ISO uutinen Lutherin Martista !

Ritari009

Tai vanhaa tietoa,joka on pidetty salassa.
Tämä luterilaisten apostoli Martin Luther,teki paljon hyvää,muunmussa uskonpuhdistuksen eteen.
Mutta hänessä oli myös vallanhimo,ja pyövelin mieltä,koska tapatti ja antoi tukensa Pabtistien surmaamiseen 1500 ja -600 luvuilla.
Kaikki jotka eivät kastaneet lapsiaan tapettiin Lutherin toimesta.

Lähde: RistinVoitto Nr.19 sivu 10.
Osta RV-lehti ja lue,Esko Halme kirjoittaa asiasta.

10

465

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poikalapsi

Lähteesi on tässä asiassa kaikkea muuta kuin luotettava: onhan kyse aikuiskastajien propagandalehdestä. Muuten: MISTÄ asti tällä palstalla on saanut mainostaa lehdyköitä noin vain. Eikös sinun kuuluisi maksaa Enirolle mainoksen hinta, kuten muutkin mainostajat tekevät.

Ristin voitto on osoittanut propagandaluonteensa mm. puhuessaan perheestä ja seksuaalivähemmistöjen kohtelusta. Tämä on nyt tuota samaa "helluntailaista linjaa", kansan kielellä silkkaa sontaa.

• jarkkovaan

mitäs ihmettä nyt höpiset? Siis aikuisenahan kaste juuri tuleekin tehdä. En oikein ymmärrä mitä virkaa on lapsikasteella, mutta kyllähän siitä voi olla siunausta mutta muuten ei järkeä koko lapsikasteessa.

Seksuaalivähemmistöistä sen verran että raamatussa on ilmoitettu mm. homous synniksi.

Etkö jo rakas lapsi ymmärrä että uskovaiset eivät voi alkaa mielistelemään ihmisiä ja ruveta sanomaan että synti ei olisikaan syntiä!!

Ensinnäkin silloin he tekisivät itsekkin syntiä ja johtaisivat kaiken lisäksi muita harhaan tälläisellä. koita tehdä jo parannus!

• Ottamatta kantaa ninenomaan uudestikastajien tapattamiseen,kun en asiasta tiedä, ei ole mitään uutta että Lutherissa oli aika oudolta tuntuvia puolia: Hänhän käski polttaa juutalaisten synagogat; kehoitti Saksan aatelisia hakkaamaan kapinoivat talonpojat kappaleiksi; hyväksyi jossakin tapauksessa korkea-arvoisen aatelisen arveluttavan (tiukan moraalin kannalta) aviosuhteen ja kaiken lisäksi piereskeli ruokapöydässä. Luther oli uitenkin oman aikansa lapsi kutén "jokainen vaimosta syntynyt" ja hänetkin olisi arvosteltava aikansa ja ympäristönsä "asteikolla", ei meidän aikamme. Myös muut "uskonpuhdistajat" olivat aika poikia: Calvin, joka yritti pystyttää Jumalan valtiota Sveitsiin, harjoitti melkein terroria: vanhimmat eli presbyteerit valvoivat ja kyttäsivät seurakuntalaisten yksityiselämää, etteivät nämä vain tekisi syntiä. Myös harhaoppiseksi todetun lääkärin, Michael Servet´n Calvin poltatti roviolla. --- Myös luterilaisen puhdasppisuuden ajat noitavainoineen ja polttorovioineen eivät jää paljonkaan julmuudessa jälkeen aikansa Roomalaiskatolisen kirkon inkvisition menetelmistä. Niin että kyllä sieltä historian hämäristä kaikkea löytyy kunhan rupeaa kaivelemaan muista kuin oman kuppikunnan lähteistä. Joka poppoossahan tahtoo toimia se periaate että omaa pesää ei haluta liata vaan ikävät asiat pyritään unohtamaan ja lakaisemaan maton alle.

• Ritari009

""vanhimmat eli presbyteerit valvoivat ja kyttäsivät seurakuntalaisten yksityiselämää, etteivät nämä vain tekisi syntiä.""

Kyttääjät ne on nykyaikanakin !

• priest
        Ritari009 kirjoitti:

""vanhimmat eli presbyteerit valvoivat ja kyttäsivät seurakuntalaisten yksityiselämää, etteivät nämä vain tekisi syntiä.""

Kyttääjät ne on nykyaikanakin !

Presbyteerit kyttäävät siksi koska kaikenmaailman ruskean reijän ritarit homoeroottisine kannattajineen ovat tuppautumassa
        seurakuntaan ja lestaadiolaisliikkeessä on homoja ja runkkareita pilvin pimein ja syystä että
        saisivat ruhtinaallisesti rahaa näiltä iljettävyyksiltä ja seura hakee kaltaisiaan.

• priest kirjoitti:

Presbyteerit kyttäävät siksi koska kaikenmaailman ruskean reijän ritarit homoeroottisine kannattajineen ovat tuppautumassa
        seurakuntaan ja lestaadiolaisliikkeessä on homoja ja runkkareita pilvin pimein ja syystä että
        saisivat ruhtinaallisesti rahaa näiltä iljettävyyksiltä ja seura hakee kaltaisiaan.

Kaikenlaisiahan meitä täällä tallustaa: mikä minkäkin värisiä ritareita. --- Vielä kuitenkin sen verran Lutherukseen palatakseni: hän taisi sanoa jotain sellaista, että kerran kun päästään taivaaseen, ihmetellään koska sieltä puuttuvat ne ihmiset, joiden käsityksemme mukaan tulisi olla siellä. Toisekseen, sellä on ihmisiä joiden ei missään nimessä olisi sinne kuulunut päästä. Kaikkein suurin ihmettelyn aihe on kuitenkin se, että "minäkin" olen siellä

• Epiktetos kirjoitti:

Kaikenlaisiahan meitä täällä tallustaa: mikä minkäkin värisiä ritareita. --- Vielä kuitenkin sen verran Lutherukseen palatakseni: hän taisi sanoa jotain sellaista, että kerran kun päästään taivaaseen, ihmetellään koska sieltä puuttuvat ne ihmiset, joiden käsityksemme mukaan tulisi olla siellä. Toisekseen, sellä on ihmisiä joiden ei missään nimessä olisi sinne kuulunut päästä. Kaikkein suurin ihmettelyn aihe on kuitenkin se, että "minäkin" olen siellä

Jos tuo selostuksesi Martista on totta, hän on ymmärtänyt sen saman minkä minäkin. Hän on vain jättänyt sen suoraan sanomatta, että kaikki ihmiset loputtomasta helvetistä pelastuvat.

"Jumala on Juonikas, mutta pahanilkinen hän ei ole", kerrotaan juutalaissyntyisen Albert Einsteinin jollekin helvetillä pelottelijalle sanoneen.

• priest
        Epiktetos kirjoitti:

siinä sanonnassa on kristityn vaellus ja muuten, luther tiesi oikean ylistystavan, vaikka en ole
        lukenut että olisi sitä itse harjoittanut muiden kanssa?

• pikko
        priest kirjoitti:

siinä sanonnassa on kristityn vaellus ja muuten, luther tiesi oikean ylistystavan, vaikka en ole
        lukenut että olisi sitä itse harjoittanut muiden kanssa?

Luthehan antoi siunauksensa Juutalaisten vainoille.Raamattuhan kertoo mitä Jumala siitä ajattelee ja minkälaisen palkan siitä saa.Ollaan ihmisinä mitä mieltä ollaan, mutta me emme ole Jumalan veroisia.

• jimpe

Raamattuhan kertoo mitä juutalaisten vainoojille tapahtuu.Jumala ei unohda omaisuuskansaansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4161
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      490
      2305
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      141
      1845
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1474
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1446
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1204
    7. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      727
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      724
    9. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe