Ukkosten ennustaminen on selvästi haastavaa. Useamman kerran jo tänä vuonna näyttänyt tulleen ITL:lle yllätyksenä, että paikkakunnalle pöllähtää ukkosia. Vasta, kun jyrähtänyt, ilmestynyt ennusteeseen, että saattaapi tuo ukkostellakin. Tällekin päivää lupailtiin eilen puolipilvistä. Keskipäivällä vielä lupailtiin jokusen tunnin jaksoa runsaampaa pilveä ja hieman ripottelu, että puolipilveä. Ei kannata edes muutamaa tuntia eteenpäin tehdä ulkoilusuunnitelmia, kun voikin tupsahtaa yllätyksiä suhteellisen suurella todennäköisyydellä 🥹🌩️⛈️⚡⚡Alkanut jo epäilyttämään, kun näkee nousevia tummia pilviä, että pitääkö kääntyäkin takaisin, vaikkei ennusteessa ollut sadetta, saati ukkosta 😶🌫️🤯
Ukkoset tuppaa yllättelemään itse kutakin.
3
143
Vastaukset
- Anonyymi
Tänään kävi mulle niin, että kun sadekuuroja oli luvattu iltapäivällä, olin vetänyt jo vermeet niskaan ja lähdössä aamupäivällä fillarilenkille maastoon. Satuin vielä vilkaisemaan lähialueen sadekarttaa, niin puolessa tunnissa oli ehtinyt muodostua reippaita sadepilviä, jotka olivat juuri tulossa päälle.
Sade on ollut tosi herkässä. - Anonyymi
Tälle päivää saatiin osumaan ukkonen oikein ennusteeseen. Toki oli heitetty klo 14-00 joka tunnille salama, ukkonen alkoi lopulta siinä 18:40 mennen jossain tunnissa ohi. Enempää ei taida olla luvassa, ja ennustekin jo tiputtanut salamat 😃
Yksittäinen ukkossolu voi olla hyvin paikallinen eli pieni ja muodostua muutamassa kymmenessä minuutissa sekä liikkua melkoista vauhtia.
Mahdotonta sellaista on ennustaa, ellei sitten ukkosherkällä ilmalla ennusta ukkoskuuroja koko alueelle, jolloin menee ennustus useimmilla paikoilla pieleen. Isoista tummista pilvistä voi toki ennustaa, että sadekuuroja tulee ja saattaa ukkostaakin, mutta pienemmät ovat vikkeliä. ; )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 754341
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans1104079BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1622789Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582537Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?672387- 1362162
Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik422097- 501993
Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome521911Kummallista
Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?561742