Palstalaisena oleminen..

häpeä vai ei?
Tulin miettineeksi asiaa kun laitoin tuon nuoruuskuvan profiiliini..
Entä jos joku tunnistaakin minut siitä..

En ole oikeassa elämässäni kertonut kenellekään viestitteleväni Suomi24 - sivustolla. En oikeastaan. Olen kyllä sanonut keskustelevani netissä erilaisten tuntemattomien ihmisten kanssa, mutta en ole nimenomaisesti kertonut saittia.

Ehkä alkuun tuntui häpeälliseltä tämä palstailu, mutta sitten oppi tuntemaan muita palstalaisia ja jopa turisemaan anonyymien kanssa. Nyt jopa ihmettelen itseäni ja sitä että pidin alkuun tätä jotenkin hävettävänä asiana.

Palstailu on kuin harraste, siihen kiintyy aikaa myöten. Ja tätä nykyä koen, että minulla ei ole mitään hävettävää palstailussani ja jos joku minut tunnistaisikin ( mikä ei ole itse tarkoitus ), olen ollut palstallakin vain minä itse ja siinä ei ole mitään hävettävää.

Olen kuitenkin niin sanotusti kaappipalstalainen.

Oletko itse kertonut ystävillesi tai läheisillesi palstailustasi? Vai palstailetko jopa salaa?

136

938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole hävettävää. Olen ajatellut, että jos joku tuttava tunnistaa vaikkapa valokuvista (kuten tuo teinikuvani profiilissa), niin siinäpä sitten tunnistaa. Oon oma itseni, joten voi voi jos jotakuta hävettää puolestani. Senkun sitten vaan.

Puoliso tietää palstailevan, en tiedä lukeeko juttuja, tuskin. Ja jos, niin ainakaan ole mitenkään noteerannut. Mun porukat tietää, että käyn keskusteluja keskustelupalstalla, sen tarkemmin eivät edes ymmärrä näistä alustoista mitään. Eivät omista nettiä eikä älylaitteita.

• Kyllä yksi parhaista ystävistäni tietää että keskustelen netissä, mutta ei tiedä sitä missä. En haluaisi törmätä tuttuihin täällä, sillä juuri tämä tuntemattomana olo on parasta.

Mutta toisaalta .. olen ollut rehellinen itselleni ja palstalla, joten minulla ei ole mitään hävettävää. Silti .. en ole kertonut kenellekään olevani palstalainen. Jännä yhtälö...

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Kyllä yksi parhaista ystävistäni tietää että keskustelen netissä, mutta ei tiedä sitä missä. En haluaisi törmätä tuttuihin täällä, sillä juuri tämä tuntemattomana olo on parasta.

Mutta toisaalta .. olen ollut rehellinen itselleni ja palstalla, joten minulla ei ole mitään hävettävää. Silti .. en ole kertonut kenellekään olevani palstalainen. Jännä yhtälö...

Se on alkuun sellaista ristiriitaista. Muistan tunteneeni itsekin noin joskus alkuaikoina palstaillessa. Pidin jopa itseeni eli persoonaani piilossa, pitäen tietynlaisen puolen kokonaan piilossa kaikilta, kaikkialla. En vain netissä.

Enää ei jaksa miettiä mitä muut miettii. Ei täällä tai irl.

Sen nyt tietää, että rehellisyys, itsenään oleminen aina ärsyttää joitain oletpa millainen tahansa ja missä tahansa, niinpä... 🤷🏼‍♂️

• HALiMONSTERi kirjoitti:

Se on alkuun sellaista ristiriitaista. Muistan tunteneeni itsekin noin joskus alkuaikoina palstaillessa. Pidin jopa itseeni eli persoonaani piilossa, pitäen tietynlaisen puolen kokonaan piilossa kaikilta, kaikkialla. En vain netissä.

Enää ei jaksa miettiä mitä muut miettii. Ei täällä tai irl.

Sen nyt tietää, että rehellisyys, itsenään oleminen aina ärsyttää joitain oletpa millainen tahansa ja missä tahansa, niinpä... 🤷🏼‍♂️

No tämähän on mitä mainioin paikka olla oma itsensä. Ketään ei oikeasti kiinnosta kuka mä tai sä ollaan irl. Palstalla meillä on mahdollisuus olla omia itsejämme aidoimmillaan, sillä ketään ei oikeasti kiinnosta.

En häpeä palstalaisuuttani, mutta en ole kertonut siitä myöskään kenellekään. Joten olen kaapissa asian suhteen.

No tämähän on mitä mainioin paikka olla oma itsensä. Ketään ei oikeasti kiinnosta kuka mä tai sä ollaan irl. Palstalla meillä on mahdollisuus olla omia itsejämme aidoimmillaan, sillä ketään ei oikeasti kiinnosta.

En häpeä palstalaisuuttani, mutta en ole kertonut siitä myöskään kenellekään. Joten olen kaapissa asian suhteen.

Näinpä. :)

• Anonyymi

Tietenkin kumppanisi on seurannut juttujasi. Mistä muuten kuvittelisit johtuvan kun ei enää ole kiinnostunut susta.

• Anonyymi kirjoitti:

Tietenkin kumppanisi on seurannut juttujasi. Mistä muuten kuvittelisit johtuvan kun ei enää ole kiinnostunut susta.

On se kiinnostunut.

• Anonyymi

No niin nyt sitten into piukassa katsomaan onko profiilikuva tunnistettava vai ei. Sano nyt hyvä trolliolli että olet käyttänyt edes jotain viiden pennin kuvankäsittelyohjelmaa, etkä lämännyt kenenkään oikeaa kuvaa tuohon.

• Öyhötäppäs nyt hitokseen. Kuva on minusta jokunen vuosikymmen sitten. En muistuta tuota neitokaista enää, sotkin kuvaa filtterillä ja otin värit pois. Tuskin kukaan minua siitä tunnistaa ja jos niin käy, se on ikävämpi juttu, vaan kuitenkin voi ja voi.

Mutta pointti oli se, hävettääkö sinua olla palstalainen?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Öyhötäppäs nyt hitokseen. Kuva on minusta jokunen vuosikymmen sitten. En muistuta tuota neitokaista enää, sotkin kuvaa filtterillä ja otin värit pois. Tuskin kukaan minua siitä tunnistaa ja jos niin käy, se on ikävämpi juttu, vaan kuitenkin voi ja voi.

Mutta pointti oli se, hävettääkö sinua olla palstalainen?

Muutama vuosikymmen sitten, no kerrohan trolli lämpimiksesi että minkä ikäisiä sitä sitten ollaan?

• Anonyymi kirjoitti:

Muutama vuosikymmen sitten, no kerrohan trolli lämpimiksesi että minkä ikäisiä sitä sitten ollaan?

Olen lähes viisikymppinen.

• Anonyymi

Ei tässä mitään hävettävää ole. Miksi olisi? Keskustelupalsta muiden joukossa.

Itse olen kuitenkin kaikessa varsin yksityinen ja yksityisyydestäni tarkka yksilö. En siis lähde postaamaan tunnistettavia kuvia yms. En koe myöskään mitään tarvetta rekisteröityä, kun palsta ei sitä vaadi. Olen samanlainen oikeastaan kaikessa, enkä vain "palstailussa". Someni yksityisyysasetukset ovat tapissa, enkä mä oikeastaan ikinä julkaise siellä mitään

• Minäpä en kuulu mihinkään someen. En siis ole olemassa.

Ainoa jossa olen olemassa on Suomi24. Ja se rekisteröityminen on ihan vapaavalintaista. Toki se helpottaa keskustelemista, kun tietää kenen kanssa ajatuksia vaihtaa. Syntyy syvempiä keskusteluja esimerkiksi. Minulle anonyymi on jonkinmoista harmaata massaa, jos ei edes allekirjoita. Mutta se on valintakysymys.

Se on ihan hyvä jos huolehtii yksityisyydestään. Niin pitääkin. Kyllä minuakin jännitti postata tuo nuoruuskuva, mutta olen siinä tunnistettava vain jos tunsi minut tuolloin, kolmekymmentä vuotta sitten...

• Anonyymi

Ai niin ja en mä taida olla ikinä keskustellut kenenkään kanssa yhdestäkään keskustelupalstasta. Ei ole aihe, josta tulisi erikseen puhuttua.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Minäpä en kuulu mihinkään someen. En siis ole olemassa.

Ainoa jossa olen olemassa on Suomi24. Ja se rekisteröityminen on ihan vapaavalintaista. Toki se helpottaa keskustelemista, kun tietää kenen kanssa ajatuksia vaihtaa. Syntyy syvempiä keskusteluja esimerkiksi. Minulle anonyymi on jonkinmoista harmaata massaa, jos ei edes allekirjoita. Mutta se on valintakysymys.

Se on ihan hyvä jos huolehtii yksityisyydestään. Niin pitääkin. Kyllä minuakin jännitti postata tuo nuoruuskuva, mutta olen siinä tunnistettava vain jos tunsi minut tuolloin, kolmekymmentä vuotta sitten...

No toisten on pakko kuulua kaikenlaisiin ihan jo työn puolesta. Onneksi kukaan ei kuitenkaan vaadi niitä varsinaisesti käyttämään, mutta linkattavissa pitää olla, vaikka ei sitä profiilia pääsisikään katsomaan.

Niin toki, jos kaipaa syvempiä keskusteluja. Mulle ihan jokainen täällä on samaa harmaata massaa. Se on lopulta se ja sama minkä anonyymin nimimerkin itsekukin itselleen keksii, kun ei kukaan kuitenkaan omaalla nimellään täällä pyöri. Mistäpä sitäkään tietää monellako rekatulla täällä samat ihmiset pyörii.

• Anonyymi kirjoitti:

Ai niin ja en mä taida olla ikinä keskustellut kenenkään kanssa yhdestäkään keskustelupalstasta. Ei ole aihe, josta tulisi erikseen puhuttua.

Niin.. ei taida olla ihan kärkitopic. Olen kuullut vain haukkumisia työkavereilta tästä saitista. Tiedän heistä osan käyneen tällä alustalla, mutta yksikään ei varsinaisesti ole ottanut asiaa puheeksi. Ja sitä en tiedä millä palstalla.

• Anonyymi kirjoitti:

No toisten on pakko kuulua kaikenlaisiin ihan jo työn puolesta. Onneksi kukaan ei kuitenkaan vaadi niitä varsinaisesti käyttämään, mutta linkattavissa pitää olla, vaikka ei sitä profiilia pääsisikään katsomaan.

Niin toki, jos kaipaa syvempiä keskusteluja. Mulle ihan jokainen täällä on samaa harmaata massaa. Se on lopulta se ja sama minkä anonyymin nimimerkin itsekukin itselleen keksii, kun ei kukaan kuitenkaan omaalla nimellään täällä pyöri. Mistäpä sitäkään tietää monellako rekatulla täällä samat ihmiset pyörii.

Noh, itse uskon ettei kukaan pysty uskottavasti pitämään multinikkejä kauan kasassa. Ja ketä kiinnostaa.. oikeasti.

Minun ei tarvitse olla somessa, joten en ole.

Tämä palstailu on minulle harraste, tai niin kun randomi sen kuvasi, hengailua netissä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin.. ei taida olla ihan kärkitopic. Olen kuullut vain haukkumisia työkavereilta tästä saitista. Tiedän heistä osan käyneen tällä alustalla, mutta yksikään ei varsinaisesti ole ottanut asiaa puheeksi. Ja sitä en tiedä millä palstalla.

Itse en muista yhtään ainutta keskustelua, jossa kukaan olisi koskaan maininnut Suomi24:sta, tai muitakaan vastaavia. Ei vain kuulu aiheisiin. Ei täällä oikeastaan ikinä ole vaikapa sellaista aloitusta, josta tulisi jotenkin lähde mainiten puhuttua.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Noh, itse uskon ettei kukaan pysty uskottavasti pitämään multinikkejä kauan kasassa. Ja ketä kiinnostaa.. oikeasti.

Minun ei tarvitse olla somessa, joten en ole.

Tämä palstailu on minulle harraste, tai niin kun randomi sen kuvasi, hengailua netissä.

No kyllä nuo ihmiset kuulemma pystyvät elämään ihan normaalissa elämässäkin jopa vuosikymmeniä kahta tai useampaakin elämää. Tuskin se verkossa sen vaikeampaa on.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse en muista yhtään ainutta keskustelua, jossa kukaan olisi koskaan maininnut Suomi24:sta, tai muitakaan vastaavia. Ei vain kuulu aiheisiin. Ei täällä oikeastaan ikinä ole vaikapa sellaista aloitusta, josta tulisi jotenkin lähde mainiten puhuttua.

Mun työpaikalla tämä alusta on legenda. Johtuu siitä, että yksi nettilegenda on kirjoitettu tälle alustalle työpaikastani. Siihen en mene tämän tarkemmin. Suojelen yksityisyyttäni.

• Anonyymi kirjoitti:

No kyllä nuo ihmiset kuulemma pystyvät elämään ihan normaalissa elämässäkin jopa vuosikymmeniä kahta tai useampaakin elämää. Tuskin se verkossa sen vaikeampaa on.

Rajatapauksia. Ei niitä montaa voi olla. Ihan marginaali. Ja oikeasti.. ketä kiinnostaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No joo. Uskokoon ken tahtoo! Tunnettu olet kyllä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnettu? Minä vai. Nyt vasta vitsin murjasit.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Rajatapauksia. Ei niitä montaa voi olla. Ihan marginaali. Ja oikeasti.. ketä kiinnostaa?

No kyllähän noita kuulemma tällä pallolla on varsin paljon. Eipä kai kiinnostus edes mitenkään tähän liity? Näen vaan koko rekisteröitymisen varsin hullun hommaksi, kun niitä rekattuja nimimerkkejä voi tehtailla mielin määrin.

• Anonyymi kirjoitti:

No kyllähän noita kuulemma tällä pallolla on varsin paljon. Eipä kai kiinnostus edes mitenkään tähän liity? Näen vaan koko rekisteröitymisen varsin hullun hommaksi, kun niitä rekattuja nimimerkkejä voi tehtailla mielin määrin.

No itselläni on vain tämä nikki. En jaksa oikein uskoa että niitä multinikkejä niin montaa olisi. Ja vaikka olisikin, sekään ei minua haittaisi. Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Ja se on hyvä se.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No itselläni on vain tämä nikki. En jaksa oikein uskoa että niitä multinikkejä niin montaa olisi. Ja vaikka olisikin, sekään ei minua haittaisi. Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Ja se on hyvä se.

Eihän niitä multinikkaajia tarvitse montaa ollakaan. Riittää kun yksi on tarpeeksi ahkera. Oleellista on kuitenkin se, että jokainen rekattukin on ihan yhtä anonyymi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän niitä multinikkaajia tarvitse montaa ollakaan. Riittää kun yksi on tarpeeksi ahkera. Oleellista on kuitenkin se, että jokainen rekattukin on ihan yhtä anonyymi.

Ja kyllähän niitä täälläkin on. Tunnenkin muutaman, jotka multinikkailevat eri foorumeilla, keräten materiaalia ja inspiraatiota erilaisiin kirjallisiin projekteihin. Tällaset anonyymit foorumit on aika suosittujakin tollaseen. Ei kaikki tosiaan tee tota pelkkää rajatapailuksisuuttaan. Motiiveja on monia.

• Anonyymi kirjoitti:

Toi on kyllä oleellinen juttu meille rekatuillekin. Me halutaan sama anonyymiteetti kuin anomuumeillakin on. Ja me ollaan ihan yhtä nobodyjä kans. Hyvä niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et vaikuta olevan millään tavalla vakavasti otettava yksilö kun nappaat ehkä koko ketjun neutraaleimman kommentin hampaisiisi ja alat värittämmän kuinka tunnettu kyseinen kommentoija on. Tämä sivusta, ehkä se herättelee jotenkin toivottavasti näin

• Joillekin olen kertonut, mutta en mainosta.

Toisaalta haluun olla täällä nobody, mutta toisaalta eipä haittais, vaikka mut paljastettaiskin täällä. Mutta tuntuu, että palstailusta putois pohja? 🤔

• Juu, samaa olen ajatellut. Vaikka onkin rekkautuneena, silti on mukavan vapauttavaa olla ei kukaan.

Eli sä olet avoimesti palstalainen. Sen kyllä sinusta osasin uskoakin.

Juu, samaa olen ajatellut. Vaikka onkin rekkautuneena, silti on mukavan vapauttavaa olla ei kukaan.

Eli sä olet avoimesti palstalainen. Sen kyllä sinusta osasin uskoakin.

No jos joku kysyy tai sitten tulee jotain jostain täällä puhelluista mieleen, niin saatan sanoa kirjoittaneeni sossain täällä tms. Mutta en tosiaan mainosta tätä mestaa...

Mutta samaa mieltä olen irl kuin täälläkin. 😊

• Disseisback kirjoitti:

No jos joku kysyy tai sitten tulee jotain jostain täällä puhelluista mieleen, niin saatan sanoa kirjoittaneeni sossain täällä tms. Mutta en tosiaan mainosta tätä mestaa...

Mutta samaa mieltä olen irl kuin täälläkin. 😊

Eiköhän tämä palstailu ole aika privaattihommaa kaikille. Harva rintaansa röyhistellen kertoo olevansa palstalainen. Se ei oikein sovi formaattiin.

Toki joskus tulee mainittua jutuista, kuten esim. mun ja randombypasserin vedonlyönti.. siitä tuli legenda mun lähipiirissä. Tai se että löysin itsellen rakastajan netistä. Ja muitakin juttuja, mutta silti en ole kertonut tästä saitista mitään.

En jaksa uskoa, että monikaan kertoo asiasta, vaikka eivät suoranaisesti häpeäisikään asiaa.

Eiköhän tämä palstailu ole aika privaattihommaa kaikille. Harva rintaansa röyhistellen kertoo olevansa palstalainen. Se ei oikein sovi formaattiin.

Toki joskus tulee mainittua jutuista, kuten esim. mun ja randombypasserin vedonlyönti.. siitä tuli legenda mun lähipiirissä. Tai se että löysin itsellen rakastajan netistä. Ja muitakin juttuja, mutta silti en ole kertonut tästä saitista mitään.

En jaksa uskoa, että monikaan kertoo asiasta, vaikka eivät suoranaisesti häpeäisikään asiaa.

Juu. Ja monikaan ei edes kertoisi irl samalla tavalla asioista, kuten täällä.

Usea saattaisi hiljentyä ja luikkia karkuun...

• Disseisback kirjoitti:

Juu. Ja monikaan ei edes kertoisi irl samalla tavalla asioista, kuten täällä.

Usea saattaisi hiljentyä ja luikkia karkuun...

Niin moni tekisi. Mulla taas on niin, että privaatisti olen vieläkin avoimempi jos suinkin mahdollista. En myöskään kaihda vaikeita asioita.

Täällä, vaikka olenkin suora ja rehellinen, tulee himmailtua hieman. Ei paljoa, mutta sen verran, että pysyy asiallisena.

Niin moni tekisi. Mulla taas on niin, että privaatisti olen vieläkin avoimempi jos suinkin mahdollista. En myöskään kaihda vaikeita asioita.

Täällä, vaikka olenkin suora ja rehellinen, tulee himmailtua hieman. Ei paljoa, mutta sen verran, että pysyy asiallisena.

No mä himmailen oikeestaan jo kummassakin mestassa.

Mua alkaa kaikenmaailman kauhistelijat ja uhriutujat kyrpimään, että parempi kun ei isoja mölise, jos ne ei suoraan itselle kuulu. Tai että voi elää sanomatta mitään sellaisille. Muhikoot ongelmissaan ja olotiloissaan...

Poikakin saattaa jostain osoittaa mieltään, vaikka mököttämällä, mutta en erikoisemmin välitä, joutuu tulemaan sanomaan, jos joku kyrsii. En ala ennustelemaan.

Täälläkin jää vääntäminen nykyään vähille, kun ei ole vastavääntäjää, tai sen arvoista.

• Disseisback kirjoitti:

No mä himmailen oikeestaan jo kummassakin mestassa.

Mua alkaa kaikenmaailman kauhistelijat ja uhriutujat kyrpimään, että parempi kun ei isoja mölise, jos ne ei suoraan itselle kuulu. Tai että voi elää sanomatta mitään sellaisille. Muhikoot ongelmissaan ja olotiloissaan...

Poikakin saattaa jostain osoittaa mieltään, vaikka mököttämällä, mutta en erikoisemmin välitä, joutuu tulemaan sanomaan, jos joku kyrsii. En ala ennustelemaan.

Täälläkin jää vääntäminen nykyään vähille, kun ei ole vastavääntäjää, tai sen arvoista.

Joo. Kaipa minunkin pitäisi himmailla enemmän. Ehkä se olisi parasta niin. Mutta en osaa, jos totta puhutaan.

Kuten jo sanottua, olen mikä olen ja en myöskään ole se penaalin terävin kynä. Järkeä kyllä löytyy, mutta ei hoksottimia. Ja olen ihan liian sinisilmäinen. Kai se pitää ottaa turpaansa, että oppii. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin.

Joo. Kaipa minunkin pitäisi himmailla enemmän. Ehkä se olisi parasta niin. Mutta en osaa, jos totta puhutaan.

Kuten jo sanottua, olen mikä olen ja en myöskään ole se penaalin terävin kynä. Järkeä kyllä löytyy, mutta ei hoksottimia. Ja olen ihan liian sinisilmäinen. Kai se pitää ottaa turpaansa, että oppii. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin.

No mä en pelkää saada kuokkaan, mutta muuten ei jaksais kaikkee ylimääräistä hässäkkää.

Tuntuu, että niin täällä, kuin livessäkin on sellaisia jankkaajia, jotka vaan eivät kykene keskusteluun. Joskus vaan heiltä palaa hihat ja/tai muuten pahastuvat... ja sellainen on turhaa...

Sama sit puhua vaikka säästä vaan ja toivotella hyvää tulevaa vappua ja kesää. 🤣

• Disseisback kirjoitti:

No mä en pelkää saada kuokkaan, mutta muuten ei jaksais kaikkee ylimääräistä hässäkkää.

Tuntuu, että niin täällä, kuin livessäkin on sellaisia jankkaajia, jotka vaan eivät kykene keskusteluun. Joskus vaan heiltä palaa hihat ja/tai muuten pahastuvat... ja sellainen on turhaa...

Sama sit puhua vaikka säästä vaan ja toivotella hyvää tulevaa vappua ja kesää. 🤣

Niin. No pahastuvat ovat oma lukunsa. Ei niitä jaksa. Ainakaan pidemmän päälle. Ei täällä eikä irl.

Taukosi jälkeen olet tosiaan ollut .. hmm.. sanoisinko jopa mitäänsanomaton. Hurlum hei ja hilirimpsis puuttuu. Jos ymmärrät...
        Mutta ehtaa Disukkaa kumminkin.

Jännä kun vasta tajusin. Sulla ei keuli enää. Siitäkö sun vaisuus johtuu. Sä et jaksa innostua vanhaan tapaasi enää...

Niin. No pahastuvat ovat oma lukunsa. Ei niitä jaksa. Ainakaan pidemmän päälle. Ei täällä eikä irl.

Taukosi jälkeen olet tosiaan ollut .. hmm.. sanoisinko jopa mitäänsanomaton. Hurlum hei ja hilirimpsis puuttuu. Jos ymmärrät...
        Mutta ehtaa Disukkaa kumminkin.

Jännä kun vasta tajusin. Sulla ei keuli enää. Siitäkö sun vaisuus johtuu. Sä et jaksa innostua vanhaan tapaasi enää...

Joo. Varmaan kaikenmaailman vouhot ja kouhot niin puolesta kuin vastaan on saanut niin irl kuin täälläkin sellaisen "eipä oikeen napostele"-meiningin.

Mikään rytistely ei oikein maksa vaivaa. Mielensäpahoittajat vaan marisee...huonoitsetuntoiset vetäytyy vähin äänin ja loput kai kokee samoin kun mä.

Huumori ja sen ymmärrys loistaa poissaolollaan. 😒

• Disseisback kirjoitti:

Joo. Varmaan kaikenmaailman vouhot ja kouhot niin puolesta kuin vastaan on saanut niin irl kuin täälläkin sellaisen "eipä oikeen napostele"-meiningin.

Mikään rytistely ei oikein maksa vaivaa. Mielensäpahoittajat vaan marisee...huonoitsetuntoiset vetäytyy vähin äänin ja loput kai kokee samoin kun mä.

Se on harmi, jos koet, että maku on mennyt. Ehkä se palaa jonakin päivänä..?
        Ny toivottelen hyviä öitä. Ja makoisia unia. Mulla huomenna reissupäivä. Kunnon yöunet alle pakko saada.

Se on harmi, jos koet, että maku on mennyt. Ehkä se palaa jonakin päivänä..?
        Ny toivottelen hyviä öitä. Ja makoisia unia. Mulla huomenna reissupäivä. Kunnon yöunet alle pakko saada.

No mäkin vätkytän katsoo kymppiuutiset ja sit tutuilee. Aamusta töihin...

Ehkä tää fjiilis menee ohi, ehkä ei....

Näkyillään.

• Disseisback kirjoitti:

Ei täällä Kaksnelosessa huumori aina kuki, mutta haukkuminen ja toisten arvostelu sitäkin enemmän. Ja valittaminen.

• Norppa83 kirjoitti:

Ei täällä Kaksnelosessa huumori aina kuki, mutta haukkuminen ja toisten arvostelu sitäkin enemmän. Ja valittaminen.

Kertoo vaan kirjoittajista itsestään.

Kun ei tarvitse mitenkään profiloitua, voi jsnkuttaa mitä huvittaa..

• Anonyymi

Ei kirjoittelussa mitään hävettävää ole. Itse olen erittäin tarkka turvallisuuden ja tunnistamisen suhteen. Jos kuvaasi ei ole mitenkään käsitelty, niin suosittelen sitä lämpimästi. Se kun on nähty, että kaikenlaista porukkaa täällä netissä tällä palstallakin on liikkeellä kieroilla, jopa rikollisilla tarkoitusperillä. Sinisilmäisyyteen ei kannata ryhtyä.

• En nyt kyllä heti keksi, kuinka kuvaani voisi käyttää rikollisiin tarkoitusperiin. Kuvan ihmistä ei ole olemassa enää.

Mutta pointti oli .. palstailetko avoimesti vai jopa salaa?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

En nyt kyllä heti keksi, kuinka kuvaani voisi käyttää rikollisiin tarkoitusperiin. Kuvan ihmistä ei ole olemassa enää.

Mutta pointti oli .. palstailetko avoimesti vai jopa salaa?

Kuvan perusteella jos tunnistaa, niin siitä se lähtee. Tietää kuka olet, missäpäin elät asut, ketä tunnet, oletko somessa FB:ssa, Twitterissä ja sitä rataa.

Ehdottomasti salaa palstailen itse.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuvan perusteella jos tunnistaa, niin siitä se lähtee. Tietää kuka olet, missäpäin elät asut, ketä tunnet, oletko somessa FB:ssa, Twitterissä ja sitä rataa.

Ehdottomasti salaa palstailen itse.

Ne ihmiset jotka olivat elämässäni tuolloin kun kyva otettiin, eivät ole sitä enää. Äitini ja isäni minut tunnistaisi, mutta he eivät täällä pyöri. Vanhempi sisarukseni saattaisi tunnistaa, mutta ei muut.

En kuulu yhteenkään someen, minusta ei ole netissä yhtään kuvaa tai juttua. Ja tuon profiilikuvan voin poistaa milloin vain. Ilman jälkiä. Jos joku siitä rikollisesti hyötyy, niin oh hoh ja voi,voi. En jaksa uskoa siihen.

• Anonyymi

Miljoonat ihmiset ovat facessa omilla kuvillaan, miten viitsitkin vouhottaa yksityisyyden tarkasta vaalimisesta.
        Ymmärrät kai olevasi "hieman" pimeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miljoonat ihmiset ovat facessa omilla kuvillaan, miten viitsitkin vouhottaa yksityisyyden tarkasta vaalimisesta.
        Ymmärrät kai olevasi "hieman" pimeä.

Kirjoitatko täällä samoja asioista kuin facessa? Minä en ainakaan.
        Miksi pitäisi olla "pimeä" jos vaalii yksityisyyttään? Sehän on aivan päinvastoin. Tosi pöljä väite sinulta.

• Jaa'a, kysymys on kieltämättä hyvä.

S24:llahan sattumalta on vähän semmoinen maine, että se on sama kuin Peräkylän ainoa kaljabaari eli Legenda, jossa pääosin mitään mistään ymmärtämättömät juovat itsensä asiantuntijoiksi jo aamusta ja parantelevat maailmaa siitä alkaen. Ja kun riittävästi on nautittu kansalaisluottamusta eli puoliltapäivin, niin enää vain öristään, äristään ja vinoillaan eli trollaillaan muita. Niin tuohon nähden en ihmettele, että porukat ei puhu höpöttelevänsä S24:lla, vaan pitävät harrastuksensa visusti omana tietonaan.

Mulla jokunen ystävyys tietää touhuistani, onpa jokunen kulmat koholla kertonut, että niin minäkin. En piilottele, mutta en kailottelekaan. En kyllä muuttaisi toimintaani, vaikka S24 rankattaisiin yhdeksi maailman parhaista höpöttelyalustoista.

S24 pitäisi nähdä hengailualustana sen sijaan, että sille asetetaan rimaksi vakavasti otettava keskustelualusta. Onhan täälllä paljon hyvää ja asiallista keskustelua, mutta tietyllä tapaa aina sen hengailun puitteissa. Niitä vakavia paikkoja on muualla, jos joku haluaa erittäin asiantuntevassa seurassa höpötellä. Ja mitä olen niissä paikoissa joiltain elämän aihealueilta vieraillut, niin ihan samaa sontaa niissäkin esiintyy, vain sivistyneemmin, koska pihalle lentää hetkessä tai on joutunut rekkautumaan ikiomalla nimellä, mikä on tehokas huonon käytöksen hillitsijä.

• En juuri ota kantaa, mikä on tämän alustan maine, sillä en siitä tiedä mitään.

Mutta joo, minäkin tulen hengailemaan tänne. Vähän niinkuin teininä mentiin kylille tai kartsalle.
        Tosin aikuistuin jo niin varhain, että jäi hengailut vähiin teininä.

Nyt on aikaa hengailla taas.

• Anonyymi

Mitä hävettävää tässä on eli ihan sama tunnistaisko joku ja sama kirjoitatko tänne vai johonkin muuhun esim iltalehden tai hesarin tai vauva palstalle asia olis eri jos olis esim tinderissä seksiseuralaisena tämä on ihan niin kuin muutkin palstat mut ehkä sitten häpeäis jos joku tunnistaa ja on kirjoittanut pehmeitä tai esim mies esiintyy täällä naisena tai pedofiili juttuja yms mut jos omana itsenään kirjoittaa tai livessäkin samoin niin mitä hävettävää on sama vaik olis omalla kuvalla eli ihan sama oliska kuvallansa täällä vai livenä kadulla

• Mutta oletko itse kertonut läheisillesi olevasi palstalainen?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mutta oletko itse kertonut läheisillesi olevasi palstalainen?

En ole kertonut mutta voisin kertoa eli tuskimpa mitään siihen sanois ehkä joku vois sanoa etteikö tämänkin ajan tai välillä etsiä kumppania mitä muuta vois sanoa eli ei tässä mitään häpeämistä ole eli mitä pitäis hävetä

• Anonyymi kirjoitti:

En ole kertonut mutta voisin kertoa eli tuskimpa mitään siihen sanois ehkä joku vois sanoa etteikö tämänkin ajan tai välillä etsiä kumppania mitä muuta vois sanoa eli ei tässä mitään häpeämistä ole eli mitä pitäis hävetä

Olet sinäkin siis myös kaappipalstalainen. Kukaan ei tiedä että olet Suomi24 palstalainen.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Olet sinäkin siis myös kaappipalstalainen. Kukaan ei tiedä että olet Suomi24 palstalainen.

En ole sanonut kenellekkään sama kuin kävis ruokakaupassa en sitäkään aina kenellekkään sano jos ei kysytä tai tule jutun aiheeksi ja kenelle täytyy kertoa et tänne kirjoittaa tai kirjoittaisin turun sanomiin kommentin tai kommentteja eli voin kertoa tai en muutoin kun joku kysyis oletko kirjoittanut

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Netissä jokaisella on verkkoidentiteetti riippumatta siitä tietääkö kirjoittelusta kukaan. S24 on monelle paikka, jossa anonyyminä kirjoittelu on ainoa mahdollisuus ilmaista ajatuksiaan aiheesta kuin aiheesta vapaasti, irl pitää himmailla. Paitsi tietysti kotona, mutta harvemmin kenenkään kotona on jatkuvasti uusia ihmisiä, joiden kanssa keskustellaan päivittäin otsikoiden aiheista.

Eri ihmiset ovat tietysti eri tilanteessa. Silti ainoa varma tapa suojata omia tietoja on olla luovuttamatta niitä, ts. olla "kaappipalstalainen", se on suositeltavaakin. Pitäisikö palstalaisten käydä tietoturvakurssi? Uskomattoman tietämättömiä kirjoituksia ketjussa. Vai onko tietämättömyys "tietämättömyyttä", hämäystä? Ihmisten kaikenlaiset tiedot kun ovat himottua, urkittua, ja kalasteltua dataa.

• Anonyymi

On häpeä olla sinkku ja palstan sinkku. Ei kukaan halua nimeään julki palstalla koska käytätte täällä niin paljon aikaa että oikein hävettää varmaan.

• Höpsis pöpsis höpönassu. Sinun ei pidä häpeämän itseäsi.

• Anonyymi

Aina ulosottomiehen tunnistaa.

• Ei kai tässä hävettävää. Muutama ihminen on nähnyt kun olen palstaillut, kenellekään ei ole ollut tarvetta palstailusta kertoa

• Niin ..me olemme jopa palstailleet yhdessä.
        Toisillemme toistemme kanssa. Olen toki kertonut läheisilleni, että sinut löysin netistä, mutta en sen tarkemmin.

Niin ..me olemme jopa palstailleet yhdessä.
        Toisillemme toistemme kanssa. Olen toki kertonut läheisilleni, että sinut löysin netistä, mutta en sen tarkemmin.

Samoin minäkin kertonut sinusta

• pujotteIija kirjoitti:

Samoin minäkin kertonut sinusta

Niin arvelinkin. Jotakin sinunkin pitää kertoa syyksi toistuville kaupunkireissuillesi.

• Anonyymi

Minua v*tuttaa, koska minulle on tultu sanomaan baarissa jo usean vuoden ajan, että oletko sinä se Pikku-Pirpana-nicillä kirjoittava akka.

• No tota väitettäsi ei usko erkkikään.. vasta pari vuotta olen palstaillut tällä nimimerkillä.
        Aika paksua. Valhetta meinaan.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No tota väitettäsi ei usko erkkikään.. vasta pari vuotta olen palstaillut tällä nimimerkillä.

Ei välttämättä etkö ole sanonut että etsit vain rakastajia et suhdetta ja ex käy hässimässä ja pujis vahtaa komerosta ja liukkaille pääsyä eli jos moni tuntee sinut eri toten baari ja tinderiväki eli sitä olis syytä hävetä

No tota väitettäsi ei usko erkkikään.. vasta pari vuotta olen palstaillut tällä nimimerkillä.

Tuo oli jonkun vitsi vaan, ei kirjaimellisesti otettava. Voi joku sinut kuvasta tunnistaa, mutta ei se ole niin vaarallista kuin osittainen työuran kertominen. Minä kerroin tänne monesta työpaikasta, jossa olin ollut töissa. Joku lähes vastaavan työuran tehnyt olisi voinut tunnistaa entisen työkaverin. Onneksi näin ei tapahtunut, sillä palstan sensuuri iski ja sain jatkaa täällä uraa jokseenkin anonyyminä. Lähes ainoat tänne antamani faktat ovat ne, että olen 194 cm ja viimeksi mittasin painokseni 99,9 kiloa.

• Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Tuo oli jonkun vitsi vaan, ei kirjaimellisesti otettava. Voi joku sinut kuvasta tunnistaa, mutta ei se ole niin vaarallista kuin osittainen työuran kertominen. Minä kerroin tänne monesta työpaikasta, jossa olin ollut töissa. Joku lähes vastaavan työuran tehnyt olisi voinut tunnistaa entisen työkaverin. Onneksi näin ei tapahtunut, sillä palstan sensuuri iski ja sain jatkaa täällä uraa jokseenkin anonyyminä. Lähes ainoat tänne antamani faktat ovat ne, että olen 194 cm ja viimeksi mittasin painokseni 99,9 kiloa.

Mitä pelkäät tai häpeät jos joku entinen tai nykyinen työkaveri saisi tietää et kirjoitat tänne eli miksi ne ei saa tunnistaa mitä olet tehnyt

• Anonyymi kirjoitti:

Ei välttämättä etkö ole sanonut että etsit vain rakastajia et suhdetta ja ex käy hässimässä ja pujis vahtaa komerosta ja liukkaille pääsyä eli jos moni tuntee sinut eri toten baari ja tinderiväki eli sitä olis syytä hävetä

Sä fantasioit taas. Saat tehdä sen ihan keskenäsi.

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Niin, on paljon asioita joita en paljasta palstalla. Mielipiteeni voin kertoa ja se riittänee.

Oletko sinä kertonut lähipiirillesi palstailustasi Suomi24: ssa?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Sä fantasioit taas. Saat tehdä sen ihan keskenäsi.

Olet sanonut niin ja pelkäät jos joku tuttu tunnistaa sit saa hävet silmät pääst ja maine menee

• Anonyymi kirjoitti:

Olet sanonut niin ja pelkäät jos joku tuttu tunnistaa sit saa hävet silmät pääst ja maine menee

Mikä maine? Ei minulla ole sellaista, niin en voi menettää sitä.

Saat fantasioida ihan keskenäsi.

• Usko.Toivo.Rakkaus
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin, on paljon asioita joita en paljasta palstalla. Mielipiteeni voin kertoa ja se riittänee.

Oletko sinä kertonut lähipiirillesi palstailustasi Suomi24: ssa?

Pikku-pirpana: "Oletko sinä kertonut lähipiirillesi palstailustasi Suomi24: ssa?"

Saman talon kaverista olen tänne kirjoittanut jotain ja samalla olen kertonut kirjoittavani tänne hänelle. Joku anonyymi on kiusannut ajoittain minua siitä, että olen antanut tälle talon kaverille tyhjiä limonaadipulloja ja hän on ostanut osittain niillä rahoilla suklaata. Hän on maksanut noin puolet suklaista, jotka olemme syöneet puoleksi kahdestaan.

Viime viikolla kerroin isälleni ja hänen kaverilleen, että sovimme täällä palstoilla yhden kanssa, että menemme ehkä katsomaan Teemu Rannikon peliä Katajan matsiin seuraavalla kaudella ihan livenä. Se ei kyllä toteutunut, sillä seuraava kautta Joensuun Katajassa ei enää Rannikolla tullut, koska hän siirtyi seuraan Salon Vilpas.

Ai niin asuinkaupunkini Joensuun ja entisen asuinkaupunkini Helsingin olen täällä maininnut. Muuta en ole juuri katsonut aiheelliseksi tänne kertoa.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mikä maine? Ei minulla ole sellaista, niin en voi menettää sitä.

Saat fantasioida ihan keskenäsi.

Niin siks baareissa ympäri maan kysytäänki ootko pikku pirpana sinkut palstalta mut muut naiset ei halua pilata mainettaan

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä pelkäät tai häpeät jos joku entinen tai nykyinen työkaveri saisi tietää et kirjoitat tänne eli miksi ne ei saa tunnistaa mitä olet tehnyt

Anonyymi: "Mitä pelkäät tai häpeät jos joku entinen tai nykyinen työkaveri saisi tietää et kirjoitat tänne eli miksi ne ei saa tunnistaa mitä olet tehnyt"

En minä pelkää vaan kirjoitin siitä sen takia, että palstan säännöt eivät ilmeisesti salli työuran kertomista tänne - eli kaikkea ei hyväksytä tänne. Tai saattaisin kyllä vähemmän tykätä, että Helsinki-Vantaan lentokentän työpaikan tunnistaisivat minut ja lukisivat näitä juttuja. Mieluummin olen anonyymi niin kuin Stadin kaduilla.

Pikku-pirpana: "Oletko sinä kertonut lähipiirillesi palstailustasi Suomi24: ssa?"

Saman talon kaverista olen tänne kirjoittanut jotain ja samalla olen kertonut kirjoittavani tänne hänelle. Joku anonyymi on kiusannut ajoittain minua siitä, että olen antanut tälle talon kaverille tyhjiä limonaadipulloja ja hän on ostanut osittain niillä rahoilla suklaata. Hän on maksanut noin puolet suklaista, jotka olemme syöneet puoleksi kahdestaan.

Viime viikolla kerroin isälleni ja hänen kaverilleen, että sovimme täällä palstoilla yhden kanssa, että menemme ehkä katsomaan Teemu Rannikon peliä Katajan matsiin seuraavalla kaudella ihan livenä. Se ei kyllä toteutunut, sillä seuraava kautta Joensuun Katajassa ei enää Rannikolla tullut, koska hän siirtyi seuraan Salon Vilpas.

Ai niin asuinkaupunkini Joensuun ja entisen asuinkaupunkini Helsingin olen täällä maininnut. Muuta en ole juuri katsonut aiheelliseksi tänne kertoa.

Eli et ainakaan häpeile palstailuasi. En minäkään.

Eli et ainakaan häpeile palstailuasi. En minäkään.

Pikku-pirpana: "Eli et ainakaan häpeile palstailuasi. En minäkään."

En häpeile, mutta tunnen joskus syyllisyyttä siitä, että olen viipynyt yhteenmenoon pari tuntia täällä kirjoittelemassa vähemmän tärkeitä kirjoituksia.

Hyvää iltaa ja yötä, sillä itse lopettelen kohta tämän päivän osalta.

Pikku-pirpana: "Eli et ainakaan häpeile palstailuasi. En minäkään."

En häpeile, mutta tunnen joskus syyllisyyttä siitä, että olen viipynyt yhteenmenoon pari tuntia täällä kirjoittelemassa vähemmän tärkeitä kirjoituksia.

Hyvää iltaa ja yötä, sillä itse lopettelen kohta tämän päivän osalta.

Hyvää yötä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos työnantaja saa tietää, entinenkin, mitä on kirjoitellut työpaikoistaan, niin siitä saattaa todellakin seurata kaikenlaista harmia ja haittaa.

• Anonyymi

Anonyymi: "Mitä pelkäät tai häpeät jos joku entinen tai nykyinen työkaveri saisi tietää et kirjoitat tänne eli miksi ne ei saa tunnistaa mitä olet tehnyt"

En minä pelkää vaan kirjoitin siitä sen takia, että palstan säännöt eivät ilmeisesti salli työuran kertomista tänne - eli kaikkea ei hyväksytä tänne. Tai saattaisin kyllä vähemmän tykätä, että Helsinki-Vantaan lentokentän työpaikan tunnistaisivat minut ja lukisivat näitä juttuja. Mieluummin olen anonyymi niin kuin Stadin kaduilla.

No sit ei pitäis olla mitään väliä tunnistaisko joku vai ei ja hyvä niin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos työnantaja saa tietää, entinenkin, mitä on kirjoitellut työpaikoistaan, niin siitä saattaa todellakin seurata kaikenlaista harmia ja haittaa.

No jos totta on kirjoittanut niin mitä vinkumista entisillä työnantajilla on tai työnantajalla

• Anonyymi

Eli sun ikuisuus yliopistojuttusi joka ei lopu koskaan, ei ole faktaa?
        Siitä sut tunnistaisi kuka tahansa siis jos se olisi totta.
        Ei varmasti löydy kovin montaa uskovaista yli nelikymppistä 194 senttistä ikuisuusopiskelijaa itäsuomesta joka kirjoittaa hoono soome.

• Anonyymi

Missä päin suomen löytyy niin harhaista porukkaa, että he tulee oikein henkilökohtaisesti kyselemään, että kirjoitteletko sinä jollain tietyllä nicillä tai muutenkaan? Minä ainakin nauraisin päin naamaa niin, että nauvoon saakka kuuluu jos näin kävisi

• Anonyymi

Palstamainen on kuitenkin eri kuin palstanainen ja voihan hänkin sekin olla vaikka palstalies.

• Vaikka niin. Sitä saa uskoa mitä haluaa. Vapaa maa.

• Anonyymi

Niin, täällä voi tosiaan feikata tuota henkilöllisyyttäään mielin määrin ja maija onkin martti tms

• Anonyymi

Avorouva kyllä tietää, että viihdytän itseäni netissä moninaisin tavoin :) , mm. suomi24-hömppäilemällä. Olen joskus lukenutkin päättömintä avautumista täältä sille.

-keinovaginamies-

• Eli sinä et salaile. Olet avoimesti palstalainen.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Eli sinä et salaile. Olet avoimesti palstalainen.

No, sanotaan semi.
        Esim. töissä en ole sanonut, että pyörin välillä S24 sinkut-palstalla nimimerkillä keinovaginamies. Kärsisiköhän uskottavuus? Joudun kuitenkin töissä esittämään uskottavaa asiantuntijaa :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

No, sanotaan semi.
        Esim. töissä en ole sanonut, että pyörin välillä S24 sinkut-palstalla nimimerkillä keinovaginamies. Kärsisiköhän uskottavuus? Joudun kuitenkin töissä esittämään uskottavaa asiantuntijaa :)

-keinovaginamies-

Hauska.
        Voisi joo tulla hieman kummeksuvia katseita.
        Varsinkin tuo sinun nimimerkkisi saa .. no .. mielikuvituksen laukkaamaan.

Tietääkö kauniimpi suhteen osapuoli muutes sun nimimerkistäsi?

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Hauska.
        Voisi joo tulla hieman kummeksuvia katseita.
        Varsinkin tuo sinun nimimerkkisi saa .. no .. mielikuvituksen laukkaamaan.

Tietääkö kauniimpi suhteen osapuoli muutes sun nimimerkistäsi?

Meillähän tämä kauneus käy niin, että minä olen suhteessa sekä kauniimpi että komeampi. Hän on muori ja varakkaampi, jos kumppaniani tarkoitit.

Ei muori tiedä nimimerkkiä. Laskettelen välillä sellaista juttua, että näin on parempi. Oikeastihan olen kotona kiltti ja unelmamies ;)

Yksityisyyttä varjelen senkin takia, että nämä silikonin panemisharrastukset kumpuavat suurelta osin muorin kyvyttömyyksistä, että se koskee tavallaan enemmän hänen terveystietojaan kuin minun.

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Meillähän tämä kauneus käy niin, että minä olen suhteessa sekä kauniimpi että komeampi. Hän on muori ja varakkaampi, jos kumppaniani tarkoitit.

Ei muori tiedä nimimerkkiä. Laskettelen välillä sellaista juttua, että näin on parempi. Oikeastihan olen kotona kiltti ja unelmamies ;)

Yksityisyyttä varjelen senkin takia, että nämä silikonin panemisharrastukset kumpuavat suurelta osin muorin kyvyttömyyksistä, että se koskee tavallaan enemmän hänen terveystietojaan kuin minun.

-keinovaginamies-

Jaa, että kauniimpi ja komeampi. Että silleen.
        Luulen uskovani kun sanot, että olet kotona unelmamies. Eihän minulla ole mitään syytä epäilläkään.

Se minkä voin sanoa varmaksi ja epäilemättä hetkeäkään.. sinä olet hauska. Vallan mainio.
        Ehkäpä se nyt on parempi, ettet muorillekaan kerro nimimerkistäsi.. saattaisi huumori loppua kesken. Muoriltasi siis.

Mutta vakavasti ottaen, en haluaisi oikeasti tuntea kovinkaan montaa palatalaista irl, ihan siksi kun tämä nyymiteetti vapauttaa keskustelua ja nostaa esiin erilaisuuksia, mitä arvostan. Menisi palstailu samanlaiseksi hienotunteiseksi mössöksi, mitä kanssakäyminen muutoinkin on.

• Mä en palstalaisuuttani juurikaan kuuluta, mutta toisaalta en myöskään palstalla ole pitkään aikaan kiistänyt tai peitellyt henkilöllisyyttäni, tai välittänyt siitä jos joku tunnistaa vaikkapa autostani, kodistani, töistäni yms. kertomani perusteella. On siinä ollut omat hyvät ja huonot puolensa. Jotkut ovat välillä käyttäytyneet anonyymeina aika ikävästi kuitenkin "oikeaa ihmistä" kohtaan, maininneet nimiä yms. mautonta palstalla, mutta toisaalta varmaan moni vähänkään järkevämpi ja pidempiaikaisempi palstalainen on hoksannut etten tosiaankaan ole m86:n luoma trollihahmo, ja ehkä jotkut juttuni ovat saaneet hiukan enemmän "syvyyttä" kuin pelkkänä mystisenä nimimerkkinä kirjoitellessa. Mene ja tiedä 🙄

Ja muahan on sittemmin bongattu milloin missäkin, eikä siinä mitään, mutta mun (työni) osalta koodi #daytona pätee edelleen 😁 Punnitaan itse kunkin pokerinaama tilanteessa 😅

• Ja Daytonasta puheenollen, kerran oli Forza seiskaan jäänyt vähän erikoinen teema johonkin musta Dodge Ramiin tms. ja piti kaverille hiukan selitellä miksi lavan takalaidassa on tatuoitu fallos ja moottoripyöräjengin logo 😂 Sanoin sitä vitsiksi jotain kansainvälistä FB-ryhmää varten, joka meni läpi, ja hyvä sinänsä ettei mitään JyystaXeja ollut kuitenkaan näkyvillä tai valittavissa 😅

• p234racing kirjoitti:

Ja Daytonasta puheenollen, kerran oli Forza seiskaan jäänyt vähän erikoinen teema johonkin musta Dodge Ramiin tms. ja piti kaverille hiukan selitellä miksi lavan takalaidassa on tatuoitu fallos ja moottoripyöräjengin logo 😂 Sanoin sitä vitsiksi jotain kansainvälistä FB-ryhmää varten, joka meni läpi, ja hyvä sinänsä ettei mitään JyystaXeja ollut kuitenkaan näkyvillä tai valittavissa 😅

No mä olen niin vähän aikaa ollut palstalla, että olen missannut sun tunnistamisen kokonaan.

Mutta olet ihan fiksu kirjoittaja, niin ei sinulla lienee mitään hävettävää.

Toi, ettei kuuluttele palstalaisuuttaan, on varmaankin meitä kaikkia yhdistävä piirre. Jotkut palstailevat jopa salaa.

No mä olen niin vähän aikaa ollut palstalla, että olen missannut sun tunnistamisen kokonaan.

Mutta olet ihan fiksu kirjoittaja, niin ei sinulla lienee mitään hävettävää.

Toi, ettei kuuluttele palstalaisuuttaan, on varmaankin meitä kaikkia yhdistävä piirre. Jotkut palstailevat jopa salaa.

No mä olen pyörinyt täällä yli 10 vuotta, ja muistaakseni joulukuussa 2018 nimestäni tuli julkista riistaa. Sitä ennen ehdittiin epäillä trolliksi (ihan aiheestakin monesti), mies86:n luomaksi alter-egoksi, jonkun yliopiston tai teekkarien taideprojektiksi ja ties miksi 😂 Tosin sitä ennen mun kirjoitustyyli oli ollut vähintäänkin kaunisteleva, esim. työasioihini liittyen tai omien käyttöautojeni iän/kunnon suhteen, sekä ihan alkuaikojen "periksen" imagoon kuului liioitella teini-iän aikaisten "tyttöystävien" ikää jokunen vuosi alakanttiin joka toki oli aika mautonta, mutta ehkä siihen aikaan kesti jotenkuten päivänvaloa trollauksen muodossa. Olin vähän sellainen oman aikansa köyhän miehen Cheek. 😅
        Sivutoiminen toiminimiyrittäjyys oli toimitusjohtajuus, vm.1994 parin tonnin Mersu saksalainen premium-auto, vanha suht vähän peruskorjattu ja silloin vielä äidin omakotitalo oli vain tilava velaton omakotitalo jne. 😄

Ainakin mulle tää on sellainen omanlaisensa saareke netissä, johon voi kirjoittaa sellaistakin mitä ei välttämättä johonkin uutisen kommenttikenttään Facessa, tai omalla nimellään tuttujen silmille niinkään viitsi kirjoittaa. On sellainen puolianonyymiys suojana, kuitenkin osa porukasta oppinut "tuntemaankin", varsinkin palstaurani alkuaikoina täällä oli paljon enemmän juurikin muita pari-kolmekymppisiä miehiä jne. Toki paha mennä sanomaan, oliko se kuplautuneisuus aina kovinkaan hyvä asia lopulta, vaikka välillä niihin laasaslaisuuden kultavuosiin olen maininnut kaipaavanikin välillä. Vaikka monesti palstan nykymenoa olen vähän kritisoinutkin, niin yleensä keskimäärin keskustelut pysyy tasokkaampana mitä erilaisempia (rekisteröityneitä) kirjoittajia ja näkökulmia on. Ja se pätee moneen muuhunkin asiayhteyteen tän palstan ulkopuolellakin. Se, että on vain joku yksi hyväksytty virallinen totuus, kuten vaikka joissain poliittisiin asioihin liittyvissä FB-ryhmissä tai foorumeilla, kaventaa keskustelua ja voi aiheuttaa monelle jonkinlaista itsesensuuriakin ettei tulisi leimatuksi muiden toimesta. 🙄 Aiemmin se yhteenkokoava voima täällä oli valtava naisviha, ja puukkoa tuli munkin selkään pahemmin kuin mitä kuvittelisin l-tadiolaisilta tai moottoripyöräjengiltä tulevan jos vähän ottaa etäisyyttä aatteeseen, pehmentää puheitaan ja ehkä aikuistuukin 😂

• p234racing kirjoitti:

No mä olen pyörinyt täällä yli 10 vuotta, ja muistaakseni joulukuussa 2018 nimestäni tuli julkista riistaa. Sitä ennen ehdittiin epäillä trolliksi (ihan aiheestakin monesti), mies86:n luomaksi alter-egoksi, jonkun yliopiston tai teekkarien taideprojektiksi ja ties miksi 😂 Tosin sitä ennen mun kirjoitustyyli oli ollut vähintäänkin kaunisteleva, esim. työasioihini liittyen tai omien käyttöautojeni iän/kunnon suhteen, sekä ihan alkuaikojen "periksen" imagoon kuului liioitella teini-iän aikaisten "tyttöystävien" ikää jokunen vuosi alakanttiin joka toki oli aika mautonta, mutta ehkä siihen aikaan kesti jotenkuten päivänvaloa trollauksen muodossa. Olin vähän sellainen oman aikansa köyhän miehen Cheek. 😅
        Sivutoiminen toiminimiyrittäjyys oli toimitusjohtajuus, vm.1994 parin tonnin Mersu saksalainen premium-auto, vanha suht vähän peruskorjattu ja silloin vielä äidin omakotitalo oli vain tilava velaton omakotitalo jne. 😄

Ainakin mulle tää on sellainen omanlaisensa saareke netissä, johon voi kirjoittaa sellaistakin mitä ei välttämättä johonkin uutisen kommenttikenttään Facessa, tai omalla nimellään tuttujen silmille niinkään viitsi kirjoittaa. On sellainen puolianonyymiys suojana, kuitenkin osa porukasta oppinut "tuntemaankin", varsinkin palstaurani alkuaikoina täällä oli paljon enemmän juurikin muita pari-kolmekymppisiä miehiä jne. Toki paha mennä sanomaan, oliko se kuplautuneisuus aina kovinkaan hyvä asia lopulta, vaikka välillä niihin laasaslaisuuden kultavuosiin olen maininnut kaipaavanikin välillä. Vaikka monesti palstan nykymenoa olen vähän kritisoinutkin, niin yleensä keskimäärin keskustelut pysyy tasokkaampana mitä erilaisempia (rekisteröityneitä) kirjoittajia ja näkökulmia on. Ja se pätee moneen muuhunkin asiayhteyteen tän palstan ulkopuolellakin. Se, että on vain joku yksi hyväksytty virallinen totuus, kuten vaikka joissain poliittisiin asioihin liittyvissä FB-ryhmissä tai foorumeilla, kaventaa keskustelua ja voi aiheuttaa monelle jonkinlaista itsesensuuriakin ettei tulisi leimatuksi muiden toimesta. 🙄 Aiemmin se yhteenkokoava voima täällä oli valtava naisviha, ja puukkoa tuli munkin selkään pahemmin kuin mitä kuvittelisin l-tadiolaisilta tai moottoripyöräjengiltä tulevan jos vähän ottaa etäisyyttä aatteeseen, pehmentää puheitaan ja ehkä aikuistuukin 😂

No kauan olet sinä jo pyörinyt näissä kuvioissa.
        Tiedän yhden palstalaisen joka ollut vielä kauemmin palstalla. Tiedän siitä, kun tapailen häntä irl.

Hyvä että ainakin sinä olet päästänyt naisvihastasi irti. Se vain myrkyttää omaa olemistaan.

Kyllähän tänne palstalle mahtuu monenmoista kulkijaa ja lisääkin saisi tulla. Ja vanhoja saisi palata ...

Se mitä eräs toinen palstalainen sanoi .. huumori ei kuki palstalla .. pitänee paikkaansa. Saisi se kyllä kukkia enemmän. Olisi viihtyisämpi paikka tämäkin.

No kauan olet sinä jo pyörinyt näissä kuvioissa.
        Tiedän yhden palstalaisen joka ollut vielä kauemmin palstalla. Tiedän siitä, kun tapailen häntä irl.

Hyvä että ainakin sinä olet päästänyt naisvihastasi irti. Se vain myrkyttää omaa olemistaan.

Kyllähän tänne palstalle mahtuu monenmoista kulkijaa ja lisääkin saisi tulla. Ja vanhoja saisi palata ...

Se mitä eräs toinen palstalainen sanoi .. huumori ei kuki palstalla .. pitänee paikkaansa. Saisi se kyllä kukkia enemmän. Olisi viihtyisämpi paikka tämäkin.

Juu ja Darkkishan täällä aloitti jo 2005 ja taisi viime vuoden alussa vielä olla kuvioissa, kunnes ilmeisesti sai bannit liiallisten N- ja H-sanojen takia 😅👎

Enkä nyt tiedä olenko mä itsekään mikään täysin puhdas pulmunen tossa naisviha-asiassa, ikävien kokemusten perusteella on edelleen helppoa lähteä yleistämään. Mutta ei se samalla lailla hallitse kaikkea ajattelua kuin joskus, jolloin meinasi mennä palstahahmo ja sen jutut mennä sekaisin oikean elämän minän kanssa, ja ympärillä näki vain pelkkiä chadeja ja stacyja ihmisten sijaan. Noiden MA-teorian oppien omaksuminen on vähän kuin pyörällä ajamisen taito, eli en mä niitä unohtanut ole, mutta ei se oma elämänlaatu myöskään sillä parane että näppäimistö sauhuten kirjoittaa itse lietsomaansa vihaa palstalle, joka vain ruokkii tietynlaista negatiivisuuden kierrettä. En mäkään haluaisi treffailla kovinkaan kurttuotsaista itseäni 😄

No ehkä se poikuuden karistaminen noin 3,5v sitten melkoisten tyylipisteiden kera, ja jonkinlainen synnynnäinen aseksuaalisuus/demiseksuaalisuus jonka Lyrica vielä viimeistelee, helpottavat elämää omalla kohdallani. Huomattavasti kireämmällä tuulella mä yleensä olin ennen tuota nuoruuteni käännekohtaa, sen jälkeenkin ennen aikuisikäni ekaa varsinaista seurustelua ja myös sen aikana. Symbolisesti tärkeitä juttuja nuoren miehen elämässä, joihin on helppo olla jälkikäteen tyytyväinen, eikä tällä hetkellä ole mikään kiire tai paineita löytää naisseuraa, vaan se tulee vastaan jos sikseen on. 😃

• Anonyymi

Miten nyt tuosta muokatusta kuvasta ketään voisi tunnistaa.

• Kyllä minä olen palstan suhteen aika lailla kaapissa.

Vertaisin tätä lähiöräkälässä käymiseen. Kerran pari voi kertoa käyneensä, mutta jos viettää siellä aikaansa jatkuvasti, alkaisi se herättää häpeantunteita.

• Hauska vertaus .. ehkäpä jopa jossakin määrin osuva. Minä taidan sitten olla tämän "lähiöräkälän" baarikukkanen, sillä täällä tulee käytyä päivittäin. Ja ilman häpeää, vaikka en ole kertonut tästä kenellekään.

Hmm.. jos olen aivan rehellinen itselleni..
        Ehkä juuri se häpeä on syy, miksi en ole kertonut tästä kenellekään.
        Jännä, en tunne kylläkään häpeää, mutta järjellisesti ajateltuna .. mitä muutakaan se voisi olla?

Hauska vertaus .. ehkäpä jopa jossakin määrin osuva. Minä taidan sitten olla tämän "lähiöräkälän" baarikukkanen, sillä täällä tulee käytyä päivittäin. Ja ilman häpeää, vaikka en ole kertonut tästä kenellekään.

Hmm.. jos olen aivan rehellinen itselleni..
        Ehkä juuri se häpeä on syy, miksi en ole kertonut tästä kenellekään.
        Jännä, en tunne kylläkään häpeää, mutta järjellisesti ajateltuna .. mitä muutakaan se voisi olla?

"Minä taidan sitten olla tämän "lähiöräkälän" baarikukkanen, sillä täällä tulee käytyä päivittäin"

Mä taidan sitten olla se kaveri sietä baarista, joka uskottelee, ettei minulla ole mitään ongelmaa, vaikka käyn paikalla joka päivä ja olen hiukan fiksumpikin kun noi muut :-D.

• Yogamies kirjoitti:

"Minä taidan sitten olla tämän "lähiöräkälän" baarikukkanen, sillä täällä tulee käytyä päivittäin"

Mä taidan sitten olla se kaveri sietä baarista, joka uskottelee, ettei minulla ole mitään ongelmaa, vaikka käyn paikalla joka päivä ja olen hiukan fiksumpikin kun noi muut :-D.

Niin se setämies joka notkuu siinä baaritiskillä ja tervehtii jokaista baariin eksynyttä. Heh..

• Anonyymi

olen törmännyt muutamiin ihmisiin, jotka puhuvat yleisessä puhelussa Suomi24:n sisältöä, siis samoja aiheita mitä palstalla puhutaan

olen jopa epäillyt yhtä Ylen lähettilääksi tosielämässä, koska eikös niillä ole niitä lapsikatraita, jotka ovat kasvavia toimittajaa tai apureita, jotka saavat kenties jopa vanhemmiltaan palkkaa aiheista

ainakin vanhemmat usein tekevät lapsensa osallisiksi omasta työstään

• Itse en suosi nepotismiä. Se pilaa työpaikan kuin työpaikan.

Jännä, olet ensimmäinen joka kuullut jotakin keskustelua Suomi24 asioista. Voi pitää paikkaansa tai sit olet vetänyt vain omia johtopäätöksiäsi.

Enkä sano pahalla. Väärinkäsitykset ovat kovin yleisiä. Yritän välttää olettamuksia, mutta syyllistyn niihin siinä missä muutkin.

• Anonyymi

erittäin vahva epäilykseni että palstan kirjoittavat ovat salaisia agentteja

• Nii-i..

Minä olen niin salainen agentti, että en itsekään tiedä olevani sellainen.

Olen siis salainen salainen agentti.

• Anonyymi

Ainoita asiallisia kommentteja.
        Tosin ei välttämättä tarvitse olla salainen agenttikaan, kunhan vaan pitää huolta itsestään, perheestään, työnantajastaan ym. ettei vuoda tietojaan koko maailmalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Ainoita asiallisia kommentteja.
        Tosin ei välttämättä tarvitse olla salainen agenttikaan, kunhan vaan pitää huolta itsestään, perheestään, työnantajastaan ym. ettei vuoda tietojaan koko maailmalle.

Tälle 👍

• Anonyymi

kaikesta mielenkiintoista että natolaiset ovat läsnä tässä, mutta eivät ehkä aloita aktiivisesti aiheita

onko jotakin sääntöä vai olla sekaantumatta

• Anonyymi

Kun natokanta on kerran ilmaistu, se riittää, ei tarvitse jauhaa.

• Anonyymi

Ei mitään hävettävää, mutta ei mainostettavaakaan. Yksityisyyden suojan vuoksi en ole kertonut palstailusta kenellekään.

• En ole koko aikana, kun olen täällä Kaksnelosessa ollut hävennyt sitä. Eihän ihmiset häpeä sitäkään, että ovat esim. Facebookissa (ei ainkaan useimmat, itse en ole Facessa). Mutta en huutelekaan kauheasti, että olen täällä, kun mun tyyliin ei muutenkaan kuulu kauheasti ilmotella kaikista mun asioista. Ja nykyään tää Kaksnelosessa olo on enemmän tai vähemmän vähentynyt mulla, kun en aina jaksa tulla tänne. On kai sanottavat alkanu loppua tai sitten aiheet palstoilla muuttuneet tylsemmiksi =)

• Joo, tunnistan tuon tunteen, kun sanottavat loppuu ja todellakin palstan aiheet alkavat olemaan tylsiä.

Joskus menee jopa päiviä, ettei ole mitään sanottavaa tai lisättävää palstan juttuihin.

• Anonyymi

Kyllä olen sanonut että luen keskustelupalstoja ja joihinkin kirjoittanutkin. Jos asiasta puhuttu. En sen kummemmin ole asiasta avautunut. Mitä ja minne. Se on mielestäni ihan normaalia nykypäivänä.

• Anonyymi

Mä oon kirjotellu jo useemman vuoden ihan omalla naamalla. Tosin alkuun mä en tienny, että sen saa suurennettua. Ei siinä mitään salattavaa oo. Ja se ettei mulla oo naista enkä ikinä oo ees päässy seurusteleen, niin ei sekään oo mikään salaisuus. Ainoo mitä työnantaja on sanonu, etten sieltä rakennussivuilta saa alkaa mitään soveltelemaan. Mä en jaksais salailla asioita.

• Anonyymi

Ei häpeäksi. Etenkään jos ei kerro kenellekään 🤭

- Sheena

• No en ole kertonut, enkä kerro. Palstailen salaa itseltänikin.. heh.

• Enpä usko tunnistavan.

• Samaa mieltä olen kanssasi. Ei täällä kukaan tunnista ketään.

Samaa mieltä olen kanssasi. Ei täällä kukaan tunnista ketään.

Pujottelija varmaan.

• valtakunta kirjoitti:

Pujottelija varmaan.

No toivottavasti tunnistaa, sillä meillä treffit taas lauantaina. Sietää jo tunnistaakin. Vastahan tässä on tapailtu reilu vuosi.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No toivottavasti tunnistaa, sillä meillä treffit taas lauantaina. Sietää jo tunnistaakin. Vastahan tässä on tapailtu reilu vuosi.

Kurppa! Treffit on peruttu!

T. Touko ”pujis” Heinähanko

• Anonyymi kirjoitti:

Kurppa! Treffit on peruttu!

T. Touko ”pujis” Heinähanko

Hyvä, hyvä. Palstatrolli kömpinyt taas syvästä, pimeästä luolastaan esiin.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Hyvä, hyvä. Palstatrolli kömpinyt taas syvästä, pimeästä luolastaan esiin.

ei treffien peruminen kurpan kans mikään ihme olis

• Anonyymi kirjoitti:

ei treffien peruminen kurpan kans mikään ihme olis

Nooh, pujottelija on vapaa valitsemaan. Ainakin minulta saa pesää.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Nooh, pujottelija on vapaa valitsemaan. Ainakin minulta saa pesää.

Työläiskurpan pesä jipii 😂

• Anonyymi kirjoitti:

Työläiskurpan pesä jipii 😂

Kuten sanoin.. pujottelija on vapaa valitsemaan.

Sulla on ongelma .. me sovimme oikein hyvin yhteen pujottelijan kanssa. Ja sekös sinua kismittää...

• Anonyymi

Suuri häpeä on, oikea ihmisyyden alennustila.

• Alennustilan alhainen alho. Ja me nautitaan joka hetkestä.
        ;D

• Anonyymi

Ei ainakaan kannata kertoa treffeillä että teillä on harrastuksena sinkut palstalla oleminen. Siinä voi treffi seuralainen kauhistua

• Anonyymi

No siinä kauhistuu sitten. Tää on kuitenkin mulle kaikkein tärkeintä, että jos sen takia menee jotkut treffit myttyyn niin sitten saa mennä.

• Juu, ei missään nimessä kannata kertoa ainakaan ensitreffeillä.. minäkään en ole vielä treffikumppanilleni kertonut että palstailen sinkuissa.. tosin luulisin hänen sen tietävän kun kerran palstailee täällä itsekin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      63
      5032
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2289
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      2190
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      222
      2163
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      218
      1383
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1324
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      976
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      953
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      897
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      879
    Aihe