Jumala On älykäs suunnittelija

Eikö maailmankaikkeus puhukin luojasta.?Mitä sen on väliä tuhahtiko pallo tyhjyyteen hiljaisesti vai liittyikö siihen jokin räjähdys.! Maailmankaikkeus on ja ihminen luomakunnan kruunu.toisille käy huonommin kuin toisille...
Elämä on mysteeri.
Pahinkin ateistitutkija tutkii vain luojan kädenjälkeä sitä käsittämättä.
Pahin uskovainen valjastaa kaiken tiedon alleviivatakseen omaa ahdasmielistä opin kappalettaan.ikäänkuin raamattusilpulla alleviivaa oman höpinänsä.luullen jumalan puhuvan kun hän puhuu...onhan raamattu!
Ylpeys ja viha...rakkaus ja suru.ilo onni rauha..epätasaarvoisuus, kuka on luuseri..ajattelumme kertoo vain sen kuinka kauas on tultu esi-isistämme.

11

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keneltä Jumala on perinyt älykkyytensä?

      • Anonyymi

        Mielikuvitusolennon periytyvyyden on mielikuvitusta sekin > Ukko Ylijumalalta.


      • No toi ei ollut oikea kysymys.tottakai kaikki tietää että sitä ei voi tietää kukaan .
        Jehovan todistajat käy mun luona ja niillä oli artikkelit siitä miten jahvella ei olisi alkua, sitä ei vaan ihminen käsitä.
        Ei käsitä ei, ja Raamatussakin saa päänsä sekaisin jos joku sieltä tähän kysymykseen etsiikin vastausta.
        Mutta se että onko luoja olemassa ei tuo asia estä uskomasta.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        No toi ei ollut oikea kysymys.tottakai kaikki tietää että sitä ei voi tietää kukaan .
        Jehovan todistajat käy mun luona ja niillä oli artikkelit siitä miten jahvella ei olisi alkua, sitä ei vaan ihminen käsitä.
        Ei käsitä ei, ja Raamatussakin saa päänsä sekaisin jos joku sieltä tähän kysymykseen etsiikin vastausta.
        Mutta se että onko luoja olemassa ei tuo asia estä uskomasta.

        älkää ny vaan antako niitten Jehovien eikä muidenkaan käännyttäjien viedä teitä eksytyksiin.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        No toi ei ollut oikea kysymys.tottakai kaikki tietää että sitä ei voi tietää kukaan .
        Jehovan todistajat käy mun luona ja niillä oli artikkelit siitä miten jahvella ei olisi alkua, sitä ei vaan ihminen käsitä.
        Ei käsitä ei, ja Raamatussakin saa päänsä sekaisin jos joku sieltä tähän kysymykseen etsiikin vastausta.
        Mutta se että onko luoja olemassa ei tuo asia estä uskomasta.

        Hieman retorisella kysymyksellä en tarkoittanut Jumalan alkua, vaan ihan vain älykkyyden tasoa. Aikojen alusta ihminen on uskonut Jumalan olevan viisas henkiolento, joka tietää (aivan) kaiken.

        Raamatusta löytyy kuitenkin pieniä viitteitä Jumalan älykkyydestä. Sanotaan niitä vaikka henkiolennon inhimilliseksi vaatimattomuudeksi. Nimittäin Ilmestyskirjassa Jumala julistaa omassa vaatimattomuudessaan olevansa "... ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu". Tuossa mahtava ja kursailematon Jumala, jolla on valta luoda, tuomita ja lopulta tuhota, kertoo useaan kertaan sangen vaatimattomasti: "olen ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu". Ainoa laatuaan omassa sarjassaan.

        Tässä vaiheessa on ehkä vielä vaikea huomata mihin suuntaan vaakakuppi on kallistunut ja mitä Raamatun ilmoitus oikein tarkoittaa. Helpotan hieman - Jumala ei sanonut "kaiken alku ja loppu".


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Hieman retorisella kysymyksellä en tarkoittanut Jumalan alkua, vaan ihan vain älykkyyden tasoa. Aikojen alusta ihminen on uskonut Jumalan olevan viisas henkiolento, joka tietää (aivan) kaiken.

        Raamatusta löytyy kuitenkin pieniä viitteitä Jumalan älykkyydestä. Sanotaan niitä vaikka henkiolennon inhimilliseksi vaatimattomuudeksi. Nimittäin Ilmestyskirjassa Jumala julistaa omassa vaatimattomuudessaan olevansa "... ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu". Tuossa mahtava ja kursailematon Jumala, jolla on valta luoda, tuomita ja lopulta tuhota, kertoo useaan kertaan sangen vaatimattomasti: "olen ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu". Ainoa laatuaan omassa sarjassaan.

        Tässä vaiheessa on ehkä vielä vaikea huomata mihin suuntaan vaakakuppi on kallistunut ja mitä Raamatun ilmoitus oikein tarkoittaa. Helpotan hieman - Jumala ei sanonut "kaiken alku ja loppu".

        Niin.toden totta:ainoa laatuaan omassa sarjassaan.ensimmäinen ja viimeinen.
        Toi että ihminen on uskonut kautta aikojen jumalaa kaikkitietävänä..mielenkiintoista. eihän se kaiken luojalle mahdotontakaan olisi.
        Onko sulla jotain kerrottavaa tuosta ko raamatun kohdasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älkää ny vaan antako niitten Jehovien eikä muidenkaan käännyttäjien viedä teitä eksytyksiin.

        Juu, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...ne kun käyttävät sitä ystävyyskorttia..siinä olen vähän koukussa. Ja ainahan on mielenkiintoista jos joku suhtautuu jumalaan niin vakavasti, kuten he.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...ne kun käyttävät sitä ystävyyskorttia..siinä olen vähän koukussa. Ja ainahan on mielenkiintoista jos joku suhtautuu jumalaan niin vakavasti, kuten he.

        T. Auroraboreallis x2 viestiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...ne kun käyttävät sitä ystävyyskorttia..siinä olen vähän koukussa. Ja ainahan on mielenkiintoista jos joku suhtautuu jumalaan niin vakavasti, kuten he.

        Nimenomaan jumalaan, kun vakavasti tulisi suhtautua ainoastaan Jumalaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan jumalaan, kun vakavasti tulisi suhtautua ainoastaan Jumalaan.

        Niin.ei he ole mua saaneet vakuutettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielikuvitusolennon periytyvyyden on mielikuvitusta sekin > Ukko Ylijumalalta.

        Meidän ei tarvitse tietää Jumalan syntyä . Mutta tosi kristitty tietää aivan varmasti, että Taivaan Isä, Jeesus kristus, syntiemme sovittaja ja Pyhä Henki toimii maailmankaikkeuden luojana ja ylläpitäjänä. Raamattu kertoo sen, minkä ihmisen kuuluu tietää. Emme me kuitenkaan ymmärrä elämän syntyä, tiedekään ei ole siihen pystynyt. On vain oletuksia ja luuloja. Yhtäkään teoriaa ei ole pystytty toistamaan tieteellisesti , tuhansista yrityksistä huolimatta. Täysijärkinen tiedemies on havainnut, että mitä pitemmälle tiede kehittyy, sen enemmän tulee superyliälyn suunnittelu ja toteutus luomisen kautta esille. Kristityn henkilökohtaiset uskonnolliset kokemukset tuottavat varmuuden Raamatun ehdottomasta totuudesta ja Jumalan ja ihmisen persoonallisesta suhteesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe