Apteekeissa myydään nykyisin itse muotoiltavia purentakiskoja. Osaako joku kertoa, ovatko ne yhtä hyviä kuin hammaslääkärissä teetetyt?
Apteekin purenakiskot, onko kokemuksia?
4
3503
Vastaukset
- Anonyymi
On kokemusta. Sellainen kuumaan veteen kastettava, joka muotoillaan. Ei pysynyt paikoillaan, mutta käytin sitä aika pitkään, kunnes hammaslääkärissä sanottiin, että ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön. Syytä en tiedä. Halusivatko vaan myydä oman kalliin teetetyn, joka nyt käytössä.
- Anonyymi
Ilman jännitettä toki ei pysy; sit vain päätät kumpaan suuntaan haluat sen jännitteen, joka vaikuttaa siihen, mihin suuntaan se oikoo/aiheuttaa haittaa. Vähäisempi jännite vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman jännitettä toki ei pysy; sit vain päätät kumpaan suuntaan haluat sen jännitteen, joka vaikuttaa siihen, mihin suuntaan se oikoo/aiheuttaa haittaa. Vähäisempi jännite vähemmän.
Ei se mitään "jännitettä" aiheuta. Sellainen itsemuotoiltava on pehmeää tavaraa (joissain myös lisäksi kovempaa muovia purupintojen kohdalla ulkopinnassa), joten kiinnipysyminen riippuu ihan vain siitä kuinka onnistuneesti saat sen muovattua istumaan hampaistoosi. Hammaslääkärin tekemä on kovaa akryylimuovia ja täsmälleen hampaisiin istuva. Niinpä se pitää myös olla aina mukana hammaslääkärikäynnillä, jotta sen istuvuus voidaan tarkistaa paikkauksien tms. hammasoperaatioiden jälkeen ja tarvittaessa tehdä siihen muutoksia.
Noiden pehmeiden ongelma on, että saattavat jopa lisätä puremis-/narskutteluongelmaa, eivätkä pehmeinä edes juuri estä hampaisiin tulevia vaurioita.
- Anonyymi
Ovat leluja hammaslääkärin pro-versioihin verrattuna, jotka tehdään hampaittesi muotista ja ovat säädettävät - hintakin kymmenkertainen - jos siis itse joutuisi maksamaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1323144- 2232981
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791936Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va771579Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391427- 481148
- 991041
- 115984
- 58968
- 11890