavan mukaan työnantajani pisti 400 - 600 tonnia tähän ylimääräiseen bonariin. Riihikuivana. Jotakin he sillä kai hakee.. sitouttamista kai se on tuokin. Tai se, että meillä on käynyt hurja osaajakato. Väkeä lähtee kuin pipoa ..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eli siinä on se sitouttava tekijä. Nopean ja karkean laskukaavan mukaan työnantajani pisti 400 - 600 tonnia tähän ylimääräiseen bonariin. Riihikuivana. Jotakin he sillä kai hakee.. sitouttamista kai se on tuokin. Tai se, että meillä on käynyt hurja osaajakato. Väkeä lähtee kuin pipoa ..

        Se sitouttaminen kai noiden optio-ohjelmien tärkein idea on. Sikäli mikäli mä nyt olen oikein ymmärtänyt. Sitouttaminen paitsi pysymään töissä niin myös tekemään tulosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja kyllähän siinä on varsin suuri kiusaus noiden kanssa pelata. Meilläkin silloin oli mahdollisuus korottaa kuukausipalkkaa jopa 2000€, jos ylitti isoimman bonusrajan. Enemmänkin, jos sille korotetulle provisiolle sai vielä lätkittyä ylimääräisiä kauppoja.

        Anteeksi, mutta kuulostaa sellaiselta mikä on jopa irvokasta. Tunti tunnista työntekijänä en itse kykenisi moiseen. Mutta mistäpä sen tietäisi vaikka kykenisinkin...

        Toi kaksi tonnia enemmän kuussa kuulostaa tosi isolta erolta. Tosin sen eteen tarvittiin velmuilua jos oikein ymmärsin.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Anteeksi, mutta kuulostaa sellaiselta mikä on jopa irvokasta. Tunti tunnista työntekijänä en itse kykenisi moiseen. Mutta mistäpä sen tietäisi vaikka kykenisinkin...

        Toi kaksi tonnia enemmän kuussa kuulostaa tosi isolta erolta. Tosin sen eteen tarvittiin velmuilua jos oikein ymmärsin.

        Mitä sitä anteeksipyytelemään. Kun systeemi on tuo, niin lopputulos on mikä on.

        En mä varmaankaan tiedä ketään, joka niitä maksimimyyntejä olisi tehnyt ihan vaan normaalisti kauppaa tekemällä. Tonnin bonuksen sai suht helposti ihan vaan tekemällä hyvin kauppaa, mutta ne maksimit olis vaatineen melkein joka kontaktin olevan kauppa. Itse en ikinä halunnut alkaa siihen rumbaan, mutta jokunen itselleni ylimääräinen kauppa tuli myytyä eteenpäin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se sitouttaminen kai noiden optio-ohjelmien tärkein idea on. Sikäli mikäli mä nyt olen oikein ymmärtänyt. Sitouttaminen paitsi pysymään töissä niin myös tekemään tulosta.

        Niin. Tee firmalle tulosta, niin he antavat osakkeitaan. Mitä korkeampi on osakkeen hinta, siitä hyötyy myös se optioiden saaja. Eli paina, paina ja sateenkaaren päässä odottaa kultaruukku.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin. Tee firmalle tulosta, niin he antavat osakkeitaan. Mitä korkeampi on osakkeen hinta, siitä hyötyy myös se optioiden saaja. Eli paina, paina ja sateenkaaren päässä odottaa kultaruukku.

        Suurinpiirtein noin. ☺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitä anteeksipyytelemään. Kun systeemi on tuo, niin lopputulos on mikä on.

        En mä varmaankaan tiedä ketään, joka niitä maksimimyyntejä olisi tehnyt ihan vaan normaalisti kauppaa tekemällä. Tonnin bonuksen sai suht helposti ihan vaan tekemällä hyvin kauppaa, mutta ne maksimit olis vaatineen melkein joka kontaktin olevan kauppa. Itse en ikinä halunnut alkaa siihen rumbaan, mutta jokunen itselleni ylimääräinen kauppa tuli myytyä eteenpäin.

        Kuulostaa hurjalta.

        Kellokorttiduunarina tuollainen tuntuu aika vieraalta. Leimaa itsensä sisään ja tekee annettua tehtävää kunnes leimaa itsensä ulos. Yksinkertaista, rehellistä työntekoa. Mutta eipä siitä mitään maksetakaan.. mutta ei tarvitse "huorata" tai ilalla nukkumaan mennessä miettiä työasioita.

        Ei minusta olisi myyntihommiin. Tulos tai ulos. Ei oikein sopisi minulle. Sitä paitsi haluan tuntea että teen käsilläni jotakin. Nautin siitä .. vai liekö vain tottumuskysymys.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kuulostaa hurjalta.

        Kellokorttiduunarina tuollainen tuntuu aika vieraalta. Leimaa itsensä sisään ja tekee annettua tehtävää kunnes leimaa itsensä ulos. Yksinkertaista, rehellistä työntekoa. Mutta eipä siitä mitään maksetakaan.. mutta ei tarvitse "huorata" tai ilalla nukkumaan mennessä miettiä työasioita.

        Ei minusta olisi myyntihommiin. Tulos tai ulos. Ei oikein sopisi minulle. Sitä paitsi haluan tuntea että teen käsilläni jotakin. Nautin siitä .. vai liekö vain tottumuskysymys.

        Kaupantekoakin on niin monenlaista. Kyllähän vaikka jollain autokaupan myyjilläkin on omat usein provisionsa ja bonuksensa, mutta harva sitä "huoraamisena" pitää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaupantekoakin on niin monenlaista. Kyllähän vaikka jollain autokaupan myyjilläkin on omat usein provisionsa ja bonuksensa, mutta harva sitä "huoraamisena" pitää.

        Tarkoitin sillä sitä että jos minä joutuisin tekemään myyntityötä provisiolla, mulla homma menisi kyllä "huoraamiseksi". Joutuisin myymään itseni. Mutta sen sijasta olen tyhmä muurahainen joka aivottomana tekee mitä käsketään. Sekin on tavallaan "huoraamista". Myyn omaa aikaani työnantajalle. Itseni. Kahdeksaksi tunniksi arkipäivisin. Eli asiahan riippuu täysin katsantokannasta.


    • Anonyymi

      Nykyiseltä työnantajalta saa nihkeästi, mutta olen saanut pienen bonarin. Moon niin kiva ja hyvä.. 🤣

      Aikaisemmin on ollut joskus tapana tehdä "päivä täyteen -urakkaa". Työssä on ehkä mennyt 3 tuntia, palkan on saanut kahdeksasta mahdollisine ylityökorvauksineen. Lasketaanko tuo?

      Yhdessä työpaikassa katsottiin kerran kuussa tavoitteiden saavuttamiset ja palkittiin kaikki.

      Toisessa oli sovittu tietty prosentti, jos tulos oli yli jonkun x-määrän. Tämä kerran vuodessa. Joskus tuli toista tonnia, joskus ei mitään.

      Eräässä paikassa annettiin joululahjaksi 500€ joka vuosi. Vai oliko se 700.. en muista enää.

      On noita ollut.. mutta on ollut niitäkin paikkoja, joista ei ole saanut edes konvehtirasiaa jouluna 😄

      xLiner

      • Joo. Kyllähän noi on sellaisia palkkiojuttuja, että mieltä lämmittää. Meillä oli tulospalkkiojärjestelmä mikä ostettiin ulos tuntipalkkojen korotuksilla. Siitä herui 50- 500 euroa kvartaaliin.. heikoimmillaan se oli 12 euroa. Naurettiin sitä että talon tarjoama lounas olisi ollut arvokkaampi.

        Mutta tämä nyt saamamme bonus tuli yllätyksenä kaikille. Toki olemme tehneet töitä sen eteen.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joo. Kyllähän noi on sellaisia palkkiojuttuja, että mieltä lämmittää. Meillä oli tulospalkkiojärjestelmä mikä ostettiin ulos tuntipalkkojen korotuksilla. Siitä herui 50- 500 euroa kvartaaliin.. heikoimmillaan se oli 12 euroa. Naurettiin sitä että talon tarjoama lounas olisi ollut arvokkaampi.

        Mutta tämä nyt saamamme bonus tuli yllätyksenä kaikille. Toki olemme tehneet töitä sen eteen.

        Kyyninen.. Kuitenkin katsoivat järkevämmäksi antaa ne rahat ennemmin teille kun verottajalle 😄

        Äh, hyvä kun saitte 😁

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyyninen.. Kuitenkin katsoivat järkevämmäksi antaa ne rahat ennemmin teille kun verottajalle 😄

        Äh, hyvä kun saitte 😁

        xLiner

        Danke.

        Kiva kun joskus tavalliselle duunarillekin annetaan jotakin muuta kuin kiitos, kiitos ja lämmintä kättä.


    • Työantaja maksaa bonareita kaikille. Viime vuonna kokonaisumma oli normaalia suurempi (itse sain n.10-11te), tänä vuonna 2022 olen saanut 6.5te tähän mennessä. Kuulostaa isolta summalta, mutta verottaja kerää merkittävän osan bonareista yhteiskunnan rahoittamiseen…

      • Eli onko sinulla joku bonusjärjestelmä tai suorite?
        Minä tavallisena tehdasduunarina, siis ihan työläisenä en ole tottunut muissa työpaikoissani saamaan bonuksia. Ymmärrän että esim myyntialalla ne ovat juuri se suoritteen vaste.

        Tämä oli minulle ihan kiva lisä omaan palkkaani. Tuntipalkkalaisena tuollainen kiitos on kiva.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eli onko sinulla joku bonusjärjestelmä tai suorite?
        Minä tavallisena tehdasduunarina, siis ihan työläisenä en ole tottunut muissa työpaikoissani saamaan bonuksia. Ymmärrän että esim myyntialalla ne ovat juuri se suoritteen vaste.

        Tämä oli minulle ihan kiva lisä omaan palkkaani. Tuntipalkkalaisena tuollainen kiitos on kiva.

        En ole kaupallisella vaan luonnontieteellisellä alalla. Perusbonukselle on tavoite, muistaakseni n. 3te/v. Toteutunut summa perustuu omaan suoriutumiseen ja firman/projektin tulokseen, mutta miten se määrittyy ei ole läpinäkyvää.


      • Emberizi kirjoitti:

        En ole kaupallisella vaan luonnontieteellisellä alalla. Perusbonukselle on tavoite, muistaakseni n. 3te/v. Toteutunut summa perustuu omaan suoriutumiseen ja firman/projektin tulokseen, mutta miten se määrittyy ei ole läpinäkyvää.

        Jaa. Eli sen verran tajusin että bonarisi ovat sidonnaisia. Mutta ihan hyvä että saat bonareita ja vielä hyviä saatkin ymmärtääkseni.

        Toki ymmärrän että palkkaus- ja bonusjärjestelmiä on monenlaisia, mutta tämä meidän bonari ei ollut sovittu tai sidonnainen tulokseen tai suoriutumiseen. Niin naivilta kuin se kuulostaakin.. se oli kiitos vuodesta 2021, joka oli erityisen vaikea vuosi. Siitä huolimatta me "toimitimme". Vahvistimme markkina-asemiamme maailmalla ja luotettavuutemme ja tunnettavuus lisääntyi. Jätimme kaikki maailman kilpailijat varjoomme.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaa. Eli sen verran tajusin että bonarisi ovat sidonnaisia. Mutta ihan hyvä että saat bonareita ja vielä hyviä saatkin ymmärtääkseni.

        Toki ymmärrän että palkkaus- ja bonusjärjestelmiä on monenlaisia, mutta tämä meidän bonari ei ollut sovittu tai sidonnainen tulokseen tai suoriutumiseen. Niin naivilta kuin se kuulostaakin.. se oli kiitos vuodesta 2021, joka oli erityisen vaikea vuosi. Siitä huolimatta me "toimitimme". Vahvistimme markkina-asemiamme maailmalla ja luotettavuutemme ja tunnettavuus lisääntyi. Jätimme kaikki maailman kilpailijat varjoomme.

        "Siitä huolimatta me "toimitimme". Vahvistimme markkina-asemiamme maailmalla ja luotettavuutemme ja tunnettavuus lisääntyi. Jätimme kaikki maailman kilpailijat varjoomme."

        Tämä taisi olla ns. hevonpaskasarkasmia?
        Tätä juhlapuhehöpinää on joka firman tilinpäätöksissä ja muissa raporteissa.

        Mutta hyvä että saitte rahnaa.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Siitä huolimatta me "toimitimme". Vahvistimme markkina-asemiamme maailmalla ja luotettavuutemme ja tunnettavuus lisääntyi. Jätimme kaikki maailman kilpailijat varjoomme."

        Tämä taisi olla ns. hevonpaskasarkasmia?
        Tätä juhlapuhehöpinää on joka firman tilinpäätöksissä ja muissa raporteissa.

        Mutta hyvä että saitte rahnaa.

        -keinovaginamies-

        Niin. Hyvä että saatiin rahnaa. Köyhä duunari kun olen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Siitä huolimatta me "toimitimme". Vahvistimme markkina-asemiamme maailmalla ja luotettavuutemme ja tunnettavuus lisääntyi. Jätimme kaikki maailman kilpailijat varjoomme."

        Tämä taisi olla ns. hevonpaskasarkasmia?
        Tätä juhlapuhehöpinää on joka firman tilinpäätöksissä ja muissa raporteissa.

        Mutta hyvä että saitte rahnaa.

        -keinovaginamies-

        Löpinöistä huolimatta on helppo todeta paljon jää viivan alle. Siihen ei tarvitse ekonomin tutkintoa.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Löpinöistä huolimatta on helppo todeta paljon jää viivan alle. Siihen ei tarvitse ekonomin tutkintoa.

        Ilmeisesti se on helppo laskelma. En ole koskaan ollut kirjanpito-osastolla töissä, aika kuivaa hommaa.

        Enemmän huvittaa nuo puppugeneraattoreiden runosuonet. Niissäkin voisi olla kyllä enemmän luovuutta.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Löpinöistä huolimatta on helppo todeta paljon jää viivan alle. Siihen ei tarvitse ekonomin tutkintoa.

        Sulla on sitten varaa hommata vähän tyylikkäämpi, vaikka Louis Vuitton, siveysvyö sinkkuristeilylle. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on sitten varaa hommata vähän tyylikkäämpi, vaikka Louis Vuitton, siveysvyö sinkkuristeilylle. :)

        En perusta Luis Vittoneista, en edes halvoista kopioista enkä siveysvöistä. Lapset sai osansa (toteutin kullekin yhden haaveen, jota ovat odottaneet pidempään) ja itse sain jotain pientä, verottaja saa ison bonuksen ja loppu menee säästötilille pahan päivän varalle tai jos joskus uskaltaa matkustaa lasten kanssa rahalle on käyttöä silloinkin ja autolainan voi maksaa pois, jos ei muuta tarvetta ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti se on helppo laskelma. En ole koskaan ollut kirjanpito-osastolla töissä, aika kuivaa hommaa.

        Enemmän huvittaa nuo puppugeneraattoreiden runosuonet. Niissäkin voisi olla kyllä enemmän luovuutta.

        -keinovaginamies-

        Ounou! Ole ystävällinen ja jätä mielikuvasi minusta omaan tietoosi, niin lupaan olla kiusoittelematta sinua :"D t.sxth


    • Anonyymi

      Kuinka monasti joudut tyydyttämään omistajat ja heidän sukujensa miehiä ja yritysasiakkaita saunoissa hotelleissa siis missä kokouksia pidetään eli onko ammattisi kokous koordinaattori tai toimisto päällikkö tai asiakkaiden toiveiden täyttäminen mut siit saa bonareita

      • Olen tehdastyöntekijä teknologiateollisuudessa. Ihan perus duunari. Joten ime välis sitä peukkuasi ja työnnä se sinne minne aurinko ei paista.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Olen tehdastyöntekijä teknologiateollisuudessa. Ihan perus duunari. Joten ime välis sitä peukkuasi ja työnnä se sinne minne aurinko ei paista.

        Tietysti olet perusduunari, ei muunlaisen tarvitse kehittää palstahahmoa itsetuntonsa pönkittämiseksi.


    • Anonyymi

      Joskus on tullut jotain tulospalkkioita ja sit välillä joku dineri kun on selvinnyt ilman työtapaturmia.

      Mutta firma myytiin joku aika sitten ulkomaille, joten ei tämän firman aikaan ole tullut mitään erikoisempaa hyvää..

      • Se on harmi.

        Meidän firma eriytettiin omakseen konsernista ja sen jälkeen alkoi bonareita tulla duunaritasollekin. Eli kävi tavallaan toistepäin.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Se on harmi.

        Meidän firma eriytettiin omakseen konsernista ja sen jälkeen alkoi bonareita tulla duunaritasollekin. Eli kävi tavallaan toistepäin.

        No meillä tuli vaan isompi firma tästä ja aika uusi tää Suomen osasto, joskin koko firma. Ehkä se tästä muuttuu. Ainakin hommia taas voitetaan, joten se voi ajan kysymys, kun pottia jaetaan.

        Jotdnkin taas tuli anonyyminä toi eka.. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        No meillä tuli vaan isompi firma tästä ja aika uusi tää Suomen osasto, joskin koko firma. Ehkä se tästä muuttuu. Ainakin hommia taas voitetaan, joten se voi ajan kysymys, kun pottia jaetaan.

        Jotdnkin taas tuli anonyyminä toi eka.. 😁

        Sulla villi sormi täppää sitä muuminäppäintä. Ettei vaan olisi krapulavapina.. heh. No en mä ny tosissani .. kai.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sulla villi sormi täppää sitä muuminäppäintä. Ettei vaan olisi krapulavapina.. heh. No en mä ny tosissani .. kai.

        Ei, kun en ollut kirjsutunut ollenkaan. 😁

        Mä oon jo painattanut pari päivää laikka punasena hommia, että ei tietoakaan krapuloista enää. 😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei, kun en ollut kirjsutunut ollenkaan. 😁

        Mä oon jo painattanut pari päivää laikka punasena hommia, että ei tietoakaan krapuloista enää. 😊

        Mittee se semmonen pää punasena painaminen oikein meinoo? Miten se oikein tapahtuu noin niin kuin käytännössä? ;O ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mittee se semmonen pää punasena painaminen oikein meinoo? Miten se oikein tapahtuu noin niin kuin käytännössä? ;O ;)

        No sitä vaan tehdään mitä pitää, niin että illalla kieliroikkuu sohvan käsinojaa pitkin lattialle.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No sitä vaan tehdään mitä pitää, niin että illalla kieliroikkuu sohvan käsinojaa pitkin lattialle.

        Minkä tähten sitä pittää niin kovasti painoo, että pää mennee ihan punaseks? Ihan koko voimallako siinä sitten painaa jyskytettään, sitäkö se meinoo? ;O ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkä tähten sitä pittää niin kovasti painoo, että pää mennee ihan punaseks? Ihan koko voimallako siinä sitten painaa jyskytettään, sitäkö se meinoo? ;O ;)

        No tähän ikään mietitään joka liike ja kaikki ilma vaan hommasta pois, niin tulee nopeesti valmista. Sit voi ottaa kohta iisimmin.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No tähän ikään mietitään joka liike ja kaikki ilma vaan hommasta pois, niin tulee nopeesti valmista. Sit voi ottaa kohta iisimmin.

        No, voi sen varmaan noinkin ajatella. Liiasta huhkimisesta ja liian nopeasta sellaisesta saattaa kuitenkin väsähtää helpommin ja nopeammin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, voi sen varmaan noinkin ajatella. Liiasta huhkimisesta ja liian nopeasta sellaisesta saattaa kuitenkin väsähtää helpommin ja nopeammin.

        No joskus voi painattaa. Kyllä mä välillä voin nukkuukin töissä, että vastapainottaa hetkellistä henkseleistä karkaamisesta. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No joskus voi painattaa. Kyllä mä välillä voin nukkuukin töissä, että vastapainottaa hetkellistä henkseleistä karkaamisesta. 😁

        Mittee se semmonen henkselien karkaaminen oikeen meinoo? ;O ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mittee se semmonen henkselien karkaaminen oikeen meinoo? ;O ;)

        Ei kun karkaaminen henkseleistä... riehaantumista. 😁


    • Ei maksa, eikä niitä ole kukaan varsinaisesti odotellutkaan, mitä nyt viimeisimmät pari junioria. Jouluylläreitä on tullut, kuten myös ylimääräisen kesälomarahan muodossa ja kyllä se kummasti piristää, motivoi, sitouttaa.

      Pienessä firmassa tilanne on ehkä vähän toisenlainen, mutta toisaalta tiedän, että kun olen muodollisessa ravintoketjussa toisena, niin jos ottaisin asian esille, bonareitakin alettaisiin tipauttelemaan siiloin kun siihen on aihetta.

      Vaan meillä on niin suuret vapaudet oman työn suorittamisen kuin myös loma-ajankohtien päättämisen osalta, että uskallan väittää, ettei tässä maassa monella ole. Ja se itsessään on pirukseen arvokasta.

      • No niin. On se niin, että vapaus on arvokasta. Minulle tälläisenä rividuunarina ei juuri vapauksia suoda. Onneksi edes palkka juoksee säännöllisesti. Olen sellaisissakin paikoissa ollut, jossa palkanmaksun kanssa vähän niin ja näin.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No niin. On se niin, että vapaus on arvokasta. Minulle tälläisenä rividuunarina ei juuri vapauksia suoda. Onneksi edes palkka juoksee säännöllisesti. Olen sellaisissakin paikoissa ollut, jossa palkanmaksun kanssa vähän niin ja näin.

        Vapaus on pienen firman etu, mutta se tuo mukanaan myös vastuun, mikä voi olla kirous.

        Tosin vaikutusvaltaa omien töiden osalta on paljon, niin huomattavan paljon, että kuka tahansa joukkueesta voi koska tahansa sanoa, ettei halua enää tehdä NN työtehtäviä tai ei koe työskentelyä XY asiakkaalle mielekkääksi syystä ÄÖ ja homma on ihan ok, ne asiat käydään läpi ja otetaan vakavasti, sitten pyöritellään vähän vastuualueita uusiksi ja jatketaan hommia.

        Palkka on mielestäni hyvä, muttei ei mikään ihmeellinen, mutta vapaus vastuu ja mahdollisuudet vaikuttaa omaan työnkuvaan on jotain mitä en olisi ikinä uskonut löytäväni. Ja voisin toki vaikuttaa palkkaanikin, heti ja aika paljonkin, mutta itselleni nyt on tärkeämpää saada firma kasvamaan vielä muutamalla hengellä, jolloin mahdollisuuksia vapauksiin ja erikoistumisiin on enemmän, kaikille. Siihen mennee pari vuotta ja sitten voin hyvällä omallatunnolla vaatia isompaa palkkaa 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Vapaus on pienen firman etu, mutta se tuo mukanaan myös vastuun, mikä voi olla kirous.

        Tosin vaikutusvaltaa omien töiden osalta on paljon, niin huomattavan paljon, että kuka tahansa joukkueesta voi koska tahansa sanoa, ettei halua enää tehdä NN työtehtäviä tai ei koe työskentelyä XY asiakkaalle mielekkääksi syystä ÄÖ ja homma on ihan ok, ne asiat käydään läpi ja otetaan vakavasti, sitten pyöritellään vähän vastuualueita uusiksi ja jatketaan hommia.

        Palkka on mielestäni hyvä, muttei ei mikään ihmeellinen, mutta vapaus vastuu ja mahdollisuudet vaikuttaa omaan työnkuvaan on jotain mitä en olisi ikinä uskonut löytäväni. Ja voisin toki vaikuttaa palkkaanikin, heti ja aika paljonkin, mutta itselleni nyt on tärkeämpää saada firma kasvamaan vielä muutamalla hengellä, jolloin mahdollisuuksia vapauksiin ja erikoistumisiin on enemmän, kaikille. Siihen mennee pari vuotta ja sitten voin hyvällä omallatunnolla vaatia isompaa palkkaa 😁

        Hauska.

        Mutta toi, että voi vaikuttaa työhönsä merkkaa oikeasti paljon. Sitä tuntee olevansa ihminen. Itse tunnen olevani vain muurahainen tai ratas koneistossa. Rikki mennyt vaihdetaan.. tai jotain.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hauska.

        Mutta toi, että voi vaikuttaa työhönsä merkkaa oikeasti paljon. Sitä tuntee olevansa ihminen. Itse tunnen olevani vain muurahainen tai ratas koneistossa. Rikki mennyt vaihdetaan.. tai jotain.

        Merkkaa, mutta tuo sen vastuukin, pieni firma ei elä jos vuoden läpi keskiarvoisesti kaikki ei saa tuotettua omia työnantajakulujaan plus vähän päälle. Se vetää joskus ukkeleiden ilmeet kireiksi, jos on ollu hilijasempaa, kuten kesällä tuppaa käymään.


      • randombypasser kirjoitti:

        Merkkaa, mutta tuo sen vastuukin, pieni firma ei elä jos vuoden läpi keskiarvoisesti kaikki ei saa tuotettua omia työnantajakulujaan plus vähän päälle. Se vetää joskus ukkeleiden ilmeet kireiksi, jos on ollu hilijasempaa, kuten kesällä tuppaa käymään.

        Ihan ymmärrettävää. Kun oma leipä on kiinni työnantajan pärjäämisestä. Kyllä se pistää miettimään. Ja panostamaan.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ihan ymmärrettävää. Kun oma leipä on kiinni työnantajan pärjäämisestä. Kyllä se pistää miettimään. Ja panostamaan.

        Tjaa, mä oon vähän häiriintyny siinä suhteessa ja olen osin ottanut sen omaksi asiakseni. Tietty siitä on saanut sen ilon, että on ravintoketjussa kakkosena ja voi vaikuttaa hyvinkin isoihin pienen firman asioihin, mikä ehkä sopiikin mulle, mutta kun samalla pitäis tehdä tulosta, se tekee elämän ahtaaksi. Hallinto ja HR ei paljon tulosta viivan alle yleensä tee, vaan tuottavat jotain muuta, mutta nyt täytyy vielä hetken jaksaa tuplaroolia, niin sitten joukkue elättää yhden tuottamattoman hölmönkin 😁


    • Ei oo tullut kun vedonlyönti bonuksia, niitä saa kun häviää riittävästi.

      • Tai sitten mun pitää antaa sulle bonari luonnossa. Noh.. tilaamani tuote, se josta oli puhe viikonloppuna on nyt toimitettu. Pääsemme testaamaan sitä ensi treffeillä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Tai sitten mun pitää antaa sulle bonari luonnossa. Noh.. tilaamani tuote, se josta oli puhe viikonloppuna on nyt toimitettu. Pääsemme testaamaan sitä ensi treffeillä.

        Hyvältä kuulostaa....oikein hyvältä


      • pujotteIija kirjoitti:

        Hyvältä kuulostaa....oikein hyvältä

        Juu. Niin. Ala ny sitten miettimään minkälaista bonaria haluat...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu. Niin. Ala ny sitten miettimään minkälaista bonaria haluat...

        🤮🤮🤮


    • Anonyymi

      Mittee se semmonen ponari oikein meinoo?

      • Se on sellainen poni jolla on jouset kavioiden alla ja se pomppii ylös ja alas.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Se on sellainen poni jolla on jouset kavioiden alla ja se pomppii ylös ja alas.

        Ai sitäkö se meinoo? ;D


    • Ennen joulua odoteltiin normaalia ruokakassia joka on jouluinen perinne. Siinä on noin sadalla eurolla elintarvikkeita. Yllätys sen sijaan oli että saatiin myös tonnin palkkio "venymisestä vaikeina aikoina." Käytännössä siis koronakorvaus mutta koska sitä termiä ei kuulemma saanut käytää niin toimintatonniksi se nimettiin. Monessa perheessä jossa raha on tiukassa tämä oli se mikä oli joulun pelastanut.

      Joskus saatiin bonuksia työtapaturmattomista päivistä mutta se loppui kun huomattiin että tapaturmat laskivat vain tilastoissa kun kukaan ei enää ilmoittanut niistä. Siitä siirryttiin käytäntöön jossa työturvallisuusasiat kuuluvat aloitteisiin joista maksetaan. Eli raha tulee nyt aloitteista jotka parantavat työturvallisuutta.

      • Aika hyvä bonus. Monella on ollut vaikeaa koronan takia. Varsinkin pienipalkkaiset työt olleet kiven takana. Ollut lomautuksia ja irtisanomisia..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Aika hyvä bonus. Monella on ollut vaikeaa koronan takia. Varsinkin pienipalkkaiset työt olleet kiven takana. Ollut lomautuksia ja irtisanomisia..

        Mukava lisä toki. Näinä aikoina itse lasken bonukseksi senkin että työsopimus on toistaiseksi voimassa oleva eikä määräaikainen. Lisäksi kun huomaa että uusia koneita tulee taloon ja vanhoja päivitetään sekä uusia työntekijöitä etsitään niin noiden investointien kautta tulee varmempi olo tulevaisuudesta.


    • Anonyymi

      Siis on tulospalkkiojärjestelmä, mutta se on nimenomaan avoin järjestelmä. Tässä vaiheessa vuotta on siis tiedossa ne tulosmittarit, jotka pitää saavuttaa tietyillä tasoilla, että tietyt rahabonukset laukeaa tältä vuodelta.

      Että miten sen ottaa. Mitään "ylimääräisiä" bonuksia ei tule, jollei jotain joulumuistamisia lasketa.

      -keinovaginamies-

      • Mutta kumminkin tulospalkkio on jonkilainen bonus. Parempi sekin kuin ei mitään.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mutta kumminkin tulospalkkio on jonkilainen bonus. Parempi sekin kuin ei mitään.

        Kyllä kait. Varsinkin niille joita se oikeasti motivoi. Ei ne kyllä mitään suuren suuria ole.
        Valitettavasti oma taloudellinen tilanteeni, ja varsinkin nykyinen suhtautuminen sekä rahaan että materiaan on sen suuntainen ettei motivoi minua.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kait. Varsinkin niille joita se oikeasti motivoi. Ei ne kyllä mitään suuren suuria ole.
        Valitettavasti oma taloudellinen tilanteeni, ja varsinkin nykyinen suhtautuminen sekä rahaan että materiaan on sen suuntainen ettei motivoi minua.

        -keinovaginamies-

        Minä kun elän sinkkutaloudessa, niin raha ratkaisee sen kuinka hyvin syön. Ei se muutoin hirveästi motivoi. Elämäni kun on jo eletty.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minä kun elän sinkkutaloudessa, niin raha ratkaisee sen kuinka hyvin syön. Ei se muutoin hirveästi motivoi. Elämäni kun on jo eletty.

        Onko kuolemantuomio varma? Tällaista olen ymmärtänyt.
        Mutta tosi hyvä, nyt syöt taas hetken paremmin!

        Itsehän hain tänäänkin järvestä ahvenia, eikö maksanut mitään. Ja miljoona kertaa hauskempaa kuin ruokakaupassa käynti :)

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko kuolemantuomio varma? Tällaista olen ymmärtänyt.
        Mutta tosi hyvä, nyt syöt taas hetken paremmin!

        Itsehän hain tänäänkin järvestä ahvenia, eikö maksanut mitään. Ja miljoona kertaa hauskempaa kuin ruokakaupassa käynti :)

        -keinovaginamies-

        Ei minulle ole kuolemantuomiota annettu kuin silloin kun ei tiedetty mikä minua vaivasi. Ehdoteltiin aivokasvainta, aivoverenvuotoa tai aivojen tulehdusta. Kaksi kuukautta olin siinä uskossa, että kuolen hetkenä minä hyvänsä.

        Eli todella olen parantumattomasti sairas. Minulla on sellainen invalidisoiva tauti kuin pesäkekovettumatauti. Multippeliskleroosi.
        Tutummin MS.

        Se ei tapa, mutta invalidisoi. Tosin tätä nykyä se on remissiossa ja toimintakykyni on 98%. Eli täysin normaalia. Elämää ei vaan kannata enää rakentaa ja mihinkään ei kannata sitoutua. Ottaa päivän kerrallaan niin kauan kuin omat jalat kantavat. Naatiskellen...


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei minulle ole kuolemantuomiota annettu kuin silloin kun ei tiedetty mikä minua vaivasi. Ehdoteltiin aivokasvainta, aivoverenvuotoa tai aivojen tulehdusta. Kaksi kuukautta olin siinä uskossa, että kuolen hetkenä minä hyvänsä.

        Eli todella olen parantumattomasti sairas. Minulla on sellainen invalidisoiva tauti kuin pesäkekovettumatauti. Multippeliskleroosi.
        Tutummin MS.

        Se ei tapa, mutta invalidisoi. Tosin tätä nykyä se on remissiossa ja toimintakykyni on 98%. Eli täysin normaalia. Elämää ei vaan kannata enää rakentaa ja mihinkään ei kannata sitoutua. Ottaa päivän kerrallaan niin kauan kuin omat jalat kantavat. Naatiskellen...

        Ok. Hieno homma ettei mitään tuon vakavampaa, ja varsinkin tuo etenemisen seisahtuminen.

        Ajattelin että jotain tosi vakavaa oikeasti. Yksi tuttava lähti n. kolmekymppisenä aivokasvaimeen. Toinen vähän vanhempana aivoihin levinneeseen syöpään.

        Mutta tuollaisen mahdollisuuden eteen joutuminenkin pistää jo ajattelemaan elämän uusiksi. Jos on ollut lähellä kuolemaa, niin tietää että aina kun on mahdollisuus luikauttaa lihaa piiloon, niin sitä ei kannata missata :)

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Hieno homma ettei mitään tuon vakavampaa, ja varsinkin tuo etenemisen seisahtuminen.

        Ajattelin että jotain tosi vakavaa oikeasti. Yksi tuttava lähti n. kolmekymppisenä aivokasvaimeen. Toinen vähän vanhempana aivoihin levinneeseen syöpään.

        Mutta tuollaisen mahdollisuuden eteen joutuminenkin pistää jo ajattelemaan elämän uusiksi. Jos on ollut lähellä kuolemaa, niin tietää että aina kun on mahdollisuus luikauttaa lihaa piiloon, niin sitä ei kannata missata :)

        -keinovaginamies-

        Anteeksi. *Reps* Nyt en voi olla nauramatta tuolle mielikuvalle sinusta KV. "Säihkähtää melkein hengiltä itsensä ja käy painamaan täysipäiväisesti vielä kun ehtii". En tiedä, mutta ehkä miehet on sitten hieman höperöjä noin yleisesti :'D.
        t.sxth


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi. *Reps* Nyt en voi olla nauramatta tuolle mielikuvalle sinusta KV. "Säihkähtää melkein hengiltä itsensä ja käy painamaan täysipäiväisesti vielä kun ehtii". En tiedä, mutta ehkä miehet on sitten hieman höperöjä noin yleisesti :'D.
        t.sxth

        Semmosta se on miehen elämä (ainakin tämän miehen), siis höperöä.

        Jos äkkikuolema uhkaa, niin sitten se on pikapano :)

        Ihan vapaasti saa nauraa, niin ne tekee varmaan muutkin. Tämähän anonyymikeskustelussa on juuri hienoa, että voi omassa pikku päässään muodostaa mielikuvia. Minullakin voi olla joku mielikuva sinusta :)

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Hieno homma ettei mitään tuon vakavampaa, ja varsinkin tuo etenemisen seisahtuminen.

        Ajattelin että jotain tosi vakavaa oikeasti. Yksi tuttava lähti n. kolmekymppisenä aivokasvaimeen. Toinen vähän vanhempana aivoihin levinneeseen syöpään.

        Mutta tuollaisen mahdollisuuden eteen joutuminenkin pistää jo ajattelemaan elämän uusiksi. Jos on ollut lähellä kuolemaa, niin tietää että aina kun on mahdollisuus luikauttaa lihaa piiloon, niin sitä ei kannata missata :)

        -keinovaginamies-

        Joo ei sen vakavampaa kuin vammautuminen. Vaikka sairauteni nyt on rauhallinen.. minusta tulee invalidi ennemmin tai myöhemmin. Tänä iltana kun menen nukkumaan.. ei ole takeita että aamulla vielä esimerkiksi kävelisin.. se voi niin nopeasti aiheuttaa koko elämän romahtamisen. Mieluummin satakertaisesti ottaisin nopean lähdön kuin kituisin vuosikausia. Eli pitänee hommata betonikengät pahan päivän varalle.

        Mutta tuossa sun ajatelmassasi minusta on perää. Todellakin pyrin elämään kuin viimeistä päivää.. myös seksin suhteen. Kun on vaarassa menettää jotakin, sitä alkaa arvostamaan.

        Todellakin lopetin turhanpäiväisen kainostelun ja kikkailun. Ei minulla ole aikaa pelailla mitään teerenpelejä. Suoraan asiaan, kas kun halut ne on hiirelläkin.

        Ja tässä myös syy, miksi en sitoudu. En ala seurustelemaan ja rakentamaan yhteistä tulevaisuutta. Minun tulevaisuuteni on synkkä. En parane, menen aikajänteellä vain huonompaan suuntaan. Mysteeriksi jää vain koska ja kuinka pahasti. Sitä ei pysty estämään mikään.

        Mutta otetaan vähän valoisammalta kantilta.. nyt sairauteni on lepotilassa. Se etenee kyllä mutta hitaasti. Tuurilla minulla voi olla hyviä vuosia ja jos paska tsäkä iskee, päiviä. Kieltäydyn murehtimasta niitä tulevia vastoinkäymisiä ja naatiskelen nyt näistä hyvistä päivistä.

        Minä olen onnekas.. saanut jo viisi hyvää vuotta putkeen. Hyvin lieväoireisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmosta se on miehen elämä (ainakin tämän miehen), siis höperöä.

        Jos äkkikuolema uhkaa, niin sitten se on pikapano :)

        Ihan vapaasti saa nauraa, niin ne tekee varmaan muutkin. Tämähän anonyymikeskustelussa on juuri hienoa, että voi omassa pikku päässään muodostaa mielikuvia. Minullakin voi olla joku mielikuva sinusta :)

        -keinovaginamies-

        Ouh:) Luulin vastanneeni jo tähän. Lupasin olla kiusoittelematta sinua, jos pidät mielikuvat minusta omana tietonasi😂

        Hillitty ja asiallinen ei ole varmaan se, mutta sitä aina tavoittelen.. No niin, no niin. Nyt se taas voi alkaa:)

        t.sxth


    • Anonyymi

      No ei todellakaan. Kyllä tämä on pelkkää hyväntekeväisyyttä:)

    • Bonuksia?? :-D

      Joo, turpaani olen lähinnä saanut, palkanlisänä.

      Mun alalla kun työn tulosta ei mittaroida taloustuotolla.

      Ainoa, mistä kannustinta tällä hetkellä voi saada, on oikeastaan noihin yli-lisätöihin sitotutuminen. Siis jos lähdet hälytystyöhön oman työaikasi ulkopuolella ilman vapaa-aikakorvauksia, saattaa siitä jonkun kympin-satasen verotettavana saada.

      • Kyllä teidän alalle pitäisi saada ensinnäkin palkankorotukset.. vaarallisen työn lisä ja palkkiomatriisi. Noin niin kuin omana mielipiteenäni. Mutta kukapa tyhmää duunaria kuuntelisi.
        Olisin heti valmis maksamaan prosentin lisää veroja, jos ne kohdennettaisiin suoraan terveydenhuollon ammattilaisten palkkamenoihin. Varsinkin niihin pienipalkkaisiin ja suuritöisiin duuneihin. Arvo sinne minne arvo kuuluu.


    • Meillä voittoa tuottanut projekti palkittiin alkoholilla, joka piti nauttia toimiston ruokalassa.

      Pihi firma laski, että pari viinipulloa tuntuu suuremmalta bonukselta kuin kaksikymppiä käteen.

      • Naurettavaa. Kerrassaan.


      • Anonyymi

        Pelkkää alkoholia? Ei saanut ruokaa?

        Usein tuommoiset pienehköt summat kuten muutama kymppi jää jakamatta, koska se tietäisi palkanlaskentaan enemmän töitä/kuluja kuin mitä olisi maksettava summa.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää alkoholia? Ei saanut ruokaa?

        Usein tuommoiset pienehköt summat kuten muutama kymppi jää jakamatta, koska se tietäisi palkanlaskentaan enemmän töitä/kuluja kuin mitä olisi maksettava summa.

        - Sheena

        Oli siinä ohessa tosiaan lämmin ateria, sellainen arkinen, mitä ruokalassa muutoinkin syödään. Mitään juhlantuntua ei kuitenkaan ollut ilmassa. Känninen osastonjohtaja kävi joka pöydässä pomottelemassa, kertomassa miten seuraavassa projektissa meidän pitää olla vieläkin tehokkaampia.

        Kyllä väki aika äkkiä liukeni noista juhlista kaupungille jatkoille. Jäi bonus nauttimatta.


    • Anonyymi

      Firmoissa yleensä maksetaan bonuksia (jos maksetaan)... harvemmin valtiolla eikä ainakaan kunnilla... Aivan varmasti ei makseta firmoissakaan, jos menee huonosti.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Osta bonarilla ponnari, sellainen hius-kumilenkki. Bonarilla Ponnari, vihdoinkin rahaa hankkia sellainen!

      Mutta asiasta toiseen: on kammottavan pitkä peli katsoa, 5 ja puoli tuntia kestää katsoa tuon pelin läpipelaaminen elokuvamaisena videona (on kyllä viihdyttävä kuin elokuva tuo peli): Leisure Suit Larry - Wet Dreams Don't Dry.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe