Pyydän apuanne hyvät matemaatikot...!

Anonyymi

Minulta kysyttiin mikä on todennäköisyys että tyyppi vastaa arvaamalla kaikki oikein Mensan tehtäviin joissa on 39 kysymystä ja niissä kaikissa on 8 vaihtoehtoa?

Olen itse hieman tyhmä mutta voisin loistaa jos voisin antaa tuohon järkevän vastauksen.

5

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perustehtävä todennäköisyydestä:

(1-(1/8))^39 = 0.00547.. = 0.5 %

• Anonyymi

Tuo olisi todennäköisyys saada kaikki väärin.
        Oikein on (1/8)^39 = 6*10^-36 eli kuuden suhde sekstiljoonaan!

• Anonyymi

Malaire, yksinkertaisissakin laskuissa kannattaa käyttää hetki siihen, että miettii onko saatu vastaus järkevä. Sinun vastauksesi mukaan hieman yli yksi kahdesta sadasta osallistujasta saisi tuurilla KAIKKI vastaukset oikein pelkästään arvaamalla. Jos osaa vastata osaan kysymyksistä oikeasti, ja arvaa loput, todennäköisyys olisi vieläkin suurempi.

Ei kuulosta uskottavalta. Eihän tuollaisen testin tuloksiin voisi luottaa vähääkään. Ratkaisussasi on siis jotain pielessä.

Katsotaan yksittäistä kysymystä. Sinun ratkaisussasi todennäköisyys arvata oikein olisi
        (1-(1/8))^1 = 7/8. Mutta tuohan ei ole todennäköisyys arvata oikein, vaan todennäköisyys arvata väärä vastaus. Oikea todennäköisyys on siis 1/8, joten todennäköisyys saada kaikki oikein on
        (1/8)^39=1/2^117, mikä on huomattavasti realistisemman kuuloinen vastaus.

• Anonyymi

About sama kuin voittaa lotossa viisi kertaa putkeen pelaamalla neljällä ekalla kerralla vain yhden rivin ja viimeisellä kerralla 13 riviä.

• Anonyymi

Siis voittaa päävoiton tarkoitin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      1
      3951
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      43
      3542
    3. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      60
      3423
    4. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      18
      3150
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      34
      3128
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2910
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      44
      2560
    8. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      39
      2482
    9. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      2325
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      45
      2089
    Aihe