Arvomaailma

Miten kukin elämää arvottaa.

Tuli noista vaatteista mieleen tuossa yhdessä ketjussa, että miten te arvotatte ihmisiä, millä perusteella ja miten?

Mä ajattelen asian jotakuinkin näin. Pieni tarina olkoon esimerkki ajatuksistani.

Olipa kerran kuningas. Hän eli elämäänsä palatsinsa uumenissa, oli kaikkea maallista mammonaa ja yltäkylläisyyttä.

Kuningas kaipasi tosi ystävää, mutta hänen ympärillään pyöri lähinnä tekopyhiä ihmisiä, jotka olivat aina joitakin lahjuksia ja palveluksia vailla ystävyydestään. Pettureitakin.

Kerran kuningas lähti kulkemaan tiluksilleen ja näki nuoren kuluneisiin vaatteisiin pukeutuneen homssuisen kengättömän miehen ongella maillaan. Hän asteli miehen luokse ja mies säpsähti vetäen äkkiä ongen pois vedestä ja hyppäsi ryhdikkäästi kuninkaan eteen seisomaan leuka rinnassa tervehtien, teidän korkeutenne. Anteeksi, että kalastin maillanne ilman lupaa.

Kuningas totesi, ei se mitään ja tutkiskeli miehen kädessä olevaa onkea. Miten tämä toimii, kysyi kuningas.

Näyttäisitkö ja nuori mies näytti.

Kuningas katseli kuinka kala nypytti kohoa ja mies kiskoi kalan ylös ja irroitti sen ämpäriin.

Kuningas halusi myös onkia ja niinpä hän pyysi omaa vapaa. Nuori mies etsi sopivan oksan ja sanoi tehdään tästä. Ja näytti kuinka onkivapa muodostui siimalangasta kohoineen ja painoineen.

Kuningas oli innoissaan. Ja kävi matopurkista noutamasta madon, pujotti sen paikoilleen ja ryhtyi onkimaan.

Siinä he istuivat iltapäivän ongella jutellen ja toisiinsa tutustuen. Tuli aika lähteä takaisin palatsiin. Kuningas nousi penkalta ja kysyi, missä asut? Mies vastasi, asun taivasalla. Taivas on kattoni ja kalat ravintoni. Ja ojensi kuninkaalle kaloja, jotka kuningas oli onkinut.

Kuningas kieltäytyi kaloista ja sanoi, ota sinä ne. Sinä tarvitset ne kalat, minä en. Minulla on jo kaikkea, paitsi todellisia ystäviä. Ihmisiä jotka näkisivät minutkin ihmisenä.

Mies kuunteli ja painoi ongen kuningaan eteen, haluatko tämän? Kuningas sanoi, kyllä kiitos, jos haluat sen minulle antaa. Ja mies nyökkäsi. Haluan.

Sitten kuningas hymyillen lähti onki kädessään kohti palatsiaan.

Seuraavana aamuna kuningas taas mietti päivänsä kulkua ja oli tylsistynyt. Vieraita toisesta maasta. Taidanpa käydä kävelyllä.

Ja hän lähti ja nappasi ongen mukaansa. Taas samassa paikassa oli sama nuori mies kalassa ja taas hän hyppäsi ylös, mutta kuningas sanoi, äääh istu alas vaan. Voinko liittyä seuraasi?

Mies nyökkäsi ja istui alas jatkaen onkimistaan. Kuningas istui viereen heittäen viittansa penkereelle ja alkoi onkimaan. Näin tapahtui joka päivä läpi kesän ja heistä tuli ystävät.

Ja kuninkaasta onnellinen. Pian nuori mieskin oli saanut oman pienen talon, sillä hän myi kalaa jota he onkivat kuninkaan kanssa ja hieman vaurastui siitä.

🐟🎣👑

283

1294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voisin keksiä lisää tarinaa, mutta luulen ett tämä tynkä jo riittää. :)

      • Anonyymi

        Keksi vaan. Minusta ainakin on kiva lukea tarinoitasi. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keksi vaan. Minusta ainakin on kiva lukea tarinoitasi. 😊

        Heh, kiva kuulla (lukea). :)


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Heh, kiva kuulla (lukea). :)

        😊👍🏻


      • Anonyymi

        Tää jäi kesken! Nyyh.. Ihastuttava tarina! Kirjoita lisää!


    • Anonyymi

      sinäkö olet kuningas?

      • No jos niin haluat ajatella.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        No jos niin haluat ajatella.

        Lähinnä ajattelin, että häneen on helppo samaistua.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Lähinnä ajattelin, että häneen on helppo samaistua.

        Eli olet kuningas mielinen. Niin valta vaikuttaa tolkun miehiin, sanoisi Sale.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli olet kuningas mielinen. Niin valta vaikuttaa tolkun miehiin, sanoisi Sale.

        No aatelisverta... 😉😌


    • No mulla on tavallaan tositarina tuontapaisesta....

      Mun serkku meni naimisiiin sellaisen Suomen rikkaimpiin Nokialla rikastuneeseen sukuun. Sanotaan, nyt että sen nimi oli Heikki, siis sen miehen...
      Ne tuli ekaa kertaa ennen naimisiin menoaan kuitenkin käymään tuolla maalla. Silloin mummoni ja ukki asui siellä. Siellä oli myös täti ja hänen miehensä käymässä ja muistan kun tätin mies alkoi jauhaa jotain bisneksistä sille Heikille...se vähän katseli kengänkärkiään vaivautuneena ja tuumasi hiljaa olevansa lomalla, ettei työjutut oikein kiinnosta... Hänkin oli jossain johtavassa hommassa Hesassa ja matkusteli ympäri maailmaa...

      Mä käpäsin siinä kahvilla ja jatkoin kohta jonnekin hommiin menoa...meillä oli silloin traktori, jolla olin liikenteessä. Se Heikki tuli sitä ihan töpinöissään katsomaan ja tutki kuin pikkupoika. No sitä tutkittiin ja se kävi sillä ajamassa ringin ja hymy oli korviin asti.

      Myöhemmin serkkuni tuli raskaaksi ja kun hän oli hoikka, mutta masu oli melkoinen, manasi hän, että ei löydy mistään housuja, mitkä kävis hänelle...joko on oltava lainapeitteessä tai epämukavissa housuissa...Noh...tämä Heikkipä hommas ompelukoneen ja kaavakirjan, mittasi ja opetteli useammat housut, kunnes serkulla oli sopivat... Ja niin vaan joku Harvard-tyyppi sille teki housut...ja kerran se Heikki intoutui purkamaan yks kaks niiden saunan ja teki uuden...laattoja myöten ja vesieristeet yms. kun vaan halus....

      Jotenkin jatkossakin kaikissa juhlissa se Heikki tulee mun luo ihan töpinöissään ja kyselee, kertoo itse kaikki kuulumiset ensimmäiseksi. Meissä on jotain samaa, vaikka hänellä on purjevene ja he asuvat jossain Kauniaisissa. :oD
      Mutta arvot saattaa just kohdallaan keskenään.

      Mutta huomasin tuossa joku vuosi taaksepäin ikäväkseni, että vanhimman ystäväni kanssa minulla ei enää arvot kohtaa... Kumpikin ollaan muututtu erisuuntiin. Minä olen muuttunut enemmän vain ihmisläheisempään suuntaan ja hän taas meteriaanpäin... ja ehkä kivuliaaks siitä tekee sen, että olen hänen ihanan tyttönsä kummi. Mutta elämä tuppaa olemaan sitä, että aina ei arvot kohtaa... mutta oon mä vielä yhteyksissä enemmänkin kaverina ja käyn moikkaamassa kummityttöä ja laittelen sille joululahjoja ja syntsälahjoja. Kummityttö on kyllä mun fani...joskus leikittiin primpsessalinnaleikkejä niiden mökin rannassa. :o) Kunhan se vähän enemmän kasvaa, voidaan miettää ehkä kahdenkeskistäkin aikaa, ettei ole vanhemmat sotkemassa juttuineen meitä. :oD

      • Muistan sun kertoneen noista printsessaleikeistä ja kuinka kerroit, että ihan ihana muksu. :)

        Joo, se just kun ihminen ei pitäs unohtua kaiken tehdyn alle. Ja kaikki meidän elämässä on pitkälti tehtyä, paitsi ihminen ja luonto, eläimet. Ihmiset kun vieraantuu ihmisestä, tulee ongelmia, jossa ihmisyys ei enää kohtaa ja ihminen jää kaiken keksityn alle.

        Surullista.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Muistan sun kertoneen noista printsessaleikeistä ja kuinka kerroit, että ihan ihana muksu. :)

        Joo, se just kun ihminen ei pitäs unohtua kaiken tehdyn alle. Ja kaikki meidän elämässä on pitkälti tehtyä, paitsi ihminen ja luonto, eläimet. Ihmiset kun vieraantuu ihmisestä, tulee ongelmia, jossa ihmisyys ei enää kohtaa ja ihminen jää kaiken keksityn alle.

        Surullista.

        Mun yks kaveri taas kettuilisi mulle, että meidän pikku filosofi taas äänessä. Häntä huvitti mun pohdiskelut, mutta silti hän aina tuli mun luokse avautumaan ja kysymään neuvoa, kun elämä potki.

        Eli vähän ehkä aliarvioi mua, kunnes tarvitsi mua. Semmosta se on.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Muistan sun kertoneen noista printsessaleikeistä ja kuinka kerroit, että ihan ihana muksu. :)

        Joo, se just kun ihminen ei pitäs unohtua kaiken tehdyn alle. Ja kaikki meidän elämässä on pitkälti tehtyä, paitsi ihminen ja luonto, eläimet. Ihmiset kun vieraantuu ihmisestä, tulee ongelmia, jossa ihmisyys ei enää kohtaa ja ihminen jää kaiken keksityn alle.

        Surullista.

        No jos mietin tuota entistä ystävää, niin siinäkin ehkä on syynä se, että hän ottaa vastuuta kaikesta....on ottanut jo pienenä ja se on vaan kasvanut ikänsä mukaan enemmän ottamaan muista vastuuta... Mutta jotenkin hän näkee turvana kaiken materian... Siis toisaalta ymmärrän....mutta en hyväksy.... Siis siten, että itse menisin siihen... Hän on mennyt ja pitää siitä nyt kiinni. Toivottavasti hänen materia ei hajoa tai häviä, tai hän on murtunut....


      • Disseisback kirjoitti:

        No jos mietin tuota entistä ystävää, niin siinäkin ehkä on syynä se, että hän ottaa vastuuta kaikesta....on ottanut jo pienenä ja se on vaan kasvanut ikänsä mukaan enemmän ottamaan muista vastuuta... Mutta jotenkin hän näkee turvana kaiken materian... Siis toisaalta ymmärrän....mutta en hyväksy.... Siis siten, että itse menisin siihen... Hän on mennyt ja pitää siitä nyt kiinni. Toivottavasti hänen materia ei hajoa tai häviä, tai hän on murtunut....

        Yym, jos se pelkkä materia määrittää elämää, niin kyllä se joskus voi korttitalo kaatua.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mun yks kaveri taas kettuilisi mulle, että meidän pikku filosofi taas äänessä. Häntä huvitti mun pohdiskelut, mutta silti hän aina tuli mun luokse avautumaan ja kysymään neuvoa, kun elämä potki.

        Eli vähän ehkä aliarvioi mua, kunnes tarvitsi mua. Semmosta se on.

        No tuttua tuokin...

        Nyt hänellä on niitä ympärillä, jotka kuuluvat siihen samaan materiankeräämisporukkaan... jos hän menisi niille sanomaan, että menee vaimon kanssa huonosti, tai on murheena sairaus, niin sieltä kuuluis, että laita vaimo kiertoon tai käy lääkärissä....

        Tästä käytiin joskus ihan topakasti puhetta ja mulla tavoille poiketen paloi pinna täysin...vetäisin jopa käkättimeen ystävää...no tuli takaskin ja silloin jotain rusahti... Se oli viimeinen kerta kun oltiin kahdestaan illanvietossa...enkä mä kyllä ihan vähällä enää lähdekään... Harmittaa vieläkin, että mä olin se, joka veti ensin...en tiedä mikä muhun meni, mutta se oli jotain niin arvaamatonta vihaa... pettymystä ja jotain minkä nyt jotenkin käsitän... Jotain arvoa ei voi toiselle tyrkyttää, istuttaa vaikka se olisikin kuin kaunis ja hyvä, sekä se toinen olisi rakas...


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Yym, jos se pelkkä materia määrittää elämää, niin kyllä se joskus voi korttitalo kaatua.

        Voi, mutta ei välttämättä... moni vetää maaliin asti pelkästään materialla ja sen kautta elämisellä. Voivat olla loppumetreillä ehkä yksin, mutta sekin on vaan oletus....

        Ehkä se jollekin lopulta on parempi kuin vaikka tälläinen eläminen? Onhan tässäkin omat haasteensa ja varsinkin moni asia ottaa sydänalaan.... Jos mä menetän jotain, se koskee, jos hän jotain itselleen tärkeää menettää, se vi.tuttaa, kunnes sen saa korvattua vakuutuksella.


      • Disseisback kirjoitti:

        No tuttua tuokin...

        Nyt hänellä on niitä ympärillä, jotka kuuluvat siihen samaan materiankeräämisporukkaan... jos hän menisi niille sanomaan, että menee vaimon kanssa huonosti, tai on murheena sairaus, niin sieltä kuuluis, että laita vaimo kiertoon tai käy lääkärissä....

        Tästä käytiin joskus ihan topakasti puhetta ja mulla tavoille poiketen paloi pinna täysin...vetäisin jopa käkättimeen ystävää...no tuli takaskin ja silloin jotain rusahti... Se oli viimeinen kerta kun oltiin kahdestaan illanvietossa...enkä mä kyllä ihan vähällä enää lähdekään... Harmittaa vieläkin, että mä olin se, joka veti ensin...en tiedä mikä muhun meni, mutta se oli jotain niin arvaamatonta vihaa... pettymystä ja jotain minkä nyt jotenkin käsitän... Jotain arvoa ei voi toiselle tyrkyttää, istuttaa vaikka se olisikin kuin kaunis ja hyvä, sekä se toinen olisi rakas...

        Noo, nämäkin käkättimeen antamiset ja saamiset opettaa jotain. Jos ei muuta niin ottamaan lisää käkättimeen tai miettimään miten välttyis saamasta käkättimeen. :)


      • Disseisback kirjoitti:

        Voi, mutta ei välttämättä... moni vetää maaliin asti pelkästään materialla ja sen kautta elämisellä. Voivat olla loppumetreillä ehkä yksin, mutta sekin on vaan oletus....

        Ehkä se jollekin lopulta on parempi kuin vaikka tälläinen eläminen? Onhan tässäkin omat haasteensa ja varsinkin moni asia ottaa sydänalaan.... Jos mä menetän jotain, se koskee, jos hän jotain itselleen tärkeää menettää, se vi.tuttaa, kunnes sen saa korvattua vakuutuksella.

        Se on aina viime metreillä helposti hetki käsillä, kun hoksaa missä menikin metsään tai sitten se metsässä oleminenkin riitti.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Se on aina viime metreillä helposti hetki käsillä, kun hoksaa missä menikin metsään tai sitten se metsässä oleminenkin riitti.

        Ehkä siinä vaiheessa ei kuitenkaan kadu, vaikka romantisoijat saattaa niinkin miettiä...

        Minusta toisaalta on ihan ok sekin, jos jotkut ei suostu elämään sydämmellä, vaan järjellä....ei oikeastaan ole mun murhe...


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Noo, nämäkin käkättimeen antamiset ja saamiset opettaa jotain. Jos ei muuta niin ottamaan lisää käkättimeen tai miettimään miten välttyis saamasta käkättimeen. :)

        No onneks toi reaktio tuli tuolla ja silloin... Siellä sen pitikin tulla... ja se näytti suuntia ja toisaalta hyvä niin.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Noo, nämäkin käkättimeen antamiset ja saamiset opettaa jotain. Jos ei muuta niin ottamaan lisää käkättimeen tai miettimään miten välttyis saamasta käkättimeen. :)

        Lähinnä nyt tuossa näkyi se, että teillä ei ajatukset kohdanneet sinä iltana, ehkä humala vähän voimisti tunnetta ja vois ajatella, että teillä on jotain jonaiemmin jäänyt muhimaan mikä on päässyt märkimään ja mätä puhkesi sitten tuolleen?


      • Disseisback kirjoitti:

        Ehkä siinä vaiheessa ei kuitenkaan kadu, vaikka romantisoijat saattaa niinkin miettiä...

        Minusta toisaalta on ihan ok sekin, jos jotkut ei suostu elämään sydämmellä, vaan järjellä....ei oikeastaan ole mun murhe...

        Se on tosiaan jokaisen oma asia, miten elää lakien puitteissa kuitenkin tai sekin kostautuu.

        Ei voi eikä pidä ottaa kaikesta omaa taakkaa ja murhetta, terveesti vetää rajat tää ei kuulu mulle. 👍


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Lähinnä nyt tuossa näkyi se, että teillä ei ajatukset kohdanneet sinä iltana, ehkä humala vähän voimisti tunnetta ja vois ajatella, että teillä on jotain jonaiemmin jäänyt muhimaan mikä on päässyt märkimään ja mätä puhkesi sitten tuolleen?

        No mä sanoisin, että kyse on ihan arvoista. Ja ne on olleet pitkään jo erisuuntaiset...minä olin juuri selvittänyt itselleni omat selviksi ja ilmeisestikin koitin selittää hänelle, miksi ne ovat hyviä ja arvokkaita ja hänestä ne ei ollut... hänen arvonsa on hänelle tärkeät. Ei hän silti ole sydämmetön.... ei toki...mutta hänelle on erilaiset arvot tärkeitä. Ja se on nyt mulle selkeän fine. Ja ne meuhuamiset on anteeksipyydetty ja anteeksi saatu, mutta arvot ei anää kohtaa, ei sitä vähääkään ja piste.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Se on tosiaan jokaisen oma asia, miten elää lakien puitteissa kuitenkin tai sekin kostautuu.

        Ei voi eikä pidä ottaa kaikesta omaa taakkaa ja murhetta, terveesti vetää rajat tää ei kuulu mulle. 👍

        Joo, se on tärkeää myös, ettei arvostele ja määritä toisen arvoja.... pitää ne omat rajat, mutta arvostaa myös toisen rajoja.. No meillä tuli tuon hepun kanssa rajapinnat harvinaisen selväksi kertarunttasuilla. :oD Nyt jo vähän naurattaa. :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä sanoisin, että kyse on ihan arvoista. Ja ne on olleet pitkään jo erisuuntaiset...minä olin juuri selvittänyt itselleni omat selviksi ja ilmeisestikin koitin selittää hänelle, miksi ne ovat hyviä ja arvokkaita ja hänestä ne ei ollut... hänen arvonsa on hänelle tärkeät. Ei hän silti ole sydämmetön.... ei toki...mutta hänelle on erilaiset arvot tärkeitä. Ja se on nyt mulle selkeän fine. Ja ne meuhuamiset on anteeksipyydetty ja anteeksi saatu, mutta arvot ei anää kohtaa, ei sitä vähääkään ja piste.

        Eli arvomaailmat törmäsi rytinällä päät vastakkain. Vaikea olla enää ystävää, jos erilaisuudesta huolimatta ei kykene arvostamaan toisen arvomaailmaa. Ja tietysti, arvomaailma näkyy yhteistyössäkin helposti ja tekee vaikeeksi, mikäli niiden puitteissa on jatkuvaa kohtaamis ongelmaa.


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, se on tärkeää myös, ettei arvostele ja määritä toisen arvoja.... pitää ne omat rajat, mutta arvostaa myös toisen rajoja.. No meillä tuli tuon hepun kanssa rajapinnat harvinaisen selväksi kertarunttasuilla. :oD Nyt jo vähän naurattaa. :oD

        Tämä. ☺️👍

        Liukenen hetkeksi muksun kanssa höpsöttämään.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Eli arvomaailmat törmäsi rytinällä päät vastakkain. Vaikea olla enää ystävää, jos erilaisuudesta huolimatta ei kykene arvostamaan toisen arvomaailmaa. Ja tietysti, arvomaailma näkyy yhteistyössäkin helposti ja tekee vaikeeksi, mikäli niiden puitteissa on jatkuvaa kohtaamis ongelmaa.

        No mulla on erilaisia ystäviä siellä ja täällä. On naisia, miehiä, rikkaita, köyhiä, nuoria ja vanhempia...mutta jokin arvopohja täsmää ja se on ihmisrakkaus...

        En mä voi olla ystävä enää hänelle, minuna.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No tuttua tuokin...

        Nyt hänellä on niitä ympärillä, jotka kuuluvat siihen samaan materiankeräämisporukkaan... jos hän menisi niille sanomaan, että menee vaimon kanssa huonosti, tai on murheena sairaus, niin sieltä kuuluis, että laita vaimo kiertoon tai käy lääkärissä....

        Tästä käytiin joskus ihan topakasti puhetta ja mulla tavoille poiketen paloi pinna täysin...vetäisin jopa käkättimeen ystävää...no tuli takaskin ja silloin jotain rusahti... Se oli viimeinen kerta kun oltiin kahdestaan illanvietossa...enkä mä kyllä ihan vähällä enää lähdekään... Harmittaa vieläkin, että mä olin se, joka veti ensin...en tiedä mikä muhun meni, mutta se oli jotain niin arvaamatonta vihaa... pettymystä ja jotain minkä nyt jotenkin käsitän... Jotain arvoa ei voi toiselle tyrkyttää, istuttaa vaikka se olisikin kuin kaunis ja hyvä, sekä se toinen olisi rakas...

        Jännämiehet on just tuollaisia että ne vetää turpaan muita ihmisiä.


    • Anonyymi

      Mies pelasi golfia, oli pelannut vuosia. Pyysin häntä opettamaan sitä minulle. Otti minut mukaansa omalla vuorollaan seuraamaan ja kenttää kiertämään, aloittelija pelikaverinaan, opetti perusteita, käytti aikaansa. Olin otettu minulle annetusta avusta, yleensä olen se joka autan toista. Innostuin lajista, hakeuduin kurssille, tunteitakin siinä vähän tuli, mutten mitään sanonut. Odotan pitkäaikaista yhdessäoloa. Tapaus antoi olooni nostetta, hyväntekeväisyyttä on montaa sorttia.

      • En usko syntiin. Ikävät teot on silti ikäviä.


    • Anonyymi

      En haaskaa aikaani muiden arvottamiseen, sitä saisi sitten tehdä ihan jatkuvasti ja tekeehän monet sitä niin.

      Koko somehan perustuu sosiaaliseen vallankäyttöön ja arvottsmiseen, että onko joku oman tykkäyksen arvoinen.

      Säälittävä harrastus joka ei todellakaan luo parempaa maailmaa.

      Keskityn realistiseen elämään ja pidän huolta omista asioistani, siinä se:) Priorisoiminen on tilannekohtaista.

      Itsetuntoni onkin rautaa ja monet sitä suorastaan nykypäivänä ihmetteleekin. En vaan ole riippuvainen muiden mielipiteistä ja itsetuntoni perustuu tekoihin eikä muiden mielipiteisiin itsestäni.

      Toki välitän siitä, miten käytökseni vaikuttaa muihin enkä tee asioita joiden tiedän häiritsevän muita. Ainakaan jatkuvasti...

      • Arvotatko irl esim. keihin ystävystyt?


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Arvotatko irl esim. keihin ystävystyt?

        En, annan kiinnostaville ihmisille aina tilaisuuden. Monet on koittaneet tehdä vaikutusta rahalla, mut ovat joutuneet pettymään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En, annan kiinnostaville ihmisille aina tilaisuuden. Monet on koittaneet tehdä vaikutusta rahalla, mut ovat joutuneet pettymään.

        Oukkidoukki. :)


    • Empatia ja sanaton ymmärrys. Arvostan ihmisiä joiden kanssa on helppo olla.
      Niitä ihmisiä on paljon, mutta paljon on myös niitä, joihin ei saa minkäänlaista yhteyttä, vaikka kuinka yrittäisi keskustella.

      • Kaikkien kanssa ei löydy edes aloitustaajuutta? :)


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kaikkien kanssa ei löydy edes aloitustaajuutta? :)

        :)
        Sellaisia löytyy. Ne eivät ole välttämättä umpimielisiä, vaan kyvyttömiä ottamaan vastaan signaalia. Puhuvat paljon, mutta eivät osaa keskustella.


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        :)
        Sellaisia löytyy. Ne eivät ole välttämättä umpimielisiä, vaan kyvyttömiä ottamaan vastaan signaalia. Puhuvat paljon, mutta eivät osaa keskustella.

        Heh, saatan tietää mitä tarkoitat. :)


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Heh, saatan tietää mitä tarkoitat. :)

        Tiedätkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkin.

        Vinkkinä vai? ;}


    • Anonyymi

      Leffana tuon nimi voisi olla vaikka Broke Back Lake.

      • Heh, aika hyvä. :D


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Heh, aika hyvä. :D

        Olikohan ne homojakin? :P


    • Anonyymi

      Minun mielestäni kannattaa kunnioittaa tyoisia ihmisiä essim pukeutumisellaankin, kuten its43elläni joku aivan uusi vaaleajpunainen pukupaia pitkä mustya nahkatysakki kauppareissullas, melklei8n aina joku uudfen värinen uusi pukupaiya...

      • Yym, no itselleni vaatteet eivät edusta mitään arvokkuutta, arvovaltaa, kunnioitusta tms. Ne on vaan vaatteet, mutta ihminen niiden vaatteiden sisällä voi osoittaa kunnioitustaan muuten hyvällä käytöksellään toisille.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Yym, no itselleni vaatteet eivät edusta mitään arvokkuutta, arvovaltaa, kunnioitusta tms. Ne on vaan vaatteet, mutta ihminen niiden vaatteiden sisällä voi osoittaa kunnioitustaan muuten hyvällä käytöksellään toisille.

        Sama kuin Sauli Niinistö on presidentti, mutta hän myös "vaan" Sauli, ihminen. Jolle voi hyvin sanoa kuten muillekin ihmisille, morjes Sauli mites menee, mitä kuuluu? Yhtään kumartamatta ja niiamatta, ihminen ihmiselle. Hän tekee vain työtään olemalla presidentti.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Sama kuin Sauli Niinistö on presidentti, mutta hän myös "vaan" Sauli, ihminen. Jolle voi hyvin sanoa kuten muillekin ihmisille, morjes Sauli mites menee, mitä kuuluu? Yhtään kumartamatta ja niiamatta, ihminen ihmiselle. Hän tekee vain työtään olemalla presidentti.

        Multa puuttuu siis hypetys geeni, tittelien pokkuroimis geeni ja arvovaltaisuus geeni. :)


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Multa puuttuu siis hypetys geeni, tittelien pokkuroimis geeni ja arvovaltaisuus geeni. :)

        Jos nyt kuvitellaan, että Sauli pressamme heittäytyis oikukkaaksi kun satapäinen joukko ylittäisi siltaa päästäkseen turvaan ja hän kävis siihen sillalle poikkiteloin pötköttämään, niin hällekin pitäs sanoa, että ylös siitä ja alas kalppia eteenpäin, että muutkin pääsee. Tai kantaa niskaperse otteella, jos ei puhe mene perille eikä jäädä varttumaan, että kaikki 100 plus Sauli putoo siltoineen mereen tms.


    • Anonyymi

      Mutta jos tahallis4e3sti menee4 alasti kauppasasn, niin silloin ei kunnoita toisia ihmisiä lainkaan, juurikaan.

      • Niin tai on vaan naturisti. :D


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niin tai on vaan naturisti. :D

        Voi hän silti ihmisiä kunnioittaa, vaikkei kaikkia sääntöjä niin kunnioittaisikaan. Säännöt kun ei palvele kaikkia tasapuolisesti. :D


    • Ihmisen arvomaailmoista tuli mieleen, kuinka monet ihmiset ovat pettyneet sekoittaessaan välinpitämättömyyteni suvaitsevaisuuteen.

      Minä kun en väkisin suvaitse, minä vaan en välitä. ; )

      • Ihan hyvä näkökulma. Mussa on vähän samaa vikaa.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ihan hyvä näkökulma. Mussa on vähän samaa vikaa.

        Minua on sanottu homoksi, kun olen kertonut, ettei minua oikeastaan kiinnosta, missä kokoonpanossa täysivaltaiset ja -ikäiset ihmiset yksityisissä tiloissaan laillisia tekevät tahi eivät tee.

        Samoin olen kertonut, että mielestäni O.K. tyyppi on O.K., vaikka olisi sininen keltaisin vauhtiraidoin.

        "Rasisti!" :D


      • Kollimaattori kirjoitti:

        Minua on sanottu homoksi, kun olen kertonut, ettei minua oikeastaan kiinnosta, missä kokoonpanossa täysivaltaiset ja -ikäiset ihmiset yksityisissä tiloissaan laillisia tekevät tahi eivät tee.

        Samoin olen kertonut, että mielestäni O.K. tyyppi on O.K., vaikka olisi sininen keltaisin vauhtiraidoin.

        "Rasisti!" :D

        Heh. On ne ihmiset kekseliäitä. :D


    • Anonyymi

      Muttw mikä olisi sitgtgen tytöille trendikäs puku, ehkä kuin joku tennis twi goljssjs -nee kauppaan, kauppaqan.

      • Ahaa, just. :)


      • Ehdottomasti ehkä.


    • Anonyymi

      Jaa ... tuo on tosi monipolvinen kysymys. Van jos mä yritä mahdollisimman yksinkertaistaen sanoa, niin arvotan ihmisen pitkälti sen perusteella miten hän kohtelee muita, ei pälkästään ihmisiä, vaan eläviä olentoja. Ihan kaikki ansaitsevat tulla kohdelluksi hyvin ja vaikka joku olisi ilkeä ja vittumainen, niin yhtä alas ei tarvitse itse vajota. Hyviä kohdellaan hyvin huonoja ei, mutta asiallisesti voi kohdella aivan kaikkia.

      • Aivan, aivan. :)


      • Anonyymi

        Mä itseasiassa en ymmärrä lainkaan mitään suvaitsevaisuuskeskustelua. En koe itseäni suvaitsevaiseksi, oikeastaan lainkaan. Mä koen, että eivät muut ihmmiset mun suvaitsemista kaipaa tai tarvitse. Riittää, että he mun puolestani saavat ihan vain olla mitä ovat, pidinpä tai en. En mun tarvitse aikaani viettää sellaisten seurassa, joista en pidä. Asiallinen voin kuitenkin olla, kun on välillä pakko olla kanssakäymisissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä itseasiassa en ymmärrä lainkaan mitään suvaitsevaisuuskeskustelua. En koe itseäni suvaitsevaiseksi, oikeastaan lainkaan. Mä koen, että eivät muut ihmmiset mun suvaitsemista kaipaa tai tarvitse. Riittää, että he mun puolestani saavat ihan vain olla mitä ovat, pidinpä tai en. En mun tarvitse aikaani viettää sellaisten seurassa, joista en pidä. Asiallinen voin kuitenkin olla, kun on välillä pakko olla kanssakäymisissä.

        Ja kuten sanoin, niin tuo "hyvin kohteleminen" on musta asia, jonka pitäisi koskettaa kaikkea elävää. En mä pysty kovin korkealle arvottamaan ihmisiä, jotka ajattelevat, että eläimiä tai luontoakaan saa vapaasti kohdella huonosti. Tämä pallo on ainoa mikä meillä on ja kyllä sitä pitäisi osata kohdella hyvin - olla ryöstämättä, tuhoamatta ja likaamatta turhaan vain säästön ja helppouden nimissä. En vastusta teollisuutta ja tuotantoa, mutta huonoja ja tuhoavia menetelmiä vastustan.

        En itse juurikaan syö lihaa, mutta en minä lihan syömistäkään vastusta. Syöväthän eläimetkin toisiaan ja se kuuluu luontoon. Sen sijaan jokaisen kyllä kuuluisi minusta kiinnittää huomiota siihen millaista ja miten kohdeltujen eläinten lihaa syö. Tarkoitus ei voi pyhittää keinoja, ei minun maailmankuvassani.


    • Anonyymi

      Muttts niin, tyylinmsä kullskin, en kyllä hslusiedi olls ryrlä-poihjsnmssn mssnbiljerlillä jolts bsluu kskkkss lirerus ksupsn lsyyisll4re...

      • Voi voi, nyt en enää osaa suomentaa. :(


      • Hei, sulle on myyty liian monta konsonanttia! Ei tee hyvää tällä helteellä.

        Ei eeää äää.


    • Anonyymi

      Taas sinä! Eikö sun pitänyt häipyä?

      • Anonyymi

        Ei se osaa muuta kun vaihtaa nimimerkkiä.


      • Ai pitikö? Missä on soppari? Ei oo näkynny.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ai pitikö? Missä on soppari? Ei oo näkynny.

        Mää lähinnä aattelin, että hylkään ränkkäperseen ketjun vaan. Enkä palaa siihen enää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se osaa muuta kun vaihtaa nimimerkkiä.

        Heh, toiset ei osaa rekata ensimmäistäkään.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mää lähinnä aattelin, että hylkään ränkkäperseen ketjun vaan. Enkä palaa siihen enää.

        Jaahas ja aloit taas tuhota ihan omaa ketjuasi alottamalla ton täysin tyhjänpäiväisen suunsoiton jonkun riemuidiootin kommentteihin. Ajattelitko sä koskaan oppia ihan vaan antamaan idioottien olla ja juttelemalla muiden kanssa? Toi sun ihan omakin käytöksesi noiden törppöjen kommentteihin on aika pirun tympäisevää. Ne saat sut ihan pirun helposti just tohon molemminpuoliseen suunsoittomoodiin ja sitten onkin taas kasassa "trendaava" ketju, jossa soitatte suutanne puolin ja toisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas ja aloit taas tuhota ihan omaa ketjuasi alottamalla ton täysin tyhjänpäiväisen suunsoiton jonkun riemuidiootin kommentteihin. Ajattelitko sä koskaan oppia ihan vaan antamaan idioottien olla ja juttelemalla muiden kanssa? Toi sun ihan omakin käytöksesi noiden törppöjen kommentteihin on aika pirun tympäisevää. Ne saat sut ihan pirun helposti just tohon molemminpuoliseen suunsoittomoodiin ja sitten onkin taas kasassa "trendaava" ketju, jossa soitatte suutanne puolin ja toisin.

        En mä mitään tuhoa, kerroin vaan mikä oli aikomus ja minkä tein myös.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        En mä mitään tuhoa, kerroin vaan mikä oli aikomus ja minkä tein myös.

        Juu juu. Teepä kuule ihan kuten halua. Älä ihmettele, että touhu jatkuu ihan samanlaisena. Vai lieneekö tuo riitely sittenkin juuri se mistä sä oikesti tykkäät. Sen verran aktiivisesti sä sitä aina lopulta kaivat. Riitelyn iloa kesääsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu juu. Teepä kuule ihan kuten halua. Älä ihmettele, että touhu jatkuu ihan samanlaisena. Vai lieneekö tuo riitely sittenkin juuri se mistä sä oikesti tykkäät. Sen verran aktiivisesti sä sitä aina lopulta kaivat. Riitelyn iloa kesääsi.

        Olipas sulla hieno asenne. :)


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Olipas sulla hieno asenne. :)

        Sori, mutta en aio osallistua sun riidanhaluusi. Kyllä noi riemuidiootit sen sun kanssasi hoitaa. Ei pelkoa, ettet saisi rauhassa jatkaa riitelyäsi palstalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sori, mutta en aio osallistua sun riidanhaluusi. Kyllä noi riemuidiootit sen sun kanssasi hoitaa. Ei pelkoa, ettet saisi rauhassa jatkaa riitelyäsi palstalla.

        Osallistuit jo ja itse vieläpä kränääten. :D

        Höppänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu juu. Teepä kuule ihan kuten halua. Älä ihmettele, että touhu jatkuu ihan samanlaisena. Vai lieneekö tuo riitely sittenkin juuri se mistä sä oikesti tykkäät. Sen verran aktiivisesti sä sitä aina lopulta kaivat. Riitelyn iloa kesääsi.

        Samaa mieltä. Näkeehän ton hyvin tästäkin ketjusta. Sen sijaan, että Jasu vastaisi joille, jotka ovat hänelle aloitukseen liittyviä ja asiallisia kirjotelleet, hän käytää aikaansa tässä langassa riehuen. Aivan kuten aina, asialliset jätetään huomiotta, kun hän vaan pääsee riitelemään. Se tästäkin asiallisesta keskustelusta taas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Näkeehän ton hyvin tästäkin ketjusta. Sen sijaan, että Jasu vastaisi joille, jotka ovat hänelle aloitukseen liittyviä ja asiallisia kirjotelleet, hän käytää aikaansa tässä langassa riehuen. Aivan kuten aina, asialliset jätetään huomiotta, kun hän vaan pääsee riitelemään. Se tästäkin asiallisesta keskustelusta taas.

        Laskeppa moneeko olen jättänyt vastaamatta. Oliko sulla jotain arvomaailma asiaa vaiko vain tätä provoilua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Näkeehän ton hyvin tästäkin ketjusta. Sen sijaan, että Jasu vastaisi joille, jotka ovat hänelle aloitukseen liittyviä ja asiallisia kirjotelleet, hän käytää aikaansa tässä langassa riehuen. Aivan kuten aina, asialliset jätetään huomiotta, kun hän vaan pääsee riitelemään. Se tästäkin asiallisesta keskustelusta taas.

        Missä sinä olet riehumista nähnyt? 😂 Olette te melkoisen kummaa porukkaa, kun te oikein kaivamalla kaivatte syytä käydä aloittajan kimppuun. Te ette edes yritä vastata aloitukseen aiheeseen, teille on paljon tärkeämpää käydä henkilöön kiinni. Hävetkää, aikuiset ihmiset.

        -Palstahessu


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Laskeppa moneeko olen jättänyt vastaamatta. Oliko sulla jotain arvomaailma asiaa vaiko vain tätä provoilua?

        Ja riidan haastaminen sen kun jatkuu vaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä sinä olet riehumista nähnyt? 😂 Olette te melkoisen kummaa porukkaa, kun te oikein kaivamalla kaivatte syytä käydä aloittajan kimppuun. Te ette edes yritä vastata aloitukseen aiheeseen, teille on paljon tärkeämpää käydä henkilöön kiinni. Hävetkää, aikuiset ihmiset.

        -Palstahessu

        Ne on trolleja jotka provoilee, yrittää saada sitä riitaa aikaiseksi. Lapsilla on kesälomat, niin aikaa tulla tänne aikuisten kanssa vänkäämään. :)

        Jätetään huomiotta ne.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ne on trolleja jotka provoilee, yrittää saada sitä riitaa aikaiseksi. Lapsilla on kesälomat, niin aikaa tulla tänne aikuisten kanssa vänkäämään. :)

        Jätetään huomiotta ne.

        "Jätetään huomiotta ne."

        Voi kunpa osaisitkin itse noudataa neuvoasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jätetään huomiotta ne."

        Voi kunpa osaisitkin itse noudataa neuvoasi.

        No katsoppa. :)


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        No katsoppa. :)

        Et näkynyt osaavan. Sun täytyi saada häneltä se viimeinen sana.


      • Anonyymi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä sinä olet riehumista nähnyt? 😂 Olette te melkoisen kummaa porukkaa, kun te oikein kaivamalla kaivatte syytä käydä aloittajan kimppuun. Te ette edes yritä vastata aloitukseen aiheeseen, teille on paljon tärkeämpää käydä henkilöön kiinni. Hävetkää, aikuiset ihmiset.

        -Palstahessu

        Anteeksi.


    • Anonyymi

      Tuskin yhteenkään. Olet sä reppana. Olisko aihetta nyt tosissaan lähtä sinne terapiaan. Mikä siinä niin pelottaa? Järkiintuleminen?

      • Meetkö pois höpöttämästä, kiitos.


    • Jos trollia ruokkii, niin siitä kasvaa juuri tuollainen läski jättiläinen vittumaista ilkeyttä ja silkkaa pahuutta.

    • Anonyymi

      En tiedä miten kukin elämänsä arvottaisi. Suomessakin moni tuntee olevansa hyvinvoiva ja jopa tosi rikas. En ole tuollaisia montaa nähnyt.

      Kiinassa näin miten elämä muuttuu jos ihmisellä on oikeasti rahaa. Ostetaan tyttöystävälle synttärilahjaksi 300 Lexus. Siis mitä ajattelin, tyttöystävälle joka pitää huolta miehen tarpeista mutta ei ole millään muotoa vielä vaimo. Tuon lisäksi muutamia muita lahjoja, kännykkä 15 000 euroa ja kello jonka hinta oli yli 25 000 euroa.

      Suomessa harvalla on noin paljon rahaa huomioida tyttöystävää, tuskin edes vaimoa. Olen siis ihan mielelläni hiljaa kun puhutaan rahallisesta hyvinvoinnista koska se on suhteellista.

      AV

      • Anonyymi

        Mitä hyvinvointia tuo ylihinnoiteltu kello ja känny?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyvinvointia tuo ylihinnoiteltu kello ja känny?

        Ei ne hyvinvointia välttämättä tuo, rakkaus on se joka merkitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne hyvinvointia välttämättä tuo, rakkaus on se joka merkitsee.

        Ei ehkä, mutta luo kuvan jossa mies antaa tyttöystävälle 120 000 euroa vain sen vuoksi koska hänestä tykkää. Onhan se jo luottamuksen arvoinen teko?

        AV


      • Itseäni ei kiinnostaisi olla tuollaisen miehen kumppani, joka osoittaa "välittämistä" lahjuksin. Noissa ostoksissa ei ole mitään järkeä edes.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä, mutta luo kuvan jossa mies antaa tyttöystävälle 120 000 euroa vain sen vuoksi koska hänestä tykkää. Onhan se jo luottamuksen arvoinen teko?

        AV

        En näe tuossa luottamusta, että antaa 120 000 euroa koska tykkää, enemmän herättää luottamusta kun mies antaa kotiinsa avaimen. Tervetuloa kotiini. :)

        Se on kuitenkin tietyllä tavalla pyhä paikka.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        En näe tuossa luottamusta, että antaa 120 000 euroa koska tykkää, enemmän herättää luottamusta kun mies antaa kotiinsa avaimen. Tervetuloa kotiini. :)

        Se on kuitenkin tietyllä tavalla pyhä paikka.

        Kyllä sillä naisella oli avaimet keskustan kotiin ja muutamaan lomanviettopaikkaan.
        Tuon lisäksi 120 000 ei ole vuodessa mitenkään huonosti.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sillä naisella oli avaimet keskustan kotiin ja muutamaan lomanviettopaikkaan.
        Tuon lisäksi 120 000 ei ole vuodessa mitenkään huonosti.

        AV

        Olis kyllä vaikeuksia ottaa mitään noista vastaan. Olen itsekin seurustellut hetken rahamiehen kanssa joka olis kustantanut tuhansien matkan Karibialle useammaksi viikoksi. En lähtenyt. Siihin aikaan ne maksoi enemmän vielä kun nykyään.

        Mua ei jotenkin ole ikinä kiinnostanu miehet, jotka tyrkyttää rahaa tai kalliita lahjoja, mulla on menny oitis mielenkiinto mieheen, kun tulee olo että se yrittää ostaa mua.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Olis kyllä vaikeuksia ottaa mitään noista vastaan. Olen itsekin seurustellut hetken rahamiehen kanssa joka olis kustantanut tuhansien matkan Karibialle useammaksi viikoksi. En lähtenyt. Siihin aikaan ne maksoi enemmän vielä kun nykyään.

        Mua ei jotenkin ole ikinä kiinnostanu miehet, jotka tyrkyttää rahaa tai kalliita lahjoja, mulla on menny oitis mielenkiinto mieheen, kun tulee olo että se yrittää ostaa mua.

        Et rikkaan miehen olis pitänyt pitää visusti taviksen roolia ja olla lahjomatta, hiljaa rikkauksistaan, eikä retostella niillä mulle, muuten tää olis ottanut liukkaasti jalat alleen ja häipynyt ulottumattomiin.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Itseäni ei kiinnostaisi olla tuollaisen miehen kumppani, joka osoittaa "välittämistä" lahjuksin. Noissa ostoksissa ei ole mitään järkeä edes.

        Niin siis "työhän" tuollainen tyttöystävyys on. Kuinka paljon siinä lopulta on välittämistä. Tuskinpa paljon, mutta kannattavuuslaskelmat on tehty ja kannattavaksi todettu. Onhan noista tehty useampi dokumenttikin ja se on useiden niistä naisista elinkeino se tyttöystävänä olo. Sillä kustantaa koko loppuelämänsä, kun pelaa muutamankin vuoden korttinsa tarpeeksi hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin siis "työhän" tuollainen tyttöystävyys on. Kuinka paljon siinä lopulta on välittämistä. Tuskinpa paljon, mutta kannattavuuslaskelmat on tehty ja kannattavaksi todettu. Onhan noista tehty useampi dokumenttikin ja se on useiden niistä naisista elinkeino se tyttöystävänä olo. Sillä kustantaa koko loppuelämänsä, kun pelaa muutamankin vuoden korttinsa tarpeeksi hyvin.

        Kiinalaiset on omituisia. Onneks olen Suomessa ja finski. :)


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Olis kyllä vaikeuksia ottaa mitään noista vastaan. Olen itsekin seurustellut hetken rahamiehen kanssa joka olis kustantanut tuhansien matkan Karibialle useammaksi viikoksi. En lähtenyt. Siihin aikaan ne maksoi enemmän vielä kun nykyään.

        Mua ei jotenkin ole ikinä kiinnostanu miehet, jotka tyrkyttää rahaa tai kalliita lahjoja, mulla on menny oitis mielenkiinto mieheen, kun tulee olo että se yrittää ostaa mua.

        Kyllähän noita tosiaan on nähty. Kerran lähdin erään miehen matkassa hetken mielijohteesta Kööpenhaminaan syömään kunnon tanskalaiset voileivät. Taksilla lentokentälle, pari lentoa, taksilla voileiville ja takaisin kentälle ja samaa reittiä kotiin. Extempore New Yorkin matkalle en enää lähtenyt mukaan, vaan totesin että mun täytyy opiskellakin.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kiinalaiset on omituisia. Onneks olen Suomessa ja finski. :)

        Onhan noita pitkin poikin maailmaa, kaikkialla missä on rahaa on myös tuollaisia "tyttöystäviä" ja eiköhän jokunen "poikaystäväkin".


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Olis kyllä vaikeuksia ottaa mitään noista vastaan. Olen itsekin seurustellut hetken rahamiehen kanssa joka olis kustantanut tuhansien matkan Karibialle useammaksi viikoksi. En lähtenyt. Siihin aikaan ne maksoi enemmän vielä kun nykyään.

        Mua ei jotenkin ole ikinä kiinnostanu miehet, jotka tyrkyttää rahaa tai kalliita lahjoja, mulla on menny oitis mielenkiinto mieheen, kun tulee olo että se yrittää ostaa mua.

        Mun mies osti mulle ekaksi synttärikseni söpön pehmopupun, semmosen 20 cm. Nyt se on meidän isommalla tyttärellä. Se oli vastarakadtuneena herttainen lahja. Ja se kun kuljettiin kyläkaupalle jäätelölle käsi kädessä. 💙

        Ihanaa semmonen. Ja pusut joenrannalla auringonlaskussa.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kiinalaiset on omituisia. Onneks olen Suomessa ja finski. :)

        Eivät he ehkä ole omituisia, voivat pitää omituisena sitä jos joku makaa kotona kolme vuotta tekemättä töitä muiden kustannuksella? Sosiaaliturvan taso hämärtää ihmisten omaa käyttäytymistä ja mahdollisuuksia Suomessa? Minun ei tarvitse tehdä mitään tyyli, kun vain puoliso polkee rahaa talouteen:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän noita tosiaan on nähty. Kerran lähdin erään miehen matkassa hetken mielijohteesta Kööpenhaminaan syömään kunnon tanskalaiset voileivät. Taksilla lentokentälle, pari lentoa, taksilla voileiville ja takaisin kentälle ja samaa reittiä kotiin. Extempore New Yorkin matkalle en enää lähtenyt mukaan, vaan totesin että mun täytyy opiskellakin.

        Melkonen leipämatka. :P


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan noita pitkin poikin maailmaa, kaikkialla missä on rahaa on myös tuollaisia "tyttöystäviä" ja eiköhän jokunen "poikaystäväkin".

        Nojoo, tässä sitten tökkää oman arvomaailman kanssa keulat ryttyyn ja lunastukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät he ehkä ole omituisia, voivat pitää omituisena sitä jos joku makaa kotona kolme vuotta tekemättä töitä muiden kustannuksella? Sosiaaliturvan taso hämärtää ihmisten omaa käyttäytymistä ja mahdollisuuksia Suomessa? Minun ei tarvitse tehdä mitään tyyli, kun vain puoliso polkee rahaa talouteen:)

        AV

        Ei uskoisi, että säkin olet siellä aikaasi viettänyt. Sulla on varsin värittynyt kuva heidän elämästään. Ei siellä raharikkaiden porukoissa Kiinassa paljon puolisoa rakasteta. Siellähän jokaisella kynnelle kykenevällä vähänkään rikkaammalla miehellä on vaimo ja tyttöystävä tai pari. Se on aivan vakio ja ne tytöt todellakin elävät sillä. Se on ihan todellinen "ura", jota he oikein tavoittelevat. Siinä ollaan vuosi tai pari, kauanko nyt vaan kelpaa ja siitä on tarkoitus saada mahdollisimman paljon irti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät he ehkä ole omituisia, voivat pitää omituisena sitä jos joku makaa kotona kolme vuotta tekemättä töitä muiden kustannuksella? Sosiaaliturvan taso hämärtää ihmisten omaa käyttäytymistä ja mahdollisuuksia Suomessa? Minun ei tarvitse tehdä mitään tyyli, kun vain puoliso polkee rahaa talouteen:)

        AV

        On ne omituisia. Tarkoitatko mua tuolla kotona makaamisella? Mä en elä muiden kustantamana, mulla on omat rahat omalta tililtä antanut mulle tilaa olla kotona, että jos yritit vittuilla niin erehdyit. Minä en ole perseaukinen.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Melkonen leipämatka. :P

        Se oli siinä hetkessä jotenkin muka hyväkin idea ja "hullua". Vaan ko. miehelle se sitten lopulta oli varsin normaalia, kun oli millä mällätä. Ei se tuntunut miltään, kun rikas ostaa paljostaan. Ei ne hänen lompakossaan tuntuneet lainkaan, saati olleet minkäänlaisia uhrauksia mun eteeni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se oli siinä hetkessä jotenkin muka hyväkin idea ja "hullua". Vaan ko. miehelle se sitten lopulta oli varsin normaalia, kun oli millä mällätä. Ei se tuntunut miltään, kun rikas ostaa paljostaan. Ei ne hänen lompakossaan tuntuneet lainkaan, saati olleet minkäänlaisia uhrauksia mun eteeni.

        No juu. Et ehkä ollut eka jonka leivät kustansi extemporee.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        No juu. Et ehkä ollut eka jonka leivät kustansi extemporee.

        Tuskinpa. Kustansihan tuo usein miespuolisiakin reissuseurakseen, kun ei kavereilla ollut rahaa eikä halunnut yksin huidella pitkin ja poikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa. Kustansihan tuo usein miespuolisiakin reissuseurakseen, kun ei kavereilla ollut rahaa eikä halunnut yksin huidella pitkin ja poikin.

        Stefan Therman. :D


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        On ne omituisia. Tarkoitatko mua tuolla kotona makaamisella? Mä en elä muiden kustantamana, mulla on omat rahat omalta tililtä antanut mulle tilaa olla kotona, että jos yritit vittuilla niin erehdyit. Minä en ole perseaukinen.

        Et tietysti, yrität vain kyseenalaistaa ja mustamaalata ihmisten elämää josta sinulla ei ole mitään käsitystä, sinulla kun on rahaa tilillä, aina vaikka työurasi ja palkkatasosi oli aivan lyhyt ja keskitasoa alhaisempi?
        Mistä moinen ? Ei normaalisti alle 2500 euron puhtaalla tuloilla kukaan mitenkään komiasti elä:)
        Verranto, et tiedä mitään ja mustamaalaat suhteessa siihen todellisuuteen missä elät on kyseenalaistettavissa.

        AV


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Stefan Therman. :D

        Ei ollut hän, mutta hyvinkin samaa meininkiä. Pappa betalar ja opiskelua harrastettiin vain nimellisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et tietysti, yrität vain kyseenalaistaa ja mustamaalata ihmisten elämää josta sinulla ei ole mitään käsitystä, sinulla kun on rahaa tilillä, aina vaikka työurasi ja palkkatasosi oli aivan lyhyt ja keskitasoa alhaisempi?
        Mistä moinen ? Ei normaalisti alle 2500 euron puhtaalla tuloilla kukaan mitenkään komiasti elä:)
        Verranto, et tiedä mitään ja mustamaalaat suhteessa siihen todellisuuteen missä elät on kyseenalaistettavissa.

        AV

        Mitäs se sulle kuuluu mistä mä olen rahani haalinut? Mulla on ollut omaisuuttakin, omakotitalo ja osake, onko sulla?

        Kun nuorena tekee fiksuja siirtoja, siitä on iloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tietysti, yrität vain kyseenalaistaa ja mustamaalata ihmisten elämää josta sinulla ei ole mitään käsitystä, sinulla kun on rahaa tilillä, aina vaikka työurasi ja palkkatasosi oli aivan lyhyt ja keskitasoa alhaisempi?
        Mistä moinen ? Ei normaalisti alle 2500 euron puhtaalla tuloilla kukaan mitenkään komiasti elä:)
        Verranto, et tiedä mitään ja mustamaalaat suhteessa siihen todellisuuteen missä elät on kyseenalaistettavissa.

        AV

        Hyvinkin on kokemusta ja juuri siksi ihmettelen sun varsin erikosta käsitystäsi tuosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvinkin on kokemusta ja juuri siksi ihmettelen sun varsin erikosta käsitystäsi tuosta.

        Ja kokemusta on siis nimenomaan sieltä Kiinasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut hän, mutta hyvinkin samaa meininkiä. Pappa betalar ja opiskelua harrastettiin vain nimellisesti.

        Huh. Pelästyin jo. :)


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mitäs se sulle kuuluu mistä mä olen rahani haalinut? Mulla on ollut omaisuuttakin, omakotitalo ja osake, onko sulla?

        Kun nuorena tekee fiksuja siirtoja, siitä on iloa.

        Nimenomaan, se omaisuus ei kulu jos on joku joka maksaa ja se taitaa olla nyt miehesi josta laitat joskus katkuisia viestejä?
        Jospa olisit kiltti sille työn puurtajalle joka mahdollistaa nämä viestisiesi sisällöt?
        Ikuisesti kotona ja raha sen kun kertyy tilillä? Kahden lapsen kanssa yhtälö taitaa olla jo mahdoton? Kunnia sille jolle kunnia kuuluu, ja se on miehesi.

        AV


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Huh. Pelästyin jo. :)

        Nyt kun asiaa mietin, niin tuossa oli sekin yhtymäkohta, että kun tuo porukka teki jotain bisneksiä, niin eivän ne koskaan laillisia puuhia olleet. Silloin kun itse siinä sen hetken olin, niin olivat ihan pikkurötöksiä, mutta jälkeenpäin kuulin, että oli siellä isompiakin juttuja tehty. Oliko se sitten se liian helppo elämä, johon on pakko jotain jännitystä etsiä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mitäs se sulle kuuluu mistä mä olen rahani haalinut? Mulla on ollut omaisuuttakin, omakotitalo ja osake, onko sulla?

        Kun nuorena tekee fiksuja siirtoja, siitä on iloa.

        Ja tulee olemaan vielä lisääkin omaisuutta, jos vaan huolin niitä. Kaikki ei kulje ympäri maailmaa ja himmaa, toiset ostaa kiinteustäjä jo parikymppisenä ja elää fiksusti mähläämättä rahojaan maailmalle.

        Ei ole sattumaa, jos jollain jotain on ja jollain ei ole.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja tulee olemaan vielä lisääkin omaisuutta, jos vaan huolin niitä. Kaikki ei kulje ympäri maailmaa ja himmaa, toiset ostaa kiinteustäjä jo parikymppisenä ja elää fiksusti mähläämättä rahojaan maailmalle.

        Ei ole sattumaa, jos jollain jotain on ja jollain ei ole.

        Ei ainakaan jos on suomalainen sosiaaliturva ja rinnalla mies joka maksaa laskuista suurimman osan. Noin se elämäsi nyt vain on, elät siis osin miehen rahoilla kuten kiinalaiset tyttöystävät:) Hyi sinua.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan, se omaisuus ei kulu jos on joku joka maksaa ja se taitaa olla nyt miehesi josta laitat joskus katkuisia viestejä?
        Jospa olisit kiltti sille työn puurtajalle joka mahdollistaa nämä viestisiesi sisällöt?
        Ikuisesti kotona ja raha sen kun kertyy tilillä? Kahden lapsen kanssa yhtälö taitaa olla jo mahdoton? Kunnia sille jolle kunnia kuuluu, ja se on miehesi.

        AV

        Tietysti kuluu. Mutta jos on mistä kuluttaa, niin riittäähän siitä kolme vuotta kuluttaa. Helposti. Mä sori vaan kustansin yksin meidän elämää ensimmäiset 6 vuotta. Asuttiin mun asunnossa, osakkeessa, sitten maksoin kaikki kulut vuokrakodistakin ja oli jo 2 lasta. Mies ei olis tätä taloa saanut tehtyä jos en olis antanut hänen käyttää kaikki tilinsä tähän ja ylläpitänyt meidän taloutta siellä missä asuttiin. Että sillälailla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun asiaa mietin, niin tuossa oli sekin yhtymäkohta, että kun tuo porukka teki jotain bisneksiä, niin eivän ne koskaan laillisia puuhia olleet. Silloin kun itse siinä sen hetken olin, niin olivat ihan pikkurötöksiä, mutta jälkeenpäin kuulin, että oli siellä isompiakin juttuja tehty. Oliko se sitten se liian helppo elämä, johon on pakko jotain jännitystä etsiä.

        Kääk. :/


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Tietysti kuluu. Mutta jos on mistä kuluttaa, niin riittäähän siitä kolme vuotta kuluttaa. Helposti. Mä sori vaan kustansin yksin meidän elämää ensimmäiset 6 vuotta. Asuttiin mun asunnossa, osakkeessa, sitten maksoin kaikki kulut vuokrakodistakin ja oli jo 2 lasta. Mies ei olis tätä taloa saanut tehtyä jos en olis antanut hänen käyttää kaikki tilinsä tähän ja ylläpitänyt meidän taloutta siellä missä asuttiin. Että sillälailla.

        Hänen ei tarbinit ottaa lainaa niin paljon, kun sai käyttää tulonsa rakentamiseen eikä tarttenut maksaa muita kuluja.

        Ihme äijä tuo AV.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Hänen ei tarbinit ottaa lainaa niin paljon, kun sai käyttää tulonsa rakentamiseen eikä tarttenut maksaa muita kuluja.

        Ihme äijä tuo AV.

        Parisuhde kun on yhteistyötä, jos ei tiennyt tämä sovinisti AV. Joka pitää vaan miehiä kunniakkaina elättäjinä.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kääk. :/

        Niinpä.

        Ite mietin, kun niistä kuulin, että miksi. Kun on kaiken saanut valmiina eteensä, niin miksi? Olisi varma hyväpalkkainen työ, hyvässä firmassa ja isi maksaa. Riittäisi, kun vaan valmistuisi edes jonkinmoisilla papereilla ja siitä eteenpäin saisi kehittää bisnestäkin miten haluaisi. Ei mitään järkeä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan jos on suomalainen sosiaaliturva ja rinnalla mies joka maksaa laskuista suurimman osan. Noin se elämäsi nyt vain on, elät siis osin miehen rahoilla kuten kiinalaiset tyttöystävät:) Hyi sinua.

        AV

        Enhän mä saa mitään sosiaaliturvaa. Ja en elä mieheni rahoilla, kuten olen kertonut kustannan itse ostokseni. En miehen tililtä.

        Sä oot Avis vähän taukki tänään. Yritä olla vähemmän taukki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä.

        Ite mietin, kun niistä kuulin, että miksi. Kun on kaiken saanut valmiina eteensä, niin miksi? Olisi varma hyväpalkkainen työ, hyvässä firmassa ja isi maksaa. Riittäisi, kun vaan valmistuisi edes jonkinmoisilla papereilla ja siitä eteenpäin saisi kehittää bisnestäkin miten haluaisi. Ei mitään järkeä.

        Jännittävä elämä ja riskit kiehtoo heitä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Enhän mä saa mitään sosiaaliturvaa. Ja en elä mieheni rahoilla, kuten olen kertonut kustannan itse ostokseni. En miehen tililtä.

        Sä oot Avis vähän taukki tänään. Yritä olla vähemmän taukki.

        Aa saan kuntoutuspäivästä 27 euroa kerta ja kertoja on 10 kpl. Hirvee summa. Mihin mä joudun sen kanssa.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Parisuhde kun on yhteistyötä, jos ei tiennyt tämä sovinisti AV. Joka pitää vaan miehiä kunniakkaina elättäjinä.

        Totean vain sen että laske paljon sinun tulot nyt on ja paljonko miehesi tienaa. Vain sillä on merkitystä tulevaisuudessa. Toisaalta kun kehut miten rikas olet, ei tuolla ole mitään merkitystä:) Kävi miten kävi.

        AV


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Jännittävä elämä ja riskit kiehtoo heitä.

        Joku kapina isää/vanhempia/sukua vastaan se taisi olla. Jotain typerää logiikkaa, jossa muka on omassa mielestä järkeä. Ei halua kulkea samoja polkuja ja kuvittelee olevansa jotenkin coolimpi noin. Päämäärättömyyttä ja liian helppoa elämää. Niin paljoa rahaa ei pysty enää tekemään, että se oikeasti muuttaisi elämää. Eihän sillä lopulta ole väliä onko tilillä 100 miljoonaa vai 100 miljardia, sillä ei sitä pysty kuluttamaan tekemällä mitään edes suhteellisen normaalia puuhaa. Siinä kohtaa rahan tekeminen tuntuu kai hyvältä vain, jos rahalla on itselle itseisarvo.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Parisuhde kun on yhteistyötä, jos ei tiennyt tämä sovinisti AV. Joka pitää vaan miehiä kunniakkaina elättäjinä.

        Mikä osio teki kommenteistani sovinistisen?
        Elätit siis perhettä 6 vuotta 1600 euron tuloilla ja miehesi sai säästää kaiken rahansa omalle tililleen rakennuttamista varten? Olet rikas koska olet säästänyt tuossa yhtälössä hirveästi rahaa ja pidät muiden maan kansalaisia omituisina?

        Ok, selvä. Olen sovinisti.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totean vain sen että laske paljon sinun tulot nyt on ja paljonko miehesi tienaa. Vain sillä on merkitystä tulevaisuudessa. Toisaalta kun kehut miten rikas olet, ei tuolla ole mitään merkitystä:) Kävi miten kävi.

        AV

        Eihän sitä noin lasketa. Hän saa pitää tulonsa ja talonsakin, jos ero tulisi. Olen mahdollistanut häntä elättämällä tämän talon ylipäänsä. Ja antanut omia rahojani tähän enkä silti pyydä mitään takas, vaikka erottaisi. Hänen tuloja menee hänen velkaan. Niin meni mullakin mun rahoja mun velkaan. Kukin maksaa velkansa itse. Ei kumppani. Ja kyllä mulla on ja tulee olemaan enemmän rahaa kun miehelläni, vaikken töihin meniskään.

        Vaikka se sinua kuinka suututtaisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä osio teki kommenteistani sovinistisen?
        Elätit siis perhettä 6 vuotta 1600 euron tuloilla ja miehesi sai säästää kaiken rahansa omalle tililleen rakennuttamista varten? Olet rikas koska olet säästänyt tuossa yhtälössä hirveästi rahaa ja pidät muiden maan kansalaisia omituisina?

        Ok, selvä. Olen sovinisti.

        AV

        Ethän sä tiedä muuta kuin tulot josta olen puhunut. Sinä tosiaan olet Avis taukki. :D

        Ja sovinisti. Et arvosta naisen panosta yhtään kun rahasta puhutaan, vain miehen.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Eihän sitä noin lasketa. Hän saa pitää tulonsa ja talonsakin, jos ero tulisi. Olen mahdollistanut häntä elättämällä tämän talon ylipäänsä. Ja antanut omia rahojani tähän enkä silti pyydä mitään takas, vaikka erottaisi. Hänen tuloja menee hänen velkaan. Niin meni mullakin mun rahoja mun velkaan. Kukin maksaa velkansa itse. Ei kumppani. Ja kyllä mulla on ja tulee olemaan enemmän rahaa kun miehelläni, vaikken töihin meniskään.

        Vaikka se sinua kuinka suututtaisi.

        Ei se suututa, vaan se suututtaa miten pidät muiden maiden kansalaisia omituisina, tietämättä heidän elämästään yhtään mitään. Vitun ennakkoluuloinen pieni rasisti:)
        Kehun itseäni ja alistan muita?

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joku kapina isää/vanhempia/sukua vastaan se taisi olla. Jotain typerää logiikkaa, jossa muka on omassa mielestä järkeä. Ei halua kulkea samoja polkuja ja kuvittelee olevansa jotenkin coolimpi noin. Päämäärättömyyttä ja liian helppoa elämää. Niin paljoa rahaa ei pysty enää tekemään, että se oikeasti muuttaisi elämää. Eihän sillä lopulta ole väliä onko tilillä 100 miljoonaa vai 100 miljardia, sillä ei sitä pysty kuluttamaan tekemällä mitään edes suhteellisen normaalia puuhaa. Siinä kohtaa rahan tekeminen tuntuu kai hyvältä vain, jos rahalla on itselle itseisarvo.

        En pysty kun hämmästelemään miksi riskit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se suututa, vaan se suututtaa miten pidät muiden maiden kansalaisia omituisina, tietämättä heidän elämästään yhtään mitään. Vitun ennakkoluuloinen pieni rasisti:)
        Kehun itseäni ja alistan muita?

        AV

        Onhan ne ihan pässejä. Tyttöystävyys on työ. Voi ristus. :D

        Mulkero.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        En pysty kun hämmästelemään miksi riskit?

        Jaa-a. Tajuaako niitäkään sitten aidosti vielä etukäteen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa-a. Tajuaako niitäkään sitten aidosti vielä etukäteen?

        Tuskin. Tuntuu ihan järjettömälle silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa-a. Tajuaako niitäkään sitten aidosti vielä etukäteen?

        Mitään tuollaisia laittomia bisneksiä en ole itse koskaan tehnyt, mutta tyhmiä tempauksia kyllä ja vaarallisiakin. En tiedä voiko tollasiakin alkaa tehdä ihan vaan typeryyttään ja aluksi hyvin pienestä. Lopulta se on sitten jo niin isoa, että riskitkin ovat tolkuttomat, mutta pääseekö niistä enää pois? Onko kiinnijääminen jopa tavallaan pienempi riski, kuin lopettaminen?


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Onhan ne ihan pässejä. Tyttöystävyys on työ. Voi ristus. :D

        Mulkero.

        Juu voihan sen noinkin kuvailla mutta se rikas mies voi olla paljon parempi ja laadukkaampi mitä nykyinen miehesi kaikilla elämän osa-aluilla? Kun ero tulee naiselle jää 500 000 euroa käteistä ja täällä hölmölandiassa kaksi penskaa ja 1200 euron kuukausitulot. Kuka olikaan se tyhmä?

        AV


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja tulee olemaan vielä lisääkin omaisuutta, jos vaan huolin niitä. Kaikki ei kulje ympäri maailmaa ja himmaa, toiset ostaa kiinteustäjä jo parikymppisenä ja elää fiksusti mähläämättä rahojaan maailmalle.

        Ei ole sattumaa, jos jollain jotain on ja jollain ei ole.

        Ehkä säkään et olisi noin vittumainen akka jos olisit nuorena hiukan hummaillut ja nauttinut elämästä, nähnyt muutakin kuin oman perähikiäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu voihan sen noinkin kuvailla mutta se rikas mies voi olla paljon parempi ja laadukkaampi mitä nykyinen miehesi kaikilla elämän osa-aluilla? Kun ero tulee naiselle jää 500 000 euroa käteistä ja täällä hölmölandiassa kaksi penskaa ja 1200 euron kuukausitulot. Kuka olikaan se tyhmä?

        AV

        Niin ja eihän kaikkia aivan aidosti häiritse lainkaan, vaikka miehellä olisi vaimon lisäksi tyttöystäväkin tai vaikka kymmenen, jos palkkapussi riittää. Sehän on tuolla maan tapa ja vaimon ainoa huoli on, ettei mies (lompakko) lopulta jätä jonkun niistä tyttöystävistä vuoksi. Osa vaimoista on jopa tyytyväisiä siihen järjestelyyn, kun ei itse tarvitse siihen mieheen niin kauheasti aikaa kuluttaa, kun sillä on muutakin viihdykettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitään tuollaisia laittomia bisneksiä en ole itse koskaan tehnyt, mutta tyhmiä tempauksia kyllä ja vaarallisiakin. En tiedä voiko tollasiakin alkaa tehdä ihan vaan typeryyttään ja aluksi hyvin pienestä. Lopulta se on sitten jo niin isoa, että riskitkin ovat tolkuttomat, mutta pääseekö niistä enää pois? Onko kiinnijääminen jopa tavallaan pienempi riski, kuin lopettaminen?

        Enpä tiiä, miettisin riskejä kyllä kumminkin päin. Onhan tietysti vasikatkin riski, kuten myös suuttuneet rikostoverit...

        Tuskin niistä piireistä ihan helposti pääsee irti.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Enhän mä saa mitään sosiaaliturvaa. Ja en elä mieheni rahoilla, kuten olen kertonut kustannan itse ostokseni. En miehen tililtä.

        Sä oot Avis vähän taukki tänään. Yritä olla vähemmän taukki.

        Kiinassa joutuisit maksamaan kaikki sun miljoonat hoidot ja leikkaukset itse. Ei taitaisi säästöt riittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu voihan sen noinkin kuvailla mutta se rikas mies voi olla paljon parempi ja laadukkaampi mitä nykyinen miehesi kaikilla elämän osa-aluilla? Kun ero tulee naiselle jää 500 000 euroa käteistä ja täällä hölmölandiassa kaksi penskaa ja 1200 euron kuukausitulot. Kuka olikaan se tyhmä?

        AV

        Niin ja se omaisuus edelleen tulojen lisäksi. Sinä mietit vaan tuloja, et sitä mitä muuta on kuin palkkatulot.

        No en silti rupeisi tyttöystäväksi rahaa vastaan, jotenkin halpaa.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Enpä tiiä, miettisin riskejä kyllä kumminkin päin. Onhan tietysti vasikatkin riski, kuten myös suuttuneet rikostoverit...

        Tuskin niistä piireistä ihan helposti pääsee irti.

        Niin, vaan kun ihmiset ovat erilaisia. Itse olen varsin turvallisuushakuinen ihminen, mutta elämyshaluiset ja riskinottajat toimivat syntyjään toisin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä säkään et olisi noin vittumainen akka jos olisit nuorena hiukan hummaillut ja nauttinut elämästä, nähnyt muutakin kuin oman perähikiäsi.

        Heh, osuiko nivusiin kipeesti? :"D

        No mutta mulla on kuutenkin kivempaa kun sulla. :P


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Enpä tiiä, miettisin riskejä kyllä kumminkin päin. Onhan tietysti vasikatkin riski, kuten myös suuttuneet rikostoverit...

        Tuskin niistä piireistä ihan helposti pääsee irti.

        Toisessa lähtee vain vapaus, toisessa potentiaalisesti henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja eihän kaikkia aivan aidosti häiritse lainkaan, vaikka miehellä olisi vaimon lisäksi tyttöystäväkin tai vaikka kymmenen, jos palkkapussi riittää. Sehän on tuolla maan tapa ja vaimon ainoa huoli on, ettei mies (lompakko) lopulta jätä jonkun niistä tyttöystävistä vuoksi. Osa vaimoista on jopa tyytyväisiä siihen järjestelyyn, kun ei itse tarvitse siihen mieheen niin kauheasti aikaa kuluttaa, kun sillä on muutakin viihdykettä.

        Juurikin näin, monilla rikkailla on vaimo ja tyttöystäviä. Kaikki ovat tyytyväisiä koska tietävät eron olevan heille kovin rikastuttava kokemus, osalle suhde on jo sitä.
        Harva palstalla miettii miten ne rikkaat ovat keskimäärin normaalia fiksuimpia, jopa miesystävinä. Tuntuu siltä kuin se raha tekisi miehestä huonomman mutta harvoin raha sen tekee. Tunnen monta rikasta fiksua ihmistä ja samalla monta tosi tyhmää köyhää, raha ei tee korrellaatiota fiksuuden kanssa.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisessa lähtee vain vapaus, toisessa potentiaalisesti henki.

        Nimenomaan toi. Ei kannattaisi leikkiä tulella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, vaan kun ihmiset ovat erilaisia. Itse olen varsin turvallisuushakuinen ihminen, mutta elämyshaluiset ja riskinottajat toimivat syntyjään toisin.

        Totta puhut. Minäkin olen turvallisuushakuinen. Ei kiinnosta leikkiä veitseterällä. Vaikka elämyksistäkin kyllä tykkään.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niin ja se omaisuus edelleen tulojen lisäksi. Sinä mietit vaan tuloja, et sitä mitä muuta on kuin palkkatulot.

        No en silti rupeisi tyttöystäväksi rahaa vastaan, jotenkin halpaa.

        Ei sinun tarvitse koska miesystävää vastaa Suomessa valtio? Muutenhan tartteisit jo nyt helvetin rikkaan miehen?

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassa joutuisit maksamaan kaikki sun miljoonat hoidot ja leikkaukset itse. Ei taitaisi säästöt riittää.

        Onneksi en ole kinkki. :)

        Voithan säkin ne mulle maksaa, niin säästyy mun rahat. Mitään vastapalveluksia et kyllä saa. Mut kun oot huolissasi rahojen riittämisestä kerran. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin, monilla rikkailla on vaimo ja tyttöystäviä. Kaikki ovat tyytyväisiä koska tietävät eron olevan heille kovin rikastuttava kokemus, osalle suhde on jo sitä.
        Harva palstalla miettii miten ne rikkaat ovat keskimäärin normaalia fiksuimpia, jopa miesystävinä. Tuntuu siltä kuin se raha tekisi miehestä huonomman mutta harvoin raha sen tekee. Tunnen monta rikasta fiksua ihmistä ja samalla monta tosi tyhmää köyhää, raha ei tee korrellaatiota fiksuuden kanssa.

        AV

        Sä taas arvostat rikkautta ihan liikaa. Itse olen nähnyt tarpeeksi rikkaita, jotka ovat tyhmiä kuin vasemman jalan saappaat. Joko ihan kokonaisuudessaa, tai pelkästään ihmissuhteissan. Ei rikkaus tee fiksuksi, eikä rahanteko vaadi suurta älykkyyttä. Rikkaat ovat ihan samanlaisia ihmisiä hyvine j huonoine puolineen, kuin köyhätkin. Myös mahdollisuudet ja lähtökohdat tekevät suuren vaikutuksen siihen miten elämä menee, varsinkin Kiinan kaltaisessa maassa, jossa suhteet ovat numero yksi vaikuttava tekijä kaikkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin, monilla rikkailla on vaimo ja tyttöystäviä. Kaikki ovat tyytyväisiä koska tietävät eron olevan heille kovin rikastuttava kokemus, osalle suhde on jo sitä.
        Harva palstalla miettii miten ne rikkaat ovat keskimäärin normaalia fiksuimpia, jopa miesystävinä. Tuntuu siltä kuin se raha tekisi miehestä huonomman mutta harvoin raha sen tekee. Tunnen monta rikasta fiksua ihmistä ja samalla monta tosi tyhmää köyhää, raha ei tee korrellaatiota fiksuuden kanssa.

        AV

        No tuo mielikuva tyhmästä ja fiksusta on sun mielikuva. Kukaan tässä miehistä mitään tyhmänä puhunutkaan. Vaan naisen rooli on halpa rahasta huolimatta. Hän on kauppatavara. Ei mikään rakastettu.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Heh, osuiko nivusiin kipeesti? :"D

        No mutta mulla on kuutenkin kivempaa kun sulla. :P

        Joo, sen kyllä huomaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinun tarvitse koska miesystävää vastaa Suomessa valtio? Muutenhan tartteisit jo nyt helvetin rikkaan miehen?

        AV

        Heh, eeen tarttis miestä lainkaan. Enkä valtiotakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, sen kyllä huomaa.

        Hahhaa. Tää oli helppo. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä taas arvostat rikkautta ihan liikaa. Itse olen nähnyt tarpeeksi rikkaita, jotka ovat tyhmiä kuin vasemman jalan saappaat. Joko ihan kokonaisuudessaa, tai pelkästään ihmissuhteissan. Ei rikkaus tee fiksuksi, eikä rahanteko vaadi suurta älykkyyttä. Rikkaat ovat ihan samanlaisia ihmisiä hyvine j huonoine puolineen, kuin köyhätkin. Myös mahdollisuudet ja lähtökohdat tekevät suuren vaikutuksen siihen miten elämä menee, varsinkin Kiinan kaltaisessa maassa, jossa suhteet ovat numero yksi vaikuttava tekijä kaikkeen.

        Ja monissa Aasian maissa, varsinkin koulutetun keski- ja yläluokan parissa, avioparin yhteinen kanssakäyminen päättyy lapsiin. Siis aivan kirjaimellisesti, kun lapset on tehty, niin koko liiton tarkoitus on täytetty. Sen jälkeen pysytään yhdessä, koska ero olisi häpeä.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Onneksi en ole kinkki. :)

        Voithan säkin ne mulle maksaa, niin säästyy mun rahat. Mitään vastapalveluksia et kyllä saa. Mut kun oot huolissasi rahojen riittämisestä kerran. :)

        Juu, onneksi et ole ja voit aliarvioida heitä koska et ole?
        Vitun tyhmä rasistinen läjäkö olet? Ei mitään käsitystä muusta kuin siitä omasta navasta ja elämästä? Ja sinäkö toivot ymmärrystä siitä jos joku nainen haluaisi olla mies? Tuohan on helvetin paljon harvinaisempaa mitä olla kiinalainen koska heitä on 20 % maailman väestöstä mutta tuskin 20 % naisista haluaisi kalut etumukseensa? Joten ymmärrä ihmisiä ja ehkä ihmiset ymmärtävät sinua?

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, onneksi et ole ja voit aliarvioida heitä koska et ole?
        Vitun tyhmä rasistinen läjäkö olet? Ei mitään käsitystä muusta kuin siitä omasta navasta ja elämästä? Ja sinäkö toivot ymmärrystä siitä jos joku nainen haluaisi olla mies? Tuohan on helvetin paljon harvinaisempaa mitä olla kiinalainen koska heitä on 20 % maailman väestöstä mutta tuskin 20 % naisista haluaisi kalut etumukseensa? Joten ymmärrä ihmisiä ja ehkä ihmiset ymmärtävät sinua?

        AV

        Ööö mitä? Mitä sä sekoilet kaluista? :"D

        En mä mitään kaluja halua. Mistä moinen oletus?

        Ei tarvi ymmärtää mitään mihin ei ymmärrys riitä, relax vaan. :)

        Rasisti? Sekö tekee rasistiksi, et pitää jotain käytäntöä tyhmänä? Selvä. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin, monilla rikkailla on vaimo ja tyttöystäviä. Kaikki ovat tyytyväisiä koska tietävät eron olevan heille kovin rikastuttava kokemus, osalle suhde on jo sitä.
        Harva palstalla miettii miten ne rikkaat ovat keskimäärin normaalia fiksuimpia, jopa miesystävinä. Tuntuu siltä kuin se raha tekisi miehestä huonomman mutta harvoin raha sen tekee. Tunnen monta rikasta fiksua ihmistä ja samalla monta tosi tyhmää köyhää, raha ei tee korrellaatiota fiksuuden kanssa.

        AV

        Sun olisi kannattanut siellä Kiinassa ollessasi jutella enemmän niiden naisten, vaimojen ja tyttöystävien kanssa. Voisit olla paremmin käryllä siitäkin puolesta ja miten he oikeasti noista asioista ajattelevat. Tosin myönnetään, että se olis ollut sulle länsimaisena miehenä lähes mahdoton tehtävä. Se oli länsimaisena naisenakin hyvin pitkän ajan tutustumisen tulos, että asioista puhuttiin edes melko suoraan,


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ööö mitä? Mitä sä sekoilet kaluista? :"D

        En mä mitään kaluja halua. Mistä moinen oletus?

        Ei tarvi ymmärtää mitään mihin ei ymmärrys riitä, relax vaan. :)

        Rasisti? Sekö tekee rasistiksi, et pitää jotain käytäntöä tyhmänä? Selvä. :D

        No kyllä sinun ajatuksen juoksu jo tunnetaan. Onneksi en ole kinkki jne.
        Onneksi naiset eivät halua yleisesti olla miehiä, kiitos vaan, mutta sinulle tämäkin suotakoon. Kiinalaiseksi synnytään, ehkä sinäkin olet syntynyt mieheksi.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun olisi kannattanut siellä Kiinassa ollessasi jutella enemmän niiden naisten, vaimojen ja tyttöystävien kanssa. Voisit olla paremmin käryllä siitäkin puolesta ja miten he oikeasti noista asioista ajattelevat. Tosin myönnetään, että se olis ollut sulle länsimaisena miehenä lähes mahdoton tehtävä. Se oli länsimaisena naisenakin hyvin pitkän ajan tutustumisen tulos, että asioista puhuttiin edes melko suoraan,

        AV on saanut liian ruusuisen kuvan kiinan käynnillään. Hyvin miehisen siinä määrin, että toivoisi itsekin olevansa kuin ne rikkaat kiinalaismiehet, jotka kustantaa vaimot ja jalkavaimot.

        Kenties toi oman vaimokkeensa sieltä, mutta rahat jäi kiinaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä sinun ajatuksen juoksu jo tunnetaan. Onneksi en ole kinkki jne.
        Onneksi naiset eivät halua yleisesti olla miehiä, kiitos vaan, mutta sinulle tämäkin suotakoon. Kiinalaiseksi synnytään, ehkä sinäkin olet syntynyt mieheksi.

        AV

        Enhän minäkään halua, mutta voisin olla. Mulle ihan sama. :)

        Onneksi en ole, jos nainen on kauppatavara.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        AV on saanut liian ruusuisen kuvan kiinan käynnillään. Hyvin miehisen siinä määrin, että toivoisi itsekin olevansa kuin ne rikkaat kiinalaismiehet, jotka kustantaa vaimot ja jalkavaimot.

        Kenties toi oman vaimokkeensa sieltä, mutta rahat jäi kiinaan.

        Onneksi yksikään naiseni ei ole halunnut olla mies, tai puhunut muiden maan kansalaisista yhtä huonosti mitä sinä. Tässä oli se pointti.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi yksikään naiseni ei ole halunnut olla mies, tai puhunut muiden maan kansalaisista yhtä huonosti mitä sinä. Tässä oli se pointti.

        AV

        Halunnut ja halunnut? Hirttikö levy kii? Ei kukaan halua, mutta joku on ja joku voisi olla. Mä nyt satun ajattelemaan asian aika realistisesti.

        Tyhmistä tavoista voi puhua reilusti, että ne on tyhmiä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Halunnut ja halunnut? Hirttikö levy kii? Ei kukaan halua, mutta joku on ja joku voisi olla. Mä nyt satun ajattelemaan asian aika realistisesti.

        Tyhmistä tavoista voi puhua reilusti, että ne on tyhmiä.

        Ja kinkki ei ole sen rumempi sana, kun finski.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        No tuo mielikuva tyhmästä ja fiksusta on sun mielikuva. Kukaan tässä miehistä mitään tyhmänä puhunutkaan. Vaan naisen rooli on halpa rahasta huolimatta. Hän on kauppatavara. Ei mikään rakastettu.

        Väärin, mies ihastuu ja on valmis maksamaan ihastuksena hyvästä hyvinvoinnista.
        Meni sinulla taas ihan väärin. Nainenkin ihastuu, ei naisen ole pakko hypätä suhteeseen jos ei halua, suhde on aina vapaaehtoista. Ehkä Suomessa joku mies voisi olla suhteessa jonkun naisen kanssa vaikka vituttaisi, ihan myötä ja velvollisuuden tunteesta mutta Kiinassa eroherkkyys on paljon suurempi.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, mies ihastuu ja on valmis maksamaan ihastuksena hyvästä hyvinvoinnista.
        Meni sinulla taas ihan väärin. Nainenkin ihastuu, ei naisen ole pakko hypätä suhteeseen jos ei halua, suhde on aina vapaaehtoista. Ehkä Suomessa joku mies voisi olla suhteessa jonkun naisen kanssa vaikka vituttaisi, ihan myötä ja velvollisuuden tunteesta mutta Kiinassa eroherkkyys on paljon suurempi.

        AV

        Ihastuu, muttei ikinä rakastu? Onhan ne tässäkin maassa miehet vuosikaudet elättäneet perheitään, mutta nyt siitä pitäisi jo saada mitalli ja kunniamerkki, jos kustantaa siittämiään?


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Halunnut ja halunnut? Hirttikö levy kii? Ei kukaan halua, mutta joku on ja joku voisi olla. Mä nyt satun ajattelemaan asian aika realistisesti.

        Tyhmistä tavoista voi puhua reilusti, että ne on tyhmiä.

        Et sinä niistä mitään ymmärrä, miksi edes yrität kirjoittaa asioista mistä sinulla ei ole mitään kokemusta?

        AV


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ihastuu, muttei ikinä rakastu? Onhan ne tässäkin maassa miehet vuosikaudet elättäneet perheitään, mutta nyt siitä pitäisi jo saada mitalli ja kunniamerkki, jos kustantaa siittämiään?

        Ei sinunkaan mies sano sinua enää rakastavansa, jos sanoisi hän olisi ihan pönttö ukko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä niistä mitään ymmärrä, miksi edes yrität kirjoittaa asioista mistä sinulla ei ole mitään kokemusta?

        AV

        Ai mistä en ymmärrä? Kiinalaisista ymmärsin anonyymin naisen kirjoittamana paremmin kuin sinun ruusunpunaisesta rikkaushehkutuksesta.

        Ei ne kaikki naiset ole mielissään vaikka sinusta näytti sille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinunkaan mies sano sinua enää rakastavansa, jos sanoisi hän olisi ihan pönttö ukko.

        Sanoo. Tänään viimeksi. Itse oot pönttö. :)


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ai mistä en ymmärrä? Kiinalaisista ymmärsin anonyymin naisen kirjoittamana paremmin kuin sinun ruusunpunaisesta rikkaushehkutuksesta.

        Ei ne kaikki naiset ole mielissään vaikka sinusta näytti sille.

        Mene jo nyt vähän itseesi, tuhat vuotinen kulttuuri on monessa aikaansa edellä mitä satavuotinen vaikka se ei aina siltä näytä.
        Anonyymi voisi avata enemmän sitä mistä kirjoittaa. Miehen ja naisen suhteet ovat kovin samanlaisia ympäri maailman. Mitä eroavaisuutta hän koki parisuhdemielessä tai arkielämässä, tuo kiinnostaisi. Jos hän ei vastaa, hän on pelkkä trolli, henkilö joka olisi viettänyt maassa kaksi tai kolme viikkoa ja olisi asiantuntija.

        Maassa on maan tapa, eikä se tuhatvuotinen kulttuuri ole aina väärässä vaikka ihmiset pohjolassa niin haluaisivat uskoa.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mene jo nyt vähän itseesi, tuhat vuotinen kulttuuri on monessa aikaansa edellä mitä satavuotinen vaikka se ei aina siltä näytä.
        Anonyymi voisi avata enemmän sitä mistä kirjoittaa. Miehen ja naisen suhteet ovat kovin samanlaisia ympäri maailman. Mitä eroavaisuutta hän koki parisuhdemielessä tai arkielämässä, tuo kiinnostaisi. Jos hän ei vastaa, hän on pelkkä trolli, henkilö joka olisi viettänyt maassa kaksi tai kolme viikkoa ja olisi asiantuntija.

        Maassa on maan tapa, eikä se tuhatvuotinen kulttuuri ole aina väärässä vaikka ihmiset pohjolassa niin haluaisivat uskoa.

        AV

        Tuhatvuotiset tavat ei välttämättä ole kovin inhimillisiä. Ja satavuotiset jo voivat ollakin.

        Miksi pitäisi kumartaa asialle, jota pidän tyhmänä vain siksi että sitä on tuhat vuotta tehty?

        Monet uskonnotkin on vanhoja, enkä niihinkään usko. Pitäiskö?


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Tuhatvuotiset tavat ei välttämättä ole kovin inhimillisiä. Ja satavuotiset jo voivat ollakin.

        Miksi pitäisi kumartaa asialle, jota pidän tyhmänä vain siksi että sitä on tuhat vuotta tehty?

        Monet uskonnotkin on vanhoja, enkä niihinkään usko. Pitäiskö?

        Itsemurhien määrä, hikikomorit yms. Viestittää mulle ettei se maa kovin onnellisten ihmisten maa kuitenkaan ole. Työtä tehdään niin ettei pää kestä ja loikataan ikkunasta katuun.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Tuhatvuotiset tavat ei välttämättä ole kovin inhimillisiä. Ja satavuotiset jo voivat ollakin.

        Miksi pitäisi kumartaa asialle, jota pidän tyhmänä vain siksi että sitä on tuhat vuotta tehty?

        Monet uskonnotkin on vanhoja, enkä niihinkään usko. Pitäiskö?

        Kyllä pitäisi jos haluat että toiset ihmiset kunnioittaisivat naista joka haluaisi olla mies?
        Kumpi olisi oudompaa, kumpi on luonnollisempaa. Miljardi ihmistä elää 1000 vuotta jollain ajatuksella ja jotkut naiset ovat avautuneet 15 vuoden ajan? Kumpi olisi historiallisesti epänormaalia? Uskontoja kohtaan tulee olla kunnioittava, ei ole mitään ajatusta miksi tulisi olla epäkohtelias satavuotisille perinteille joihin ihmiset uskovat. Uskothan sinäkin nyt siihen että on normaalia olla mies naisen kehossa vaikka se on oikeasti epänormaalia?
        Jos pidän tuota tyhmänä onko asia loppuun käsitelty vai pitäisikö minun antaa ihmisille vapauksia olla mitä ovat, jopa kiinalaisille tai uskovaisille?

        AV


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Itsemurhien määrä, hikikomorit yms. Viestittää mulle ettei se maa kovin onnellisten ihmisten maa kuitenkaan ole. Työtä tehdään niin ettei pää kestä ja loikataan ikkunasta katuun.

        Juu, menehän nyt sen rakkaampasi ja rakkaittesi viereen, arvot kohdalleen kiitos.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pitäisi jos haluat että toiset ihmiset kunnioittaisivat naista joka haluaisi olla mies?
        Kumpi olisi oudompaa, kumpi on luonnollisempaa. Miljardi ihmistä elää 1000 vuotta jollain ajatuksella ja jotkut naiset ovat avautuneet 15 vuoden ajan? Kumpi olisi historiallisesti epänormaalia? Uskontoja kohtaan tulee olla kunnioittava, ei ole mitään ajatusta miksi tulisi olla epäkohtelias satavuotisille perinteille joihin ihmiset uskovat. Uskothan sinäkin nyt siihen että on normaalia olla mies naisen kehossa vaikka se on oikeasti epänormaalia?
        Jos pidän tuota tyhmänä onko asia loppuun käsitelty vai pitäisikö minun antaa ihmisille vapauksia olla mitä ovat, jopa kiinalaisille tai uskovaisille?

        AV

        "Uskothan sinäkin nyt siihen että on normaalia olla mies naisen kehossa vaikka se on oikeasti epänormaalia?"

        Olen asiaa avannut täällä ja mun uskomukseni ei ole tuo. Enkä jaksa sulle sitä alkaa erikseen jauhamaan.

        Voivathan ihmiset uskoa mihin vaan ja tehdä lahjavaimoja, mutta ei mun niistä silti tarvi olla samaa mieltä. Tai kunnioittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, menehän nyt sen rakkaampasi ja rakkaittesi viereen, arvot kohdalleen kiitos.

        AV

        Juu olen jo. Mieheni vieressä. Käsi kädessä käydään nukkumaan. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene jo nyt vähän itseesi, tuhat vuotinen kulttuuri on monessa aikaansa edellä mitä satavuotinen vaikka se ei aina siltä näytä.
        Anonyymi voisi avata enemmän sitä mistä kirjoittaa. Miehen ja naisen suhteet ovat kovin samanlaisia ympäri maailman. Mitä eroavaisuutta hän koki parisuhdemielessä tai arkielämässä, tuo kiinnostaisi. Jos hän ei vastaa, hän on pelkkä trolli, henkilö joka olisi viettänyt maassa kaksi tai kolme viikkoa ja olisi asiantuntija.

        Maassa on maan tapa, eikä se tuhatvuotinen kulttuuri ole aina väärässä vaikka ihmiset pohjolassa niin haluaisivat uskoa.

        AV

        Kiinassaa jalkavaimoperinne on edelleen ihan valtavirtaa. Se on ollut virallisesti laitonta, mutta ei se ole milloinkaan mihinkään kadonnut. Se on aivan totaalisen tavallista, että miehellä on vaimo ja valkavaimo (tyttöystävä). Vaikka kulttuuri onkin tuo, niin ei se tarkoita naisten silti olevan siitä erityisen ihastuneita. Jopa ne jalkavaimot itse eivät haluaisi omalle miehelleen jalkavaimoa, noin pääsääntöisesti. Tosin moni vaimo ajattelee myös, että jalkavaimo on luojan lykky. Vaimon ei tarvitse enää itse miestään tyydyttää. Lapset on tehty, eli liiton tarkoitus on täytetty. Sen jälkeen vaimo (jos ei ole työelämässä, sillä hyvin iso osa kiinalaisista naisista on töissä) voi keskittyä niihin lapsiin ja mies voi keskittyä työhon ja siihen jalkavaimoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassaa jalkavaimoperinne on edelleen ihan valtavirtaa. Se on ollut virallisesti laitonta, mutta ei se ole milloinkaan mihinkään kadonnut. Se on aivan totaalisen tavallista, että miehellä on vaimo ja valkavaimo (tyttöystävä). Vaikka kulttuuri onkin tuo, niin ei se tarkoita naisten silti olevan siitä erityisen ihastuneita. Jopa ne jalkavaimot itse eivät haluaisi omalle miehelleen jalkavaimoa, noin pääsääntöisesti. Tosin moni vaimo ajattelee myös, että jalkavaimo on luojan lykky. Vaimon ei tarvitse enää itse miestään tyydyttää. Lapset on tehty, eli liiton tarkoitus on täytetty. Sen jälkeen vaimo (jos ei ole työelämässä, sillä hyvin iso osa kiinalaisista naisista on töissä) voi keskittyä niihin lapsiin ja mies voi keskittyä työhon ja siihen jalkavaimoon.

        Heippa. Voit mennä sinne Kiinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pitäisi jos haluat että toiset ihmiset kunnioittaisivat naista joka haluaisi olla mies?
        Kumpi olisi oudompaa, kumpi on luonnollisempaa. Miljardi ihmistä elää 1000 vuotta jollain ajatuksella ja jotkut naiset ovat avautuneet 15 vuoden ajan? Kumpi olisi historiallisesti epänormaalia? Uskontoja kohtaan tulee olla kunnioittava, ei ole mitään ajatusta miksi tulisi olla epäkohtelias satavuotisille perinteille joihin ihmiset uskovat. Uskothan sinäkin nyt siihen että on normaalia olla mies naisen kehossa vaikka se on oikeasti epänormaalia?
        Jos pidän tuota tyhmänä onko asia loppuun käsitelty vai pitäisikö minun antaa ihmisille vapauksia olla mitä ovat, jopa kiinalaisille tai uskovaisille?

        AV

        Olisi kannattanut sielläkin tutustua perinteisiin enemmän. Lisäksi olisi kannattanut erityisesti tutustua muuhun Aasiaan paremmin. Monissa paikossa siellä ollaan paljon pidemmällä binäärisessä sukupuolikäsityksessä, eikä juuri mitään pidetä tuossa asiassa kauhean kummallisena. Eivät ne muunsukupuoliset ja trans- ym -ihmiset toki sielläkään sitä yläluokan näkyvää valtavirtaa ole, mutta monin tavoin hyvin tavallisia ja jopa tietyllä "pyhiäkin" monissa Aasian maissa.

        Nimenomaan vanhoissa kulttuureissa heitä ei yleensä pidetä minään kummajaisina. Heitä on aina ollut ja heitä tulee aina olemaan. Heitä on Aasiassa, heitä on intiaanikulttureissa molemmilla mantereilla, heitä on Afrikan kulttureissa, heitä on ollut Lähi-Idän kulttuureissa ennen Islamia, heitä on ollut aivan kaikkialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heippa. Voit mennä sinne Kiinaan.

        Miksi menisin. Mä olen opiskellut siellä ja viettänyt sen jälkeen muutaman vuoden Japanissa. Nyt olen Suomessa ja ihan jäädäkseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku kapina isää/vanhempia/sukua vastaan se taisi olla. Jotain typerää logiikkaa, jossa muka on omassa mielestä järkeä. Ei halua kulkea samoja polkuja ja kuvittelee olevansa jotenkin coolimpi noin. Päämäärättömyyttä ja liian helppoa elämää. Niin paljoa rahaa ei pysty enää tekemään, että se oikeasti muuttaisi elämää. Eihän sillä lopulta ole väliä onko tilillä 100 miljoonaa vai 100 miljardia, sillä ei sitä pysty kuluttamaan tekemällä mitään edes suhteellisen normaalia puuhaa. Siinä kohtaa rahan tekeminen tuntuu kai hyvältä vain, jos rahalla on itselle itseisarvo.

        no 100 mrd muuttais aika monen muun ihmisen elämää, edellyttäen tietenki ettei sen tahkoaminen olis ollu kenenkään selkänahasta pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no 100 mrd muuttais aika monen muun ihmisen elämää, edellyttäen tietenki ettei sen tahkoaminen olis ollu kenenkään selkänahasta pois

        Tietyti sillä saisi muutettua monen muun ihmisen elämää. Mä itse olen monet kerrat miettinyt, että sanotaan vaikka 10 rikkainta kun pistäisi rahansa "töihin", niin tämän planeetan suurimmat ongelmat olisi ratkottu muutamassa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi menisin. Mä olen opiskellut siellä ja viettänyt sen jälkeen muutaman vuoden Japanissa. Nyt olen Suomessa ja ihan jäädäkseni.

        No reitti on sulle sillon selvä. Ja Voit saada sen lisäjalan vai mikä se oli.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Tuhatvuotiset tavat ei välttämättä ole kovin inhimillisiä. Ja satavuotiset jo voivat ollakin.

        Miksi pitäisi kumartaa asialle, jota pidän tyhmänä vain siksi että sitä on tuhat vuotta tehty?

        Monet uskonnotkin on vanhoja, enkä niihinkään usko. Pitäiskö?

        Kiinan kolme tietä, taolaisuus, buddhalaisuus ja konfutselaisuus tuntuvat kyllä enemmän aikuisten uskonnoilta verrattuna kristinuskoon


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Itsemurhien määrä, hikikomorit yms. Viestittää mulle ettei se maa kovin onnellisten ihmisten maa kuitenkaan ole. Työtä tehdään niin ettei pää kestä ja loikataan ikkunasta katuun.

        noi on Japania


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiinan kolme tietä, taolaisuus, buddhalaisuus ja konfutselaisuus tuntuvat kyllä enemmän aikuisten uskonnoilta verrattuna kristinuskoon

        Totta. 👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        noi on Japania

        On myös Kiinaa. On tehty oikein PDF:lle tutkielma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassaa jalkavaimoperinne on edelleen ihan valtavirtaa. Se on ollut virallisesti laitonta, mutta ei se ole milloinkaan mihinkään kadonnut. Se on aivan totaalisen tavallista, että miehellä on vaimo ja valkavaimo (tyttöystävä). Vaikka kulttuuri onkin tuo, niin ei se tarkoita naisten silti olevan siitä erityisen ihastuneita. Jopa ne jalkavaimot itse eivät haluaisi omalle miehelleen jalkavaimoa, noin pääsääntöisesti. Tosin moni vaimo ajattelee myös, että jalkavaimo on luojan lykky. Vaimon ei tarvitse enää itse miestään tyydyttää. Lapset on tehty, eli liiton tarkoitus on täytetty. Sen jälkeen vaimo (jos ei ole työelämässä, sillä hyvin iso osa kiinalaisista naisista on töissä) voi keskittyä niihin lapsiin ja mies voi keskittyä työhon ja siihen jalkavaimoon.

        Kiinassa oli yhden lapsen politiikka vuoteen 2016, kaupungeissa tiukka valvonta. Senkään jälkeen syntyvyys ei räjähtänyt.



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassa oli yhden lapsen politiikka vuoteen 2016, kaupungeissa tiukka valvonta. Senkään jälkeen syntyvyys ei räjähtänyt.

        On kyllä sekava ketju! Vuosituhannen sekasotkuidin!

        Mitä tähän Kiina kuuluu ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassaa jalkavaimoperinne on edelleen ihan valtavirtaa. Se on ollut virallisesti laitonta, mutta ei se ole milloinkaan mihinkään kadonnut. Se on aivan totaalisen tavallista, että miehellä on vaimo ja valkavaimo (tyttöystävä). Vaikka kulttuuri onkin tuo, niin ei se tarkoita naisten silti olevan siitä erityisen ihastuneita. Jopa ne jalkavaimot itse eivät haluaisi omalle miehelleen jalkavaimoa, noin pääsääntöisesti. Tosin moni vaimo ajattelee myös, että jalkavaimo on luojan lykky. Vaimon ei tarvitse enää itse miestään tyydyttää. Lapset on tehty, eli liiton tarkoitus on täytetty. Sen jälkeen vaimo (jos ei ole työelämässä, sillä hyvin iso osa kiinalaisista naisista on töissä) voi keskittyä niihin lapsiin ja mies voi keskittyä työhon ja siihen jalkavaimoon.

        Jaa, mistä noita riittää kun siellä on valtava epäsuhta poika- ja tyttölasten määrissä


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Hahhaa. Tää oli helppo. :)

        No sähän oletkin helpoista helpoin.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        On myös Kiinaa. On tehty oikein PDF:lle tutkielma.

        Vai että oikein ”PDF:lle tutkielma” 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, mistä noita riittää kun siellä on valtava epäsuhta poika- ja tyttölasten määrissä

        Kuka sanoi, että kaikilla miehillä olisi edes sitä vaimoakaan? Se naisten katoaminen on iinassa pääasiassa maaseudun ja köyhän väestönosan ongelma. Kaupungeissa ja rikkaille kyllä riittää vaikka sitten se kymmenen jalkavaimoa. Siihen rooliin on tunkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinassa oli yhden lapsen politiikka vuoteen 2016, kaupungeissa tiukka valvonta. Senkään jälkeen syntyvyys ei räjähtänyt.

        Mitä syntyvyys tuohon asiaan mitenkään liittyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No reitti on sulle sillon selvä. Ja Voit saada sen lisäjalan vai mikä se oli.

        Mistähän mahdat puhua? Mä olen cisnainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai että oikein ”PDF:lle tutkielma” 🤣

        Joo kyllä sitä on tutkittu ja hutkittu. Hakusanoilla hikikomori china löytyy sekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sähän oletkin helpoista helpoin.

        Luulet vaan kun et tunne mua, tiedät vain sen mitä ulospäin annan tai johdattelen uskomaan. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan, se omaisuus ei kulu jos on joku joka maksaa ja se taitaa olla nyt miehesi josta laitat joskus katkuisia viestejä?
        Jospa olisit kiltti sille työn puurtajalle joka mahdollistaa nämä viestisiesi sisällöt?
        Ikuisesti kotona ja raha sen kun kertyy tilillä? Kahden lapsen kanssa yhtälö taitaa olla jo mahdoton? Kunnia sille jolle kunnia kuuluu, ja se on miehesi.

        AV

        Ota AV huomioon, että lapsiperheellä, jossa pieniä lapsia, lapset pitää jonkun hoitaa. Jos toinen tienaa enemmän kuin toinen ja lisäksi enemmän tienaavalla epäsäännölliset työajat/työmatkoja, niin on erittäin järkevä ratkaisu kaikkien kannalta, että vähemmän tienaava hoitaa lapsia kotona. Jos vähemmän tienaava menisi töihin, hänen koko palkkansa menisi hoitomaksuihin ja elämästä tulisi varsin stressaavaa sekä vähemmän tienaavalle että etenkin lapsille. tai yhtälö ei edes olisi mahdollista, kuten ei itselläkään ollut. Jos lähtee töihin aamulla 6:30 ja palaa illalla 17:30, niin lapsia ei olisi voinut pitää päiväkodissa 12h x 5. Vaikka lapset olisivat hoidossa "vain" 10h pv, niin aikaa ei jäisi juuri ollenkaan, suunnilleen heti nukkumaan kotiin tultaessa.

        Kunnia ei kuulu pelkästään palstanvaltaajan miehelle, vaan myös palstanvaltaajalle, joka hoitaa lapset ja kotiasiat. Mies saa vapaasti käydä töissä eikä vastata mistään lasten ja kodin asioista.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Enhän mä saa mitään sosiaaliturvaa. Ja en elä mieheni rahoilla, kuten olen kertonut kustannan itse ostokseni. En miehen tililtä.

        Sä oot Avis vähän taukki tänään. Yritä olla vähemmän taukki.

        AVis on välillä taukki, koska ajattelee niin matsosti.

        Jos parisuhteessa on sovittu jotain, niin se ei kuulu muille. Jostain rahat elämiseen tulee. Jos teilläkin lapset ovat olleet kotihoidossa, niin siinä on säästynyt pitkä raha kunnan päivähoitorahoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin, monilla rikkailla on vaimo ja tyttöystäviä. Kaikki ovat tyytyväisiä koska tietävät eron olevan heille kovin rikastuttava kokemus, osalle suhde on jo sitä.
        Harva palstalla miettii miten ne rikkaat ovat keskimäärin normaalia fiksuimpia, jopa miesystävinä. Tuntuu siltä kuin se raha tekisi miehestä huonomman mutta harvoin raha sen tekee. Tunnen monta rikasta fiksua ihmistä ja samalla monta tosi tyhmää köyhää, raha ei tee korrellaatiota fiksuuden kanssa.

        AV

        Monilla rikkailla on aviomies ja poikaystäviä, meneehän se noinkin päin.

        Keskityt aina vain miesten rahojen puolustamiseen, se tekee sinusta sovinistin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        AVis on välillä taukki, koska ajattelee niin matsosti.

        Jos parisuhteessa on sovittu jotain, niin se ei kuulu muille. Jostain rahat elämiseen tulee. Jos teilläkin lapset ovat olleet kotihoidossa, niin siinä on säästynyt pitkä raha kunnan päivähoitorahoja.

        Oli ne jokusen vuoden kotihoidossa ja toinen koko eskarivuoden kävi vain eskarin muuten kotiin heti. Opiskelujen ja töiden ajan pidin heitä päivähoidossa, kun oli pakko. Mutta aina kun olen ollut kotona, niin lapsetkin on olleet. Emmä viittinyt huvikseen niitä siellä pitää. :)


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Oli ne jokusen vuoden kotihoidossa ja toinen koko eskarivuoden kävi vain eskarin muuten kotiin heti. Opiskelujen ja töiden ajan pidin heitä päivähoidossa, kun oli pakko. Mutta aina kun olen ollut kotona, niin lapsetkin on olleet. Emmä viittinyt huvikseen niitä siellä pitää. :)

        Ja joo, ärsyttää välillä se miesmouhotus. Ihan kun naiset olis vaan elättinä ja mies saa kirkkaan tähden käymällä vaan töissä. Vaikkei mitään muuta tekiskään.

        Muija käy töissä, hakee, vie ja hoitaa lapset, huushollin, autot, pihatyöt ja makaa vaan himassa siis. :D

        Muija kiinnittää kaikki säästönsä ja palkkansa perheeseen ja kotiin, eikä itteensä ja huvituksiin ja on vaan elättinä. Oikein ääliö ajattelua.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja joo, ärsyttää välillä se miesmouhotus. Ihan kun naiset olis vaan elättinä ja mies saa kirkkaan tähden käymällä vaan töissä. Vaikkei mitään muuta tekiskään.

        Muija käy töissä, hakee, vie ja hoitaa lapset, huushollin, autot, pihatyöt ja makaa vaan himassa siis. :D

        Muija kiinnittää kaikki säästönsä ja palkkansa perheeseen ja kotiin, eikä itteensä ja huvituksiin ja on vaan elättinä. Oikein ääliö ajattelua.

        Niin, kotiin jääminenhän on naiselle todella iso henkilökohtainen taloudellinen urhaus ja riski. Sitä AV ei ota lainkaan huomioon. Nainen uhraa kotiin jäädessään usein lopullisesti osan ura- ja palkkakehityksestään ja näin ollen todella ison osan mm. eläkkeestään. Se vaatii luottoa siihen, että se mies sitten pysyisi siinä rinnalla, myös silloin eläkevuosina tai sitä turvaa kertyisi sinne eläkevuosille, jos vaikka jää leskeksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kotiin jääminenhän on naiselle todella iso henkilökohtainen taloudellinen urhaus ja riski. Sitä AV ei ota lainkaan huomioon. Nainen uhraa kotiin jäädessään usein lopullisesti osan ura- ja palkkakehityksestään ja näin ollen todella ison osan mm. eläkkeestään. Se vaatii luottoa siihen, että se mies sitten pysyisi siinä rinnalla, myös silloin eläkevuosina tai sitä turvaa kertyisi sinne eläkevuosille, jos vaikka jää leskeksi.

        Näinpä. Se on tosi. Minäkään en tästä nuorru, ikäkin on jo moniin työpaikkoihin vaiettu este, mutta este kuitenkin. Varsinkin kun lapset on yhä sen verran pieniä, ettei kumpaakaan voi edes lainnojalla jättää yksin kotiin sairastamaan ja sairasteluja kuitenkin tulee.

        Mitä avis ei myöskään huomioinut lainkaan, että olen kaksi omistusasuntoa myynyt, toisen osittanut ja niistä saadut rahat käyttänyt kokonaan mieheeni, lapsiini, perheemme elämiseen. Aivan kuin käytän säästöjänikin yhä.

        Mies ei missään vaiheessa koko 12 yhdessä asutun vuoden ole kustantanut yksin kaikkea perheemme menoja, kertaakaan. Minä kustannan yhä kaikki lasten vaatteet ja lääkärikulut, perheemme auton täysin kaikkine kuluineen. Myös remontit, vakuutukset, katsastukset, bensaa sentään mieskin siihen ostaa kun ajaakin.

        Jos mies maksaa nyt 6:tta vuotta yksin oman lainansa, vesimaksut ja sähkön, vakuutukset talosta, niin minä maksoin ne edelliset kuusi vuotta YKSIN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pitäisi jos haluat että toiset ihmiset kunnioittaisivat naista joka haluaisi olla mies?
        Kumpi olisi oudompaa, kumpi on luonnollisempaa. Miljardi ihmistä elää 1000 vuotta jollain ajatuksella ja jotkut naiset ovat avautuneet 15 vuoden ajan? Kumpi olisi historiallisesti epänormaalia? Uskontoja kohtaan tulee olla kunnioittava, ei ole mitään ajatusta miksi tulisi olla epäkohtelias satavuotisille perinteille joihin ihmiset uskovat. Uskothan sinäkin nyt siihen että on normaalia olla mies naisen kehossa vaikka se on oikeasti epänormaalia?
        Jos pidän tuota tyhmänä onko asia loppuun käsitelty vai pitäisikö minun antaa ihmisille vapauksia olla mitä ovat, jopa kiinalaisille tai uskovaisille?

        AV

        Ihmiset on miljardeja vuosia pakotettu elämään epäluonnollisesti. Kaikki seksuaali- ja sukupuolivähemmistöt ovat yhtä normaaleja kuin muutkin. Heidän vain ei ole annettu olla mitä ovat. Eikä vieläkään suuressa osassa maailmaa. Se ei ole luonnolista vaan tyranniaa.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Tuhatvuotiset tavat ei välttämättä ole kovin inhimillisiä. Ja satavuotiset jo voivat ollakin.

        Miksi pitäisi kumartaa asialle, jota pidän tyhmänä vain siksi että sitä on tuhat vuotta tehty?

        Monet uskonnotkin on vanhoja, enkä niihinkään usko. Pitäiskö?

        Tuhatvuotiset tavat ovat karmaisevia, kamalia ja tappavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene jo nyt vähän itseesi, tuhat vuotinen kulttuuri on monessa aikaansa edellä mitä satavuotinen vaikka se ei aina siltä näytä.
        Anonyymi voisi avata enemmän sitä mistä kirjoittaa. Miehen ja naisen suhteet ovat kovin samanlaisia ympäri maailman. Mitä eroavaisuutta hän koki parisuhdemielessä tai arkielämässä, tuo kiinnostaisi. Jos hän ei vastaa, hän on pelkkä trolli, henkilö joka olisi viettänyt maassa kaksi tai kolme viikkoa ja olisi asiantuntija.

        Maassa on maan tapa, eikä se tuhatvuotinen kulttuuri ole aina väärässä vaikka ihmiset pohjolassa niin haluaisivat uskoa.

        AV

        " Miehen ja naisen suhteet ovat kovin samanlaisia ympäri maailman"

        Noin voi kirjoittaa vain mies omasta kapeasta putkinäkökulmastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi yksikään naiseni ei ole halunnut olla mies, tai puhunut muiden maan kansalaisista yhtä huonosti mitä sinä. Tässä oli se pointti.

        AV

        Pointti on se, ettet tajua yhtään mitään sukupuolten moninaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, onneksi et ole ja voit aliarvioida heitä koska et ole?
        Vitun tyhmä rasistinen läjäkö olet? Ei mitään käsitystä muusta kuin siitä omasta navasta ja elämästä? Ja sinäkö toivot ymmärrystä siitä jos joku nainen haluaisi olla mies? Tuohan on helvetin paljon harvinaisempaa mitä olla kiinalainen koska heitä on 20 % maailman väestöstä mutta tuskin 20 % naisista haluaisi kalut etumukseensa? Joten ymmärrä ihmisiä ja ehkä ihmiset ymmärtävät sinua?

        AV

        Olet juuri tyypillinen mies, jolla ei ole mitään tajua muista kuin omasta mies-navasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan jos on suomalainen sosiaaliturva ja rinnalla mies joka maksaa laskuista suurimman osan. Noin se elämäsi nyt vain on, elät siis osin miehen rahoilla kuten kiinalaiset tyttöystävät:) Hyi sinua.

        AV

        Ota huomioon, että rikkaatkin nauttivat Suomessa sosiaaliturvasta ja yhteiskunnan palveluista. Terveyspalvelut, päivähoito, koulutus. Esimerkiksi Sveitsissä kaksi erittäin hyvätuloista vanhempaa laittavat tuhansia euroja kuukaudessa päivähoitoon. Vielä enemmän maksetaan yksityiskouluista. Käytännössä yli puolet vanhempien ansioista menee lapsien perusasioihin. Suomessa eläisi leveämmin.


      • Anonyymi

        Kiinalaiset mittaavat kaiken rahassa. Opiskelijat pänttäävät yliopiston pääsykokeisiin kuukausi ja vuositolkulla. Muuta ei tehdä kuin luetaan, käydään koulussa ja nukutaan. On elämän ja kuoleman kysymys pääseekö yliopistoon, ellei pääse menettää kasvonsa. Se on vielä pahempaa kuin kuolema.

        On täysin turha verrata kiinalaista arvomaailmaa pohjoismaalaisen tasa-arvoiseen ja oikeudenmukaiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä, mutta luo kuvan jossa mies antaa tyttöystävälle 120 000 euroa vain sen vuoksi koska hänestä tykkää. Onhan se jo luottamuksen arvoinen teko?

        AV

        Mies antaa törkykalliita lahjoja vain koska voi. Luottamuksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, mutta näyttämisen vallanhalun kanssa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sillä naisella oli avaimet keskustan kotiin ja muutamaan lomanviettopaikkaan.
        Tuon lisäksi 120 000 ei ole vuodessa mitenkään huonosti.

        AV

        Luksushu*a on siis mielestäsi jees, muttei se, että palstanvaltaaja hoitaa parin yhteisiä lapsia kotona? Sovinistisika tosiaan olet.


    • Anonyymi

      Parisuhde tai muutkaan lähisuhteet ei toimi ilman samankaltaisia arvoja - ainakaan niiden itselle/toiselle tärkeimpien arvojen kohdalla. Samanlaisia arvoja tuskin on kellään, joten kaikki on suunnilleen, hyvä niin.

      Vaikka samansuuntaiset arvot ja toisen arvostus missä tahansa suhteessa on itselleni tärkeitä, tärkeää on myös ihmisten erilaisten arvojen hyväksyminen. Eikä eri arvot lähellekään aina estä esim. ystävyyttä/kaveruutta/yhteistoimintaa; riippuu kovin paljon ihmisestä miten arvojaan toteuttaa käytännössä, ja toki myös siitä miten toinen ottaa omat eriävät arvot vastaan.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Riippuu vähän arvoista, hyväksyisinkö vai en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu vähän arvoista, hyväksyisinkö vai en.

        Harvemmin toisten ihmisten arvot nyt ihan hevonpyllystä on. Pääasia on tuntea omat arvonsa ja toimia niiden pohjalta.

