Minä en ole roska, tältä tuntuu tulla ystävien hylkäämäksi

Anonyymi

Juliaihminen kirjoitti pari viikkoa sitten ihon alle menevän tekstin siitä, kuinka ihminen ei ole roska, jonka voi vain karsia elämästä. Hesarin ja muiden medioiden jutut hankalien ihmisten konmarittamisesta skippasin, mutta Julian jutun luin. Ja samaistuin. Koska ihmistä ei helvetti sentään voi heittää ulos jengistä vakuutellen itselleen, että se on oikein. Koska se ei ole, eikä ihminen ole roska, jota voit repiä, rytistää ja talloa, kun olet saanut hänestä tarpeeksesi.
https://www.lily.fi/blogit/sparks-k/mina-en-ole-roska-talta-tuntuu-tulla-ystavien-hylkaamaksi/

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hylätyksi tuleminen vahvistaa.

      Ensin se tuntuu kauhealta, mutta hetken päästä alkaa ajatella: olenko minä OIKEASTI sellainen, että hylkääminen on minun menetykseni eikä tuon toisen ihmisen tai ihmisten menetys.

      Vastaus on yleensä: en ole.

      Sen jälkeen voi tarkastella omaa käyttäytymistään kriittisesti. Siinä voi olla jotain parannettavaa. Aivan samalla tavalla voi joskus joutua toteamaan, ettei siinä ole parannettavaa. Parempia valintoja ei olisi voinut tehdä, vaikka olisi yrittänyt.

      Hylätyksi tulemisen jälkeen osaa arvostaa niitä ihmisiä, jotka innokkaasti haluavat tulla mukaan elämääsi ja pysyä siinä. 😊

      Minä olen usein jälkeen päin ollut jopa äärimmäisen onnellinen siitä, että erinäiset pässinpäät ovat oma-aloitteisesti kadonneet elämästäni kuin tuhka tuuleen! 🌪

      🦄

      • Totta.

        Kannattaa opetellakin arvostamaan itseään ja sellaisia, jotka haluavatkin kuulua läheisiin ystäviin/kavereihin.
        Turhaa koettaa roikkua sellaisissa, jotka tekee elämästä hankalaa.


    • Anonyymi

      Mistä tunnet sä ystävän
      Onko oikea sulle hän
      Ajat ankeimmat selvittää
      Kuka viereesi jää
      Kun on sinulla vaikeaa
      Ja kun tarvitset auttajaa
      Silloin ystävyys punnitaan
      Menee muut menojaan
      Siitä tunnet sä ystävän
      Kun on vierelläs vielä hän
      Turhat tuttavat luotas ois
      Hävinneet pian pois

    • Anonyymi

      Kannattaa hajauttaa.

      Mulla on ystäviä vähän siellä - täällä.. Silloin ei niin haittaa, jos osa lähtee..

      • Anonyymi

        Olethan hajauttanut sekä ikärakenteen, maantieteellisen sijainnin että toimialan mukaan?

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olethan hajauttanut sekä ikärakenteen, maantieteellisen sijainnin että toimialan mukaan?

        🦄

        En oikein. Suurin osa asuu suht lähellä, on samaa ikäluokkaa.. Toimiala ei niin kiinnosta.


    • Anonyymi

      Noo, mä ajattelen että ketkä kääntää mulle selkänsä, ne kääntäis sen kuitenkin joskus. He ovat aina epävarma "sijoitus". Joten parempi ajoissa, kun myöhemmin.

    • Anonyymi

      "Kun kuljet elämän kiemuroiden läpi, tajuat, että suurin osa tapaamistasi ihmisistä ei kelpaisi edes kiillottamaan kenkiäsi. Se on surullinen fakta, mutta se on totta. Hyvä ystävä on sellainen, joka piilottaisi sinut, vaikka olisit pakosalla murhan vuoksi. Kuinka monta sellaista ihmistä tunnet? "
      Ian Fraser ”Lemmy” Kilmister

    • Anonyymi

      En minäkän ole roska.Tämä kaivo on lopuun imetty ja utta vettä sinne ei tule virtaaman.Sama on repuni nin raskas,muden murheita täysi .Joten opetelin sanoman ei vatia kunioitusta myös.Koska en roska.Ihan rauhassa olen sannut olla itä Helsinki.Kukan ei soita,ei pierase edes minun päin.Mutsi !

    • Anonyymi

      No buhuu. En ole koskaan miellyttänyt ketään tai toiminut ns. Normisti.

      Sen takia ystäväni ovatkin kiistatta niitä "oikeita" ystäviä.

      >🤔👍😊<

    • Anonyymi

      Jotkut ratkaisevat parisuhdeongelmiaan vetäytymällä pois vuorovaikutuksesta. Jokainen konflikti on ero, mahdollinen suhteen loppu.

      Riidassa kumppani heittää ensimmäiseksi ratkaisuksi erokortin. Valitettavan usein erokortin esittäminen johtaa lopulta eroon. Hylkääjä ottaa ja lähtee ilman selitystä, ilman loppukeskustelua.

      Hylkääminen on hylätyn keino estää oma hylätyksi tuleminen. Kun hylkää ensin, ei voi tulla hylätyksi eikä joudu kokemaan tunnemuistoa siitä ensimmäisestä hylkäämisestä, joka on usein tapahtunut jo lapsuudessa. Hylkääjä toistaa traumaansa kaikissa ihmissuhteissaan.

      • Anonyymi

        Terapiaan jos noin huonosti menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terapiaan jos noin huonosti menee.

        Terapia 👍


    • Anonyymi

      Koko ihmiskunta on yksi iso roska, joka ei osaa kuin tappaa omiaan ja tuhota ympäristöään.

      • Anonyymi

        Jos on pakko olla roska, minä haluan olla kimaltava konvehtikääre, jossa on monta kerrosta ja joka tuoksuu suklaalta vielä roskanakin! 🍬

        🦄


    • Anonyymi

      Ätmit kokee ton eli naiset jättää kun näkevät varakkaamman miehen ystävät jättää kun liian vähän rahaa ja palkka niin pieni ei naiset sano ätmeille edes päivää tai tervehdi

      • Anonyymi

        Oletko niin heikko, että tuollaisilla asioilla on sinulle jotain väliä? Miksi välität tuollaisista turhista pienistä asioista? Tämän takia ihmiskunta on yksi iso roska. Takerrutaan johonkin turhaan, eikä saada mitään aikaan.


      • Anonyymi

        Palkka-asia olisi pitänyt ottaa huomioon jo silloin, kun oli yläasteella.

        Luonto suosii varhaista kypsymistä.

        🦄


    • Anonyymi
    • Joo, mutta mä oon roska ja oon siitä ylpeä. Eikä roska siitä mikskään mee vaikka sitä rytistää ja talloo.

    • Anonyymi

      Ihmisten, yhteiskunnan ja jumalan hylkäämä yksinäinen soturi vihamielisessä maailmassa, jossa ei ole ystävää, liittolaista tai turvapaikkaa. Yksinkin voi olla cool, ainakin omassa mielikuvituksessaan.

    • Anonyymi

      On todella haavoittavaa jäädä kaikkien ystävien hylkäämäksi, jos ja kun on kokemus vain yhdestä sellaisesta ystävästä. Mutta olen syyllistynyt siihen itsekin.

      1. hylkäsin juoruilevan ja kateuden kohdettaan panettelevan ihmisen ymmärtäessäni olevani hänen keinonsa tähän 2. Hylkäsin Ihmisen, joka ei uskonut toivettani lopettaa yhteydenpitomme 3. Hylkäsin entisen parisuhteen on tuttavat, jotka tuottivat minulle vain mielipahaa 4. Hylkäsin ihmisen, joka ei ollut loppujen lopuksi ystäväni 5. Hylkäsin ihmisen, jota en kunnolla edes tuntenut...

      • Anonyymi

        Hylkäsin ihmisen, jota en kunnolla edes tuntenut... Miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hylkäsin ihmisen, jota en kunnolla edes tuntenut... Miksi?

        Liityy tähän chattailuun ja viestittelyyn. Palvelevat hetken jotain tarkoitusta, mutta jotenkin tukehtuivat siihen. Se oli kuitenkin molemminpuoleista.


    • Anonyymi

      Hylkään teidät, mutta hyvää juhannusta. Ja hyvää jatkoa. :)

      B

      • Anonyymi

        Ps. Disse tietänet mistä tavoitat, jos asiaa ilmenee. :)

        B


    • Anonyymi

      Minä vietän tämän juhannuksen aivan omassa rauhassa, ostin ruokia paljon ja esiinnyin pukupaidassa vaaleanpunaisessa sekä nahkatakissa isossa kaupassa pystyin menemään, koska loukkaantunut.

      Tuli noin kilometri etenemistä, ostosvaunun kanssa välillä lepäillen.

      Olin pukeutunut kuten aina tosiaan niin, jotta uskaltaa mennä ihmisten ilmoille, kunnollisesti.

      Ja todellakin näin erään vanhan tutun, juttuja.

      ty. kkkk grand wizard, and dragon, eli siis YliVelho, kovempi kuin Dumbledore.

    • Anonyymi

      Roskia olette. Ei teillä ole ystäviä.

    • Anonyymi

      Oikeat ystävät eivät hylkää. Hylkääjät eivät ole oikeita ystäviä.

    • Anonyymi

      Aloituksen linkki oli ajatuksia herättävä. Itse en tarjoa enkä odota muilta ystävyyttä, mutta välillä ihmettelen, että olenpa yksinäinen mies.

      Tosiystävät ovat kaikki kaukana maailmalla ja oikeastaan työtoveruus on parasta, mitä minulla on. Työssä meillä on yhteiset pelisäännöt ja tavoite.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      169
      3160
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      139
      2127
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      109
      2076
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      89
      1830
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      84
      1620
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      27
      1603
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1130
    8. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      274
      1114
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      71
      1110
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      74
      958
    Aihe