Ostanko XXL:stä White SC Comp FF Acera 2x8 21 vai TREK FX 3 DISC

42

4500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehdottomasto trek. Se on laatumerkki. Tuota Whitea voisi harkita satunnaiseen käyttöön mutta aktiivisempaan ajoon trek on parempi valinta.

    • Anonyymi

      Noista Trek, hiilikuituinen etuhaarukka, 1x voimansiirto, laadukas vaihteisto ja riittävät välykset, mutta ota väriksi punamusta. Se on paljon kauniimpi.

      • Nimenomaan juurikin noin, jos valinnan kohteena ovat juurikin nuo kaksi pyörää (ja pyörien hintaeroa ei huomioida), niin aivan ehdotomasti tuo Trek noista kahdesta vaihtoehdosta.


      • Anonyymi

        Jos hiilikuituinen osa kolhiintuu hiemankin niin saattaa "lysähtää" kasaan täysin yllättäen. Mieluummin terästä tai alumiinia.


    • Anonyymi

      Trekin sivuilla sanotaan, että suurin rengaskoko on 35c lokasuojien kanssa. Eli tuohon ei kovin leveää rengasta saa mahtumaan, nastarenkasta vielä vähemmän. Vaikkei ajaisi talvella,leveämpi tarjoaa kesälläkin mukavuutta nupukivillä ja töyssyissä kaupungissa.
      Tuo Trek on "sporttihybridi", ei sitä kannata ostaa lyhyisiin ajeluihin.

      • Ilman lokasuojia tuohon pitäisi mennä 38 rengas joka on jo kyllä tarpeeksi leveä (siis tarpeeksi iso ilmatila) kyseisen tyylisen pyörän tarpeisiin.
        Ja jos tuohon alkaa miettimään nastarenkaita, lokasuojia yms. niin sitten kannattaa myös miettiä onko alkujaankaan oikean tyylistä pyörää ostamassa, vai pitäisikö siirtyä hieman toisentyyliseen.


    • Anonyymi
      • Anonyymi
        UUSI

        Sivua ei löytynyt velosportilta.


    • Anonyymi

      Molempia tulee vastaan, eniten Whiteä. Ilmeisesti palstalaiset haluavat haukkua "rakasta lastaan" ?

    • Anonyymi

      XXL lätkäissyt satasen lisää hintaa 290lle. Molemmista puuttuu käyttöpyörän oleellisimmat eli rapakaaret roiskeläppineen, kunnon valot sekä tarakka.

      Trekissä merkki tuo ylihintaa muutoinkin. Mitään oleellista vastinetta sille ei ole oikeassa elämässä, pyörän päällä.

      • Anonyymi

        Kaikkea oleellisena pitämäänsä saa ostettua noihinkin jos niin haluaa. Merkillä ole merkitystä, eikä sillä nykyään voi edes rahastaa. Komponentit ratkaisee, ja kuten todettu, näistä kahdesta Trek on huomattavasti laadukkaampi ja käyttäjäystävällisempi.


      • Selvimmät erot pyörissä tulee (Trekin hyväksi) tuosta Deoren 1x vaihteistosta, bontrager:in ihan kohtuu laadukkaista vanteista sekä hiilikuitu etuhaarukasta.

        Jos näille asioille ei mitään laske, niin mitä sitä sitten mitään kysymäänkään, ostaa vain halvimman ja on tyytyväinen.


      • Anonyymi

        Aika monesta "kunnon" fillarista puuttuu rapakaaret, valot ja tarakka. Kukin ostaa sitten noista sen, minkä itse kokee tarvitsevansa. Valot ovat toki pakolliset hämärässä ja pimeässä ajettaessa. Muut eivät ole pakollisia varusteita ja pyörän käyttötarkoitus ratkaisee.


    • Anonyymi

      Aloittaja sanoo:"Pyöräilen ympäri kaupunkia(Helsinki) ja töihin. Haluan myös päästä n. 30km ilman että kuolen."
      Eli pyöräilymatkat ovat lyhyitä, enemmän asiointityyppisiä. Miksi tuollaiseen käyttöön pitäisi ostaa sporttihybridi? Sellainen on suunniteltu vauhdikkaaseen kuntoiluun.

      • Anonyymi

        Tuo 30 km on ei pyöräilevälle "pitkä lenkki" ja jos hankkii kunnollisen pyörän, se on äkkiä 100 km. Kumpikaan esitetyistä pyöristä ei kelpaa oikein asiointipyöräksi eikä lenkkipyöräksi, joten jättäisin ne pois laskuista.

        Cyclocrossarina myytävistä yleispyöristä saa helpoimmalla hyvän menopelin tuollaiseen. Ilmeisti halutaan pyörä mahdollisimman halvalla, jolloin tuo mainittu Velosportin vaihtoehto on vahvoilla.

        Jos taas on halua perehtyä itse, tai on osaava kaveri, niin maailmalta voi saada halvemmallakin. Tosin kun katsoin käyttämiäni eurooppalaisia kauppoja, eipä niissä ole alennuksia. COVID19 näkyy pyörien huonona saatavuutena.

        Ostettaessa verkkokaupasta pitää kuitenkin osata mitoittaa pyörä itse/kaverin avulla. Vaikka saisi kuinka halvalla, on väärän kokoinen pyörä aina tuskallinen.

        Itse ostaisin tuollaiseen käyttöön teräsrunkoisen maantiepyörän sen verran isoilla haarukoilla, että niihin saa 32 mm nastarenkaat haluttaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo 30 km on ei pyöräilevälle "pitkä lenkki" ja jos hankkii kunnollisen pyörän, se on äkkiä 100 km. Kumpikaan esitetyistä pyöristä ei kelpaa oikein asiointipyöräksi eikä lenkkipyöräksi, joten jättäisin ne pois laskuista.

        Cyclocrossarina myytävistä yleispyöristä saa helpoimmalla hyvän menopelin tuollaiseen. Ilmeisti halutaan pyörä mahdollisimman halvalla, jolloin tuo mainittu Velosportin vaihtoehto on vahvoilla.

        Jos taas on halua perehtyä itse, tai on osaava kaveri, niin maailmalta voi saada halvemmallakin. Tosin kun katsoin käyttämiäni eurooppalaisia kauppoja, eipä niissä ole alennuksia. COVID19 näkyy pyörien huonona saatavuutena.

        Ostettaessa verkkokaupasta pitää kuitenkin osata mitoittaa pyörä itse/kaverin avulla. Vaikka saisi kuinka halvalla, on väärän kokoinen pyörä aina tuskallinen.

        Itse ostaisin tuollaiseen käyttöön teräsrunkoisen maantiepyörän sen verran isoilla haarukoilla, että niihin saa 32 mm nastarenkaat haluttaessa.

        Pyörän oikeaa kokoa ei voi liiaksi korostaa. Väärän kokoinen pyörä on tuskaa ja tappaa koko pyöräilyinnostuksen heti alkumetreillä.


    • Anonyymi

      Mun ehdotukseni: Käy koeajamassa ja osta se, joka tuntuu paremmalta. Jos molemmat OK, niin Trek (jos ei merkitystä kaksinkertaisella hinnalla).

    • Anonyymi

      Kuituhaara

      Ei mitään merkitystä arkiajossa

      Katukivillä ja reunusten ylityksissä vain teräs kestää (minkä kestää).

      Ps Hellsinki EI OLE pyöräilykaupunki !!

      • Kummassakaan vaihtoehdoista ei ole teräshaarukkaa olemassa, vaan vaihtoehdot ovat Trek:n hiilikuitu- taikka Whiten alumiinihaarukka. Muutenkin saat aika paljon pyöräkuvastoja käydä läpi että Teräs haarukkaa aloituksessa oleviin pyörätyyppeihin löytyy.
        Ja kun verrataan alumiinistä- ja hiilikuituista etuhaarukkaa toisiinsa, niin molemmista kokemusta omaava kuski kyllä tietää miksi hiilikuituinen on parempi kuin alumiininen (siis kun jousittamattomasta haarukasta puhe).


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Kummassakaan vaihtoehdoista ei ole teräshaarukkaa olemassa, vaan vaihtoehdot ovat Trek:n hiilikuitu- taikka Whiten alumiinihaarukka. Muutenkin saat aika paljon pyöräkuvastoja käydä läpi että Teräs haarukkaa aloituksessa oleviin pyörätyyppeihin löytyy.
        Ja kun verrataan alumiinistä- ja hiilikuituista etuhaarukkaa toisiinsa, niin molemmista kokemusta omaava kuski kyllä tietää miksi hiilikuituinen on parempi kuin alumiininen (siis kun jousittamattomasta haarukasta puhe).

        Ja pitää vielä huomioida se, että jos ajelee katukivillä/reunusten ylityksissä niin että voidaan epäillä että keula ei sitä kestäisi (keulaan kohdistuvien voimien pitäisi silloin kyllä olla aika kovia), niin siinä vaiheessa kummankin noiden aloitusteksen pyörien vanteet olisi olleet ajokelvottomassa kunnossa paljon aikaisemmin.


      • Anonyymi

        Hiilikuituhaarukan napsahtaessa poikki katukivetyksen päältä ajettaessa ovat seuraukset pahimmillaan hyvin vakavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilikuituhaarukan napsahtaessa poikki katukivetyksen päältä ajettaessa ovat seuraukset pahimmillaan hyvin vakavat.

        Miksi se napsahtaisi poikki? Todennäköisyys rikkoutumiseen hiilikuidulla ole sen suurempi kuin teräksellä tai alumiinillakaan.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Kummassakaan vaihtoehdoista ei ole teräshaarukkaa olemassa, vaan vaihtoehdot ovat Trek:n hiilikuitu- taikka Whiten alumiinihaarukka. Muutenkin saat aika paljon pyöräkuvastoja käydä läpi että Teräs haarukkaa aloituksessa oleviin pyörätyyppeihin löytyy.
        Ja kun verrataan alumiinistä- ja hiilikuituista etuhaarukkaa toisiinsa, niin molemmista kokemusta omaava kuski kyllä tietää miksi hiilikuituinen on parempi kuin alumiininen (siis kun jousittamattomasta haarukasta puhe).

        > Ja kun verrataan alumiinistä- ja hiilikuituista etuhaarukkaa toisiinsa, niin molemmista kokemusta omaava kuski kyllä tietää miksi hiilikuituinen on parempi kuin alumiininen (siis kun jousittamattomasta haarukasta puhe).

        Entä sellaiset, joilla ei ole molemmista kokemusta? Eli miksi hiilikuituinen on parempi? Onko se myös parempi kuin teräsrunko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Ja kun verrataan alumiinistä- ja hiilikuituista etuhaarukkaa toisiinsa, niin molemmista kokemusta omaava kuski kyllä tietää miksi hiilikuituinen on parempi kuin alumiininen (siis kun jousittamattomasta haarukasta puhe).

        Entä sellaiset, joilla ei ole molemmista kokemusta? Eli miksi hiilikuituinen on parempi? Onko se myös parempi kuin teräsrunko?

        Alumiinin etuhaarukka on selkeästi "kovempi" ja se ei vaimenna alustan epätasaisuuksia oikeastaan olleenkaan, kun taas hiilikuituinen etuhaarukka materiaalin ominaisuuksien takia on aavistuksen "elastinen" ja hieman vaimentaa tuota etupään kautta tulevaa tärinää (sekä oikein tehtynä hiilikuituinen on myös hieman alumiinistä kevyempi).
        Teräksisellä etuhaarukalla olisi suhteellisen samanlaiset ominaisuudet tärinän vaimennuksessa, kuin hiilikuituisella etuhaarukalla, mutta johtuen sen todella huomattavasti korkeammasta painosta, sitä ei aloituksen tyylisissä pyörissä käytetä ollenkaan, vaan vaihtoehdot ovat vain nuo Alumiini taikka hiilikuituhaarukat.


    • Anonyymi

      Kysyjän tarpeen saattaa tyydyttää parhaiten kaupunkipyörä, mahdollisesti jopa liittyminen Alepa-pyörien järjestelmään. Tosin voi tulla pitemmän päälle kalliiksi, jos työmatka on 10 km eli vie noudosta jättöön noin tunnin.

      • Anonyymi

        Eipä tarvii pelätä, että konkeli pöllitään, kun alepalla sotkee


    • Anonyymi

      Pari kertaa, kun on joutunut sakon maksamaan, koska palautusprosessi ei ole toiminutkaan ja muutaman kerran kun pyörää ei ole telineessä ollutkaan, alat kyllä harkita omaa konkelia.

    • Anonyymi

      SC COMP nyt tarjouksessa -20 %

      • Anonyymi

        edellinen oli 499, nyt 479, mainoksessa nvoidaan sanoa nykyääm mitä vaan, mutta ELON LASKUOPPI on yhä voimissaan, jos vain laskijalla on joku tolkku päässään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        edellinen oli 499, nyt 479, mainoksessa nvoidaan sanoa nykyääm mitä vaan, mutta ELON LASKUOPPI on yhä voimissaan, jos vain laskijalla on joku tolkku päässään.

        Jos on kyse vaihdepyöräsästä, ei kannata paljoa alle tonnin mennä hinnassa. Laatu laskee niin huonoksi, ettei pyörä ole enää mukava.


    • Anonyymi

      Ainakin jos on asiaa Espoon puolelle, kannattaa harkita fättäriä tai leveärenkaista maastopyörää. Sorat ovat yhä putsaamatta ja pyöräväylät poikki monesta paikkaa.

      Pyöräily Espoossa muistuttaa maastoajoa.

      • Anonyymi

        Länsiväylän mukaan, syksyllä 2021 hiekotettiin Espoon kelvit, kun Rukalla satoi ensilumen. Hiekka jäi sitten lumen ja jään alle odottamaan marraskuun 2022 ensilunta. Eli niitä ei ole tarkoituskaan poistaa, saavat ukrainalaiset ihmetellä, mitä nämä pienet kivet oikein ovat, pehmustekko?

        Ainut toivo on, että metallivarkaat huomaavat, kuinka arvokasta sora on ja keräävät sen uudelleenmyytäväksi Espooseen.


      • Anonyymi

        Juu, kaupunkiin maasturin tyyppinen on hyvä. Whitessä on parempi asento kaupunkiin ja mahtuu paremmat, leveämmät renkaat. Siis White. Ihan turhaa hommaa ajaa kaupungissa nakin kokoisilla renkailla sileälle kelville tarkoitetulla kyykkypyörällä. Sellanen 50 mm rullaava kumi ja semipysty asento Helsinkiin on hyvä.


    • Anonyymi

      Osta torista vähän käytetty ja korjausta jos pikkuhiljaa liikkeessä
      .
      Tulee pienempi Tapio jos varastetaan ja pääsee hyvin koeajolle niin

      Mitä rumempi pyörä niin vähemmän varkaita kiinnostaa

      • Anonyymi

        Toristakin voi löytää, mutta Fillaritori on ehkä parempi paikka hakea. Joku 70 tai 80-luvun ns. harjoituskilpapyörä olisi hyvä, mutta vaatii osaamista mitoituksessa. Pitää ymmärtää vähintään, mitä inseam tarkoittaa, miten se mitataan ja miten siitä lasketaan runkokoko.

        Fillaritorilla on vintage-osasto. Pääosin ovat maantiepyöriä, joka ei ole nyt hyvä valinta, mutta noita ”harjoituskilpapyöriä” joissa on vähemmän kireä geometria ja yleensä paikat lokareille on mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toristakin voi löytää, mutta Fillaritori on ehkä parempi paikka hakea. Joku 70 tai 80-luvun ns. harjoituskilpapyörä olisi hyvä, mutta vaatii osaamista mitoituksessa. Pitää ymmärtää vähintään, mitä inseam tarkoittaa, miten se mitataan ja miten siitä lasketaan runkokoko.

        Fillaritorilla on vintage-osasto. Pääosin ovat maantiepyöriä, joka ei ole nyt hyvä valinta, mutta noita ”harjoituskilpapyöriä” joissa on vähemmän kireä geometria ja yleensä paikat lokareille on mukana.

        Retroihin ei varaosia enää löydy ja satkun pyörän kunnostaminen onkin äkkiä tonnin toisella puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Retroihin ei varaosia enää löydy ja satkun pyörän kunnostaminen onkin äkkiä tonnin toisella puolella.

        Kyllä löytyy varaosia.


    • Anonyymi
      UUSI

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

      🍒 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://www.de4.fun/girl17422736od

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

      • Anonyymi
        UUSI

        Hienoa, että muistutit tästä ketjusta.

        Ostin Trekin palstan a"siantuntijoiden" suositusten mukaisesti.

        Nyt uusittu: koko takavanne rattaineen napoineen sekä kampisarja. Osat niin kalliita, että olisi voinut hakea Bilteemasta kokonaan uuden pyörän alle.

        Myös vaijerit kuorineen menossa vaihtoon. Kuten arvaatte, ajettu Hellsingin harjasuolatuilla. Eli ohuet alumiiniliitoksetkin hajoamisen partaalla.

        VAIN TERÄS KESTÄÄ HARJASUOLATTUJA KEVLEJÄ !!

        Ei pidä uskoa kaikkea mitä tänne palstalle räävitään. Oma järkikin kertoo joitakin asioita.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että muistutit tästä ketjusta.

        Ostin Trekin palstan a"siantuntijoiden" suositusten mukaisesti.

        Nyt uusittu: koko takavanne rattaineen napoineen sekä kampisarja. Osat niin kalliita, että olisi voinut hakea Bilteemasta kokonaan uuden pyörän alle.

        Myös vaijerit kuorineen menossa vaihtoon. Kuten arvaatte, ajettu Hellsingin harjasuolatuilla. Eli ohuet alumiiniliitoksetkin hajoamisen partaalla.

        VAIN TERÄS KESTÄÄ HARJASUOLATTUJA KEVLEJÄ !!

        Ei pidä uskoa kaikkea mitä tänne palstalle räävitään. Oma järkikin kertoo joitakin asioita.

        Kirjoitat potaskaa. Vain alumiini taikka hiilikuitu kestää suolaa. Koko tarinasi on samaa skeidaa hellien kielien ja huulien kanssa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat potaskaa. Vain alumiini taikka hiilikuitu kestää suolaa. Koko tarinasi on samaa skeidaa hellien kielien ja huulien kanssa.

        Noin luulin itsekin, mutta tässä kun tuota työmatkaa keskustasta Maunulaan on tullut ajettua jo 30 vuotta, niin totuus on toinen. Hiilikuituhaarukkakin alkaa murentua, koska se on tekemisissä metalliosien kanssa, jotka hapertuvat. Sitä en tiedä mitä siinä liuoksessa on, mutta teräs sitä kestää, kun kerran viikossa pesee ja kuivattaa pyörän.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin luulin itsekin, mutta tässä kun tuota työmatkaa keskustasta Maunulaan on tullut ajettua jo 30 vuotta, niin totuus on toinen. Hiilikuituhaarukkakin alkaa murentua, koska se on tekemisissä metalliosien kanssa, jotka hapertuvat. Sitä en tiedä mitä siinä liuoksessa on, mutta teräs sitä kestää, kun kerran viikossa pesee ja kuivattaa pyörän.

        He he, ei se polkupyörä mitään alumiinifoliota ole. Esim 6061- alumiinia on paljon käytetty paremmissa polkupyörissä, ja sen korroosiokestävyys on huippuluokkaa. Silloinkin jos pintamaalia katoaa koska materiaali on vanhennettua eli käsitelty täysin korroosionkestäväksi. Hiilikuitu ei reagoi mitenkään metallien tai jalometallien kanssa, toisin sanoen ei haperru eikä muutu mitenkään. Selvää on ainoastaan että natriumkloridi tai kalsium sellainen ruostuttaa paljasta terästä hyvinkin tehokkaasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe