Nyt ei ole varaa ajella pillurallia keskustassa kuten nuorempana.
Bensan hinta vaan nousee
44
61
Vastaukset
- Anonyymi
Vihreiden ja muiden anarkistien unelma aikaa. Sota ja sen varjolla kiristettävä ideologia oli heille taivaanlahja.
Dieselin hinta kuulemma taas vähän laski. Isukin kanssa äsken juttusin, niin mainitsi asiasta.
- Anonyymi
Pian se on kuitenkin 3e..
- Anonyymi
Onneksi neidon voi ottaa jo sähköpotkulaudan kyytiin, saatille saastuttamatta luontoa.
Milloin saadaan markkinoille ekologiset kierrätettävät kartonki kortsut? Muuttivathan ne pillimehunkin pillitkin pehmeneviksi pilleiksi eikä pysty nauttien enää juomaan pillimehua. Pitää siemaista nopeasti jos haluaa ettei pilli pehmene.
No, ehkä kartonki kortsuissa olisi se paha juttu et joutuisi naiselle sanomaan että äkkiä ettei pehmene, se voisi kysyä, kumpaa pilliä nyt herra tarkoittaa:)
AV- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Pyydä äitiä kutonaan kestokortsu. 🤣
Äiti on kuollut jo aikoja sitten, muuten voisi vaikka kysäistä.
AV Anonyymi kirjoitti:
Äiti on kuollut jo aikoja sitten, muuten voisi vaikka kysäistä.
AVNo itse teet...kannattaa aika tiukalla käsialalla tehdä. 😄
- Anonyymi
Isälläs pehmeni pilli kun sinua teki. 😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isälläs pehmeni pilli kun sinua teki. 😅
Tuokin on totta, varmasti lopulta niin kävi.
Onneksi ei tarvitse kantaa enää äitiä tai isää hautaan, aikamoista aikaa oli kun menneisyys menee osin monttuun.
AV
Köyhillä ei ole varaa.
- Anonyymi
Köyhälle on kaikki kallista...
- Anonyymi
Jos on kunnolla varaa iha sama vaikka olis 10€'litra
- Anonyymi
Nyt se vaan on niin ettei töihin voi mennä. Minä en aja autoa ennen kun bensa on alle 2 eurossa.
- Anonyymi
Sultahan jää sitten kaikki korkkaamattomat teinitytöt kartsalle.
- Anonyymi
Äitillä asuva mies ei haaskaa aikaansa pilluralliin.
No toisaalta onhan se harmikin nuorisoa kohtaan, kun nehän tykkää liikkua jne...
Mutta ajat muuttuu... kyllä se on vaan itsekin myönnettävä, että kyllä poltteluvehkeet jää vielä historiaan...jos ei sitten vetyhommista tule mitään...
Mutta mua kiinnostais tietää, että mitä ne keksii sitten tuonne merelle? Laivoja vaan menee aika penteleesti ja eivät toimi millään sähköllä ne vehkeet...ja en usko, että lentokoneisiinkaan on tulossa kovinkaan hanakasti sähköä....Mutta kukaan poliitikko ei ole niistä laitoksista yhtään huolissaan...Yksi hassu juttu on että kun autoissa polttomoottorin vaihtuminen sähköön on ekoteko niin rakennusten lämmityksessä ei sama enää aina kaikkien mielestä pädekään. Oikein siinä talvella tuli ituhippi-olo kun kovimmilla pakkasilla ja kovimmilla tuntihinnoilla pani kaikki mahdolliset patterit ja puhaltimet lämmittämään ja sähköyhtiön tekemään persnettoa ja samaan aikaan vieressä koivuklapit säästyivät ja toimivat hiilinieluina. Niitä polttaessa kun tulisi ikävästi paitsi pienhiukkasia niin co2 päästöjä.
scrg kirjoitti:
Yksi hassu juttu on että kun autoissa polttomoottorin vaihtuminen sähköön on ekoteko niin rakennusten lämmityksessä ei sama enää aina kaikkien mielestä pädekään. Oikein siinä talvella tuli ituhippi-olo kun kovimmilla pakkasilla ja kovimmilla tuntihinnoilla pani kaikki mahdolliset patterit ja puhaltimet lämmittämään ja sähköyhtiön tekemään persnettoa ja samaan aikaan vieressä koivuklapit säästyivät ja toimivat hiilinieluina. Niitä polttaessa kun tulisi ikävästi paitsi pienhiukkasia niin co2 päästöjä.
No tämän sähköautobuumin vallatessa vihreät markkinat, jotenkin ydinvoimasta on tullut takavasemmalta todella vihreä ja kestävän kehityksen voima....
Ehkäpä juuri uraani tulee ja pelastaa taas meriliikenteenkin.... Yhdellä sauvalla voi seilata sen seitsämät meret ja vihreesti....
On nää jänniä juttuja....Disseisback kirjoitti:
No tämän sähköautobuumin vallatessa vihreät markkinat, jotenkin ydinvoimasta on tullut takavasemmalta todella vihreä ja kestävän kehityksen voima....
Ehkäpä juuri uraani tulee ja pelastaa taas meriliikenteenkin.... Yhdellä sauvalla voi seilata sen seitsämät meret ja vihreesti....
On nää jänniä juttuja....Ydinvoimalat menee vielä nykyisellään puoliksi hukkaan kun syntyvää lämpöä ei käytetä hyödyksi. Uuden voimalan sijoituspaikka ei pitäisi olla Pyhäjoki vaan Helsinki, Tampere tai Turku. Uraanin katketessa syntyvä energia lämmittäisi kaukolämpönä co2 -neutaalisti kymmenien tuhansien ihmisten kodit.
scrg kirjoitti:
Ydinvoimalat menee vielä nykyisellään puoliksi hukkaan kun syntyvää lämpöä ei käytetä hyödyksi. Uuden voimalan sijoituspaikka ei pitäisi olla Pyhäjoki vaan Helsinki, Tampere tai Turku. Uraanin katketessa syntyvä energia lämmittäisi kaukolämpönä co2 -neutaalisti kymmenien tuhansien ihmisten kodit.
Joo, sepä se... nyt pidetään vaan sulana jotain meren rantaa ja rehevöitetään sitä lämmöllä.
Tuossa sähkön tekemisessä on tosi isot rahat kyseessä ja siellä on sellaisia hiljaisia voimia, jotka kyllä sanelee luultavasti aika paljon politiikkaan, joten siksi se on nykyään niin kiva juttu ja vihreä kuin mikä...Disseisback kirjoitti:
Joo, sepä se... nyt pidetään vaan sulana jotain meren rantaa ja rehevöitetään sitä lämmöllä.
Tuossa sähkön tekemisessä on tosi isot rahat kyseessä ja siellä on sellaisia hiljaisia voimia, jotka kyllä sanelee luultavasti aika paljon politiikkaan, joten siksi se on nykyään niin kiva juttu ja vihreä kuin mikä...Niin ja sama juttu kuin laivoissa, tuossa ydinvoimassa ei nähdä mitään kehitystarvetta, eikä kyseenalaisteta mitään, tai laiteta mitään ehtoja tai rajoja...
Siellä missä on raha, síellä on valta....
On helpompi rutistaa autoilijaa ja talonomistajaa, kuin varustamoita ja ydinvoimayhtiöitä...
Ja varmasti on myös niin, että ruokkivaa kättä ei purra...äänestäjäthän unohtaa ja politiikassa voi puhua p.skaa, kunhan muistaa syyttää siitä ensin muita. :oDDisseisback kirjoitti:
Joo, sepä se... nyt pidetään vaan sulana jotain meren rantaa ja rehevöitetään sitä lämmöllä.
Tuossa sähkön tekemisessä on tosi isot rahat kyseessä ja siellä on sellaisia hiljaisia voimia, jotka kyllä sanelee luultavasti aika paljon politiikkaan, joten siksi se on nykyään niin kiva juttu ja vihreä kuin mikä...No yleensäkin viimeisen parinsadan vuoden aikana ihmisten elintavat ja elintaso on noussut sen avulla että käytetään paljon energiaa. Voimme asumme mukavasti, ruokaa riittää, voimme liikkua paikasta toiseen ja tavara on halpaa. Vihreä siirtymä tarkoittaa että kaikki tämä on kalliimpaa suhteessa entiseen ja käytännössä elintasosta pitää tinkiä.
scrg kirjoitti:
No yleensäkin viimeisen parinsadan vuoden aikana ihmisten elintavat ja elintaso on noussut sen avulla että käytetään paljon energiaa. Voimme asumme mukavasti, ruokaa riittää, voimme liikkua paikasta toiseen ja tavara on halpaa. Vihreä siirtymä tarkoittaa että kaikki tämä on kalliimpaa suhteessa entiseen ja käytännössä elintasosta pitää tinkiä.
No minusta olisi oikeastaan ihan jees siirtyä säästävämpään linjaukseen....mutta se tarkoittaa myös sitä, että aikaa käytetään enemmän johonkin samaan, mitä ennenkin on tehty...
Siis tarkoitan, ettei vaikka junia Rovanniemen ja Helsingin välillä ajeta kuin kerran suuntaansa/vuorokausi ja sitten sen mukaan taas maailma alkais kulkea.. jos nyt joku juppi on saman päivän aikana tuolla välillä töissä Hesassa aamulla ja jo illalla Rovaniemellä, niin nyt ei onnistu... Vaan se on sitten yön Hesassa ja sitten vasta seuraavana iltana Rovaniemellä... ja jos joku maantiesilta pitää aukaista laivalle jossain Tammisaaressa, niin ei aukaista ennenkuin tuulee sen verran, että tuulisähköllä toimiva silta saa tarpeeks energiaa... Jne...
Eli unohdetaan sitten myös tämä jatkuva kiire.... Jos tilaat shampanjavispilän Kiinasta nyt, niin 2023 jouluksi sen saat, jos tuulet on suotuisat....Disseisback kirjoitti:
Niin ja sama juttu kuin laivoissa, tuossa ydinvoimassa ei nähdä mitään kehitystarvetta, eikä kyseenalaisteta mitään, tai laiteta mitään ehtoja tai rajoja...
Siellä missä on raha, síellä on valta....
On helpompi rutistaa autoilijaa ja talonomistajaa, kuin varustamoita ja ydinvoimayhtiöitä...
Ja varmasti on myös niin, että ruokkivaa kättä ei purra...äänestäjäthän unohtaa ja politiikassa voi puhua p.skaa, kunhan muistaa syyttää siitä ensin muita. :oDMun mielestä ydinvoiman suhteen on nähty vaikka minkä verran kehitystarvetta. Niin paljon ettei ranskalaisfirma nykyosaamisella saanut Olkiluodon laitosta käyntiin edes vuosikymmenessä. Ja Fukushiman jälkeen esim. Saksa päätti etteivät tarvitse jatkossa ydinvoimaloita koska Venäjältä saa halpaa kaasua ja öljyä vailla riskejä.
Vertailun vuoksi Loviisaan tehtiin 70-luvulla neukkutekniikalla pari reaktoria muutamassa vuodessa ja tasan varmasti niitä käytetään vielä 2030-luvulla 60 vuoden ikäisenä.scrg kirjoitti:
Mun mielestä ydinvoiman suhteen on nähty vaikka minkä verran kehitystarvetta. Niin paljon ettei ranskalaisfirma nykyosaamisella saanut Olkiluodon laitosta käyntiin edes vuosikymmenessä. Ja Fukushiman jälkeen esim. Saksa päätti etteivät tarvitse jatkossa ydinvoimaloita koska Venäjältä saa halpaa kaasua ja öljyä vailla riskejä.
Vertailun vuoksi Loviisaan tehtiin 70-luvulla neukkutekniikalla pari reaktoria muutamassa vuodessa ja tasan varmasti niitä käytetään vielä 2030-luvulla 60 vuoden ikäisenä.No Suomessa mennään monessa asiassa aikalailla jopa sairalloisen turvallisuuden puolelle ja se tais olla se ongelma vitospannussa.... Ei niinkään se, että miten se voimala hyödynnetään.
Joku fiksu joskus mulle väitti, että se lämpöois kuulemma niin pientä astemääräisesti, ettei sillä taloja lämmitetä, mikä siitä menee mereen....saattais se viisas olla tänään, näinä aikoina eri mieltä, kun ilmankosteudesta tempaistaan jo talot lämpimiks....
Vielä kun keksivät vaan sähköenergian varaamiseen näppärän ja luontoystävällisen ratkaisun, niin mä oon jo valmiiks sähkömies....eikun asentaja...mutta kuitenkin...- Anonyymi
Vihreät sekoittaneet sinutkin. Polttomoottorit mihinkään historiaan jää. Vai meinaatko, että länsimainen yhteiskunta taannutetaan savimaja asteelle? Siitä vaan vihreät, mutta jos muille ajetaan elintason alasajoa siitä syttyy sota. Kansa on muutenkin jaettu kahtia.
Disseisback kirjoitti:
No Suomessa mennään monessa asiassa aikalailla jopa sairalloisen turvallisuuden puolelle ja se tais olla se ongelma vitospannussa.... Ei niinkään se, että miten se voimala hyödynnetään.
Joku fiksu joskus mulle väitti, että se lämpöois kuulemma niin pientä astemääräisesti, ettei sillä taloja lämmitetä, mikä siitä menee mereen....saattais se viisas olla tänään, näinä aikoina eri mieltä, kun ilmankosteudesta tempaistaan jo talot lämpimiks....
Vielä kun keksivät vaan sähköenergian varaamiseen näppärän ja luontoystävällisen ratkaisun, niin mä oon jo valmiiks sähkömies....eikun asentaja...mutta kuitenkin...Eihän sen veden tosiaan tarvitse olla suoraan kaukolämpöverkkoon siirrettävän lämpöistä että siitä saataisiin energiaa. Jätevedestäkin otetaan jo käytännössä lämpöpumpputekniikalla energiaa talteen. Ja kaikki ilma- ja maalampöviritykset myös perustuvat lähtölämpötiloihin jotka eivät vielä lämmitä ketään.
Sähkön tuottaminen aurinkopaneeleja ja polttokennoja lukuun ottamatta taitaa aina perustua siihen että jokin pannaan pyörimään.
Vety on aineista yksinkertaisin ja sinänsä hyvä energiavarasto mutta onhan siinäkin omat haasteensa.Anonyymi kirjoitti:
Vihreät sekoittaneet sinutkin. Polttomoottorit mihinkään historiaan jää. Vai meinaatko, että länsimainen yhteiskunta taannutetaan savimaja asteelle? Siitä vaan vihreät, mutta jos muille ajetaan elintason alasajoa siitä syttyy sota. Kansa on muutenkin jaettu kahtia.
No mä oikeastaan meen ihan faktojen mukana, en niinkään minkään yksittäisen ryhmittymän mukana.
Sähkömoottoria parempaa moottoria ei tämän päivän teknologia tunne. Sen säätö ja käyttö, sekä hyötysuhde on valovuosia edellä muita....
Mutta siinäpä se onkin sitten....se tarvitsee sähköä, jota muuttaa liike-energiaksi, mutta roikka perässä ei kovin hyvin pääse. Sitten kun se energia saadaan säilöttyä yhtä kätevästi kuin bensa tai diesel, sekä tankattua, voi sähkömoottorin ominaisuuksista nauttia ja aion nauttia myös itsekin silloin.scrg kirjoitti:
Eihän sen veden tosiaan tarvitse olla suoraan kaukolämpöverkkoon siirrettävän lämpöistä että siitä saataisiin energiaa. Jätevedestäkin otetaan jo käytännössä lämpöpumpputekniikalla energiaa talteen. Ja kaikki ilma- ja maalampöviritykset myös perustuvat lähtölämpötiloihin jotka eivät vielä lämmitä ketään.
Sähkön tuottaminen aurinkopaneeleja ja polttokennoja lukuun ottamatta taitaa aina perustua siihen että jokin pannaan pyörimään.
Vety on aineista yksinkertaisin ja sinänsä hyvä energiavarasto mutta onhan siinäkin omat haasteensa.Vetyn valmistus tarvitsee sähköä aika rutkaasti ja sitä saataisiin lähes päästöttä ydinvoimasta...ainoa miinus on se 200 000 vuotta myrkyllisesti säteilevä jäte, mikä siitä tulee....
Joo, siis energia on tavallaan vakio...se on sama, että lämmitetäänkö 1 w teholla 1000 tuntia, tai 1000 w teholla tunti, niin 1 kw/h menee energiaa...
Ja nykytekniikalla saadaan 1-4 asteen lämpötilaerolla repimään isojakin tehoja...
Että oikeasti ydinvoimalat lämmittäis vaikka mitä...muutakin kuin sen meren rannan...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Vetyn valmistus tarvitsee sähköä aika rutkaasti ja sitä saataisiin lähes päästöttä ydinvoimasta...ainoa miinus on se 200 000 vuotta myrkyllisesti säteilevä jäte, mikä siitä tulee....
Joo, siis energia on tavallaan vakio...se on sama, että lämmitetäänkö 1 w teholla 1000 tuntia, tai 1000 w teholla tunti, niin 1 kw/h menee energiaa...
Ja nykytekniikalla saadaan 1-4 asteen lämpötilaerolla repimään isojakin tehoja...
Että oikeasti ydinvoimalat lämmittäis vaikka mitä...muutakin kuin sen meren rannan...Vain tyhmät ajattelevat etteikö parempaa energiamuotoa autoiluun jo olisi olemassa, kysymys kuuluukin milloin se valjastettaisiin perustampioden käyttöön, miksi niin tulisi tehdä. Kuka voittaisi ja miten.
Sitä ennen hölmölässä...
AV Anonyymi kirjoitti:
Vain tyhmät ajattelevat etteikö parempaa energiamuotoa autoiluun jo olisi olemassa, kysymys kuuluukin milloin se valjastettaisiin perustampioden käyttöön, miksi niin tulisi tehdä. Kuka voittaisi ja miten.
Sitä ennen hölmölässä...
AVNo ensin pitäisi saada se varastointi ja tankkaus toimimaan, että siihen kenenkään kannattaisi lähteä....jos tarkoitat nyt sähkömoottorikäyttöistä autoa?
Jos minulle annetaan ihan pakasta vedetty auto tältä istuimelta hintaluokkaan 50 000 euroa, otan dieselkäyttöisen. Se on ainoa joka toimii ja kukkuu hyvin täällä ja nyt.
Jos minun pitää 30 asteen pakkasella lähteä 50 km päästä hakemaan pellettisäkki lumisen tien päästä ja vetää se peräkärrillä, en todellakaan aio siihen ottaa mitään Teslaa... se ei ole vielä varma, että se säkki on kohteessa ja minä myös siihen aikaan, kun mitä mun ikivanhalla Nissan Navaralla. Ja syy ei ole sähkömoottorin, vaan akuston ja latausmahdollisuuksien.
Onhan se kallista juu, 25 eurolla sai 7 litraa auton tankkiin ja 3 litraa kanisteriin ruohokonetta varten. Tolla 7 litralla kai keskimäärin ajanee noin 100km bensa-autolla, eli käytännössä voi olla ihan jo päivän edestakainen työmatka joillekin 😱 Itse en ihan pienellä palkalla suostuisi moiseen, jos noin niinku muuten olisin kokopäivätyökykyinen.
Mulla on onnekseni jäänyt korona-ajalta jotenkin päälle se, että optimoin ajoni ja menoni aika hyvin, ja pienemmät asiat hoituu lähikaupassa 4km päässä, jossa on nykyään myös Matkahuollon palvelupiste. Eli ei tarvii enää ajaa 17km päähän linja-autoaseman terminaaliin, jos sitä kautta lähettää jotain.
Mä ostin nykyisen autoni noin 9kk sitten ja olen ajanut kai noin 3000km 🙄
Jos ajatellaan, että välillä olen tarvinnut kärryä ja talvella oli kylmäkäynnistyksiä, niin sovitaan kulutukseksi tasan 10l/100km. Eli karkeasti amismatikalla arvioiden autoni on polttanut bensaa joku 300 litraa, joka nykyhinnoilla (2,5e/l) tekee noin 750€ tän 9kk aikana eli käytännössä tonnin vuodessa. Ajoneuvoveroa en itse asiassa edes tiedä tarkkaan, mutta ei se kauhea ole, joku pari sataa vuodessa.
Vertailun vuoksi. Vuonna 2019 ajoin kai noin 15.000km vuodessa ja omistin Toyota Hiasen joka kulutti dieseliä sen samat 10l/100km ja verot oli vuodessa muistaakseni reilut 500€. Eli karkeasti laskettuna Hiase tuprutteli mun aikana 1500 litraa dieseliä, joka samalla noin 2,5e nykyisellä litrahinnalla tekisi 3750€ vuodessa tuo ~500€ dieselvero, eli noin 4300€ menisi polttoainekuluihin vuodessa. 😱🤯
Mä olen ihan periaatteesta hieman sellanen bensanhinnasta mekastaja, sähköautohömpötyksen vastustaja, ja muutenkin tosimies, mutta pakko myöntää että elämäntilanteeni ansiosta mä olen kuitenkin jollain tavalla etuoikeutettu mitä tulee bensan ja öljyn hintaan, vaikka kaupungin keskusta-alueen ulkopuolella asunkin. Kun ei työmatka-ajo ole kuitenkaan niin säännöllistä, ja vaikka sähkökään ei ihan halpaa ole, niin se yhdistettynä puulämmitykseen on kuitenkin paljon pienempi ja halvempi paha kuin öljylämmitys, mitä täällä onneksi ei ole. 🙄
---
Tosin, jonkinlainen pimeä puoleni nauraa bensapumpulla välillä sisäänpäin että "karma" 🤭 Kun on itse päässyt kokemaan kilpa-autoiluharrastuksen, Jaguarin yms. halvahkon bensan aikakaudella ja omalla henkilökohtaisella nousukaudellani, ja olen jäänyt viimeisen reilun vuoden aikana lähes täysin entisten kaverieni hylkäämäksi, ja #vainkeskiluokkajutut -tyylisesti elävistä olen etääntynyt valtavasti, enkä siis niinkään omasta aloitteestani. Niin samapa se mulle on, siinäpä mun puolesta kärsivät työmatka-ajoissaan, asuntolainojensa koroissa yms, jos kerran rokotteet tai jotkut 5-10 vuotta sitten ääneenlausutut silloiset mielipiteet itänaapurista repi ihmissuhteita tällä tavalla. Ollaan sitten kunnolla ja loppuun asti sellaisia, miksi näköjään on leimattu.
Toki esim. mulle tuiki tuntemattomien kuljetusyritysten puolesta harmittaa valtavasti, ja se toki heijastuu muihinkin hintoihin jonkinlaisena lumipalloefektinä kun logistiikkakustannukset ovat nykyään niin valtaisia 😕On kovassa bensan hinnassa hyvätkin puolensa. Palveluala kun valittelee työvoimapulaa, niin pystyy heitä auttamaan kun jättää ajelua ja sitä myötä ravintola-, majoitus- ja matkailupalvelujen ostamista vähemmäksi. Eikä ainakaan käy missään kesätapahtumassa. Samalla bensamäärällä saa enemmän ajanvietettä esim. moottorisahan kanssa.
- Anonyymi
Teroitat vaan isoisän puukon ja katkot risuja sillä. Ökykuluttajat sahaa polttomoottorisahalla.
-keinovaginamies-
- Anonyymi
Hinta kun nousee tarpeeksi niin voi morjenstaa kaikkia vastaantulijoita kun ovat tuttuja pelkästään.
- Anonyymi
Fillarilla kuljen nykyään enemmän. Kävin kaupassa mökiltä fillarilla. 15 km yhteen suuntaa. Rahaa säästyy kun ennen bensaan meni 300 euroa kk, nyt menee 30 euroa kk.
- Anonyymi
Voi käydä vaikka kaffeella ja munkkipossulla matkanvarrella, kun ajaa pyörällä.
Saa helposti ostettua kahvit ja munkkipossun, menis bensaan enemmän rahaa, eikä saisi mistään nauttia.
- Anonyymi
Viime syksynä serkku kyseli, että tuu kyläilemään.
Asuu 300km päässä eli matkaa tulis 600km.
No en varmana lähde kyläilemään näillä bensanhinnoilla.
Matkaa on senverran paljon, että jos ajaa 75-80km/h, jolloin kuluu vähemmän bensaa, niin maksaa silti yli 80€ ja jos ajaa 100km/h, niin bensaan menee yli 120€.
Ei todellakaan viitti polttaa rahaa ilmaan on parempaakin tekemistä sille rahalle, joka bensaan palaa.
Enkä jaksa viettää autossa 8 tuntia hitaammalla nopeudella ajaessa, että saa bensaa säästettyä.- Anonyymi
Viisaasti päätelty , itsekkään en enään lähde vanhuksien asioita hoitamaan näillä hinnoilla , ei ole varaa , ovat nyt sitten oman onnensa nojassa , toivottavasti selviävät , kiitos meidän päättäjien.
- Anonyymi
Bensan hinnaksi laitamme 4519,51 EUR litralta, niin menee köyhät kyykkyyyn!
Tuli katsottua kaikki jaksot Star Trek Voyagerista 7 tuotantoa, oli urakka.
7 x 26 = 182 jaksoa.
Mutta tuossa jännittävä vanha elokuva: The Antichrist aka The Tempter 1974.
Isän, pojan ja kummituksen nimeen. Aamen. (Holy ghost=kummitus) - Anonyymi
Tosi hyvä.
- Anonyymi
Jatkossa pitää ajella pelkkää pillua kun muuhun ei oo varaa.
- Anonyymi
Peris ajelee rallia koska on turkulainen yrittäjä. Bensan hinta sille ei ole mikään ongelma.
- Anonyymi
No monia ei bensan hinta hetkauta iha samavaikka maksaisi 10 eroa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055038Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453313Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4252357Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2431456Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761227
- 751204
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311168Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1241073