Ostanko XXL:stä White SC Comp FF Acera 2x8 21 vai TREK FX 3 DISC

Fonkk

32

435

1Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehdottomasto trek. Se on laatumerkki. Tuota Whitea voisi harkita satunnaiseen käyttöön mutta aktiivisempaan ajoon trek on parempi valinta.

    • Anonyymi

      Noista Trek, hiilikuituinen etuhaarukka, 1x voimansiirto, laadukas vaihteisto ja riittävät välykset, mutta ota väriksi punamusta. Se on paljon kauniimpi.

      • Nimenomaan juurikin noin, jos valinnan kohteena ovat juurikin nuo kaksi pyörää (ja pyörien hintaeroa ei huomioida), niin aivan ehdotomasti tuo Trek noista kahdesta vaihtoehdosta.


      • Anonyymi

        Jos hiilikuituinen osa kolhiintuu hiemankin niin saattaa "lysähtää" kasaan täysin yllättäen. Mieluummin terästä tai alumiinia.


    • Anonyymi

      Trekin sivuilla sanotaan, että suurin rengaskoko on 35c lokasuojien kanssa. Eli tuohon ei kovin leveää rengasta saa mahtumaan, nastarenkasta vielä vähemmän. Vaikkei ajaisi talvella,leveämpi tarjoaa kesälläkin mukavuutta nupukivillä ja töyssyissä kaupungissa.
      Tuo Trek on "sporttihybridi", ei sitä kannata ostaa lyhyisiin ajeluihin.

      • Ilman lokasuojia tuohon pitäisi mennä 38 rengas joka on jo kyllä tarpeeksi leveä (siis tarpeeksi iso ilmatila) kyseisen tyylisen pyörän tarpeisiin.
        Ja jos tuohon alkaa miettimään nastarenkaita, lokasuojia yms. niin sitten kannattaa myös miettiä onko alkujaankaan oikean tyylistä pyörää ostamassa, vai pitäisikö siirtyä hieman toisentyyliseen.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Molempia tulee vastaan, eniten Whiteä. Ilmeisesti palstalaiset haluavat haukkua "rakasta lastaan" ?

    • Anonyymi

      XXL lätkäissyt satasen lisää hintaa 290lle. Molemmista puuttuu käyttöpyörän oleellisimmat eli rapakaaret roiskeläppineen, kunnon valot sekä tarakka.

      Trekissä merkki tuo ylihintaa muutoinkin. Mitään oleellista vastinetta sille ei ole oikeassa elämässä, pyörän päällä.

      • Anonyymi

        Kaikkea oleellisena pitämäänsä saa ostettua noihinkin jos niin haluaa. Merkillä ole merkitystä, eikä sillä nykyään voi edes rahastaa. Komponentit ratkaisee, ja kuten todettu, näistä kahdesta Trek on huomattavasti laadukkaampi ja käyttäjäystävällisempi.


      • Selvimmät erot pyörissä tulee (Trekin hyväksi) tuosta Deoren 1x vaihteistosta, bontrager:in ihan kohtuu laadukkaista vanteista sekä hiilikuitu etuhaarukasta.

        Jos näille asioille ei mitään laske, niin mitä sitä sitten mitään kysymäänkään, ostaa vain halvimman ja on tyytyväinen.


      • Anonyymi

        Aika monesta "kunnon" fillarista puuttuu rapakaaret, valot ja tarakka. Kukin ostaa sitten noista sen, minkä itse kokee tarvitsevansa. Valot ovat toki pakolliset hämärässä ja pimeässä ajettaessa. Muut eivät ole pakollisia varusteita ja pyörän käyttötarkoitus ratkaisee.


    • Anonyymi

      Aloittaja sanoo:"Pyöräilen ympäri kaupunkia(Helsinki) ja töihin. Haluan myös päästä n. 30km ilman että kuolen."
      Eli pyöräilymatkat ovat lyhyitä, enemmän asiointityyppisiä. Miksi tuollaiseen käyttöön pitäisi ostaa sporttihybridi? Sellainen on suunniteltu vauhdikkaaseen kuntoiluun.

      • Anonyymi

        Tuo 30 km on ei pyöräilevälle "pitkä lenkki" ja jos hankkii kunnollisen pyörän, se on äkkiä 100 km. Kumpikaan esitetyistä pyöristä ei kelpaa oikein asiointipyöräksi eikä lenkkipyöräksi, joten jättäisin ne pois laskuista.

        Cyclocrossarina myytävistä yleispyöristä saa helpoimmalla hyvän menopelin tuollaiseen. Ilmeisti halutaan pyörä mahdollisimman halvalla, jolloin tuo mainittu Velosportin vaihtoehto on vahvoilla.

        Jos taas on halua perehtyä itse, tai on osaava kaveri, niin maailmalta voi saada halvemmallakin. Tosin kun katsoin käyttämiäni eurooppalaisia kauppoja, eipä niissä ole alennuksia. COVID19 näkyy pyörien huonona saatavuutena.

        Ostettaessa verkkokaupasta pitää kuitenkin osata mitoittaa pyörä itse/kaverin avulla. Vaikka saisi kuinka halvalla, on väärän kokoinen pyörä aina tuskallinen.

        Itse ostaisin tuollaiseen käyttöön teräsrunkoisen maantiepyörän sen verran isoilla haarukoilla, että niihin saa 32 mm nastarenkaat haluttaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo 30 km on ei pyöräilevälle "pitkä lenkki" ja jos hankkii kunnollisen pyörän, se on äkkiä 100 km. Kumpikaan esitetyistä pyöristä ei kelpaa oikein asiointipyöräksi eikä lenkkipyöräksi, joten jättäisin ne pois laskuista.

        Cyclocrossarina myytävistä yleispyöristä saa helpoimmalla hyvän menopelin tuollaiseen. Ilmeisti halutaan pyörä mahdollisimman halvalla, jolloin tuo mainittu Velosportin vaihtoehto on vahvoilla.

        Jos taas on halua perehtyä itse, tai on osaava kaveri, niin maailmalta voi saada halvemmallakin. Tosin kun katsoin käyttämiäni eurooppalaisia kauppoja, eipä niissä ole alennuksia. COVID19 näkyy pyörien huonona saatavuutena.

        Ostettaessa verkkokaupasta pitää kuitenkin osata mitoittaa pyörä itse/kaverin avulla. Vaikka saisi kuinka halvalla, on väärän kokoinen pyörä aina tuskallinen.

        Itse ostaisin tuollaiseen käyttöön teräsrunkoisen maantiepyörän sen verran isoilla haarukoilla, että niihin saa 32 mm nastarenkaat haluttaessa.

        Pyörän oikeaa kokoa ei voi liiaksi korostaa. Väärän kokoinen pyörä on tuskaa ja tappaa koko pyöräilyinnostuksen heti alkumetreillä.


    • Anonyymi

      Mun ehdotukseni: Käy koeajamassa ja osta se, joka tuntuu paremmalta. Jos molemmat OK, niin Trek (jos ei merkitystä kaksinkertaisella hinnalla).

    • Anonyymi

      Kuituhaara

      Ei mitään merkitystä arkiajossa

      Katukivillä ja reunusten ylityksissä vain teräs kestää (minkä kestää).

      Ps Hellsinki EI OLE pyöräilykaupunki !!

      • Kummassakaan vaihtoehdoista ei ole teräshaarukkaa olemassa, vaan vaihtoehdot ovat Trek:n hiilikuitu- taikka Whiten alumiinihaarukka. Muutenkin saat aika paljon pyöräkuvastoja käydä läpi että Teräs haarukkaa aloituksessa oleviin pyörätyyppeihin löytyy.
        Ja kun verrataan alumiinistä- ja hiilikuituista etuhaarukkaa toisiinsa, niin molemmista kokemusta omaava kuski kyllä tietää miksi hiilikuituinen on parempi kuin alumiininen (siis kun jousittamattomasta haarukasta puhe).


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Kummassakaan vaihtoehdoista ei ole teräshaarukkaa olemassa, vaan vaihtoehdot ovat Trek:n hiilikuitu- taikka Whiten alumiinihaarukka. Muutenkin saat aika paljon pyöräkuvastoja käydä läpi että Teräs haarukkaa aloituksessa oleviin pyörätyyppeihin löytyy.
        Ja kun verrataan alumiinistä- ja hiilikuituista etuhaarukkaa toisiinsa, niin molemmista kokemusta omaava kuski kyllä tietää miksi hiilikuituinen on parempi kuin alumiininen (siis kun jousittamattomasta haarukasta puhe).

        Ja pitää vielä huomioida se, että jos ajelee katukivillä/reunusten ylityksissä niin että voidaan epäillä että keula ei sitä kestäisi (keulaan kohdistuvien voimien pitäisi silloin kyllä olla aika kovia), niin siinä vaiheessa kummankin noiden aloitusteksen pyörien vanteet olisi olleet ajokelvottomassa kunnossa paljon aikaisemmin.


      • Anonyymi

        Hiilikuituhaarukan napsahtaessa poikki katukivetyksen päältä ajettaessa ovat seuraukset pahimmillaan hyvin vakavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilikuituhaarukan napsahtaessa poikki katukivetyksen päältä ajettaessa ovat seuraukset pahimmillaan hyvin vakavat.

        Miksi se napsahtaisi poikki? Todennäköisyys rikkoutumiseen hiilikuidulla ole sen suurempi kuin teräksellä tai alumiinillakaan.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kummassakaan vaihtoehdoista ei ole teräshaarukkaa olemassa, vaan vaihtoehdot ovat Trek:n hiilikuitu- taikka Whiten alumiinihaarukka. Muutenkin saat aika paljon pyöräkuvastoja käydä läpi että Teräs haarukkaa aloituksessa oleviin pyörätyyppeihin löytyy.
        Ja kun verrataan alumiinistä- ja hiilikuituista etuhaarukkaa toisiinsa, niin molemmista kokemusta omaava kuski kyllä tietää miksi hiilikuituinen on parempi kuin alumiininen (siis kun jousittamattomasta haarukasta puhe).

        > Ja kun verrataan alumiinistä- ja hiilikuituista etuhaarukkaa toisiinsa, niin molemmista kokemusta omaava kuski kyllä tietää miksi hiilikuituinen on parempi kuin alumiininen (siis kun jousittamattomasta haarukasta puhe).

        Entä sellaiset, joilla ei ole molemmista kokemusta? Eli miksi hiilikuituinen on parempi? Onko se myös parempi kuin teräsrunko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Ja kun verrataan alumiinistä- ja hiilikuituista etuhaarukkaa toisiinsa, niin molemmista kokemusta omaava kuski kyllä tietää miksi hiilikuituinen on parempi kuin alumiininen (siis kun jousittamattomasta haarukasta puhe).

        Entä sellaiset, joilla ei ole molemmista kokemusta? Eli miksi hiilikuituinen on parempi? Onko se myös parempi kuin teräsrunko?

        Alumiinin etuhaarukka on selkeästi "kovempi" ja se ei vaimenna alustan epätasaisuuksia oikeastaan olleenkaan, kun taas hiilikuituinen etuhaarukka materiaalin ominaisuuksien takia on aavistuksen "elastinen" ja hieman vaimentaa tuota etupään kautta tulevaa tärinää (sekä oikein tehtynä hiilikuituinen on myös hieman alumiinistä kevyempi).
        Teräksisellä etuhaarukalla olisi suhteellisen samanlaiset ominaisuudet tärinän vaimennuksessa, kuin hiilikuituisella etuhaarukalla, mutta johtuen sen todella huomattavasti korkeammasta painosta, sitä ei aloituksen tyylisissä pyörissä käytetä ollenkaan, vaan vaihtoehdot ovat vain nuo Alumiini taikka hiilikuituhaarukat.


    • Anonyymi

      Kysyjän tarpeen saattaa tyydyttää parhaiten kaupunkipyörä, mahdollisesti jopa liittyminen Alepa-pyörien järjestelmään. Tosin voi tulla pitemmän päälle kalliiksi, jos työmatka on 10 km eli vie noudosta jättöön noin tunnin.

      • Anonyymi

        Eipä tarvii pelätä, että konkeli pöllitään, kun alepalla sotkee


    • Anonyymi

      Pari kertaa, kun on joutunut sakon maksamaan, koska palautusprosessi ei ole toiminutkaan ja muutaman kerran kun pyörää ei ole telineessä ollutkaan, alat kyllä harkita omaa konkelia.

    • Anonyymi

      SC COMP nyt tarjouksessa -20 %

      • Anonyymi

        edellinen oli 499, nyt 479, mainoksessa nvoidaan sanoa nykyääm mitä vaan, mutta ELON LASKUOPPI on yhä voimissaan, jos vain laskijalla on joku tolkku päässään.


    • Anonyymi

      Ainakin jos on asiaa Espoon puolelle, kannattaa harkita fättäriä tai leveärenkaista maastopyörää. Sorat ovat yhä putsaamatta ja pyöräväylät poikki monesta paikkaa.

      Pyöräily Espoossa muistuttaa maastoajoa.

      • Anonyymi

        Länsiväylän mukaan, syksyllä 2021 hiekotettiin Espoon kelvit, kun Rukalla satoi ensilumen. Hiekka jäi sitten lumen ja jään alle odottamaan marraskuun 2022 ensilunta. Eli niitä ei ole tarkoituskaan poistaa, saavat ukrainalaiset ihmetellä, mitä nämä pienet kivet oikein ovat, pehmustekko?

        Ainut toivo on, että metallivarkaat huomaavat, kuinka arvokasta sora on ja keräävät sen uudelleenmyytäväksi Espooseen.


      • Anonyymi

        Juu, kaupunkiin maasturin tyyppinen on hyvä. Whitessä on parempi asento kaupunkiin ja mahtuu paremmat, leveämmät renkaat. Siis White. Ihan turhaa hommaa ajaa kaupungissa nakin kokoisilla renkailla sileälle kelville tarkoitetulla kyykkypyörällä. Sellanen 50 mm rullaava kumi ja semipysty asento Helsinkiin on hyvä.


    • Anonyymi
      UUSI

      Osta torista vähän käytetty ja korjausta jos pikkuhiljaa liikkeessä
      .
      Tulee pienempi Tapio jos varastetaan ja pääsee hyvin koeajolle niin

      Mitä rumempi pyörä niin vähemmän varkaita kiinnostaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sofia miksi soitit torstaina Stefanil ja pyysit käymään kun muka olet ahdistunut.?

      Oliko asia suunniteltu, kun pyysi käymään ja varmasti tiesi et miten Stefan asiaan suhtautuu.Oliko myös Seiskan toimittaja pyydetty tarkoituksella pai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      5374
    2. Stepuli itkee facessa

      Haluaisin pyytää julkisesti karseaa käytöstäni anteeksi lähimmiltä, naapureilta ja etenkin Sofialta! Ei ole missään olosuhteissa hyväksyttävää käyttä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      173
      4371
    3. Suomi teki typeryyttään Venäjästä nyt konkreettisesti vihollisen, jota se ei aiemmin ollut.

      Venäjä ei ole uhannut Suomen turvallisuutta, eikä Venäjän ja Ukrainan välinen konflikti ole signaloinut minkäänlaista uhkaa Suomelle. Se "uhka" luotii
      Maailman menoa
      715
      2758
    4. Sofia juoksi huvikseen puolimaratonin 10min nopeammin kuin Martina

      Siinä se nyt sitten nähtiin... Hahhaaa... Sofia ei ole kulkenut missään "harjoitusleireillä" ja heitti kylmiltään 10 minsaa nopeamman ajan puolimarato
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      2383
    5. Neljä viidestä on valmis luopumaan venäläisestä energiasta

      hinnannoususta huolimatta. Suomalaiset vastustavat tiukasti putinismia. https://yle.fi/uutiset/3-12446857
      Maailman menoa
      136
      2347
    6. Minä menetän sinut kokonaan

      Siksi olen paniikissa, sekaisin ja surullinen. Taitaa olla jonkinasteinen stressitila päällä. Toivottavasti sinulla on kaikki hyvin.
      Ikävä
      104
      2207
    7. Sale on loistava presidentti

      Tulipa joskus kirjoitettua, että natojäsenyys tulee saada aikaa "Salen" aikana ja nyt se alkaa realisoitua " natoon jo huomenna" - teeman on hyväksyny
      Maailman menoa
      202
      1821
    8. Martina on niin nolo

      Nyt vetää teatteria et on hyvä äiti ja on lasten kanssa lintsillä. Pitäähän lippispojalle näyttää, että touhuaa lasten kanssa kaikkea kivaa. Lippispoj
      Kotimaiset julkkisjuorut
      153
      1577
    9. Juristi Jaana Kavonius valmistelee maanpetossyytteitä Niinistölle ja Marinille

      Hän myös kannattaa kuolemanrangaistuksen palautusta maanpetoksesta
      Maailman menoa
      253
      1513
    10. Surettaa sun vuoksesi

      Minusta tuntuu, että olet jollain lailla luovuttanut elämän suhteen. Et ehkä tarkoituksellisesti, mutta pikkuhiljaa elämäsi on luiskahtanut käsistäsi.
      Tunteet
      106
      1319
    Aihe