        Omiin arvoihini kuuluu muiden ihmisten arvojen tunnistaminen ja ymmärtäminen, se auttaa vuorovaikutustilanteissa ja etenkin riitatilanteissa. Kun ymmärtää asioiden taustalla vaikuttavat erilaiset arvot ja näkemykset, on helpompi ymmärtää toista, keskustella tai vaikka riidellä asiasta, eikä mennä henkilökohtaisuuksiin.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Jotenkin itseä vaan ihasstuttaa mopoilija tyytöt sekä pojat, joten ei häiritse jos pieniä laittomuuksia on m,opossa...

      • Pprrööööm..


      • Anonyymi

        Ei muakaan häiritse.


      • Anonyymi

        BRUUUUmmmmmmMMM!!!!


    • Anonyymi

      Liian pitkä! Ei ei pysty lukemaan! Menee hermo! Opetelkaa tiivistämään! Ei lirularuloruja, kiitos.

      Seuraava aihe.

      • :D:D:D


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        :D:D:D

        Minulla on kiire.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on kiire.

        Ja joku s…..kirjoittanut vielä liian pitkän salaattiohjeen.


    • Anonyymi

      Mikä oli idea? Se pitää sanoa nopeasti!

      • Idea oli....


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Idea oli....

        Anna tulla! Nojoo, en kyllä jää odottamaanz


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anna tulla! Nojoo, en kyllä jää odottamaanz

        Minullakin olis kiire, nukkumaan. Idea kyllä oli, mutta se unohtui. :"D


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Minullakin olis kiire, nukkumaan. Idea kyllä oli, mutta se unohtui. :"D

        Tappeluketju. Sen verran lukasin, että tapella rättyytitte ja jostain ihan turhista asijoista.

        Alahan männä nyt vierashuoneen oviloehin kautta makkoomaan potslojot ketarat suoriks ja suu vuan kiinni.

        Uamu koettaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tappeluketju. Sen verran lukasin, että tapella rättyytitte ja jostain ihan turhista asijoista.

        Alahan männä nyt vierashuoneen oviloehin kautta makkoomaan potslojot ketarat suoriks ja suu vuan kiinni.

        Uamu koettaa.

        Minä en tapellut, minä ojensin vääräluuloista. Josta hän vähän suuttui vissiin. Vaan suuttua saa, jos kerran puhuu itse ensin pöhköjä. Ja sitten ojennetaan ja oikaistaan väärinkäsityksi.

        Nukun jenkkisängyssä. 180cm x 200cm.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Minä en tapellut, minä ojensin vääräluuloista. Josta hän vähän suuttui vissiin. Vaan suuttua saa, jos kerran puhuu itse ensin pöhköjä. Ja sitten ojennetaan ja oikaistaan väärinkäsityksi.

        Nukun jenkkisängyssä. 180cm x 200cm.

        Onko Biden siellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Biden siellä?

        Tyrkkää pois :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Biden siellä?

        Ei vain Erdogan kävi. Totta helvetissä huudoin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tyrkkää pois :)

        Vain bidee löytyy. Vessasta.


    • Anonyymi

      Kiva juttu..olisipa ihmiset tuollaisia eikä mammonan perään niin kovasti..koska onhan se niin ettei raha tuo onnea jos ei ole ystäviä

      • Niin, harvoin ihminen todella tarvitsee repputolkulla mammonaa eikä ystäviäkään mielinmäärin.


    • Minä arvotan ihmiset itseni kautta.
      Toisin sanoen annan arvon ihmiselle olla ihminen. En kykene ymmärtämään toisten erilaisia arvoja, en millään tavalla ole kiinnostunut niistä, enkä välitä minkälaiset arvot kullakin on. Aivan sama mulle.

      Minun tapaani arvottaa ihmisiä tulee esiin tässä seuraavassa tarinassa, mikä on elävästä elämästä.

      "Olin ollut sisareni luona ryyppäämässä ja seuraavana aamuna menin dösikselle Manskun varteen. Aurinko paistoi ja oli ihana lämmin sää. Nautiskelin olemisestani ja istuin siinä dösiksen penkillä reiskat päässä. Laskin laukkuni siihen penkille.

      Pian huomasin autojen erkoiset ajolinjat kahdenkymmenen metrin päässä. Ne väistelivät jotakin ajotiellä.. laskin reiskat päästäni ja huomasin että dösiksen muutkin ihmiset olivat huomanneet tuon ja katselivat tiiviisti ajoväylän tulosuuntaan.

      Jumakauta! Ajoväylällä makaa ihminen!

      Tuon tajuttuani säntäsin mitään ajattelematta tuon parikymmentä metriä ajoväylällä makaavan ihmisen luo. Mulla jäi laukku ja reiskat siihen dösiksen penkille.

      Maassa makaava mies oli selvästi deeku. Hän vuosi verta kasvoistaan, mutta en välittänyt. Raahasin tuon itseäni isokokoisemman miehen jalkakäytävälle. En tiedä millä voimin sen tein. Kai adrenaliinin voimalla.

      Talutin tun miehen siihen dösikselle ja hain läheisestä ravintolasta vettä ja paperia. Siistin hänet verestä ja laastaroin. Tämä mies ei puhunut minulle sanaakaan koko aikana. Kyselin kyllä, että mihin hän oli menossa, mutta hän ei vastannut.

      Pian tuli dösä, johon tuo ihmispolo vain hyppäsi kyytiin. Sanomatta sanaakaan minulle.

      Vasta tuon jälkeen tajusin, että olin jättänyt koko senhetkisen omaisuuteni siihen dösiksen penkille ja olin kiitollinen, ettei kukaan ollut pöllinyt niitä."

      Eli voisin sanoa että arvotan ihmisen ihmisenä. Se, etten ole kiinnostunut paskaakaan minkälaiset arvot kullakin on, on vain minun itsekeskeinen tapani ajatella itseni kautta.
      Ensisijaisesti arvotan itseni sen mukaan kuinka arvotan toiset ihmiset. Oman arvomaailmani kautta. Olen äärimmäisen itsekeskeinen ihminen.

      • Niinhän sitä loppujen lopuksi kaikki arvottaa toisia itsensä kautta, kun ne arvotkin syntyy meissä itsessämme mitä haluamme vaalia. Yksi arvo on tuo mitä teit, autoit ihmistä hädässä. Toivottavasti moni muukin on valmis tuohon, minä ainakin olen.

        Valmis auttamaan toista hädässä.

        Mutta itse pidän arvomaailmaa sikäli tärkeenä, että löydän helpommin sellaiset asiat ja ihmiset joiden parissa itse parhaiten viihfun ja pärjään. Itsekästä sekin on.

        Mutta ihmisten arvottaminen, en pidä kaikenlaisesta touhusta sillä nään touhussa usein silloin piirteitä mitkä on omiaan satuttamaan toisia itsekkyydestä. Ne asiat usein ääneen tuomitsenkin myös täällä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niinhän sitä loppujen lopuksi kaikki arvottaa toisia itsensä kautta, kun ne arvotkin syntyy meissä itsessämme mitä haluamme vaalia. Yksi arvo on tuo mitä teit, autoit ihmistä hädässä. Toivottavasti moni muukin on valmis tuohon, minä ainakin olen.

        Valmis auttamaan toista hädässä.

        Mutta itse pidän arvomaailmaa sikäli tärkeenä, että löydän helpommin sellaiset asiat ja ihmiset joiden parissa itse parhaiten viihfun ja pärjään. Itsekästä sekin on.

        Mutta ihmisten arvottaminen, en pidä kaikenlaisesta touhusta sillä nään touhussa usein silloin piirteitä mitkä on omiaan satuttamaan toisia itsekkyydestä. Ne asiat usein ääneen tuomitsenkin myös täällä.

        Sinällään en halua tuomita ketään ihmistä, vaan hänen käytöstään tai ajattelemattomuuttaan. Mistä voi koitua toisille pahojakin seurauksia, kuten exäni uskottomuus mm. teki. Oli tappaa minut ja tappoi terveen ihmisen alun sisääni. Ihan vain koska hänen oli pakko saada naida tautista naista ollessaan suhteessa kanssani.

        Niin mulla nämä tuomiot tulee näistä, että olen kokenut tai nähnyt ne toisten itsekkäiden tekojen varjoisat seuraukset.

        Muuten joku alkoholistikin voi olla ihana ihminen, on ollut kaverina heitäkin. Mutta itse en kumppaniksi enää ottaisi, sillä kärsisin itsekin hänen toilailuistaan ja juomisestaan, kuten olen kärsinytkin.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niinhän sitä loppujen lopuksi kaikki arvottaa toisia itsensä kautta, kun ne arvotkin syntyy meissä itsessämme mitä haluamme vaalia. Yksi arvo on tuo mitä teit, autoit ihmistä hädässä. Toivottavasti moni muukin on valmis tuohon, minä ainakin olen.

        Valmis auttamaan toista hädässä.

        Mutta itse pidän arvomaailmaa sikäli tärkeenä, että löydän helpommin sellaiset asiat ja ihmiset joiden parissa itse parhaiten viihfun ja pärjään. Itsekästä sekin on.

        Mutta ihmisten arvottaminen, en pidä kaikenlaisesta touhusta sillä nään touhussa usein silloin piirteitä mitkä on omiaan satuttamaan toisia itsekkyydestä. Ne asiat usein ääneen tuomitsenkin myös täällä.

        Rehellisesti sanottuna olen itsekeskeinen, mutta en itsekäs. Näun kyllä näkisin olevan jossakin määrin kaikkien kohdalla.

        Olen avoin myös niille joiden kanssa arvomaailma ei kohtaa, mutta aika nopeasti huomataan, ettei yhteyttä ole ja voidaan tiputtaa toisemme pois kanssakäymisistä.

        Minulla ei ole mitään tarvetta miellyttää kaikkia ja pärjään sen asian kanssa että jos minusta ei pidetä, niin sit ei pidetä. En tietoisesti hakeudu samankaltaisen arvomaailman omaavaan seuraan, sillä se rajoittaa liikaa. Mutta luonnollinen valinta tekee sen puolestani.

        Aina kyllä on jotakin yhteistä löytynyt, jos sitä on haettu. Mutta pidän enempi arvossa erilaisuutta ja sitä rikastetta mitä se tuo mukanaan.

        Eli ajattelutavalla, että minä ja näkemykseni voivat hyvinkin olla väärässä. Tule sellaisena kuin olet ja anna minulle itsestäsi, opin sinulta jos olen oppiakseni. Samoin minulta saa vain minua itseäni. Ja se kelpaa, jos on kelvatakseen. Siinä varmaankin minun arvopohjani.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Sinällään en halua tuomita ketään ihmistä, vaan hänen käytöstään tai ajattelemattomuuttaan. Mistä voi koitua toisille pahojakin seurauksia, kuten exäni uskottomuus mm. teki. Oli tappaa minut ja tappoi terveen ihmisen alun sisääni. Ihan vain koska hänen oli pakko saada naida tautista naista ollessaan suhteessa kanssani.

        Niin mulla nämä tuomiot tulee näistä, että olen kokenut tai nähnyt ne toisten itsekkäiden tekojen varjoisat seuraukset.

        Muuten joku alkoholistikin voi olla ihana ihminen, on ollut kaverina heitäkin. Mutta itse en kumppaniksi enää ottaisi, sillä kärsisin itsekin hänen toilailuistaan ja juomisestaan, kuten olen kärsinytkin.

        Täällä jotkut sanoo mua lumihiutaleeksi. Tai pidän itseeni jonain erityisenä. Niin pidänkin tavallaan siinä määrin, että mä elän kuten opastan. Olen aina elänyt, ainoa poikkeus on ollut se miten exäni jätin ja sitäkin kadun lopun elämääni, en eroa vaan tapaa erota. Sillä se satutti häntä pahasti ja se on arvojeni vastaista. Rikoin omia arvojani ja on kova kolaus mulle. Yleensä kun kykenen olemaan just niin reilu kun haluan ollakin ja olen.

        Toinen asia mitä kadun on nuoruuden väkivaltaiset teot, ainoastaan itsepuolustusta en kadu, mutta mustasukkaisuus mottauksiani kyllä. Muuta kaduttavaa en ole tehnyt.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Rehellisesti sanottuna olen itsekeskeinen, mutta en itsekäs. Näun kyllä näkisin olevan jossakin määrin kaikkien kohdalla.

        Olen avoin myös niille joiden kanssa arvomaailma ei kohtaa, mutta aika nopeasti huomataan, ettei yhteyttä ole ja voidaan tiputtaa toisemme pois kanssakäymisistä.

        Minulla ei ole mitään tarvetta miellyttää kaikkia ja pärjään sen asian kanssa että jos minusta ei pidetä, niin sit ei pidetä. En tietoisesti hakeudu samankaltaisen arvomaailman omaavaan seuraan, sillä se rajoittaa liikaa. Mutta luonnollinen valinta tekee sen puolestani.

        Aina kyllä on jotakin yhteistä löytynyt, jos sitä on haettu. Mutta pidän enempi arvossa erilaisuutta ja sitä rikastetta mitä se tuo mukanaan.

        Eli ajattelutavalla, että minä ja näkemykseni voivat hyvinkin olla väärässä. Tule sellaisena kuin olet ja anna minulle itsestäsi, opin sinulta jos olen oppiakseni. Samoin minulta saa vain minua itseäni. Ja se kelpaa, jos on kelvatakseen. Siinä varmaankin minun arvopohjani.

        Tuo toisilta oppiminen on aina muakin innostanut erilaisten ihmisten pariin. Mutta lähipiirini kuten rakastettu ja ystävät yleensä on lähempänä omia arvomaailmojani omilla arvoillaan, kaverit ja tuttavat saa olla muutakin. En hyljeksi siinä määrin. Vaan parisuhdetta on turha yrittää, jos arvot eivät kohtaa, se on kantapään kautta koettu monta kertaa.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Sinällään en halua tuomita ketään ihmistä, vaan hänen käytöstään tai ajattelemattomuuttaan. Mistä voi koitua toisille pahojakin seurauksia, kuten exäni uskottomuus mm. teki. Oli tappaa minut ja tappoi terveen ihmisen alun sisääni. Ihan vain koska hänen oli pakko saada naida tautista naista ollessaan suhteessa kanssani.

        Niin mulla nämä tuomiot tulee näistä, että olen kokenut tai nähnyt ne toisten itsekkäiden tekojen varjoisat seuraukset.

        Muuten joku alkoholistikin voi olla ihana ihminen, on ollut kaverina heitäkin. Mutta itse en kumppaniksi enää ottaisi, sillä kärsisin itsekin hänen toilailuistaan ja juomisestaan, kuten olen kärsinytkin.

        Juu, on käynyt selväksi, ettei exäsi ollut maailman fiksuin kumppani. Mutta et voi tuomita kuin sen ihmisen joka on syyllistynyt tekoon. Toki saat purkaa tuntojasi ihan vapaasti, mutta yleistämiseen exäsi uskottomuudesta on huono tekosyy.

        Exäsi oli muklkero. Okei. Sä et ole tajunnut että exäsi hallitsee sinua niiden muistojen voimalla. Muokkaa sinua ja mielipiteitäsi yhä vieläkin. Rajoittaa .. ja sä annat hänen tehdä niin.

        Tarraudut kipeään muistoon ja annat sen hallita mielipiteissäsi. Jopa tuomita muita sen perusteella mitä yx mulkero sulle teki aikoinaan.

        Se että sua on noin pahasti satutettu ja kohdeltu väärin ei ole oikeutettua. Mutta, mutta...

        Kauanko ajattelit sitä kantaa taakkanasi? Se on asia, joka on valintakysymys. Sinun valintasi.

        Sinä päätät koska päästät irti elämääsi raskauttavista asioista. Toki, se on hyvä tekosyy tuomitsemiselle, mitä harjoitat aina silloin tällöin. Se on vain uhriutumista. Ja sä et ole mikään kesy uhrilammas. Sä olet voimakas ja itsellinen nainen. Siksi kovin hämmentävä ristiriita jonka olet luonut.

        Käsittelemätön asia. Sinuna en antaisi exälle sitä valtaa minkä sinä olet hänelle antanut. Ei todellakaan ansaitse sellaista kunniaa. Paska mikä paska.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Täällä jotkut sanoo mua lumihiutaleeksi. Tai pidän itseeni jonain erityisenä. Niin pidänkin tavallaan siinä määrin, että mä elän kuten opastan. Olen aina elänyt, ainoa poikkeus on ollut se miten exäni jätin ja sitäkin kadun lopun elämääni, en eroa vaan tapaa erota. Sillä se satutti häntä pahasti ja se on arvojeni vastaista. Rikoin omia arvojani ja on kova kolaus mulle. Yleensä kun kykenen olemaan just niin reilu kun haluan ollakin ja olen.

        Toinen asia mitä kadun on nuoruuden väkivaltaiset teot, ainoastaan itsepuolustusta en kadu, mutta mustasukkaisuus mottauksiani kyllä. Muuta kaduttavaa en ole tehnyt.

        Minä en kadu. En mitään. En sitä että minua on pahoinpidelty, haukuttu ja raiskattu. En myöskään kadu mitä itse olen tehnyt. En mitään.

        Olen vajavainen, vain ihminen. Teen virheitä ja sallin sen itselleni. En pyri olemaan itseäni parempi, se aiheuttaa vain ahdistusta. Pyrin olemaan itselleni rehellinen ja nähdä asioita realistisesti. Niin minun on hyvä olla.
        Minä olen lumihiutale. Kuten kaikki meistä.

        Normit vaan haluavat säilyttää valta-asemansa ja pilkkaavat lumihiutaleita, sillä pelkäävät että jos heistä normaalius poistetaan, mitä jää jäljelle. Tasainen, lattea, mitäänsanomaton yksilö, joita on kymmenen tusinassa. Menettäisivät helpon ja yksinkertaisen elämänsä, jos joutuisivat elämään yksilönä. Näin sen koen.

        Ehkäpä normeja pelottaa myös se, että joutuu oikeasti kohtaamaan itsensä. Todeta, ettei olekaan niin mainio, mitä on itselleen uskotellut...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu, on käynyt selväksi, ettei exäsi ollut maailman fiksuin kumppani. Mutta et voi tuomita kuin sen ihmisen joka on syyllistynyt tekoon. Toki saat purkaa tuntojasi ihan vapaasti, mutta yleistämiseen exäsi uskottomuudesta on huono tekosyy.

        Exäsi oli muklkero. Okei. Sä et ole tajunnut että exäsi hallitsee sinua niiden muistojen voimalla. Muokkaa sinua ja mielipiteitäsi yhä vieläkin. Rajoittaa .. ja sä annat hänen tehdä niin.

        Tarraudut kipeään muistoon ja annat sen hallita mielipiteissäsi. Jopa tuomita muita sen perusteella mitä yx mulkero sulle teki aikoinaan.

        Se että sua on noin pahasti satutettu ja kohdeltu väärin ei ole oikeutettua. Mutta, mutta...

        Kauanko ajattelit sitä kantaa taakkanasi? Se on asia, joka on valintakysymys. Sinun valintasi.

        Sinä päätät koska päästät irti elämääsi raskauttavista asioista. Toki, se on hyvä tekosyy tuomitsemiselle, mitä harjoitat aina silloin tällöin. Se on vain uhriutumista. Ja sä et ole mikään kesy uhrilammas. Sä olet voimakas ja itsellinen nainen. Siksi kovin hämmentävä ristiriita jonka olet luonut.

        Käsittelemätön asia. Sinuna en antaisi exälle sitä valtaa minkä sinä olet hänelle antanut. Ei todellakaan ansaitse sellaista kunniaa. Paska mikä paska.

        Juu mutta nään saman vaaran kaikkien muidenkin holtittomassa seksikäyttäytymisessä, että lopulta joku kärsii jonkun itsekkäästä kukasta kukkaan pörräilystä ja käy jotain mikä tuhoaa toisen elämää.

        Tästä asiasta en pakita ikinä. Järki pitää olla päässä seksissäkin.

        Miettiä hetkeä pidemmälle. Muutanin kun omaa napaa.

        Ja exäni on saanut anteeksi, pyytänytkin aikoinaan ja katunut, on puhuttu pitkään useampi tunti jälkikäteen vuosia myöhemmin asiat halki, mutta silti teko on opetus mitä itsekkyys voi toisille tehdä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minä en kadu. En mitään. En sitä että minua on pahoinpidelty, haukuttu ja raiskattu. En myöskään kadu mitä itse olen tehnyt. En mitään.

        Olen vajavainen, vain ihminen. Teen virheitä ja sallin sen itselleni. En pyri olemaan itseäni parempi, se aiheuttaa vain ahdistusta. Pyrin olemaan itselleni rehellinen ja nähdä asioita realistisesti. Niin minun on hyvä olla.
        Minä olen lumihiutale. Kuten kaikki meistä.

        Normit vaan haluavat säilyttää valta-asemansa ja pilkkaavat lumihiutaleita, sillä pelkäävät että jos heistä normaalius poistetaan, mitä jää jäljelle. Tasainen, lattea, mitäänsanomaton yksilö, joita on kymmenen tusinassa. Menettäisivät helpon ja yksinkertaisen elämänsä, jos joutuisivat elämään yksilönä. Näin sen koen.

        Ehkäpä normeja pelottaa myös se, että joutuu oikeasti kohtaamaan itsensä. Todeta, ettei olekaan niin mainio, mitä on itselleen uskotellut...

        Kyllä mä taas kadun aina, jos olen epäreilu toista kohtaan. Korkea oikeustaju on paheeni. :D

        Jees. Ruoat palaa. Palataan. :)


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kyllä mä taas kadun aina, jos olen epäreilu toista kohtaan. Korkea oikeustaju on paheeni. :D

        Jees. Ruoat palaa. Palataan. :)

        Tuo itseäni parempi oli hyvä, minäkään en pyri olemaan itseäni parempi, teen virheitä ja en todellakaan ole täydellinen, mutta mun kasvuni tarkoitus millä teen valintojakin on olla paras mahdollinen versio itsestäni, erehtyväisemä ihmisenä. Ja mä en koe kärsiväni yhtään näistä tavoitteista, ne on automaatio.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Tuo itseäni parempi oli hyvä, minäkään en pyri olemaan itseäni parempi, teen virheitä ja en todellakaan ole täydellinen, mutta mun kasvuni tarkoitus millä teen valintojakin on olla paras mahdollinen versio itsestäni, erehtyväisemä ihmisenä. Ja mä en koe kärsiväni yhtään näistä tavoitteista, ne on automaatio.

        Ja siks vaan et mä uskon vilpittömästi hyvään ja rakkauteen ja haluan itsekin hallita nämä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja siks vaan et mä uskon vilpittömästi hyvään ja rakkauteen ja haluan itsekin hallita nämä.

        Pitäskö lähtee munkiksi Tiibetiin? ;D

        Mut nyt pois.. 👍


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Juu mutta nään saman vaaran kaikkien muidenkin holtittomassa seksikäyttäytymisessä, että lopulta joku kärsii jonkun itsekkäästä kukasta kukkaan pörräilystä ja käy jotain mikä tuhoaa toisen elämää.

        Tästä asiasta en pakita ikinä. Järki pitää olla päässä seksissäkin.

        Miettiä hetkeä pidemmälle. Muutanin kun omaa napaa.

        Ja exäni on saanut anteeksi, pyytänytkin aikoinaan ja katunut, on puhuttu pitkään useampi tunti jälkikäteen vuosia myöhemmin asiat halki, mutta silti teko on opetus mitä itsekkyys voi toisille tehdä.

        Niin.. sä näet asian ihan vain omalta kannaltasi katsottuna. Se on ihan fine, mutta älä sitten ihmettele jos sinun kanssasi erimieliset eivät osaa arvostaa sinua tai kantaasi.

        Olet aika jyrkkä mielipitenesi, etkä koskaan osaa myöntää olevasi väärässä.. tai sellainen mielikuva minulla on sinusta. Ei siinä mitään.. mielikuvat nyt on vain mielikuvia. Niillä mitään tekemistä todellisuuden kanssa. En oikeasti tunne sinua, kuten et sinäkään minua.

        Itse näen, että ihmisten seksuaalikäyttäytyminen on ihan sama. Jos osapuolet ovat täysi-ikäisiä ja se ei ole laitonta, sekä molemmilla on suostumus hommaan, niin ei se minulle ainakaan kuulu millään tavalla.
        Tai kenellekään.
        Mutta minähän olenkin vapaan seksuaalisuuden kannattaja.

        Sinun kanssasi ollaan ääripäitä tässä asiassa, mutta mikä hienoa, voidaan silti asiallisesti olla ja keskustella siitäkin aiheesta.

        Itsereflektointini kyllä ilmoittaa että ehkä minäkin hieman tuomitsen sinun joustamattomuuttasi.. joten eipä tässä olla pekkaa parempia.

        Joten taas opin sinulta jotakin. Kiitos siitä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kyllä mä taas kadun aina, jos olen epäreilu toista kohtaan. Korkea oikeustaju on paheeni. :D

        Jees. Ruoat palaa. Palataan. :)

        Joo, oikeudentajusi on ehdottomasti jopa ylikorostunut. Se on totta, mutta se tekee sinusta oikeustaistelijan ja taistelijan oikeassa olemisesta myöskin. Toki osaat keskustella erilaisuuksien kanssa, keskustelutaitosi ovat mielestäni hyvät, kun oikein alat keskustelemaan.

        Mulla tulee viestit vähän hitaammin, mutta hitaasti ja varmasti.

        Sinulla on korkea moraali. Näin minä sinusta ajattelen.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja siks vaan et mä uskon vilpittömästi hyvään ja rakkauteen ja haluan itsekin hallita nämä.

        Sepä se. Sinä uskot rakkauteen... se jos mikä on ihailtava piirre sinussa.

        Olen itse niin kyyninen jo.. tai ehkäpä realistinen ennemminkin että pidän rakkautta satuna, jota itse uskottelee itselleen. Eli itsensä huijaamisena.

        Ja kyllä. Rakastan se minäkin.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Pitäskö lähtee munkiksi Tiibetiin? ;D

        Mut nyt pois.. 👍

        Bye..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.. sä näet asian ihan vain omalta kannaltasi katsottuna. Se on ihan fine, mutta älä sitten ihmettele jos sinun kanssasi erimieliset eivät osaa arvostaa sinua tai kantaasi.

        Olet aika jyrkkä mielipitenesi, etkä koskaan osaa myöntää olevasi väärässä.. tai sellainen mielikuva minulla on sinusta. Ei siinä mitään.. mielikuvat nyt on vain mielikuvia. Niillä mitään tekemistä todellisuuden kanssa. En oikeasti tunne sinua, kuten et sinäkään minua.

        Itse näen, että ihmisten seksuaalikäyttäytyminen on ihan sama. Jos osapuolet ovat täysi-ikäisiä ja se ei ole laitonta, sekä molemmilla on suostumus hommaan, niin ei se minulle ainakaan kuulu millään tavalla.
        Tai kenellekään.
        Mutta minähän olenkin vapaan seksuaalisuuden kannattaja.

        Sinun kanssasi ollaan ääripäitä tässä asiassa, mutta mikä hienoa, voidaan silti asiallisesti olla ja keskustella siitäkin aiheesta.

        Itsereflektointini kyllä ilmoittaa että ehkä minäkin hieman tuomitsen sinun joustamattomuuttasi.. joten eipä tässä olla pekkaa parempia.

        Joten taas opin sinulta jotakin. Kiitos siitä.

        Eikä heidän tarvikkaan arvostaa kantaani, en sitä rehellisesti sanoen odotakkaan enhän itsekkään arvosta heidän kantaansa, vaikka sallin toki kunkin elää kuten ellää. Itseni lähelle en vain päästä heitä, jotka pörrää pitkin hällä väliä asentein. Suojelen itseäni ja sitä kautta rakkaitanikin.

        Olevia ja mahdollisia tuleviakin. En halua tauteja itseeni enkä kumppanilleni. Joten en riskeeraa.

        Oikeadti mulle on aivan yhdentekevää kunkin elämän holtittomuus. Itsehän he sitten seuraukset kärsii, mutta hyvin napakasti kyllä sanon toivoen, että joku pysähtyisi miettimään asiaa vastuullisesti eikä hedonisminsa kautta.

        Mutta en todella odota, että yksikään hedonisti tässä kohtaa viitsisi asiaa miettiä.

        Toki, ääripäät mutta einse haittaa. Kiva silti keskustella kanssasi. Pidän sinusta, koska olet suora ja avoin. :)


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joo, oikeudentajusi on ehdottomasti jopa ylikorostunut. Se on totta, mutta se tekee sinusta oikeustaistelijan ja taistelijan oikeassa olemisesta myöskin. Toki osaat keskustella erilaisuuksien kanssa, keskustelutaitosi ovat mielestäni hyvät, kun oikein alat keskustelemaan.

        Mulla tulee viestit vähän hitaammin, mutta hitaasti ja varmasti.

        Sinulla on korkea moraali. Näin minä sinusta ajattelen.

        Yym, se että pidän tiukasti omista näkemyksistäni kiinni ja puolustan niitä, ei tarkoita että luulen olevani oikeassa muuta kuin itseni ja oman elämäni suhteen. Moni varmaan tulkitsee minut niin, etten hyväksyisi muuta tapaa kuin omani oikeaksi elää? Väärin luultu. En vain lähde tinkimään omista näkemyksistäni saadakseni toiselle hyvän mielen.

        Mutta tietenkin ymmärrän suht järkevänä, että kukin elää oikein aina omista näkökulmistaan. Minua vaan on yritetty joskus pakottaa luopumaan omista arvoistani ja elämännäkemyksustä ja siksi olen hyvin voimakas puolustamaan niitä. Tuumaakaan en tingi, mutta ymmärrän että joku muu haluaa elää toisin ja ei se mua haittaa. :)


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Eikä heidän tarvikkaan arvostaa kantaani, en sitä rehellisesti sanoen odotakkaan enhän itsekkään arvosta heidän kantaansa, vaikka sallin toki kunkin elää kuten ellää. Itseni lähelle en vain päästä heitä, jotka pörrää pitkin hällä väliä asentein. Suojelen itseäni ja sitä kautta rakkaitanikin.

        Olevia ja mahdollisia tuleviakin. En halua tauteja itseeni enkä kumppanilleni. Joten en riskeeraa.

        Oikeadti mulle on aivan yhdentekevää kunkin elämän holtittomuus. Itsehän he sitten seuraukset kärsii, mutta hyvin napakasti kyllä sanon toivoen, että joku pysähtyisi miettimään asiaa vastuullisesti eikä hedonisminsa kautta.

        Mutta en todella odota, että yksikään hedonisti tässä kohtaa viitsisi asiaa miettiä.

        Toki, ääripäät mutta einse haittaa. Kiva silti keskustella kanssasi. Pidän sinusta, koska olet suora ja avoin. :)

        Joo. Tavallaan ymmärrän ja tavallaan en. Sanot ettet vällää mitä muut tekee, mutta toivot, että voisit vaikuttaa heihin sanoillasi ja tekemisilläsi.

        Se on se sun oikeudentaju.. pakko olla. Se puskee sieltä läpi jopa mielipiteisiisi..
        Eihän se paha juttu ole, mutta antaa sinusta ehkä väärän vaikutelman.

        Enhän minäkään itselleni sallisi sellaista kukasta kukkaan lentelyä mitä sinä olet kuvaillut. Olen todellakin yhden miehen nainen.. kerrallaan. Mutta uskon, että joillekin se on ihan oma juttunsa. Varsinkin joillekin miehille.

        Ja toi oli hyvä.. itse kärsivät seurauksistaan. Tosin aika usein myös sivulliset joutuvat kärsimään turhaan.
        Se vain, että elämään kuuluu osana kärsimys, siltä ei säästy kukaan. Ja tavallaan uskon että se myös kasvattaa.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Yym, se että pidän tiukasti omista näkemyksistäni kiinni ja puolustan niitä, ei tarkoita että luulen olevani oikeassa muuta kuin itseni ja oman elämäni suhteen. Moni varmaan tulkitsee minut niin, etten hyväksyisi muuta tapaa kuin omani oikeaksi elää? Väärin luultu. En vain lähde tinkimään omista näkemyksistäni saadakseni toiselle hyvän mielen.

        Mutta tietenkin ymmärrän suht järkevänä, että kukin elää oikein aina omista näkökulmistaan. Minua vaan on yritetty joskus pakottaa luopumaan omista arvoistani ja elämännäkemyksustä ja siksi olen hyvin voimakas puolustamaan niitä. Tuumaakaan en tingi, mutta ymmärrän että joku muu haluaa elää toisin ja ei se mua haittaa. :)

        No niih.. jo tossa edellisessä viestissä totesin, että sinusta saa herkästi väärän kuvan.
        Yleensä vaan right fighterit ovat sellaisia jotka eivät anna tuumaakaan periksi.

        Sulla taitaa olla vain vahvat omat mielipiteet ja se, että puolustat niitä niin kärkkäästi ei ole uppiniskaisuutta, vaan komboa tuosta sun oikeudentajusta, sun historiasta ja siitä, ettet vällää mitä muut, esität vain oman näkemyksesi.

        Mutta sinua tarkemmin ja syvemmin tuntematta voi kuvitelka sitä joustamattomuudeksi.. virhe jonka minäkin tein sinun suhteesi.

        Mutta niinhän se menee.. vasta kun pääsee lähemmäksi toista, kykenee asioita ymmärtämään paremmin. Tai no .. kyllä sä ymmärrät mitä mä tarkoitan. Kai.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joo. Tavallaan ymmärrän ja tavallaan en. Sanot ettet vällää mitä muut tekee, mutta toivot, että voisit vaikuttaa heihin sanoillasi ja tekemisilläsi.

        Se on se sun oikeudentaju.. pakko olla. Se puskee sieltä läpi jopa mielipiteisiisi..
        Eihän se paha juttu ole, mutta antaa sinusta ehkä väärän vaikutelman.

        Enhän minäkään itselleni sallisi sellaista kukasta kukkaan lentelyä mitä sinä olet kuvaillut. Olen todellakin yhden miehen nainen.. kerrallaan. Mutta uskon, että joillekin se on ihan oma juttunsa. Varsinkin joillekin miehille.

        Ja toi oli hyvä.. itse kärsivät seurauksistaan. Tosin aika usein myös sivulliset joutuvat kärsimään turhaan.
        Se vain, että elämään kuuluu osana kärsimys, siltä ei säästy kukaan. Ja tavallaan uskon että se myös kasvattaa.

        Toivon joo, kun en nauti kenenkään kärsimyksistä ja toivoisin, että ihmiset miettisi siksi enemmän omia tekemisiään muidenkin hyvän kannalta.

        Joo, tiedän toki että kärsimys kuuluu elämään. Mutta välinpitämättömyys vaan ärsyttää mua, jos jonkun kurjan asian voi välttää niin miksi ei välttäisi? Lähinnä tästä on kyse.

        En minäkään tahallaan puhkase kenenkään silmää, mutta vahingossa voin sen tehdä. Miksi tahallaan vaarantaisin kenenkään terveyttäkään. Tähänhän se perustuu.

        Tekojensa ennakoiminen ja seuraukset.

        Joo. En mä ihan kauhea ole, tuskin musta ihmiset irl tykkäis kuten tykkää jos olisin. :)

        Yleensä kun joku ei tykkää se liittyy just mun uskonnottomuuteen, ulkonäkööni tai rehellisyyteeni.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Toivon joo, kun en nauti kenenkään kärsimyksistä ja toivoisin, että ihmiset miettisi siksi enemmän omia tekemisiään muidenkin hyvän kannalta.

        Joo, tiedän toki että kärsimys kuuluu elämään. Mutta välinpitämättömyys vaan ärsyttää mua, jos jonkun kurjan asian voi välttää niin miksi ei välttäisi? Lähinnä tästä on kyse.

        En minäkään tahallaan puhkase kenenkään silmää, mutta vahingossa voin sen tehdä. Miksi tahallaan vaarantaisin kenenkään terveyttäkään. Tähänhän se perustuu.

        Tekojensa ennakoiminen ja seuraukset.

        Joo. En mä ihan kauhea ole, tuskin musta ihmiset irl tykkäis kuten tykkää jos olisin. :)

        Yleensä kun joku ei tykkää se liittyy just mun uskonnottomuuteen, ulkonäkööni tai rehellisyyteeni.

        Ja mikä välillä on kaverien kesken naurattanut, niinnse et mä voin olla ihan Hulda huoleton vaatteiden suhteen, en nyt aina mutta en pingita vaatteista. Sitten taas näissä asioissa mistä juteltiin on jämy ja hemmetin puuniska juntti. :"D


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja mikä välillä on kaverien kesken naurattanut, niinnse et mä voin olla ihan Hulda huoleton vaatteiden suhteen, en nyt aina mutta en pingita vaatteista. Sitten taas näissä asioissa mistä juteltiin on jämy ja hemmetin puuniska juntti. :"D

        No ainakin sulla on yksi isosti arvostamani piirre..
        Olet oma itsesi.
        Et esitä tai feikkaa. Se kuinka rehellinen olet, sen tiedät vain sinä itse. Sillä kukapa sen paremmin tietäisi.

        Kiitos tästä antoisasta keskustelusta.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No ainakin sulla on yksi isosti arvostamani piirre..
        Olet oma itsesi.
        Et esitä tai feikkaa. Se kuinka rehellinen olet, sen tiedät vain sinä itse. Sillä kukapa sen paremmin tietäisi.

        Kiitos tästä antoisasta keskustelusta.

        Jep. Kiitos sinulle myös. :)


    • Anonyymi

      Johanneksen evankeliumi: 21:18 lainastoon ei kannata mennä. Kirjastot esiintyy sivistyksen kehtona.

      • Olen menossa ens viikolla kirjastoon. Käydään 2 viikon välein.


    • Anonyymi

      Ajatuksia herättävä kuten sadun kuuluukin olla. Virkistävä juttu

    • Anonyymi

      Mukava tarina, kirjoita lisää.

      • Kiitos, jahka taas joku aamu unenpöpperössä herään ja syntyy lennosta tarina. Välillä on luovia hetkiä, kun syntyy tarina, runoja tai nikkaroin ja näpertelen käsilläni jotain. :)


    • Kiitos hienosta tarinasta. Toisessa tarinassa kuningas halusi hienon asun, mutta huijarit tekivät sen hänelle. Hoviväki myönteli, että on hieno asu. Kuningas lähti ulos kadulle, jossa pikkupoika sanoi totuuden, että kuningas oli alusvaatteillaan ja mitään asu ei oltu kuninkaalle tehty vaan hovi oli ollut sokea ja myöntäilyt hölynpölyä kuninkaat hienoista uusista vaatteista. Kukaan ei halunnut hoviväestä myöntää totuutta.

      • Anonyymi

        Tästä tuli mieleen se rosoinen salaa kuvattu videopätkä, missä ylhin sodanjohto taputtaa käsiään aatulle, kun sitä ennen köppelssi osoittaa tuolle suosiotaan. - cu-*tänne on sAAtanan vaikeaa naputtaaa tekstiä reippaassa humalatilassa*


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä tuli mieleen se rosoinen salaa kuvattu videopätkä, missä ylhin sodanjohto taputtaa käsiään aatulle, kun sitä ennen köppelssi osoittaa tuolle suosiotaan. - cu-*tänne on sAAtanan vaikeaa naputtaaa tekstiä reippaassa humalatilassa*

        Tuli vielä mieleen tuosta usko miehen tarinalainaukzesta, että rohkein se, joka menee tuon ääneen möläyttänään, et keisari on alasti. - cu-


    • Anonyymi

      aatelia niin aatelia..

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4040
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3912
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      607
      3814
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      18
      2548
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      77
      2401
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      334
      2036
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      124
      2015
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1859
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1539
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1392
    Aihe