Kanakukko kanansiivistä, pehmeneekö luut?

Anonyymi

Aidon kallavetiläisen muikun hinta on noussut viime aikoina liian ylös tavallisen duunarin kukkarolle. Koska kanaa saa halvalla, niin ajatus heräsi korvata kala kanalla.

Esimerkiksi suunnilleen muikun kokoisia kanansiipiä saa kolmen-neljän euron kilohinnalla

Jospa niistä tekisi kanakukon alkuperäistä muikkukukkoa mukailemalla korvaamalla tuon herrojen herkuksi muodostuneen savolaiskalan tavallisella länsisuomalaisella kanalla.

Vaan eniten mietityttää pehmenevätkö luut samalla tavalla kuin muikkujen ruodot? Pitääkö paistamisen parametreja muuttaa, hieman kylmemmässä ajallisesti pidempään, ettei tuloksena ole kuiva kukko?

Ehdotuksia otetaan innolla vastaan. Ja tyrmäyksiä.

7

438

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kanansiiven luut eivät pehmene samalla tavalla kuin muikkujen ruodot, joten paistamisen parametreja ei tarvitse muuttaa sen suhteen.

Voit siis paistaa kanakukon normaaliin tapaan ja välttää kuivumisen käyttämällä esimerkiksi kosteutta säilyttävää paistomenetelmää, kuten esimerkiksi käärimällä kukko folioon paistamisen ajaksi.

• Anonyymi

Kanan siivistä syntyy erinomainen kanakukko.
        Tee se patakukon tapaan ja kypsytä yön yli uunissa eikä luita enää tunne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikset käytä noita roskakala-ahvenia. Niitä saa torilta fileinä, eikä maksa kuin 32 euroa kilo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kannattaisi tuollaista kirjoittaa. Eivät kyllä kanan siipien luut pehmene vaikka vuoden pitäisit uunissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kannattaisi tuollaista kirjoittaa. Eivät kyllä kanan siipien luut pehmene vaikka vuoden pitäisit uunissa.

kyllä on kokeiltu ja pehmenee.

• Anonyymi

Tee ihan lanttukukko. Lantun kanssa voi laittaa vaikka perunaa, porkkanaa yms. oama maun mukaan. Läskiä tietysti ja mausteet. On muuten hyvää ilman kalan etovaa aromia.

• Anonyymi

Lanttukukkoon ei kuulu peruna. Perunakukossa on perunaa. Suolan lisäksi kukkoon ei kuulu muut mausteet.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8563
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4668
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4198
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3742
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3196
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2960
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2656
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2461
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2183
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2107
    Aihe