Työkaveri jumaloi ja palvoo esimiestäni

Anonyymi

Olen tyytyväinen itse työhöni mutta sanotaan että esimiehenäni on henkilö A. Hän jatkuvasti korostaa omaa paremmuuttaan kaikille, siis epänormaalia enemmän, suorastaan pakkomielteenomaisesti. Okei, kestän sen vielä vaik se on erikoista.
Kuvioissa on henkilö B joka on työkaverini. Hän viikottain kehuu vuolaasti A: ta, milloin luonteenpiirrettä, ulkonäköä, vaatteita ym. Ok, sehän on kiva että kehutaan eikö? Tämä vain ei ole sellaista normaalia kehumista, se on toisen jumaloimista. Tätä menoa on jatkunut vuosia, en ymmärrä mikä tarve jollain on jatkuvasti nuoleskella henkilö A:ta noin vuolaasti. Se on todellakin epänormaalia. En ole koskaan törmännyt tällaiseen palvontaan tuossa määrin. Henkilö A saa kiksejä jatkuvasta palvomisesta ja siitä kun häntä nostetaan jalustimelle. Kyseessä on naisihmiset siis. Itse olen ulkopuolinen vaikka olen yleisönä pakonedessä todistamassa tätä näytöstä viikottain.
Moni voi sanoa että olenko vain kateellinen, en ole. En itse haluaisi olla tuossa asemassa jossa jatkuvasti nuoleskellaan. Henkilö B on nyt alkanut vielä piikittelemään minua kaikkien kuullen ja puhumaan alentuvasti. Minulla on välillä tosi paha olla tuolla tämän takia. Olen entinen koulukiusattu, mutta yritän pitää itsestäni huolta. En tiedä tekevätkö nämä tuon kateudesta vai miksi.
Tiedän että voisin vaihtaa työpaikkaa, se on todella käynyt mielessä. Esimieheni A myös kohtelee minua kohtaan alentuvasti, hänhän pystyy siihen koska on esimieheni. Puhuin hiljattain luottamusmiehen kanssa, tarvitsee viedä asioita eteenpäin jos tästä vielä tilanne pahenee.
En ole koskaan ollut tällaisessa tilanteessa jossa minua ignoorataan ja se ei siis haittaa, en haluakaan olla keskipisteenä. Se on tämä kun joudun työnkuvani takia olemaan jatkuvasti näiden kahden kanssa tekemisissä ja todistamaan henkilö B:n palvomista A:ta kohtaan .
Tää kuulostaa tosi pikkumaiselta, toivottavasti ymmärrätte minua, en ole kovin hyvä kirjoittamaan. Yritän itse kohdella toisia kunnioittavasti kaikesta huolimatta, mutta samaa kohtelua en itse saa. Enkä työnkuvani takia pääse tilanteesta irti. Jos asiasta huomautan heille niin siitä tulee karmea sota ja minut otetaan kiusan kohteeksi vielä enemmän.
Kyseessä on minua vanhemmat naisihmiset. En ymmärrä mitä olen tehnyt saadakseni tällaista osakseni.
Toivon asiallisia kommentteja, kiitos.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Viittaa narsismiin ja itse miettisin vakavasti työpaikan vaihtoa.

    • Anonyymi

      Kiitos kommentistasi. Niin siinä varmaan käy koska toisia ei voi muuttaa. Ja tämän esimieheni kanssa ei voi keskustella koska hän ei näe itsessään mitään vikaa, koska on täydellinen..

      • Anonyymi

        Olen tehnyt narsistien tai narsistisien ihmisten kanssa töitä ja se ei kannata. Muutosta on turha odottaa ja enemmin tai myöhemmin käy jotain ikävää.


    • Anonyymi

      Suosittelisin lukemaan kirjaa:

      Työpaikan kusipäät
      Robert I. Sutton
      2018

      Alkuperäisen kirjan "The Asshole Survival Guide" löytää library genesiksen kautta netistä.

      • Anonyymi

        Hei kiitos vinkistä! Tarttee todella lukea tuossa kirja!!!


    • Anonyymi

      Kuulostaa perus narsismilta minun korvaani. En ole kylläkään mikään ammattilainen, mutta nähnyt vastaavaa.

    • Anonyymi

      Minkä luulette että aiheuttaa tai on syy toisen ihmisen ylenpalttiseen nuoleskeluun ja jumalointiin. Tämä henkilö A eilen siitä mitään saa muuta kuin varmaan jotain sellaista mitä minä en ymmärrä. On tosi outoa käyttäytymistä vaa, ihmettelen.

      Kiitos paljon kommenteistanne. Ja uskon että olette oikeassa, työpaikassa vaihdos on vakavasti mielessä, ikävä kyllä.

    • Anonyymi

      Olen ketjun aloittaja, kesän jälkeen tilanne on pikkuisen rauhoittunut. Mutta minulle on jäänyt jännitystiloja esimieheni seurassa. Olen jo hakenut muita töitä. En vain keksi tähän mitään muuta ratkaisua niin paljon kuin haluaisinkin.

      Miten muut olette jaksaneet vastaavissa tilanteissa töissä, kun kohdellaan alentuvasti?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1634
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1472
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1325
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      87
      1304
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe