Moi, haluan ostaa hybriidipyörän mutta en tiedä mitään pyöristä.
Mikä näistä kannattaa ostaa?
https://www.xxl.fi/white-sc-comp-ff-acera-2x8-mns-21-miesten-hybridipyora-musta/p/1179897_1_style
https://fillarikellari.fi/tuote/trek-fx-3-disc-deore-sininen-sporttipyora-2/
Pyöräilen ympäri kaupunkia(Helsinki) ja töihin. Haluan myös päästä n. 30km ilman että kuolen.
Ostanko XXL:stä White SC Comp FF Acera 2x8 21 vai TREK FX 3 DISC
42
5655
Vastaukset
- Anonyymi
Ehdottomasto trek. Se on laatumerkki. Tuota Whitea voisi harkita satunnaiseen käyttöön mutta aktiivisempaan ajoon trek on parempi valinta.
- Anonyymi
Noista Trek, hiilikuituinen etuhaarukka, 1x voimansiirto, laadukas vaihteisto ja riittävät välykset, mutta ota väriksi punamusta. Se on paljon kauniimpi.
Nimenomaan juurikin noin, jos valinnan kohteena ovat juurikin nuo kaksi pyörää (ja pyörien hintaeroa ei huomioida), niin aivan ehdotomasti tuo Trek noista kahdesta vaihtoehdosta.
- Anonyymi
Jos hiilikuituinen osa kolhiintuu hiemankin niin saattaa "lysähtää" kasaan täysin yllättäen. Mieluummin terästä tai alumiinia.
- Anonyymi
Trekin sivuilla sanotaan, että suurin rengaskoko on 35c lokasuojien kanssa. Eli tuohon ei kovin leveää rengasta saa mahtumaan, nastarenkasta vielä vähemmän. Vaikkei ajaisi talvella,leveämpi tarjoaa kesälläkin mukavuutta nupukivillä ja töyssyissä kaupungissa.
Tuo Trek on "sporttihybridi", ei sitä kannata ostaa lyhyisiin ajeluihin.Ilman lokasuojia tuohon pitäisi mennä 38 rengas joka on jo kyllä tarpeeksi leveä (siis tarpeeksi iso ilmatila) kyseisen tyylisen pyörän tarpeisiin.
Ja jos tuohon alkaa miettimään nastarenkaita, lokasuojia yms. niin sitten kannattaa myös miettiä onko alkujaankaan oikean tyylistä pyörää ostamassa, vai pitäisikö siirtyä hieman toisentyyliseen.
- Anonyymi
Et kumpaakaan. Ostat Velosportista Marinin. Se on kertagooglauksella halvin crossari, eli siihen saa talviajoon nastat. Muuten ostaisit maantiepyörän.
https://velosport.fi/verkkokauppa/fin/marin_nicasio_700-p-109703-11- Anonyymi
Sivua ei löytynyt velosportilta.
- Anonyymi
Molempia tulee vastaan, eniten Whiteä. Ilmeisesti palstalaiset haluavat haukkua "rakasta lastaan" ?
- Anonyymi
XXL lätkäissyt satasen lisää hintaa 290lle. Molemmista puuttuu käyttöpyörän oleellisimmat eli rapakaaret roiskeläppineen, kunnon valot sekä tarakka.
Trekissä merkki tuo ylihintaa muutoinkin. Mitään oleellista vastinetta sille ei ole oikeassa elämässä, pyörän päällä.- Anonyymi
Kaikkea oleellisena pitämäänsä saa ostettua noihinkin jos niin haluaa. Merkillä ole merkitystä, eikä sillä nykyään voi edes rahastaa. Komponentit ratkaisee, ja kuten todettu, näistä kahdesta Trek on huomattavasti laadukkaampi ja käyttäjäystävällisempi.
Selvimmät erot pyörissä tulee (Trekin hyväksi) tuosta Deoren 1x vaihteistosta, bontrager:in ihan kohtuu laadukkaista vanteista sekä hiilikuitu etuhaarukasta.
Jos näille asioille ei mitään laske, niin mitä sitä sitten mitään kysymäänkään, ostaa vain halvimman ja on tyytyväinen.- Anonyymi
Aika monesta "kunnon" fillarista puuttuu rapakaaret, valot ja tarakka. Kukin ostaa sitten noista sen, minkä itse kokee tarvitsevansa. Valot ovat toki pakolliset hämärässä ja pimeässä ajettaessa. Muut eivät ole pakollisia varusteita ja pyörän käyttötarkoitus ratkaisee.
- Anonyymi
Aloittaja sanoo:"Pyöräilen ympäri kaupunkia(Helsinki) ja töihin. Haluan myös päästä n. 30km ilman että kuolen."
Eli pyöräilymatkat ovat lyhyitä, enemmän asiointityyppisiä. Miksi tuollaiseen käyttöön pitäisi ostaa sporttihybridi? Sellainen on suunniteltu vauhdikkaaseen kuntoiluun.- Anonyymi
Tuo 30 km on ei pyöräilevälle "pitkä lenkki" ja jos hankkii kunnollisen pyörän, se on äkkiä 100 km. Kumpikaan esitetyistä pyöristä ei kelpaa oikein asiointipyöräksi eikä lenkkipyöräksi, joten jättäisin ne pois laskuista.
Cyclocrossarina myytävistä yleispyöristä saa helpoimmalla hyvän menopelin tuollaiseen. Ilmeisti halutaan pyörä mahdollisimman halvalla, jolloin tuo mainittu Velosportin vaihtoehto on vahvoilla.
Jos taas on halua perehtyä itse, tai on osaava kaveri, niin maailmalta voi saada halvemmallakin. Tosin kun katsoin käyttämiäni eurooppalaisia kauppoja, eipä niissä ole alennuksia. COVID19 näkyy pyörien huonona saatavuutena.
Ostettaessa verkkokaupasta pitää kuitenkin osata mitoittaa pyörä itse/kaverin avulla. Vaikka saisi kuinka halvalla, on väärän kokoinen pyörä aina tuskallinen.
Itse ostaisin tuollaiseen käyttöön teräsrunkoisen maantiepyörän sen verran isoilla haarukoilla, että niihin saa 32 mm nastarenkaat haluttaessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo 30 km on ei pyöräilevälle "pitkä lenkki" ja jos hankkii kunnollisen pyörän, se on äkkiä 100 km. Kumpikaan esitetyistä pyöristä ei kelpaa oikein asiointipyöräksi eikä lenkkipyöräksi, joten jättäisin ne pois laskuista.
Cyclocrossarina myytävistä yleispyöristä saa helpoimmalla hyvän menopelin tuollaiseen. Ilmeisti halutaan pyörä mahdollisimman halvalla, jolloin tuo mainittu Velosportin vaihtoehto on vahvoilla.
Jos taas on halua perehtyä itse, tai on osaava kaveri, niin maailmalta voi saada halvemmallakin. Tosin kun katsoin käyttämiäni eurooppalaisia kauppoja, eipä niissä ole alennuksia. COVID19 näkyy pyörien huonona saatavuutena.
Ostettaessa verkkokaupasta pitää kuitenkin osata mitoittaa pyörä itse/kaverin avulla. Vaikka saisi kuinka halvalla, on väärän kokoinen pyörä aina tuskallinen.
Itse ostaisin tuollaiseen käyttöön teräsrunkoisen maantiepyörän sen verran isoilla haarukoilla, että niihin saa 32 mm nastarenkaat haluttaessa.Pyörän oikeaa kokoa ei voi liiaksi korostaa. Väärän kokoinen pyörä on tuskaa ja tappaa koko pyöräilyinnostuksen heti alkumetreillä.
- Anonyymi
Mun ehdotukseni: Käy koeajamassa ja osta se, joka tuntuu paremmalta. Jos molemmat OK, niin Trek (jos ei merkitystä kaksinkertaisella hinnalla).
- Anonyymi
Kuituhaara
Ei mitään merkitystä arkiajossa
Katukivillä ja reunusten ylityksissä vain teräs kestää (minkä kestää).
Ps Hellsinki EI OLE pyöräilykaupunki !!Kummassakaan vaihtoehdoista ei ole teräshaarukkaa olemassa, vaan vaihtoehdot ovat Trek:n hiilikuitu- taikka Whiten alumiinihaarukka. Muutenkin saat aika paljon pyöräkuvastoja käydä läpi että Teräs haarukkaa aloituksessa oleviin pyörätyyppeihin löytyy.
Ja kun verrataan alumiinistä- ja hiilikuituista etuhaarukkaa toisiinsa, niin molemmista kokemusta omaava kuski kyllä tietää miksi hiilikuituinen on parempi kuin alumiininen (siis kun jousittamattomasta haarukasta puhe).santtu_1975X kirjoitti:
Kummassakaan vaihtoehdoista ei ole teräshaarukkaa olemassa, vaan vaihtoehdot ovat Trek:n hiilikuitu- taikka Whiten alumiinihaarukka. Muutenkin saat aika paljon pyöräkuvastoja käydä läpi että Teräs haarukkaa aloituksessa oleviin pyörätyyppeihin löytyy.
Ja kun verrataan alumiinistä- ja hiilikuituista etuhaarukkaa toisiinsa, niin molemmista kokemusta omaava kuski kyllä tietää miksi hiilikuituinen on parempi kuin alumiininen (siis kun jousittamattomasta haarukasta puhe).Ja pitää vielä huomioida se, että jos ajelee katukivillä/reunusten ylityksissä niin että voidaan epäillä että keula ei sitä kestäisi (keulaan kohdistuvien voimien pitäisi silloin kyllä olla aika kovia), niin siinä vaiheessa kummankin noiden aloitusteksen pyörien vanteet olisi olleet ajokelvottomassa kunnossa paljon aikaisemmin.
- Anonyymi
Hiilikuituhaarukan napsahtaessa poikki katukivetyksen päältä ajettaessa ovat seuraukset pahimmillaan hyvin vakavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiilikuituhaarukan napsahtaessa poikki katukivetyksen päältä ajettaessa ovat seuraukset pahimmillaan hyvin vakavat.
Miksi se napsahtaisi poikki? Todennäköisyys rikkoutumiseen hiilikuidulla ole sen suurempi kuin teräksellä tai alumiinillakaan.
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Kummassakaan vaihtoehdoista ei ole teräshaarukkaa olemassa, vaan vaihtoehdot ovat Trek:n hiilikuitu- taikka Whiten alumiinihaarukka. Muutenkin saat aika paljon pyöräkuvastoja käydä läpi että Teräs haarukkaa aloituksessa oleviin pyörätyyppeihin löytyy.
Ja kun verrataan alumiinistä- ja hiilikuituista etuhaarukkaa toisiinsa, niin molemmista kokemusta omaava kuski kyllä tietää miksi hiilikuituinen on parempi kuin alumiininen (siis kun jousittamattomasta haarukasta puhe).> Ja kun verrataan alumiinistä- ja hiilikuituista etuhaarukkaa toisiinsa, niin molemmista kokemusta omaava kuski kyllä tietää miksi hiilikuituinen on parempi kuin alumiininen (siis kun jousittamattomasta haarukasta puhe).
Entä sellaiset, joilla ei ole molemmista kokemusta? Eli miksi hiilikuituinen on parempi? Onko se myös parempi kuin teräsrunko? Anonyymi kirjoitti:
> Ja kun verrataan alumiinistä- ja hiilikuituista etuhaarukkaa toisiinsa, niin molemmista kokemusta omaava kuski kyllä tietää miksi hiilikuituinen on parempi kuin alumiininen (siis kun jousittamattomasta haarukasta puhe).
Entä sellaiset, joilla ei ole molemmista kokemusta? Eli miksi hiilikuituinen on parempi? Onko se myös parempi kuin teräsrunko?Alumiinin etuhaarukka on selkeästi "kovempi" ja se ei vaimenna alustan epätasaisuuksia oikeastaan olleenkaan, kun taas hiilikuituinen etuhaarukka materiaalin ominaisuuksien takia on aavistuksen "elastinen" ja hieman vaimentaa tuota etupään kautta tulevaa tärinää (sekä oikein tehtynä hiilikuituinen on myös hieman alumiinistä kevyempi).
Teräksisellä etuhaarukalla olisi suhteellisen samanlaiset ominaisuudet tärinän vaimennuksessa, kuin hiilikuituisella etuhaarukalla, mutta johtuen sen todella huomattavasti korkeammasta painosta, sitä ei aloituksen tyylisissä pyörissä käytetä ollenkaan, vaan vaihtoehdot ovat vain nuo Alumiini taikka hiilikuituhaarukat.
- Anonyymi
Kysyjän tarpeen saattaa tyydyttää parhaiten kaupunkipyörä, mahdollisesti jopa liittyminen Alepa-pyörien järjestelmään. Tosin voi tulla pitemmän päälle kalliiksi, jos työmatka on 10 km eli vie noudosta jättöön noin tunnin.
- Anonyymi
Eipä tarvii pelätä, että konkeli pöllitään, kun alepalla sotkee
- Anonyymi
Pari kertaa, kun on joutunut sakon maksamaan, koska palautusprosessi ei ole toiminutkaan ja muutaman kerran kun pyörää ei ole telineessä ollutkaan, alat kyllä harkita omaa konkelia.
- Anonyymi
SC COMP nyt tarjouksessa -20 %
- Anonyymi
edellinen oli 499, nyt 479, mainoksessa nvoidaan sanoa nykyääm mitä vaan, mutta ELON LASKUOPPI on yhä voimissaan, jos vain laskijalla on joku tolkku päässään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
edellinen oli 499, nyt 479, mainoksessa nvoidaan sanoa nykyääm mitä vaan, mutta ELON LASKUOPPI on yhä voimissaan, jos vain laskijalla on joku tolkku päässään.
Jos on kyse vaihdepyöräsästä, ei kannata paljoa alle tonnin mennä hinnassa. Laatu laskee niin huonoksi, ettei pyörä ole enää mukava.
- Anonyymi
Ainakin jos on asiaa Espoon puolelle, kannattaa harkita fättäriä tai leveärenkaista maastopyörää. Sorat ovat yhä putsaamatta ja pyöräväylät poikki monesta paikkaa.
Pyöräily Espoossa muistuttaa maastoajoa.- Anonyymi
Länsiväylän mukaan, syksyllä 2021 hiekotettiin Espoon kelvit, kun Rukalla satoi ensilumen. Hiekka jäi sitten lumen ja jään alle odottamaan marraskuun 2022 ensilunta. Eli niitä ei ole tarkoituskaan poistaa, saavat ukrainalaiset ihmetellä, mitä nämä pienet kivet oikein ovat, pehmustekko?
Ainut toivo on, että metallivarkaat huomaavat, kuinka arvokasta sora on ja keräävät sen uudelleenmyytäväksi Espooseen. - Anonyymi
Juu, kaupunkiin maasturin tyyppinen on hyvä. Whitessä on parempi asento kaupunkiin ja mahtuu paremmat, leveämmät renkaat. Siis White. Ihan turhaa hommaa ajaa kaupungissa nakin kokoisilla renkailla sileälle kelville tarkoitetulla kyykkypyörällä. Sellanen 50 mm rullaava kumi ja semipysty asento Helsinkiin on hyvä.
- Anonyymi
Osta torista vähän käytetty ja korjausta jos pikkuhiljaa liikkeessä
.
Tulee pienempi Tapio jos varastetaan ja pääsee hyvin koeajolle niin
Mitä rumempi pyörä niin vähemmän varkaita kiinnostaa- Anonyymi
Toristakin voi löytää, mutta Fillaritori on ehkä parempi paikka hakea. Joku 70 tai 80-luvun ns. harjoituskilpapyörä olisi hyvä, mutta vaatii osaamista mitoituksessa. Pitää ymmärtää vähintään, mitä inseam tarkoittaa, miten se mitataan ja miten siitä lasketaan runkokoko.
Fillaritorilla on vintage-osasto. Pääosin ovat maantiepyöriä, joka ei ole nyt hyvä valinta, mutta noita ”harjoituskilpapyöriä” joissa on vähemmän kireä geometria ja yleensä paikat lokareille on mukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toristakin voi löytää, mutta Fillaritori on ehkä parempi paikka hakea. Joku 70 tai 80-luvun ns. harjoituskilpapyörä olisi hyvä, mutta vaatii osaamista mitoituksessa. Pitää ymmärtää vähintään, mitä inseam tarkoittaa, miten se mitataan ja miten siitä lasketaan runkokoko.
Fillaritorilla on vintage-osasto. Pääosin ovat maantiepyöriä, joka ei ole nyt hyvä valinta, mutta noita ”harjoituskilpapyöriä” joissa on vähemmän kireä geometria ja yleensä paikat lokareille on mukana.Retroihin ei varaosia enää löydy ja satkun pyörän kunnostaminen onkin äkkiä tonnin toisella puolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Retroihin ei varaosia enää löydy ja satkun pyörän kunnostaminen onkin äkkiä tonnin toisella puolella.
Kyllä löytyy varaosia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181756
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381475Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221408Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.481014