Autolehdissä ei asiaan edes kiinnitetä huomiota, paitsi jos kiihtyy alle 4 sekunnissa. Nopeimmat kakspilkkujotain.
Sähkömoottoreissa on voimaa!
Nykyään uudet autot kiihtyvät 6 sekunnissa 0-100 km/h tai nopeammin. Se on standardi jo.
47
1088
Vastaukset
- Anonyymi
Kiihdytyksen nopeudella ei ole väliä, aika harva on koskaan kiihdyttänyt autolla n 10-11s 0-100kmh. Tai tarvitsee sellaista.
Ongelma on ratin ja penkin välissä jos väittää 80-100hv henkilöautoa hitaaksi tai laiskaksi tai jos ei voi ohittaa helposti.
2010 ja jälkeen yleistyi paljon matalalla teholla olevia isoja mersuja, audeja. Kiihtyy huonommin kuin jotkut 1.6-2L bensa-autot. Jos siis kiihtyvyydellä olisi väliä niin ei mersu
Bmw on myynyt paljon F11/F10 lähiaikoihin asti jossa on aika tarkalleen 10s paikaltaan 100kmh. Kiihtyy lähelle 90 luvun Primeran aikoja jos oikeasti on autot viivalla.- Anonyymi
Kateus on rumaa.
- Anonyymi
Toyotat kiihtyy lähemmäs 10 sek. pääsääntöisesti.
- Anonyymi
Kiihtyvyydet on oikeasti luokassa 7-9 sek. ja heikompia. Sähköautoista löytyy 5-6 sek. autoja, mutta ne maksaa enemmän.
- Anonyymi
Liikennevaloja ei ole 100 nopeusrajoitusalueilla, joten turha ominaisuus.
- Anonyymi
Tuo 0-100 arvo kertoo auton kiihtyvyyden, ei tarkoita että pitää vetää aina satasen nopeuteen.
Eikö olekin jännä juttu, dorka? - Anonyymi
Mikä muuten on suurin nopeusrajoitus, jolla varustetulla tiellä voi olla liikennevalot?
Itse tiedän eräänkin "kaupunkibulevardin", jossa pääosin nopeusrajoitus on 70 km/h, mutta juuri ennen liikennevaloja se pudotetaan nopeuteen 50 km/h. Eli jos tuon tien perusteella vastaisi kysymykseen, niin vastaus olisi 50 km/h, sillä se on voimassaoleva nopeusrajoitus, kun ajat tuota tietä liikennevaloihin.
Tosin, eikös kehä 1:llä ole 60 km/h, ja silti liikennevalot ?
Vai onko sielläkin tehty samoin, eli ensin on 50 km/h nopeusrajoitusmerkki, ja vasta sen jälkeen liikennevalot ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä muuten on suurin nopeusrajoitus, jolla varustetulla tiellä voi olla liikennevalot?
Itse tiedän eräänkin "kaupunkibulevardin", jossa pääosin nopeusrajoitus on 70 km/h, mutta juuri ennen liikennevaloja se pudotetaan nopeuteen 50 km/h. Eli jos tuon tien perusteella vastaisi kysymykseen, niin vastaus olisi 50 km/h, sillä se on voimassaoleva nopeusrajoitus, kun ajat tuota tietä liikennevaloihin.
Tosin, eikös kehä 1:llä ole 60 km/h, ja silti liikennevalot ?
Vai onko sielläkin tehty samoin, eli ensin on 50 km/h nopeusrajoitusmerkki, ja vasta sen jälkeen liikennevalot ?Onhan niitä 70km/h alueellakin, tuskin sen korkeammilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo 0-100 arvo kertoo auton kiihtyvyyden, ei tarkoita että pitää vetää aina satasen nopeuteen.
Eikö olekin jännä juttu, dorka?Kyllä 60-100 tai 80-120 kiihtyvyys on paljon tarpeellisempi.
- Anonyymi
Nämä on niitä autottomien tekniikanmaailman lukijoiden aloituksia.
- Anonyymi
Älä muuta sano, kyseisiltä patteriteroilta kun yleensä löytyy pelkästään se sähköpotkulauta.
PATTERITEROT HOITOON
- Anonyymi
Monilla sähköautoilla kiihtyvyys yli 10s ja pitäisi ollakin jos halutaan olevan ekologinen.
- Anonyymi
"Monilla sähköautoilla kiihtyvyys yli 10s ja pitäisi ollakin jos halutaan olevan ekologinen" - kuinka niin?
Bensiiniautoilla hyvä kiihtyvyys vaatii suuremman bensiinimoottorin, ja sellaisen hyötysuhde pienellä kuormituksella on usein heikko, eli bensiiniautoissa suurempi moottoriteho tarkoittaa myös suurempaa polttoaineenkulutusta.
Mutta sähkömoottoreissa ei ole näin - sähkömoottorin maksimitehon suurentaminen ei aiheuta sitä, että se pienellä teholla kuormitettaessa olisi hyötysuhteeltaan huono.
Sähköautojen ainoa huono puoli on kallis hinta, sekä se, että jos ajoakku pääsee niin huonoon kuntoon, että se joudutaan uusimaan kokonaan, niin lasku tästäkin on kallis.
Ihmettelen lähinnä, miksi hybiridiautoja haukutaan aiheetta - koska maapallon raaka-ainevarat ovat rajalliset, niin täyssähköautoja ei voida valmistaa tiettyä määrää enempää, kun niiden isompiin ajoakkuihin ei riitä tarvittavia raaka-aineita.
Jos tehtäisiin hybridiautoja, niin sama raaka-ainemäärä riittäisi huomattavasti isompaan määrään autoja, sillä vielä 300-400 km toimintasäde täyssähköautossa ei kaikille sekään riitä - mutta hybridissä 100-150 km toimintasäde riittää mainiosti, kun pidemmälle ajamista varten on bensiinimoottori - ja jos kerran tai 2 kertaa vuodess ajaa pidemmälle kuin täyssähköinen toimintasäde olisi, niin vuoden ajoista yli 90% ajetaan silti sähköllä.
Eli hybridi = suurin osa pelkkää sähköajoa, mutta jos joskus on tarve ajaa pidemmälle kuin mihin akkujen varaus riittää, niin siihenhän bensiinimoottori on mainio ratkaisu.
Ja jos auton ajoakut varataan ydinvoimalla tuotetulla sähköllä, niin hybridiauton hiilidioksidipäästöt ovat vuodessa erittäin vähäiset.
Aivan eri asia on ne täyden autoedun haltijat, joita ei edes huvita ladata hybridiautoa, vaan käyttävät sitä kuin se olisi pelkkä bensiiniauto - tähän pitäisi puuttua jonkinlaisella rangaistusverolla - vaikka niin, että jos hybridiautoa ei ladata lainkaan, niin tällainen autoilija maksaisi lisäverona tuplasti sen polttoaineveron määrän, mitä on jo bensiinin hinnassa maksettu ja tietenkin ALV verona veron päälle myös tuostakin !
Tosin, jotta systeemissä olisi mitään oikeudenmukaisuutta, niin kerrostaloasunnossa asuvalle hybridiautoilijalle pitäisi lailla turvata latausmahdollisuus - ja siirtymäkaudella (jotta taloyhtiöille jää aikaa toteuttaa lataustekniikka) tuota rangaistusveroa ei sovelleta niihin tapauksiin, joissa taloyhtiön parkkipaikalla ei ole tarvittavaa latausmahdollisuutta.
Eli jos et lataa kun ei ole mahdollisuutta - ei lisäveroa,
mutta
jos et lataa kun ei huvita tai koska työnantaja maksaa bensiinin,
niin näille maksimaalinen lisävero kun kieltäytyy (hybridiauton omistamisesta tai haltijana olosta riippumatta) osallistumasta hiilidioksidipäästövähennyksiin autoaan lataamalla.
En tosin säätäisi tällaista rangaistusveroa voimaan, ennen kuin on teknistä näyttöä siitä, että Olkiluodon uusi kolmosreaktori kykenee tuottamaan sähköä täydellä teholla yhtäjaksoisesti esim. 6 kuukautta.
Ympäristönsuojelu on sinänsä tärkeä asia, mutta se ei saa mennä kaiken muun edelle, ja siksi pitää ottaa huomioon tosiasiat, varsinkin se, että OL3:n tekniset ongelmat pitää olla siirretty historiaan ennen kovempien toimenpiteiden käyttöönottoa.
Lisäkysmys:
Mistä Suomeen tilataan seuraava ydinvoimala ?
Venäjä: Johtuen Ukrainan tilanteesta, ei ole kovin realistista tilata Venäjältä mitään.
Saksa: Siemens on lopettanut ydintekniikan valmistuksen, ko. osasto ilmeisesti myyty ranskalaisyhtiölle.
Ranska: OL-3 on yli 10 vuotta aikataulustaan myöhässä - ei ole kovin hyvä näyttö ydintekniikan osaamisesta !
USA: Kai ne jenkit osaisivat tehdä kunnolla, vaan kannattaako - kalliit hinnat, ja EUR-USD kurssimuutokset tekevät jenkkitekniikasta entistäkin kalliimpaa !
Kotimaista valmistusta ei käsittääkseni ole - vaikka teknistä osaamista löytyisikin.
Vai pitäisikö uusi ydinvoimala tilata vaikkapa Toshibalta tai Mitsubishiltä ?
Japanilaisilla on myös korkean tason osaamista - voisiko sitä hyödyntää Suomen seuraavaa ydinvoimalaa ajatellen ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Monilla sähköautoilla kiihtyvyys yli 10s ja pitäisi ollakin jos halutaan olevan ekologinen" - kuinka niin?
Bensiiniautoilla hyvä kiihtyvyys vaatii suuremman bensiinimoottorin, ja sellaisen hyötysuhde pienellä kuormituksella on usein heikko, eli bensiiniautoissa suurempi moottoriteho tarkoittaa myös suurempaa polttoaineenkulutusta.
Mutta sähkömoottoreissa ei ole näin - sähkömoottorin maksimitehon suurentaminen ei aiheuta sitä, että se pienellä teholla kuormitettaessa olisi hyötysuhteeltaan huono.
Sähköautojen ainoa huono puoli on kallis hinta, sekä se, että jos ajoakku pääsee niin huonoon kuntoon, että se joudutaan uusimaan kokonaan, niin lasku tästäkin on kallis.
Ihmettelen lähinnä, miksi hybiridiautoja haukutaan aiheetta - koska maapallon raaka-ainevarat ovat rajalliset, niin täyssähköautoja ei voida valmistaa tiettyä määrää enempää, kun niiden isompiin ajoakkuihin ei riitä tarvittavia raaka-aineita.
Jos tehtäisiin hybridiautoja, niin sama raaka-ainemäärä riittäisi huomattavasti isompaan määrään autoja, sillä vielä 300-400 km toimintasäde täyssähköautossa ei kaikille sekään riitä - mutta hybridissä 100-150 km toimintasäde riittää mainiosti, kun pidemmälle ajamista varten on bensiinimoottori - ja jos kerran tai 2 kertaa vuodess ajaa pidemmälle kuin täyssähköinen toimintasäde olisi, niin vuoden ajoista yli 90% ajetaan silti sähköllä.
Eli hybridi = suurin osa pelkkää sähköajoa, mutta jos joskus on tarve ajaa pidemmälle kuin mihin akkujen varaus riittää, niin siihenhän bensiinimoottori on mainio ratkaisu.
Ja jos auton ajoakut varataan ydinvoimalla tuotetulla sähköllä, niin hybridiauton hiilidioksidipäästöt ovat vuodessa erittäin vähäiset.
Aivan eri asia on ne täyden autoedun haltijat, joita ei edes huvita ladata hybridiautoa, vaan käyttävät sitä kuin se olisi pelkkä bensiiniauto - tähän pitäisi puuttua jonkinlaisella rangaistusverolla - vaikka niin, että jos hybridiautoa ei ladata lainkaan, niin tällainen autoilija maksaisi lisäverona tuplasti sen polttoaineveron määrän, mitä on jo bensiinin hinnassa maksettu ja tietenkin ALV verona veron päälle myös tuostakin !
Tosin, jotta systeemissä olisi mitään oikeudenmukaisuutta, niin kerrostaloasunnossa asuvalle hybridiautoilijalle pitäisi lailla turvata latausmahdollisuus - ja siirtymäkaudella (jotta taloyhtiöille jää aikaa toteuttaa lataustekniikka) tuota rangaistusveroa ei sovelleta niihin tapauksiin, joissa taloyhtiön parkkipaikalla ei ole tarvittavaa latausmahdollisuutta.
Eli jos et lataa kun ei ole mahdollisuutta - ei lisäveroa,
mutta
jos et lataa kun ei huvita tai koska työnantaja maksaa bensiinin,
niin näille maksimaalinen lisävero kun kieltäytyy (hybridiauton omistamisesta tai haltijana olosta riippumatta) osallistumasta hiilidioksidipäästövähennyksiin autoaan lataamalla.
En tosin säätäisi tällaista rangaistusveroa voimaan, ennen kuin on teknistä näyttöä siitä, että Olkiluodon uusi kolmosreaktori kykenee tuottamaan sähköä täydellä teholla yhtäjaksoisesti esim. 6 kuukautta.
Ympäristönsuojelu on sinänsä tärkeä asia, mutta se ei saa mennä kaiken muun edelle, ja siksi pitää ottaa huomioon tosiasiat, varsinkin se, että OL3:n tekniset ongelmat pitää olla siirretty historiaan ennen kovempien toimenpiteiden käyttöönottoa.
Lisäkysmys:
Mistä Suomeen tilataan seuraava ydinvoimala ?
Venäjä: Johtuen Ukrainan tilanteesta, ei ole kovin realistista tilata Venäjältä mitään.
Saksa: Siemens on lopettanut ydintekniikan valmistuksen, ko. osasto ilmeisesti myyty ranskalaisyhtiölle.
Ranska: OL-3 on yli 10 vuotta aikataulustaan myöhässä - ei ole kovin hyvä näyttö ydintekniikan osaamisesta !
USA: Kai ne jenkit osaisivat tehdä kunnolla, vaan kannattaako - kalliit hinnat, ja EUR-USD kurssimuutokset tekevät jenkkitekniikasta entistäkin kalliimpaa !
Kotimaista valmistusta ei käsittääkseni ole - vaikka teknistä osaamista löytyisikin.
Vai pitäisikö uusi ydinvoimala tilata vaikkapa Toshibalta tai Mitsubishiltä ?
Japanilaisilla on myös korkean tason osaamista - voisiko sitä hyödyntää Suomen seuraavaa ydinvoimalaa ajatellen ?Ihan samalla tavalla se nopea kiihtyvyys vie enemmän tehoa sähköautossakin ja jollain se sähkö tuotetaan, eikä pitkään aikaan puhtaasti, päinvastoin sähköautojen takia joudutaan käyttämään hiilivoimaakin.
Tekeehän kai japanilaisetkin ydinvoimaloita, varmaan myös Koreassa, Kiinassa... ja mistä on Englannin ydinvoimalat?
- Anonyymi
Volvo s/v40 t4 0-100 7,3s vakiona ja pienellä värityksellä helposti 6-6,5s 0-100. Sit jos laittaa rahaa vähän enemmän nii saa menemään alle 6s 0-100
- Anonyymi
Mihin tuollaista kiihtyvyyttä tarvittaisiin, kumin polttoonko vai mihin? Kahdeksaakymppiä ajelin kasititietä yli sata kilometriä ja Tesla seurasi kuin hai laivaa. Pelkäsikö sähkön loppuvan patterista kun ei se kiihtyvyys ja satasen vauhti kelvannut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin tuollaista kiihtyvyyttä tarvittaisiin, kumin polttoonko vai mihin? Kahdeksaakymppiä ajelin kasititietä yli sata kilometriä ja Tesla seurasi kuin hai laivaa. Pelkäsikö sähkön loppuvan patterista kun ei se kiihtyvyys ja satasen vauhti kelvannut?
Edellisellä kirjoittajalla hyvä kysymys, mihin tällaisia kiihtyvyyslukemia tarvitaan. Ei ainakaan Suomen teillä tarvita nopeita autoja "ky..än jatkeita. Itse painottaisin auton mukavuuteen, sellaiseen autoon jossa sisätiloihin ei kuulu moottorin meteli eikä eteenkään mitkään renkaista johtuvat ääneet saati sitten tullen suhinat. Se on todellista luksusta ja takaa huippuajonautinnon myös pitkillä matkoilla. Valitettavasti yhä monen alemman hintatason autoissa ja jopa BMW 2 -sarjan tila-autossa rengasmelu ja sisälokasuojiin osuvat kivet ovat ärsyttävä osuus autoilun arkipäivää. Maahantuojat selittelevät,että keskieuroopassa on hiljaisemmat asfaltit ja siksi valmistajat eivät panosta Suomea varten äänieristykseen. Tämä ongelma korostuu nimenomaan sähköautoissa joissa moottorin aiheuttama melu on poissa,mutta samalla kaikki muut äänet korostuvat sitäkin enemmän. Mikään ei voi enempää ärsyttää tuolla hiekkateillä kun kivet rapisevat ja tuuli vinkuu sivupeilessä vaikka olisinkin uuden kalliin sähköauton omistaja.
- Anonyymi
Ei kai kukaan noita vanhuksia lähde virittelemään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellisellä kirjoittajalla hyvä kysymys, mihin tällaisia kiihtyvyyslukemia tarvitaan. Ei ainakaan Suomen teillä tarvita nopeita autoja "ky..än jatkeita. Itse painottaisin auton mukavuuteen, sellaiseen autoon jossa sisätiloihin ei kuulu moottorin meteli eikä eteenkään mitkään renkaista johtuvat ääneet saati sitten tullen suhinat. Se on todellista luksusta ja takaa huippuajonautinnon myös pitkillä matkoilla. Valitettavasti yhä monen alemman hintatason autoissa ja jopa BMW 2 -sarjan tila-autossa rengasmelu ja sisälokasuojiin osuvat kivet ovat ärsyttävä osuus autoilun arkipäivää. Maahantuojat selittelevät,että keskieuroopassa on hiljaisemmat asfaltit ja siksi valmistajat eivät panosta Suomea varten äänieristykseen. Tämä ongelma korostuu nimenomaan sähköautoissa joissa moottorin aiheuttama melu on poissa,mutta samalla kaikki muut äänet korostuvat sitäkin enemmän. Mikään ei voi enempää ärsyttää tuolla hiekkateillä kun kivet rapisevat ja tuuli vinkuu sivupeilessä vaikka olisinkin uuden kalliin sähköauton omistaja.
Ja sähkömoottorit ulisee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin tuollaista kiihtyvyyttä tarvittaisiin, kumin polttoonko vai mihin? Kahdeksaakymppiä ajelin kasititietä yli sata kilometriä ja Tesla seurasi kuin hai laivaa. Pelkäsikö sähkön loppuvan patterista kun ei se kiihtyvyys ja satasen vauhti kelvannut?
Kumpaa tarkoitat tuota vakio kiihtyvyyttä 0-100 vai tuota kiihtyvyyttä viritettynä 0-100?
- Anonyymi
C40 0-100 4,5sek…ja hinta 65 tuhatta. Mitä muita maastureita saa samaan hintaan joissa 408hv tai enempi?
Kiihtyvyys on tärkeää, siksi sähköauton ostin.
Tottakai myös se vaikuttaa kun ajo on melkein ilmasta. Mietippä paljon maksaisi vastaavan tehoisella bensa autolla ajo?- Anonyymi
Vielä lisäyksenä niin aijon vaihtaa tämän seuraavaksi nopeampaan. Kokeilin jo i4 M50 ja oli kyllä makea peli. Se oli ammuttu 3,55sek 0-100. Mutta toisaalta teslan Plaid tulossa niin jos sitä kuitenkin oottas ja pääsis 0-100 siinä 2sekassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä lisäyksenä niin aijon vaihtaa tämän seuraavaksi nopeampaan. Kokeilin jo i4 M50 ja oli kyllä makea peli. Se oli ammuttu 3,55sek 0-100. Mutta toisaalta teslan Plaid tulossa niin jos sitä kuitenkin oottas ja pääsis 0-100 siinä 2sekassa.
Amispojan märät unet. Turhaan haaveilet.
- Anonyymi
Minulla on GT-R, 2.6s 0-100km/h, huippu ajo-ominaisuudet ja makeat äänet, ei ikinä akkulavettia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on GT-R, 2.6s 0-100km/h, huippu ajo-ominaisuudet ja makeat äänet, ei ikinä akkulavettia.
Hahah olen ajanut. Vielä semmoista viitettyä. Itseasiassa kahteen kertaan SCC:n ratapäivillä. Sekä ahvenistolla että alastarolla. Aivan paska auto, datsuni. Painava möhkäle eikä kulkupuoli ole lähelläkään teslaa jota nyt ajan.
Oikeasti radalla makeita ajettavia oli perus Boxter joka mielestäni parempi auto kuin 911 vaikkei tehoa ihan niin olekkaan. Toinen paljon GTR:ää parempi oli M4.
Nyo nissanit on romuja ja aina korjaamolla.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahah olen ajanut. Vielä semmoista viitettyä. Itseasiassa kahteen kertaan SCC:n ratapäivillä. Sekä ahvenistolla että alastarolla. Aivan paska auto, datsuni. Painava möhkäle eikä kulkupuoli ole lähelläkään teslaa jota nyt ajan.
Oikeasti radalla makeita ajettavia oli perus Boxter joka mielestäni parempi auto kuin 911 vaikkei tehoa ihan niin olekkaan. Toinen paljon GTR:ää parempi oli M4.
Nyo nissanit on romuja ja aina korjaamolla..Hahah, GT-R on kehuttu monissa testeissä parhaaksi ajo-ominaisuuksiltaan, hakkaa Ferrarit sun muut mennen tullen, puhumattakaan tesloista mitkä ovat aivan paskoja, eihän ne mutkaradalla pärjää edes tavallisille perheautoille. Et ole ikinä ajanut GT-R ja tuskin mitään Nissania, etkä omista edes surkeaa teslaa, en tosin minäkään GT-R, ikävä kyllä.
En viitsi lotota, mutta jos joku tuntematon sukulainen jättäisi jättiperinnön niin GT-R olisi ehdoton hankinta.
- Anonyymi
Kyllä 500 kW ja 8 cm maavara on just sopiva Suomen teille.
- Anonyymi
50kW ja 30cm paljon sopivampi.
- Anonyymi
Mitä enemmän nopeammin kiihtyviä ajoneuvoja on seassa, niin sen vaikeampaa on hitaasti kiihtyvien elämä. Nopeuserot ja kiihtyvyyserot muodostavat liikenteessä vaaratekijöitä. Liikenteen sujuvuuden kannalta parasta olisi, että kaikki ajoneuvot kiihtyisivät tismalleen samalla tavalla ja kaikki ajaisivat tismalleen samaa nopeutta.
- Anonyymi
Väärin, toiset säästää ja tuhnuttaa vaikka olisi millainen tykki alla. Pelokkaita kuskeja on ihan liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin, toiset säästää ja tuhnuttaa vaikka olisi millainen tykki alla. Pelokkaita kuskeja on ihan liikaa.
Varmaan ne robottiautot vielä joskus tulee ja kulkevat aina rajoitusten mukaan, mutta eiköhän rikkaille sallita silti kulkevammat autot ja jopa itse ohjata omilla kaistoillaan. Olisihan siinä vahingoniloa kun ökyilijätkin joutuisi liikkumaan samanlaisilla kipoilla muiden joukossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan ne robottiautot vielä joskus tulee ja kulkevat aina rajoitusten mukaan, mutta eiköhän rikkaille sallita silti kulkevammat autot ja jopa itse ohjata omilla kaistoillaan. Olisihan siinä vahingoniloa kun ökyilijätkin joutuisi liikkumaan samanlaisilla kipoilla muiden joukossa.
On melko asennevammaista, jos ei kykene noudattamaan liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia. Jotkut jopa luulevat, että asennevamma oikeuttaa invaparkkipaikan käyttöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On melko asennevammaista, jos ei kykene noudattamaan liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia. Jotkut jopa luulevat, että asennevamma oikeuttaa invaparkkipaikan käyttöön.
Juu, siksi rikesakkokin että rikkaat voi huoleti ajella ylinopeutta, pikkusakot ei tunnu missään, mutta köyhillä menee ruokarahat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan ne robottiautot vielä joskus tulee ja kulkevat aina rajoitusten mukaan, mutta eiköhän rikkaille sallita silti kulkevammat autot ja jopa itse ohjata omilla kaistoillaan. Olisihan siinä vahingoniloa kun ökyilijätkin joutuisi liikkumaan samanlaisilla kipoilla muiden joukossa.
Me tuskin näemme robottiautoja, sen verran vaarallisia arpojia ne on ja raatoja tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, siksi rikesakkokin että rikkaat voi huoleti ajella ylinopeutta, pikkusakot ei tunnu missään, mutta köyhillä menee ruokarahat.
Onko pakko ajaa ylinopeutta?
Olen ns. hyvin toimeentuleva ja en kuitenkaan juuri aja ylinopeutta. Miksi ajaisin?
Kannataa ostaa auto millä ajaminen ei ole niin epämukavaa tai sitten miettiä mitä elmältä haluaa. Onko se oleellisin asia tehdä itselleen kiireen tuntu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko pakko ajaa ylinopeutta?
Olen ns. hyvin toimeentuleva ja en kuitenkaan juuri aja ylinopeutta. Miksi ajaisin?
Kannataa ostaa auto millä ajaminen ei ole niin epämukavaa tai sitten miettiä mitä elmältä haluaa. Onko se oleellisin asia tehdä itselleen kiireen tuntu.Monet hyvätuloiset ajaa jatkuvasti ylinopeutta koska on kulkeva auto. Köyhäkin voi ostaa käytettynä, mutta se hauskuus tulee suhteettoman kalliiksi rikkaisiin verrattuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet hyvätuloiset ajaa jatkuvasti ylinopeutta koska on kulkeva auto. Köyhäkin voi ostaa käytettynä, mutta se hauskuus tulee suhteettoman kalliiksi rikkaisiin verrattuna.
En ymmärrä miksi kannat huolta toisten tekemisestä. Virkavalta pitää huolen että homma toimii pykälien mukaan.
Kyllä kaikki alle henkilöautot kulkee niin reippaasti että ylinopeutta pystyy ajamaan. On eri asia miksi kannattaisi.
Mieti minkä ongelman se ylinopeusratkaisee ja jos kuvittelet sen keskineesi, mietippä mistä se ongelma johtuu. Jos siis vastasit on kiire, niin mietippä miksi sinulla on kiire. Syy löytyy aina sielä korvien välistä. Kiire on merkki siitä että jotain on tehty väärin tai väärään aikaan, tahi jätetty jotain tekemättä silloin kun olisi pitänyt.
Kiire siis kertoo siitä ettei oikein hallitse tekemisiään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä miksi kannat huolta toisten tekemisestä. Virkavalta pitää huolen että homma toimii pykälien mukaan.
Kyllä kaikki alle henkilöautot kulkee niin reippaasti että ylinopeutta pystyy ajamaan. On eri asia miksi kannattaisi.
Mieti minkä ongelman se ylinopeusratkaisee ja jos kuvittelet sen keskineesi, mietippä mistä se ongelma johtuu. Jos siis vastasit on kiire, niin mietippä miksi sinulla on kiire. Syy löytyy aina sielä korvien välistä. Kiire on merkki siitä että jotain on tehty väärin tai väärään aikaan, tahi jätetty jotain tekemättä silloin kun olisi pitänyt.
Kiire siis kertoo siitä ettei oikein hallitse tekemisiään.Liian alhaiset rajoitukset on syy ylinopeuksiin ja rajoituksia lasketaan koko ajan vain että saavat rahaa budjettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä miksi kannat huolta toisten tekemisestä. Virkavalta pitää huolen että homma toimii pykälien mukaan.
Kyllä kaikki alle henkilöautot kulkee niin reippaasti että ylinopeutta pystyy ajamaan. On eri asia miksi kannattaisi.
Mieti minkä ongelman se ylinopeusratkaisee ja jos kuvittelet sen keskineesi, mietippä mistä se ongelma johtuu. Jos siis vastasit on kiire, niin mietippä miksi sinulla on kiire. Syy löytyy aina sielä korvien välistä. Kiire on merkki siitä että jotain on tehty väärin tai väärään aikaan, tahi jätetty jotain tekemättä silloin kun olisi pitänyt.
Kiire siis kertoo siitä ettei oikein hallitse tekemisiään.Jep. Jos tulee kiire, niin ajanhallinta on epäonnistunut. Sanonta kuuluu että: "Kiire on tyhmyyden ystävä". Kiirettä valittava ihminen on kuin epäpuhtaasti palava moottori. Aäntä lähtee, savu nousee mutta tehokkuudesta ei ole tietoakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liian alhaiset rajoitukset on syy ylinopeuksiin ja rajoituksia lasketaan koko ajan vain että saavat rahaa budjettiin.
Jep. Rahat budjettiin kerättävä veroina rikkailta eikä rahastettava köyhiä tai ketään autoilijoita tekosyillä.
- Anonyymi
Liikennevalojen ajoituksissa ei ole huomioitu tuollaisia nopeita kiihdytyksiä. Nopealla kiihdytyksellä jää aina punaisiin seuraavassa risteyksessä. Maantiellä riittää hitaampikin kiihdytys, ellei aja edessä menijän puskurituntumassa josta pitää lähteä nopeaan ohitukseen.
- Anonyymi
Tai päinvastoin, matelemalla joutuu pysähtymään joka valoon, ripeällä kiihdytyksellä pääsee kaikista vihreillä. Matelu aiheuttaa muutenkin ruuhkia, toiset ei pääsee takaa kääntyvälle kaistalle jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai päinvastoin, matelemalla joutuu pysähtymään joka valoon, ripeällä kiihdytyksellä pääsee kaikista vihreillä. Matelu aiheuttaa muutenkin ruuhkia, toiset ei pääsee takaa kääntyvälle kaistalle jne.
Ja kerro missä tuo oikeasti toimii noin, hihii!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kerro missä tuo oikeasti toimii noin, hihii!
Monessakin paikassa. Jos suunniteltua vihreä aalto toimimaan sallitun nopeuden mukaan niin pitäisi ajaa sitä nopeutta, joissakin joissakin ehtii vain ylinopeudella, hunoimmin suunnitelluussa joutuu odottamaan alinopeudellakin. Pääväylillä pitäisi toimia vihreä aalto, sivukaduille hankalampi saada toimimaan, mutta matelijat tukkii pääväylienkin liikenteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monessakin paikassa. Jos suunniteltua vihreä aalto toimimaan sallitun nopeuden mukaan niin pitäisi ajaa sitä nopeutta, joissakin joissakin ehtii vain ylinopeudella, hunoimmin suunnitelluussa joutuu odottamaan alinopeudellakin. Pääväylillä pitäisi toimia vihreä aalto, sivukaduille hankalampi saada toimimaan, mutta matelijat tukkii pääväylienkin liikenteen.
Liikennevalojen tarkoitus on monesti jaksottaa liikennettä. "Vihreä aalto" ei edes sovi joka paikkaan, eikä sellaista ole silloin käytössä. Jos on, niin sitten on väärin suunniteltu, jos homma ei toteudu laillista nopeutta ajamalla.
- Anonyymi
Sunnuntaiaamuyöllä kaverit kyydissä ja promilleja veressä nuo kiihtyvyysarvot ovat kaikkein tarpeellisimpia, tulee taattua jälkeö.
- Anonyymi
Hyvin pääsee hengestään tai toisten hengistä pikkuritsoillakin ja jälki vielä pahempaa, pikku citikka katkesi kahtia ja kolme kuoli siinäkin Yyteristä paluu reissulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351